Şimdi Ara

Karavan Çekmek İçin Çekiş Sistemi Nasıl Olmalıdır ? (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
186
Cevap
5
Favori
38.749
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bizim bacanakta başoğlunun carettası var. Otomobili 2015 toyota corolla dizel mmt şanzıman.
    Carettayı satın aldık ankaraya dönüş yolu resmen işkence oldu, ki ağırlığı dediğine göre 500 kg. Rampalarda falan Allah canını alıyor arabanın.
    Şimdi ailesiyle tatile çıktı, kap, kacak, valiz, eşya + 4 kişi derken toplamda ortalama 1500'e ulaşmıştır.
    Sonuç olarak bu tarz bir çekme karavan için hangi araç daha uygun olur?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru

    Dsg normalde sorunlu bir şanzıman. Karavanda çekmeye çalışınca o şanzıman o yükü kaldırabilecek mi? İkinci gününe giremez elinize alırsınız dsgyi. 2400 kiloyu düz yolda bile zor kaldırır o araç. Yokuşu falan söylemiyorum bile. Sizin ilacınız pickuplardır. Onların bile çok rahat çekeceğini düşünmüyorum. Ama dinlemeyip dsgli octaviayla çekmeye çalışırsanız bilgilendirin Fotoğraflarla destekleyin servis maceranızıda
    Ben dsgli jetta ile arkadaşımın 2 tonluk yolda kalmış aracını E-5 haramidereden beykent sanayiye kadar çektim yaklaşık 5-6km vardır... Çekerken vitesi manuele falan da almadım araç gayet güzel ayarladı vites geçişlerini sanki arkasındaki ağırlığı anlıyor gibi değiştiriyordu vitesleri normalden çok farklıydı... Herhangi bir sorun yaşamadım...
    İstanbulda benim bu aracı çektiğim güzergahtan daha dik ve uzun bir yokuş da yoktur muhtemelen...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Genel Yorumlara baktimda beni karavandan soğuttunuz arkadaş.
    Şimdi normal sedan yada hatchback araba ile kavan cekmek hayalmi diyorsunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eyvallah @farazicosmos
    Bu konu aslında işe yarar, iyi bir hale geldi güzel oldu.

    Geçen bunu gördüğümde bu konu aklıma geldi.:)
    https://www.youtube.com/watch?v=DQGzzdJA2rU

    Eli, kolu, hayali çalışanlara güzel bir uygulama örneği bence. Orada tam maliyetten bahsetmiyor fikir edinmek için diğer videolarıda izlemek lazım sanırım. Gerçi bence maliyette çok öncül değil bu işlerde neyi ne kadar kendiniz yapabileceğiniz ile ilgili daha çok. Bu ülkede salt paranın çok geçerli olmadığı şeyler...
    Araç tercihi ve dış uygulamalar çok güzel ama bir disipline göre içerisini çok da iyi planlayamamış alan kayıpları var. DIY işlerde maaliyet, kaabiliyet odaklı normal bunlar yalnızca o kişi ilgilendirir...

    Herşeyin ideal olması için mühendislik, tecrübe önemli yani hazır fabrika ürünleri... onların da maliyetleri ortada. Bu ülkede pek yoklar zaten.

    Bu da bilindik bir oyuncu dan ürün, yaşam örnekliği..
    https://www.youtube.com/watch?v=6gbuic7YQCs&t=1s


    yine 1 milyonun altına mal olan bir örnek..
    https://www.youtube.com/watch?v=8D6Fme1chj8


