Şimdi Ara

motordan bağımsız klima

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
48
Cevap
0
Favori
58.852
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkdaşlar belki bu kou dahan önce tartışıldı bilmiyorum forumda arattım göremedim

    bu yeni cıkakan son model araclarda motordan bağımsız akü ile calışan klimalar bulundurmaya başladı ..bizim aracımızda klima var ama böyle bir tasarruf sağlıcak durum yok 100 km 1 lt benzin giditor fazladan. peki bu motordan aldığı kuvveti kesip eski model klimalı aracları motordan bağımsız klima icat etme gibi bir ğprojesi olan varmı bunun yan sanai sini yapan adam inananınki köşeyi döner ..yada varda ben mi bilmiyorum :)
    sizin görüşlerinize bırakıyorum..



  • bu is yakittan cok fazla tasarruf saglamaz.sadece araba calismazken kisa bir sure klima kullanabilmeni saglar , birde kasnak devamli motor devrinde donmek zorunda olmaz ve klima komp. omru uzar.
    sogumak istiyorsan bu enerjiyi bi sekilde saglaman lazim.
    elektrikle calisacak bu alet en az 500w gucunde olacak.
    12 v da bu 40A demek.
    bu yuku karsilayacak aku ve alternator emin ol klima kadar zorlar arabani.
    bedavaya kofte yok arkadaslar.
  • bizim arkadaşda arıyor 12voltla çalışan kilima gören olursa haber versin
  • bu is yakittan cok fazla tasarruf saglamaz.sadece araba calismazken kisa bir sure klima kullanabilmeni saglar , birde kasnak devamli motor devrinde donmek zorunda olmaz ve klima komp. omru uzar.
    sogumak istiyorsan bu enerjiyi bi sekilde saglaman lazim.
    elektrikle calisacak bu alet en az 500w gucunde olacak.
    12 v da bu 40A demek.
    bu yuku karsilayacak aku ve alternator emin ol klima kadar zorlar arabani.
    bedavaya kofte yok arkadaslar.
  • Seat cordoba da elektrıklı oldugunu duymuştum.

    Ama sadece duydum..
  • bu son cıkan toyotalarda var bu klimanın az enerji ile cok soğutma demek sıfır arabaya bunu uygulamaları bu sistemin cok sağlam olduğudur ben sadece hani cin olsun başka ülkerlerde herşeyin yan sanayisi cıkıyor ya bununda olması lazım diye düşünüyorum bakın buraya yazıyorum :) bu dediğim sistem her araba için cıkacak eski klima tipli arabalara bile uydurulacak cünkü zaten akü kaldırıyor demek ki cok bir enerji istemiyor motordan güc istemiyor sadece dinamonun aküyü doldurması yeter.yeni cıkan arabaya uydurma bir sistemi koayacak kadar delikanlı bir marka görmedim..

    madem akü doldurması arabayı zorlar iki akü takarsın biri arabanın normal elektirik aksamına biri de sadece klima için dinamo da kuvveti yetiyorsa gerisi klimayı uydurmak kalır :D

    bukadar üzerine durmamdaki sebeb ülkenin en sıcak ve nemli ilinde oturuyor olmam mersin de burda oturan ii bilir buraların scağını..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi conqi -- 3 Ağustos 2008; 20:08:22 >
  • 2006 da sıfır doblo (eski kasa) alırken de söylemişlerdi motordan bağımsız klima die ama ne gibi bi çalışmayla uygulanabilir bu eski tip klimalara bilmiyorum. fakat şarj dinamosunun motoruna bağlı die aklımda kalmış.
  • Bu seferde alternatör zorlanıyor ama alternatöre yük bindikçe kasnağı ağırlaşıyor.sadece ilk çalıştırma anında akü takviyesi olur birazcık
  • hiçbir şey değişmez, tasaruf konusunda bir artısı olmayacaktır.Sadece elekrik sistemi arızaları daha fazla olur ve ek yatırıma da hiç gerek yok.En temiz ve verimli sistem kayıştan alınan direk kuvvettir. Gücün her çeviriminde kayıp olur ki biz zaten tasarruf yapmak istiyoruz.
  • elekrikle calisan klima ureticelre gorede sacma bir sistem dir oyuzden boyle bir sistem kullnailmaz yada cok azdir
    sebebine gelince

    elinizde hazirda bir mekanik guc var ve klimada mekanik bir gucle calisiyor
    elektrikle calismasi icin kstra bir motoa ihtiyaciniz var komprosoru dondurmek icin ve tabiki daha buyuk alternatore
    buda maliyet demek ve ariza riski artar

    bunun basit yolu bir kayisla baglantiyapmak yani mevcut kayisi uzatmak bu kadar basit

    eletrikli olunca yakittan tasarruf edilir tezi de olnaksizdir
    klimanin belli bir guce ihtiyaci var atiyoyorum 100 w bu 100 watt i direkt motordan aldiginizda motorda 100 w lik bir kayip olusur
    eger elektrik li yaparsak her donusumde bir cok kayip meydana gelecektir
    ilk once klima 100 w dedik 100 w lik motor dan gececek alternatorden gececek atiyorum degerleri 125 w lik yuk binecek motora
    (bunu muhendis arkadaslar rakamlarla dah aiyi verebilirler)
    yani ekonomi ne oldu ??????




