Şimdi Ara

Karavan Çekmek İçin Çekiş Sistemi Nasıl Olmalıdır ? (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
185
Cevap
5
Favori
38.775
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdinç hoca

    Merhaba.Öncelikle bu işin uzmanı olmadığımı belirteyim ama yaşadığım tecrübeler doğrultusunda elimden geldiğince cevap vereyim.Keyfinizi kaçırmak istemem ama öncelikle az yakan ekonomik araç kavramını aklınızdan çıkarın.Ekonomik derken araç satın alırken mi yoksa yakıt sarfiyatını mı kastediyorsunuz emin olamadım ben yakıt olarak değerlendireceğim
    Karavan muhteşem!Umarım bir an önce alır ve keyfini çıkarırsınız. Bu büyüklükteki bir karavan için tork değeri yüksek (350-500) bir araç almalısınız.Bu da dizel anlamına geliyor. Ama sadece tork değerinin yüksek olması da yetmez önemli olan o yüksek tork’u düşük devirlerde vermesidir. Araçların teknik verilerine bakılabilir.(1500 devirden itibaren en yüksek tork değerini verebilmeli)
    İlk tercih 4*4 olmalı. Sonra arkadan itişli olmadı(benim gibi) önden çekişli araçla da kullanılabilir. Çekiş sisteminin faydasını en çok ıslak yada hafif kumlu zeminlerde yokuş yukarı çıkarken hissedersiniz.
    Asıl handikap şimdi geliyor. En önemli kural : Çeken araç karavandan ağır olmalıdır.
    Nedenine gelince bu başlık altında paylaşılmış 2 videoyu kıyaslamanızı isterim.1. lada nın arkasındaki odun yüklü römork 2.si Amerikan bir minibüsün arkasına bağlanmış hafif bir römork. İkisi de yalpalıyor römorku kendisinden ağır lada da römork aracı savurup atıyor ama 2. Örnekte araç römorktan ağır olduğu için konserve kutusu gibi sürüklüyor. Umarım anlatabilmişimdir. Ama sizin karavanın ağırlığı 2400 kg ciddi sorun. Peki bu adamlar reklam filmlerinde falan bu araçları 1.6 araçlarla nasıl çekiyorlar. Günlük güneşlik bir günde tırtıklı temiz asfalt,0 derece yol eğimi…Hayaller Paris gerçekler Bağcılar .Gerçek hayatta böyle olmuyor.
    Ben 2.8 dizel (360 tork) araçla 6-7 metrelik 1500 kg ağırlığında çift dingilli karavan çekiyorum. Şehir içinde 11-13 lt yakıtım var. Karavanla yola çıktığımda uzun yolda yine 11-13 lt yakıyorum(40-50 kuruş gibi).Kamp yerlerinde tanıştığım 750 kg -1000kg karavan taşıyan düşük motorlu araç sahipleri 1,4 1,6 araçlar 1tl ye yakın yaktıklarını söylüyorlar.(rampalarda da çoğu zaman 1.viteste kullanmak zorunda kalıyorlarmış).Kısaca araca karavan bağlandığında yakıt motor hacmiyle ters orantılı çalışıyor.
    Nedenleriyle anlatmaya çalışırken yazım uzamış kusura bakmayın. Bahsettiğim sebepleri bir araya getirirsek sizin minimum2.5 motor düşük devirde ortalama 400 tork veren mümkünse de 4*4 bir araca ihtiyacınız var. Tavsiye edilecek uçuk araçlar olsada (f-650,f 350 ki bunlar 6000 üstü motorlardır) bence Jeep Grand Cherokee 4*4 bu iş için biçilmiş kaftandır.3.0crd motor.yeni kasasını incelerseniz yakıt değerlerinin de düşük olduğunu görürsünüz.13lt civarı yakar ve 1600 devirde 540 nm tork veririr.Motor da Mercedes e aittir.

    Aynı motor crhysler 300c de de var.binek arkadan itişli bir araç.Tabi Mercedesler de var ama fiyatlar alıp başını gidiyor.

    Sonuç 2500 kg karavan için ya çok güçlü bir araç alacaksınız (ekonomiyi unutun) yada karavanı küçülteceksizin. Umarım yazımın içerisinden faydalanabileceğiniz bir şeyler vardır.

