Şimdi Ara

İşte en tehlikeli 20 araba modeli (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
89
Cevap
0
Favori
2.648
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • tamam bu araştırma doğru olabilir. ona bişey dediğimiz yok ama bu araştırmayı türkiye ile bağdaştırmak yanlış değilmi. kamyon çarparsa mercedestede ölebilirsin doğandada.yaris alanlar daha dengesiz mercedes alanlar daha dikkatli sürmüş olamazmı.bunların hepsi ayrı ayrı ihtimal. araç sayısıylada yakından ilgili.gelsinler türkiyede yapsınlar araştırmayı o arabaları almayalım. bu yazdığımda yanlış yada mantıksız olan ne tralles arkadaşım.
    _____________________________
  • quote:

    20 aracın hepsi ya japon ya da amerikan malı..

    1 tane bile alman markası yok içlerinde..



    quote:

    Orjinalden alıntı: xradiancex

    kardeşime yaris düşünüyordum,resmen kafama sıcak sular döküldü yaw. clio3 e dönecez geri sanırım.



    bu sıralama amerikada yapıldığı için içinde hiçbi avrupa arabası yok.çünkü abdde avrupa aracı satışı yok.o geri döndüğün clio3ü amerika sınırından içeri bile almıyo bırak sıralamaya sokmayı
    _____________________________
    parmağını bastığında izi ayyıldız çıkanlar




  • quote:

    Orjinalden alıntı: .:SevenFive:.

    adamlar en tehlikeli 20 otoyu seçmişler ama focusun ne işi var orda anlamadım
    zaten focus hariçi 19 oto bana görede tehlikeli


    dostum focus ncap te golf ve astra yı az bir farkla geçmişti. Hepsi 5 yıldız sonuçta ama şu var. Şimdi focus güvensizse, astra ve golf te güvenli sayılmaz. Ya da ncap traş bir test. Alamancılara duyurulur

    Yandan çarpışma en büyük risk diyor araçlar için. Buna katılıyorum. Gerçekten ncap video larında da görüyorum yandan arabalar çok kolay göçüyor, zaten en korktuğum şey trafikte, yandan birinin bana dalması, arabaların en zayıf yerleri. Bilmiyom otomotiv endüstrisi buna bir çare bulsun yan hava perdeleri dışında. Mesela b sütunu soba borusu gibi kalın olsun
    _____________________________
    Keçi, bu sakalları boşuna ağartmadı.




  • Hah, işte bütün meselel de bu zaten. Bu bir araştırma değil, istatistik. ABD otoyollarında polis kayıtlarından derlenmiş ölümlü kazaları otomobil modelleri arasında dağıtmışlar. Ortaya bu tablo çıkmış. Üstelik ilk 20 ile iknci 20 arasındaki farkları dahi bilmiyoruz. Yani belki de ilk yüz model alınsaydı, birinci ile yüzüncü arasındaki fark belki de ihmal edilecek kadar küçüktü, bunu dahi bilmiyoruz. Üniversite sınavlarında da ilk 1000 bindelik farklarla sıralanır. Bu da öyle bir şey olabilir. Anlatmak istediğim şu. ABD yollarında toplam 100.000 ölümlü kaza olsun. Bu kazaların 3000'i listenin ilk sırasındaki araçta gerçekleşmiş olsun. 2500'ü de 20. sıradaki araçta gerçekleşmiş olsun. Listeye alınmayan 21. araç ise 2450 kazaya neden olsun. Bu durumda listeye alınmayan 21. araç istenin ilk sırasındaki araçtan sadece %18, 20. sıradaki araçtan ise sadece %2 daha az ölümlü kazaya karıştığı halde listede yer almadığı için sanki tehlikesiz bir araçmış algısına yol açacaktır. Aslında bu tür haberlerin yayınlanması doğru değil ama ABD'de hiç kimseböyle konularda yalan haber yazmaz çünkü firmaların bu yalan haberler yüzünden kayıplarını telefi etmek üzere aportta bekleyen yüzlerce avukatı vardır. Habere kaynaklık eden veriler %100 doğru, buna sizin inanıp inanmamanız gerçeği değiştirmez.

