Şimdi Ara

İtopya Rezilliği

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
2.093
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
57 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Farklı tedarikçiler üzerinden bir sistem topladım. Bu sistemde Türkiye'nin dört bir yanındaki tedarikçilerden ürün siparişi verdim. Kayseri, Adana gibi şehirlerde bulunan tedarikçilerden ürünlerimiz 3 iş günü içerisinde, sorunsuz, düzgün ve özenle paketlenmiş şekilde teslim edildi.

    Sistemin kasa ve PSU'sunu ise hadi bir deneyeyim diyerek İtopya'dan sipariş verdim. Siparişi verdiğim tarih 28 Nisan 2020. İtopya'nın sitesinde "montaj gerektirmeyen ürünleriniz 3 gün içerisinde kargoya verilir" ibaresi var, dolayısıyla beklemeye koyuldum.

    Müşteri hizmetleri ile yaptığım görüşmeleri ve tarafıma verilen bilgiyi aşağıya özet olarak yazmadan önce şunu söylemek istiyorum, çağrı hacmini karşılayacak yeterli çalışana sahip değiller ve santrallerinde 60 dakika sınırı var. Yani her ne olursa olsun, 60 dakika sonunda çağrı otomatik olarak kapanıyor. Örneğin, 59 dakika 50 saniye sıra beklediniz, müşteri temsilcisine bağladınız, 60dk olduğunda çağrı görüşmenizin ortasında sonlanıyor. Firmanın yapabilecekken yapmadığı aksiyonlara aşağıda değineceğim.

    Dönelim konumuzai, sipariş tarihimi takiben üçüncü iş günü olan 30 Nisan 2020 itibariyle müşteri hizmetleri ile yaptığım görüşmelerin özeti şöyle:

    30 Nisan 2020: müşteri hizmetlerini 3 kere aradım, üçünde de yaklaşık 80 kişi sıra bekledim. Tabii yukarıda bahsettiğim kısıtlama yüzünden telefon hep yüzüme kapandı. Bir noktada ulaşmayı başardım. Siparişteki ürünlerden "kasa"nın tedarik edileceğini ve 4 Mayıs 2020 tarihinde kargoya ulaşacağını ilettiler. Peki dedim. Bu görüşmeyi yapabilmek için ortalama 5-6 saat arasında bir süre harcamış oldum.

    4 Mayıs 2020: müşteri hizmetlerini sabah mesai başlangıcında aradım, 50 kişi sıra bekledim. Müşteri temsilcisine siparişimin durumunu sorduğumda, pakedimin hazır olduğunu ve gün sonunda kargoya iletileceği bilgisini aldım. Peki dedim. Kargo gün sonunda hala çıkmamıştı.

    5 Mayıs 2020: müşteri hizmetlerini sabah mesai başlangıcında aradım. 50+ kişi sıra bekledim. Müşteri temsilcisine ulaştığımda siparişim ile ilgili 6 Mayıs 2020 çarşamba günü kargoya çıkacağı bilgisi verildi. Peki dedim.

    6 Mayıs 2020: burada bir ara bilgi vermek istiyorum. İtopya'nın sahibi arkadaşımız, sponsor oldukları sitelerden birisi ile sipariş durumlarını konu alan bir röportaj yayınladı. İçeriğe ulaşmak isteyenler YouTube'dan kolaylıkla ulaşabilir ve dinleyebilir. Burada özetle şunları söyledi; millet evde canı sıkıldı diye bilgisayar almaya başladı, coronavirus nedeniyle mesai saatlerini kısalttık, 1 Mayıs tarihinde çalışmadık, haftasonları çalışamıyoruz. Kampanyalar yapıyoruz. Bu yüzden siparişler kargoya verilemiyor. 8 Mayıs 2020 cuma gününe kadar bekleyen tüm kargoları temizleyeceğiz.

    Ara bilgiden sonra yaptığım görüşmeye geçiyorum, yine 50 kişinin üstünde sıra bekledim. siparişin 8 Mayıs 2020 cuma günü kargolanacağı bilgisini verdiler.

    8 Mayıs 2020: müşteri hizmetlerini sabah mesai başlangıcında aradım. 50+ kişi sıra bekledim. Müşteri temsilcisine ulaştığımda siparişim ile ilgili verdiği bilgide 27-28 Nisan tarihlerinde verilen siparişlerin tamamının gün sonunda kargoya çıkmış olacağı bilgisi iletildi.

    Bugün 10 Mayıs 2020, ürünüm hala kargoda değil, İtopya tarafından verilen bilgilerin tamamı da özet olarak yukarıda yer alıyor.

