Şimdi Ara

internet ttnet ADSL kopma , sürekli, telefon hattı voltajı bozuk olabilir mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
12.844
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 1 senedir ttnet sürekli kopuyor, en son telekom dan 1 arkadaş geldi ve elindeki DOST marka wireless modemi bağlayıp 1 yeri aradı ve bağlantı gücünü sordu, karşıdaki görevli iyi olduğunu söyleyince, arızanın modemde olduğunu söyledi ve gitti...

    şu an evde 3 tane ADSL modem var, Airties RT211, Alcatel Speedtouch Pro, 3Com OfficeConnect 812

    kopma olduğunda tüm modemlerden kopuyor...

    her türlü şeyi denedim, telefonlu telefonsuz, splitter li splittersiz direk hat, kopuyor

    en son telefon tellerinin voltajını ölçtüm 66,6 Volt... voltmetre ile

    telefonu açınca ve açık tutunca voltaj 8,2 Volta düşüyor ve bağlanamayan ADSL bağlanıyor...

    bunun sebebi ne olabilir acaba? bu işlerden anlayan arkadaşlar yorum yapabilirler mi? 66,6 V telefon için çok mu yüksektir, kabloda bu kadar yüksek Voltaj parazit anlamına mı geliyor ya da kablo 1 yerden elektrikleniyor mu acaba?

    Düşük voltaj da ADSL nin bağlanmasının sebebi ne olabilir?

    teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ti4u -- 13 Ekim 2009; 0:47:06 >







  • bugun telekom dan gelip arızaya bakıp halletmişler, ttnet ben işteyken arayıp söyledi, 1 heyecanla eve geldim durum aynı, telefonu açık bıraktığımda yani 8,2 V da bağlıyım, telefonu kapatıp 66,6 V a çıktığımda ise kopuyor anında, bendeki probleme yorum yapabilecek arkadaşlar var mı?

    apartmandaki kutudan daireye gelen kablo bozulmuş olabilir mi? yeni kablo çektirsem işe yarar mı?

    telefon hattının voltajını nasıl düşürebilirim? yani telefonu açmadan 66,6 dan 48V a falan çekmenin 1 yolu var mıdır?
  • Telekomdan gelip modem bağlayıp denemişler zaten.Gelen kişi telefonla arayıp hat değerlerini sormuştur santrale.

    Buarada 66 volta takılma.santrale ve alt yapıya göre o voltaj değişebiliyor.


    Sana tavsiyem önce telefonları iptal edip telefon hattını modeme direk olarak takıp denemen.

    eğer sorun devam ederse bir tanıdığından ödünç modem alıp öyle dene.

    Yine sorun varsa bina girişindeki kutudan dairene kadar kaliteli bakır kablo çekmen.
  • direk modeme bağladım, 1 senedir bağlıyorum, son zamanlarda telefonu açık tutunca bağlandığını ve bağlantının kopmadığını keşfettim, bunu anlayamıyorum...
    3 farklı modemle denedim, hepsinde aynı problem oluşuyor...
  • o zaman size kaliteli bakır kablo ile bina girişinden mümkün olduğunca ek yapmadan yeni kablo çekmenizi öneririm.

    aslında bu iletim sorunlarıyla ilgili kitaplar dolusu teknik ayrıntı var,ama siz tesisatı yenileyerek üzerinize düşen tüm sorumluluğu yerine getirin.

    sorun devam ederse gerisi telekomun kablolarına kalır.
  • Bina içi tesisat sorunlu. kapıdaki ankastreden daireye kadar yeni kablo çekeceksin.sorun hallolur.
  • aynı sorun bende de var.. ama çok dengesiz bi şekilde... bazen 2-3 gün bağlantının kopmadığı oluyor.. bazen da 1 saat içinde 10larca defa koptuğu da.. bu durumda telefonu açık bırakıyorum ben de ve internete o şekilde girebiliyorum ancak..

    eski dial up günlerdeki gibi.. internet varsa telefon yok.. nostalji yaşatıyo bize telekom ne güzel
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 3-4 kez arıza kaydından sonra, 1 sabah cikarken bizim saha dolabinin orda telekom ekipleri gordum ve o gunden sonra net hic kopmadi, TTnet in çağrı merkezindeki görevliye ısrarla arızam neymis diye sorup durdum, en sonunda zar zor "Efendim sizin hattınıza 1 özellik tanımlıymış, onu kaldırmışlar, net düzelmiş" cevabı aldım...

    Ama özelliğin ne olduğunu öğrenemedim,

    Bilmiyorum bu söyledikleri de sallamasyon olabilir...

    Bugün de 1 görevli tel açıp 8 MBps ye gecirelim mi dedi, yahu dedim 1 senedir 1 Mbps den baglanamiyorum, kopup kopup duruyor vs vs... yok illa deneyin... olmazsa geri donersiniz falan, peki dedim

    Aksam geldim baktim, 5 Mbps ye cikmis, herhangi 1 kopma yok, sn DrunkenLord isterseniz şu hatta tanımlı olan özellik neymiş ısrarla sorayım, belki sizde de aynı problem vardır...
  • @ti4u ilgin için teşekkür ederim..

    öğrenebilirsen gerçekten mutlu olurum..

    bahsettiğin "tanımlı özellik"e benzer bi özellik bende adsl2+ tı bir zamanlar..

    1-2 sene kadar önce aynı sorunu yaşadım, modemde internet bağlantısını adsl2+ olarak görüyordum ve yine forumlarda adsl2+ ile kopmalar yaşayanları duymuştum.. adsl2+ özelliğini iptal ettirdim.. o zaman için sorun çözümüştü..

    şimdi yaklaşık 6 aydır aynı sorunla yine boğuşuyorum.. ama problem adsl2+ modu değil bu sefer.. ne olduğunu anlayamadım zaten..

    telefonu açınca internet bağlanıyo demiştim.. şöyle de trajikomik bir durum yaşandı son arıza kaydından sonra geri aradıkları görüşmede:
    netin sık sık koptuğunu (10-15 dk da 1) telefonu açınca bağlandığını, internette kalabilmek için telefonumun açık duması gerektiğini söylememe rağmen, ev telefonundan aradılar.. kesik olan internet telefonda konuşurken bağlandı haliyle.. adam da şu anda bağlı görünüyorsunuz hat değerlerinizde problem görünmüyor arıza kaydını kapatmak durumundayım demez mi

    deli oldum zaten ağzımdan küfür çıkmaması için kapattım direk telefonu.. yaklaşık 1 ay oldu o gün bugündür aramıyorum ttneti ve problemim yukardaki postumda belirttiğim şekilde devam ediyor haliyle

    neymiş bu özellik(!) acaba.. eğer böyle birşey bende de açıksa kapattırmayı deneyebilirim öğrenebilirsek...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DoomBringer -- 21 Ekim 2009; 21:48:24 >




  • Yokyok aynı şey bendede var.. telefonda çok kötü bi cızırtı vardı, internet kopup duruyodu.. Telefon açtım geldiler direkteki yeri değiştirdiler olmadı, direği değiştirdiler.. Bu sefer oldu.. Onlar gitti 2-3 saat sonra yine aynı.. Şimdi arayasım gelmiyo..

    Şuan telefondan cızıltı yine geliyor ve değişik bi ses geliyor.. di diii diiiii di gibi..
    Neyse benzerlik şuki telefon açıkken nete bağlanıyor.. bende teli kodum bi kenara öyle bağlanıyorumda Evde 1-2 hafta daha yalnızım. sonra ailem geliyor.. Ee sonra ne olcak.. Tel kapanacak ve benim net rahmetli.. O yüzden acil bi çözüm lazım..

    Yardımcı olcak arkadaşlara şimdiden teşekkürler..




