Şimdi Ara

Isparta'da ki uçak kazası pilot hatasından kaynaklanmış. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
0
Favori
823
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Amma çabuk tespit etmişler olan biteni helal olsun..

    Bu adamlar hikaye yazmakta beni geçti
  • Karakutunun yanında bide bond çanta vermişlerdir anladınız siz onu.yazık
  • bizim milletin genel karakterini düşünürsek pilot kestirmeden gideyim demiş olabilir hiç şaşırmam.

    düz yolda otomobil kullanamayan bir toplumuz çünkü....kurallara uymayı genelde sevmeyiz....

    ama birde şirketin uçağın bakımsızlığını örtbas edip olayı ölmüş pilota atma olasılığı da var....


    soruşturma bitmeden bişey denemez...o da aylar alır....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Fetih

    Türkiye'yi yasa boğan Isparta'daki uçak kazasının sebepleri netleşmeye başladı. İlk tespitlere göre, 57 kişinin ölümüyle sonuçlanan facianın sebebi pilot hatas.

    Yazı boyutunu büyütmek için
    57 kişi 4.5 dakika için mi can verdi

    4,5 dakika kazanmak için kestirme yol deneyen pilot, uçuş güzergahından çıkınca dağa çarptı. Uçağın düştüğü Türbetepe'de incelemeler yapan 6 kişilik ekip, güvenli iniş sağlayan VOR cihazının kullanılmadığını da tespit etti. Pilot, kule ile irtibata geçtikten sonra VOR cihazını dikkate almamış. Yardımsız, görerek inmeye çalışması kazayı tetiklemiş.

    Sivil Havacılık Genel Müdürü Ali Arıduru ile 6 uzmandan oluşan kaza-kırım heyeti, Isparta'daki araştırmalarını sürdürüyor. Değerlendirme raporu yarın Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'a sunulacak. İlk bulgular, olayı aydınlatacak nitelikte. Heyetin yaptığı değerlendirme, "Uçakta neden kimse canlı kurtulmadı?" sorusuna da cevap veriyor. Buna göre ölümlere çarpma değil, ani basınç değişikliği sebep oldu. Kaza sırasında önce uçağın kuyruğu dağa çarptı. Bunun etkisiyle gövde bölündü. Ortaya çıkan ani hava değişimi ve basınç, yolcuların vefatına yol açtı. Cesetleri inceleyen bir yetkili, "Yolcuların bazılarında sıyrık bile yoktu." bilgisini verdi.
    Türkiye'nin en önemli nükleer fizikçilerinin de uçakta yer alması nedeniyle gündeme gelen sabotaj iddiası ise gerçek dışı bulundu. Heyete göre, uçağa yönelik sabotaj ihtimali sıfır. Uzmanlar, cep telefonlarının kazaya neden olduğu yönündeki iddiayı da araştırdı. Bölgede yapılan incelemelerde yolculara ait açık cep telefonu tespit edilemedi.

    5 kişilik ekibiyle çalışmalara katılan Isparta Sivil Savunma İl Müdürü Sedat Gazozcu, kendisinin ilk etapta olay mahallinin dışında olmasına karşın daha sonra içeriye girdiği bilgisini verdi. Gazozcu, "Ben telefon sesi duymadım. Ekibimden de duyan olsaydı mutlaka bana söylerlerdi. Bu tip durumları raporlara yazarız çünkü." diye konuştu.

    Uçağın bakım ve onarımıyla ilgili bir problem olmadığını belirten Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü yetkilileri, "Atlasjet'in filosunda bulunan MD tipi uçakların bakım süresi 30 Ocak 2008'de sona eriyor." dedi. Heyet, pilotun Eğirdir Gölü'nü pist zannederek yanlış istikamete yöneldiği konusundaki kuşkuları da gerçekçi bulmadı. Ay ışığının yansıdığı gölle, özel olarak aydınlatılan pisti birbirine karıştırmanın söz konusu olamayacağı belirtildi.

