Şimdi Ara

Jantlardaki Offset

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
27.744
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bu jantlardaki offset nedir ne işe yarar

    Alacağımız jantın aracımızın orjinaliyle aynı tutmazsak aracın dengesiyle ve güvenlikle ilgili çok ciddi problemler ortaya çıkar

    gibisinden söylentiler var bunların gerçeklik payı nedir ?

    Aracın orjinal jant offset değerlerini nereden nasıl bulabilirim diğer yandan alacağım jantın offset değerlerini nasıl ayarlayacağım

    atıyor x firmanın aracıma uyan jantını aldım taktım bunun araca ne gibi zararı olur

    Daha önce bir çok aracıma jant lastik uygulaması yapmıştım fakat bu tarz konular hakkında hiç bir bilgim yoktu

    açıksası kafam çok karıştı jant deyip geçtiğimiz aracımızı güzel gösteren bir aksesuar denilenler doğruysa ciddi güvenlik zafiyetleri doğurabiliyormuş

    bu konu hakkında bilgisi olanlar yardım ederse en azından seçimlerimizde daha dikkatli oluruz







  • Jantın civata deliklerinin bulunduğu montaj yüzeyinin yine jantın merkezinden (kesit) geçen hayali çizgiye olan uzaklığıdır jant offset'i. Eğer söz konusu yüzey merkez çizigisi içine düşüyorsa offset 0, dışına cadde tarafına düşüyorsa pozitif offset ve motor/kaliper tarafına daha yakın duruyorsa da negatif offsetten söz edilir. Arabanın yol tutuşunda bir faktör olmakla birlikte kritik önemde değildir. Önden çekişli araçlarda genellikle pozitif offsetli jantlar kullanılır. Negatif offset fabrika çıkışlı otomobillerde daha nadir kullanılırken pozitif offsetli jantlar daha yaygındır. Derin oyuklu, negatif offsetli jantlar eskiden arkadan itişli otolarda sıklıkla kullanım bulurdu. Negatif offsetli jantlar kural olarak daha şık ve havalı durur ama elbette aracın orijinal jant offsetinde jantlar kullanmak esastır.

    Öte yandan yol tutuş ve kavramada olağanüstü kritik bir özellik olmadığından ihlali günlük kullanımda dramatik sonuçlar yaratmaz. Yine de negatif offsetli jant yerine pozitif offsetli jant takmak tutuşu kayda değer şekilde etkileme potansiyeline sahipken pozitif offsetli bir jant yerine biraz daha pozitif offsetli ya da daha az pozitif offsetli jant kullanmak tutuşu fazla etkilemez.

    Bana göre fazla kafaya takmak gerekmez, ille de takacaksanız işte size internette bol bulunan bir offset kalkulatörü:

    http://marksink.com/tire_wheel_offset/offset.html

    Not: jant genişliği inç cinsinden olduğundan cm cinsinden jant genişliğini 2,54'e bölmeniz gerekir kalkülatörde hesaplamak için...

    Fabrikalar genelde offseti vermezler ama hesaplamak görece kolaydır. Jant genişliği (çapı değil) / 2 = nötral (0) offset. Bu noktadan içeri ve dışarı vida yanak mesafesini ölçerseniz (elle) kabaca bir offset değeri elde edersiniz.

    Bence çok önemli değildir, offseti negatifken pozitif veya tersi yapmadığınız sürece aradaki farkı günlük kullanımda anlamanız mümkün değildir, aracı limitlerde kullansanız bile anlamanız tecrübe ister.

    Yani jantınız negatif offsetli iken pozitif yapmayın veya pozitifse negatif yapmayın, onun dışındaki değişiklikleri de bence sorun yapmayın.

    Saygılar.

    Edit: İmla ve resim.

  • Jantın civata deliklerinin bulunduğu montaj yüzeyinin yine jantın merkezinden (kesit) geçen hayali çizgiye olan uzaklığıdır jant offset'i. Eğer söz konusu yüzey merkez çizigisi içine düşüyorsa offset 0, dışına cadde tarafına düşüyorsa pozitif offset ve motor/kaliper tarafına daha yakın duruyorsa da negatif offsetten söz edilir. Arabanın yol tutuşunda bir faktör olmakla birlikte kritik önemde değildir. Önden çekişli araçlarda genellikle pozitif offsetli jantlar kullanılır. Negatif offset fabrika çıkışlı otomobillerde daha nadir kullanılırken pozitif offsetli jantlar daha yaygındır. Derin oyuklu, negatif offsetli jantlar eskiden arkadan itişli otolarda sıklıkla kullanım bulurdu. Negatif offsetli jantlar kural olarak daha şık ve havalı durur ama elbette aracın orijinal jant offsetinde jantlar kullanmak esastır.