    IIHS tüketiciye yönelik bir kuruluş değil. IIHS bu verileri amerikan sigorta şirketleri için hükümet kaynaklarından alıp derliyor çünkü patron onlar. Onlar da bu verilere göre prim oranlarını düzenliyorlar.
    Yani IIHS bu listeleri biz tüketiciler için yayınlamıyor ama nasıl olmuşsa olmus, Forbes bu verilere ulaşıp basmış. Nihayetinde Forbes'in yaptığı habercilik. Ona niye bunu yayınlıyorsun diye hesap soramazsınız. Onun işi bu.

    Bu liste doğru. Amma...

    Bu listenin bizle alakasına gelince, %100 haklısın. Bu liste tamamen ABD'ye özgü bir liste. Bizle uzaktan yakından alakası yok. Bizi ve dünyanın diğer ülkelerini hiç bir şekilde bağlamaz. Bizde en tehlikali 20 araç listesini sigorta şirketleri yapmayı akıl edebilseydi (belki de etmişlerdir, bizim haberimiz yok) bizim listemizde burdaki araçlardan iddia ediyorum, bir teki bile yer almazdı.

    Türkiye'de kaç tane Nissan 350Z satılıyor ki en çok ölümlü kaza listesine girebilecek kadar kazaya karışmış olsun? Ama ABD'de girmiş çünkü orada çok satılıyor...

    Bir de bu haber büyük ölçüde ölenlerin o an emniyet kemeri takıp takmadığı ile de ilintili, arabayla ilintili değil ki. Ne var bu kadar alınganlık gösterecek, anlamadım. Gerçekten çocukça tepkiler gösteriliyor.

    Alt tarafı basit bir haber, arabasının fanatikleri yüzünden nerelere getirildi. Ben bu zihniyeti anlamakta güçlük çekiyorum.


    Öte yandan, yandan alınan darbeler gerçekten tehlikeli. Burada esas sorun yandan çarpan aracın yerden yüksekliğinin çarpılan aracın yüksekliğinden farklı olması. Eğer her iki aracın yükseklikleri aynıysa yandan çarpmanın etkisi minimize ediliyor çünkü çaprma darbesi çarpılan arabanın şasesine transfer ediliyor bu sayede. Ama çarpan araç çarpılan araçtan yüksekse, mesela bir Land Rover Freelander veya Toyota RAV4
    diyelim ki Toyota Yaris'e veya VW Golf'e yandan çarpıyorsa, bu durumda çarpmanın etkisi Yaris veya Golf'ün şasesine transfer edilemediği için yani daha rijid bir yapı olan şase yerine daha yumuşak bir yapı olan kaportaya aktarıldığı için özellikle çarpılan taraftaki kişinin, yan perde hava yastıkları olsa bile kurtulma şansı olmuyor.

    Aynı senaryo büyük ölçüde önden çarpmalar için de geçerli ancak önden çarpmada çarpışma noktası ile hayat kabini arasındaki mesafe yana göre çok fazla olduğu için, sonuçları yandan çarpmalar kadar kritik olmayabiliyor.

    Bu nedenle firmalar ve hükümetler ve sizin beğenmediğiniz IIHS gibi saygın kuruluşlar nasıl araç yüksekliklerini eşitleriz veya yan darbeleri nasıl her durumda şaseye transfer ederiz arayışının peşinde çalışıyorlar.

    Not: yandan çarpmalarda ölümcül kaza olması için çarpılan aracın devrilmesi gerekmiyor. İnsan yumuşacık bir şey, hızla gelen ağır ve sert bir metalin geniş bir yüzeyine (mesela kafasına) çarpması onu kolayca ezebiliyor. Bu anlamda çoğu binek otomobil aynı yükseklikte (14-15 cm) olduğu için hiç biri diğerinden daha güvenli değildir. Aradaki güvenlik farkları marjinaldir.

    Ne Ncup'ın ne de IIHS'nin çapışma testleri uydurma değildir ama onlar tek bir olasılığa göre çarpışma testi yaparken yollarda binlerce çarpışma olasılığı ve kombinasyonu vardır. takdir edersiniz ki, bu kurumların her birini tek tek örneklemesi mümkün değil. O yüz<den onlar da ortalamayı temsil edecek bir çarpışma simülasyonu uyguluyorlar.

