|
Bildirim
|
Jantın civata deliklerinin bulunduğu montaj yüzeyinin yine jantın merkezinden (kesit) geçen hayali çizgiye olan uzaklığıdır jant offset'i. Eğer söz konusu yüzey merkez çizigisi içine düşüyorsa offset 0, dışına cadde tarafına düşüyorsa pozitif offset ve motor/kaliper tarafına daha yakın duruyorsa da negatif offsetten söz edilir. Arabanın yol tutuşunda bir faktör olmakla birlikte kritik önemde değildir. Önden çekişli araçlarda genellikle pozitif offsetli jantlar kullanılır. Negatif offset fabrika çıkışlı otomobillerde daha nadir kullanılırken pozitif offsetli jantlar daha yaygındır. Derin oyuklu, negatif offsetli jantlar eskiden arkadan itişli otolarda sıklıkla kullanım bulurdu. Negatif offsetli jantlar kural olarak daha şık ve havalı durur ama elbette aracın orijinal jant offsetinde jantlar kullanmak esastır.
Öte yandan yol tutuş ve kavramada olağanüstü kritik bir özellik olmadığından ihlali günlük kullanımda dramatik sonuçlar yaratmaz. Yine de negatif offsetli jant yerine pozitif offsetli jant takmak tutuşu kayda değer şekilde etkileme potansiyeline sahipken pozitif offsetli bir jant yerine biraz daha pozitif offsetli ya da daha az pozitif offsetli jant kullanmak tutuşu fazla etkilemez. Bana göre fazla kafaya takmak gerekmez, ille de takacaksanız işte size internette bol bulunan bir offset kalkulatörü: http://marksink.com/tire_wheel_offset/offset.html Not: jant genişliği inç cinsinden olduğundan cm cinsinden jant genişliğini 2,54'e bölmeniz gerekir kalkülatörde hesaplamak için... Fabrikalar genelde offseti vermezler ama hesaplamak görece kolaydır. Jant genişliği (çapı değil) / 2 = nötral (0) offset. Bu noktadan içeri ve dışarı vida yanak mesafesini ölçerseniz (elle) kabaca bir offset değeri elde edersiniz. Bence çok önemli değildir, offseti negatifken pozitif veya tersi yapmadığınız sürece aradaki farkı günlük kullanımda anlamanız mümkün değildir, aracı limitlerde kullansanız bile anlamanız tecrübe ister. Yani jantınız negatif offsetli iken pozitif yapmayın veya pozitifse negatif yapmayın, onun dışındaki değişiklikleri de bence sorun yapmayın. Saygılar. Edit: İmla ve resim. ![]() |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tralles -- 4 Ekim 2009; 16:24:55 > |
|
|
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cancanax -- 25 Aralık 2016; 13:20:06 > |
Bu kadar güzel bir açıklamayı yapsa yapsa tralles yapabilir dedim bravo hocam saygılar < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |