Şimdi Ara

İTÜ - İstanbulTeknikÜniversitesi - OSYM Tercih: Sorularınız ve Merak Ettikleriniz [Tek Konu] (40. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1.453
Cevap
24
Favori
90.468
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3839404142
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • kontrol mühendisliği ve endüstri ürünleri tasarımı hakkında bilgi alabilir miyim? İlk 5sayfaya göz atabildim şimdilik sanırım hiç lafı geçmemiş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.M

    itü uçak ehm , bir ihtimal boun mak. gelecek bana.

    bu 3 meslek ve üniversite kıyasında hangisinin nasıl bir avantajı var sizce hocam?

    uçak ve ehm özellikle oldukça farklı bölümler, hangisinin önü daha açık hangisi itüde daha okunulasıdır?

    uçağa da ilgim var elektroniğe de

    Gel hocam bende yazıcam cwr ve alacakaranlıkla takılırız
  • Benim de sıra 12244 itü düşünüyorum hayırlısı.
  • .....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Midlake -- 20 Temmuz 2012; 22:53:58 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Midlake

    MF4 55k sıralama ile İtü-Çevre gelir mi arkadaşlar ? Geçen sene 43k ile almış..

    ................................



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Garrisonun Kuklası -- 21 Temmuz 2012; 13:08:17 >
  • Makina konusunda yardimci olabilirim sorulariniz varsa. Turkiye x incisiyim makina gelir mi gibi sorularla degil de, okul ve bolum hakkinda sorulariniz varsa cekinmeyiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Çağrı

    Makina konusunda yardimci olabilirim sorulariniz varsa. Turkiye x incisiyim makina gelir mi gibi sorularla degil de, okul ve bolum hakkinda sorulariniz varsa cekinmeyiniz.

    Makine mühendisi ne iş yapar? geleceği nasıldır? hani çok fazla mezun veriyor ondan soruyorum gerçi itü kalitesi tartışılmaz da..bir de bölümden memnun musunuz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tam_Türk

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.M

    itü uçak ehm , bir ihtimal boun mak. gelecek bana.

    bu 3 meslek ve üniversite kıyasında hangisinin nasıl bir avantajı var sizce hocam?

    uçak ve ehm özellikle oldukça farklı bölümler, hangisinin önü daha açık hangisi itüde daha okunulasıdır?

    uçağa da ilgim var elektroniğe de

    Gel hocam bende yazıcam cwr ve alacakaranlıkla takılırız

    :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sonics093

    quote:

    Orijinalden alıntı: Çağrı

    Makina konusunda yardimci olabilirim sorulariniz varsa. Turkiye x incisiyim makina gelir mi gibi sorularla degil de, okul ve bolum hakkinda sorulariniz varsa cekinmeyiniz.

    Makine mühendisi ne iş yapar? geleceği nasıldır? hani çok fazla mezun veriyor ondan soruyorum gerçi itü kalitesi tartışılmaz da..bir de bölümden memnun musunuz?

    Şimdi benim size makina mühendisi olunca çok para kazanırsınız diye güvence vermem imkansız. Hiç bir meslekte mümkün değil bu ne yazık ki. Ama şunu söyleyebilirim ki, ben çok para kazanacağım. Siz de idealist olursanız ve kendinizi verirseniz, baya kazanırsınız.

    Makina mühendisi temelde her alanda çalışacak makinaları tasarlar ve üretir. İkisi aynı anda olmaz genelde, tasarımdansa üretim ülkemizde daha ağır basıyor, zira ülkemiz bir şey tasarlamaktan çok üretiyor. (Örnek: Otomobil sektörü) HER tür makina tasarımı ve üretimi söz konusu olduğu için, iş alanı en geniş mühendislik dememiz yanlış olmaz. Diğer mühendisliklerde okuyan arkadaşlar üzulmesinler lütfen. Ayrıca BANA GÖRE, endüstri, uçak veya gıda gibi değersiz bir mühendislik olmaktan ziyade, elektronik veya bilgisayar gibi önemli bir mühendislik dalıdır. Bu değersiz diye nitelediğim bölümlerde okuyanlar da üzülmesinler, bilhassa endüstriciler. Onlar nedense çok alınıyor böyle şeylere.

    Yurt dışında, özellikle otomotiv endüstrisinin geliştiği ülkelerde çalışma şansınız da var. Mesela ben almanca bilmemin de etkisi ile almanyada çalışmaya karar verdim, bahsi geçen ülkenin mühendis ihtiyacı da var ki zaten halihazırda işim de hazır. Böyle olanaklarınız da olucak yani.

    Bölüm baya saç baş yolduruyor ama. Zor olmasını geçtim ama belki ben lisede daha kaliteli bir ortamda bulunduğumdan olacak, pek beğenemedim eğitimi. 1 senede aldığım lablarla beraber toplam 8 havuz dersindeki hocalarım arasından (hepsi ingilizce idi) kayda değer ingilizcesi olan hoca sayısı 1(bir) idi. Bu 8 derste lab asistanları dahil 21 hoca ile iletişimde idim ve sadece birinin ingilizcesi benden iyiydi ki ben lisede ingilizce de değil almanca eğitim gördüm. Hocaların dil bilmiyor oluşu bence ÇOK büyük bir eksik ve hatta bir ayıp.

    Ben bölümümden memnunum, çünkü bölümü çok seviyorum. Okuldan memnun muyum? Yani çok daha iyi okullar var evet, İTÜ kalitesi de gayet tartışılabilir bence.

    iPad kullanarak yazdım, yazım hataları olabilir. Başka sorunuz olursa çekinmeyin, bölümlerine dil uzatma cüretinde bulunduğum arkadaşlar da polemik yaratmaya çalışmasınlar lütfen, kendi fikrim olduğunu belirttim düşüncelerimin.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Çağrı


    quote:

    Orijinalden alıntı: sonics093

    quote:

    Orijinalden alıntı: Çağrı

    Makina konusunda yardimci olabilirim sorulariniz varsa. Turkiye x incisiyim makina gelir mi gibi sorularla degil de, okul ve bolum hakkinda sorulariniz varsa cekinmeyiniz.

    Makine mühendisi ne iş yapar? geleceği nasıldır? hani çok fazla mezun veriyor ondan soruyorum gerçi itü kalitesi tartışılmaz da..bir de bölümden memnun musunuz?

    Şimdi benim size makina mühendisi olunca çok para kazanırsınız diye güvence vermem imkansız. Hiç bir meslekte mümkün değil bu ne yazık ki. Ama şunu söyleyebilirim ki, ben çok para kazanacağım. Siz de idealist olursanız ve kendinizi verirseniz, baya kazanırsınız.

    Makina mühendisi temelde her alanda çalışacak makinaları tasarlar ve üretir. İkisi aynı anda olmaz genelde, tasarımdansa üretim ülkemizde daha ağır basıyor, zira ülkemiz bir şey tasarlamaktan çok üretiyor. (Örnek: Otomobil sektörü) HER tür makina tasarımı ve üretimi söz konusu olduğu için, iş alanı en geniş mühendislik dememiz yanlış olmaz. Diğer mühendisliklerde okuyan arkadaşlar üzulmesinler lütfen. Ayrıca BANA GÖRE, endüstri, uçak veya gıda gibi değersiz bir mühendislik olmaktan ziyade, elektronik veya bilgisayar gibi önemli bir mühendislik dalıdır. Bu değersiz diye nitelediğim bölümlerde okuyanlar da üzülmesinler, bilhassa endüstriciler. Onlar nedense çok alınıyor böyle şeylere.

    Yurt dışında, özellikle otomotiv endüstrisinin geliştiği ülkelerde çalışma şansınız da var. Mesela ben almanca bilmemin de etkisi ile almanyada çalışmaya karar verdim, bahsi geçen ülkenin mühendis ihtiyacı da var ki zaten halihazırda işim de hazır. Böyle olanaklarınız da olucak yani.

    Bölüm baya saç baş yolduruyor ama. Zor olmasını geçtim ama belki ben lisede daha kaliteli bir ortamda bulunduğumdan olacak, pek beğenemedim eğitimi. 1 senede aldığım lablarla beraber toplam 8 havuz dersindeki hocalarım arasından (hepsi ingilizce idi) kayda değer ingilizcesi olan hoca sayısı 1(bir) idi. Bu 8 derste lab asistanları dahil 21 hoca ile iletişimde idim ve sadece birinin ingilizcesi benden iyiydi ki ben lisede ingilizce de değil almanca eğitim gördüm. Hocaların dil bilmiyor oluşu bence ÇOK büyük bir eksik ve hatta bir ayıp.

    Ben bölümümden memnunum, çünkü bölümü çok seviyorum. Okuldan memnun muyum? Yani çok daha iyi okullar var evet, İTÜ kalitesi de gayet tartışılabilir bence.

    iPad kullanarak yazdım, yazım hataları olabilir. Başka sorunuz olursa çekinmeyin, bölümlerine dil uzatma cüretinde bulunduğum arkadaşlar da polemik yaratmaya çalışmasınlar lütfen, kendi fikrim olduğunu belirttim düşüncelerimin.


    Fark etmeden bana da çok önemli bir cevap verdiniz, teşekkür ederim. Böyle makinanın albenisinden bahseden yazılar görmek güzel. Tabi ben daha çok tasarım kısmına özeniyordum onun için çok iç açıcı bir yorum olmadı ama olsun, köküne kadar fizik dersleri, mekanik, dinamik bilgisi istemesi beni çok çekiyor makineye. Çünkü elektrik devresinden ve ya yazılımdan çok bunlara ilgim var. Ama tam olarak ne yaparım makina okuyunca onu bilmiyorum. yani makina mühendisliği yapan adamın bir günü neyle geçer? Sorum komik ama endüstridir, bilgisayardır bunlar ne yapıyor hemen hemen belli, makina hakkında mesleki açıdan pek bilgim yok. Okursam çok büyük haz alırım bundan eminim ama meslek nasıl ondan bahsetseniz, çok çok harika olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.M

    quote:

    Orijinalden alıntı: Çağrı


    quote:

    Orijinalden alıntı: sonics093

    quote:

    Orijinalden alıntı: Çağrı

    Makina konusunda yardimci olabilirim sorulariniz varsa. Turkiye x incisiyim makina gelir mi gibi sorularla degil de, okul ve bolum hakkinda sorulariniz varsa cekinmeyiniz.

