Şimdi Ara

´´ İnsan dışındaki canlılarda ruh var mıdır?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
1.105
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İnsan dışındaki canlılarda ruh var mıdır?
    Ruh olabilmesi için akıl ve mantık şart mıdır?

    Can ile ruhun farkı var mıdır?


    Bence;

    Ruh; sadece insanda bulunmaktadır. Çünkü bilinçli davranış örüntülerini insanoğlu göstermektedir. (Diğer canlılardaki koşullamaları tenzih ediyorum.)

    Can ile ruh birbirinden idrak ve bilinçlilik yönünden ayrılır diye düşünüyorum.



  • bence vardır çünkü;
    korku heycan sevinç üzülme ve daha birsürü duygu ruh ile ilintilidir...
    ve gerek yaşamsal gerek içgüdüsel olsa da hayvanlarda da ruh olabilceğini düşünüyorum.

    en basidinden köpeğin bazı davranışlarda üzülmesi sevinmesi hatta kapris yapması (kaniş-terrier allahım nasıl bir köpek o ya)değişik olaylara değişik tepkiler vermesi onda ruh olabileceğinin kanıtı niteliğindedir.Senin bahsettiğin "ruh" aslında daha çok bilince kaçıyo sanki.
  • Ruh yoktur ki, hayvanlarda ve insanlarda olup olmadığı tartışılsın.

    Daha doğrusu şöyle ifade etmek daha uygun olacak sanırım..

    metafiziksel bağlamda tanımlanmaya çalışılan , ölümden sonra da yaşayacağı iddia edilen, RUH yoktur..

    Duygular, bilinç, kavrama, yorumlama v.b. tamamen beynin fonksiyonlarıdır...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: EngineerInDefenceInd

    Ruh yoktur ki, hayvanlarda ve insanlarda olup olmadığı tartışılsın.

    Daha doğrusu şöyle ifade etmek daha uygun olacak sanırım..

    metafiziksel bağlamda tanımlanmaya çalışılan , ölümden sonra da yaşayacağı iddia edilen, RUH yoktur..

    Duygular, bilinç, kavrama, yorumlama v.b. tamamen beynin fonksiyonlarıdır...




    bence beyin fonksiyonu değildir,sadece beyindeki etkisi bilinmektedir.yani ne biliyim bilmemne hormonu salgılanır vücut mutlu olur değil,vücut mutlu olunca metobolizme o hale bağlı olarak o hormonu salgılayarak uyum sağlar daha doğru.aynı hormonun farklı duygu hallerinde salgılanabildiğini sanıyorum,biraz kasarsam örnek bulabilrm sanırım:) işte o aradaki fark bence sadece beyin fonksiyonları ile basite indirgenemez bence




  • Önce temel bir girdi ile diyelim: Büyük bilgi eksiklikleri İMANLA küçük bilgi eksiklikleri TAHMİN le kapatılır.

    Dolayısı ile TAHMİN ile İMAN aslında kardeştir.

    Örnek: Bulutları izliyoruz İstanbul üzerinde yükseltiler şöyle içerikleri yağmur taşıyor rüzgar yönü bu. Ancak 24 saat sonra değişecek parametleler şimdilik ve şimdiden bilinmeyince bu bilgi eksikliği TAHMİN ile kapatılır.

    Adına da HAVA TAHMİN RAPORU deriz. içince hem bilgi vardır hem boşluk vardır. Oranı bilgi lehine çoktur.

    Ölüm hakkında bilinenler SADECE VE SADECE ölenler ve ölüm anında biz canlıların gözledikleri ve Tıbbın bildiklerinden ibaret ve bu canın son noktasında bitiyor. Bakın öte varsayılan yere ait bilgi nerdeyse sıfır. Peki bu büyük bilgi eksikliği ne ile kapatılacak? İMANLA !

    Öte yandan esas konu RUh mevzuu mantıkta dualite yaoan konulardandır. Mesela ses titreşimdir derken nsesi ve titireşimi ayrı birşeymiş gibi düşünebiliriz. Nokta da eski sayfalarda dedim Tanrı nefes borusu olmadan nefes aldırabilecek mi aldırır denildi. Peki nefes borusuz yaşayacaksam nefes alma eylemi ne oluyor?

    Sonuçta canlılık özelliği bizde bir ruh kavramını zihinde yansıma şeklinde algılamamıza netice veriyor. Ruh maddede ayrı ayrı görmediğimiz özellikleri oluşumun bütününde farklı olan özellikli şeylerin o maddeye değil de VARSAYIMSAL BİR RUHA dayandığı vehminden öte değildir iddiamdır.

    Teşekkürler.




