Şimdi Ara

Isparta'da ki uçak kazası pilot hatasından kaynaklanmış.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
0
Favori
835
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Türkiye'yi yasa boğan Isparta'daki uçak kazasının sebepleri netleşmeye başladı. İlk tespitlere göre, 57 kişinin ölümüyle sonuçlanan facianın sebebi pilot hatas.

    Yazı boyutunu büyütmek için
    57 kişi 4.5 dakika için mi can verdi

    4,5 dakika kazanmak için kestirme yol deneyen pilot, uçuş güzergahından çıkınca dağa çarptı. Uçağın düştüğü Türbetepe'de incelemeler yapan 6 kişilik ekip, güvenli iniş sağlayan VOR cihazının kullanılmadığını da tespit etti. Pilot, kule ile irtibata geçtikten sonra VOR cihazını dikkate almamış. Yardımsız, görerek inmeye çalışması kazayı tetiklemiş.

    Sivil Havacılık Genel Müdürü Ali Arıduru ile 6 uzmandan oluşan kaza-kırım heyeti, Isparta'daki araştırmalarını sürdürüyor. Değerlendirme raporu yarın Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'a sunulacak. İlk bulgular, olayı aydınlatacak nitelikte. Heyetin yaptığı değerlendirme, "Uçakta neden kimse canlı kurtulmadı?" sorusuna da cevap veriyor. Buna göre ölümlere çarpma değil, ani basınç değişikliği sebep oldu. Kaza sırasında önce uçağın kuyruğu dağa çarptı. Bunun etkisiyle gövde bölündü. Ortaya çıkan ani hava değişimi ve basınç, yolcuların vefatına yol açtı. Cesetleri inceleyen bir yetkili, "Yolcuların bazılarında sıyrık bile yoktu." bilgisini verdi.
    Türkiye'nin en önemli nükleer fizikçilerinin de uçakta yer alması nedeniyle gündeme gelen sabotaj iddiası ise gerçek dışı bulundu. Heyete göre, uçağa yönelik sabotaj ihtimali sıfır. Uzmanlar, cep telefonlarının kazaya neden olduğu yönündeki iddiayı da araştırdı. Bölgede yapılan incelemelerde yolculara ait açık cep telefonu tespit edilemedi.

    5 kişilik ekibiyle çalışmalara katılan Isparta Sivil Savunma İl Müdürü Sedat Gazozcu, kendisinin ilk etapta olay mahallinin dışında olmasına karşın daha sonra içeriye girdiği bilgisini verdi. Gazozcu, "Ben telefon sesi duymadım. Ekibimden de duyan olsaydı mutlaka bana söylerlerdi. Bu tip durumları raporlara yazarız çünkü." diye konuştu.

    Uçağın bakım ve onarımıyla ilgili bir problem olmadığını belirten Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü yetkilileri, "Atlasjet'in filosunda bulunan MD tipi uçakların bakım süresi 30 Ocak 2008'de sona eriyor." dedi. Heyet, pilotun Eğirdir Gölü'nü pist zannederek yanlış istikamete yöneldiği konusundaki kuşkuları da gerçekçi bulmadı. Ay ışığının yansıdığı gölle, özel olarak aydınlatılan pisti birbirine karıştırmanın söz konusu olamayacağı belirtildi.

    Kaptan pilot işten ayrılacakmış

    İstanbul-Isparta seferini yaparken düşen World Focus Havayolları'na ait uçağın kaptan pilotu Serhat Özdemir'in, düşük ücret nedeniyle geçen ay şirketten ayrılmayı düşündüğü ortaya çıktı. World Focus Havayolları'nda çalışan ve isminin açıklanmasını istemeyen bir pilot, Serhat Özdemir'in düşük ücretten duyduğu rahatsızlığı sık sık dile getirdiğini ve şirketten ayrılmayı planladığını söyledi. Ancak aynı sıkıntıyı yaşayan iki pilotun ise daha yüksek ücretlerle diğer havayollarına geçtiğini anlatan World Focus çalışanı, şirketle ilgili herhangi bir sorun yaşamayan Özdemir'in ise istifa etmekten vazgeçtiğini söyledi.

    Uçağın iniş cihazları devre dışı bırakılmış

    Kazanın yaşandığı Türbetepe'de incelemelerde bulunan kaza kırım heyeti, ilginç bir tespitte bulundu. Buna göre, uçak 1,5 metre daha yüksekten uçsaydı facia yaşanmayacak, tepeyi aşan uçak normal inişini tamamlayacaktı. Ancak, yardımcı cihazları devre dışı bırakan pilot, hiç beklemediği çetin coğrafî şartlarla karşı karşıya kaldı ve dağa çakıldı.




    Kestirmeden ineyim derken ecele kestirme gitmiş.







  • Geçende ablası ile yapılan konuşmaları koymuşlardı.Kardeşinin tecrübelerini anlatmıştı ve onun hatası olamaz demişti.
    Şimdi bu yazıya gelirsek " Uçağın iniş cihazları devre dışı bırakılmış " ifadesi var.Devre dışı bırakılmamışta , bozulmuşsa?
    Üstünde " Kaptan pilot işten ayrılacakmış" deniyor.Hangi insan işten ayrılmak için böyle birşey yapar?Tamam yapmak istediği bu değildir illakide ," işten ayrılıyorum 4.5k erken ineyim" mantığı kimde vardır?Bu mantığın amacı nedir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DgnByz -- 2 Aralık 2007; 12:04:36 >
  • yine desabotaj gerçek değildir.. ama sabotaj olsa o zmn da pilotlar ölmezlerdi yani arkasında çok osru işareti bırakan bir kaza..
  • uçağı düşürdük diyecek halleri yokya nasılsa pilotta öldü at suçu pilota ört üstünü...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Slash -- 2 Aralık 2007; 12:48:37 >
  • Bu kesinlikle sabotaj, kim ne derse desin.

    Bir pilot kesinlikle ve kesinlikle böyle bir hata yapmaz. Durduk yere kimse başka rotadan gitmek istemez. Ayrıca bu tip kazaların nedenlerinin hemen bilinmesi oldukça zor.

    Aylar süren çalışmalarla kesin bir sonuç alınır. 2 günde pilot hatası diyip çıkmak, olayı üstüne örtülecek en güzel örtü olacaktır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tpt_hf

    uçağı düşürdük diyecek halleri yokya nasılsa pilotta öldü at suçu pilota ört üstünü...

    katılıyorum
  • hızlı tren kazasında da suç makinist in olmuştu tutuklanmıştı makinist
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • pilot hatası olduğunu sanmam.. hiçbir pilot böyle bişey yapmaz bencede. adam kaç senelik deneyimli neden iniş aletlerini kapatsınki. kuleden rotanı o tarafa çevir deyip iniş aletlerinide uzaktan kumandayla bozmuş olailirler pilot hatası değil
  • pilotların çok tecrübeli olduğunu biliyoruz.böyle tecrübeli pilotlar bu denli basit hatalar yapmaz.bisiklet mi bu! kestirmeden gitmek istemişmiş..
  • Birkere bu uçak yolcu uçağı VFR uçmuyor ki.IFR uçuyor.Zaten VOR ile yaklaştığı haberlerde belirtildi ATC'ye VOR'a inbound olduğunu belirtmiş,IFR uçuşlarda rota bellidir ve öyle kafana göre rotadan çıkarsan ATC seni uyarır,cevap vermezsen de acil bir durum olduğunu varsayarak alarma geçer.
    Yani bu uçak kesinlikle IFR ile uçuyordu.

    Cıhazları kapatmış deniliyor.Ne cihazı?Altimetreyi mi kapattı bu adam da yüksekliğini bilemedi?Saçmalığın daniskası,havacılıktan biraz anlayan biri bunun uydurma olduğunu anlar.
    Çünkü ortada kazaya sebep olacak birşey yok,hava şartları normal,uçak sağlam (incelemelere göre).



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ABSOLUT -- 2 Aralık 2007; 13:09:20 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: DgnByz

    Devre dışı bırakılmamışta , bozulmuşsa?


    Bunun olma ihtimali var. O uçak tipi zaten sorunlu bir uçak türüymüş. Atlasjet'e olan güven sarsılmasın diye bu şekilde kapatılabilir bu konu.
    Ben bir daha asla o tip uçağa binmem. Binmeden önce modelini öğrenirim. 1000'den fazla kişinin ölümüne sebep olmuş bu model uçak zaten.
  • İFR ihlali yapıp görerek inmeyi denemiş diyolar ne kadar saçma gece zifiri karanlıkta kimse VFR uçuşu yapmaz abi başka bişey vardır.
  • 2003 yılında Roma Havaalanından İstanbul' a dönüş için herkes THY uçağında havalanmayı bekliyoruz. Ama anlayamadığımız bir nedenden dolayı uçak havalanmıyor. Doğal olarak hosteslere soruyoruz onlar da doğru dürüs cevap vermiyorlar.

