Şimdi Ara

Jaguar Xj Serisi Kronolojisi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
1
Favori
2.797
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Jaguar XJ, 1968 yılından bu yana İngiliz otomobil markası Jaguar Cars tarafından satılan tam boyutlu lüks otomobillerin bir markasıdır. Orijinal model, şirketin kurucusu Sir William Lyons'un girdisine sahip olan son Jaguar sedandıydı ve model sayısız medya ve yüksek profilli görünüşlerde yer aldı.
    Jaguar Xj Serisi Kronolojisi

    Seri 1 (1968-73)
    Jaguar Xj Serisi Kronolojisi
    Jaguar'ın meşhur XK motorunun 2.8 litrelik (2,792 cc veya 170.4 cu inç) ve 4.2 litrelik (4,235 cc veya 258.4 cu inç) düz altı silindirli versiyonlarını kullanan XJ6, 1960'lı yıllarda Jaguar'ın sedanlarının çoğunu değiştirdi. Dört ayrı aralıkta genişledi. Motorlardan ayrı olarak, önceki modellerden taşınan diğer ana montajlar Mark X'den Jaguar'ın IRS ünitesinin en geniş versiyonuydu ve ilk olarak 1955'de 2.4 litrelik yeni anti-dalış geometrisi bulunan alt çerçeveye monte edilmiş bağımsız ön süspansiyonuydu.
    Bir Üst-sınıf versiyonu Daimler markası altında ****ı ve Daimler Sovereign olarak adlandırıldı, Jaguar 420'nin Daimler versiyonundan adını sürdürdü.
    Jaguar Xj Serisi Kronolojisi
    Otomobil Eylül 1968'de piyasaya çıktı. 2.8 L Deluxe ve 4.2 L modellerde güç destekli direksiyon ve deri döşeme standarttı ve klima 4.2 L'de opsiyonel olarak sunuldu. Daimler versiyonları Ekim 1969'da piyasaya sürüldü. Sir William yer aldığı bir dizi televizyon reklamında arabadan "şimdiye kadarki en iyi Jaguar" olarak bahsetti. Mark X ve S-Type versiyonlarından miras kalan alışılmadık bir özellik, gövdenin her iki yanına yerleştirilen ikili yakıt tanklarının sağlanmasıydı ve iki ayrı kilitlenebilir dolum kapağı kullanılarak yapılmıştır. Her biri kanadın üstünde arka tekerlek kemerlerinde bulunmaktaydı. Aracın ön incelemeleri etkili frenlere ve iyi sürüş kalitesine dikkat çekerek olumlu geçti.

    Mart 1970'de, XJ6'nın 1968'den beri sahip olduğu Borg-Warner Model 8 otomatik şanzımanın 4.2 litre motorlu XJ6'da bir Borg-Warner Model 12 ünitesiyle değiştirileceği bildirildi. Yeni iletim artık vites kolu vasıtasıyla erişilen üç farklı ileri konuma sahipti; bu da, performansa odaklı sürücülerin, daha iyi hızlanma elde etmek için daha yüksek devirlerde daha düşük oranlarda tutmalarını sağladı. Yeni sistem için "Büyük ölçüde geliştirilmiş kullanım ömrü" iddia edildi.
    Jaguar Xj Serisi Kronolojisi
    Bu zamanlarda, arka reflektörlerin arka lambaların altından yanına taşınması gibi küçük değişiklikler de yapıldı; iç kısımda krom gösterge çerçeveleri siyah olanlar ile rahatsız edici yansımaları azaltmak için değiştirildi, .

    1972'de, sırtında yolcular için bacak alanında 10 cm artış sağlayan uzun dingil açıklığı seçeneği sunuldu.

    XJ12 sürümü, basitleştirilmiş ızgara görünüşüne sahipti. Temmuz 1972'de duyurulmuş ve 5.3 L V12 motor ile desteklenmiştir . O dönemde sunulan bu sedan, dünyanın tek seri üretilmiş 12 silindirli dört kapılı otomobil ve "en fazla 140 mph" (225 km / sa) hızıyla seyahat edebilien "en hızlı dört kişilik araba" olarak tanımlandı. XJ'nin on iki silindirli motor olmasını üretici istese de kasa içinde çok yer kaplıyordu ve kurulumu tasarlayan mühendisler için yeterli soğutma sağlanması açıkça bir zorluktu. Yakın zamanda tanıtılan on iki silindirli E Tipi takılmış olan kaput panjurları reddedildi ancak XJ12, iki yatay bölüme ayrılmış ve her bir uçta soğutucu besleyici tanklarıyla desteklenen karmaşık bir "çapraz akışlı" radyatörü kullandı. Motor fanı 1,700 rpm'lik bir devirde kesilen bir sınırlayıcıya tabi tutularak, motor devri hızının 1¼ katı oranında dönmek üzere düzenlenmiştir. Yakıt sistemi, karbüratörlere yol açan basınç 1.5 psi'yi aştığında, depoya yakıt getiren bir tahliye valfi içerdi; bu da, aracın aküsü alışılmadık bir biçimde bittiğinde motorun yüksek çalışma sıcaklığında meydana gelen buhar kilitleri riskini termostatik olarak kontrol edilen soğutma fanı ile azalttı.