    Kaptan pilot işten ayrılacakmış

    İstanbul-Isparta seferini yaparken düşen World Focus Havayolları'na ait uçağın kaptan pilotu Serhat Özdemir'in, düşük ücret nedeniyle geçen ay şirketten ayrılmayı düşündüğü ortaya çıktı. World Focus Havayolları'nda çalışan ve isminin açıklanmasını istemeyen bir pilot, Serhat Özdemir'in düşük ücretten duyduğu rahatsızlığı sık sık dile getirdiğini ve şirketten ayrılmayı planladığını söyledi. Ancak aynı sıkıntıyı yaşayan iki pilotun ise daha yüksek ücretlerle diğer havayollarına geçtiğini anlatan World Focus çalışanı, şirketle ilgili herhangi bir sorun yaşamayan Özdemir'in ise istifa etmekten vazgeçtiğini söyledi.

    Uçağın iniş cihazları devre dışı bırakılmış

    Kazanın yaşandığı Türbetepe'de incelemelerde bulunan kaza kırım heyeti, ilginç bir tespitte bulundu. Buna göre, uçak 1,5 metre daha yüksekten uçsaydı facia yaşanmayacak, tepeyi aşan uçak normal inişini tamamlayacaktı. Ancak, yardımcı cihazları devre dışı bırakan pilot, hiç beklemediği çetin coğrafî şartlarla karşı karşıya kaldı ve dağa çakıldı.




    Kestirmeden ineyim derken ecele kestirme gitmiş.


    ben bu haberi verirken utanırım be kardeşim!

    her şeyin Üstünü örtmek için bir yalan bulurlar HEP DE PİLOTLAR SUÇLUDUR ZATEN

    ÖZELLEŞTİRE ÖZELLEŞTİRE NE HALE GETİRDİLER SONUÇ BUDUR!
    ATLAS JET KİMİN ?HÜKÜMETİN

    BU ARADA "UCUZ" DİYE O UÇAĞA BİNİP ÖLENLERE DE LAFIM YOK!

    UCUZ ETİN YAHNİSİ ..............


    DANIŞTAY SALDIRISINA DA KILIF BULUNMUŞTU YOK ATABEYLER FALAN ........
    orada da ışık evlerinden çıkma alparslan aslanın (f.g.nin) VAKİT GAZETESİ İLE
    DOLDURULMASINDAN CİNAYET GERÇEKLEŞTİ


    YEME BİZİ ! HAYDEEEEEEEEEE!

    GEÇ BU İŞLERİ DEVLET SU İŞLERİ!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Usak_Efesi -- 2 Aralık 2007; 15:06:03 >




  • Atlas jet ETS ye ait diye biliyorum ben ama.
  • rahmetli insanlara suçu atmak nekadar basit.bu işte başka bir işin olduğu apaçık ortada,bizlerede yedirtmeye çalışıyorlar.57 canımız gitmiş 6 tanesi prof.

    sizcede bişey ifade etmiyormu.tabi onlarda insan ,onlarda rahmetli, olabilir ama araştırmalarının sonucu ile biyerler zarar görebilir diye öldürmek isteyen

    güçlerde olabilir.benim şahsi fikrim.

    özellikle aselsan olayından sonra iyice şüpheci yaklaşmaya başladım bu tür olaylara.

    ALLAH rahmet eylesin,geride kalanlara dayanma kuvveti versin ..

    pilot kestirmeden gitmiş hikayeside çok komik ve saçma .kim inanır veya inanmak ister anlamıyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: green_full

    hızlı tren kazasında da suç makinist in olmuştu tutuklanmıştı makinist






    Hızlı tren kazasında tüm suç makinistlerin olmuştu biz de yemiştik şimdi ikinci bir yedirme operasyonu bu olayda biz de yedik
  • ben de bu uçaklardan biriyle uçmuştum 3 sene önce
  • quote:

    Orjinalden alıntı: zuhanda

    ben de bu uçaklardan biriyle uçmuştum 3 sene önce


    bende uctum kongreye giderken istanbula yalnız inişe gectiğinde cok aşırı sallıyordu nedense

    not cok ucak yolculugu yapmış biri olarak söylüyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: gt-40

    rahmetli insanlara suçu atmak nekadar basit.bu işte başka bir işin olduğu apaçık ortada,bizlerede yedirtmeye çalışıyorlar.57 canımız gitmiş 6 tanesi prof.

    sizcede bişey ifade etmiyormu.tabi onlarda insan ,onlarda rahmetli, olabilir ama araştırmalarının sonucu ile biyerler zarar görebilir diye öldürmek isteyen

    güçlerde olabilir.benim şahsi fikrim.

    özellikle aselsan olayından sonra iyice şüpheci yaklaşmaya başladım bu tür olaylara.

    ALLAH rahmet eylesin,geride kalanlara dayanma kuvveti versin ..

    pilot kestirmeden gitmiş hikayeside çok komik ve saçma .kim inanır veya inanmak ister anlamıyorum.







    Ben bu saçma haberleri okuduktan sonra sonuna kadar pilotları savunuyorum,böyle saçmalık olamaz.

    4.5 dakika için IFR uçuş planı iptal edilip gecenin bir yarısı rota değiştirilip VFR uçulur mu yav?Zaten bu işlemler başlı başına birkaç dakika sürüyor.
    Kaldı ki haberlerde defalarca söylediler,havalimanına VOR ile yaklaştıklarını,yani IFR uçtuklarını.

    Teknik arıza gibi bir yalan uydursalardı daha iyi olurdu,ama bunun gibi bir yalanı yemem kusura bakmasınlar
    Lanet olası satılmış medya köpekleri...




  • türk milleti böyle saçmalıkları yemez.....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: TuVNeRa

    2003 yılında Roma Havaalanından İstanbul' a dönüş için herkes THY uçağında havalanmayı bekliyoruz. Ama anlayamadığımız bir nedenden dolayı uçak havalanmıyor. Doğal olarak hosteslere soruyoruz onlar da doğru dürüs cevap vermiyorlar.

    Tam 1 saat 30 dakika bekleyince yolcularda sabır kalmadı. Hosteslerle şiddetli bir tartışma başladı. Yolculardan bir ikisi kalkıp pilotların odasına gitme teşebbüsünde bulundu ama hostesler engelledi. Nihayet acı gerçeği öğrendik. 2 adet Pakistanlı yolcu yetişsin diye bekletilmişiz.

    Uçak havalandı. Atatük Havalanına yaklaştığımızı anonsdan öğrendik. Ama uçak iniş yapacak irtifaya inmemişti. Ben nasıl inecek diye düşünürken abartmıyorum uçak pike dalışına geçti. Yolcular panik. Sanki düşüyoruz.
    Ani basınç değişimden ötürü kulaklarım duymuyor. Sağır olacağımı zannettim. Bir yolcunun burnu kanadı.
    Sağ salim indik ama ne inişti. Bir yolcu: "Kaptan 1.30 saat yapınca arada ki zamanı kapatabilmek için düzenli alçalmadan ani inişe geçti" dedi.


    Aynı hızlı alçalma olayını İstanbul'dan kalkan Atlasjet pilotlarının İzmir Havaalanı'na inerken de yaptıklarına tanık oldum.
    THY daha uzun bir rota ile yavaş yavaş alçalırken, Atlasjet'in bazı pilotları kestirme alçalma yaparak pistin üzerinde bir tur daha atmadan alçalıyorlar. Zaten uçak tekerini yerden kestikten sonra yere tekeri değene kadar geçen süreye baktığınızda 4-5 dakika farklar oluşabiliyor.