    NOT:Bu konu içerisinde , karavanın ağırlığı önemli değil zaten asıl yükü karavanın tekerleri taşıyor, elle de itilir gibi yorumlar yazan arkadaşlara tavsiyem önce bir alışveriş arabasını itsinler sonrada bir tır dorsesine omuz versinler

    Alıntıları Göster
    uzun ve detaylı yazdığınız için çok teşekkür ederim.

    benim ekonomik demekteki kastım yakıt tasarrufuydu. yılda 15 belki 20 gün için kos koca bir yıl yakıta boşa para ödememek istediğimden güvenlik donanımları en üst düzeyde ve az yaktığı için 100 km de 3.3 ile 5.5 litre zorlandığında 7 litreye kadar yaktığı için skoda octavia modeline yönelmiştim. harika bir aile otomobili ve oldukça güvenlide. önceleri otomatik önden çekerli araç aklımdaydı karavan hayalinden sonra ise 4x4 manuel modeline yöneldim ki araç normalde giderken %90 önden çeker %5 %5 arka tekerlere çekişi vererek yakıt ekonomisi sağlamakta ve zorlandığında neredeyse %50 olmak kaydıyla gücü ön ve arkalara dağıtmaktaydı ki bu yokuşlarda karlı ve ıslak yollarda önden veya arkadan çekere oranla büyük üstünlük sağlamakta. 1.6 turbo dizel 250 nm tork değerine sahip. çok düşük devirlerde tüm gücü verebilme özelliğide, bu sebeple oldukça iyi gibiydi. araştırdım araç kataloğu 1600 kg ama karavan inceleyenler ise 1400 kg maksimum karavan takılabileceği söylendiğinden bu aracı erteledim hatta 2.0 motorlarda dahi aynı yük çekebilmekte deniyor.

    ranpalanma olayını aracı yada karavanı devirme olayınıda araştırarak asla türk karavan ürünlerine yönenilmemesi gerektiğini araştırmalarım sonucu gözlemledim. çünkü almayı planladığım bu karavanda süspansiyon var, virajlarda takla atma veya kaymayı önleme amacıyla esp teknolojisi gibi ama başka teknoloji var yani kendi kendine tekerlere sağ sol bağımsız frenleme yapmaları vs. bir iki teknoloji daha var bu konuda. araca en küçük modelde en büyük modelde aynı ağırlığı çeki demirinden bindirmekte tüm yük tekerleri üzerine biniyor denmekte tabi bu ne derece gerçek bilinmez. uzaktan kumanda ile araçtan bağımsız park etme ileri geri götürme özelliği. araçla beraber fren özelliği yokuş kalkış sistemi vs vs özelliklere sahip ama türk karavanları 4 boru kaynat 2 teker tak üzerine ev gibi yap mantığında ben türklerde bu teknolojileri göremedim malesef olanlar var ama çok nadir ve opsiyonel olduğu için 2 karavan fiyatına çıkmaktalar.

    market arabası örneğinize gelirseniz ben daha önce lise zamanımda markette çalıştım veya elle çekilen palet taşıyıcılar var. normal bir insanın taşıyamayacağı ve 3 5 bazen 10 katı yükleri bir çocuk bile basitçe çektirtebilmekteler. misal tüm yük 1 ton olsa çekilen güç 10 kg olabiliyor ama düzde. ben işte bu sebeple dandik şahin bile çeker ama düzde çeker yokuş inerken çıkarken hafif eğimde rampada vs almayı planladığım araçla olmaz yada nasıl araç olmalı anlamında soru sormuştum. ankara dikmende yaşayan biri olduğum için o dik yokuşları boşken arabalar bile zor çıkıyorken karavan imkansızken bu sebeple sormuştum.

    2 araba almak gereksiz külfet veya tek araba alıp yakıta parayı normalde de bayılmakta gereksiz külfet. moto karavan olsa misal bir yere gitim ama gezmem lazım çekmeyi parket arabanla gez toz gel rahatlıkken diğerinde hem zor olacak hemde fazla yakıt demek anlamında olacak. bu sebeple en iyi yöntemde çekme karavan gibi gözüküyor.

    yani dediğiniz karavandan ağır olmalı araç kısmını ilk kez sizden duydum bu konuyu bu sebeple detaylı araştıracam.

    yeni çıkan araçlar forda yada başka markalarda 1.5 tdı 340 nm tork gibi değerler sunmakta yakıt kısmı ise ortalama 100 km de yine 5 litre civarlarında belki bu yeni motorlar iş görebilir veya ikinci el bir jip almam gerek sanırım bu sebeple bu konuyuda araba ve karavan alana kadar araştıracam.

    çok güzel ve net noktalara değindiniz gerçekten yorumunuz için çok teşekkür ederim.




  • Favoriye attım konuyu.
    Eğlenceli olacak.
  • Polo 1.2tdi dusunebilirsiniz bence. Hem zorlansa dahi en fazla 1.2lt yakar sonucta motor hacmi bu kadar kendinden fazla mazotu nasil yaksin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    İdeal karavan çekme aracı.