    Yani ne ncup, ne de diğerlerinin çarpışma testlerinin her çarpışma kombinasyonunda aynı sonucu vereceği yanılgısına düşmeyin.

    Bu listeyi de Türkiye ile ilişkilendirmeya kalkışmayın büyük yanılgı olur ama listenin doğruluğundan şüphe etmek de o ölçüde büyük yanılgıdır.

    quote:

    Orjinalden alıntı: ugurcugum

    tamam bu araştırma doğru olabilir. ona bişey dediğimiz yok ama bu araştırmayı türkiye ile bağdaştırmak yanlış değilmi. kamyon çarparsa mercedestede ölebilirsin doğandada.yaris alanlar daha dengesiz mercedes alanlar daha dikkatli sürmüş olamazmı.bunların hepsi ayrı ayrı ihtimal. araç sayısıylada yakından ilgili.gelsinler türkiyede yapsınlar araştırmayı o arabaları almayalım. bu yazdığımda yanlış yada mantıksız olan ne tralles arkadaşım.
    _____________________________




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tralles

    Hah, işte bütün meselel de bu zaten. Bu bir araştırma değil, istatistik. ABD otoyollarında polis kayıtlarından derlenmiş ölümlü kazaları otomobil modelleri arasında dağıtmışlar. Ortaya bu tablo çıkmış. Üstelik ilk 20 ile iknci 20 arasındaki farkları dahi bilmiyoruz. Yani belki de ilk yüz model alınsaydı, birinci ile yüzüncü arasındaki fark belki de ihmal edilecek kadar küçüktü, bunu dahi bilmiyoruz. Üniversite sınavlarında da ilk 1000 bindelik farklarla sıralanır. Bu da öyle bir şey olabilir. Anlatmak istediğim şu. ABD yollarında toplam 100.000 ölümlü kaza olsun. Bu kazaların 3000'i listenin ilk sırasındaki araçta gerçekleşmiş olsun. 2500'ü de 20. sıradaki araçta gerçekleşmiş olsun. Listeye alınmayan 21. araç ise 2450 kazaya neden olsun. Bu durumda listeye alınmayan 21. araç istenin ilk sırasındaki araçtan sadece %18, 20. sıradaki araçtan ise sadece %2 daha az ölümlü kazaya karıştığı halde listede yer almadığı için sanki tehlikesiz bir araçmış algısına yol açacaktır. Aslında bu tür haberlerin yayınlanması doğru değil ama ABD'de hiç kimseböyle konularda yalan haber yazmaz çünkü firmaların bu yalan haberler yüzünden kayıplarını telefi etmek üzere aportta bekleyen yüzlerce avukatı vardır. Habere kaynaklık eden veriler %100 doğru, buna sizin inanıp inanmamanız gerçeği değiştirmez.

    IIHS tüketiciye yönelik bir kuruluş değil. IIHS bu verileri amerikan sigorta şirketleri için hükümet kaynaklarından alıp derliyor çünkü patron onlar. Onlar da bu verilere göre prim oranlarını düzenliyorlar.
    Yani IIHS bu listeleri biz tüketiciler için yayınlamıyor ama nasıl olmuşsa olmus, Forbes bu verilere ulaşıp basmış. Nihayetinde Forbes'in yaptığı habercilik. Ona niye bunu yayınlıyorsun diye hesap soramazsınız. Onun işi bu.

    Bu liste doğru. Amma...

    Bu listenin bizle alakasına gelince, %100 haklısın. Bu liste tamamen ABD'ye özgü bir liste. Bizle uzaktan yakından alakası yok. Bizi ve dünyanın diğer ülkelerini hiç bir şekilde bağlamaz. Bizde en tehlikali 20 araç listesini sigorta şirketleri yapmayı akıl edebilseydi (belki de etmişlerdir, bizim haberimiz yok) bizim listemizde burdaki araçlardan iddia ediyorum, bir teki bile yer almazdı.

    Türkiye'de kaç tane Nissan 350Z satılıyor ki en çok ölümlü kaza listesine girebilecek kadar kazaya karışmış olsun? Ama ABD'de girmiş çünkü orada çok satılıyor...