    Makine mühendisi ne iş yapar? geleceği nasıldır? hani çok fazla mezun veriyor ondan soruyorum gerçi itü kalitesi tartışılmaz da..bir de bölümden memnun musunuz?

    Şimdi benim size makina mühendisi olunca çok para kazanırsınız diye güvence vermem imkansız. Hiç bir meslekte mümkün değil bu ne yazık ki. Ama şunu söyleyebilirim ki, ben çok para kazanacağım. Siz de idealist olursanız ve kendinizi verirseniz, baya kazanırsınız.

    Makina mühendisi temelde her alanda çalışacak makinaları tasarlar ve üretir. İkisi aynı anda olmaz genelde, tasarımdansa üretim ülkemizde daha ağır basıyor, zira ülkemiz bir şey tasarlamaktan çok üretiyor. (Örnek: Otomobil sektörü) HER tür makina tasarımı ve üretimi söz konusu olduğu için, iş alanı en geniş mühendislik dememiz yanlış olmaz. Diğer mühendisliklerde okuyan arkadaşlar üzulmesinler lütfen. Ayrıca BANA GÖRE, endüstri, uçak veya gıda gibi değersiz bir mühendislik olmaktan ziyade, elektronik veya bilgisayar gibi önemli bir mühendislik dalıdır. Bu değersiz diye nitelediğim bölümlerde okuyanlar da üzülmesinler, bilhassa endüstriciler. Onlar nedense çok alınıyor böyle şeylere.

    Yurt dışında, özellikle otomotiv endüstrisinin geliştiği ülkelerde çalışma şansınız da var. Mesela ben almanca bilmemin de etkisi ile almanyada çalışmaya karar verdim, bahsi geçen ülkenin mühendis ihtiyacı da var ki zaten halihazırda işim de hazır. Böyle olanaklarınız da olucak yani.

    Bölüm baya saç baş yolduruyor ama. Zor olmasını geçtim ama belki ben lisede daha kaliteli bir ortamda bulunduğumdan olacak, pek beğenemedim eğitimi. 1 senede aldığım lablarla beraber toplam 8 havuz dersindeki hocalarım arasından (hepsi ingilizce idi) kayda değer ingilizcesi olan hoca sayısı 1(bir) idi. Bu 8 derste lab asistanları dahil 21 hoca ile iletişimde idim ve sadece birinin ingilizcesi benden iyiydi ki ben lisede ingilizce de değil almanca eğitim gördüm. Hocaların dil bilmiyor oluşu bence ÇOK büyük bir eksik ve hatta bir ayıp.

    Ben bölümümden memnunum, çünkü bölümü çok seviyorum. Okuldan memnun muyum? Yani çok daha iyi okullar var evet, İTÜ kalitesi de gayet tartışılabilir bence.

    iPad kullanarak yazdım, yazım hataları olabilir. Başka sorunuz olursa çekinmeyin, bölümlerine dil uzatma cüretinde bulunduğum arkadaşlar da polemik yaratmaya çalışmasınlar lütfen, kendi fikrim olduğunu belirttim düşüncelerimin.


    Fark etmeden bana da çok önemli bir cevap verdiniz, teşekkür ederim. Böyle makinanın albenisinden bahseden yazılar görmek güzel. Tabi ben daha çok tasarım kısmına özeniyordum onun için çok iç açıcı bir yorum olmadı ama olsun, köküne kadar fizik dersleri, mekanik, dinamik bilgisi istemesi beni çok çekiyor makineye. Çünkü elektrik devresinden ve ya yazılımdan çok bunlara ilgim var. Ama tam olarak ne yaparım makina okuyunca onu bilmiyorum. yani makina mühendisliği yapan adamın bir günü neyle geçer? Sorum komik ama endüstridir, bilgisayardır bunlar ne yapıyor hemen hemen belli, makina hakkında mesleki açıdan pek bilgim yok. Okursam çok büyük haz alırım bundan eminim ama meslek nasıl ondan bahsetseniz, çok çok harika olur.

    @Mr.M sana katılıyorum.Ben de dinamikti mekanikti bunlara biraz ilgim var ama makine müh. nin tam olarak ne yaptıgını bilmiyorum.Millet 6 senede anca bitirirsin diyo o da korkutuo beni.Çağrı arkadaş biraz daha bilgilendirirse çok makbule geçecek.




  • Tıp ve Diş hekimliklerindeki kontenjan artışı sizce bu sene İTÜ'yü etkiler mi ? 18.033 ile inşaate girme ihtimalim nedir ?