    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-ford-2009-ford-f-350-super-duty-siyah-ici-bej-hafiza-sunroof-268392699/detay
    Merhaba,
    Konu eski, ben yeniyim ama uzun zamandır çekme karavan ve çekecek araç ile ilgili araştırma yapıyorum. Belki faydam olur diye paylaşmak istedim.

    Konuyu açan beyefendiyle aynı kaygılarım var; senede 1 ay karavan tatili ve onun dışında kullanacak bir araba araştırıyorum.
    1.4 Jetta, DSG kullanıyorum fakat karavan için değiştireceğim.

    Düz yolda durup kalkmada DSG sorun yaratmaz ama uzun vadede mutlaka arızalanır. Yokuşlarda hele yolcu varken zorladığınızda şanzımandan sesler gelmeye başlıyor.
    Kısa vites aralıklarından dolayı hızla vitesi düşürüp yükseltiyor.

    Yine aynı şekilde DSG'yi manuele atsanız bile zorlandığında otomatik geçişleri kendi yapar, zorlandığında vites düşürür. Karlı havada manuele atayım 2 ile kalkayım diye bir şansınız yok. İlla 1 den başlayıp patinaja kalkar. Anlayacağınız vites üzerinde çok hakimiyetiniz yok. Durum böyle olunca yağışlı bir havada dik yokuşta boşken bile kalkarken zorlanır.

    2,5 ton ile yağmurda 10 derece açıda bu araçla kalkma şansınız yok. Tabi otobanda giderim dinlenme noktalarında kamp yapayım derseniz sıkıntı yaşamazsınız.

    Ama kamp yapmak için dağa bayıra çıkayım derseniz imkansız. Çekme demirine binen yük 70-100 kg olabilir ama karavanın tekerleğini çukurdaysa en az 1 ton güç harcamanız lazım. hareket etiirebilmek için.

    Bunların hepsini boşverin için can güvenliği kısmı var, maddi kısmı var. İzin verilen sınırın üzerine çıktığınız için bir kaza anında hem kaskonuz geçersiz olacak hemde hapis cezasıyla karşı karşıya kalacaksınız.

    Saygılar




  • Hiker_ kullanıcısına yanıt
    yorumlarınız için teşekkür ederim.

    dsg yi gerçekten çok araştırdım. çift kavramalı ve kuru kavramalı olmadığı için çoğu markanın klasik otomatik viteslerinden daha güvenli ve kullanışlı durumdalar.
    mesela toyota honda huyundai gibi bir dünya markaya volswagen modelleri dsg ile cidden taş çıkarır durumda.

    ben octavia almak istiyordum araçta gerçekten 40 çeşit güvenlik donanımları vardı. yokuş kalkış desteğinden patinaj önleme sistemlerinden kilitli difransiyele kadar. sonra çekeceği yüke baktım, klasik modellerdeki octavialar 1400 rs modeli 2 ton çekekebilmekte. tüm karavancılar güvenlik payı demekte bu sebeple araştırdığımızda rs ile ben sadece 1600 kg lık karavanı anca çekebilirim.

    düz yolda sorun yok sen serçe parmağınla tır bile çekersin ama eğimler virajlar yokuşlar ve yokuş inişleri dediğiniz gibi yağmur gibi kötü hava koşullarıda göz önüne alındığında sıkıntı büyüyordu. her ne kadar az yaksın şehir içinde özgürce kullanayım diye octavia 1.6 modeline yönelsemde sonra 2.0 motorlara yönelmek zorunda kaldım. fiyat 150 bin civarı ve güvenlik donanımları ile beraber 200 bine ulaşıyordu.


    bu durumda karavanı çekmek için güvenlik payı
    konfor
    tasarım
    teknoloji
    yenilik
    güvenlik
    vs vs sebeplerden ötürü ben jip almaya yöneldim hemde fiyat baktığımda octavia rs ile aynı seviyelere gelmekte.

    almayı düşündüğüm jip henüz çıkmadı ama ben araştırmalarımı sürdürdüm. zaten şuan hazır param yok bir kaç yıla kadar da paramı netleştirmiş olurum.

    jipte 360 derece güvenlik kamerası özellikle engebeli yerlerde araçların altını görmek ve geri manevra yapmak için oldukça iyi bir seçenek
    2500 kg kadar rahatlıkla karavan çekme performansı arazi performansı doğal 4x4 oluşu ve bir kaç etkenden ötürü jip ile karavan çekmek bence büyük bir kolaylık olacak.

    benim almayı düşündüğüm karavan 1800 kg seviyelerinde. su depoları lgp tankları doluyken ve yaşam aküleri üzerideyken şahsi bizimde eşyalarımızla rahat 2 tona ulaşacağı söylenmekte. bu durumda 2500 kg lık karavanı çekebilen araçta 500 kg da güvenlik payı bırakmak bence harika bir seçenek olacak.

