Şimdi Ara

Jeep Grand Cherokee 3.0 Overland 2011-2013

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
311
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba,

    1-2 ay içinde Grand Cherokee almak istiyorum. Aklımda overland paket 2011-2012-2013 yılları mevcut. Bütçe nedeniyle 2011 yada 2012 almak zorunda kalabilirim. Kozmetik ve teknolojik farklara ek olarak 2012 ve öncesinde 5 ileri otomatik vites mevcut 2013 de ise 8 ileri. Dolayısıyla yakıt tüketimi farklı görünüyor. Kullanan yada bilgisi olan arkadaşlar aydınlatabilirse sevinirim. Aradaki fark gerçekten çok mu farklı. Ek olarak 2013 e vereceğim ekstra para aradaki farklar için gerçekten değer mi?




  • Motor seçenekleri hakkında bilgim yokda bu kadar masrafı göze almışken niye range rover değilde grand cherokee onu merak ettim ikiside sanayilik olup hemen hemen aynı masrafı açıcaktır çünkü yakıtı ikisininde çok zaten. Böyle bir şeyi göze almışken kesinlikle range rover adı var en azından her kapıyı açar.

  • cedric... C kullanıcısına yanıt

    Öncelikle teşekkür ederim. Bütçeme uygun ilanlara baktığımda Jeep tarafinda daha çok sayıda alternatif araç mevcut ve nispeten daha temizler. Ek olarak arazi performansı istiyorum çünkü Bolu , Düzce taraflarında çok fazla kamp yapıyorum. Jeep'in tasarımı da daha çok hoşuma gidiyor ne yalan soyliyim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bilgisi ve deneyimi olan arkadaşların yorumlarını bekliyorum:)

  • Up up up

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Takip diyeyim. Jeep grubundaki 2.0 ve 3.0 crd motor sanırım Fiat grubu ile ortak kullanılan motor. Uzun dönem kullanım tecrübeleri olan varsa ben de faydalanmak isterim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bütçeniz nedir?

    Alternatif araç dedikleriniz eğer bayi çıkışlı olanlar ise ve yürütecek bütçe varsa almanızda sakınca yok.


    Araziye gireceğim demişsiniz o işin de kralını yapar

    Çok klas konforlu araçtır ayrıca plastik kalitesi düşük biraz oda idare edilir

    Fakat dediğim gibi 3.0 motor otomatik 10 yaş almış bir araçla arazi yapmak, günlük kullanmak masraflı iştir

    Tek kalemde 100 binlik faturalarla karşılaşabilirsiniz

    Ek olarak bu araba öyle sanayide her adama götürülmez, ustanız da olmalı,jeep ustası yani.

    Veya Yetkili servis,tabi buda büyük para demek.

    Bunları karşılayabiliyorsaniz almanızda sakınca yok

    Cevabınız hayırsa alternatif araçlara yönelin derim.

    Bütçeye göre onu da öneririz

    @Hemican




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi en1gma -- 18 Ekim 2024; 8:35:6 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mercedes motorlu, sağlamdır. kullandım sürüşü filan tok keyifli, summit paketlerde airmatic vardı daha doluydu diye hatırlıyorum. Ama piyasası kötü o ayrı

  • ben korando sportsa bakmanızı oneririm. arazide gayet iyi 4x4 u

  • M3 CSL M kullanıcısına yanıt

    Şefim Mercedes motorlu olanlar 2010 yılına kadar olanlar. Sonrasi Fiat grup ile ortak kullanılan üretilen motor. Onunla ilgili ufak tefek sorunlar duyduğumu hatırlıyorum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dönuşler icin teşekkür ederim. Aslına bakarsanız bütcem 1.4-1.6 arasi diyebilirim. Arazi konusunda kendimi yanlış ifade etmiş olabilirim. Aşırı bir off road dan ziyade zorlu yayla yollarında sonbahar aylarlarında yağmurlu günlerde de gönül rahatlığı ile sürüş yapmak. Buna ek olarak şehir içi ve uzun yolda da keyifli ve konforlu olması ve biraz da şehirli bir araç gibi görünmesi. Biraz da kişisel beğeniler ön plana çıkınca 2011-2013 arasi Grand Cherokee ciddi olarak aklıma yattı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba;

    2013 model öncesi makyajsız kasalarda denge problemi var, araç maalesef takla atmaya çok müsait olduğu için 1.5 yıl gibi kısa bir süre içerisinde derhal aracı makyajladılar ki imajı kurtulsun.