    Bir de bu haber büyük ölçüde ölenlerin o an emniyet kemeri takıp takmadığı ile de ilintili, arabayla ilintili değil ki. Ne var bu kadar alınganlık gösterecek, anlamadım. Gerçekten çocukça tepkiler gösteriliyor.

    Alt tarafı basit bir haber, arabasının fanatikleri yüzünden nerelere getirildi. Ben bu zihniyeti anlamakta güçlük çekiyorum.


    Öte yandan, yandan alınan darbeler gerçekten tehlikeli. Burada esas sorun yandan çarpan aracın yerden yüksekliğinin çarpılan aracın yüksekliğinden farklı olması. Eğer her iki aracın yükseklikleri aynıysa yandan çarpmanın etkisi minimize ediliyor çünkü çaprma darbesi çarpılan arabanın şasesine transfer ediliyor bu sayede. Ama çarpan araç çarpılan araçtan yüksekse, mesela bir Land Rover Freelander veya Toyota RAV4
    diyelim ki Toyota Yaris'e veya VW Golf'e yandan çarpıyorsa, bu durumda çarpmanın etkisi Yaris veya Golf'ün şasesine transfer edilemediği için yani daha rijid bir yapı olan şase yerine daha yumuşak bir yapı olan kaportaya aktarıldığı için özellikle çarpılan taraftaki kişinin, yan perde hava yastıkları olsa bile kurtulma şansı olmuyor.

    Aynı senaryo büyük ölçüde önden çarpmalar için de geçerli ancak önden çarpmada çarpışma noktası ile hayat kabini arasındaki mesafe yana göre çok fazla olduğu için, sonuçları yandan çarpmalar kadar kritik olmayabiliyor.

    Bu nedenle firmalar ve hükümetler ve sizin beğenmediğiniz IIHS gibi saygın kuruluşlar nasıl araç yüksekliklerini eşitleriz veya yan darbeleri nasıl her durumda şaseye transfer ederiz arayışının peşinde çalışıyorlar.

    Not: yandan çarpmalarda ölümcül kaza olması için çarpılan aracın devrilmesi gerekmiyor. İnsan yumuşacık bir şey, hızla gelen ağır ve sert bir metalin geniş bir yüzeyine (mesela kafasına) çarpması onu kolayca ezebiliyor. Bu anlamda çoğu binek otomobil aynı yükseklikte (14-15 cm) olduğu için hiç biri diğerinden daha güvenli değildir. Aradaki güvenlik farkları marjinaldir.

    Ne Ncup'ın ne de IIHS'nin çapışma testleri uydurma değildir ama onlar tek bir olasılığa göre çarpışma testi yaparken yollarda binlerce çarpışma olasılığı ve kombinasyonu vardır. takdir edersiniz ki, bu kurumların her birini tek tek örneklemesi mümkün değil. O yüz<den onlar da ortalamayı temsil edecek bir çarpışma simülasyonu uyguluyorlar.

    Yani ne ncup, ne de diğerlerinin çarpışma testlerinin her çarpışma kombinasyonunda aynı sonucu vereceği yanılgısına düşmeyin.

    Bu listeyi de Türkiye ile ilişkilendirmeya kalkışmayın büyük yanılgı olur ama listenin doğruluğundan şüphe etmek de o ölçüde büyük yanılgıdır.

    quote:

    Orjinalden alıntı: ugurcugum

    tamam bu araştırma doğru olabilir. ona bişey dediğimiz yok ama bu araştırmayı türkiye ile bağdaştırmak yanlış değilmi. kamyon çarparsa mercedestede ölebilirsin doğandada.yaris alanlar daha dengesiz mercedes alanlar daha dikkatli sürmüş olamazmı.bunların hepsi ayrı ayrı ihtimal. araç sayısıylada yakından ilgili.gelsinler türkiyede yapsınlar araştırmayı o arabaları almayalım. bu yazdığımda yanlış yada mantıksız olan ne tralles arkadaşım.



    ikinizede katılıyorum.
    _____________________________
    gerek yok




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ceyhunberber

    ben aydin değil cesme otobani dedim aydin otobaninda nadir rüzgar olur...

    valla bende soru işareti falan yok 130 u şehir icinde bileyaptiğim oldu 120 ile onume kopek cikti ani kirdim atti abs ile topladimda neyse bosver gorele 10 senedir arac kullanirim hangi araba dengeli hangisi dengesiz bilirim gelirsende sende tanik olursun uzatmicam zaten...



