Şimdi Ara

iyi bir equalizer ayarı nasıl olmalıdır..?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
92
Cevap
2
Favori
263.030
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 5 ay
  • Cevaplayan Üyeler 69
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 6
  • Ortalama Mesaj Aralığı 58 gün 23 saat 34 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Favoriye Eklediklerim 2
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • Racchino (12 mesaj) kasikla (6 mesaj) Emin-Firtina (5 mesaj) HarryBlade (3 mesaj) KillForYou! (3 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (21 mesaj) Mobil (6 mesaj) Tablet (3 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Donanım / Hardware >> Ses Sistemleri >> PC Ses Sistemleri ve Ses Kartları >> iyi bir equalizer ayarı nasıl olmalıdır..?
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Çavuş
    72 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    sizce iyi bir equalizer ayarı nasıl olmalıdır..? iyiden kastım müzik için geçerli, film değil..



    |
    |
  • Binbaşı
    1295 Mesaj
    bu sekılde kullanıorum jbl bas ıle ortalık sallanıo ama bass kadar tız ler de onemlı bu sekılde cok guzel ses alırsın

  • Teğmen
    117 Mesaj
    onu denedim manyak kötü bence en iyisi sen ne yap biliyor musun?10 tane ayar var ya orada ilk 5'ini ortala son 5'ini ise en üste çıkar manyak bi ses alırsındawq
    |
    |
  • Yarbay
    5526 Mesaj
    iyi bir EQ ayarı diye bir şey yoktur.hatta EQ çoğu zaman sesi bozmaktan başka bir işe yaramaz.
    bir EQ ayarı ile oynamak ses sisteminiz kaliteli olduğunu varsayarak yani insan kulağının duyabildiği ortalama frekans aralığı olan 20hz-20khz arasındaki sesleri doğal olarak veren bir sisteminiz var ise, EQ ile oynamak sesleri bozmaktan başka bir işe yaramaz.
    tabii müziği doğal haliyle dinlemekten hoşlandığınızı varsayarak yazdım.
    |
    |
  • Onbaşı
    34 Mesaj
    Tamamen zevkle ve dinlediğin müzikle ilgili bir konu, ayrıca dgnzcn 'ın dediği gibi genelde müziği bozmaktan başka bir işe yaramaz, yine de bir tavsiye istersen benin kişisel tercihim çok hafif bir "u" oluşturacak şekilde ayarlamak..
    |
    |
  • Çavuş
    72 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    cvplar için saolun zira kurcaladıkça bozuluyo ses kurcaladıkça bozuluyo yaa
    çıkamadım işin içinden.. en iisi pek bi ellememek..
    ki kaldık ki jet audio kullanıyorm.. ki ben asıl kast ettiğim soundmaX tan ayarlardı.. ama bunu yazmadığım için bilemediniz doğal olarak
    |
    |




  • Çavuş
    72 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    ...

    |
    |
  • Yüzbaşı
    408 Mesaj
    soundmax in bu direver ını ben bulamadım ben de eski sürümü var bi update bilen veya bu hale gelmesini saağlıyacak bir link atarsanız arkadaşlar çok sevinirim... bide faydası oluyomu diyede sormak isterim ??
    |
    |
  • Yarbay
    15645 Mesaj
    V şeklinde bir EQ ayarı ile çok güzel ses alırsın.Loudness.
    Yine de kulağına nasıl hoş gelirse düzenlemelisin.
    |
    |
  • Yüzbaşı
    308 Mesaj
    eğer equ. V şeklini üst seviyelerde tutarsan .

    sound alırsın. bass ve tiz.

    tabii yine kulak işi bu. tercihini ona göre yapmalısın.

    ben hafif v şekli kullanıyorum. doğru orantılı olarak.
    |
    |
  • Yüzbaşı
    637 Mesaj
    spectrum analyser ile mekandaki sorunlu frekansları tespit ederek denetim altına alabilirz. tabi bu söylediklerim tamamiyle profesyonel amaçlı akustik düzenlemeleri için geçerli olan birşey. evlerdeki genel dinleyiciler için ise her zaman doğala yakın olan tercih edilmelidir bence. sonuçta EQ, bozuk olan sesi gerçeğine benzetmeye çalışan cıhazdır kaba tabiriyle.
    eq ile oynamak yerine SRS ya da DFX tadında pluginler kullanmak daha isabetli olacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zee -- 1 Ağustos 2006; 22:02:19 >
    |
    |
  • Çavuş
    72 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    eywallah.. ufak bi v şekli işe yaradı.. gayet ii oldu..
    |
    |
  • Yüzbaşı
    270 Mesaj
    bencede sesi doğal haliyle dinle eğer iyi bir sistemin varsa eğer yoksada winamp ın sadece sağ tarafından pre anfiyi kıs bosulmaa biras daha azalır
    |
    |
  • Yarbay
    13659 Mesaj
    Creative ASIO+İzotope Ozone...
    üstüne görmedim daha



