Şimdi Ara

İntercooler da Yağ birikmesi Turbo Arızası mıdır

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
18.461
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • İntercooler içinde yağ birikmesi Turbo arızası mıdır.1.5 DCI 110 beygir Laguna aracım motoru yeni rektifiye oldu.ancak özellikle yokuş yukarı ani dip gaz yapınca kamyon gibi kara duman atıyor.rektifiye de enjektör ve Turbo ya hiçbir işlem yapılmadı.turbo hortumunu çıkarıp koklayinca motor çalışırken yağ kokusu geliyor.intetcooler kenarından yağ sızıyor.bence Turbo havaya yağ karıştırıyor.ama

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Siyah duman demek az hava fazla yakıt demektir.
    Öncelikle araç neden zengin karışıma düşüyor onu bulmalı. Egr arızası, turbonun yeterli hava basamaması, sensör arızaları (akışmetre, turbo basınç sensörü vs.) nedeniyle olabilir. arızalı sensör ecuya hatalı veri gönderdiği zaman yani atıyorum 1 birim gerçek basınç görmesi gerekirsen 1,5 birim basınç görür, ecu 1,5 birime göre enjektörlere püskürtme ayarlaması yapar fazla mazot gönderir ancak 1 birim hava vardır ve araç siyah duman atar.
    Düzgün püskürtme yapmayan enjektör de aynı şekilde siyah dumana sebeb olur. bunlar görece nedenler. Kaçak yapan turbo hortumuda buna neden olabilir
    Turboların hepsi bir miktar emme tarafına yağ basar bu doğaldır. bunun fazla olduğunun kararını deneyimli tekniker verir.
    Turbo şarj sisteminde yağ kaçağı var ise hava kaçağıda vardır. kaçak yapan kısımdan yağlı hava dışarı kaçar. bu yerlerin onarılması gerekir.




  • Teşekkürler, oldukça komplike bir sistem,turbo,mazot pompası, enjektör, akışmetre, Turbo basınç sensörü,manifold basınç sensörü,pompa basınç sensörü bunlar hepsi kontrol edilmesi gereken yerler bir de üstüne eksoz manifoldu basıncı ve oksijen sensörü var tabi.cok fazla bileşenler var.hic de kolay değil.Servis bile bir garanti veremiyor.once enjektör değiştirelim,kesilmez ise pompa değiştirelim yine olmazsa Turbo değişir,yine olmazsa intercooler değişir,olmazsa eksoz değişir böyle yapiyorlarmis tamiri.ben vazgeçtim.hicbirini yaptirmayacagim.ziyani yok atsın siyah dumanı gazı dinleyince.arkadaki düşünsün.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mardina

    Teşekkürler, oldukça komplike bir sistem,turbo,mazot pompası, enjektör, akışmetre, Turbo basınç sensörü,manifold basınç sensörü,pompa basınç sensörü bunlar hepsi kontrol edilmesi gereken yerler bir de üstüne eksoz manifoldu basıncı ve oksijen sensörü var tabi.cok fazla bileşenler var.hic de kolay değil.Servis bile bir garanti veremiyor.once enjektör değiştirelim,kesilmez ise pompa değiştirelim yine olmazsa Turbo değişir,yine olmazsa intercooler değişir,olmazsa eksoz değişir böyle yapiyorlarmis tamiri.ben vazgeçtim.hicbirini yaptirmayacagim.ziyani yok atsın siyah dumanı gazı dinleyince.arkadaki düşünsün.
    quote:

    ...arkadaki düşünsün.






  • İntercooler arızalı olabilir, motor kapağınızı açın krema şeklinde birikinti varsa kapakta intercoolerin değişmesi gerekiyor, çünkü intercooler içierisindeki ince kanallar zaman içerisinde işlevini kaybediyor ve bozuluyor.Su ile yap biribirine karışıyor.
  • İntercooler ile su alakası olmayan şeyler.intercooler a hava sıcak girer soğur çıkar içinde su yoktur.turbo yağ sizdirirsa intercooler da Yağ birikir
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.