< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dejuf -- 25 Temmuz 2022; 0:51:51 > |
1 yıldan uzun süreli taahhütlerin feshi hakkında
-
-
Yani kısacası taahhüt veya sözleşme başka şeyler; Cayma bedeli veya yansıtılan indirim bedeli başka şeyler diyorsunuz. Bence bu isimlendirmeler kafa karıştırıyor. Abonelik sonlandırılıdıktan sonra çıkan ücret adı altında birleştirilmeli. Sözleşme ve taahhüt de tek isim altında birleştirilmeli. Yoksa kafa karışıklığı çok olur.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gulnare -- 19 Ocak 2022; 18:14:20 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Aynen öyle diyorum hocam.
Bence de kafa karışıklığını gidermek için adımlar atılmalı ama müşteriyi düşünen bir kurum var mıdır bilemiyorum :/
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Merhaba. Verdiğiniz bilgi yanlış. Özellikle de altyapı olmayan yere taşırsanız cayma bedeli ödemezsiniz ama indirimleri ödersiniz dediğiniz kısım tamamen yanlış.
Cayma bedeli=İndirimlerin bedeli demektir.
Ve altyapı olmayan yere nakil istendiğinde hiç bir firma sorun yaratmadan iptal ediyor.
Ama 12 ay ve üzeri taahhüt konusunda aynı kanıdayız.
Hatta bu konuda benim de forumda açmış olduğum bir konu var. Fakat olay sizin bahsettiğiniz gibi değil. Okursanız iyi olur linki bırakıyorum.
https://forum.donanimhaber.com/12-ay-uzerindeki-taahhutleri-sakin-iptal-etmeyin--146370959
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Merhaba,
Hangi bilgi yanlış hocam? "Altyapı olmayan yere taşırsanız ceza bedeli ödemezsiniz ama indirimleri ödersiniz" diye bir cümle yazmış mıyım yukarıda?
"Bedelsiz iptal edenler olmuş ama bedel talep edilseydi yasadışı bir şey olmayacaktı" yazdım.
Cayma bedeli=indirim bedeli eşitliği de nereden çıktı? Orada Ticaret Bakanlığınca hazırlanmış slaytı paylaştım. Gayet açık bir şekilde "indirim bedelleri... cezai şart olarak değerlendirilmemektedir" yazıyor. Siz bana "ceza bedeli=indirim bedeli" diyorsunuz.
Ben zaten "altyapı olmayan yere nakil yapıldığı zaman firmalar zorluk çıkarıyor" demedim. "İndirim bedelini talep ederse yasadışı bir durum değil" dedim.
Olay benim bahsettiğim gibi değil de nasıl peki? Konunun en başında "kaynak göstererek düzeltin" dedim. Siz bana açtığınız konuyu gösteriyorsunuz. Konunuzdaki evraklarda da benim anlattığım şeyler yazıyor zaten. Öte yandan bazı mahkemeler sizin konunuzda da dediğiniz gibi yönetmelik ıvır zıvır dinlemiyor, "taahhütten ayrıldıysan bedel ödersin" diyerek kestirip atıyor. Bu hususta kendi konunuzda yazdıklarınız doğrudur.
Ama gelip benim açtığım konuda herhangi bir kaynak göstermeksizin "verdiğiniz bilgiler yanlış" derseniz hariçten gazel okumuş olursunuz. Ben diyorum ki "kanunen indirim bedeli ile cayma bedeli bir değil. Firmalar da kanunen indirim bedeli talep edebilir. Altyapı olmayan bir yere nakil olursa da indirim bedeli talep edebilirler." Etmemişler, helal olsun ne diyeyim. Ama sizin iddia ettiğiniz gibi cayma bedeli=indirim bedeli diye bir şey yok. Ayrıca tekrar söylüyorum "altyapısız bir yere nakil olduğu zaman firmalar zorluk çıkarıyor" gibi bir iddiam olmadı. "İndirim bedeli talep ederlerse yasadışı değildir" dedim sadece.
Çok uzun ve detaylı bir şekilde yazdım. Gerekli linkleri de ekledim. Bence siz benim yazdıklarımı ve verdiğim linkleri iyi okuyun.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Konuya mümkünse bedelsiz iptal kararları eklenirse çok yarlı olur
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben işin teorik kısmına değindim hocam. Pratikteki bedelli/bedelsiz birtakım kararlara dair birçok konu mevcut zaten.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Merhaba, öncelikle konu için teşekkürler. Hiçbir şekilde altyapı olmayan yerlere nakil talebi oluşturulduğunda abonelik kendiliğinden iptal oluyor veya altı aylık altyapı temin süresi içerisinde fatura çıkmadan bekliyordu. Bu süre içerisinde de altyapı sağlanamaz ise abonelik iptal oluyordu. Yani iki farklı durum söz konusu.