    Bir de şu var, uçağın dakika uçuşunun ne kadar masraflı olduğunu biliyorsunuz, düşünmek bile istemiyorum, ama şirket tarafından böyle bir uyarıda da bulunulmuş olabilir, "zaten bilet fiyatları çok ucuz, uçuşu mümkün olduğu kadar kısaltın" diye...

    Demek istediğim birkaç dakika için bile olsa bazen pilotlar kestirme iniş olayını tercih edebiliyorlar.
    O akşam da hava güzel, yağış yok, görüş mesafesi iyi. Pilot "zaten geç kaldık" deyip böyle bir tercih yapmış olabilir...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kartalaraz

    türk milleti böyle saçmalıkları yemez.....


    6 profösörümüz gitmiş yesek ne olur saten hiç bi zaman yemeyiz ama adamlar ülkenin heryerini satın aldılar istedikleri gibi bilim adamlarımıza mühendislerimize sabotaj düzenleniyor daha neyi yemicez



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BlackF!Re -- 3 Aralık 2007; 9:46:57 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kobem

    quote:

    Orjinalden alıntı: Fetih

    Türkiye'yi yasa boğan Isparta'daki uçak kazasının sebepleri netleşmeye başladı. İlk tespitlere göre, 57 kişinin ölümüyle sonuçlanan facianın sebebi pilot hatas.

    Yazı boyutunu büyütmek için
    57 kişi 4.5 dakika için mi can verdi

    4,5 dakika kazanmak için kestirme yol deneyen pilot, uçuş güzergahından çıkınca dağa çarptı. Uçağın düştüğü Türbetepe'de incelemeler yapan 6 kişilik ekip, güvenli iniş sağlayan VOR cihazının kullanılmadığını da tespit etti. Pilot, kule ile irtibata geçtikten sonra VOR cihazını dikkate almamış. Yardımsız, görerek inmeye çalışması kazayı tetiklemiş.

    Sivil Havacılık Genel Müdürü Ali Arıduru ile 6 uzmandan oluşan kaza-kırım heyeti, Isparta'daki araştırmalarını sürdürüyor. Değerlendirme raporu yarın Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'a sunulacak. İlk bulgular, olayı aydınlatacak nitelikte. Heyetin yaptığı değerlendirme, "Uçakta neden kimse canlı kurtulmadı?" sorusuna da cevap veriyor. Buna göre ölümlere çarpma değil, ani basınç değişikliği sebep oldu. Kaza sırasında önce uçağın kuyruğu dağa çarptı. Bunun etkisiyle gövde bölündü. Ortaya çıkan ani hava değişimi ve basınç, yolcuların vefatına yol açtı. Cesetleri inceleyen bir yetkili, "Yolcuların bazılarında sıyrık bile yoktu." bilgisini verdi.
    Türkiye'nin en önemli nükleer fizikçilerinin de uçakta yer alması nedeniyle gündeme gelen sabotaj iddiası ise gerçek dışı bulundu. Heyete göre, uçağa yönelik sabotaj ihtimali sıfır. Uzmanlar, cep telefonlarının kazaya neden olduğu yönündeki iddiayı da araştırdı. Bölgede yapılan incelemelerde yolculara ait açık cep telefonu tespit edilemedi.

    5 kişilik ekibiyle çalışmalara katılan Isparta Sivil Savunma İl Müdürü Sedat Gazozcu, kendisinin ilk etapta olay mahallinin dışında olmasına karşın daha sonra içeriye girdiği bilgisini verdi. Gazozcu, "Ben telefon sesi duymadım. Ekibimden de duyan olsaydı mutlaka bana söylerlerdi. Bu tip durumları raporlara yazarız çünkü." diye konuştu.

    Uçağın bakım ve onarımıyla ilgili bir problem olmadığını belirten Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü yetkilileri, "Atlasjet'in filosunda bulunan MD tipi uçakların bakım süresi 30 Ocak 2008'de sona eriyor." dedi. Heyet, pilotun Eğirdir Gölü'nü pist zannederek yanlış istikamete yöneldiği konusundaki kuşkuları da gerçekçi bulmadı. Ay ışığının yansıdığı gölle, özel olarak aydınlatılan pisti birbirine karıştırmanın söz konusu olamayacağı belirtildi.