    130 u şehir içinde yapptın ne oldu madalya mı verdiler sana , önemli olan hızla gitmek değil özellikle şehir içimde , yaptığın çok yanlış ceyhunberber, tamam sana göre araban çok iyi olabilir herkese göre kendi arabası çok iyidir , böle sataşmalar yapman hiç hoş değil 10 senedir araba kullanıyorum diyorsun ama şehir içinde 130 bile yaptığını övünerek sölüyorsun , bence yıllardır araba kullanan insan bilinçlenmiştir şehir içinde hızlı gidilmeyeceğinin farkına var mıştır. Çeşme otabanında 199 la gittin ne olcak , ceza yicen başka olacağı yok , artık elektron radar sistemi kondu cezalar evine gelcek haberin olsun, bence arabana çok güvenip sürekli hızlı gitme ,ne olur ne olmaz, bendede modus var ama arabamla en fazla 140 a kadar çıkarım oda otobanda ve tek tük , hız limitlerinde gitmeyi tercih ederim. Ha bide modus için atıp tutuyorsunda bindin mi kullandın mı kardeşim,kusura bakma ben araba almadan önce yaris i de kullandım modusu da , yaris daha oturaklı gibi ama modusun direksiyon kabiliyeti yaristen daha üstün , modus un yüksek yapılı olmasından dolayı içi daha ferah geldi yarise göre ondan modus u tercih ettim. ama herkese göre kendi arabası daha iyidir , sen yarisi beğenmişsin yarisi almışsın, ben ve görele modusu beğendik modus aldık.
    _____________________________
    2014 VW Golf 1.4 Tsi 122 bg Comfortline Tungsten Gri Meta Ön-Arka park sensörü far ve yağmur sensörü
    2015 AUDI A3 Sportback 1.6 Tdi 110 bg S tronic İbiş Beyaz Advance Paket




  • Ben dün 50-60 gibi hızla yayaya carptım.Yaya şuan hastanede , kaburgaları , köprücük kemigi kırık , akciger zarı delik , cenesi yarık , dişleri kırık , her yeri yara bere icinde...

    Allah korududa adam ölmedi.Kusurun tamamı onda , kendi de ifadesinde belirtmiş , raporda da oyle cıktı.
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    Evet düşünüyordum ama şehir içi kullanımı için ve hanım için, modus sürüş özellikleri gayet güzel yol tutuşu ve direksiyon hakimiyeti gibi güzel özelliklerini
    clio 3 e veren harika bir araba... yarisden bu yönlerden daha iyi... ama dediğin gibi uzun yolda ne yaris ne modusla 130 u geçmemek lazım... 110 güzel hız bu arabalardan için...

    bu topikde diğer yazılarımı okuman dileğiyle...aynı şeyleri söylemek istemiyorum...

    niye uydurukmuş bence senin uyduruk biraz uyduruk olmuş, kusura bakma...

    quote:

    Orjinalden alıntı: Akincl

    gorele 2.0 i.e

    Sen yaris almayı düşünmüyor muydun?

    ne oldu da aman 130 u geçme diyorsun.

    sen o zaman modusla 100 ü geçme güzel kardeşim.

    böyle uyduruk listelere de kanma.yaris tipsiz mipsiz ama sağlam araba








    Uyduruk çünkü her insan aynı hızda; aynı şekilde kaza yapmyor.

    sen yaris güvensiz demek istiyorsan

    sana yanılma derim.
    _____________________________




  • ABD olmasa dünya bilimi istatistiksiz kalır... Dünyanın her konusunda abd bilimde öncüdür... Yapıyorlarsa bir istatistik anlamlığı mutlaka yakalıyordur. zaten istatististikte p diye bir terim vardır. p <0.05 in altında ise anlamlıdır diye söylenir...

    İstatistik kaydını da hele de bilimde (tıp vs.) da abd sayesinde öğreniriz.

    Ya da şöyle düşün, her 100 aynı model araçla ABD otaban yollarında kaza sonrası!!! ölüm oranı!!!