    https://www.youtube.com/watch?v=ziDbBtkM0pI

    https://www.youtube.com/watch?v=zJbOTy6ut2g

    almayı düşündüğüm jip skoda kodiaq




  • quote:

    Orijinalden alıntı: farazicosmos

    yorumlarınız için teşekkür ederim.

    dsg yi gerçekten çok araştırdım. çift kavramalı ve kuru kavramalı olmadığı için çoğu markanın klasik otomatik viteslerinden daha güvenli ve kullanışlı durumdalar.
    mesela toyota honda huyundai gibi bir dünya markaya volswagen modelleri dsg ile cidden taş çıkarır durumda.

    ben octavia almak istiyordum araçta gerçekten 40 çeşit güvenlik donanımları vardı. yokuş kalkış desteğinden patinaj önleme sistemlerinden kilitli difransiyele kadar. sonra çekeceği yüke baktım, klasik modellerdeki octavialar 1400 rs modeli 2 ton çekekebilmekte. tüm karavancılar güvenlik payı demekte bu sebeple araştırdığımızda rs ile ben sadece 1600 kg lık karavanı anca çekebilirim.

    düz yolda sorun yok sen serçe parmağınla tır bile çekersin ama eğimler virajlar yokuşlar ve yokuş inişleri dediğiniz gibi yağmur gibi kötü hava koşullarıda göz önüne alındığında sıkıntı büyüyordu. her ne kadar az yaksın şehir içinde özgürce kullanayım diye octavia 1.6 modeline yönelsemde sonra 2.0 motorlara yönelmek zorunda kaldım. fiyat 150 bin civarı ve güvenlik donanımları ile beraber 200 bine ulaşıyordu.


    bu durumda karavanı çekmek için güvenlik payı
    konfor
    tasarım
    teknoloji
    yenilik
    güvenlik
    vs vs sebeplerden ötürü ben jip almaya yöneldim hemde fiyat baktığımda octavia rs ile aynı seviyelere gelmekte.

    almayı düşündüğüm jip henüz çıkmadı ama ben araştırmalarımı sürdürdüm. zaten şuan hazır param yok bir kaç yıla kadar da paramı netleştirmiş olurum.

    jipte 360 derece güvenlik kamerası özellikle engebeli yerlerde araçların altını görmek ve geri manevra yapmak için oldukça iyi bir seçenek
    2500 kg kadar rahatlıkla karavan çekme performansı arazi performansı doğal 4x4 oluşu ve bir kaç etkenden ötürü jip ile karavan çekmek bence büyük bir kolaylık olacak.

    benim almayı düşündüğüm karavan 1800 kg seviyelerinde. su depoları lgp tankları doluyken ve yaşam aküleri üzerideyken şahsi bizimde eşyalarımızla rahat 2 tona ulaşacağı söylenmekte. bu durumda 2500 kg lık karavanı çekebilen araçta 500 kg da güvenlik payı bırakmak bence harika bir seçenek olacak.

    https://www.youtube.com/watch?v=ziDbBtkM0pI

    https://www.youtube.com/watch?v=zJbOTy6ut2g

    almayı düşündüğüm jip skoda kodiaq
    Merhaba,

    Kodiaq'ı bende inceledim 1.4 TSI ve 2.0 TDI motorla geliyor Tiguan ile aynı alt yapıyı kullanıyor ama bagaj ve iç haçmi daha büyük. Fiyatına bakmak lazım.
    Benim düşündüğüm karavan 4.70 boyutunda ve 1050 kg ağırlığında yüklü olarak max 1500 kg olacak.

    Bu arada karavan ve araba seçiminde tatil anlayışınızda çok etkili oluyor. Karavanı takıp 1 ay deniz kenarında yatacağım derseniz büyük bir karavan iyi olur. Toplam kilometrede çok olmayacağı için çekici aracının önemi azalıyor. Ben uzun yol yapmayı planlıyorum, muhtemel route 3.000+ km civarında. Bu yüzden küçük bir karavan ve güçlü bir araba rahat ettirir diye düşünüyorum.

    2000 dizel bir araba iyi olur fakat vergiden dolayı çok pahalıya geliyor. Tiguan dizel 160K civarında Kodiaq da olsun olsun 150'ye gelir en az. Şehir içi günlük kullanımda gereksiz bir güç.

    Seat ateca 1.6 TDI geliyor yakında 250 Nm tork üretiyor. (115 PS MAX. POWER 3,250 - 4,000 RPM 250 Nm MAX. TORQUE 1,500 - 3,250 RPM) 1500kg'lik bir karavan için yeterlimidir bilmiyorum?