    Bu firma neden kötü bir firma? Operasyon tarafında yaşanan aksaklıktan ötürü mü? Kesinlikle değil. Nedenleri sıralayalım.

    1- operasyon yönetimi nasıl yapılır, stratejik planlama nasıl yapılır zerre fikirleri yok. Bütçenin büyük bir bölümü streamer ve abuk sabuk youtuberlara yaptırılan pazarlama aktivitelerine giderken, operasyon ve müşteri deneyimi tarafına asla yatırım yapılmamış. Kriz döneminde, çağrı hacmine bakıp, en azından dış kaynak çağrı merkezi çözümleri ile dönemsel ortaklık yapılarak, bu sıkıntılı dönemde yaşanan sorunlar ile ilgili müşterilere hizmet verilebilir, müşteri deneyimi biraz olsun iyileştirilebilirdi.

    2- amatör ve ukala personel. Yukarıdaki bilgilerden de anlayabileceğiniz gibi, kurum da personel de alenen müşterilere yalan söyleyerek durumu idare etmeye çalışıyor. Bunun yerine insanlara gerek e-mail, gerek telefon ile doğru şekilde bilgilendirme yapılarak, tahmini teslim süreleri verilebilir, süreç daha iyi yönetilebilirdi.

    3- yukarıda bahsettiğim röportajda şirketin sahibi şuna benzer bir cümle kuruyor; "sürekli sipariş alıyoruz. Ben ne yapayım? Siteyi kapatamıyorum, fiyatları arttırsam fırsatçı diyecekler. Biz hala kampanya yapıyoruz ve sipariş gelmeye devam ediyor." Bu o kadar komik ki. Siparişlerin teslimatını planlarken backlog oluştuysa, sipariş adede ve kargo şirketinin kotasına göre planlama yapılabilir, 3-4 gün süre ile siparişleri durdurularak backlog temizlendikten sonra tekrar hizmet verilmeye devam edilebilirdi. Ancak açgözlülük dünyanın en kötü şeyi. Hele bir de bilgisizlik ile birleşince, işte ortaya bu tablo çıkıyor.

    Sonuç olarak, şu anda hala ben ve benim gibi bir sürü insanın ürünlerinin akıbeti belli değil. İnsanlar iade süreçleri bundan bin kat daha beter olur diye iade yapmaktan dahi korkuyorlar ve ürünlerinin kendilerine gelmesini bekliyorlar. Sağlam ve sorunsuz gelecek mi orası bile meçhul, hatta gelip gelmeyeceği bile meçhul şu aşamada. Karşıda bir muhatap yok, doğru bilgi alabileceğiniz kimse yok.

    Bu gibi işini beceremeyen, bahanelerin arkasına sığınan ve insanların zaten teknoloji ürünlerinin ateş pahası olduğu bu dönemde, kimbilir ne zorluklar ile aldıkları ürünleri hevesle beklerken, bu tip bir duruma düşüren ve en önemlisi uçtan uca rezalet bir müşteri deneyimi yaşatan tedarikçilerden uzak durun. Klasik olacak fakat, 200 lira fazla verip, itibarı iyi olan, müşteri deneyimine önem veren tedarikçiler ile çalışın. Unutmayın, YouTube'da, Instagram'da ve diğer sosyal medya mecralarında bulunan yayıncıların/influencerların tamamına gerekli ücreti ödeyen her şirket reklam yaptırabilir. Bu tuzağa düşmeyin.

    Bu siteden alışveriş yapmak gibi bir düşüncenin kırıntısı dahi aklınızda varsa, yazdıklarım size yardımcı olacaktır. Kararınızı bir kere daha düşünün.

    Dip not: Technopat'ın önerdiği QP bilişim'den de monitörümü almıştım sistemi toplarken. 3 iş gününde, sorunsuz ve pırıl pırıl şekilde geldi. Bunu da belirtmek isterim.

    Vakit ayırıp okuduysanuz ne mutlu, umarım benim yaşadıklarımı başkalarının yaşamaması için bir faydası olmuştur.

    Sağlıkla kalın!