    1972 yazında piyasaya çıkan Jaguar XJ12, basitleştirilmiş bir ızgaraya sahipti.Bu birinci nesil XJ12'lerin 3.235'i inşa edildi. Rozet tasarımlı bir versiyon olan Daimler Çift Altılı, 1972'de tanıtıldı, Daimler'in 1926-1938 model adını canlandırdı.

    Jaguar Xj Serisi Kronolojisi

    Seri 2 (1973–79)

    Jaguar Xj Serisi Kronolojisi

    Genellikle "Seri II" olarak anılan XJ hattı, 1973 sonbaharında 1974 model yılı için facelift edildi. 4,2 L I-6 XJ6 (İngiltere'de en popüler versiyonu) ve 5.3 L V12 XJ12, 1975'ten XK motorunun 3,4 L (3,442 cc veya 210,0 cu in) versiyonuyla eklendi.

    Seri II modelleri, Jaguar'ın İngiliz Leyland grubunun bir parçası olmasıyla ve aynı dönemde endüstriyel İngiltere'nin çoğunu sarsan büyük işçi birliği problemlerine ve tasarımın doğasında olan sorunlardan kaynaklı zayıf yapı kalitesi ile biliniyordu (Lucas Industries yüzünden olduğu düşünülüyordu).

    Başlangıçta II Serisi, iki dingil mesafesiyle sunuldu, ancak 1974 Londra Motor Show'da standart dingil açıklığının kaldırıldığını açıkladı.Sedanların hepsinin yolcu kabini uzunluğuna 10 cm daha eklendi. uzun dingil mesafesi modeli. Bu arada, daha kısa standart dingil mesafesini koruyan (ve bir yıldan daha uzun bir süreden beri resmi olarak piyasaya sürülen) iki kapılı Coupe'in ilk müşteri teslimatları aylarca geride kaldı.

    Nisan 1975'te, Kuzey Amerika'daki Seri II, her iki ucunda da dönüş sinyalleri bulunan tamponun tam uzunluğunu kaplayan kauçuklar ile donatılmış, biraz revize edilmiş ön tampon setine sahipti. 1975'te V12 XJS / XJ12L ve 1978'de 4.2 6 silindir satılmaya başlandı. XJ6L Kuzey Amerika otomobilleri, Zenith-Stromberg Karbüratörlerin yerine Bosch-Lucas elektronik yakıt enjeksiyonunu ekledi.

    Mayıs 1977'de, 12 silindirli otomobillerin otomatik transmisyon versiyonunun şimdiye kadar kullanılan İngiliz tipi Borg-Warner ünitelerinin yerine General Motors üç hızlı THM 400 iletimiyle donatılması planlandı.

    1978 İngiltere model serisi Jaguar XJ 3.4, XJ 4.2, XJ 5.3, Daimler Sovereign 4.2, Double-Six 5.3, Daimler Vanden Plas 4.2, Double-Six Vanden Plas 5.3'ü içeriyordu.

    Yeni Zelanda'da II. Serinin knock-down kitleri Nelson fabrikasında Yeni Zelanda Motor Corporation (NZMC) tarafından yerel olarak toplandı. Yeni Zelanda'daki üretiminin son yılında (1978), yarım deri, yarım dralon geniş kılıf oturağı, vinil tavan, krom çelik jantlar ve klima standart olarak özel bir 'SuperJag' (XJ6-SLE) modeli üretildi. Yeni Zelanda üretilen modellerde km / s hızölçerler yer aldı ve ön ayak bölgeleri halılarına dikilmiş siyah vinil paspaslar İngiliz Leyland 'L' logosunu taşıyordu.

    Seri II'nin dünya çapındaki üretimi 1979'da sona ermesine rağmen 1981'e kadar Güney Afrika'nın Cape Town kentinde bir numara üretildi.
    Jaguar Xj Serisi Kronolojisi


    Motorlar

    1973–75 DOHC I-6 2,792cc 140 bg
    1975–79 DOHC I-6 3,442cc 161 bg
    1973–79 DOHC I-6 4,235cc 245/162-186 bg
    1973–79 SOHC V12 5,343cc 265/244 bg