    Şimdiden teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.M

    quote:

    Orijinalden alıntı: Çağrı


    quote:

    Orijinalden alıntı: sonics093

    quote:

    Orijinalden alıntı: Çağrı

    Makina konusunda yardimci olabilirim sorulariniz varsa. Turkiye x incisiyim makina gelir mi gibi sorularla degil de, okul ve bolum hakkinda sorulariniz varsa cekinmeyiniz.

    Makine mühendisi ne iş yapar? geleceği nasıldır? hani çok fazla mezun veriyor ondan soruyorum gerçi itü kalitesi tartışılmaz da..bir de bölümden memnun musunuz?

    Şimdi benim size makina mühendisi olunca çok para kazanırsınız diye güvence vermem imkansız. Hiç bir meslekte mümkün değil bu ne yazık ki. Ama şunu söyleyebilirim ki, ben çok para kazanacağım. Siz de idealist olursanız ve kendinizi verirseniz, baya kazanırsınız.

    Makina mühendisi temelde her alanda çalışacak makinaları tasarlar ve üretir. İkisi aynı anda olmaz genelde, tasarımdansa üretim ülkemizde daha ağır basıyor, zira ülkemiz bir şey tasarlamaktan çok üretiyor. (Örnek: Otomobil sektörü) HER tür makina tasarımı ve üretimi söz konusu olduğu için, iş alanı en geniş mühendislik dememiz yanlış olmaz. Diğer mühendisliklerde okuyan arkadaşlar üzulmesinler lütfen. Ayrıca BANA GÖRE, endüstri, uçak veya gıda gibi değersiz bir mühendislik olmaktan ziyade, elektronik veya bilgisayar gibi önemli bir mühendislik dalıdır. Bu değersiz diye nitelediğim bölümlerde okuyanlar da üzülmesinler, bilhassa endüstriciler. Onlar nedense çok alınıyor böyle şeylere.

    Yurt dışında, özellikle otomotiv endüstrisinin geliştiği ülkelerde çalışma şansınız da var. Mesela ben almanca bilmemin de etkisi ile almanyada çalışmaya karar verdim, bahsi geçen ülkenin mühendis ihtiyacı da var ki zaten halihazırda işim de hazır. Böyle olanaklarınız da olucak yani.

    Bölüm baya saç baş yolduruyor ama. Zor olmasını geçtim ama belki ben lisede daha kaliteli bir ortamda bulunduğumdan olacak, pek beğenemedim eğitimi. 1 senede aldığım lablarla beraber toplam 8 havuz dersindeki hocalarım arasından (hepsi ingilizce idi) kayda değer ingilizcesi olan hoca sayısı 1(bir) idi. Bu 8 derste lab asistanları dahil 21 hoca ile iletişimde idim ve sadece birinin ingilizcesi benden iyiydi ki ben lisede ingilizce de değil almanca eğitim gördüm. Hocaların dil bilmiyor oluşu bence ÇOK büyük bir eksik ve hatta bir ayıp.

    Ben bölümümden memnunum, çünkü bölümü çok seviyorum. Okuldan memnun muyum? Yani çok daha iyi okullar var evet, İTÜ kalitesi de gayet tartışılabilir bence.

    iPad kullanarak yazdım, yazım hataları olabilir. Başka sorunuz olursa çekinmeyin, bölümlerine dil uzatma cüretinde bulunduğum arkadaşlar da polemik yaratmaya çalışmasınlar lütfen, kendi fikrim olduğunu belirttim düşüncelerimin.


    Fark etmeden bana da çok önemli bir cevap verdiniz, teşekkür ederim. Böyle makinanın albenisinden bahseden yazılar görmek güzel. Tabi ben daha çok tasarım kısmına özeniyordum onun için çok iç açıcı bir yorum olmadı ama olsun, köküne kadar fizik dersleri, mekanik, dinamik bilgisi istemesi beni çok çekiyor makineye. Çünkü elektrik devresinden ve ya yazılımdan çok bunlara ilgim var. Ama tam olarak ne yaparım makina okuyunca onu bilmiyorum. yani makina mühendisliği yapan adamın bir günü neyle geçer? Sorum komik ama endüstridir, bilgisayardır bunlar ne yapıyor hemen hemen belli, makina hakkında mesleki açıdan pek bilgim yok. Okursam çok büyük haz alırım bundan eminim ama meslek nasıl ondan bahsetseniz, çok çok harika olur.

    Öncelikle belirtmek lazım, o dinamik dediğiniz lisedeki gibi değil, adamdan kan alır kan. Gerçekten en zor bölüm derslerinden biri ki incelenen her şeyin hareketsiz olduğu, integral bile kullanmadığımız statik bile yeterince zordu.

    Şimdi demişsiniz bilgisayarın ne yaptığı belli endüstrinin belli diye ama o noktada müdahale etmem lazım, endüstrinin ne yaptığı belli değil. Ama endüstri üzerine biraz daha gidersem kesin polemik çıkar, yoksa İTÜ endüstri hakkında radikal fikirlerim var, başka bir platformda açıklarım inşallah.

