Şimdi Ara

İşte İlk Yerli Elektrikli Arabamız

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
64
Cevap
1
Favori
1.984
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  İşte İlk Yerli Elektrikli Arabamız


    Eskişehir'deki Teknoloji Geliştirme Bölgesi'nde kurulan bir firma, 15 farklı üniversiteden 30'dan fazla akademisyenle birlikte yürüttüğü çalışmayla Türkiye'nin elektrikli ilk yerli otomobilini 2017 yılında piyasaya sürmeyi hedefliyor.

    BEGLER AŞ Yönetim Kurulu Üyesi ve Ar-Ge Projeleri Sorumlusu Melih Yıldız, AA muhabirine yaptığı açıklamada, bir elektronik firmasında çalışırken iki yıl önce Eskişehir'de önemli bir otomotiv firmasıyla iş birliği yapmaya karar verdiklerini belirterek, bu sırada TÜBİTAK tarafından elektrikli otomobil çağrısının yapıldığını kaydetti.

     İşte İlk Yerli Elektrikli Arabamız


    Bunun üzerine 2013 yılının mayıs ayında firmalarını kurduklarını ifade eden Yıldız, şöyle konuştu: "O günden bu yana yeni otomobil fikrinin oluşturulması üzerine çaba sarf ediyoruz. TÜBİTAK çağrısına iki farklı ürünle hazırlık yaptık. Spor bir model ve aile tipi modelle... Üniversitelerdeki akademisyenlerin desteğiyle üç farklı ilde bir pazar araştırması yaptık. Türk insanının, otomobilden ne beklediğini araştırdık. Bundan sonra bir fizibilite çalışmasına giriştik. Fizibilite doğrultusunda çok amaçlı bir otomobilin yapımı için çalışmalara başladık. Bu çalışmada 15 farklı üniversiteden 30'dan fazla akademisyenle çalışıyoruz. Bataryasından motoruna, aydınlatma sisteminden iç döşemesine kadar birlikte çalıştığımız 11 farklı iş ortağımız var. Bu otomobili hem Eskişehir'in hem de Türkiye'nin bir markası olarak uluslararası pazara sunmayı hedefledik. Bu araç Türkiye'nin otomobilidir. Araçta çok yenilikçi teknolojiler kullanıyoruz. Aracımızı yenilikçi teknik özelliklerle kurguluyoruz. Aracımız iyi bir menzile sahip. Otomobil tam şarjla 160 kilometre yol kat edebiliyor. Batarya kapasitemiz ve menzil ile ilgili geliştirme çalışmalarımız devam ediyor. Akademisyenlerimiz ile gerçekleştirilen çalışmalar sayesinde araç ağırlığında devrim niteliğinde çözümleri pazara sunacağız."

     İşte İlk Yerli Elektrikli Arabamız


    "KADERİMİZ DEVRİM'DEN FARKLI OLACAK"

    Yıldız, üretim kolaylığı anlamında yenilikçi teknikler kullandıklarını ve aracın üst yapısının tamamen kompozit malzemeden olduğunu vurguladı. Amaçlarının tamamen yerli bir otomobil yapmak olduğuna değinen Yıldız, şunları söyledi:

    "Amacımız tamamen yerli bir otomobil yapmak. Ancak hammaddelerden dolayı yüzde 100'ü sağlayamıyoruz. Otomobilimizde yerlilik oranımız yüzde 88'in üzerindedir. Ülkemizde batarya hammaddesi lityum üretimimiz yok. Bunu yurtdışından alıyoruz. Bataryanın üretimini yerli olarak geliştireceğiz. Bazı elektronik devre elemanları gibi yurtdışından almak dışında alternatifi olmayan bileşenler var. Bu aracın üzerindeki tasarımın ve ana bileşenlerin tamamı yerli olacak. Burada en çok önem verdiğimiz şeylerden birisi, kazandığımız bilginin, şirketimiz ve markamız pratikleri olarak kazanılmasıdır. Bundan yıllar sonra da yeni bir otomobili müşteriye sunduğumuzda 'BEGLER yapmış yine' denmesini istiyoruz. Aracın kompozit tasarımı ve tüm sayısal analizleri tamamen yerli ve iş ortaklarımız tarafından yapılıyor. Aracın tüm elektrik donanımı tamamen yerli tasarım. Aracın motoru, tamamen özgün olacak. Tüm yürür aksamı, burada tasarladık. Sanayi-akademi işbirliğini sağlıyoruz. Eskişehir'in akademik alt yapısının zengin olması bizi rahatlatıyor. Aracın klima dahil tüm konfor aksamları yerli. Klima konusunda dünyada çok az firmanın gizli gizli çalıştığı bir konuda yatırım planımız var. BEGLER'in çizgilerinden Devrim otomobilinden çok fazla çizim kullandık. Biz de Eskişehirli'yiz biz de olabildiğince tümü yerli ilk seri üretim elektrikli otomobil olmaya adayız. İnşallah kaderimiz Devrim'den farklı olacak. "

