Şimdi Ara

İngilizce Konuşmak İstiyorsan Sakın Grammer Öğrenme (7. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
160
Cevap
28
Favori
30.635
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ScS1965

    bu gramer saçmalığı öğrenilmeden hatta ve hatta işi abartıp türkçeyi iyi bilmeden ingilizce almanca konuşulamaz diyen adama
    ben sadece turizm bölgelerimizdeki yüzlerce adamın gerekirse politik konuları bile tartışabilecek seviyelere 1-2 senede hiç gramer almadan nasıl geldiğini soruyorum cevap : abudik kubidik eee şey falan

    Unutmayın araba kullanmayı öğrenmeniz için direksiyona oturmak gerek yan koltuğa değil

    Ben bi dilci olarak söyliyeyim. Okulda bil bölümü okuyor olmak bile rahatça konuşabilmenize yetmiyor, hatta okulun bu konuda bi etksi yok bile diyebilirim. Peki neden konuşamıyoruz? Cevabı çok basit pratik yapacak kimse yok. Bi yabancıyla konuşmak arkadaşınla ya da hocanla konuşma gibi olmuyor. Bu insanlar ortaokuldan beri agır şekilde gramer eğitimi alıyorlar. Ve gramere bagımlı hale geliyoruz. Konuşmaya çalışıncada he sonra fiil tekil mi çogul mu olur, şuan evin içindeyim ozaman in olur ama halınında üzerindeym on mu olur gibi saçma sapan kurallara takılıp kalıyorlar. Turizm bölgesindeki insanlar neden politik konuları konuşabilecekleri seviyeye geliyorlar hemen sana bununda cevabını vereyim ee şeey falan demeden, geçen sene arkadalım ispanyada erasmus yaptı ve bu sene okula geldiğinde takır takır ispanyolca konuşuyordu. Bunun nedeni oradaki insanlarla sürekli konuşmaya çalışmasından. Türkiyede bi kelime ögrenirsen veya bi kalıp ögrenirsen onu 5-10 defa kagıda yazar ögrenmeye çalışırsın ama o kalıbı veya kelimeyi sözlü olarak cümle içinde kullanır ve sürekli bunu kullanırsan kalıcı olur. Dil sürekli tekrar gerektirir. EE sürekli sen o dili konuşmaya çalışınca neden dilin gelişmesin. İlk başta gramerin kaşını gözünü yararak konuşursun ama zamanla o otururve düzgün bi gramerle konuşmaya başlarsın. O turizm bölgesindeki insanlar direk he help me diyememişte olabilir, he me help demişte olabilir ama sürekli native birisiyle konuştukça sürekli o dile magruz kaldıkça zamanla grameri düzelmiştir.

    Gramer, writing, listening, speaking, reading bu 5 unsur bi bütündür. Biri olmadan diğerleri olmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yurtik

    quote:

    Orijinalden alıntı: ScS1965

    bu gramer saçmalığı öğrenilmeden hatta ve hatta işi abartıp türkçeyi iyi bilmeden ingilizce almanca konuşulamaz diyen adama
    ben sadece turizm bölgelerimizdeki yüzlerce adamın gerekirse politik konuları bile tartışabilecek seviyelere 1-2 senede hiç gramer almadan nasıl geldiğini soruyorum cevap : abudik kubidik eee şey falan

    Unutmayın araba kullanmayı öğrenmeniz için direksiyona oturmak gerek yan koltuğa değil

    Ben bi dilci olarak söyliyeyim. Okulda bil bölümü okuyor olmak bile rahatça konuşabilmenize yetmiyor, hatta okulun bu konuda bi etksi yok bile diyebilirim. Peki neden konuşamıyoruz? Cevabı çok basit pratik yapacak kimse yok. Bi yabancıyla konuşmak arkadaşınla ya da hocanla konuşma gibi olmuyor. Bu insanlar ortaokuldan beri agır şekilde gramer eğitimi alıyorlar. Ve gramere bagımlı hale geliyoruz. Konuşmaya çalışıncada he sonra fiil tekil mi çogul mu olur, şuan evin içindeyim ozaman in olur ama halınında üzerindeym on mu olur gibi saçma sapan kurallara takılıp kalıyorlar. Turizm bölgesindeki insanlar neden politik konuları konuşabilecekleri seviyeye geliyorlar hemen sana bununda cevabını vereyim ee şeey falan demeden, geçen sene arkadalım ispanyada erasmus yaptı ve bu sene okula geldiğinde takır takır ispanyolca konuşuyordu. Bunun nedeni oradaki insanlarla sürekli konuşmaya çalışmasından. Türkiyede bi kelime ögrenirsen veya bi kalıp ögrenirsen onu 5-10 defa kagıda yazar ögrenmeye çalışırsın ama o kalıbı veya kelimeyi sözlü olarak cümle içinde kullanır ve sürekli bunu kullanırsan kalıcı olur. Dil sürekli tekrar gerektirir. EE sürekli sen o dili konuşmaya çalışınca neden dilin gelişmesin. İlk başta gramerin kaşını gözünü yararak konuşursun ama zamanla o otururve düzgün bi gramerle konuşmaya başlarsın. O turizm bölgesindeki insanlar direk he help me diyememişte olabilir, he me help demişte olabilir ama sürekli native birisiyle konuştukça sürekli o dile magruz kaldıkça zamanla grameri düzelmiştir.