    Pek girmiyorum artık buraya bildirimi görünce ilk videou verip kaçacaktım ama birkaç kelam daha ekleyeyim madem:P
    Evet arkadaşın dediği gibi ciddi araştırırsanız güzel veri imkanları bulur, bu tip hayat planlarınızı daha dolgun veriyle olgulaştırabilirsiniz. Yalnız bana göre towcar gibi siteler spec, catalog temellidir yani gerçeğin ayrıntısında yansıma, yüzeyseldir. Mutlaka diğer ortam, tecrübe ve verilerle desteklenmeli.
    Yoksa malum burası bir otomobil forumu bu dünya da otomotiv üreticilerinin fabrika, tanıtım testlerinin gerçeğin aynasında çakılması itibariyle olur.
    Otomotiv dünyasında gelişenler olduğu gibi daha çok olumsuz değişenler var mecburiyetler var. Ne istediğiniz, hedefleriniz, bütçeniz çok önemli.
    https://www.youtube.com/watch?v=5lCRKAlhyyA
    https://www.youtube.com/watch?v=DxEHYWwQpUo

    Bu tip birçok şey görebilirsiniz... Fakat inceleme, inanma ve kabuller birikiminize bağımlı.:)
    Geçmişte üreticiler kendi testlerinin üstüne yaptırdığı testlerin dışında piyasa uzmanlarının açık yorumculukla yaptığı testler vardı ve tüm o şişirilmiş tanımların, sembollerin gerçek ayaklarını duyar, okuyabilirsiniz ve birkaç yıl sonra başınıza gelebileceklerde bunlara eklenirdi. Artık bunlar yok... :)
    Elinizde sadece aldığı parayı veya tecrübesini tam anlayamayacağınız üzere ama daha önemli olan alan tecrübeli! kullanıcıların deneyim, yorumları kaldı.
    Finalde... kısaca.. açıkçası... ben bu iki videodaki araçların hemen hiçbirisine bu iş ilgisinde ve ülkemin şartlarında güvenmediğimi, pek dikkate almadığımı söyler kaçarım.:) Bu tabi benle, birikimlerimle ilgili olan birşey yani şahsidir. Böyle inanın demem.
    Kısa lafıyla elektronik temelli hiç bir SUV vs ister arazi ister çeki olsun bana göre bu işe uygun değil. Çünkü benim uzun yıllar kullanma, toplam maaliyet gibi ana değerlerimde var.
    Halen gördüğüm almanlarda 1 model ve japon, amerikan markalarında ki bazı modellerin dışında gerçeklere dayanan temelli suv olmadığı gibi bu işlere tam uygun araçlarda yok bence... Electronic base driving, automatic gibi belirteçler inançların dışında yaşla ilgilide birşey o yüzden mevcut tüm nesillere geçerli göremem. Ancak işin doğası üreticilerin ürünlerini değiştirdiği kadar hızlı değişmiyor diyebilirim. :)

    Bu sadece birşey çekmek için değil global ve ülkemin şartlarında öyle aşırı olmayan arazi şartları için de geçerli. Köyün öyle çok çılgın ulaşımlı, yüksek rakımlı bir ortamda değil ama o afilli BMW X'lerin, Audi Q'ların daha garanti zamanı dahilinde birkaç yılda ne kadar döküldüğünü tecrübeli insanlar biliyor.
    Bu arada suv olmak zorunda da değil hani daha önce dediğimiz gibi ürünleri tercihleriniz, seçimleriniz belirler. AWD Sedanların çekebilecekleri de elbette var... Modern ürünlerde daha çokca da var.
    Bunla ilgili eyyorlamam bu kadar :D Ve otomobil, kamyonet çekmekle karavan çekmek tamamen farklı şeyler...

    Ek olarak global ve ülkemizde zaten pek model olmamasıyla karavanlarda şöyle bir çözümü zor sıkıntı var. Fabrikadan çıkmış ürün ideal planlamaya, hesaplara, ağırlık dağılımına sahip ve gelecek bakımları planlanmış ancak insanlar müdahaleleri ile bunları bozuyor ve ortaya bam başka dağılımlarda bir ürün kalıyor. Bu 2. elde ki durum maalesef ki gözlemle ve spec sitelerden elimine edebileceğiniz birşey değil. Kimi zaman 50 kg bir sıvının dahi 80 km/h de neler yapabileceğine bu işlerin fiziğini öğrenenler anlayabiliyor.
    Ve son söz sensörlerden daha iyi değilseniz durum halinde sensörlerin elimine edemediği insana göre şeyler halen çokça var. Ek b) alt seviye otomobiller güçlendi, c) şasileri hafifledi dayanıklılaştı x) narinleştiler, daha kırılganlar.