    XJ Coupé

    Jaguar Xj Serisi Kronolojisi

    XJ-C olarak adlandırılan iki kapılı XJ coupé'ler 1975 ve 1978 yılları arasında inşa edildi.Aslında araba Ekim 1973'te Londra Motor Show'da tanıtıldı, ancak daha sonra satışına başlandı çünkü üretim için hazır değildi ve batı dünyasında o zamanlar ortaya çıkan ekonomik sıkıntılar vardı, arabaları üretmek ve satmakla ilgili aciliyeti pencere sızdırmazlık problemlerinin giderilmesi daha da azaltmış görünüyordu. XJ coupé'ler nihayet birkaç yıl sonra Jaguar show odalarından çıkmaya başladı. Coupé, XJ'nin kısa dingil açıklığı versiyonuna dayanıyordu. Coupé'nin uzatılmış kapıları, uzatılmış bir standart XJ ön kapısından yapıldı (kaynak dikişleri, iki ön kapı kabuğunun tek bir dış cilt ile aşılandığı iç panellerin altında açıkça görülüyordu). Birkaç XJ-C, Lynx Cars ve Avon tarafından üstü açılabilir hale getirildi, ancak bu fabrika ürünü değildi. Lynx dönüşümleri (toplamda 16), güçlendirilmiş üstlerin avantajını sağladı. Hem altı hem de on iki silindirli modeller yapıldı bunlardan 6.550'si ve ikincisinin 1.873'ü. Gecikmeli olsa bile bu arabalar su kaçakları ve rüzgar sesi geçiriyordu. Gecikmeli giriş, modifiye edilmiş sedan tasarımının gerektirdiği emek yoğun çalışma, dört kapılı otomobilten daha yüksek fiyat ve yeni XJ-S tarafından ilan edilen erken ölüm, hepsi küçük bir üretim yürütmeyi sağladı.
    Jaguar Xj Serisi Kronolojisi

    Tüm kupalar standart olarak bir vinil tavan ile geldi. Kupanın B direklerinden yoksun olması nedeniyle, çatıları büküldü ve o sırada Jaguar tarafından kullanılan boya çatlaklara sebep oldu.. Günümüzde birçok XJ-C, artık vinil tavanına sahip değil, aynı zamanda çatı renginde de soyulma bulunmuyor. Bazı sahipler ayrıca XJ-C'yi Seri III tamponlarıyla değiştirerek modifiye ettiler. Bu, tampon altındaki ön göstergeleri kaldırdı ve arka sis farları sağladı.

    XJ-C'nin az sayıda Daimler versiyonu yapıldı. Bir prototip olan Daimler Vanden Plas XJ-C versiyonu da üretildi, ancak bu sürüm asla üretime geçmedi.
    Jaguar Xj Serisi Kronolojisi

    Seri 3 (1979–92)

    Jaguar Xj Serisi Kronolojisi
    Nisan 1979'dan itibaren XJ yeniden faceliftli ve "Seri III" olarak üretime başladı.

    Aracın uzun dingil açıklı versiyonunu kullanan XJ6, Pininfarina tarafından ince bir yeniden tasarıma geçti.

    Harici olarak, Seri III üzerindeki en belirgin değişiklikler, yalnızca üst kenarda dekoratif krom bulunan daha kalın ve daha çok birleştirilmiş lastik tamponlardı; daha fazla emniyet için su geçirmez kapı kolları, tek parça bir ön kapı camı, ve dar kapı çerçevelerine ve daha fazla cam alana sahip gözden geçirilmiş bir tavan çizgisinin değişiminden oluşuyordu.

    5.3 L V12, 4.2 L düz altı ve 3.4 L düz altı olmak üzere üç motor çeşidi vardı. Büyük altı silindirli ve V12 modelleri, Bosch yakıt enjeksiyonunu (Lucas'ın lisansı altında yapmıştı) ve altı silindirli karbüratörü karbürize etti. Daha küçük 3.4 L altı silindirli motor ABD'de sunulmadı.

    Kısa dingil açıklığına sahip sedan ve coupé II. Serinin son yıllarında satışı düşmüştü. Series III modelinin piyasaya sunulması, bir XJ modelinde ilk kez bir sunroof ve cruise kontrol seçeneğini de içeriyordu.
    1979 İngiltere model yelpazesinde Jaguar XJ6 3.4 & 4.2, XJ12 5.3, Daimler Sovereign 4.2 ve Double-Six 5.3 ve Daimler Vanden Plas 4.2 ve Double-Six Vanden Plas 5.3 yer alıyordu.

    Jaguar Xj Serisi Kronolojisi

    1981'de 5.3 V12 modelleri yeni Michael May'ın tasarladığı "Fireball" yüksek sıkıştırmalı silindir kafa motorlarını aldı ve bu andan itibaren 1985'e kadar HE (Yüksek Verimli) model olarak takıldı.