    İşte bu oranı aynı sınıf araçlar içinde bir model geçiyorsa bu önemlidir.... değil midir?


    denzel@ geçmiş olsun...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 7 Ağustos 2007; 11:20:43 >
    _____________________________
    finding nemo
    Canon eos 40D
    Canon 70-200mm L
    f/4 IS USM
  • Çok geçmiş olsun, Allah korumuş. Daha hızlı gidiyor olsaydın adam muhtemelen ölmüştü. İşte bunun için şehir içinde hız yapmak çılgınlık. Bir kişiyi öldürsen vicdan azabı ömür boyu peşini bırakmaz.


    quote:

    Orjinalden alıntı: ..dEnZeL..

    Ben dün 50-60 gibi hızla yayaya carptım.Yaya şuan hastanede , kaburgaları , köprücük kemigi kırık , akciger zarı delik , cenesi yarık , dişleri kırık , her yeri yara bere icinde...

    Allah korududa adam ölmedi.Kusurun tamamı onda , kendi de ifadesinde belirtmiş , raporda da oyle cıktı.
    _____________________________
  • Kaza istatistiklerine bakarak hangi aracın güvenli olduğunu net olarak tespit edemezsin.

    kaza istatistikleri seni uyduruk tespitlere götürür.

    yaris güvensiz bir araç tespitin uyduruktur.
    _____________________________
  • Ben böyle bir tespit yapmadım, yaris güvensiz bir araç demedim...önceki mesajlarımı oku lütfen diye hatırlıyorum. yaris hele de şehir içi mükemmel demiştim aksine....

    Dediğim tek şey bu arabanın yapısı itibariyle yüksek hızlar ile yapılmış kazalarda takla atma ihtimalinin yüksek olabileceğini bu yüzden yine yapısı gereği yüksek hızlarda gitmemesi gerektiğini söyledim...


    Yoksa bir uyduruk varsa bana atfetdiğin kendi sözlerindir...( yaris güvensiz bir araçtır diye bir tespitim yok)


    Bizlere yakışan bilimsel istatistiklerden bir ders çıkarmamız... yoksa niye okuduk ki?




    quote:

    Orjinalden alıntı: Akincl

    Kaza istatistiklerine bakarak hangi aracın güvenli olduğunu net olarak tespit edemezsin.

    kaza istatistikleri seni uyduruk tespitlere götürür.

    yaris güvensiz bir araç tespitin uyduruktur.





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 7 Ağustos 2007; 11:39:09 >
    _____________________________
    finding nemo
    Canon eos 40D
    Canon 70-200mm L
    f/4 IS USM




  • quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    Ben böyle bir tespit yapmadım, yaris güvensiz bir araç demedim...önceki mesajlarımı oku lütfen diye hatırlıyorum. yaris hele de şehir içi mükemmel demiştim aksine....

    Dediğim tek şey bu arabanın yapısı itibariyle yüksek hızlar ile yapılmış kazalarda takla atma ihtimalinin yüksek olabileceğini bu yüzden yine yapısı gereği yüksek hızlarda gitmemesi gerektiğini söyledim...


    Yoksa bir uyduruk varsa bana atfetdiğin kendi sözlerindir...( yaris güvensiz bir araçtır diye bir tespitim yok)


    Bizlere yakışan bilimsel istatistiklerden bir ders çıkarmamız... yoksa niye okuduk ki?

    quote:

    Orjinalden alıntı: Akincl

    Kaza istatistiklerine bakarak hangi aracın güvenli olduğunu net olarak tespit edemezsin.

    kaza istatistikleri seni uyduruk tespitlere götürür.

    yaris güvensiz bir araç tespitin uyduruktur.






    Ben kaza istatistiklerini bilimsel bulmuyorum.bunu anlatmak istiyorum ama ısrarla anlamıyorsun.

    takla atma ihtimali yüksek bir araç güvensizdir.

    kendi kendine çelişme.

    sen yaris güvensiz demek istediğinin farkında bile değilsin o zaman.
    _____________________________




  • Ben kapatıyorum... Bizlere bilimsel istatistiklerden bir anlam çıkarmak yakışır...en azından bir soru işareti...
    _____________________________
    finding nemo
    Canon eos 40D
    Canon 70-200mm L
    f/4 IS USM
  • İyi olur
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: skysoblue85


    quote:

    Orjinalden alıntı: ceyhunberber

    ben aydin değil cesme otobani dedim aydin otobaninda nadir rüzgar olur...

    valla bende soru işareti falan yok 130 u şehir icinde bileyaptiğim oldu 120 ile onume kopek cikti ani kirdim atti abs ile topladimda neyse bosver gorele 10 senedir arac kullanirim hangi araba dengeli hangisi dengesiz bilirim gelirsende sende tanik olursun uzatmicam zaten...