    Benim yaşam tavsiyem her yıl daha da bozulan ekonomik koşullar ve çeşitliliği artmayan hata azalan ürünlerle gezi planlarınızı çadırlarla daha doğaya yönelik kaydırmanız. Alın ucuz bir compact suv yükleyin tavanına kadar bir gece orada bir gece burada.. ihtiyaçlarınız şehir merkezlerinde.. hanımı ikna edemeyenlere birşey diyemem ediversinler.:) Bunlar bile birkaç binin üzerinde malzemesi anca toparlanan planlar. Benim böyle dertlerim yok atlıyorum gidiyorum köy evime, hayvanlarıma dinlenip geliyorum. Karavan gibi şeylere abartılı harcamaları sabit mülküme harcayıp yıllarca karşılığını alıyorum.




  • guyverland kullanıcısına yanıt
    Sayın @guyverland

    Ayrıntılı ve zaman harcayarak sorumu cevaplamışsınız.
    Çok çok teşekkür ederim.
    Kusura bakmayın, cevap geldiği bildirimini görememişim.
  • Arabanın römork karavan çekme kapasitesi nedir.

    Önce bunu öğren.. Benim bildiğim 2250 kg kadar dı.. Onu iyi araştır...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konuyla cok alakali degil belki ama aklima su video geldi.

    https://www.youtube.com/watch?v=op2JZi7zMbM&feature=youtu.be

    5000 poundluk tekneyle yokus yukari araba sollamasi muazzam. Her an ayaginin altinda 770 bg 930 tork var tabi olsun o kadar.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Maksimum 1100-1150 kg agirligindaki karavani Audi A3 1.6 tdi STronic ile cekebilir miyim. Sunu da belirteyim. Gidecegim yerler bol yokuşlu inisli..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blackcat34 -- 19 Haziran 2020; 3:30:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kendisini götürürken mekatronik ve kavrama arızası veren bir makina.

    arkasına 2400 kg yük ile sadece lades olur bence

    ya karavanı küçültün yada aracı güçlü bir şey seçin

    çok risk almaktasınız.
  • blackcat34 B kullanıcısına yanıt
    önerilmez
    standart araçların çekebileceği max. römork ağırlığı 750 kgdır.
    yukarıda yazan cahillere de bakmayın, yük eğer arka tekerlere binmezse savrulur gidersiniz.
    çekecekseniz de video çekin.
  • Bu uygun mudur ? 750kg frensiz 3500kg frenli.

     Karavan Çekmek İçin Çekiş Sistemi Nasıl Olmalıdır ?


     Karavan Çekmek İçin Çekiş Sistemi Nasıl Olmalıdır ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 19 Haziran 2020; 5:48:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: a3l4i

    önerilmez
    standart araçların çekebileceği max. römork ağırlığı 750 kgdır.
    yukarıda yazan cahillere de bakmayın, yük eğer arka tekerlere binmezse savrulur gidersiniz.
    çekecekseniz de video çekin.
    750kg caretta uncle modeli var. Tabi icine ufak tefek esyalar koyulunca muhtemelen maksimum 900kg olur. Bu da 1.6 tdi Stronik ile rahatlikla çekilir mi demek oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2400 kglık karavanı kolay kolay her otomobil çekemez hocam. Bit de bu tarz karavan çeken araç otomatik olacaksa çift kavramalardan özellikle uzak durun derim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: farazicosmos

    o kadar cevap gelmiş ama hepsi boş cevap.