  • Yorumlar niye silinmiş?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Demekten dilimizde tüy bitti almayın kardeşim daha geçen forumda konusu vardı.Körmüsünüz dh bile ana reklamcısını kollamak için kargolar nerde diye başlık açıp savunuyor.ALMAYIIIIN misal hem şikayet edip,akp ye oy veren tiplerdensiniz.Sizin neyinize pc falan...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Black friday zamanı bir siparişim olmuştu, üç gün kargoya verilmeyince fiyat farkını verip Vatan mağazasından alıp geçtim. Geçenlerde bir siparişim daha oldu, tam 2 hafta sonra elime ulaştı. Başka yerden yakın fiyata temin edebilecek olsam tekrar iptal edip itopya defterini kapatırdım ama kullandığım banka kampanyası nedeniyle mümkün olmadı. Sonuç olarak sipariş geliyor, paketleme de fena değildi ancak kesinlikle zamanında gelmiyor. Aceleniz varsa uzak durun, bir ara gelir işte ne olacak diyorsanız tercih edilebilir.
  • İtopyadan Gskill ram aldım geçen salı. Ve ürün yarın elimde olacak. Açıkçası dert etmedim bi haftada gelmesini. Çünkü yaşanan durum sıradışı ve özel bir durum. Hepsini geçtim kapitalizm asıl insanları aç gözlü ve hemen almalı hemen sahip olmalıyım ruhuna soktu ne yazık ki. Çoğu kişide sabır yok.

    Kargo firmalarının da işleri başından aşkın. Netten satış yapan pek çok yerde aksamalar var. Sadece bilişim sektöründe değil pek çok sektörde sorunlar var. Bende bir firmada yöneticiyim ve biz de tedarik sorunları yaşıyoruz. Her firmada ciddi sıkıntılar mevcut. Bence eleştirirken birazda bu açıdan bakarak hareket etmek gerek çünkü o firmalarda da insanlar çalışıyor ve kimse robot değil.

    En önemlisi atalarımız bi laf etmiş 'geç olsun güç olmasın' diye.
    Önemli olan bu. Varsın iki gün geç gelsin gelen kargo. Ama başımız ağrımasın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • up

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir de teknoseyir'e sponsor olmuşlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Parası olan bile saçma sapan şeylerle muhatab olurum diye güvenilir bir şekilde pc veya parça almaya cesaret edemiyor.
  • her zaman derim ucuz etin suyu kara olur diye sen site site gez en ucuz fiyatları bulmaya calış bir yerde patlıyor işte bu adamların reklamlarına kanıp çok büyük bir firma sanıyorsunuz adamların operasyon birimi yetersiz corona da bahaneleri oldu o kadar düşük kar marjlarına ne bekliyordunuz çağrı merkezi açmasını mı?

    Kısacası bu adamlardan bilinçli tüketici ve sabırsız adam alışveriş yapmasın oraya buraya sponsor olup 2 yayıncı kiralamakla olmuyor bu işler altyapı olmadan bir anda bir şeyler yapmaya çalısırşan patlarsın bu arada genel olarak tüm türkiye de stok sorunu var
  • 1 aydır tüm pc parçalarına bakınıyorum. Valahi benim baktığım ürünlerde bir tanesi piyasaya göre uygun olanı göremedim. Neden buradan alışveriş yapılıyor anlamadım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Xdian -- 12 Mayıs 2020; 12:36:37 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Xdian

    1 aydır tüm pc parçalarına bakınıyorum. Valahi benim baktığım ürünlerde bir tanesi piyasaya göre uygun olanı göremedim. Neden buradan alışveriş yapılıyor anlamadım.
    Tıbırların hayyranları onlar
  • İtopyanin ürün çeşitliliği fazla fakat fiyatlar yüksek.
    İncehesap gaming gecesi iyi fakat şüpheli.
    Hepsiburada iyi fakat her satıcıya güven olmaz.
    N11 çok riskli. Önermem.
    Trendyol riskli. Önermem. Kablo vs alın :)
    Amazon iyi fakat son zamanlarda amazon olmayan satıcılar ürün satıp ardından dükkanı kapatiyormuş. Dikkat ediniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende tam ddr4 sisteme geçiyordum. Sizin bu şikayetten önce forumda itopya ile ilgili şikayet okudum. Bunun üzerine biraz araştırdım, gördüm ki millet bin pişman.
    Qp bilişimi kendim rastgele nette buldum. Araştırdım baya, sonuçta dünya para harcıyoruz pc bileşenlerine.
    Baktım firma temiz, millet mutlu, bende verdim siparişi.
    Agalar yalan olmasın persembe akşam verdiğim sipariş, cumartesi malatyaya bulunduğum ildeydi. Kargo şirketi yetistirememis cumartesi. Pazartesi teslim aldım ürünü sabahtan.