    Kaptan pilot işten ayrılacakmış

    İstanbul-Isparta seferini yaparken düşen World Focus Havayolları'na ait uçağın kaptan pilotu Serhat Özdemir'in, düşük ücret nedeniyle geçen ay şirketten ayrılmayı düşündüğü ortaya çıktı. World Focus Havayolları'nda çalışan ve isminin açıklanmasını istemeyen bir pilot, Serhat Özdemir'in düşük ücretten duyduğu rahatsızlığı sık sık dile getirdiğini ve şirketten ayrılmayı planladığını söyledi. Ancak aynı sıkıntıyı yaşayan iki pilotun ise daha yüksek ücretlerle diğer havayollarına geçtiğini anlatan World Focus çalışanı, şirketle ilgili herhangi bir sorun yaşamayan Özdemir'in ise istifa etmekten vazgeçtiğini söyledi.

    Uçağın iniş cihazları devre dışı bırakılmış

    Kazanın yaşandığı Türbetepe'de incelemelerde bulunan kaza kırım heyeti, ilginç bir tespitte bulundu. Buna göre, uçak 1,5 metre daha yüksekten uçsaydı facia yaşanmayacak, tepeyi aşan uçak normal inişini tamamlayacaktı. Ancak, yardımcı cihazları devre dışı bırakan pilot, hiç beklemediği çetin coğrafî şartlarla karşı karşıya kaldı ve dağa çakıldı.




    Kestirmeden ineyim derken ecele kestirme gitmiş.


    ben bu haberi verirken utanırım be kardeşim!

    her şeyin Üstünü örtmek için bir yalan bulurlar HEP DE PİLOTLAR SUÇLUDUR ZATEN

    ÖZELLEŞTİRE ÖZELLEŞTİRE NE HALE GETİRDİLER SONUÇ BUDUR!
    ATLAS JET KİMİN ?HÜKÜMETİN

    BU ARADA "UCUZ" DİYE O UÇAĞA BİNİP ÖLENLERE DE LAFIM YOK!

    UCUZ ETİN YAHNİSİ ..............


    DANIŞTAY SALDIRISINA DA KILIF BULUNMUŞTU YOK ATABEYLER FALAN ........
    orada da ışık evlerinden çıkma alparslan aslanın (f.g.nin) VAKİT GAZETESİ İLE
    DOLDURULMASINDAN CİNAYET GERÇEKLEŞTİ


    YEME BİZİ ! HAYDEEEEEEEEEE!

    GEÇ BU İŞLERİ DEVLET SU İŞLERİ!





    Hadi canım sende

    Yine olayı siyasete soktunuz helal olsun. Heryerden prim beklemek

    Alparslan aslan olayının sonucuna bakınız. Kimler kötü gösterildi olayın sonunda. Önce yok başıörtüsü denildi ardından f.g ekibine suç atıldı ardından tutmadı ülkücülere suç atıldı. Kimse gerçekten başıörtüsü için adam öldürmez inanç meselesi için "en büyük suç insan öldürmek" kullanılmaz. Cinayetten sonra bazı kişiler çıktı bangır bangır eylem yaptı sonuçta ne oldu küçük ekonomik kriz. Benim arkadaşım 320ytlden alacağı cep telefonunu 450ytlden aldı. Azcık mantıklı düşününce sonuç çıkıyor. Dış kaynaklı yapılan bi cinayet sonunda kimlere zarar veriyor küçük bi araştırmayla bulabilirsiniz

    Şuçlu atlas jet olsa bile hükümeten giren çıkan olmaz. Ayrıca trafikte en kral söförler bile hata yapabilir. Pilot deneyimli demek ömür boyunca kaza yapmıyacak anlamına gelmez.