    Tam 1 saat 30 dakika bekleyince yolcularda sabır kalmadı. Hosteslerle şiddetli bir tartışma başladı. Yolculardan bir ikisi kalkıp pilotların odasına gitme teşebbüsünde bulundu ama hostesler engelledi. Nihayet acı gerçeği öğrendik. 2 adet Pakistanlı yolcu yetişsin diye bekletilmişiz.

    Uçak havalandı. Atatük Havalanına yaklaştığımızı anonsdan öğrendik. Ama uçak iniş yapacak irtifaya inmemişti. Ben nasıl inecek diye düşünürken abartmıyorum uçak pike dalışına geçti. Yolcular panik. Sanki düşüyoruz.
    Ani basınç değişimden ötürü kulaklarım duymuyor. Sağır olacağımı zannettim. Bir yolcunun burnu kanadı.
    Sağ salim indik ama ne inişti. Bir yolcu: "Kaptan 1.30 saat yapınca arada ki zamanı kapatabilmek için düzenli alçalmadan ani inişe geçti" dedi.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Glyph


    quote:

    Orjinalden alıntı: DgnByz

    Devre dışı bırakılmamışta , bozulmuşsa?


    Bunun olma ihtimali var. O uçak tipi zaten sorunlu bir uçak türüymüş. Atlasjet'e olan güven sarsılmasın diye bu şekilde kapatılabilir bu konu.
    Ben bir daha asla o tip uçağa binmem. Binmeden önce modelini öğrenirim. 1000'den fazla kişinin ölümüne sebep olmuş bu model uçak zaten.


    Eğer bozulmuş ise bunun black box'tan tespit edilebilmesi lazım.Pilotların konuşmalarından belli olur.

    Ama siz siz olun bu saatten sonra McDonnell Douglas uçaklarla uçmayın.

    ''If it's not Boeing,I'm not going'' felsefesi uygulayın.

    Airbus'lar da çok güvenilir uçaklardır merak etmeyin.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: geberit

    İFR ihlali yapıp görerek inmeyi denemiş diyolar ne kadar saçma gece zifiri karanlıkta kimse VFR uçuşu yapmaz abi başka bişey vardır.


    İşte bende bundan bahsediyorum,gecenin o saatinde,Ispartanın dağları arasında hangi aklı yerinde Pilot IFR uçuş planını iptal eder de VFR uçar?Bu resmen intihar.O saatte o arazide Cessna 172 ile bile Vfr uçmaya korkarım,değilki koskoca yolcu uçağı ile...


    quote:

    Uçak havalandı. Atatük Havalanına yaklaştığımızı anonsdan öğrendik. Ama uçak iniş yapacak irtifaya inmemişti. Ben nasıl inecek diye düşünürken abartmıyorum uçak pike dalışına geçti. Yolcular panik. Sanki düşüyoruz.
    Ani basınç değişimden ötürü kulaklarım duymuyor. Sağır olacağımı zannettim. Bir yolcunun burnu kanadı.
    Sağ salim indik ama ne inişti. Bir yolcu: "Kaptan 1.30 saat yapınca arada ki zamanı kapatabilmek için düzenli alçalmadan ani inişe geçti" dedi.


    !!!

    1800Feet/dakikadan daha hızlı alçalmalar yolcuların konforu açısından hiçte iyi değil.Yani THY pilotundan bunu beklemezdim,F16 mı uçuruyor ne...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ABSOLUT -- 2 Aralık 2007; 13:18:41 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ABSOLUT

    quote:

    Orjinalden alıntı: geberit

    İFR ihlali yapıp görerek inmeyi denemiş diyolar ne kadar saçma gece zifiri karanlıkta kimse VFR uçuşu yapmaz abi başka bişey vardır.


    İşte bende bundan bahsediyorum,gecenin o saatinde,Ispartanın dağları arasında hangi aklı yerinde Pilot IFR uçuş planını iptal eder de VFR uçar?Bu resmen intihar.O saatte o arazide Cessna 172 ile bile Vfr uçmaya korkarım,değilki koskoca yolcu uçağı ile...


    quote:

    Uçak havalandı. Atatük Havalanına yaklaştığımızı anonsdan öğrendik. Ama uçak iniş yapacak irtifaya inmemişti. Ben nasıl inecek diye düşünürken abartmıyorum uçak pike dalışına geçti. Yolcular panik. Sanki düşüyoruz.
    Ani basınç değişimden ötürü kulaklarım duymuyor. Sağır olacağımı zannettim. Bir yolcunun burnu kanadı.
    Sağ salim indik ama ne inişti. Bir yolcu: "Kaptan 1.30 saat yapınca arada ki zamanı kapatabilmek için düzenli alçalmadan ani inişe geçti" dedi.