  • İslamiyete göre insan dışındaki bir canlıda ruh yoktur. Oysa insan ile %98,5 oranında genetik mirası paylaşan ve bir hominid olan şempanze, insanda ruh olduğu izlemini uyandıran çoğu davranışı büyük bir beceri ile yapmaktadır. İnsanda ruh var ama şempanzede hiç yok demek ya da insanı bıçakla kesilmiş gibi ayırarak şempanzeyi diğer tarafa koymak ayıp olur.
  • Ruh varsa her canlıda, canlılığın kaynağı şeklinde olmalı. Eğer yoksa hiçbir canlıda olmamalı. Dünyada bir şempanzenin zeka seviyesine sahip milyonlarca insan var(mongolizm), bu insanlarda ruh yok mu diyeceğiz? Eğer varsa şempanzede neden olmasın? Ruh yoktur
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    İnsan Hayvan mıdır
    7 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • "Sana Ruh'tan sorarlar; De ki: "Ruh, Rabbimin emrindendir, size ilimden yalnızca az bir şey verilmiştir." (İsra Suresi, 85)
    Bu kelimeler dahi doğru bir mantık ve akıl süzgeciyle gözlerseniz Tanrısal olmamaklığı gerekir. Zira az birşey ne zaman nasıl verilmiştir. Muhatap Tanrı ise bu muamelede bu bir zaman içinde teessüs eder. Ondan önce Tanrı ne yapıyordu deriz? Bu sorular sorulur gider. Gider çünkü sanrılar gerçeklere oturmazlar.


    Sadece Evrensel ve Anayasal düşünce hakkımı kullanıyorum:

    İNSAN HAKLARI EVRENSEL BEYANNAMESİ

    Madde 18 : Herkes düsünce, vicdan ve din özgürlügü hakkına sahiptir. Buna gore, herkes din ya da inanç değiştirmekte özgürdür. Ayrıca dinini ya da inancını tek başına ya da toplulukla birlikte açık olarak ya da özel olarak ögretim, uygulama, ibadet ve ayinlerle açıklama özgürlügüne sahiptir.

    Madde 19 : Herkesin düsünme ve anlatma özgürlügü vardır. Buna göre, hiç kimse düsüncelerinden dolayı rahatsız edilemez. Ayrıca ülke sınırları söz konusu olmaksızın bilgi ve düsünceleri her türlu araçla aramak, sağlamak ve yaymak hakkına sahiptir.

    ANAYASA :

    Madde 24-
    (1) Herkes din ve inanç hürriyetine sahiptir. Bu hak, tek başına veya topluca, alenen veya özel olarak ibadet, öğretim, uygulama ve ayin yapmak suretiyle dinini veya inancını açıklama ve bunları değiştirebilme hürriyetini de içerir.
    (2) Kimse ibadete, dinî ayin ve törenlere katılmaya, dinî inanç ve düşüncelerini açıklamaya zorlanamaz; dinî inanç, düşünce ve kanaatlerinden ve bunları değiştirmekten dolayı kınanamaz, suçlanamaz ve farklı bir muameleye tâbi tutulamaz.




  • İnanan için vardır inanmayan için yoktur.Çünkü varlığı yada yokluğu ispatlanamaz.

    Mesela ben inandığım için benim için kesinlikle vardır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mertekin

    İnanan için vardır inanmayan için yoktur.Çünkü varlığı yada yokluğu ispatlanamaz.

    Mesela ben inandığım için benim için kesinlikle vardır.


    Yaklaşımınız bana biraz tutarsız geldi.
    Şöyle ki : ben şu anda odamın ortasında bir ayı olduğuna inansam,
    ben inanıyorsam vardır desem ve başkalarına burda ayı var desem, başkaları bana nasıl bir gözle bakardı ?

    Düşüncelerim yanlış anlaşılmasın, herkesin inancına saygım var ama,
    ben inanıyorsam vardır demek en hafif tabiriyle biraz saflık olur.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Kotiledon


    quote:

    Orjinalden alıntı: mertekin

    İnanan için vardır inanmayan için yoktur.Çünkü varlığı yada yokluğu ispatlanamaz.

    Mesela ben inandığım için benim için kesinlikle vardır.


    Yaklaşımınız bana biraz tutarsız geldi.
    Şöyle ki : ben şu anda odamın ortasında bir ayı olduğuna inansam,
    ben inanıyorsam vardır desem ve başkalarına burda ayı var desem, başkaları bana nasıl bir gözle bakardı ?

    Düşüncelerim yanlış anlaşılmasın, herkesin inancına saygım var ama,
    ben inanıyorsam vardır demek en hafif tabiriyle biraz saflık olur.






    Bu yazıya bir cevap ancak bunun kadar mükemmel bunun kadar açık bunun kadar izah edici ve bir o kadar da esprili olamazdı. Eline sağlık Kotiledon.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Kotiledon


    quote:

    Orjinalden alıntı: mertekin

    İnanan için vardır inanmayan için yoktur.Çünkü varlığı yada yokluğu ispatlanamaz.