    Siz siz olun, aradığınız da muhatap bulabileceğiniz, garanti gibi bazı süreçler de müşteri ile ilgilenebilen firmalardan alın ürünlerinizi. Varsın 50 lira fazla olsun. Sonuçta bi parçaya icabında 1000 1500 lira gibi paralar veriyoruz.
    (Bu arada qp bilişim fiyat olarak aldığım parçaları en uyguna satandı)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bin tane konusu açıldı itopya'nın ısrarla sipariş veriyorsunuz vermeyin para kazandırmayın şunlara tarihin tozlu raflarında yerlerini alsınlar değer mi canını sıkmaya kendini üzmeye yapacakları kampanya batsın elin itopya sitesine gittiğinde şöyle de 200 lira fazla vereyim kafam rahat olsun değdimi çektiğin çileye?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu kadar itopya konusuna ragmen iki kurus indirim gorunce gollum gibi olup siparis gecebiliyorsaniz soylenicek tek sey var beter olun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yeni bilgisayar topladım. Buradaki itopya ve incehesap konularını görünce ikisine de bulaşmadım. Bu şekilde devam ederlerse kendileri kaybeder.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sizinle aynı düşünmüyorum Hepsiburada konusunda...

    Hepsiburada kesinlikle en rezili. Sayfalarca şikayet ve rezalet konuları var. Bir sorun yaşadınız mı 30-60 günde çözülüyor. En son kargomu kaybettiler ve 45 gün sonra paramı iade ettiler.

    N11 çok riskli değil. Sonuçta pazar yeri. İyi ve güvenilir satıcı bulursanız alabilirsiniz. 0-500 arası işlem yapan dükkanlardan uzak durun. En garantisi 2000 üzeri %95+ memnuniyet olan dükkanlar.

    Trendyol, Incehesap ve Itopya elimi sürmedim. Çok fazla şikayet var.

    Amazon.com.tr ile bu sitelerinde arasında dünyalar kadar fark var. Amazon gerçek bir giriş yapsaydı Türkiye'ye bu sitelerin hepsi silinirdi. Ürün çeşitleri çok az. Stoklar yavaş yenileniyor. Kampanya yapmıyorlar. Fakat teslimat hızı, müşteri desteği ve iade prosedürü inanılmaz iyi. Bu arada Amazon'dan sadece satıcısı Amazon olan ürünleri alıyorum, diğer satıcılardan kablo dahi almam.

    Fakat arkadaşlar şöyle bir gerçek var...

    Türkiye ölücü müşteri potansiyeli en yüksek olan, satıcı için çok risk teşkil eden ülkelerden biri.

    Apple yıllardır Türkiye'ye Apple Care hizmetini sunmuyor.

    En yükse risk grubunda olan ülkelerden biriyiz.

    Satıcılar alıcılara göre şekilleniyor. Türkiye'ye satıcıların sundukları desteklere her defasında suistimal ediliyor. Bu platform yani DH de bunun organize edildiği yerlerden biri.

    Sıcak fırsat ile ölücülük arasında kalın bir çizgi var. Cayma hakkı ve kampanyalar çok fazla suistimal ediliyor.

    Satıcının yerine koyun kendinizi... Biri sizden 2000 tl lik ürün alıyor, kutuyu açıyor, elliyor, oynuyor, 12 gün sonra iade ediyor... E ne yapacaksınız? Bunu zararına satacaksınız. 1000 kişiden 1 i yapsa zararı tolere edersiniz ama 1000 kişisden 150 kişi yapsa cebinizden mi karşılayacaksınız? Mecbur yokuşa süreceksiniz iade prosedürünü, yoksa batarsınız.

    Eskiden aliexpress sorun yaşarsanız aynı üründen hemen kargolardı. Şimdi Türk müşterilere cevap dahi vermiyorlar. Neden mi? Burada teşkilatlanan ölücü kadro aliexpress bedava yenisini yolladı diye diye her şeyden 2 şer 3 er tane aldı.


    Neyse...

    Kısaca....

    Satıcıların rezalet konularına bu kadar destek verileceğine..

    Bir de ölücülerin açtığı konulara tepki verseydik daha iyi hizmet alırdık...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cesiler1992

    Yorumlar niye silinmiş?
    İtopya DH ye reklam veren bir firma. Hatta ana sayfaya son günlerdeki sıkıntılar hakkında savunma reklamı bile yapıldı. Normaldir.

    Her reklam verene, youtube incelemelerine, uygun fiyat verendende almayın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-83A9DEA5A

    Demekten dilimizde tüy bitti almayın kardeşim daha geçen forumda konusu vardı.Körmüsünüz dh bile ana reklamcısını kollamak için kargolar nerde diye başlık açıp savunuyor.ALMAYIIIIN misal hem şikayet edip,akp ye oy veren tiplerdensiniz.Sizin neyinize pc falan...
    Hani akpliler konuyu her konuyu 15 temmuza baglar ya,

    Sen de onlarin bi başka versiyonusun
    Konu ne ara akpye geldi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.