    Bunun haricinde makyajsız kasalarda turbo, enjektör ve dpf sorunları var, ayrıca iç mekanda inanılmaz trim sesi olan bir araç.

    Motor ömrü 180-250 bin km arası, 4X4 sistemi tam tur direksiyon dönüşlerinde sesli çalışıp belli bir zaman sonra atlama yapmaya başladığı için ortalama benzer kilometrelerde diferansiyelin de ömrü dolar.

    Off-Road yapılacaksa Şaft takozu vuruntu yapar, kullanım tarzına bağlı 20-80 bin km arasında şaft takozunu değiştirmek gerekir.

    Edit:
    Teknikens Världyoutube
    Jeep Grand Cherokee moose test -- the full story
    https://www.youtube.com/watch?feature=shared&v=zaYFLb8WMGM
    slalom videosu burada, fabrikadan muhendisler gelip yazilima mudahale etmesine ragmen kurtaramadilar maalesef. Bence sadece bu yuzden makyajlı kasa tercih edilmeli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Podgoritsa -- 20 Ekim 2024; 0:49:12 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • Podgoritsa kullanıcısına yanıt

    Hocam dönüş için çok teşekkür ederim. Peki 2013 ve sonrası için yedek parça ve usta sorunu yaşar mıyım .Al sat yerine uzun yıllar kullanmayı düşünüyorum. 180-200 km de bir araç bulursam beni uzun süre götürür diye düşündüm.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • VİTO ANDOLİNİ kullanıcısına yanıt
    Ne demek rica ederim, aslında usta konusunda problem yaşamazsınız her ne kadar sonradan Fiat motoru kullanılmış olsa da Mercedesten anlayan ustalar bu araçtan da anlıyorlar zaten çok komplike olmayan ve temel olarak tipik Amerikan mantığında üretilmiş bir araç.

    Parça konusuna gelince maalesef parça bulmak çok sıkıntı. İşin garip tarafı araç çok sayıda üretilip tüm dünyada çok satan bir araç olduğu için Çinli yan sanayi yedek parça üreticilerinde tüm parçaları çok uygun fiyata mevcut. Geçen ay benim aracım için sol dörtlü cam dügmesi lazım oldu, kendim de cam anahtarı, alternatör, marş gibi elektrik parçaları ithal edip satmama rağmen ne benim firmamda ne de yetkili serviste parça yoktu. Yetkili servis 2 ay süreli termin ve 12 bin tl fiyat verdi.

    Bende cam anahtarını Aliexpress üzerinden lojistik ve vergi dahil 540 liraya aldım, çalıştığım Çindeki firmalardan istesem muhtemel olarak hiç bir bedel ödemeden sadece gümrük vergisi ile alabilirdim ama konteyner bazlı çalıştığım için bir sonraki yüklemeyi beklemek istemedim.

    Sonrasında bu araçlar için sadece bende değil, mekanik ve kaporta parça ithalatçıları da dahil olmak üzere hiç kimsenin parça tedariği yapmadığını görüp biraz bu aracın parçaları hakkında araştırma yaptım. Benim sektörümdeki tüm parçalar (marş, şarj, cam anahtarları, kapı kilit motorları, fan motorları vs) tüm Çinli üreticiler tarafından üretilmiş hatta öyle ki son dönemde Dünya pazarında F10 BMW 5 serisinden sonra yedek parça alanındaki en büyük rekabet bu aracın parçalarında oluşmuş, örnek vermek gerekirse şarj dinamosunu hangi üreticiye sorsam, neredeyse Tofaş dinamosu fiyatına yakın fiyatlar aldım.

    Uzun lafın kısası şuraya bağlamak istiyorum; Eğer yurt dışından parça tedariği yapabilir ve az çok Aliexpress kullanabiliyorsanız en fazla 15 gün içinde çok uygun fiyatlara yedek aksam temin edebilirsiniz ama maalesef bizim pazarımızda çok satılmayan bir araç olduğu için burada parça bulmanız zor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Podgoritsa -- 22 Ekim 2024; 1:24:47 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.