    Sevgi ve selamlar.




  • Hiker_ kullanıcısına yanıt
    sizin planladığınız karavan için 1.6 dizel 250 nm tork sunan her türlü araç yeterlidir. örneğin skoda octavia gibi. hemde 4x4 seçeneği ile deli güvenlik sunacaktır. araçta en büyük sıkıntı önden çekiştir. mesela virajlı bir dağ yolunda döne döne dağ eteklerinden inersin ama çıkamazsın neden önden çekerdir arkada 1.5 ton yük ve arkadan baskıdan ötürü önün pati ile zorlanması gibi şeyler olur. bu sebeple arkadan iter veya 4x4 lazım. arkadan iten yok bu sebeple en güzeli 4x4 tür.

    seat ateca bayaa küçük bir araç bu yüzden hiç listeme girmedi. volswagen ise pahalı bu sebeple yönelmem

    skoda kodiaq ise hem 7 kişilik hem süper devasa bir bagaj ve iç hacim ile rakipsiz. hem superb modellerindeki gibi çeki demiri gizleme özelliği 360 derece gibi bir dünya güvenlik önlemleri barındırmakta. karavan çekmek için dizel motor gerekli bu sebeple dizelde 2.0 dan başlıyor jipte. zaten jip için 1.4 benzinli ve 1.6 dizel motor saçma olurdu araç kendini çekemezdi.

    ben 1800 ile 2400 kg arası bir karavan çekmeyi planlıyorum planladığım karavanda fren mover esp yokuş kalkış sistemleri gibi bir dünya güvenlik var bu sebeple 120 km hıza kadar sıkıntısız gidebiliyorum ama ideali güvenli olanı 80 km de hız sabitlemek.

    güvenlik payından ötürü kodiaq a yöneldim. çünkü 2500 kg sıkıntısız çekebilmekte. ben ise 1800 kg boş dolu hali 2 ton civarı karavan çekeceğimden ben eşim çocuklar ve bisikletlerimiz eşyalarımız vs derken güçlü araç gerekiyor. 2.0 dizel kodiaq 150 binden başlayacak deniliyor ama bence daha ucuz olur. çünkü aynı paraya 2.0 motoru olan octavia rs alsak 2 ton sınırla yolda bırakacak bizi. ama kodiaq yolda bırakmaz asla.

    benim ne yapacağım belli olmaz bu sebeple büyük karavana ve büyük araca yöneldim. arabada ise awd teknolojisi olduğundan normalde arka tekerlere %5 %5 güç verip önlere ise %45 %45 gücü dağıtmakta. bu ise önden çeker bir araca göre güvenlik demekte tabi yakıt tasarrufuda. tabi zorlanırsa gücü eşit dağırtması yada zorlanan tekerleğe aktarması gibi özelliklerden ötürü şuan kodiaq 1.6 turbo dizel octavia dan daha az yakacaktır. tek sıkıntı 2.0 motordan ötürü vergi onun haricinde sorunu yok.




  • Hiker_ kullanıcısına yanıt
    güvenlik payı gereklidir 1.6 250 nm tork değeri sunan bir dizel 1800 kg rahatçekeceğinden sizin planladığınız 1500 kg için fazlasıyla yeterli olur. ve dışardan baktığımızda 300 kg lık bir güvenlik payı bırakıyorsunuz hem yakıt avantajı hemde vergi derken ben 2.0 siz 1.6 araç alırsanız daha iyi olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: farazicosmos

    güvenlik payı gereklidir 1.6 250 nm tork değeri sunan bir dizel 1800 kg rahatçekeceğinden sizin planladığınız 1500 kg için fazlasıyla yeterli olur. ve dışardan baktığımızda 300 kg lık bir güvenlik payı bırakıyorsunuz hem yakıt avantajı hemde vergi derken ben 2.0 siz 1.6 araç alırsanız daha iyi olur.
    Kodiaq - tiguan İngiltere satış fiyatlarını karşılaştırdığımızda aşağıdaki gibi bir tablo çıkıyor.

    1.4TSI manuel, 122 beygir. başlangıç
    Kodiaq fiyatı İngiltere'de £21,495 , Tiguan ise £22,510
    2.O dizel başlangıç
    Kodiaq fiyatı İngiltere'de £28,525 , Tiguan ise £25,260

    farazicosmos bilgi için teşekkürler, karavan seçerken bu kadar zorlanmamıştım. Çekici araç konusu çok daha zor. Gönül isterki Ford Ranger veya Amarok al rahat rahat çek, her yere çık. Fakat günlük kullanım için istanbulda kamyonet köprüler ve park yeri yüzünden çok problemli..

    Saygılar.




  • Güzel bir video

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gökhan G.