    Keşke bu olaylar hiç yaşanmamaış olsaydı. ALLAH rahmet eylesin,geride kalanlara dayanma kuvveti versin ..




  • aşadaki resimdende anlaşılacagı üzere plot hatasıdır bence

    adam üşenmiştir pilotda olsa o bir türk

     Isparta'da ki uçak kazası pilot hatasından kaynaklanmış.


     Isparta'da ki uçak kazası pilot hatasından kaynaklanmış.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi .IsTanBul. -- 3 Aralık 2007; 10:20:27 >




  • pistin diğer tarafından girsedaha kısa olur
  • arkadaşlar kimse kara kutudan bahsetmiyor. böyle incelememi olur. ee ne olmuş pilot şunu kapatmış bunu kapatmış bunların aslı astarı yok inanmayın. bu haberler bizim medyanın abartmasıdır. zaten sınır ötesi operason başladı diye medya aracılığıyla milletin kafası başka tarafa çekiliyor. bu arada kara kutuda pilotların arasında geçen konuşmları kaydeder. ne olup bittiği ondan sonra daha iyi aydınlanır. lütfen gaz lara takılıp gazoz durumuna düşmeyelim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ABSOLUT


    quote:

    Orjinalden alıntı: Glyph


    quote:

    Orjinalden alıntı: DgnByz

    Devre dışı bırakılmamışta , bozulmuşsa?


    Bunun olma ihtimali var. O uçak tipi zaten sorunlu bir uçak türüymüş. Atlasjet'e olan güven sarsılmasın diye bu şekilde kapatılabilir bu konu.
    Ben bir daha asla o tip uçağa binmem. Binmeden önce modelini öğrenirim. 1000'den fazla kişinin ölümüne sebep olmuş bu model uçak zaten.


    Eğer bozulmuş ise bunun black box'tan tespit edilebilmesi lazım.Pilotların konuşmalarından belli olur.

    Ama siz siz olun bu saatten sonra McDonnell Douglas uçaklarla uçmayın.

    ''If it's not Boeing,I'm not going'' felsefesi uygulayın.

    Airbus'lar da çok güvenilir uçaklardır merak etmeyin.


    MD serisi uçaklar Amerika dahil bir çok ülkede yoğun olarak kullanılan uçaklardır. TV de gazetelerde
    anlatıldığının aksine güvenli uçaklardır. düşen uçakla ilgili olarak eski vs gibi yorumlar yapıldı. 1994 model (13 yaşında) bir uçak eski değil oldukça yeni bir uçaktır. Havacılıkta önemli olan yaş değil, bakımdır. ayrıca havacılıkta bakım ile ilgili yönetmelikler keyfi değildir. Otomobilinizi bakıma yetkili servise götürmeyebilirsiniz ama uçaklar için böyle bir durum söz konusu bile olamaz. Şu anda hala 35-40 yaşında uçaklar uçmaya devam ediyor.

    ayrıca McDonnell Douglas 1997 yılında Boeing tarafından satın alındı. Dolayısıyla MD serisi uçaklar
    dökümantasyon, bakım, teknik yönlerden Boeing sorumluğu altına girmiş oldu.

    ayrıca şu anda orta mesafede en güncel uçak olarak kabul edilen Airbus A320 1988 yılında ilk uçuşunu yapmıştır. rakibi Boeing B737 NG serisi ilk uçuşunu 1993 yılında yapmıştır. MD80 ise 1980 yılında ilk uçuşunu yapmıştır.

    dolayısıyla sabıkalı eski vs yakıştırmaları medyanın şişirmesi, bilgi kirlenmesinden başka birşey değildir.

    uçuş stabilitesi açısından da MD80 üst seviyede bir uçaktır.

    Not: Ben bir havayolu çalışanı değilim, Uçak Mühendisiyim, Bir bakım üssünde çalışıyorum ve insanların yanlış bilgilendirilmesinden rahatsızlık duyduğum için yazdım bunları.




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.