0 mm - 0,16 mm arası araç boyasızdır. 0,16 mm - 0,20mm arası araçta ya pasta cila vardır ya da boyası kazınarak tekrar boyanmıştır. 0,20 mm - 0,30 mm arası araçta tek kat boya vardır. 0,30 mm - 1,25 mm arası araçta bir kattan fazla boya var ve ya macunlama işlemi yapılmıştır. bu değerler doğrumudur,bazı yerlerde başka türlü söylüyorlar amaç:arabayı servıse verınce bazen oradakı elemanlar ya arabanın kaportasını degıstırıyor yada kaza yapınca yaptırıyor kımsenın haberı olmuyor,aler alırsak olcersen bılelım dıye |
kaporta macun boya değerleri mm lik olarak kaç olmalı



-
-
ya bu boya mikron olayına güvenmiyorum. 2004 model aracım vardı. alırken eski araç diye ustaya gösterip almıştım 1 parça boya var demişti. satarken alacaj kişiye söylemesi kolay olsun diye kontrol ettirdim cihazla ben kendim 3 prçayı çizikten boyattım ancak makine hiçbirini bulamadı o eski boyayı buldu sadece. alan arkadaşa ağzımla söyledim şuraları boyattım ancak makine bulmuyor diye artık benden sonra söyledi ni söylemedi mi bilemem, araç 2004 110 binde poloydu bu arada
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
iyiki ağzınızla söylemişsiniz
-
Expertizler arabanın tavan micron değerini baz alıp diğer kaporta aksamına bakıyor , tavan 80-90 arası ise diğer taraflar daha yüksek çıkınca boyalı diyor örneğin micron 300 den yüksek ise macun işlem boya var diyor benim bilgim bu
Bazı iyi expertizler çıraklıktan kaportacı olduğundan onlar göz ile kontrolde yapıyor buna göre yorumlayabiliyor.
Serviste arabayı vurup boyatirlar mı diyo alet almak biraz şizofren işi bana göre
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
parça parça bakıp bir parçadaki farklı noktalardan alınan değerleri karşılaştırmanız gerekir.
bazen araçlar fabrikada komple 2. kez boyanabilir bu durumda boya kalın çıkar.
bazı markaların boya kalınlığı farklı olabilir.
belirli yaşa gelmiş araçlarda güneş alan bölgelerdeki boyanın ince olması olasıdır. diğer taraflar kalın diye sonradan boyanmış anlamına gelmez.
özetle tek başına boyanın kalınlığı bir bilgi vermez. bütün içerisinde değerlendirilmelidir. ayrıca boya kalınlığını istenilen seviyeye getirmek için uğraşan ustalar da var. çeşitli hilelerle boya kalınlığını orjinaline yaklaştırıyorlar. fakat kaporta boya ustaları görsel kontrollerle bunu rahatça anlıyorlar.
bence her ikinci el otomobil alacak kişinin bir boya ölçeri olmalı. ilk görüşmeye boya ölçerle gidip kendiniz ölçüm yapın. eğer kötü şekilde tamir gördüyse ve karşı tarafının yalanını yakalarsanız expertiz parasından yırtmış olursunuz. eğer kendiniz birşey yakalayamazsanız ekspertize götürün.
ben ikinci elden yıldım. ikinci elde hırsızlarla boğuşmaktansa aynı paraya bomboş jant kapalı sıfır arabaya binmeyi tercih ediyorum.
-
Boya makinesi fikir verir. En iyi ekspertiz göz ile yapilir.
Eger gittiginiz yer makineyle bakip geciyorsa gecmis olsun.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
biraz yeşil oto ve tarcanlar ekspertiz videoları izle. her aracın fabrika değeri farklıdır. belli fabrikasyon limitleri dahilinde mikron değer farkları var. hatta o videoların birinde kendisi boya mikronu ölçen sonra ekspertizde patlayan bi arkadaş vardı onu da izle. sonra adamların peşinde dolanmıştı.
-
Bu referans değerler markadan markaya, modelden modele, fabrikadan fabrikaya hatta araçtan araca dahi değişebilir. Boya olup olmadığını gözle anlaşılır, boya kalınlık ölçüm cihazıyla değil. Bunlar dolaylı inceleme yöntemleridir. Ayrıca bir parçada boya olup olmaması aracın durumu hakkında da dolaylı bilgi verir.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X