    1981'in sonlarında Daimler Sovereign ve Double Six modelleri, Vanden Plas modellerine benzer özelliklere sahip 1982 model yılı için küçük bir iç yükseltme aldı. Aynı zamanda 1982 model yılı için, ABD pazarında bugün en çok kullanılan "Jaguar" Vanden Plas modeli piyasaya çıktı.

    1982 yılının sonlarında, Series III modellerinin tümünde 1983 model yılı için küçük bir güncelleme yapılmıştır. Bir yol bilgisayarı ilk kez kullanıldı ve V12 modellerinde standart olarak takıldı. Çok sayıda ayırıcı dairesel delik içeren yeni ve çok aranan bir alaşım jant da tanıtıldı, yaygın olarak "biberlik" tekerleği olarak biliniyordu.

    1983 yılının sonlarında Revizyon ve değişiklikler, 1984 model yılı için Series III model yelpazesinde yapıldı ve Egemen isim Daimler'den yeni bir üst spec Jaguar modeli "Jaguar Egemen" e aktarıldı. Bir taban spesifik Jaguar XJ12 artık mevcut değildi, V12 motor sadece bir Jaguar Egemen HE ya da Daimler Double Six olarak sunuluyordu. Jaguar, BL tarafından satılan İngiltere pazarındaki en üst düzey Rover markasının girişi nedeniyle, Vanden Plas adı da bu sefer İngiltere piyasasında düştü. Daimler modelleri Daimler 4.2 ve Double Six oldu ve en lüks XJ Series III modelleriydi, Vanden Plas'ın iç mekan özellikleri ile tam donanımlıydı.

    1984 İngiltere model yelpazesinde Jaguar XJ6 3.4 & 4.2, Sovereign 4.2 & 5.3, Daimler 4.2 & Double Six 5.3 yer alıyordu.

    Jaguar Xj Serisi Kronolojisi

    Serisi III XJ6'nın üretimi 1987 yılının başlarına ve 1992 yılına kadar V12 motoruyla devam etti. 1992'de yapılan son 100 araç, Kanada için üretim bitimini anan özel bir serinin parçası olarak numaralandırıldı ve satıldı. Bu 100 araba, kabinde bulunan pirinç bir plakaya sahip olma özelliğini taşıyordu. Bu plakaya sahip olmak asıl satın alanın tercihi idi, ayrıca eldiven kutusuna takılan, konsol ahşap oyna ya da hiç takılmamış olan arabaya bir numara (100 numara 5'in gibi) vermişti. Bu pirinç plak girişimi, Coventry'deki Jaguar'dan gelmedi. Yerel bir çaba, Jaguar Canada personeli tarafından yapıldı ve pirinç plaklar yerel olarak oyma edildi.

    132,952 Seri III araba, V12 motoru ile 10.500 araç inşa edildi. Toplamda 1968 ile 1992 arasında yaklaşık 318,000 XJ6 ve XJ12 Jaguar üretildi.

    1970'lerin ortaları, Dünya Tur Otomobil Şampiyonalarının başında geliyordu. Ford ve BMW gibi Jaguar'ın rakipleri burada başarı yakalamışlardı ve Jaguar'ın elini de denemek mantıklı bir ilerleme oldu. 1976 sezonunda İngiliz Leyland, James Broad ve onun mühendislik takımı olan Broadspeed Engineering ile sözleşme imzaladı. Bu şirket, daha önce Avrupa'da Minis ve Ford Capris ile yarışan bir firma buldu. Geniş Jaguar'ın amiral gemisi olan XJ12C'de potansiyelini gördü. Bu, burada gördüğünüz otomobilin geliştirilmesine yol açtı. 1976'da Jaguar XJ12C "Broadspeed", Duncan Hamilton'da satışa çıktı.
    Jaguar Xj Serisi Kronolojisi
    Teknik Özellikler Tablosu;
    Jaguar Xj Serisi Kronolojisi

    XJ40, X300 Ve X308 (1986–2003)

    XJ40 (1986–94)
    Jaguar Xj Serisi Kronolojisi
    XJ Serisi için tasarlanan model XJ40 olarak kodlandı ve 1970'lerin başında yeni bir otomobilin geliştirilmesine başlandı (küçük ölçekli modeller 1972'nin başlarında inşa edildi.) Projede yaşanan sorunlar nedeniyle bazı gecikmeler yaşandı. Ana şirket İngiliz Leyland ve 1973 petrol krizi gibi olaylar. XJ40 nihayet 1986'da İngiliz Uluslararası Motor Show'da tanıtıldı.

    XJ40 ile Jaguar, yapım kalitesine ve XJ'nin kurulum sürecinin basitleştirilmesine daha fazla önem vermeye başladı. XJ Serisine karşı yüzde 25 daha az gövde paneli baskısı gerekli olan yeni süreç ayrıca ağırlık tasarrufu sağladı, şasinin sertliğini artırdı ve kabin sesi azaltıldı.