    !!!

    1800Feet/dakikadan daha hızlı alçalmalar yolcuların konforu açısından hiçte iyi değil.Yani THY pilotundan bunu beklemezdim,F16 mı uçuruyor ne...

    Abi artık Pilotlarında üzerinde zaman baskısı var onlarıda zorluyolar otobüs kalkar gibi uçak kalkıyor artık farkındaysanız eskiden THY vardı şimdi bi sürü koyun sürüsü taşıyıcısı çıktı ortaya koyun taşıyolar sanki.




  • O 2 yolcu Türk olsaydı emin olunda 1 dakika bile beklemezlerdi.
    Birbirimizi bile sevmeyi öğrenemedikten sonra dünya bizi neden sevsinki...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: geberit


    quote:

    Orjinalden alıntı: ABSOLUT

    quote:

    Orjinalden alıntı: geberit

    İFR ihlali yapıp görerek inmeyi denemiş diyolar ne kadar saçma gece zifiri karanlıkta kimse VFR uçuşu yapmaz abi başka bişey vardır.


    İşte bende bundan bahsediyorum,gecenin o saatinde,Ispartanın dağları arasında hangi aklı yerinde Pilot IFR uçuş planını iptal eder de VFR uçar?Bu resmen intihar.O saatte o arazide Cessna 172 ile bile Vfr uçmaya korkarım,değilki koskoca yolcu uçağı ile...


    quote:

    Uçak havalandı. Atatük Havalanına yaklaştığımızı anonsdan öğrendik. Ama uçak iniş yapacak irtifaya inmemişti. Ben nasıl inecek diye düşünürken abartmıyorum uçak pike dalışına geçti. Yolcular panik. Sanki düşüyoruz.
    Ani basınç değişimden ötürü kulaklarım duymuyor. Sağır olacağımı zannettim. Bir yolcunun burnu kanadı.
    Sağ salim indik ama ne inişti. Bir yolcu: "Kaptan 1.30 saat yapınca arada ki zamanı kapatabilmek için düzenli alçalmadan ani inişe geçti" dedi.


    !!!

    1800Feet/dakikadan daha hızlı alçalmalar yolcuların konforu açısından hiçte iyi değil.Yani THY pilotundan bunu beklemezdim,F16 mı uçuruyor ne...

    Abi artık Pilotlarında üzerinde zaman baskısı var onlarıda zorluyolar otobüs kalkar gibi uçak kalkıyor artık farkındaysanız eskiden THY vardı şimdi bi sürü koyun sürüsü taşıyıcısı çıktı ortaya koyun taşıyolar sanki.



    Malesef öyle,gerçi aralarında çok iyi pilotlarda var.Şirket baskısına rağmen uçmuyorum deme cesareti gösterenler var.Tabi onlarıda şutluyorlar işten...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ABSOLUT -- 2 Aralık 2007; 13:31:54 >




  • Öle bi şutlarlarki adamlar deli para kırıyor ama havayolları şirketlerinin emekli askeri pilotlara karşı zaafları var onları görünce açıyolar kesenin ağzını veya 30 yaşında istifa etmiş olanlar bizim pilotlarımız acaip iyiler ama tabi uçarken kimle uçtuğunu nerden bilicen bazen yurt dışında özel kurumlardan eğitim almış pilotlarıda işe alıyolar çünkü ihtiyaç fazla biliyosunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi geberit -- 2 Aralık 2007; 13:38:56 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: geberit


    Öle bi şutlarlarki adamlar deli para kırıyor ama havayolları şirketlerinin emekli askeri pilotlara karşı zaafları var onları görünce açıyolar kesenin ağzını veya 30 yaşında istifa etmiş olanlar bizim pilotlarımız acaip iyiler ama tabi uçarken kimle uçtuğunu nerden bilicen bazen yurt dışında özel kurumlardan eğitim almış pilotlarıda işe alıyolar çünkü ihtiyaç fazla biliyosunuz.


    Evet sivil havacılık bu günlerde biraz sallantıda,şirketlerin daha fazla kar uğruna yaptıkları kabul edilebilir değil.

    Ama herşeye rağmen bende bu işin içine gireceğim
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.