    Güzel bir video



    Çok güzel bir açıklama bu.

    Konu sahibine:

    Araç kalktıktan sonra aracı çekme açısından ben bir problem çıkacağını sanmıyorum. Ancak DSG araç sahibi biri olarak, o kalkış anı kavramanın anasını ağlatacağınız kesindir diyebilirim. Aracı manuele çekip elle vites büyütüp küçülterek sorunu sadece kalkışa indirgeyebilirsiniz. DSG'nin çok asap bozucu bir özelliği: Kalktığı an 2'ye atar. Yoğun trafikte yavaş hızlarda 2'inci vitesteyken debreyaj ile oynar. Araç 7 ileri olduğu için 2'inci vites dişli oranı 1.5'uncu vites gibi bir şeye tekabül eder. Şanzıman da bunu kullanır. Böylece kalkış debriyajı ile, 2'inci vites debriyajını eşit eritir. Kavrama takımı ömrünü uzatır.

    Ancak sizin durumda yoğun trafikte DSG'nin bu huyu 2'inci vites kavramanıza tecavüz edeceği için, yoğun trafikten kaçınmanız şart. Aracı manuele çekip aracın ne yapacağına siz karar verebilirsiniz. Bu durumda kalkışta kalkış kavramanızı çok daha hızlı yiyeceksiniz. Ancak yılın 15 günü bu eziyetten ne olacak? Bilemeyiz. Belki hiçbir şey olmaz. Belki 60.000km'de kavrama takımınıza veda edersiniz. Ucuz da değil. 4000TL.

    -----------

    Çekme kapasitesi konusunda çok güzel cevaplar olmuş. Benim bu tartışmaya katabileceğim bir şey yok.

    -----------

    Ucuz, tork konvertörlü nispeten güçlü 4 çeker araba konusunda: 2.0i Subaru impreza.

    Sıfır aradığınız için, gene pek yardımcı olamayacağım. Bence manuel-dizel bakın derim. Kafanız rahat olur. Dizel Torku çekmeye yeter, manuel dert çıkarmaz. Karavan için birebir. 1.6d ile işinizi görürsünüz.

    -----------

    Bu konuda kapsamlı bir yardım için Jeremy Clarkson'a mail atılabilir. Karavancıları sever o. Şaka şaka...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 18 Ekim 2016; 12:01:16 >




  • Ben de çekme karavanları çok severim. Sahibinden sitesinde gezinirken hayvan gibi bir karavanın dizel i30 la çekildiğini gördüm.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarı arıza lambası

    Ben de çekme karavanları çok severim. Sahibinden sitesinde gezinirken hayvan gibi bir karavanın dizel i30 la çekildiğini gördüm.
    Dizel performansı ve yüksek tork değerleri bu iş için ideal. Fakat benzinli motor teknolojileride oldukca ilerledi.

    Örneğin Seat yeni SUV'u Ateca piyasaya çıktı yakında bizde de satılmaya başlayacak. Yaklaşık 110 bin TL olacak Küçük bir motora rağmen performanslı ve 4 çeker bir araç. Bunun için yorumlarınız nedir?

    1.4 TSI Start & Stop 110 kW (150 hp) 4Drive (150 PS) * manuel

    150 hp PERFORMANS 5000-6000
    250 Nm MAKS. TORK 1500-3500
    SEAT engine 192km / s SINIR
    9,0s İVME 0-100 km / s

    http://www.seat.de/modelle/suv-ateca/spezifikationen/xcellence.html#




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hiker_

    Dizel performansı ve yüksek tork değerleri bu iş için ideal. Fakat benzinli motor teknolojileride oldukca ilerledi.

    Örneğin Seat yeni SUV'u Ateca piyasaya çıktı yakında bizde de satılmaya başlayacak. Yaklaşık 110 bin TL olacak Küçük bir motora rağmen performanslı ve 4 çeker bir araç. Bunun için yorumlarınız nedir?

    1.4 TSI Start & Stop 110 kW (150 hp) 4Drive (150 PS) * manuel

    150 hp PERFORMANS 5000-6000
    250 Nm MAKS. TORK 1500-3500
    SEAT engine 192km / s SINIR
    9,0s İVME 0-100 km / s

    http://www.seat.de/modelle/suv-ateca/spezifikationen/xcellence.html#

    Alıntıları Göster

    Bu da benzer bir video



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hiker_ -- 18 Ekim 2016; 12:56:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hiker_


    Bu da benzer bir video

    Alıntıları Göster
    Bazı yeni model SUV araçlarda Römork Denge Programı (Trailer Stability Program) özelliği görünüyor, muhtemelen ekstra donanımdır. Hiç hesapta yokken aklım ateca'ya takıldı burda da test videosu var. Römork testi ilginç..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: farazicosmos