    Yeni platform, giden III Serisinden daha kareli ve açılı olan önemli ölçüde farklı tasarıma sahipti. Bireysel yuvarlak farlar, daha spesifikasyonlu arabalar üzerindeki dikdörtgen birimlerle değiştirildi ve tüm modeller yalnızca tek, geniş süpürme ön cam sileceği ile geldi. İç mekan, dijital ekipman grubuna geçiş gibi çeşitli modernizasyonlara kavuştu (ancak bu, sonunda 1990 yılının MY için analog araçların lehineydi.)

    Altı silindirli XJ40'lara, önceki XJ'lerde kullanılan XK6 biriminin yerini alan AJ6 inline-six motoru ile güç sağlanıyordu. Yeni ünite, dört supaplı ikiz tepegöz kam tasarımı özellikli. 1993'te, XJ40 üretiminin sona ermesinden bir yıl önce, V12-powered XJ12 ve Daimler Double Six modelleri yeniden piyasaya sürüldü.

    X300 (1994–97)
    Jaguar Xj Serisi Kronolojisi

    1994'te piyasaya sürülen X300, daha eğrisel XJ Serisinin görüntüsünü uyandırmak için stilistik tasarlandı. Aracın önü, heykel kaputun tanımlanmasını sağlayan dört ayrı tekerlek farına dönmek için önemli ölçüde yeniden tasarlandı. Mekanik olarak, değiştirilen XJ40'a benzedi.

    Altı silindirli X300'ler, elektronik distribütörsüz ateşleme sistemi kullanan AJ6 motorunun daha da geliştirilmiş AJ16 inline altı motoruyla güçlendirildi. V12, 1997'de X300 üretiminin sonuna kadar mevcuttu (OBD-II ile ilgili emisyon gereksinimlerini karşılayan sorunlar nedeniyle ABD pazarında bir yıl daha erken sona erdi).

    Jaguar ilk önce X300 üretiminde Supercharged XJR'yi tanıttı; şirket tarafından üretilen ilk aşırı yüklü yol otomobiliydi.

    X300'ün tasarımı, Ford Motor Company'nin Jaguar'a (1990 ve 2007 yılları arasında) sahip olmasından doğrudan etkilendi.Automotive News'a göre bu, genel olarak "ürün geliştirme süreçleri" nin, Ford bileşenlerinin kullanımından daha fazla olduğu açıktı. Bununla birlikte, X300'ün çekiş kontrol sistemi Ford Mondeo'dan alındı ​​ve Ford kanalıyla satın alınan bir Nippondenso klima da vardı.

    X308 (1997-2003)

    Jaguar Xj Serisi Kronolojisi

    1997'de X308 jenerasyonunun piyasaya sürülmesiyle, X308 araçlarının yeni bir V8 motoruyla güçlendirildiği gerçeğini yansıtan XJ6 ve XJ12 isimlendirilmesinden XJ8'e geçildi.

    X308'in dış stilleri, oval gösterge lensleri ve kehribar rengi sis farları gibi birtakım ayrıntılarla X300 modeline benziyordu. Iç ayrıca X300'de kullanılan araç bidonacle ortadan kaldırmak için güncellendi; bunun yerine, sürücünün önündeki ceviz yüzlü gösterge panelindeki girintilere üç büyük gösterge yerleştirildi.

    En büyük mekanik değişim, inline-six ve V12 motorların, 3.2 L veya 4.0 L versiyonlarında yeni sekiz silindirli AJ-V8 ile değiştirilmesi ve 4.0 L de XJR'de Supercharge şeklinde sunuldu (Spora odaklı bir model ). Manuel şanzıman yoktu ve tüm X308 modelleri beş vitesli bir otomatik şanzıman ile tedarik edildi.

    X350 Ve X358 (2003–2009)

    X350 (2003–2007)

    Jaguar Xj Serisi Kronolojisi

    Jaguar Xj Serisi Kronolojisi

    Jaguar, tamamen alüminyum gövdeye sahip olan, yeniden tasarlanmış üçüncü kuşak XJ'yi (X350 olarak bilinir) tanıttı. Yeni otomobil ayrıca bir V6 motoru, bir XJ6 rozetinin yanı sıra daha fazla iç mekan ve bagaj alanı içeriyordu.

    V8 motoru 3.5 litrelik ve 4.2 litrelik boyutlarda ve ayrıca 4.2 litrelik bir süper şarjlı olarak sunuldu. Aracın hafif ağırlığı, 3.0 litrelik V6'nın da önerildiği anlamına geliyordu, ancak 2.7 litre V6 dizelin daha sonra piyasaya sürülmesiyle birlikte V6 benzinli versiyon kesildi (ABD pazarlarında V6 benzinli veya dizel yakıtlar mevcut değildi). Daha hafif olan yeni altı ileri otomatik şanzıman takıldı ve tüm viteslerde kilitleme ve daha yüksek oranlarda daha iyi bir ekonomi sunuldu.