    130 u şehir içinde yapptın ne oldu madalya mı verdiler sana , önemli olan hızla gitmek değil özellikle şehir içimde , yaptığın çok yanlış ceyhunberber, tamam sana göre araban çok iyi olabilir herkese göre kendi arabası çok iyidir , böle sataşmalar yapman hiç hoş değil 10 senedir araba kullanıyorum diyorsun ama şehir içinde 130 bile yaptığını övünerek sölüyorsun , bence yıllardır araba kullanan insan bilinçlenmiştir şehir içinde hızlı gidilmeyeceğinin farkına var mıştır. Çeşme otabanında 199 la gittin ne olcak , ceza yicen başka olacağı yok , artık elektron radar sistemi kondu cezalar evine gelcek haberin olsun, bence arabana çok güvenip sürekli hızlı gitme ,ne olur ne olmaz, bendede modus var ama arabamla en fazla 140 a kadar çıkarım oda otobanda ve tek tük , hız limitlerinde gitmeyi tercih ederim. Ha bide modus için atıp tutuyorsunda bindin mi kullandın mı kardeşim,kusura bakma ben araba almadan önce yaris i de kullandım modusu da , yaris daha oturaklı gibi ama modusun direksiyon kabiliyeti yaristen daha üstün , modus un yüksek yapılı olmasından dolayı içi daha ferah geldi yarise göre ondan modus u tercih ettim. ama herkese göre kendi arabası daha iyidir , sen yarisi beğenmişsin yarisi almışsın, ben ve görele modusu beğendik modus aldık.


    yok allaha sukur 4 senedir radar cezam yok nerde ne var iyi bilirim sen merak etme ....

    iyi bende 24.000 km dir yaris kullaniyorum oturakli isteyene de ispatlarim.....

    hadi yaris tehlikeli diyelim

    ben test saçma dedim yaris maris değil benim konum focus tek kapi kullandinmi sen eski kasa ben kullandim sence o arac tehlikelimi ??? eğer oyle diosan baskada birsey demiyorum sana....
    _____________________________
    2020 allure sport 308 ultimate kirmizi




  • quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    Ben kapatıyorum... Bizlere bilimsel istatistiklerden bir anlam çıkarmak yakışır...en azından bir soru işareti...

    yükseklikse derdin en az modus kadar uyduruk yaris mutlumusun simdi
    _____________________________
    2020 allure sport 308 ultimate kirmizi
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tralles

    Çok geçmiş olsun, Allah korumuş. Daha hızlı gidiyor olsaydın adam muhtemelen ölmüştü. İşte bunun için şehir içinde hız yapmak çılgınlık. Bir kişiyi öldürsen vicdan azabı ömür boyu peşini bırakmaz.


    quote:

    Orjinalden alıntı: ..dEnZeL..

    Ben dün 50-60 gibi hızla yayaya carptım.Yaya şuan hastanede , kaburgaları , köprücük kemigi kırık , akciger zarı delik , cenesi yarık , dişleri kırık , her yeri yara bere icinde...

    Allah korududa adam ölmedi.Kusurun tamamı onda , kendi de ifadesinde belirtmiş , raporda da oyle cıktı.





    hocam çok kötü bir olay, umarım kısa sürede iyileşir. İşte bu yüzden yaya trafiği olan hiçbir yolda hız yapmam, e-5, tem veya sahil gibi yollarda hız yaparım sadece. Ara sokaklarda gaza basan herkes tehlike saçıyor. Hata yayada bile olsa işin vicdani kısmı var. Altımızda 1 tondan fazla gelen devasa bir metal yığını olduğunu unutmayalım ve bu büyük kütlenin hızlandığı zaman sadece 60-70 kilo çeken yumuşak bir insana neler yapabileceğini hep akılda tutmak gerek.