    çünkü para sorunu olan biriyim, ben sadece yılda 15 20 gün karavanla iç içe olacam ama adamlar 3 4 ay karavanı ile geziyor aralıksız, hem bende o kadar zaman hemde o kadar tatilim olan bir işim ve param yok. ben karavan kısmını geçtim 4x4 araç yada daha güçlü bir araç alsam bu şehir içinde yaktığı yakıttan tut bakım servis üçretlerine kadar çok daha fazla olacak. ben az yakan bir arabaya yöneldim çünkü yakıttan tasarruf etmek için. kimsede net cevap vermiyor bu yıllarca karavanla tatile çıkanlardan tut internetteki karavan araç siteleri forum sitelerine kadar. sen en kötü şahin doğana tak karavanı onlarda çeker ama yokuş kısmı sıkıntı çünkü malesef ki ülkemiz düz yoldan daha çok eğim yokuş çukuru mukurlu yollara sahip. önden çeker araç karavan çeker diyorlar ama bunu gözlerimle görmediğim için net birşeyde söyleyemiyorum ve araştırma için sordum burda. karavan alırken esp ve yokuş kalkış desteği taktırabiliyorsun ama neredeyse bir araba parasına denk geliyor bu o yüzden herkes sadece fren taktırıp frenli olanını alıyor. ben oyuncak araba kumandası gibi kumandayla karavanı araçtan bağımsız sürende gördüm ama maliyet fazla
    Dsg konusunu bilmem ama, motor araç işi konusunda yardımcı olabilir.
    http://www.gezenbilir.com/konu/o-arac-bu-karavani-ceker-mi-sorusuna-yanit.111942/




  • VideSupra kullanıcısına yanıt
    Bu konuyu okudum, gerçekten çok faydalı oldu. Şimdi sadece fiyat/performans/ihtiyac dengesinde benim için en doğrusunu bulmaya çalışıyorum.

    Buradaki arkadaşlara da çok teşekkür ederim oldukca faydalı oluyor. İnşallah önümüzdeki yaza kadar aracımıda karavanımı da almış olacağım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hiker_ -- 18 Ekim 2016; 14:44:44 >
  • Hiker_ kullanıcısına yanıt
    size benim tavsiyem yılda 10 km bile yapacak olun yinede dizel almanızdır.

    çünkü dizel düşük devirde torku verir. mesela yokuşta durdun arkanda 2 ton karavan var seni resmen geri çekiyor kalkman lazım. gaza basarsın 1,5 deviri geçtiğinde araç torku verir ve rahat kalkarsın. bu eşittir yakıt tasarrufu demektir. bu arada karavanda da fren olması şart tabi yoksa o yükle sen yokuşta durduğunda 4 tekeride kitle yine farketmez karavan seni alır götürür. benzinliye bakalım genelde 6 ile 9 bin devir arasında gücü verirler sen kalkmak için gazı köklersin sonra sonuç bağıran bir motor çok yakan bir araç ve motor ömrüde kısalır bakımlarıda uzar bu sebeple yük çekilecekse en uygunu karavandır. seat ateca yada skoda octavia 2.0 190 beygirlik motorlarla 100 km de 5 litre yakıyor denmekte. bu gerçekte 7 litreleri bulur ama sen karavan çektiğinde iş değişir. şimdi 10 11 litre ile çekmek var yada benzinde 13 14 litreler ile çekmek var. artı benzin fiyatlarıda cabası. ben neden çekme karavan istiyorum sorusuna gelirsek. ben mesela foçaya gidecem ama izmiride gezmek isteyecem işte o zaman aracımı karavandan ayırıp özgürce gezip akşam evime gelir gibi gelicem. bir yakıt tasarrufu iki küçük araç konforu gibi avantajlarım olacak. hemde şehir içinde 9 ay karavansız kullanırken yakıt ekonomisi sağlayacam. bu sebeple ben size ısrarla dizel önermekteyim.

    bu arada araçlar hakkında bilginiz azsa klimanın çekisi etkilediği
    karavanın çalınma riskleri
    hırsız girme riskleri
    vergi ruhsat belgeleri vs gibi evraklar
    yokuş çıkarken fanın çalışmama sorunları vs vs diye araştırın derim.

    mesela ben aracı alır almaz içine manuel bir fan kontroltücü ekletip özellikle karavanla yokuş çıkarken yokuş boyunca fanın full çalışmasını sağlayacam. onun haricinde ise otomatikte duracak. yada klima açıkken asla yokuş çıkmayacam. %10 kadar performans kaybına yol açıyor klimalar.

    yani iyi araştırın hatta oturup 1 gün gezen bilir sitesini diğer siteleri inceleyin tüm yazıları okuyun kalem kağıt alıp notlar alın ve araştırın yetmedi birde karavan kitabımız var onu alın onu okuyun kitabın yazarının sitesini okuyun kısaca bilgilenmeden yola çıkmayın. size tavsiyem karavanda esp ve fren olması bu 2 güvenlik yoksa ben almam açıkçası




  • quote:

    Orijinalden alıntı: farazicosmos

    size benim tavsiyem yılda 10 km bile yapacak olun yinede dizel almanızdır.