    Dediğim gibi, makina mühendisi tasarım ve üretimde çalışır. Tasarımdan kastım sadece çizim yaparak ürün tasarlamak değil, sistem de tasarlayabilir. Demek istediğim, masa başında oturup daha efektif bir motor için hesaplamalar ve bilgisayar tabanlı ölçümler de yapabilir, hazır fikir bulunmuş motor için uygun malzeme ve parça düşünerek bunların çizimlerini de yapabilir/yaptırabilir. Üretim zaten fabrikada döner malumunuz. Yani ister masa başı, ister fabrikada üretimde, ister sahada montajda çalışabilirsiniz. Bu bağlamda bir günün nasıl geçtiği hakkında büyük fikirlerim yok benim de, zaten daha ilk senemi bitirdim. Ama Türkiye için konuşursak, bilimum otomotiv fabrikasında üretim sürecinde bulunabilir, arçelik-beko vs gibi firmalarda tasarım ve üretim alanında çalışabilir, klimacı olabilir (evet klimacı olunuyor, büyük alışveriş merkezlerinin havalandırlamarından bahsediyorum) veya hidrolik sistemler üreten firmalarda çalışabilirsiniz. Kasarsanız silah sanayiine atılıp tüfekler silahlar vs bile tasarlayabilirsiniz.

    Hep bahsediyorum ve hiç utanıp sıkılmadan söylüyorum. Herkes kendi bölümünün zorluğundan yakınır ama açıkça konuşmak lazım, diğer bölümlerde okuyup da mantık yürüten arkadaşlar da hak vereceklerdir zaten. Makina, İTÜ'nün açık ara olmasa da en zor bölümü. Sanıyorum EHM de ikinciliğe oynar, bilgisayarla kapışabilir. Ha 4 senede 3.5+ ortalama ile bitiren yok mu, var. İlk seneden ortalamayı yüksek tutunca öyle devamı geliyor zaten. Ben bunu başaramadım, ilk senem bitti, 2 ders bıraktım ve ortalamam 2.16 seviyesinde. Bu demek oluyor ki durumum çok parlak değil. İlk senenin hakkı 3.30 ve üzeridir, bölüm farketmeksizin o seviyede tutun lütfen. 6 seneden falan bahsedilmiş, 6 sene çok bence. ideali 5 diye düşünüyorum, 4 senede bitmez mi? Biter ama kasmaya gerek yok. Yaz okulu falan çok uğraşırsınız sonra. 4.5 - 5 sene hedefiyle girin, kafanız rahat olsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Corvette'eVuranŞahin

    Tıp ve Diş hekimliklerindeki kontenjan artışı sizce bu sene İTÜ'yü etkiler mi ? 18.033 ile inşaate girme ihtimalim nedir ?

    Şimdiden teşekkürler.

    Onların kontenjanları son yıllarda sürekli artış içinde, geçen yıl da artışlar olmuştu. Ama geçen yıl İTÜ'deki programların çoğunda taban başarı sıraları 2010'a göre biraz öne kaymıştı.

    Kontenjan artışları da önemsiz değil; ama bu öne kayışlara neden olan şey, tercih edilme popülaritelerinin biraz yükselmesi. Bu yıl ne olur, bilmiyoruz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Çağrı

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.M

    quote:

    Orijinalden alıntı: Çağrı


    quote:

    Orijinalden alıntı: sonics093

    quote:

    Orijinalden alıntı: Çağrı

    Makina konusunda yardimci olabilirim sorulariniz varsa. Turkiye x incisiyim makina gelir mi gibi sorularla degil de, okul ve bolum hakkinda sorulariniz varsa cekinmeyiniz.

    Makine mühendisi ne iş yapar? geleceği nasıldır? hani çok fazla mezun veriyor ondan soruyorum gerçi itü kalitesi tartışılmaz da..bir de bölümden memnun musunuz?

    Şimdi benim size makina mühendisi olunca çok para kazanırsınız diye güvence vermem imkansız. Hiç bir meslekte mümkün değil bu ne yazık ki. Ama şunu söyleyebilirim ki, ben çok para kazanacağım. Siz de idealist olursanız ve kendinizi verirseniz, baya kazanırsınız.

    Makina mühendisi temelde her alanda çalışacak makinaları tasarlar ve üretir. İkisi aynı anda olmaz genelde, tasarımdansa üretim ülkemizde daha ağır basıyor, zira ülkemiz bir şey tasarlamaktan çok üretiyor. (Örnek: Otomobil sektörü) HER tür makina tasarımı ve üretimi söz konusu olduğu için, iş alanı en geniş mühendislik dememiz yanlış olmaz. Diğer mühendisliklerde okuyan arkadaşlar üzulmesinler lütfen. Ayrıca BANA GÖRE, endüstri, uçak veya gıda gibi değersiz bir mühendislik olmaktan ziyade, elektronik veya bilgisayar gibi önemli bir mühendislik dalıdır. Bu değersiz diye nitelediğim bölümlerde okuyanlar da üzülmesinler, bilhassa endüstriciler. Onlar nedense çok alınıyor böyle şeylere.

