Şimdi Ara

Kafama takılan basit bir fizik sorusu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
40
Cevap
0
Favori
3.179
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sürtünme katsayısının sıfır olduğu ortamda hareket halindeki x arabasını düşünelim. Motoru da 1.2 fındık motor olsun. Devir kesicisi de olmasın.Isınma ve yağlama sorunu gözardı edildiğinde gaza bastığımız sürece x sonsuza mı gidecektir? Yani sürtünmesiz ortamda gaza bastığımızda araba benzini bitene kadar sürekli hızlanacak mı?
    Bunu da şu açıdan düşünerek sordum, bir bozuk parayı yüksekten bıraktığımız zaman sürtünmesiz ortamda yere düşene kadar sürekli hızlanmaktadır. Bu da yerkürenin çekim gücünden kaynaklanmaktadır.
    Yorumlarınızı bekliyorum.



  • Valla emin değilim ama gaza bastığın anda araba harekete geçerse ortam sürtünmesiz olduğu için bir daha durmaz

    Büyük ihtimalle ortam sürtünmesiz olduğu için araç hareket etmez.Hareket ediyorsada bir daha durmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _:KajmeraN:_ -- 24 Haziran 2010; 1:04:18 >
  • Sürtünmesiz ortamda motorun tekerlekler aracılığı ile aracı hareket ettirmesi nasıl olacak?
  • Sürtünmesiz ortamda hareket halinde ki bir cisim sonsuza kadar sabit hızla gider.

    Bununla ilgili bir animasyon

    http://www.fenflash.somee.com/fenflash/surtunme.swf
  • sürtünmesiz ortamda yüksekten bırakılan cisim yerçekimi etkisiyle sürekli hızlanır, fakat bu 1.2 fındık motoru düz bir yolda gaza basıldığında yavaşlamaz, fakat hızlanmaz da nekadar bastıysak o hızda kalır diye düşünüyorum.
  • Bir kere sürtünmesiz ortamda araba hakeret edemez. Olduğu yerde pati yapar durur.

    Diyelim iterek falan hareket ettirdiniz. Ne kadarlık bir kuvvetle ittiyseniz o hızla sabit gider sürekli. Gaza bassanızda fark etmez. Frene bassanızda fark etmez. Ne durur ne hızlanır sabit hızla gider.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi caissa -- 24 Haziran 2010; 1:02:56 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caissa

    Bir kere sürtünmesiz ortamda araba hakeret edemez. Olduğu yerde pati yapar durur.

    Diyelim iterek falan hareket ettirdiniz. Ne kadarlık bir kuvvetle ittiyseniz o hızla sabit gider sürekli. Gaza bassanızda fark etmez. Frene bassanızda fark etmez. Ne durur ne hızlanır sabit hızla gider.

    Sürtünmesiz yerde pati nasıl atacak araba ayrıca sürtünmenin olmadığı yerde arabayı itemessin ayakta bile duramazsın
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    İLGİNÇ BİR ZEKA SORUSU!!
    15 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Ama yerçekimi var, sürtünmesiz ortam da olsa yerçekimi tekerleklerin yere tutunmasını sağlar diye düşünüyorum.
  • Bir kuvvetin etki etmesi gerek hareket etmesi için. Motordan aldığı güç ile hareket edemez. Bir itme kuvvetinin etki etmesi lazım.
  • Bunun arkasından bir şey gelecek gibi ama hadi hayırlısı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: funkmaster

    Ama yerçekimi var, sürtünmesiz ortam da olsa yerçekimi tekerleklerin yere tutunmasını sağlar diye düşünüyorum.

    Fs=k.m.g
    k=0 ise
    Fs=0
  • quote:

    Orijinalden alıntı: supremum

    Sürtünmesiz ortamda motorun tekerlekler aracılığı ile aracı hareket ettirmesi nasıl olacak?



    durdugu yerde hızlanacak demek ki, hiç ilerlemeden.
  • ''sürtünme katsayısının sıfır olduğu ortam '' da hareket etmek için potansiyel enerji dışında bir şansınız olmayacaktır.
    potansiyel enerji ise yay gibi sıkıştırılan cisimlerde depolanabilir benzinde depolanan enerji ile tekerlerin sıfır sürtünmede hareketi diye bir kavram söz konusu olamz.Tüm binek araçlar tekerlerin srütünmesi sayesinde harekete başlarlar ve bu sürtünme sayesinde durabilirler. Bu newtonun en temel kuramlarından biridir ve bunu tekrarlamak bana bazı şeylerin anlaşılmamış olduğunu hatırlatıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    ''sürtünme katsayısının sıfır olduğu ortam '' da hareket etmek için potansiyel enerji dışında bir şansınız olmayacaktır.
    potansiyel enerji ise yay gibi sıkıştırılan cisimlerde depolanabilir benzinde depolanan enerji ile tekerlerin sıfır sürtünmede hareketi diye bir kavram söz konusu olamz.Tüm binek araçlar tekerlerin srütünmesi sayesinde harekete başlarlar ve bu sürtünme sayesinde durabilirler. Bu newtonun en temel kuramlarından biridir ve bunu tekrarlamak bana bazı şeylerin anlaşılmamış olduğunu hatırlatıyor.


