Şimdi Ara

Insignia 1.6 Cdti 136 Hp AT6 Sürüş İzlenimlerim

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
76
Cevap
0
Favori
2.841
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba,
    Uzun zamandır forumda konu açmıyordum hem biraz boş vakit buldum hemde online dergi yazılarımın temposu azaldığı için eski günlerdeki gibi sürüş izlenimi yazısı yazmak istedim.
    Insignia 1.6 dizel otomatik ilk bayiye geldiğinde testini yapmıştım. Geçen haftasonu da insigniaile24saat etkinliğinde araç 1 gün daha bende kaldı ve detaylı sürüş izlenimlerine sahip oldum.
    Araç 1.6 dizel 136 hp ve 320 nm tork değerine sahip. 3500- 4000 devirde 136 hp güç verdiği için alt devirlerden itibaren güzel bir ivmelenme sunuyor. 4200 devir civarında ise bir üst vitese geçiyor. 2.0 Cdti 130 hp 300 nm torklu versiyonu da kullanmıştım. Daha hacimli yapısı olmasına rağmen performansı ve şanzıman tepkileri daha kötüydü ayrıca gövde ağırlığı daha fazlaydı. Bu yeni nesil 1.6 dizel ünite alimunyum blok üstüne kurulduğu için hem daha hafif hemde titreşimi daha az, motor sesi ise yalıtım ve karakteri gereği eski 130 hp dizelden daha az.
    6 ileri Active Select makyajsız kasadaki gibi vitesleri yavaş geçmiyor bir nebze daha hızlı ama geliştirilmiş tork konvartörlü şanzımanlar gibi seri değil. Yine de ülkemiz şartlarını göze alırsak çift kavrama yerine uzun ömürlülük olarak tercih edilebilir. Bunu çift kavrama şanzımana sahip bir kullanıcı olarak söylüyorum.
    Aracın donanımların size öncelikle belirteyim
    Araçta Cosmo donanıma ek olarak + sunroof + stil paketi ( 19 jant + ısıtmalı deri koltuk + bose ses sistemi) + çevre görüş 2 paketi (Şerit İhlali Uyarı Sistemi, Takip Mesafesi Göstergesi, Ön Çarpışma İkazı, Trafik İşareti Tespit Sistemi, Çarpışma Önleyici Fren Sistemi, Adaptif Hız Sabitleyici (otomatik gaz ve fren) ve Isı yalıtımlı ön cam) ve flexride şasi opsiyonu vardı. Yani araç full + full diye tabir edilecek nitelikteydi.
    Şuan kampanya var
    cosmo + sunroof 106500 TL + 3100 tl flexride + 3100 tl çevre görüş 2 paketi + 5600 tl Stil paketi fiyatı var. Yani 118000 TL gibi bir fiyata böyle bir araç alabilirsiniz. Tabi bayide bu kadar dolu araç bulunur mu orası da ayrı bir sorun

    Aracın dış tasarımının sportifliği, iç kısmına geçtiğinizde de göstergeler ile bir bütünlük sağlıyor. Cosmo donanımda gelen hayalet ekran flexride şasi de sürüş moduna bastığınızda 2 ayrı ekran oluyor.
    Makyajsız kasada bulunan ön konsoldaki tuş karmaşası bu araçta yok. Geniş dokunmatik ekrandan herşeyi ayarlayabiliyorsunuz. Ekran sade ve kullanışlı, çözünürlüğü de oldukça başarılı.
    Araçta Cd girişi yok, usb, aux ve bluetooth ile şarkı dinleyebilirsiniz. Bose ses sistemini çok beğendim. Eski bir Insignia kullanıcısıydım ve ses sistemi makyajsız kasanın berbattı, bu araçta gümbür gümbür müzik çalıyor.
    Aracın diz mesafesi sınıf standardı sınırında diyebilirim. Boyum 1.85m ön koltuğu kendime göre ayarladığımda, arka kısıma geçtiğimde 2 parmak boşluk kalıyor. Tavan mesafesi bana göre tam sınır ama benim boyumun üstündekilere biraz yetersiz. Gerçi ülkemizdeki boy oranını düşündüğümüzde o kadar sıkıntı olmayacağını düşünüyorum.
    Oturma pozisyonu oldukça başarılı, boyum uzun olduğu için koltuğu aşağı indirdiğimde her noktaya rahatlıkla ulaşabiliyordum. Aracın yan aynaları ufak ve oval olduğu için görüş kaybı oluşturuyor ama üst hızlarda rüzgar sesini de köşeli aynalara göre daha az alıyor.
    Aracın devir bandı bir hayli uzun. 2000 devirde 120 km/h, 3000 devirde 180 km/h hıza sahip. Bu da yüksek torkuna rağmen araç koltuğa yapıştırmaktansa, akıcı bir hızlanma sunuyor. D segmenti bir araç olduğu için kalkış hızlanmasından ziyade uzun yoldaki sessizlik ve akıcılığına önem verdiğim için bu benim daha çok hoşuma gidiyor. Tabi bu kişiden kişiye göre değişebilir.
    Aracın yol tutuşu segmentinin en iyileriyle baş edebilecek cinsten. Flexride şasi opsiyonu ve 19" jantlarla birlikte sport moduna aldığınızda araç kemik gibi bir hale bürünüyor. Aracın direksiyonunu nereye çevirirseniz oraya giriyor ve gövde salınım yapmadan bir bütün hareket ediyor. Aynı şekilde tour moduna aldığınızda süspansiyonlar yumuşayarak darbe emişlerini 19" janta rağmen bir hayli başarılı hale getiriyor. Adaptif şasi kontrol her D segmenti araçta sunulması gereken bir opsiyon olmalı
    Aracın tüketimi ise 230 km nin ortalaması 8.2 litre gösteriyordu. Kullanımın geneli devir çevirmeli ve araçta 3 kişi olarak gerçekleşti. Bana verilen aracın 450 km de olması ve üzerinde 19" jant olmasını düşünürsek makul diyebilirim. İlk bakımdan sonra günlük kullanımda bu araçla 7 litre civarında rahatlıkla seyir edilir. Bu tüketimin biraz fazla olmasının bir diğer sebebide ağırlığı. Yeni kasada 120 - 200 kg arasında hafiflik yapılacağı belirtildi, bu performans ve tüketimini iyileştirecektir ama mevcut araç için konuştuğumuzda gövdesinin ağır olduğu gerçeğini değiştirmiyor.
    Aldınmı 5 sene kafam rahat dolu bir araç kullanayım, fiyatı emsallerine göre uygun olsun, yeni kasa takıntımda yok derseniz Insignia en ideal araç diyebilirim. Yüzü eskimesine rağmen hala çağa ayak uyduran bir tasarımı mevcut.

    Özetlersem
    olumlu yönleri;
    +dinamik tasarım
    +Sessiz motor
    +uzun ömürlü ve konforlu şanzıman
    +yalıtım
    +tatminkar performans
    +donanım
    +stabilite ve yol tutuş (Flexride şasi)
    +fiyat (dolu C segmenti dizel otomatik fiyatına yakın)
    Olumsuz yönü;
    -Klima butonları çok geç algılıyor
    -yan aynalar daha geniş olabilir
    -gövdesi daha hafif olmalı
    -D modunun altına S modu gelmeli
    -1.5 sene sonra yeni kasa gelecek olması
    Araç hakkında bahsedebileceklerim bu kadar. İzlemek isterseniz diye size daha önceden çektiğim videoların linkini ekliyorum.

    Not: Yaklaşık 120 km/h 2000 dd ile gittiğim gösterge tour moduna aitken, 180 km/h 3000 dd ve 200 km/h 3250 dd ki sport moduna ait.





    Herkese kazasız belasız sürüşler diyerek yazımı bitiriyorum

     Insignia 1.6 Cdti 136 Hp AT6 Sürüş İzlenimlerim


     Insignia 1.6 Cdti 136 Hp AT6 Sürüş İzlenimlerim

     Insignia 1.6 Cdti 136 Hp AT6 Sürüş İzlenimlerim

    Aracın deposunu dolu almıştım, mandal atana kadar yakıt alarak teslim ettim. 78 TL yakıt aldı. Tabi aracı oradan aldığımda tam dolumuydu onu bilmiyorum, gösterge dolu gösteriyordu

     Insignia 1.6 Cdti 136 Hp AT6 Sürüş İzlenimlerim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muharrem.05 -- 27 Ekim 2015; 10:12:39 >







  • Teşekkürler. Güzel inceleme.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teşekkürler güzel inceleme ,bir test videosu daha izledim oda beğenmiş seri beklediğinden seri bulmuştu,ağırlık hariç hemen hemen mükemmel bir araç olmuş o zaman.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Guzel arac begendim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Özlettin hocam. Daha çok bekliyoruz
  • Rica ederim beyler.

    @Revival artık eskisi kadar müsait olamıyorum. Olsam da forum eskisi gibi değil
  • muharrem.05 kullanıcısına yanıt
    Farkındayım hocam. Yeni astra incelemesi bekliyoruz mutlaka.