Bir de artık işletmeciler bu duruma uyandı arkadaşlar. İkamet gösteren belge talep eden firmaların sayısı giderek artıyor. Yani ikametinizin olmadığı yere nakil ettirmeye çalışıp iptal ettirmeye zorlanıldığının farkındalar. Bunun için de e devletten ikamet gösteren belge istiyorlar.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XpressMusic34 -- 1 Şubat 2022; 12:25:46 > -
Merhaba, rica ederim.
Evet yukarıda bir arkadaş da altyapısız yere nakil konusunda benzer şeyleri söylemiş. Ben de zaten "firmalar zorluk çıkarıyor" vs demedim. "Yine indirim bedeli talep edebilirler" dedim. Neticede bunu yasaklayan veya kısıtlayan herhangi bir durum söz konusu değil.
Öte yandan, dediğiniz gibi ikamet belgesi gerekiyor. Yukarıda da belirttim ama yine yazıyorum: BTK'nın Elektronik Haberleşme Sektörüne İlişkin Tüketici Hakları Yönetmeliğindeki 12. maddenin 6. fıkrasında açıkça diyor ki: "... yerleşim yeri değişikliğinin belgelendirilmesi halinde ..."
Yani sizin de uyarıda bulunduğunuz gibi hocam, müşterinin adres değişikliğini ispat etmesi lazım.
Bunları söyleyince biz kötü oluyoruz. Sanki yönetmeliği ben yazdım :/
Aklımın erdiğince yardımcı olmaya çalışıyorum. Acı gerçek bir türlü kabul edilmiyor.
Size de ayrıca teşekkür etmek isterim saygıdeğer hocam. Çünkü sizin bir mesajınızdan yola çıkarak yaptığım araştırmalar sonucunda bunları öğrendim. Önceden ben de sanıyordum ki 24 aylık taahhütten para ödemeden ayrılabiliriz. İndirim bedeli-cezai şart ayrımını bilmiyordum.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Merhaba hocam öncelikle rica ederim.
Senin bu tarz mesajların beni mutlu ediyor, demek ki sana katkımız büyük olmuş ve hem sektörel hem de hukuken çok fazla araştırıp öğrendin bu konuları ve bu takdir edilesi bir davranış. Bizlerin de veya benim sana katkımız/katkım oldu ise ne mutlu. Ve öğrendiğin bu bilgileri kendine saklamayıp insanlara yardımcı olmaya çalıştığını görüyorum mesajlarında ve bu da takdir edilesi bir davranış elbette. Umarım bu özelliğin sürerek saygı ve sevgi çerçevesinde devam eder. :)
Bir ek bilgi daha sunalım bu güzel konuya.
Bu sayfadaki arama yerine işletmecilerin adını yazarak Rekabet Kurulu tarafından ilgili işletmecilere yönelik olarak verilen kararları görebilirsiniz.
BTK tarafından yetkilendirilmiş tüm işletmecilerin listesi ise şurada;
yetkilendirme.btk.gov.trİşletmecilerhttps://yetkilendirme.btk.gov.tr/Yetkilendirme/isletmeci-arama.xhtmlVe buradan da BTK nın sektöre yönelik kurul kararlarını görebilirsiniz;
www.btk.gov.trKurul Kararları - Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumuhttps://www.btk.gov.tr/kurul-kararlariBuradan da işletmeciler ile ilgili Yargıtay kararlarını görebilirsiniz;
https://karararama.yargitay.gov.tr/YargitayBilgiBankasiIstemciWeb/
Btk Pazarverileri kaynağını da ek olarak ekleyelim
www.btk.gov.trhttps://www.btk.gov.tr/pazar-verileri
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XpressMusic34 -- 1 Şubat 2022; 13:43:28 >
-
Güzel dilekleriniz için teşekkür ediyorum, ne mutlu hepimize. :)
Ek bilgiler için de tüm forum adına çok teşekkür ediyorum yine.
İyi forumlar!
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Bilmukabele :)
-
Merhaba, biraz geç bir mesaj oluyor ama sizlerin aracılığı ile herkes adına bir bilgilendirme yazmak istiyorum.
Bedelsiz yani indirim tutarlarının talep edilmediği, kurulum aktivasyon vb. ücretlerin talep edilmediği bir iptal ancak kusurlu bir hizmet neticesinde ve nakil yoluyla aboneliğin götürülmek istendiği yerde altyapının olmaması ve sağlanamayacak olması sebebiyle olur.
Kusurlu hizmet tespit edilir ve tüketici hakem heyeti bu konuda bir karar verirse,
Nakil yapılan adreste altyapının hiçbir koşulda olmaması ve aboneliğin altı aylık süreyle askıya alınması ve sonraki süreçte de altyapı sağlanamaması durumunda;
bedelsiz olarak iptalden söz edilebilir.
Kusurlu hizmet çok geniş bir kavramdır. Bunun tespitlerinin yapılması gerekir.