    Gramer, writing, listening, speaking, reading bu 5 unsur bi bütündür. Biri olmadan diğerleri olmaz.

    Dostum zaten benim dediğim şeylerin açıklamasını yapmışsın ama kurs hocalara öğretmenler şunu unutuyor!
    Adam kafaya takmış grameri kelimeden önce grameri sokuyor kafana e ilk aşamayıda geçemeyince elimizde patlıyor iş çünkü unutulmaya mahkum o gramerler, ben sana cümlenin öğelerini ayır desem ayıramazsın(istisnalar hariç) ama neyin ne olduğunu bilirsin bunun sebebi dil aşınalığıdır. Çünkü bilirsin kelimelerin nasıl anlamlı bir şekilde sıralanacağını.

    Son olarak dil konuşulmadan öğrenmenin çok çok zor olacağını savunuyorum ama
    gramer,writing , listening, speaking,reading, olmadan da dil olur .
    O ispanyada ki arkadaşın büyük ihtimaller konuşabiliyordur ama çoğu cümlelerde yazım,kelime sonuna ek hataları yapabilir bu da dilin bize şu özelliğini gösterir. Bazen o dili konuşursun ama yazamazsın yada gramerini bilmeden de konuşabilirsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ScS1965

    quote:

    Orijinalden alıntı: yurtik

    quote:

    Orijinalden alıntı: ScS1965

    bu gramer saçmalığı öğrenilmeden hatta ve hatta işi abartıp türkçeyi iyi bilmeden ingilizce almanca konuşulamaz diyen adama
    ben sadece turizm bölgelerimizdeki yüzlerce adamın gerekirse politik konuları bile tartışabilecek seviyelere 1-2 senede hiç gramer almadan nasıl geldiğini soruyorum cevap : abudik kubidik eee şey falan

    Unutmayın araba kullanmayı öğrenmeniz için direksiyona oturmak gerek yan koltuğa değil

    Ben bi dilci olarak söyliyeyim. Okulda bil bölümü okuyor olmak bile rahatça konuşabilmenize yetmiyor, hatta okulun bu konuda bi etksi yok bile diyebilirim. Peki neden konuşamıyoruz? Cevabı çok basit pratik yapacak kimse yok. Bi yabancıyla konuşmak arkadaşınla ya da hocanla konuşma gibi olmuyor. Bu insanlar ortaokuldan beri agır şekilde gramer eğitimi alıyorlar. Ve gramere bagımlı hale geliyoruz. Konuşmaya çalışıncada he sonra fiil tekil mi çogul mu olur, şuan evin içindeyim ozaman in olur ama halınında üzerindeym on mu olur gibi saçma sapan kurallara takılıp kalıyorlar. Turizm bölgesindeki insanlar neden politik konuları konuşabilecekleri seviyeye geliyorlar hemen sana bununda cevabını vereyim ee şeey falan demeden, geçen sene arkadalım ispanyada erasmus yaptı ve bu sene okula geldiğinde takır takır ispanyolca konuşuyordu. Bunun nedeni oradaki insanlarla sürekli konuşmaya çalışmasından. Türkiyede bi kelime ögrenirsen veya bi kalıp ögrenirsen onu 5-10 defa kagıda yazar ögrenmeye çalışırsın ama o kalıbı veya kelimeyi sözlü olarak cümle içinde kullanır ve sürekli bunu kullanırsan kalıcı olur. Dil sürekli tekrar gerektirir. EE sürekli sen o dili konuşmaya çalışınca neden dilin gelişmesin. İlk başta gramerin kaşını gözünü yararak konuşursun ama zamanla o otururve düzgün bi gramerle konuşmaya başlarsın. O turizm bölgesindeki insanlar direk he help me diyememişte olabilir, he me help demişte olabilir ama sürekli native birisiyle konuştukça sürekli o dile magruz kaldıkça zamanla grameri düzelmiştir.