  • İstanbul Beylikdüzü bölgesindeyim. Bende de 1 aydır falan sürekli kopmalar oluyor; hız normal ama kopmalar o kadar çok ki hızın hiçbir anlamı kalmıyor. Bazı arkadaşlara katılıyorum. Sanırım tüm Türkiye'de sorunlar başladı. Sebep Ttnet'in kendini Quicknet'e karşı çok zorluyor olması olabilir. Yani eski bakır teknolojinin şartlarını, Quicknet'in fiberoptik teknolojisiyle yarıştırmak için sonuna kadar zorluyorlar. Bu da kalitesiz bağlantılar olarak biz müşterilere yansıyor. Altyapıyı değiştirmeden bu sorunların kısa vadede çözülebileceğini sanmıyorum.
  • bu problemleri tek yaşayanın ben olmadığımı görmek en azından yalnız olmadığımı hissettirdi.

    tam 2 aydır nerdeyse hergün artık rutin haline geldi. sabah önce maillerime giriyorum, ardından birkaç haber sitesi derken baglantı gitgide yavaşlıyor ve en sonunda hiçbir yere girilemez hale geliyor. sonra modemi resetliyorum ve bağlantı hızlarını komik rakamlar görüyorum. bazen 10kbps down/22 kbps up gördüğüm oluyor. Neyse biraz daha modemle güreştikten sonra sözde destek merkezini arıyorum. artık tuşları ezberlediğim için dinleme ihtiyacı bile duymadan santral menüsünden hızlı manevralarla, arayacak ilk kişiye ezberlediği metinleri okumayı heyecanla bekleyen birine bağlanıyorum.

    bıttırı bıttırı bıttırı anlatıyor .. anlatıyorum.. bu arada yanlış hatırlamıyorsam 4dk için cepten 30kontör gibi birşey gitmişti. (ki heryöne tarifelerden birindeyim. sonra özel hat olduğunu öğrendim.) en sonunda arıza kaydı açmaya razı olan destek elemanı kaydı açıp telefonu kapatıor. 2 saat sonra santralden arıyorlar "arkadaşlar gün içinde gelecek evde misiniz? - evet yanıtını aldıgında o zaman santraldeki destek kaydınızı sonlandırıyorum ziyaret edileceksiniz" diyerek kapatıyor.

    tabi ortada ne gelen var ne giden.. artık akşam oluyor bağlantı birden düzeliyor ve çok değil en fazla yarım saat sonra destek merkezinden biri arıyor. bağlantınız aktif görünüyor sorununuz giderildiyse arıza kaydını kapatıyorum diyor. bu bağlantı sen aradın diye burada, birazdan yine gider desemde nafile...

    bu böyle süreer gideer..



    adsl ilk varolduğundan, hatta internet trde keşfedildiğinden bu yana kullanırım. hiç bu kadar kesinti yaşamamıştım. bir dönem yukarıda bahsedildiği gibi telefon geldiğinde bağlantım geliyordu. artık o da fayda vermiyor. bazen net geliyor telefon kesiliyor. telefon geliyor sonra netle birlikte kesiliyor. 2 kez bağlı oldugum küçükyalı merkezine gittiysemde bir sonuç alamadım. ay sonuna kadar çözülmediği takdirde gayrettepe merkezine uğrayıp telekoma dair herşeyi iptal ederek başka bir sağlayıcıya yönlendirme yaptırmayı düşünüyorum. her ne kadar hepsi telekom altyapısını kullansada şu an komşularım smile/superonline/turknet sağlayıcılarında hiç problem yaşamadan kullanıyor. Apartmanda tek telekom kullanan benim :S



    Dipnot: Bu süreçte eve gelen servis elemanları türlü türlü bahaneler saydırırken ilk seferde modem bozuk dendiği için modem aldım. Sonra yeni modemin splitterı sorun oluyordu splitter aldım. Apartmanın girişine direk kablo çektim. Şu an elimde 3 tane modem ve sayısız splitterla artık gelen destek elemanlarıylada güreşiyorum. Problem bence santral kaynaklı, çünkü her gelene artık mazeret üretecek bir kapı bırakmayınca birilerini arayıp tartışarak telefonu kapatıyor ve gidiyor. En son söylenen mazeret enteresandı yalnız. Bina girişindeki kutu arızalı olduğu için bazen dairelerin telefonlarıda birbirine atlarmış. Peki şimdi nasıl bağlantı kurduğunu sorduğumda; kutudaki board oksitlenme yapmış onu giderince çalışmış ancak hiçbir şekilde elle müdahale etmeden santralden gelen elektrik dalgasıyla (artık nasıl bir dalgaysa) oksitlenmeyi çözmüş :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mnasir -- 12 Ocak 2010; 19:06:37 >