    Yurt dışında, özellikle otomotiv endüstrisinin geliştiği ülkelerde çalışma şansınız da var. Mesela ben almanca bilmemin de etkisi ile almanyada çalışmaya karar verdim, bahsi geçen ülkenin mühendis ihtiyacı da var ki zaten halihazırda işim de hazır. Böyle olanaklarınız da olucak yani.

    Bölüm baya saç baş yolduruyor ama. Zor olmasını geçtim ama belki ben lisede daha kaliteli bir ortamda bulunduğumdan olacak, pek beğenemedim eğitimi. 1 senede aldığım lablarla beraber toplam 8 havuz dersindeki hocalarım arasından (hepsi ingilizce idi) kayda değer ingilizcesi olan hoca sayısı 1(bir) idi. Bu 8 derste lab asistanları dahil 21 hoca ile iletişimde idim ve sadece birinin ingilizcesi benden iyiydi ki ben lisede ingilizce de değil almanca eğitim gördüm. Hocaların dil bilmiyor oluşu bence ÇOK büyük bir eksik ve hatta bir ayıp.

    Ben bölümümden memnunum, çünkü bölümü çok seviyorum. Okuldan memnun muyum? Yani çok daha iyi okullar var evet, İTÜ kalitesi de gayet tartışılabilir bence.

    iPad kullanarak yazdım, yazım hataları olabilir. Başka sorunuz olursa çekinmeyin, bölümlerine dil uzatma cüretinde bulunduğum arkadaşlar da polemik yaratmaya çalışmasınlar lütfen, kendi fikrim olduğunu belirttim düşüncelerimin.


    Fark etmeden bana da çok önemli bir cevap verdiniz, teşekkür ederim. Böyle makinanın albenisinden bahseden yazılar görmek güzel. Tabi ben daha çok tasarım kısmına özeniyordum onun için çok iç açıcı bir yorum olmadı ama olsun, köküne kadar fizik dersleri, mekanik, dinamik bilgisi istemesi beni çok çekiyor makineye. Çünkü elektrik devresinden ve ya yazılımdan çok bunlara ilgim var. Ama tam olarak ne yaparım makina okuyunca onu bilmiyorum. yani makina mühendisliği yapan adamın bir günü neyle geçer? Sorum komik ama endüstridir, bilgisayardır bunlar ne yapıyor hemen hemen belli, makina hakkında mesleki açıdan pek bilgim yok. Okursam çok büyük haz alırım bundan eminim ama meslek nasıl ondan bahsetseniz, çok çok harika olur.

    Öncelikle belirtmek lazım, o dinamik dediğiniz lisedeki gibi değil, adamdan kan alır kan. Gerçekten en zor bölüm derslerinden biri ki incelenen her şeyin hareketsiz olduğu, integral bile kullanmadığımız statik bile yeterince zordu.

    Şimdi demişsiniz bilgisayarın ne yaptığı belli endüstrinin belli diye ama o noktada müdahale etmem lazım, endüstrinin ne yaptığı belli değil. Ama endüstri üzerine biraz daha gidersem kesin polemik çıkar, yoksa İTÜ endüstri hakkında radikal fikirlerim var, başka bir platformda açıklarım inşallah.

    Dediğim gibi, makina mühendisi tasarım ve üretimde çalışır. Tasarımdan kastım sadece çizim yaparak ürün tasarlamak değil, sistem de tasarlayabilir. Demek istediğim, masa başında oturup daha efektif bir motor için hesaplamalar ve bilgisayar tabanlı ölçümler de yapabilir, hazır fikir bulunmuş motor için uygun malzeme ve parça düşünerek bunların çizimlerini de yapabilir/yaptırabilir. Üretim zaten fabrikada döner malumunuz. Yani ister masa başı, ister fabrikada üretimde, ister sahada montajda çalışabilirsiniz. Bu bağlamda bir günün nasıl geçtiği hakkında büyük fikirlerim yok benim de, zaten daha ilk senemi bitirdim. Ama Türkiye için konuşursak, bilimum otomotiv fabrikasında üretim sürecinde bulunabilir, arçelik-beko vs gibi firmalarda tasarım ve üretim alanında çalışabilir, klimacı olabilir (evet klimacı olunuyor, büyük alışveriş merkezlerinin havalandırlamarından bahsediyorum) veya hidrolik sistemler üreten firmalarda çalışabilirsiniz. Kasarsanız silah sanayiine atılıp tüfekler silahlar vs bile tasarlayabilirsiniz.