    Mesela ben inandığım için benim için kesinlikle vardır.


    Yaklaşımınız bana biraz tutarsız geldi.
    Şöyle ki : ben şu anda odamın ortasında bir ayı olduğuna inansam,
    ben inanıyorsam vardır desem ve başkalarına burda ayı var desem, başkaları bana nasıl bir gözle bakardı ?

    Düşüncelerim yanlış anlaşılmasın, herkesin inancına saygım var ama,
    ben inanıyorsam vardır demek en hafif tabiriyle biraz saflık olur.







    Düşüncenizi yanlış anlamadım fakat şöyle bir durum var.Siz elma ile otomobili karşılaştırmışsınız.

    Çünkü ayı ile ruh tamamen faklı kategoriye tabidirler.

    Şöyleki ayı maddesel bir varlık iken ruh düşüncesel bir varlıktır.

    Bir odada ayı olduğu halde siz yok diyorsanız o yok olduğu anlamına gelmez yine vardır.
    Yada olmayan bir ayıya siz var diyede inansanız o yoktur.
    Çünkü 5 duyu ile algılanabilir ve ispatlanabilir.

    Oysa siz ruh vardır yada yoktur dediğinizde biz bunun aksini iddia edemeyiz çünkü ispat edemeyiz.Derizki bizim için var sizin için yoktur.
    Yada tam tersi bizim için yoktur sizin için vardır.
    Umarım açıklayıcı olmuştur.




  • Tamam işte biz de aynını diyoruz

    quote:

    Şöyleki ayı maddesel bir varlık iken ruh düşüncesel bir varlıktır.


    bu inancınız sizin kafanızın içindeki birşeydir. Demek ki yargılarımız aynı imiş. Senin kafanın içindeki seni bağlar. Bende desem ki düşünce olarak Matahura'ya tapıyorum. Ona nasıl inanmazsınız diye? Benim için var. Ne dersiniz?
  • Olmaz mı yahu,Kuranda da belirtilir bu biz her canlıya ruh verdik diye geçiyordu sanırım
    Ruhsuz hiçbir canlı yok,ruh her canlının yaşam kaynağıdır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ömer

    İnsan dışındaki canlılarda ruh var mıdır?
    Ruh olabilmesi için akıl ve mantık şart mıdır?

    Can ile ruhun farkı var mıdır?


    Bence;

    Ruh; sadece insanda bulunmaktadır. Çünkü bilinçli davranış örüntülerini insanoğlu göstermektedir. (Diğer canlılardaki koşullamaları tenzih ediyorum.)

    Can ile ruh birbirinden idrak ve bilinçlilik yönünden ayrılır diye düşünüyorum.

    Ruh olabilmesi için akıl ve mantık şart değildir. Zira bendensel bir varlık olması aynı şekilleri zorunlu kılmadığı ve halihazırda sayısı bilinmeyen çeşit canlı bulunduğu ortadadır. Aynı şekilde ruhun standart olması gerekmez. Her canlıya o canlının kendine has özelliklerini verende muhtemelen onun kendi cinsine ait ruhudur.
    Can ile ruh bana eş anlamlı kelimeler gibi gelir. Ama farklı olabilirler. Zira can bedenle ruhun birleşmesi ile meydana gelen duruma deniyor olabilir.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mertekin
    Şöyleki ayı maddesel bir varlık iken ruh düşüncesel bir varlıktır.



    Düşüncesel varlık ???????? nassı yani ??
  • quote:

    Orjinalden alıntı: EngineerInDefenceInd

    quote:

    Orjinalden alıntı: mertekin
    Şöyleki ayı maddesel bir varlık iken ruh düşüncesel bir varlıktır.



    Düşüncesel varlık ???????? nassı yani ??


    Soyut bi varlık demek istedim.
  • İslama göre yoktur çünkü Allah sadece insan oğluna kendi ruhundan üflemiştir.
  • quote:

    hare rama
    Madde 24-
    (1) Herkes din ve inanç hürriyetine sahiptir. Bu hak, tek başına veya topluca, alenen veya özel olarak ibadet, öğretim, uygulama ve ayin yapmak suretiyle dinini veya inancını açıklama ve bunları değiştirebilme hürriyetini de içerir.


    bu yasa türkiyede geçerli değil.umuma açık yerde namaz kılında bakın ne oluyor...hemen iran muhabbetleri dönüyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mertekin


    quote:

    Orjinalden alıntı: EngineerInDefenceInd

    quote:

    Orjinalden alıntı: mertekin
    Şöyleki ayı maddesel bir varlık iken ruh düşüncesel bir varlıktır.



    Düşüncesel varlık ???????? nassı yani ??


    Soyut bi varlık demek istedim.

    yani olmayan, insanın beyninde yarattığı şeyler...süper..,,
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.