  • polatje arkadaşım olayı net bir biçimde özetlemiş. bne yazmaya açıkcası biraz üşenmiştim

    illaki ki bir tasarruf düşünülüyorsa ise mekanik olarak dönen vede atıl olan sistemlerden güç alınabilir.
    Mesela araçlarımız hibrit değil ama fren yaptığımızda bunu elektrik enerjisine dönüştürerek saklayabiliriz ki zaten hibrit motorlu araçlarda bu yapılıyor,veya eski sistem flyweel denilen ve de çok kullnışlı sistemi menanik olarak devreye sokup çıkararak klimaya rölantide duruken destek olabiliriz.

    flyweel mekanizmasını uzun uzun anlatırsam kafalar karışır ama eğer çocuk arabalarından bir tane elinize geçerse inceleyin.basit çin oyuncakların temel prensibi bunlarla çalışmasıdır.Sistem yere birkaç kere sürülünce kinetik enerjiyi depolayan basit flyweel meanizmasından oluşmaktadır.sonra oyuncak araba yere konulunca bir müddet sisizn depoladığınız kinetik enerjiyi kullanarak hızlanarak ve sonra yavaçlayarak ilerlemesidir.Eğer çocuğunuz varsa ve erkekse sanıyorum mutlaka evinizde bunlardan birkaç tane vardır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 7 Ağustos 2008; 11:24:39 >




  • Yeni yarisler aynı şekilde aküden alıyor enerjiyi.
  • 2001 model fiat albea 'da 2. bir akü ve o aküden güç sağlayan klima sistemi görmüştüm ve şok olmuştum, çünki klimayı istediğimiz kadar çalıştırıyorduk ama rolanti devri kesinlikle yükselmiyordu. Üstelik araç 1.2 motordu. o tarihte bizi baya bi şok etmişti. Ama yakıt tasarrufu sağladığını pek düşünmüyorum açıkcası çünki bu soğutma işlemi için mutlaka bi yerden enerji almak gerek :).
  • çok doğru bir tespit
    quote:

    Orjinalden alıntı: fiat2001brava

    2001 model fiat albea 'da 2. bir akü ve o aküden güç sağlayan klima sistemi görmüştüm ve şok olmuştum, çünki klimayı istediğimiz kadar çalıştırıyorduk ama rolanti devri kesinlikle yükselmiyordu. Üstelik araç 1.2 motordu. o tarihte bizi baya bi şok etmişti. Ama yakıt tasarrufu sağladığını pek düşünmüyorum açıkcası çünki bu soğutma işlemi için mutlaka bi yerden enerji almak gerek :).

  • Hhjjjjjjjjj



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi senolergun -- 10 Haziran 2013; 12:30:33 >
  • arkadaslar ben denizlide yaşıyorum burada hacı muratın bi tanesinde gördüm bu sistemi denizlide baya bi araştırma yaptım bulamadım yapanı internette yaptıgım arastırmada tokatta bu sistemi kuran ve patantini satmaya çalışan birisiyle konustum haberi bilgisi olan varsa bilgilerini paylaşırsa sevinirim bu sitemde kesinlikle motora baglantı yok cvp larınızı bekliyorum
  • belki yardımım olurhttp://www.acsagroup.com/
  • Sonra aküyü şarj etmek için %20 fazlasıyla o gücü motordan alır tabi yakıtı da harcayarak.
    Motorlu olması sadece motor çalışmazken işlev görebilmesi bence.
    Söyleyen arkadaşlar güzel anlatmış.
    Akü motoru çevirecek. %15-20 kayıp
    Motor kompresörü.
    Sonra akü dolsun diye alternatör daha fazla güç üretecek. Bu Boşalan yani kompresörün motorunun harcadığı enerji + %20 demek çünkü bir akü kapasitesinin %20 si fazla enerji ile doldurulabilir.

    DAha şimdiden %40 kadar kaybınız oldu. Bu demek ki eğer 1 lt yakıt harcıyorsa aynı güçteki bir klima kompresörü elektrikli olursa en az 1.4 lt daha fazla harcar.
  • yeni toyotalarda var motordan bağımsız klima sistemi d-4d 1.4 dizel motor 90 bg 205 tork 5 kişi attınmı klimayıda açtınmı rampada banamısın demiyor uçuyor.neden olsa japon,yapıyor arkadaş.yok olmazmış daha fazla yakıt tüketirmiş kullananlar hiç öyle demiyor ama herkes memnun yakıt ekonomisi konusunda bi fark yok yani.
  • yakıt olarak bağımsız klimanın bir katkisi olmasa da performans olarak alt devirlerde bir katkısı var bence. klimanin acik aldugu hic farkedilmiyor.
  • Konu kaç defa hortlamış sayamadım ama bkz: İlkokul seviyesi fizik bilgisi...
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.