Şimdi Ara

Kar a Batan aracımı çıkarmaya çalışırken Triger kayışı sıyırdı.4.650 tl masraf(Exper kabul etti)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
76
Cevap
0
Favori
4.674
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2010 model Punto evo marka Aracım la yolda giderken aracım kayıp kara saplandı kendi çabamla çıkarmaya çalışırken araçta ünlemişareti olan arıza lambası yandı ve bir daha çalışmadı bir kaç defa daha denedim çalışmadı. Kaskomu yaptırdığım XXX sigortadan çekici hizmeti isteyip fiat resmi servisine geldik, servis bu olayın garantiye girmeyeceğini ama bu yaşananın bir doğal afet olduğunu ve kaskonun karşılaması gerektiğini belirtiler, hasar dosyası açtırıp kaskonun experini bekledik Erzurum dan Muşa Yol kapalı olduğu için gelemediğinden Yakındaki bir ilden (Elazığ) exper yolladılar exper geldiğinde aracın kara saplandığı için zorlanıp bu arızanın geldiği için kasko kapsamında ne gerekiyorsa yapılması talimatını verdi servise ve masrafı odeyeceklerini soyledi. daha sonra Kayışı takıp bakan ustalar üst kapak bir diğer kısımlarında hasar gördüğünüve üst kapak ve altındaki takımların tamamının değişmesi gerektiğini söylediler ve banada hasarlı parçaları gösterdiler. Fotosunu çekip Erzurumdan gelemeyen expere yolladı servis (dosya onda olduğu için) ve tümmasrafın 4.650 tl olduğunu belirtti, ilk gelen exper kabul ettiği halde gelemeyen exper bir kuruş ödeme yapamayacağını söylüyor (kaza,vuruk vs olmadığı için), kara saplanan hangi aracı zorlarsan kayışı koparabileceğini belirtiyor. ama fotolara bakıp tekrar bir karar vereceğini söylüyor. Sizce olumsuz bir karar verirse ne yapmalıyım bir akıl verirmisiniz arkadaşlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acy78 -- 18 Şubat 2012; 19:12:56 >







  • Bende kara saplanan aracımı zorladım, çok şükür hiç birşey olmadı. Karışık bir durum, eksperin insiyatifine kalmış. İlk gelen eksperle bi konuşun derim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Bende kara saplanan aracımı zorladım, çok şükür hiç birşey olmadı. Karışık bir durum, eksperin insiyatifine kalmış. İlk gelen eksperle bi konuşun derim.



    işte bunu anlamıyorum experin insafına neden kalıyor. bu işler daha resmi olamazmı? karda kayıp kara saplanmak kaza olarak değerlendirilmiyormu?
    şimdi bu adam insafsız ise benim yasal olarak yapabileceğim bir şey yokmu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: acy78

    quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Bende kara saplanan aracımı zorladım, çok şükür hiç birşey olmadı. Karışık bir durum, eksperin insiyatifine kalmış. İlk gelen eksperle bi konuşun derim.



    işte bunu anlamıyorum experin insafına neden kalıyor. bu işler daha resmi olamazmı? karda kayıp kara saplanmak kaza olarak değerlendirilmiyormu?
    şimdi bu adam insafsız ise benim yasal olarak yapabileceğim bir şey yokmu?

    Sigorta olayı pis iş, ne dolaplar dönüyor bir bilseniz.Zarar eden sigorta şirketi bu yüzden hiç olmuyor... İşi kılıfına uyduruyorlar bir şekilde.
  • Hocam sırf kaza olduğunda pislik çıkarmasın diye dandik dunduk markalardan yaptırmadım kaskomu fiat ın olan KOÇ grubunun Allianz sigortasından yaptırdım fazla para vererek ama gel gör ki durum ortada.
    Kasko sigorta işinden anlayan arkadaş yokmu başka aceba? ne yapmam gerekiyor şimdi
  • kaza olmazsa motor arızalarını karşılamıyorlar diye biliyorum bende. gerçi kaza da olsa ödeme yapmamak için 349503953 takla atıyolar ama.
  • Sitede sigortacı arkadaşlar var, onlara pm at derim. Daha hızlı cevap alırsın.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 4.650 TL de, kayışa oranla büyük bir masraf, ilk gelen exper kayış için keseyi açmış sonuçta.
    Ayrıca kayışın km 'si geçmesi nedeni ile aracınızın servis garantisinde olmadığı ve sizin aracı bilinçli olarak zorladığınız bölümleri sizin lehinize olucaktır.
    Büyük ihtimal ile kayışı vs. ödiyebilirler fakat bundan kaynaklanan diğer arızalar için sorumluluk size kalıcaktır.
    Ufak bir detayı atlamışsınız ya da ben fark edemedim, otomobili aldığınızda belli bir süre garantisi olur. Sizin aracınız 2010 model olduğuna göre sanırım garantisi devam ediyor olmalı. Bu bayi ile ve sorununuzdan bağımsız olarak başka bir ildeki Fiat yetkili servisinden telefon ile müşteri gibi davranarak garanti konusunda bilgi isteyiniz ve detayları öğreniniz.
    Sonuçta aracı satın aldığınızda size 2 sene ya da 3 sene garanti sunuyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iGroN