    Yıldız, şirketin ana ortakların biri olan Eskişehir'deki otomotiv firmasının üretim alt yapısının ön seri üretim aşamasında kullanılacağını dile getirerek, "Aracın karayollarına çıkabilmesi için gereken tip onay sertifikasına sahip olması gerekiyor. Bu belgeyi aldıktan sonra seri üretim için ayrı bir yatırım düşünüyoruz. Yatırımı da Eskişehir Organize Sanayi Bölgesi'nde yapacağız" dedi.

     İşte İlk Yerli Elektrikli Arabamız


    "KENDİ PAZARINI YARATACAK"

    Yıldız, aile tipi, spor model ve şehir içi kullanımlar için daha küçük bir model çalışmalarının olduğunu bildirdi. Dünyadaki otomobil oyuncularının hitap ettiği klasmanların farklı olduğuna dikkati çeken Yıldız, şöyle devam etti:

    "Bu alandaki mevcut otomobil üreticileri, üretim hatlarını sürdürmek istiyor. Bu yeni elektrik otomobil, adeta bir devrim niteliğinde. Bunun için gerekli yatırımlar Avrupa'da yapılıyor. Büyük firmaların bu teknoloji içselleştirmeye yönelik çalışmaları var. Onların bizim geldiğimiz noktaya gelebilmesi için zamana ihtiyacı olacak. Biz bu süre içerisinde modelimizi halkımıza sevdirebilirsek büyük firmalarla yarışacağız. Konfor özellikleri bakımından bizim modelimiz çok zengin. Kendi pazarını yaratacak bir modelimizi var. Aracımızın 20 bin üretimine kadar maliyeti 50-60 bin lira civarında olacak. 20 binden sonraki üretimlerde yarı yarıya fiyat düşmesi söz konusu. Otomobili, bir Türk markası olarak tasarlıyoruz. Ulusal kaynaklarla geliştirdiğimiz ürünümüzü uluslararası pazara çıkartacağız. Ancak bunun yolu kendi ülkemizin insanına otomobilimizi sevdirmekten geçiyor. Otomobilimiz, 2017 yılının başından yollarda görünmeye başlayacak. Ancak daha küçük modelimiz erken yola çıkacak."

    Yıldız, firmanın adının belirlenmesi aşamasında çok konuşmalarının olduğunu belirterek, daha sonra ortaklarında birinin arkadaşının "Bu kadar çok bey, bir araya gelmiş bu kadar beyin oluşturduğu firmanın adı BEGLER olabilir" demesi üzerine bu isme sahip olduklarını sözlerine ekledi.


    Kaynak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Source -- 19 Ocak 2014; 15:07:41 >







  • Ne ilki hocam en aşağı 100 tane modelimiz var.

    Ben sayısını unuttum.
  • Fena değil.
  • Hiç bir şey söyleyesim gelmiyor gelmiyor gelmiyor...

    Qoros denen yeni yetme marka o kadar finansmana rağmen neden elektirkli araç üretmedide içten yanmalı araç üretti...

    Akıllanmayız

    zotacing hocamın dediği gibi tip OFSAYT,bir şahin veya doğan bu araçtan daha şık



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rdiesel -- 19 Ocak 2014; 15:17:36 >
  • Dış tasarım fos
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Ülkemizde hatalı bir algı var.

    Teknolojiyi ve bunun tasarımlarını illa akademisyenler veya profesörler yapacak sanıyorlar.

    Ancak bir insan profesör veya akademisyen ise bu zevk sahibi olduğunu göstermez.

    Teknolojiyi yine onlar geliştirebilir ancak, yenilik/değişik fikirler/tasarımlar için henüz öğrenci olan veya yeni mezun olmuş kişilerin zevklerini ve fikirlerini de dinlemek zorundalar bu konularda.

    Aracın tasarımı ofsayt, Çin diye küçümsenen ülkenin tasarımları bile Alman araçlarıyla yarışacak düzeye gelmişken, hiç olmamış.