    İyi günler
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Yalnizca tour veya sport modlarina ait seklinde verdiginiz devir /hiz iliskisi diye bir sey yoktur .Vites oranlari sabittir.Degismez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: froster2006

    Yalnizca tour veya sport modlarina ait seklinde verdiginiz devir /hiz iliskisi diye bir sey yoktur .Vites oranlari sabittir.Degismez.

    Devir hız ilişkisi değil üstadım. Dikkatli okumamışsınız. Bahsettiğim sürüş moduna ait göstergeler. 120 kmh ile gittiğim tour moduna ait, diğerleri sport moduna.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RevivaL

    Farkındayım hocam. Yeni astra incelemesi bekliyoruz mutlaka.

    İyi günler

    haftaya test araçları gelecekmiş. Geldiğinde testini yapacağım üstadım
  • Emeğine sağlık kardeşim.

    Aracın donanımı gerçekten harika.Bunları düşününce otomatik şanzımanla 110 bin TL gayet makul görünüyor.Benzer donanımdaki Passat'ı 150'den aşağı vermezler.

    Hepsini geçtim rakiplerinde böyle gırtlak donanım fazla yok,Mondeo'da şanzıman yok zaten en başta donanımı da bu kadar güçlü değil.Superb desen şanzımanı soru işareti ve full donanımla 130'dan aşağıya gelmez o da.Latitude zaten yalan oldu.508'den de emin değilim pek bilgim yok nasıl olduguna dair.

    100 bin civarına araç alıcak olsam 1 dk tereddüt etmem şu araca yönelirim.Ha onu da cosmo sadece edition elegance felan yaramaz çünkü..

  • Çok güzel inceleme abi sağol her seyi super anlatmışsın ozlemişiz,insignia rakiplerinden farklı bir duruşu var ve tasarım olarak d segmentinde en cok insignia'yı beğeniyorum.Nasip olmadı henuz şu kasa insignia'nın cosmo donanımina binmek hatta insignia'ya binmek nasip olmadı

    Bu arada 19 inç jant ve flexride sasiyle yol tutusu süper demissiniz.Peki bu opsiyonlar olmadan durum nasıl? Yeni passatla karşılaştırırsak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ResenHareketEdenSAVCI -- 27 Ekim 2015; 11:03:45 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • insignianın özellikle makyajlısını bende çok beğendim.Daha önce 1.6 turbosunu kullanmıştım çok hoşuma gitmişti.ilk fırsatta bayiye gidip denemeyi planlıyorum.özellikle 1.4 turboları 2. elde gayet uygun fiyatlara bulunabiliyor.eline sağlık muharremcim
  • paylaşım için teşekkürler emeğinize sağlık, linkini açtığım konuya alıyorum hocam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    insignianın özellikle makyajlısını bende çok beğendim.Daha önce 1.6 turbosunu kullanmıştım çok hoşuma gitmişti.ilk fırsatta bayiye gidip denemeyi planlıyorum.özellikle 1.4 turboları 2. elde gayet uygun fiyatlara bulunabiliyor.eline sağlık muharremcim



    Meşhur shadowgeist sizmisiniz? Banınız açılmış



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ResenHareketEdenSAVCI -- 27 Ekim 2015; 11:15:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • benim de ne meşhurluğu onu anlamadım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    benim de ne meşhurluğu onu anlamadım

    Uye olali 2 sene falan oldu en az 15 20 defa ah nerde o eskiler shadowgeistler vs onların ettigi kavgalar falan ban yediler onlar, troller hala burda boyle yonetim olmaz tarzı mesajlar gördüm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ResenHareketEdenSAVCI -- 27 Ekim 2015; 11:11:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ben kavga etmedim kimseyle etmemde.ama otomobilleri alman olup olmadıklarına göre değerlendirmediğim için benle kavga etmek isteyen çok vatandaş oldu doğrudur.
  • inceleme için teşekkürler..

    geçen hafta bayiye gittim ben de kullandım dizel otomatik versiyonunu.. aracı genel hatlarıyla beğendim. sport tourer için fiyat sordum ama o da ne! ellerinde bir tane yok ve 2016 model olarak getirebileceklerini söyledi st arkadaş. havuzda da yokmuş. o zaman dedim neden fiyat listenize yazdınız ki! efendim neymiş az satıldığı için 2015 getirip risk almak istememişler. hayırlı işler dedim çıktım..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    ben kavga etmedim kimseyle etmemde.ama otomobilleri alman olup olmadıklarına göre değerlendirmediğim için benle kavga etmek isteyen çok vatandaş oldu doğrudur.

    welcome back sayın shadowgeist! kimler geri geldi de siz yoktunuz. geç de olsa sizi yeniden burada görmek güzel..
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.