    4.650 TL de, kayışa oranla büyük bir masraf, ilk gelen exper kayış için keseyi açmış sonuçta.
    Ayrıca kayışın km 'si geçmesi nedeni ile aracınızın servis garantisinde olmadığı ve sizin aracı bilinçli olarak zorladığınız bölümleri sizin lehinize olucaktır.
    Büyük ihtimal ile kayışı vs. ödiyebilirler fakat bundan kaynaklanan diğer arızalar için sorumluluk size kalıcaktır.
    Ufak bir detayı atlamışsınız ya da ben fark edemedim, otomobili aldığınızda belli bir süre garantisi olur. Sizin aracınız 2010 model olduğuna göre sanırım garantisi devam ediyor olmalı. Bu bayi ile ve sorununuzdan bağımsız olarak başka bir ildeki Fiat yetkili servisinden telefon ile müşteri gibi davranarak garanti konusunda bilgi isteyiniz ve detayları öğreniniz.
    Sonuçta aracı satın aldığınızda size 2 sene ya da 3 sene garanti sunuyorlar.



    Bende öyle bliyorum ama bir kaç başka ildeki tanıdık fiat servislerinden de sordum kayışın değiştirme km si 100 000 mişo araçlar için araçta şuan 104 000 de ıolduğu için girmez dediler ama fabrika ile konuştuğunuzda yinede bir indirim yapabildiklerini soyledi. Ama kasko için aracın 700 000 km de olsada önemli değildir önemli olan afet anında olmasıdır dediler. sonuçta kar da kaymasan kara saplanmasan zorlamayak ve bu durum başına gelmeyecekti dediler. ilk gelen experede servis kayışı taktıktan sonra bakacaz siboplar eğilmişse motorda sökülecek demiş, exper tamam ne gerekiyorsa yapın demiş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: acy78

    quote:

    Orijinalden alıntı: iGroN

    4.650 TL de, kayışa oranla büyük bir masraf, ilk gelen exper kayış için keseyi açmış sonuçta.
    Ayrıca kayışın km 'si geçmesi nedeni ile aracınızın servis garantisinde olmadığı ve sizin aracı bilinçli olarak zorladığınız bölümleri sizin lehinize olucaktır.
    Büyük ihtimal ile kayışı vs. ödiyebilirler fakat bundan kaynaklanan diğer arızalar için sorumluluk size kalıcaktır.
    Ufak bir detayı atlamışsınız ya da ben fark edemedim, otomobili aldığınızda belli bir süre garantisi olur. Sizin aracınız 2010 model olduğuna göre sanırım garantisi devam ediyor olmalı. Bu bayi ile ve sorununuzdan bağımsız olarak başka bir ildeki Fiat yetkili servisinden telefon ile müşteri gibi davranarak garanti konusunda bilgi isteyiniz ve detayları öğreniniz.
    Sonuçta aracı satın aldığınızda size 2 sene ya da 3 sene garanti sunuyorlar.



    Bende öyle bliyorum ama bir kaç başka ildeki tanıdık fiat servislerinden de sordum kayışın değiştirme km si 100 000 mişo araçlar için araçta şuan 104 000 de ıolduğu için girmez dediler ama fabrika ile konuştuğunuzda yinede bir indirim yapabildiklerini soyledi. Ama kasko için aracın 700 000 km de olsada önemli değildir önemli olan afet anında olmasıdır dediler. sonuçta kar da kaymasan kara saplanmasan zorlamayak ve bu durum başına gelmeyecekti dediler. ilk gelen experede servis kayışı taktıktan sonra bakacaz siboplar eğilmişse motorda sökülecek demiş, exper tamam ne gerekiyorsa yapın demiş.

    İlk expere tekrar dönün siz öyleyse.

    Ayrıca araç gerçekten şaşırtıcı ben mi hesap hatası yapıyorum anlıyamadım. 2010 model yani daha 2 yaşında ve 100 bin kilometreyi geçmiş ?




  • Kasko çıkan rakamı görünce çark etti tabi, bunlar var ya............
  • Unutmadan exper haricinde de sigortanızı yaptırdığınız Allianz ofise durumu bildirmenizde yarar olucaktır.

    Sonuçta sigorta yenilemekten vazgeçiceğinizi ve bu sorumsuzluk karşısında bir dahaki dönem için başka bir firmaya geçiceğini belirtirseniz biraz daha titiz davranabilirler. ( bi ihtimal )
  • keşke aracın bakımını zamanında yaptırsaymışsınız.
  • tr,geriniz kayışlı ise fiat araçları için 70bin zincirli ise 120bin diye biliyorum bundan dolayı sıkıntı çıkarıyor olabilirler.
  • Bu yüzden sigorta şirketlerinden nefret ediyorum ama yaptırmak zorundayız.