    Vallahi ne yalan söyleyeyim akdemisyen demiş ya yukarıda midem bulandı.
  • araç elektirkli olunca tasarımı farklı olmalı diye bi kanun var sanırım herşeyi tıkır tıkır işlese tasarımdan kaybeder.Bmw bu işi yapıyo i3 farklı mesela ama sonuçta aracın markası o markanın geçmişi belli,gideri var yani ama bu işe yeni giriyosan teknolojisi kadar görüntüsüde cezbetmeli insanı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Fiyata bak fiyata
  • 3gen değil miydi ilk yerli elektrikli... Herkes ilk..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: weycell1905

    3gen değil miydi ilk yerli elektrikli... Herkes ilk..

    Şuan hiçbiri ilk değil ne zaman ki ürünlerini piyasaya sürerler o zaman biz ilkiz diyebilirler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rdiesel

    Hiç bir şey söyleyesim gelmiyor gelmiyor gelmiyor...

    Qoros denen yeni yetme marka o kadar finansmana rağmen neden elektirkli araç üretmedide içten yanmalı araç üretti...

    Akıllanmayız

    zotacing hocamın dediği gibi tip OFSAYT,bir şahin veya doğan bu araçtan daha şık

    Modüler bir tasarım yapmaya çalışmışlar ama olmamış

    Şu an Türkiye'de "Yerli Malı" sıfatıyla iyi satış yakalayacak tek bir konsept var.

    Öyle bir otomobil üreteceksiniz ki; boyut itibariyle Fiat Panda, Skoda Citigo, hatta Smart Fortwo ayarında olacak.

    İç hacim öyle bir tasarlanacak ki; şehir içinde her ihtiyacınızı görebileceksiniz.Citigo gibi, dışı kompakt içi geniş bir tasarımı olacak.

    Ve en önemlisi; bu aracı öyle bir fiyattan satacaksınız ki, orta direk bir aile bu otomobili 2.arabası olarak alıp kullanabilecek.

    Tek arabasını elektrikli bir otomobil olarak seçecek, bu arabaya normal bir araba parası bağlayacak kaç insan çıkar bu ülkede?

    Böyle bir arabanın satması için arabanın hem fiyat hem de boyut itibariyle "2.araba" konseptinde olması gerek.




  • Kardeşim elektrikli için en 25 sene daha var diyorum inan ,menziller çok kısa istasyonları kurmak zaman alacaktır.

    Diyorum ya üst mesajda ki gibi koskoca iki ülkenin hem sanayi hemde para kısmını ortaklaşa kurulmuş olan Qoros neden hemen ilk içten yanmalı motor piyasaya sürdü ?

    Yahu kardeşim çok daha mesafesi var elektriklinin ilk önce içten yanmalı bir araç yap adam gibi bir tasarım olsun sonra elektrikli modele geçersin teknoloji oturunca

    Birde orada utanmadan demiş ki işte diğer markaların çok önündeyiz 160 km menzille hangi ilerde olmak,ben yapılmasını küçümsemiyorum kızdığım nokta bunu sanki ilk biz yapıyormuşuz gibi şuursuzca dile getirilmesi yoksa TELA 480 km yapıyor tek sarjla onu ne yapacağız?

    Samimi olmak gerek samimi....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rdiesel -- 19 Ocak 2014; 16:28:29 >
  • Rdiesel kullanıcısına yanıt
    İçten yanmalı motorda da nasıl rekabet etcez ki global pazarda

    1.2 TSI, 1.8 MIVEC, 1.6 THP gibi bir motor yapmak temizinden bi 20 senemizi alır.

    Motor&şanzımanı hazır alıp o şekilde bir otomobil üretilirse iyi olur.Ama o zaman da "hani %100 yerli olacaktı" diyenlerden geçilmez ortalık.

    "Hazır bir ürün alıp üzerine katma değer ekleyerek ihraç edebiliyorum" desen kimseye anlatamazsın.

    Yani yerli otomobil işi yaş bence.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: algebraic

    İçten yanmalı motorda da nasıl rekabet etcez ki global pazarda

    1.2 TSI, 1.8 MIVEC, 1.6 THP gibi bir motor yapmak temizinden bi 20 senemizi alır.

    Motor&şanzımanı hazır alıp o şekilde bir otomobil üretilirse iyi olur.Ama o zaman da "hani %100 yerli olacaktı" diyenlerden geçilmez ortalık.