    Hava süspansiyonu her yöne monte edildi ve bu da uyarlanabilir sönümlemeyi sağladı ve aynı zamanda kendinden dengelenmeyi sağladı. Diğer üreticilerden farklı olarak, Jaguar tam otomatik olarak bilgisayar kontrollü olan sürüş yüksekliği veya süspansiyon modundan herhangi bir sürücü kontrolü sağlamadı. Dinamik stabilite kontrolü ve çekiş kontrolü standarttı.

    İki bölgeli iklim kontrolü de standarttı, uzun dingil mesafesi modellerinde dört bölge mevcuttu. İsteğe bağlı dokunmatik ekran arayüzü varsayılan ayarlar, uydu navigasyonu, Alp ses sistemi ve bluetooth telefonu ile kontrol edilir. "Jaguar Voice", birçok işleve ses kontrolü önerdi.

    X358 (2007–09)

    Jaguar Xj Serisi Kronolojisi
    Jaguar Xj Serisi Kronolojisi

    X350'nin Faceliftli bir versiyonudur, Şubat 2007'nin sonunda yenilenmiş bir alt ızgara, önde gelen sahte yan havalandırma delikleri, küçük bootlid spoiler ve yenilenmiş oturma ile başlatıldı.

    X351 (2009–)

    Jaguar Xj Serisi KronolojisiJaguar Xj Serisi KronolojisiJaguar Xj Serisi Kronolojisi

    Temmuz 2009'da yeni tarz XJ Londra'daki Saatchi Galeri'de açıldı ve Jay Leno ve Elle Macpherson yeni arabayı duyurdu.Açılış Jaguar web sitesinde canlı olarak yayınlandı.

    Ian Callum'un Jaguar için yeni tasarım yönergelerine uygun olarak, yepyeni bir dış tasarım ve önceki kuşaklara taşınan XJ serisi kalıptan bir kopuştu. Selefi(Yerini alan Anlamında) daha büyük, daha uzun, daha geniş bir otomobil. Her ne kadar daha şık, daha şık ışıklar ve daha büyük bir kare ızgara ve daha agresif bir görünüm olsa da, ön executive araba XF ile açık bağlantılar var. Arka, çekişmeli bir parçadır, Jaguar'ın daha önce göstermediği gibi. "Kedi pençeleri" olarak adlandırılan dik duran, itici arka lambalar ve XJ'nin genişliğini gizlemeyi amaçlayan arka camın her bir yanındaki siyah tavan panelleri en çarpıcı yönleridir. Ayrıca, tasarım yatlardaki tek köprüye benzeyen tek gövde renginde bir tavan paneli ile tamamen geriye uzanan standart bir tam boy sunroof vardır.

    Yeni XJ, yenilikçi, tamamen LCD pano ve konsol ekranlara sahiptir. Gösterge tablosu zorunlu hızölçerin yanı sıra çeşitli sanal aramalar gösterecek şekilde yapılandırılabilir. Konsol ekranı, sofistike bir video ve ses sisteminin kontrolü de dahil olmak üzere, sürücü ve yolcunun farklı görüşlerini sunar.

    X351, öncüllerinden birkaçı gibi hem standart hem de uzun dingil açıklığı formunun yanı sıra birçok özel baskıda da mevcut. Motorlar, diğer JLR ürünlerinde halihazırda görülen modern birimlerdir: 5 litrelik benzinli V8 normalde aspirate veya süper yüklü veya satışların çoğunu oluşturması beklenen ikiz turbo 3 litrelik dizel. 2013 yılı için, öncelikle daha iyi yakıt tasarrufu sağlamak için dizel ünitesine bir alternatif olarak, 3 litrelik bir süperşarjlı V6 devreye sokuldu.

    X351, 2014 yılında, esasen uzun dingil mesafesi versiyonlarındaki süspansiyon ve arka koltuk tesisatlarını iyileştirmek için küçük bir facelift aldı ancak aynı zamanda bu aralıktaki küçük kozmetik değişiklikleri tanıttı ve tüm motorlara standart Start-Stop teknolojisi ekledi.

    X351, 2015 yılında LED farlar, J-Blade arka lambaları ve yeni şoför yardımı ve şerit yardımı, "Kuyruk asistanı" olarak bilinen adaptif cruise control, trafik yönü tersi gibi güvenlik özellikleri ekleyerek yeni bir facelift aldı. Yaklaşan aracı algılama, 360 derece kamera sistemi ve yarı otomatik park özellikleri de eklendi.

    XJ Otomobil ve Motorların numaralandırılması

    İkinci Dünya Savaşı'ndan hemen önce, SS Cars olarak bilinen Jaguar, dahili projeler için X harfi ile başlayan bir numaralandırma sistemi kullanmaya başladı. X, askeri şasi projeleri için XB, motorlar için XK'yı XK olarak ifade eder.