    Bu experler için yada sigorta şirketleri için bir yasa vb olmak zorunda.

    Adamlar kafalarına göre at koşturuyor resmen.

    Aracımız kaza yaptığında servisin ısrarla değişmesi gerekir dediği parçayı tamir edin diyenini mi ararsınız.

    Servisin ısrarla kazada hasar görmüş dediği motor iç aksam parçaları için hayır daha önce yanlış kullanımdan olmuş diyenini mi ararsınız.

    Aracımız akşam iş yerinde çalışmadığı ve kaskodan çekici istememize rağmen, aracımıza çekici gönderebilmeleri için aracın kayıtlı olduğu adresden en az 5 km uzakta olması gerekir diyip çekici göndermeyenini mi ararsınız.

    Kasko bana belki ömrümde bir kere lazım olacak, ben çatır çatır taksitlerini ödüyorsam onlarda çatır çatır aracımı servisde adam gibi yaptırmak zorundalar.

    En gıcık gittiğim konudan biride, aracımı 50.000 TL den kaskolatmışım ve 50.000 TL üzerinden taksit ödemişim ama araç perte çıkınca kaskoda yazan değer sembolik aracınızın piyasa değeri aslında 40.000 TL diyip 40.000 TL ödemek istemeleri.

    Madem aracım 40.000 TL değerinde o zaman taksitleri 40.000 TL olarak ödeyelim.


    Kasko şirketiniz ne kadar dandik, bilinmeyen bir firma ise başınız o kadar çok ağrır.




  • zincirli araçlar bu konuda daha sorunsuz, zorlayınca yada eskiyinde ses ile kendini belli ediyor. kopup bu şekilde büyük hasar açmıyor. triger kayışı gerçekten ihmale gelmemesi gereken bir parça. ayrıca sanayi de oldukça düşük maliyetle değiştirebiliyor.

    işte bakımlar düzenli yetkili serviste yapıldığında, km sine göre gereknler yapılıyor veya sahibi uyarılıyor. Sanayide ise yağ su devam et mantığı var. Biraz daha düzenli sanayi esnafının fiyatları ise servisle aynı hesaba geliyor.

    Gelelim kazada, acenta,kasko,expert şeytan üçgenine. Experler her nekadar, siz servisi tanımıyor zannetsenizde. Genelde yetkililer ile araları iyi oluyor. Eşimin aracı (ford ka) karda kaydı ve kaldırıma çıktı. 10.000 lik araçta 4000 tl masraf çıktı. Aracı teslim aldım ve seslerin geldiğini duyunca geri verdim. Otokoç ataşehir in açıklaması, sesin hasar kaynaklı olmadığı yönünde oldu.

    Sonra acenteme aradım. hemen aracı onlardan aldırıp, genelservise çektirdi. (mapfre servisi) ertesi gün aracım bana sağlam bir şekilde teslim edildi. oyokoça ödeme yapılmayacakmış vs.

    Kısacası acenteniz ile aranız iyi ise işler bir şekilde çözülüyor... çünkü şeytan üçgeninde sizi koruyan(sizi müşteri olarak gören)bir tek o var.




  • Exper rakamı yüksek görünce caymış besbelli. Elazığdan gelen experle görüşün tekrar. Allianz merkezinide arayın. Sesinizi çıkarın biraz başkada bir dilden anlamıyor zaten bu şeref yoksunu insan müsvetteleri.
  • Hocam öncelikle geçmiş olsun
    çok karışık bir durum
    çok ihtimalli sonuçlar çıkabilir
    araca karda ilk çıkmadığı anda bırakıp zorlamasaydınız o anda çekici çağırsaydınız keşke
    benim merak ettiklerim kasko şirketi bir kişi görevlendirdi ve gelemedi ikinci bir görevlide doğru yada yanlış bir karar verdi sonra niye olay ilk görevliye döndü fiyat yüksek çıktığı için diye düşünüyorum





    benim bu durumda aklımdan gelen cevaplar
    -motorla ilgili konular kaskoya girmiyor diyebilirler
    -bakımı geçmiş araçlar için ödeme yapmıyoruz diyebilirler
    -kullanıcı hatası diyebilirer
    -trigerler olan kısmı ile ilgili ödeme yapıp kalan kısmı size yansıtabilirler(ilk experden dolayı)


    sonuçları paylaşırsanız seviniriz açıkcası bu tarz bir durumun sonucunu merak ettim




  • başlığı okudum şuana kadar böyle bir sorunla karşılaşmadığım halde gözümün önünden bizim punto geçti, hisler insanları yanıltmıyor arkadaş...
  • Benzinli puntolarda triger değişimi 120000 km de yapılmıyor mu?Benim aracın kullanım klavuzunda 5 yıl ya da 120000 km yazıyor.
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.