    Hep bahsediyorum ve hiç utanıp sıkılmadan söylüyorum. Herkes kendi bölümünün zorluğundan yakınır ama açıkça konuşmak lazım, diğer bölümlerde okuyup da mantık yürüten arkadaşlar da hak vereceklerdir zaten. Makina, İTÜ'nün açık ara olmasa da en zor bölümü. Sanıyorum EHM de ikinciliğe oynar, bilgisayarla kapışabilir. Ha 4 senede 3.5+ ortalama ile bitiren yok mu, var. İlk seneden ortalamayı yüksek tutunca öyle devamı geliyor zaten. Ben bunu başaramadım, ilk senem bitti, 2 ders bıraktım ve ortalamam 2.16 seviyesinde. Bu demek oluyor ki durumum çok parlak değil. İlk senenin hakkı 3.30 ve üzeridir, bölüm farketmeksizin o seviyede tutun lütfen. 6 seneden falan bahsedilmiş, 6 sene çok bence. ideali 5 diye düşünüyorum, 4 senede bitmez mi? Biter ama kasmaya gerek yok. Yaz okulu falan çok uğraşırsınız sonra. 4.5 - 5 sene hedefiyle girin, kafanız rahat olsun.



    İtü bazlı konuşsanız da ben alacağımı aldım çok teşekkür ederim, boğaziçi makine hakkında bildiğiniz ne var, sanırım orada okuyacağım çünkü




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.M

    quote:

    Orijinalden alıntı: Çağrı

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.M

    quote:

    Orijinalden alıntı: Çağrı


    quote:

    Orijinalden alıntı: sonics093

    quote:

    Orijinalden alıntı: Çağrı

    Makina konusunda yardimci olabilirim sorulariniz varsa. Turkiye x incisiyim makina gelir mi gibi sorularla degil de, okul ve bolum hakkinda sorulariniz varsa cekinmeyiniz.

    Makine mühendisi ne iş yapar? geleceği nasıldır? hani çok fazla mezun veriyor ondan soruyorum gerçi itü kalitesi tartışılmaz da..bir de bölümden memnun musunuz?

    Şimdi benim size makina mühendisi olunca çok para kazanırsınız diye güvence vermem imkansız. Hiç bir meslekte mümkün değil bu ne yazık ki. Ama şunu söyleyebilirim ki, ben çok para kazanacağım. Siz de idealist olursanız ve kendinizi verirseniz, baya kazanırsınız.

    Makina mühendisi temelde her alanda çalışacak makinaları tasarlar ve üretir. İkisi aynı anda olmaz genelde, tasarımdansa üretim ülkemizde daha ağır basıyor, zira ülkemiz bir şey tasarlamaktan çok üretiyor. (Örnek: Otomobil sektörü) HER tür makina tasarımı ve üretimi söz konusu olduğu için, iş alanı en geniş mühendislik dememiz yanlış olmaz. Diğer mühendisliklerde okuyan arkadaşlar üzulmesinler lütfen. Ayrıca BANA GÖRE, endüstri, uçak veya gıda gibi değersiz bir mühendislik olmaktan ziyade, elektronik veya bilgisayar gibi önemli bir mühendislik dalıdır. Bu değersiz diye nitelediğim bölümlerde okuyanlar da üzülmesinler, bilhassa endüstriciler. Onlar nedense çok alınıyor böyle şeylere.

    Yurt dışında, özellikle otomotiv endüstrisinin geliştiği ülkelerde çalışma şansınız da var. Mesela ben almanca bilmemin de etkisi ile almanyada çalışmaya karar verdim, bahsi geçen ülkenin mühendis ihtiyacı da var ki zaten halihazırda işim de hazır. Böyle olanaklarınız da olucak yani.

    Bölüm baya saç baş yolduruyor ama. Zor olmasını geçtim ama belki ben lisede daha kaliteli bir ortamda bulunduğumdan olacak, pek beğenemedim eğitimi. 1 senede aldığım lablarla beraber toplam 8 havuz dersindeki hocalarım arasından (hepsi ingilizce idi) kayda değer ingilizcesi olan hoca sayısı 1(bir) idi. Bu 8 derste lab asistanları dahil 21 hoca ile iletişimde idim ve sadece birinin ingilizcesi benden iyiydi ki ben lisede ingilizce de değil almanca eğitim gördüm. Hocaların dil bilmiyor oluşu bence ÇOK büyük bir eksik ve hatta bir ayıp.

    Ben bölümümden memnunum, çünkü bölümü çok seviyorum. Okuldan memnun muyum? Yani çok daha iyi okullar var evet, İTÜ kalitesi de gayet tartışılabilir bence.

    iPad kullanarak yazdım, yazım hataları olabilir. Başka sorunuz olursa çekinmeyin, bölümlerine dil uzatma cüretinde bulunduğum arkadaşlar da polemik yaratmaya çalışmasınlar lütfen, kendi fikrim olduğunu belirttim düşüncelerimin.


    Fark etmeden bana da çok önemli bir cevap verdiniz, teşekkür ederim. Böyle makinanın albenisinden bahseden yazılar görmek güzel. Tabi ben daha çok tasarım kısmına özeniyordum onun için çok iç açıcı bir yorum olmadı ama olsun, köküne kadar fizik dersleri, mekanik, dinamik bilgisi istemesi beni çok çekiyor makineye. Çünkü elektrik devresinden ve ya yazılımdan çok bunlara ilgim var. Ama tam olarak ne yaparım makina okuyunca onu bilmiyorum. yani makina mühendisliği yapan adamın bir günü neyle geçer? Sorum komik ama endüstridir, bilgisayardır bunlar ne yapıyor hemen hemen belli, makina hakkında mesleki açıdan pek bilgim yok. Okursam çok büyük haz alırım bundan eminim ama meslek nasıl ondan bahsetseniz, çok çok harika olur.