    Numara Proje
    XJ3 3,4-litre ve 3.8 litrelik S-tipi Sedan otomobilleri (Pressed Steel Company'de "Utah" olarak bilinir)
    XJ4 XJ6 olarak kamuya açıklanan projeye yönlendirilen projenin adı
    XJ5 Klima'da Mark Ten için yapılan değişiklikler
    XJ6 Dört adet üstten eksantrik mili ile V12 yarış motoru
    XJ8 E-tipi 2 + 2 sürümü
    XJ13 Jaguar sport-racing orta motorlu prototip
    XJ16 Jaguar 420 Sedan
    XJ22,XJ23 E-tipi Serisi İki
    XJ27 Jaguar XJS
    XJ40 İkinci nesil Jaguar XJ6 (1986-94) (ilk neslin Series 2 versiyonuna karşı)
    XJ41 XJ-S için prototip coupé değiştirme
    XJ42 XJ-S için prototip Drophead değiştirme
    XJ50 Jaguar XJ12 Seri üç
    XJ57,XJ58 Jaguar XJ-S 3.6-litre
    XJ81 İkinci nesil Jaguar XJ12 (1993-94)
    XJ220 Tom Walkinshaw Racing ile geliştirilen spor ve yarış otomobil çeşitleri (1992-94)

    Jaguar Xj serisi incelemesini böylece bitirdik.Benim yorumuma gelirse xj serisi gayet rahat ve güçlü bir hobi aracına benziyor.Türkiyede motor hacimlerinden dolayı yaygın olarak kullanılması asla mümkün olamayacak gibi duruyor.Yine de zengin tabiri ile nitelendirdiğimiz insanların sevdiği araçlar arasında tabi ki.Yüksek bir donanım seviyesine sahip bu aracın incelemeye değer olduğunu düşündüm iyi okumalar.



    İçerikle ve Tablolar Bana Aittir.İzinsiz Forum Dışı Kullanımı yasaktır.







  • Ta çocukluğumda Jaguar Xj ile tanıştım. O zamanlar 6-7 yaşlarındayım. Sene 97-98 olmalı, 95 model bir Xj'si vardı bizim patronun. O gün evinden biryere gitmesi gerekiyordu aracın ve arka koltukta yerimi aldım. Kaç yıl geçmesine rağmen o aracın konforu ve gücü hala aklımda. En son 3 yıl önce falan gördüm aracı atıl durumda, fazla kullanılan bir araç değildi ama kapalı garajda beklemekten toz içinde kalmış. Sanırım 10 yılı aşkın süredir öylece bekliyor. Tasarımına hayran kaldığım bir araçtı çocukken ve hala hayranım.



    Ta ilk baştan beri güzel bir otomobil ama pininfarina'nın elinin değdiği model ve sonrası benim için çok çok güzel bir araç. Koy evinin bir köşesine estetik algın herzaman dinç kalsın öyle bir tasarım.



    Modern versiyonunu da görmüşlüğüm var ve ona da bayılıyorum. Şu 2003-2007 arası olanlar.



    Sözünü ettiğim model Xj sahibi olsam gerçekten kullanmaya kıyamazdım, bir otomobil için kullanmamaya kıyamama hissi bende sadece bu araç için geçerli. Asfalt yollar için fazlasıyla asil, fazlasıyla estetik.



    2009'da tanıtılan versiyonu güzel bulmama rağmen o eski aracın devamı değilde başka bir araçmış gibi geliyor gözüme. Yoksa yine asil ve yine estetik bir araç ama eskisinin yanında sönük kalıyor.


    Yazıyla ilgili birkaç eleştirim olacak birçok yerde cümleleri anlamlandırmakta zorlandım. Okuyan diğer arkadaşlar ne düşünürler bilmiyorum ama ben okuduğumu anlamlandırmakta güçlük çektim bazı yerlerde. Onun haricinde güzel, uzun bir anlatım emeğine ve yüreğine sağlık...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 14 Aralık 2017; 18:6:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal

    Ta çocukluğumda Jaguar Xj ile tanıştım. O zamanlar 6-7 yaşlarındayım. Sene 97-98 olmalı, 95 model bir Xj'si vardı bizim patronun. O gün evinden biryere gitmesi gerekiyordu aracın ve arka koltukta yerimi aldım. Kaç yıl geçmesine rağmen o aracın konforu ve gücü hala aklımda. En son 3 yıl önce falan gördüm aracı atıl durumda, fazla kullanılan bir araç değildi ama kapalı garajda beklemekten toz içinde kalmış. Sanırım 10 yılı aşkın süredir öylece bekliyor. Tasarımına hayran kaldığım bir araçtı çocukken ve hala hayranım.