    2 tekeri var karavanın aynı el arabası ile yük çekmek yada itmek gibi bu üzerine isterse 10 isterse 10 bin ton konsun ne farkeder ağırlığı tekerler çekmekte araç ise onu itip yada çekecek. arabaya yük 70 80 kg kadar biniyor sadece onun harici sadece iş çekmekte kalıyor ki freni var bazı modellerin yokuş kalkış sistemi var varda var yani dandik arabalarda 2 kişiden fazla binince aracın çekişinin düşmesini sıfır arabalarda da var gibi görmeyin. 110 beygir 250 nm tork gücünden bahsediyoruz. dandik fiat 500 bile karavan çekiyor çekerken gördüm çektiği karavan 1800 kg seviyelerindeydi adam eşini almış geziyordu ama araçta zerrede zorlanma yoktu.
    uzun soluklu overland-expedisyon yapıyorum.keşif ve kamp yaparım.
    tüm sorularına cevap verecek kadar tecrube sahibiyim.
    suv,arazi aracı,binek,mpv hepsiyle karavan çektim.100km-5000km tecrübelerim oldu.
    araç arkası açık /kapalı römork ile çok uzun geziler de yaptım.
    hatta kapımın önünde halen römorkum var.
    karavan-römork imalatı yapan müşterilerim var.römork parçaları üreten/satan esnaf komşularım var.


    ama

    sırf sana yardımcı olmak isteyen insanlara tavrından dolayı sana uyuz oldum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CihangirCanavarı

    Ben dsgli jetta ile arkadaşımın 2 tonluk yolda kalmış aracını E-5 haramidereden beykent sanayiye kadar çektim yaklaşık 5-6km vardır... Çekerken vitesi manuele falan da almadım araç gayet güzel ayarladı vites geçişlerini sanki arkasındaki ağırlığı anlıyor gibi değiştiriyordu vitesleri normalden çok farklıydı... Herhangi bir sorun yaşamadım...
    İstanbulda benim bu aracı çektiğim güzergahtan daha dik ve uzun bir yokuş da yoktur muhtemelen...

    Alıntıları Göster
    seni marmaris e bir alalım

    yolları bir gör



    Kumlubük ve turunç yollarını bir öğren...)

    sonra tekrar yaz bakalım cetta için..)




  • blackcat34 B kullanıcısına yanıt
    1-üretici çeki demiri noktasında max. kaç kg yüke izin veriyor. (540 kg v.s.)
    2-römork ağırlığı ne kadar? (750 kg = römork + yük)

    1-540 kg ı aşıyorsanız, aracın ön tekerleri yerden kalkmaya başlar.
    2-750 kg ı aşarsanız kaza riskiniz ve araca hasar verme ihtimali artar

    herşeyden geçtim otm. vites ile yük çekilmez.
    ondan da geçtim vw grubun vites kutusuyla hiçbirşey çekilmez.
  • Yük çekiminde aracın torku önemli olmakla birlikte yüksek tork sağlaması tek başına yeterli olmaz. Binek araçlarla yük çekmek için yapılan araçların şanzıman oranları , motorun karakteristiği vs farklıdır. Daha çok güç çekmek değil yük altında sorunsuz olarak yürümesi önceliklidir.Yük arabasının anlık olarak yüksek beygir vermesi değil sürekli olarak yükü çekecek gücü vermesi önemlidir. Bu nedenle karavan çekiminde tek başına motor gücü tek başına tork yeterli ölçüt değil.


    Mesela eskiden bizde reno kangoo 1.5 dci 65 hp vardı. Boş ağırlığı 1500 kg a yakın beygir gücü zaten 65hp Torku da yüksek değildi 160 nm ama yükü eşyayı ne kadar doldursak banamısın demezdi çok dik yokuşta bile dur kalk yaparken zorlanmazdı. Yazlıkta evimize yakın çok dik bir yokuş var bu yokuşu genellikle araba full yüklüylen çıkarız eşyaları evin önüne indirmek için, orada 65 hp kangoo çok rahat çıkardı ama şimdi 95 hp 215 nm courier ile o kadar rahat çıkamıyoruz.