  • TTNET arıza bildiriminde mesela telefondan arayıp bağlantı sorunu yaşıyorum desek ki gerçekten evdeki kablolardan kaynakladıgını düşünüyorum ztn pc ye giren jaklardan biri yıpranmıs ama sorun sağlam jak girişli pc de de var baglantı sorunu. Eve gelince bu arıza ekibi ücret talep ediyor mu ? yoksa ücretsiz mi ?
  • ya bu sorun bendede var SNR değerleri bir anda 25 lere çıkıyor sonra -9 kadar iniyor 10 gündür uğraşıyorum herşeyi denedik en son çare sorunu bende buldular galiba bina içi tesisati değiştirin diyolar. Yav binada sorun olsa dün bütün gün nete girdim o zamanda çalışmazdı

    Santralden gelmişler hat temiz demişler eskiden 6 mbit hızım vardı sorunumda yoktu ne iş şimdi ya :S
  • Ben telekomun alyapısının yetersizliğini ilk defa 2005 te duymuştum.O zamanlar pek hız zaten yavaş olduğu için pek sorun olmuyordu.Fakat 2009 da birgün bizim evi aramışlar.Kibar bir hanımefendi şöyle avantajlı böyle indirimli sizin hızınızı yükseltelim diye babamı kandırmış.Anlatmış olduğunuz olaylar sırasıyla başıma geldi.Çağrı merkezini aramaktan bıkmıştım.
    Önce modem aldım,splitter aldım.Sonra elinde cep tel gibi aleti olan bir adam gelip tel prizine takıp baktı,bağlantınız var dedi,modeminiz bozuk dedi.Çıldırma noktasına geldim.Ve uzman çağırdım adam direkten gelen kutudan direk kablo çekti;modemi,splitteri herşeyi denedi ve bizzat çağrı merkezini aradı.Karşıdaki beyefendiye bana prosedürü okumayın isterseniz ben size sırasıyla söyleyeceğiniz sözleri tekrarlayayım dedi.Karşıdaki adam söyleyecek birşey bulamadı.Ben teknisyenim,müşterimin herşeyini kontrol ettim;problem sizin hattınızla alakalı dedi.Çağrı merkezindeki adam dut yemiş bülbüle döndü.Teknisyen sizin hattınızda kullandığınız kablolar müşterime tanımladğınız hızı desteklemiyor,bunu sizde biliyorsunuz;telekom hattında kimsenin olmadığı gece saat 3 den sonra falan müşterime bağlantı gelecek;hattın yoğun olduğu saatlerde de müşterim bağlantı kuramayacak biliyorsunuz bunu dedi.Karşıdaki görevli geveledi durdu.Çözüm yok.Teknisyen suratına kapattı ve bana şunu dedi:Bu noktadan sonrası yapılacak şey küfür etmektir.Size tavsiyem ya dava açın ya da gidin kapattırın dedi...

    Daha önceden de böyle duyumlar aldığım için bence bağlantı sorunlarının tek sorumlusu telekom.Hiçbir kusuru kabul etmiyorlar,''yağız hırsız ev sahibini bastırır'' misali birde sizin modeminiz bozuk;bina içi hat bozuk;spliteriniz bozuk gibi insana gerizekalı muamelesi yapıyorlar.Hangi devirde yaşıyoruz kardeşim?İnsanlar öyle basit şeyleri kontrol etmeden sizi arama eziyetine katlanır mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sahanne -- 21 Kasım 2011; 15:42:55 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.