    "Hazır bir ürün alıp üzerine katma değer ekleyerek ihraç edebiliyorum" desen kimseye anlatamazsın.

    Yani yerli otomobil işi yaş bence.

    +1
  • Yine aynı şişirilmeden ibaret boş cümleler... Türkiye'nin en büyük eksikliği tasarım ve dizayn konusunda ki büyük insan kaynağı eksikliği bu çıkışların hepsinde birebir görülebiliyor. Çizmek, fikirsel tasarımı yakalamanın yeterli olduğunu sanıyorlar.
    Elektrikli araçlarda dizayn, aerodinamik performans çok daha önemli durumdadır. Bu arkadaşlara aerodinamikten az çok anlayan birileri fikir belirtmemiş, olmamış dememiş anlaşılan. Zannediliyor ki dizayn, kavramsal tasarım biter altyapı, üretim safhalarına geçilir aradaki combine mecburiyetlerin hepsi geçiştirilir biliniyor mudur o da meçhul ya. Bizler makine mühendisi felan değiliz net işaretler çizemeyiz ancak hangi şişirme hareketler ile yola çıkarlarsa çıksınlar kavramsal tasarım aşamasının hemen sonrasında sıvı akışkanlar simülasyonlarına ve küçük oranlı model rüzgar tüneli safhalarına geçilir. İyileştirmelere devam edilir. Bilinmeli ki Mercedes, Renault gibi devler dahi taslak olarak tasarladıkları modelleri bu testlerde deneyip çöpe atabiliyorlar.
    Son olarak amiyane tabirle bu çizim çöp, 3gen tasarımı bundan çok daha iyi bir durumda.




  • 2017 yılına kadar 50 kere daha değişime uğrar,bu sebele dış görünüşe aldanmayın.
  • Ölü doğmuş diye tabir ettiklerimizden.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rdiesel

    Kardeşim elektrikli için en 25 sene daha var diyorum inan ,menziller çok kısa istasyonları kurmak zaman alacaktır.

    Diyorum ya üst mesajda ki gibi koskoca iki ülkenin hem sanayi hemde para kısmını ortaklaşa kurulmuş olan Qoros neden hemen ilk içten yanmalı motor piyasaya sürdü ?

    Yahu kardeşim çok daha mesafesi var elektriklinin ilk önce içten yanmalı bir araç yap adam gibi bir tasarım olsun sonra elektrikli modele geçersin teknoloji oturunca

    Birde orada utanmadan demiş ki işte diğer markaların çok önündeyiz 160 km menzille hangi ilerde olmak,ben yapılmasını küçümsemiyorum kızdığım nokta bunu sanki ilk biz yapıyormuşuz gibi şuursuzca dile getirilmesi yoksa TELA 480 km yapıyor tek sarjla onu ne yapacağız?

    Samimi olmak gerek samimi....

    25 sene mi !?
    Hocam sanırım teknoloji çağında olduğumuzu unuttunuz en geç 5 sene içinde hibrid araçlar yurtdışı piyasasında peynir ekmek gibi satmaya başlayacak bununla ilgili Mazda'nın çalışmalarını takip edin adamlar pil kullanmadan bu işi yapmayı planlıyor buyrun linki..

    Aracın tasarımı gerçekten ofsayt fakat düzeltilebilir

    Ayrıca %100 elektrikli arabalar bana her zaman saçma gelmiştir her zaman yanında içten yanmalı motor kullanmak ve onun avantajlarından faydalanmak gerekiyor.

    Yalnız bu işe girişilmesi çok iyi bir şey devlet de vergiden kısarsa ve maliyetler geriye çekilirse satacağından adım gibi eminim




  • Aracın sadece dışına baktığımda bana cazip gelen bir yönü yok. Mekanik ya da elektronik yapısını bilmem mümkün değil tabi. Ama dış görünümü bir ölçü ve özen göstergesi ise pek umutlu görünmüyor. Yani madem ilk böyle birşey tasarladınız uçlarda gezineceğinize daha ortalarda bir dizayn yapsaydınız. Emeğe saygısızlık etmek istemem ama mümkünse dış dizaynını düzeltmeliler. Ekstrem olmadan... Piyasadaki dizaynlara bir bakın bu tip bir dizayn sanırım Türkiye'de satmayan bir iki model dışında yoktur. Pek az insan araba alırken böyle ekstrem bir modele gider.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • seri üretime geçsinler. illaki bataryalar gelişecek. 160 ilerde 1600 de olacak. ne zaman seri üretim bayii ağı, o zaman ilk.
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.