    çünkü dizel düşük devirde torku verir. mesela yokuşta durdun arkanda 2 ton karavan var seni resmen geri çekiyor kalkman lazım. gaza basarsın 1,5 deviri geçtiğinde araç torku verir ve rahat kalkarsın. bu eşittir yakıt tasarrufu demektir. bu arada karavanda da fren olması şart tabi yoksa o yükle sen yokuşta durduğunda 4 tekeride kitle yine farketmez karavan seni alır götürür. benzinliye bakalım genelde 6 ile 9 bin devir arasında gücü verirler sen kalkmak için gazı köklersin sonra sonuç bağıran bir motor çok yakan bir araç ve motor ömrüde kısalır bakımlarıda uzar bu sebeple yük çekilecekse en uygunu karavandır. seat ateca yada skoda octavia 2.0 190 beygirlik motorlarla 100 km de 5 litre yakıyor denmekte. bu gerçekte 7 litreleri bulur ama sen karavan çektiğinde iş değişir. şimdi 10 11 litre ile çekmek var yada benzinde 13 14 litreler ile çekmek var. artı benzin fiyatlarıda cabası. ben neden çekme karavan istiyorum sorusuna gelirsek. ben mesela foçaya gidecem ama izmiride gezmek isteyecem işte o zaman aracımı karavandan ayırıp özgürce gezip akşam evime gelir gibi gelicem. bir yakıt tasarrufu iki küçük araç konforu gibi avantajlarım olacak. hemde şehir içinde 9 ay karavansız kullanırken yakıt ekonomisi sağlayacam. bu sebeple ben size ısrarla dizel önermekteyim.

    bu arada araçlar hakkında bilginiz azsa klimanın çekisi etkilediği
    karavanın çalınma riskleri
    hırsız girme riskleri
    vergi ruhsat belgeleri vs gibi evraklar
    yokuş çıkarken fanın çalışmama sorunları vs vs diye araştırın derim.

    mesela ben aracı alır almaz içine manuel bir fan kontroltücü ekletip özellikle karavanla yokuş çıkarken yokuş boyunca fanın full çalışmasını sağlayacam. onun haricinde ise otomatikte duracak. yada klima açıkken asla yokuş çıkmayacam. %10 kadar performans kaybına yol açıyor klimalar.

    yani iyi araştırın hatta oturup 1 gün gezen bilir sitesini diğer siteleri inceleyin tüm yazıları okuyun kalem kağıt alıp notlar alın ve araştırın yetmedi birde karavan kitabımız var onu alın onu okuyun kitabın yazarının sitesini okuyun kısaca bilgilenmeden yola çıkmayın. size tavsiyem karavanda esp ve fren olması bu 2 güvenlik yoksa ben almam açıkçası
    Detaylı bilgilendirme için teşekkür ederim.

    Karavan konusunda çok sıkıntım yok, İki marka arasında karar vermeye çalışıyorum. İkisi'de fren dahil güvenlik sistemleri üst seviye karavanlar.

    Daha önceki hiking, tırmanış ve kamp tecrübelerimden dolayı yolculuğa ve doğada yaşama yapancı değilim. Sadece ailecek biraz daha konforlu, uzun seyahatlar yapmayı planlıyoruz. Bu yüzden karavan konusunda ihtiyaclarımız ve beklentilerimiz net.

    Araba konusu benim için biraz karışık sadece, bugüne kadar hiç dizel araba kullanmadım, ihtiyacım olmadı. Sizlerden ve çevremdeki karavan sahibi arkadaşlardan aldığım bilgi aslında aynı. Yakın bir zamanda arkadaşım karavan için ssangyong kamyonet aldı ve çok memnun. Fakat ben bu araçı en az 10 ay İstanbul trafiğinde kullanacağım için çok uygun değil.

    Çok araç değiştiren biri değilim o yüzden sıfır araç alıp uzun süre kullanmak istiyorum. Bu da seçenekleri azaltıyor, şu anda Kodiaq, Tiguan ve Ateca'yı takip ediyorum. Diğer Seçeneklerde X-trail ve CRV.

    Bakalım hayırlısı artık..

    Sevgi ve selamlar.




  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.