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ilkerinanç -- 3 Ağustos 2006; 23:42:54 >
    |
    |
  • Binbaşı
    1348 Mesaj
    onlar ne oluo?
    |
    |
  • Yarbay
    3447 Mesaj
    arkadaşlar winampta basstan nası ses alabilirim mms460 kullanıyorum
    |
    |
  • Çavuş
    72 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    bende x-530 var.. idare dioz işte
    ama bide şu kabloları uzatmanın bi yolunu bulsam şahane olacak ama.. kablo sıkıntısı var yani şimdide
    diğer 4 dü önemli deilde sesi ayarladığımızınki zor olacak, şu vidalı zımbırtı var, sub a giden.. onu uzatmak için parça varmı yaw..yada uzatılırmı o?
    |
    |
  • Onbaşı
    34 Mesaj
    boyle birsey olamaz.

    her sistemin verdigi tepkiler farklıdır,her sistem kendine gore ve sizin istdiginiz sese gore farkli ayar ister.
    eger eq'den anlamıyorsanız ki 8-10 parca baya uzmanlık gerektiriyor.hic oynamadan,sabit bırakmanız en anlamlısı.

    ama kabaca ilk 3 bass,sonraki 3 mid,son 3te tiz frekanstır.ortadaki 3le hafif oynarak daha temiz bir ton alabilirsiniz.cok yuksek bass icin sadece 1.cisini yukseltmeniz yeterldir.diger 2si sadece tonu oldurur.ozellikle 2.si muzigi toklastırır,derinligi yok eder ve hicbirsey duyulmaz hale gelebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DarkDream -- 5 Ağustos 2006; 15:36:29 >
    |
    |
  • Yüzbaşı
    410 Mesaj
    Arkadaşlar sizler beni güldürdünüz Allah'ta sizi güldürsün. EQ ayraları için yok U şekli yok V şekli yokbide kartal kanadı deseydiniz tam olurdu arkadaşlar Equalizer kelime anlamı ile eşitleyici demektir bu nedemek oluyor şöyle tarif edeyim her kabin test edildiğinde hangi frekanslarda çalıştığı ve çalışır iken nasıl bir tepki verdiği rezonansı sesiz oda tabir edilen yerde tespit edilir ve amaca yönelik kabinler yapılır şimdi bu kabinimiz bu şartlar altında düzgün bir şekilde çalışır iken karşımıza Akustik denilen şey çıkıyorki bu bizim başımızın belasıdır Akustik her mekanda farklıdır ve bu fark dolayısı ile kabinlerden istenen ses frekansları okutulamamaktadır işte bu farkı eşitlemek için bize yardımcı olacak şey Equalizer'dır Equalizer ile kabinlari mekandaki akustiğe uyacak bir şekilde ayarlanması lazım bu iş iki şekilde olur birincisi analyser yardımı ile olur mekan içerisindeki ses mikrofon yardımı ile takip edilir hangi freaknslarda fazlalık veya eksiklik var ise eq'dan bu ayarlar yapılır istenen sesin flat olmasıdır buda 0 Db anlamına gelir (O Db , gelen sinyalin geldiği gibi flat bir şekilde cihazdan çıkmasıdır) . ikincisi ise; bunun içinse iyi bir müzik kulağı lazımdır bu işlerden anlıyorsanız ve kabinlerinizin özelliklerini iyi biliyorsanız bu işi dinleyerek yapabilirsiniz ama bu ses işi en sonunda psikolojiye dayanır eğer dinlenen müzik kulağa hoş geliyor ise ayarı tam yerindedir demektir benim başıma çok gelmiştir bence ses çok kötüdür ama müşteri beğenmiştir ve bu ayar sisteme zarar vermiyorsa o ayar en iyi ayardır. Eğer bu yarlardan sonra eq V veya U şeklini alıyor ise diyecek hiçbir sözüm yok ancak benim ayarlarımda hiç öyle şekiller çıkmadı V,U tipi ayarlamalarda seste duyacağınız şeyler basslar ve tizzler olacaktır ama dediğim gibi olay tamamen psikolojik bu ses sizin hoşunuza gidiyor ise bu ayar doğru olandır. birde ayarlanacak olan eq 30 band olsaydı ne yazardınız Allah bilir. birde çalınan müzik türü göz önüne alınarak ayar yapılabilir ama bu işi DJ dj mikserindeki eq potlarında yapması lazım....
    |
    |




  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    YA ARKADAŞLAR NE TARTIŞILIYO Kİ HERKESE GÖRE DEĞİŞİR BU AYAR ZEWK MESELESİ BENCE
    |
    |
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
pubg mobile uc
pubg mobile uc
Webtures SEO;SEO Nedir?
En ucuz kedi maması fiyatları
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR1
0,438
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.