-
Bence bu cayma bedeli ve indirim bedeli kavramları çxkallıktan başka birşey değil,ne demek cayma bedeli almıyoruz da, indirim bedelini talep ediyoruz demek? Hadi BTK, zaten müşterinin yanında olmadığı için bu yanlışa göz yumuyor da, bu sayfada niye firmalar ceza alacaklar tabiki şeklinde mesajlar yazılmış, onu anlayamadım.
O zaman kelime oyunlarını bırakıp açık açık yazsınlar herşeyi niye yazmıyolar da milleti tüketici hakem heyetlerinde boşa uğraştırıyolar ki? Doğru düzgün müşteri desteği bile vermeyen firmaya lisans vermeyi biliyorlar ama BTK olarak?..peki Ticaret bakanlığı ne yapıyor,niye bu kafa karışıklıklarını gidermiyor..
Misal 6 aydır bir İss'deyim..BTK anca almış parayı vermiş lisansı..ama daha ne bir denetim, ne bir kontrol ,resmen hergün kesinti var şu ara..müşteri hizmeti zaten yok,yani var da yok değil hiç yok..ee ben şimdi 2 yıllık sözleşmeden cayarsam, cayma bedeli değil ama indirim bedeli ödeyecekmişim, işe bakın hele
Ha bu noktada, firma hizmeti düzgün veremiyorsa yani kusurlu hizmet varsa eğer, benim kuruş ödemeden çıkma hakkım var güya, ama onunda şu kurumlarla bu ortamda ispatını ya da tespitini nasıl sağlayacağız acaba bilen var mı?
İşin özü, şu mesajı dahi internet yine kesik olduğundan mobil ağdan yazıyorum..(ayrıca kesinti sadece benim değil aynı iss yi kullananlarda şu an aynı durumda kesinti mevcut olmasına rağmen) biz bu kusuru ülke şartlarında tespit ettiremediğimiz için-malum kusurlu hizmet geniş bir kavram nasıl olsa) indirim bedeli ödemeden yine kurtulamayacağız yani firmadan..nasıl adalet ama
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bella Ciao -- 5 Aralık 2022; 19:10:18 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Merhaba hocam.
Taahhütten cayılması durumunda aktivasyon bedeli, kurulum bedeli vb. bedellerin alınacağı imzaladığınız sözleşmede yazıyor. Hepimiz bunu kabul ediyoruz, ayrıca sunulan ücretsiz hizmetlerin bedelinin de talep edileceği yazıyor mesela sözleşmelerimizde cayma durumunda.
Hocam sizin durumunuzda eğer hizmet kesinti süresi müşteri hizmetleri kanalından görüntülenebiliyorsa, yani onların sisteminde bağlantının sürekli kesildiği bilgisi sabit ise ve müşteri hizmetlerinden teyit edebiliyorsanız konuşmalar kayıt edildiği için tarih ve saati not olarak tüketici hakem heyeti başvurunuzda söz konusu ses kaydının dinlenilmesini talep edebilirsiniz.
İlgili firmadan istenilecek savunmada, söz konusu ses kaydının dökümanı da talep edilebilir çünkü bir kanıt teşkil etmektedir. Firmanın savunmasında bu husus da sorulacaktır. Bu hususta en net bilgiyi kaymakamlığınızda bulunan tüketici hakem heyeti aracılığı ile edinebilirsiniz.
https://tuketici.btk.gov.tr/internet-hizmetleri
Alıntı
metni:Taahhütlü sözleşmenizden caymanız halinde İşletmeciler taahhüde aykırılığın oluştuğu döneme kadar aboneye sağlanan indirim, cihaz veya diğer faydaların bedellerinin tahsil edilmemiş kısmının toplamını cezai şart veya cayma bedeli olarak talep edebilmektedirler. Alıntı
metni:Taahhütlü sözleşme, karşılıklı edim içeren borç sözleşmesi hükmünde olup, sözleşme süresince iki tarafın da (abone ve işletmeci) sözleşme şartlarına uyması beklenir. Elektronik haberleşme sektöründe taahhütlü sözleşmelerde abone tarafından borcun hiç veya gereği gibi ifa edilmemesi halinde, abonenin işletmeciye karşı yerine getirmeyi yüklendiği edime cezai şart ya da cayma bedeli denilmektedir. Bu nedenle taahhüt süresi içerisinde; Aboneliğinizi sonlandırmak istemeniz, Tarifenizi değiştirmek istemeniz, İşletmeci değiştirmek istemeniz, durumunda, imza olunan taahhütname hükümleri çerçevesinde cezai şart ya da cayma bedeli talep edilmesi söz konusu olabilecektir. www.resmigazete.gov.trBaşbakanlık Mevzuatı Geliştirme ve Yayın Genel Müdürlüğühttps://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2015/11/20151130-4.htmhttps://tuketici.btk.gov.tr/uploads/pages/tuketici-haklari-degerlendirme-raporlari/2015-tu-ketici-haklari-raporu.pdf
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XpressMusic34 -- 6 Aralık 2022; 17:36:42 >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X