    Özellikle ticari araçlar, taksiler, doblolar, ara sokaklarda alabildiğine basıyorlar, hiç umurlarında değil.
    _____________________________
    Keçi, bu sakalları boşuna ağartmadı.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: niko_jr


    quote:

    Orjinalden alıntı: tralles

    Çok geçmiş olsun, Allah korumuş. Daha hızlı gidiyor olsaydın adam muhtemelen ölmüştü. İşte bunun için şehir içinde hız yapmak çılgınlık. Bir kişiyi öldürsen vicdan azabı ömür boyu peşini bırakmaz.


    quote:

    Orjinalden alıntı: ..dEnZeL..

    Ben dün 50-60 gibi hızla yayaya carptım.Yaya şuan hastanede , kaburgaları , köprücük kemigi kırık , akciger zarı delik , cenesi yarık , dişleri kırık , her yeri yara bere icinde...

    Allah korududa adam ölmedi.Kusurun tamamı onda , kendi de ifadesinde belirtmiş , raporda da oyle cıktı.





    hocam çok kötü bir olay, umarım kısa sürede iyileşir. İşte bu yüzden yaya trafiği olan hiçbir yolda hız yapmam, e-5, tem veya sahil gibi yollarda hız yaparım sadece. Ara sokaklarda gaza basan herkes tehlike saçıyor. Hata yayada bile olsa işin vicdani kısmı var. Altımızda 1 tondan fazla gelen devasa bir metal yığını olduğunu unutmayalım ve bu büyük kütlenin hızlandığı zaman sadece 60-70 kilo çeken yumuşak bir insana neler yapabileceğini hep akılda tutmak gerek.

    Özellikle ticari araçlar, taksiler, doblolar, ara sokaklarda alabildiğine basıyorlar, hiç umurlarında değil.



    Dogru ama benim 50-60 la gittigim yerde polis 90a radar kuruyor.Yani hızım düşüktü. Yayanın dikkatsizligi sonucu oldu. Bugun ziyaretine gittim.Cok iyi insanlar ama insan dayanamıyor o halde görünce.10 tane kaburgası kırık düşünün artık.
    _____________________________




  • çok büyük geçmiş olsun denzel,

    çarptığın arkadaşta sende ucuz atlatmışsınız.

    quote:

    Orjinalden alıntı: ..dEnZeL..


    quote:

    Orjinalden alıntı: niko_jr


    quote:

    Orjinalden alıntı: tralles

    Çok geçmiş olsun, Allah korumuş. Daha hızlı gidiyor olsaydın adam muhtemelen ölmüştü. İşte bunun için şehir içinde hız yapmak çılgınlık. Bir kişiyi öldürsen vicdan azabı ömür boyu peşini bırakmaz.


    quote:

    Orjinalden alıntı: ..dEnZeL..

    Ben dün 50-60 gibi hızla yayaya carptım.Yaya şuan hastanede , kaburgaları , köprücük kemigi kırık , akciger zarı delik , cenesi yarık , dişleri kırık , her yeri yara bere icinde...

    Allah korududa adam ölmedi.Kusurun tamamı onda , kendi de ifadesinde belirtmiş , raporda da oyle cıktı.





    hocam çok kötü bir olay, umarım kısa sürede iyileşir. İşte bu yüzden yaya trafiği olan hiçbir yolda hız yapmam, e-5, tem veya sahil gibi yollarda hız yaparım sadece. Ara sokaklarda gaza basan herkes tehlike saçıyor. Hata yayada bile olsa işin vicdani kısmı var. Altımızda 1 tondan fazla gelen devasa bir metal yığını olduğunu unutmayalım ve bu büyük kütlenin hızlandığı zaman sadece 60-70 kilo çeken yumuşak bir insana neler yapabileceğini hep akılda tutmak gerek.

    Özellikle ticari araçlar, taksiler, doblolar, ara sokaklarda alabildiğine basıyorlar, hiç umurlarında değil.



    Dogru ama benim 50-60 la gittigim yerde polis 90a radar kuruyor.Yani hızım düşüktü. Yayanın dikkatsizligi sonucu oldu. Bugun ziyaretine gittim.Cok iyi insanlar ama insan dayanamıyor o halde görünce.10 tane kaburgası kırık düşünün artık.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.