    Öte yandan yol tutuş ve kavramada olağanüstü kritik bir özellik olmadığından ihlali günlük kullanımda dramatik sonuçlar yaratmaz. Yine de negatif offsetli jant yerine pozitif offsetli jant takmak tutuşu kayda değer şekilde etkileme potansiyeline sahipken pozitif offsetli bir jant yerine biraz daha pozitif offsetli ya da daha az pozitif offsetli jant kullanmak tutuşu fazla etkilemez.

    Bana göre fazla kafaya takmak gerekmez, ille de takacaksanız işte size internette bol bulunan bir offset kalkulatörü:

    http://marksink.com/tire_wheel_offset/offset.html

    Not: jant genişliği inç cinsinden olduğundan cm cinsinden jant genişliğini 2,54'e bölmeniz gerekir kalkülatörde hesaplamak için...

    Fabrikalar genelde offseti vermezler ama hesaplamak görece kolaydır. Jant genişliği (çapı değil) / 2 = nötral (0) offset. Bu noktadan içeri ve dışarı vida yanak mesafesini ölçerseniz (elle) kabaca bir offset değeri elde edersiniz.

    Bence çok önemli değildir, offseti negatifken pozitif veya tersi yapmadığınız sürece aradaki farkı günlük kullanımda anlamanız mümkün değildir, aracı limitlerde kullansanız bile anlamanız tecrübe ister.

    Yani jantınız negatif offsetli iken pozitif yapmayın veya pozitifse negatif yapmayın, onun dışındaki değişiklikleri de bence sorun yapmayın.

    Saygılar.

    Edit: İmla ve resim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tralles -- 4 Ekim 2009; 16:24:55 >




  • Hocam teşekkür ederim verdiğin bilgiler için bazı formlarda bu offset olayı öyle bir abartılmışki bir an aracımı güzelleştireceğim diye büyük riskleremi giriyorum diye aklımdan geçmedi değil tekrar teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için
  • Offset candır.

    Özellikle arkadan itis araclari offsetsiz bir arka jant ile kullanmak arabanın karakterine ve de dogrudan arabanın şaftına saygısızlıktır
  • Rica ederim hocam, umarım faydalı olmuşumdur, Esasen bu komple süspansiyon geometrisinin bir parçasıdır ve bu geometride "toe-in / toe-out" denilen kavramın oluşmasına yol açan unsur diyebilirim. Jant offseti terminolojide süpürme yarıçapı diye bilinen (direksiyon aks eğilimi) ve jantın taban genişliğinin tam ortasına düşmediğinde - dışa düşüyorsa toe-in, içe düşüyorsa toe-out denilen olguya yol açar. Esasen bu amortisör kulesinin temas yüzey merkezine yaptığı açı ile yakından ilintilidir. Bu açının biraz dar alındığı araçlarda negatif offset, geniş alındığı araçlarda ise pozitif offset kullanılır.

    Negatif offseti pozitife çevirirseniz veya tersini yaparsanız bunu dönüşlerde hissederseniz çünkü bu durumda araç bir yöne çekme eğilimi gösterir (dönüş yönüne göre değişir). Ama zaten pozitif offsetli bir jant yerine daha pozitif veya daha az pozitif offsetli bir jant takmanız halinde aradaki farkı anlamanız çok güçtür.

    Jant offseti aracın ağırlıklı olarak dönüşünü etkileyen bir faktördür ve etkisi offsetteki kayma ile doğru orantılıdır. Az değişiklikler hissedilmez, limitlerdeki değişiklikler farkedilir ve özellikle lastiği bir yöne yığma eğilimi gösterdiği için lastikler duruma göre içten veya dıştan daha çok aşınırlar.

    Bu farkedebileceğiniz etkisi...

    Sürüş anında sağa-sola dönmüyorsanız zaten hissetmezsiniz, Toe-in'i toe-out veya tersini yapmadığınız sürece bence kafaya çok takılacak bir durum değildir.