    Bu şanzıman vites dişli oranları ile ilgili bir durum.Bu nedenle karavan çekilecekse vites dişli oranlarının kısa olması daha avantajlı olacaktır. Özellikle 1. vitesin kısa olması yokuşlarda kalkışı kolaylaştırır. 1. vitesin kısa olması ayrıca debriyaj balatasının çabuk yıpranmaması için de avantaj.


    Daha önceleri görüştüğüm bir tanıdığım karavan çekmek için Hyundai i30 1.6 dizel almıştı tork yüksek diye ama verim alamadı onu sattıktan sonra Toyota Hilux aldı, torku ve gücü daha düşük ama motor hacmi daha yüksek ve yük arabası.Konuştuğumda Hilux den memnun kaldığını anlatmıştı.

    Bu nedenle pickup tarzı ve en azından 2500 cc ve üzeri bir aracın karavan çekme konusunda daha iyi olacağını söyleyebilirim.

    Hatta bazı arazi araçlarında arazi takviyesi vardır aracın zorlanacağı durumlar için takviyeye atınca vites oranları düşer araba biraz daha yavaş gider ama tekere aktarılan momentum arttığı için yük altında daha rahat gider.

    Otomatik vitese ise hiçmi hiç bulaşmayın derim.

    İlla ki otomatik olacaksa çekme karavan değilde oromatik vitesli bir panelvan düşünülebilir. Ama karavanla olmadık yerde sorun yaşama riskine ben girmek istemezdim onun için karavanda düz vitesi her türlü tercih ederdim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fxmaster -- 4 Şubat 2021; 22:5:53 >




  • normal sedan hb araçlar hameş bile çekemiyor karavanı nasıl çeksin? 4x4 başta olmak üzere çok fevkalade bir torka sahip olan bir araca daha dogrusu canavara ıhtıyacınız var.

  • Merhaba , 2020 Tiguan 1.5 Tsi DSG aracım var. 1000-1200 kg gelecek bir karavan (ithal) almayı planlıyorum. Arac dooğal olarak garanti kapsamında;

    1-çeki demirini baglantısı için servisde cok para istediler. Disarıda 13 pin taktırdıgımızda , garantide sıkıntı olur mu?

    2- Olası Dsg arızasında , servis ''karavan cekmişsin, garanti dışı '' muhabbeti yapar mı ?

    3- Tiguan olmaz derseniz , ne önerirsiniz. Otomatik şart. Pikap olmaz.


    Birde İthal karavan satan firmalarda , sıra konusunda yardımcı olabilecek tanıdığı olan var mı ? : )




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi luckystar -- 5 Şubat 2021; 0:45:0 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: falken34

    uzun soluklu overland-expedisyon yapıyorum.keşif ve kamp yaparım.
    tüm sorularına cevap verecek kadar tecrube sahibiyim.
    suv,arazi aracı,binek,mpv hepsiyle karavan çektim.100km-5000km tecrübelerim oldu.
    araç arkası açık /kapalı römork ile çok uzun geziler de yaptım.
    hatta kapımın önünde halen römorkum var.
    karavan-römork imalatı yapan müşterilerim var.römork parçaları üreten/satan esnaf komşularım var.


    ama

    sırf sana yardımcı olmak isteyen insanlara tavrından dolayı sana uyuz oldum.


    Alıntıları Göster

    @falken34 hocam 1700 kg. lık max. ağırlığı olan bir karavan için; 2017 model subaru forester 2.0 TD düşünüyorum. Pick-up tarzı araç alamıyorum istanbulda yaşıyorum. Araç alırken dikkat edilmesi gerekli noktalar nedir? Mesela yeni Forester 2.0i e-boxer var ve o da çekiyor gibi. Benzinli hybrid araç. Mesela Tiguan dan uzak mı durmalıyız? DSG sorunlu mu? gibi gibi bir dünya soru var aklımda ama soracak kimsemiz yok.





  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.