    Ta ilk baştan beri güzel bir otomobil ama pininfarina'nın elinin değdiği model ve sonrası benim için çok çok güzel bir araç. Koy evinin bir köşesine estetik algın herzaman dinç kalsın öyle bir tasarım.



    Modern versiyonunu da görmüşlüğüm var ve ona da bayılıyorum. Şu 2003-2007 arası olanlar.



    Sözünü ettiğim model Xj sahibi olsam gerçekten kullanmaya kıyamazdım, bir otomobil için kullanmamaya kıyamama hissi bende sadece bu araç için geçerli. Asfalt yollar için fazlasıyla asil, fazlasıyla estetik.



    2009'da tanıtılan versiyonu güzel bulmama rağmen o eski aracın devamı değilde başka bir araçmış gibi geliyor gözüme. Yoksa yine asil ve yine estetik bir araç ama eskisinin yanında sönük kalıyor.


    Yazıyla ilgili birkaç eleştirim olacak birçok yerde cümleleri anlamlandırmakta zorlandım. Okuyan diğer arkadaşlar ne düşünürler bilmiyorum ama ben okuduğumu anlamlandırmakta güçlük çektim bazı yerlerde. Onun haricinde güzel, uzun bir anlatım emeğine ve yüreğine sağlık...

    Bilgiler normalde türkçe değil edindiğim bütün bilgileri çevirip aktarmak zorunda kaldım yazı yüzde yüz çeviri ve eklediğim bilgiler bazen yerini tutmuyor doğru.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-259E5AF80 -- 14 Aralık 2017; 18:56:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bir daha da derleme açmam zaten.5 gündür yatan opel falan yazarım ya da hondamda göçük var diye ağlarım anca öyle konuya kıymet veriliyor.Kaç saat çevirmeye uğraştım şunu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Farkettim çeviri olduğunu, ama emek olduğunu da farkettim. Zaten kısa süre içinde çevirip yayınladın sanırım, ona rağmen bile bayağı iyi durumda yazı. Uzun bir yazıyı düzenleme ve anlamlı hale getirme işi basit değildir, kendi dilinden bilgileri bile derlemek zaman alır bunu biliyorum. Dediğim gibi emeğine ve yüreğine sağlık... Senin çevirip yayınlaman da ayrı bir takdir ve teşekkür konusu, onun için de teşekkür ederim...



    Bizim millet uzun yazıları okumayı ve aşırı bilgi yüklü yazıları okumayı sevmez. Bu bir genellemedir ama çoğunluğun hali budur, o yüzden yanlış bir genelleme sayılmaz. Gereken kıymet ve değer verilir umarım, ben bu dediklerimden utanayım orda benim açımdan sıkıntı olmaz...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal

    Farkettim çeviri olduğunu, ama emek olduğunu da farkettim. Zaten kısa süre içinde çevirip yayınladın sanırım, ona rağmen bile bayağı iyi durumda yazı. Uzun bir yazıyı düzenleme ve anlamlı hale getirme işi basit değildir, kendi dilinden bilgileri bile derlemek zaman alır bunu biliyorum. Dediğim gibi emeğine ve yüreğine sağlık... Senin çevirip yayınlaman da ayrı bir takdir ve teşekkür konusu, onun için de teşekkür ederim...



    Bizim millet uzun yazıları okumayı ve aşırı bilgi yüklü yazıları okumayı sevmez. Bu bir genellemedir ama çoğunluğun hali budur, o yüzden yanlış bir genelleme sayılmaz. Gereken kıymet ve değer verilir umarım, ben bu dediklerimden utanayım orda benim açımdan sıkıntı olmaz...

    Öyle zaten.Bu burda dursun en azından birinin bir gün ödevi falan olur araştırınca çıkar belki.




  • Bu tür yazılar yazarken ve paylaşırken aklınızda kendiniz gibi birinin bu yazıya birgün denk geleceği ihtimali olsun. O zaman bu iş keyfili hale gelir. Umarım ne demek istediğimi tam olarak anlatabildim.



    Kıymetini bilenler olacaktır emin ol. Söz uçar belki ama yazı kalır...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    BMW 2 Serisi (F22, F23)
    5 yıl önce açıldı
    2012 Jaguar xf vs 2016 Jaguar xe
    3 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Emeğinize sağlık. Arada denk geldiğim 94 model bir jaguar var. Her seferinde şöyle bir durup bakarım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yıllardır müthiş . Tek kelimeyle..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elinze emeginize saglik. Xj nin eski tasarimlari cok guzel. Son kasanin da arkasi cok guzel.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Müthiş bir konu elinize sağlık

    Özledik böyle konuları

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel bir yazı olmuş. Teşekkürler emeğinize.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elinize sağlık

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 86 ya kadar asalet akıyor daha sonra çirkinleşmiş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.