    Ama tekrar ediyorum: Negatif offseti pozitif, pozitif offseti negatif yapmayın!..

    Dediğim gibi bunun dışındaki çok küçük offset değişikliklerini hissetmeniz ve farketmeniz günlük kullanım limitleri dahilinde pek mümkün değildir
    Pek pek lastiğin aşınma karakterini değiştirirsiniz, o kadar...

    quote:

    Orijinalden alıntı: son_samuray

    Hocam teşekkür ederim verdiğin bilgiler için bazı formlarda bu offset olayı öyle bir abartılmışki bir an aracımı güzelleştireceğim diye büyük riskleremi giriyorum diye aklımdan geçmedi değil tekrar teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için




  • Üstadım verdiğiniz bilgiler gerçekten çok yararlı bilgilerdi teşekkürler
  • 9 Ofset 255/40r18 yerine 245/40r18 takmamda bir sakınca olur mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Megane 3 lastik ebatı ?
    5 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Konuyu hortlatmis olacağım ama yeni konu açmamak adına yazayım istedim pozitif 30 olan orijinal jantların yerine eksi -20 jant takmak istiyorum eğer yanlış anlamadıysam yaklaşık beş santim lastiklerinin dışarı taşacak yeni kasa Hilux 2016 model aracımda böyle bir değişiklik yapmak istiyorum. Ama orjinal ofsetin 30 olduğu konusuna emin değilim öyle olduğunu varsayarsak hesabım doğru değil mi ?Bunun bana kotu anlamda etkisi olur mu?



    Tesekkurler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cancanax -- 25 Aralık 2016; 13:20:06 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    Jantın civata deliklerinin bulunduğu montaj yüzeyinin yine jantın merkezinden (kesit) geçen hayali çizgiye olan uzaklığıdır jant offset'i. Eğer söz konusu yüzey merkez çizigisi içine düşüyorsa offset 0, dışına cadde tarafına düşüyorsa pozitif offset ve motor/kaliper tarafına daha yakın duruyorsa da negatif offsetten söz edilir. Arabanın yol tutuşunda bir faktör olmakla birlikte kritik önemde değildir. Önden çekişli araçlarda genellikle pozitif offsetli jantlar kullanılır. Negatif offset fabrika çıkışlı otomobillerde daha nadir kullanılırken pozitif offsetli jantlar daha yaygındır. Derin oyuklu, negatif offsetli jantlar eskiden arkadan itişli otolarda sıklıkla kullanım bulurdu. Negatif offsetli jantlar kural olarak daha şık ve havalı durur ama elbette aracın orijinal jant offsetinde jantlar kullanmak esastır.

    Öte yandan yol tutuş ve kavramada olağanüstü kritik bir özellik olmadığından ihlali günlük kullanımda dramatik sonuçlar yaratmaz. Yine de negatif offsetli jant yerine pozitif offsetli jant takmak tutuşu kayda değer şekilde etkileme potansiyeline sahipken pozitif offsetli bir jant yerine biraz daha pozitif offsetli ya da daha az pozitif offsetli jant kullanmak tutuşu fazla etkilemez.

    Bana göre fazla kafaya takmak gerekmez, ille de takacaksanız işte size internette bol bulunan bir offset kalkulatörü:

    http://marksink.com/tire_wheel_offset/offset.html

    Not: jant genişliği inç cinsinden olduğundan cm cinsinden jant genişliğini 2,54'e bölmeniz gerekir kalkülatörde hesaplamak için...

    Fabrikalar genelde offseti vermezler ama hesaplamak görece kolaydır. Jant genişliği (çapı değil) / 2 = nötral (0) offset. Bu noktadan içeri ve dışarı vida yanak mesafesini ölçerseniz (elle) kabaca bir offset değeri elde edersiniz.

    Bence çok önemli değildir, offseti negatifken pozitif veya tersi yapmadığınız sürece aradaki farkı günlük kullanımda anlamanız mümkün değildir, aracı limitlerde kullansanız bile anlamanız tecrübe ister.

    Yani jantınız negatif offsetli iken pozitif yapmayın veya pozitifse negatif yapmayın, onun dışındaki değişiklikleri de bence sorun yapmayın.

    Saygılar.

    Edit: İmla ve resim.

    Bu kadar güzel bir açıklamayı yapsa yapsa tralles yapabilir dedim bravo hocam saygılar


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.