    benim şurda anlamadığım bir nokta var, havanın sürtünme katsayısı ile tekerlerin tabana sürtünmesi arasında ne gibi bir bağlantı var? fizik ile hiç ilgilenmediğim için malesef bilmiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: funkmaster


    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    ''sürtünme katsayısının sıfır olduğu ortam '' da hareket etmek için potansiyel enerji dışında bir şansınız olmayacaktır.
    potansiyel enerji ise yay gibi sıkıştırılan cisimlerde depolanabilir benzinde depolanan enerji ile tekerlerin sıfır sürtünmede hareketi diye bir kavram söz konusu olamz.Tüm binek araçlar tekerlerin srütünmesi sayesinde harekete başlarlar ve bu sürtünme sayesinde durabilirler. Bu newtonun en temel kuramlarından biridir ve bunu tekrarlamak bana bazı şeylerin anlaşılmamış olduğunu hatırlatıyor.


    benim şurda anlamadığım bir nokta var, havanın sürtünme katsayısı ile tekerlerin tabana sürtünmesi arasında ne gibi bir bağlantı var? fizik ile hiç ilgilenmediğim için malesef bilmiyorum.

    havanın sürtünme katsayısı arabanın yola basmasını etkiler yani yol tutuş dediğimiz olay...yani aracın yola uyguladığı kuvveti değiştirir böylece sürtünme miktarıda değişmiş olur...




  • peki o zaman sıfırdan başlayacağız.

    Umarım ingilizceniz vardır.

    ilk önce hava sürtünmesi ile yerin sürtünmesi birbirinden tamemen ayrı konulardır. Sizin ilgilendiğiniz bir aracın ilk hareketi için gereken kuvvet yani bunun için newton cinsinden ne kadar gerekliliği gibi konulardır. Ancak bir tekerin bastığı yüzeyde bir sürünme yoksa hareket mümkün olmayacak teker boşta patinaja kalacaktır. Konunun detayları aşagıda ;

    Static Friction

    Static frictional forces from the interlocking of the irregularities of two surfaces will increase to prevent any relative motion up until some limit where motion occurs. It is that threshold of motion which is characterized by the coefficient of static friction. The coefficient of static friction is typically larger than the coefficient of kinetic friction.

    In making a distinction between static and kinetic coefficients of friction, we are dealing with an aspect of "real world" common experience with a phenomenon which cannot be simply characterized. The difference between static and kinetic coefficients obtained in simple experiments like wooden blocks sliding on wooden inclines roughly follows the model depicted in the friction plot from which the illustration above is taken. This difference may arise from irregularities, surface contaminants, etc. which defy precise description. When such experiments are carried out with smooth metal blocks which are carefully cleaned, the difference between static and kinetic coefficients tends to disappear. When coefficients of friction are quoted for specific surface combinations are quoted, it is the kinetic coefficient which is generally quoted since it is the more reliable number.



     Kafama takılan basit bir fizik sorusu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 24 Haziran 2010; 1:38:27 >




  • Kinetic Friction

    When two surfaces are moving with respect to one another, the frictional resistance is almost constant over a wide range of low speeds, and in the standard model of friction the frictional force is described by the relationship below. The coefficient is typically less than the coefficient of static friction, reflecting the common experience that it is easier to keep something in motion across a horizontal surface than to start it in motion from rest.

     Kafama takılan basit bir fizik sorusu
  • burada tekerlerin dönerek araçı hareket ettirme şansı yok fakat eksozdan çıkan gaz araça bir momentum verecektir buda araçın eksozdan gaz atıldığı sürece ivmeli hareket yani hızlanan hareket yapmasını saülacaktır.gaz bitti sabit hızlı harekete devam ama ivme epey küçük.(ya kardeşim manyakmısınız ya gece gece bununla uğraşıyorsunuz )
  • Anlaşıldı, aracın hareketi için eksternal bir kuvvet gerekiyor. Ayrıca kütük ve metal kullanarak verdiği sürtünme farkından bahseden örnek de açıklayıcı oldu. Teşekkürler.
  • olayı basitleştirirsek, aracın ilerlemediğini sadece tekerlerin boşta döndüğünü varsayalım. aracın tekerlekleri sürekli olarak hızlanırlar ama bir yerden sonra motorda aktarmada ya da şanzımandaki parçalardan kollardan dişlerden hangisi en zayıfsa bu parçalardan birisi bence deforme olup çalışmayı durdurur.
    misal piston kolları silindire girebilir, şanzıman dişlisi kırılabilir, tekerlekler fırlayabilir vs.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.