    Öncelikle belirtmek lazım, o dinamik dediğiniz lisedeki gibi değil, adamdan kan alır kan. Gerçekten en zor bölüm derslerinden biri ki incelenen her şeyin hareketsiz olduğu, integral bile kullanmadığımız statik bile yeterince zordu.

    Şimdi demişsiniz bilgisayarın ne yaptığı belli endüstrinin belli diye ama o noktada müdahale etmem lazım, endüstrinin ne yaptığı belli değil. Ama endüstri üzerine biraz daha gidersem kesin polemik çıkar, yoksa İTÜ endüstri hakkında radikal fikirlerim var, başka bir platformda açıklarım inşallah.

    Dediğim gibi, makina mühendisi tasarım ve üretimde çalışır. Tasarımdan kastım sadece çizim yaparak ürün tasarlamak değil, sistem de tasarlayabilir. Demek istediğim, masa başında oturup daha efektif bir motor için hesaplamalar ve bilgisayar tabanlı ölçümler de yapabilir, hazır fikir bulunmuş motor için uygun malzeme ve parça düşünerek bunların çizimlerini de yapabilir/yaptırabilir. Üretim zaten fabrikada döner malumunuz. Yani ister masa başı, ister fabrikada üretimde, ister sahada montajda çalışabilirsiniz. Bu bağlamda bir günün nasıl geçtiği hakkında büyük fikirlerim yok benim de, zaten daha ilk senemi bitirdim. Ama Türkiye için konuşursak, bilimum otomotiv fabrikasında üretim sürecinde bulunabilir, arçelik-beko vs gibi firmalarda tasarım ve üretim alanında çalışabilir, klimacı olabilir (evet klimacı olunuyor, büyük alışveriş merkezlerinin havalandırlamarından bahsediyorum) veya hidrolik sistemler üreten firmalarda çalışabilirsiniz. Kasarsanız silah sanayiine atılıp tüfekler silahlar vs bile tasarlayabilirsiniz.

    Hep bahsediyorum ve hiç utanıp sıkılmadan söylüyorum. Herkes kendi bölümünün zorluğundan yakınır ama açıkça konuşmak lazım, diğer bölümlerde okuyup da mantık yürüten arkadaşlar da hak vereceklerdir zaten. Makina, İTÜ'nün açık ara olmasa da en zor bölümü. Sanıyorum EHM de ikinciliğe oynar, bilgisayarla kapışabilir. Ha 4 senede 3.5+ ortalama ile bitiren yok mu, var. İlk seneden ortalamayı yüksek tutunca öyle devamı geliyor zaten. Ben bunu başaramadım, ilk senem bitti, 2 ders bıraktım ve ortalamam 2.16 seviyesinde. Bu demek oluyor ki durumum çok parlak değil. İlk senenin hakkı 3.30 ve üzeridir, bölüm farketmeksizin o seviyede tutun lütfen. 6 seneden falan bahsedilmiş, 6 sene çok bence. ideali 5 diye düşünüyorum, 4 senede bitmez mi? Biter ama kasmaya gerek yok. Yaz okulu falan çok uğraşırsınız sonra. 4.5 - 5 sene hedefiyle girin, kafanız rahat olsun.



    İtü bazlı konuşsanız da ben alacağımı aldım çok teşekkür ederim, boğaziçi makine hakkında bildiğiniz ne var, sanırım orada okuyacağım çünkü


    Konunun başlığı "İTÜ - İstanbulTeknikÜniversitesi - OSYM Tercih: Sorularınız ve Merak Ettikleriniz [Tek Konu]" olduğundan olmasın

    //edit
    mesaj boş gitmiş lan



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Meniz -- 21 Temmuz 2012; 11:11:07 >




  • İtü kimya 2010 da 24,800 2011 de 23,800 ile almış benim sıralamam bu sene 24,864 sizce gelme olasılığı nedir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: çkalggg

    İtü kimya 2010 da 24,800 2011 de 23,800 ile almış benim sıralamam bu sene 24,864 sizce gelme olasılığı nedir?

    müneccim değiliz arkadaşım bunu kimse bilemez... sen yaz gelirse gelir zaten
  • Öyle bir derece geldi ki kesin diyemiyorum. 6371. oldum. Bilgisayar ingilizce gelir mi sizce? Olmadı EHM?
  • Bir de arkadaşlar %100 ingilizce ile %30 ingilizce arasında ne gibi farklar var hangisini önerirsiniz ? Not : ingilizcem pek iyi değil çat pat hazırlık okuyacağım..
  • 
Sayfa: önceki 3839404142
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.