    Gramer, writing, listening, speaking, reading bu 5 unsur bi bütündür. Biri olmadan diğerleri olmaz.

    Dostum zaten benim dediğim şeylerin açıklamasını yapmışsın ama kurs hocalara öğretmenler şunu unutuyor!
    Adam kafaya takmış grameri kelimeden önce grameri sokuyor kafana e ilk aşamayıda geçemeyince elimizde patlıyor iş çünkü unutulmaya mahkum o gramerler, ben sana cümlenin öğelerini ayır desem ayıramazsın(istisnalar hariç) ama neyin ne olduğunu bilirsin bunun sebebi dil aşınalığıdır. Çünkü bilirsin kelimelerin nasıl anlamlı bir şekilde sıralanacağını.

    Son olarak dil konuşulmadan öğrenmenin çok çok zor olacağını savunuyorum ama
    gramer,writing , listening, speaking,reading, olmadan da dil olur .
    O ispanyada ki arkadaşın büyük ihtimaller konuşabiliyordur ama çoğu cümlelerde yazım,kelime sonuna ek hataları yapabilir bu da dilin bize şu özelliğini gösterir. Bazen o dili konuşursun ama yazamazsın yada gramerini bilmeden de konuşabilirsin.

    Dili kimin, ne amaçla kullanacagına baglı bi durum dediğiniz. Ben dil bölümünde okuyorum. Aman salla grameri, writingi konuşmayı ögreneyim yeter diyemem çünkü çeviride yapacam ileride, gerektiginde ingilizce yazışmamda gerekcek. Ancak turizm bölgesinde çalışan bri için writing çok önemli değildir haklısınız. Daha çok konuşmaya odaklı olmalı. Ama sadece konuşma bile olsa gramer gereklidir. Yurt dışındaki dil okullarının ders içeriklerine, materyallerine bakarsanız, gramer, writing listening e önem verdiklerini görürsünüz. Hepsi birlikte gelişmeli. Siz bile hiç okumamış bi insan bile olsanız cümlelerinizi bi gramer üzerine kurarsanız. Gramer illa vardır. Yabancılarda gramerle konuşuruz.Bizde de yazarken gramere dikkat edin ama konuşurken gramerin kafasını gözünü kırın, yeterki konuşun o zamanla düzelir derler. Ve nekadar native birisiyle konuşur, nekadar ingilizce bir şeyler okursanız okadar ingilizceniz düzelir, gelişir, güzelleşir




  • "İngilizce Konuşmak İstiyorsan Sakın Grammer Öğrenme "

    bu başlığı açarken sadece teşbih yaptım, tabiki gramer önemli ve olmalı.

    ama gramer ülkemizde öyle önemli bir konuma sokuluyor ki, önce ona ağırlık veriliyor, sonra insanlar konuşamayınca sıkılıp bırakıyor, klasik bahane "yurtdışına çıkmak lazım, burada bu iş olmuyor..."

    Oysa %20 gramer %20 konuşma %20 yazma %20 okuma %20 dinleme

    şeklinde dengeli bir dağılım olmalı, hatta başlangıçta konuşmaya dahada fazla ağırlık verilebilir, ölü toprağını üstünden atarsın. Sonra isteyen işin tekniğini öğrenir, ÖNCE değil, SONRA... :))
  • gitar G kullanıcısına yanıt
    Ben kendi kendime öğrenmeye başladım ingilizceyi
    yıllardır uğraşıyorum ama Turistlerin çok olduğu yerlerde çalıştım bunun için , bunun üzerine birde dış ticaret birikimi ekledim ve şu an bir şirkette yurt dışı satış yöneticisi oldum
    çatır çatır müşterileri arıyor ve konuşuyorum :) bence sen haklısın gramer öğrenmek konuşmayı öldürür
  • Bildiğim y
    zlerce kelime var ancak önce ilkokul , sonra lise , en son da üniversite de GRAMMER i sokarak ararya herşeyi unutmamı sağladılar. Will li cümleler dışında kurabildiğim kalıp yok , o da zamanı değişmediği için direk kurabilmemiz nedeniyle . Hazırlıkta okuyorum şuan ancak Essay den kaldım ve 29 temmuz sınavım olacak , baktım kalanların listesine -- hazırlıkta 600 den fazla öğrenci var 250 si kalmıştır . -- İnanın detaya indikçe saçmalaşıyor , çok gereksiz şeyleri anlatıyorlar .
  • evet , bu konuyu açan arkadas haklı

    ben 5 seneden beri işadamlarına ingilizce konusma dersi veriyorum

    to be fiili dahil hiçbir gramer bilgisini öğretmem ama 10 numara iletişim kurmaktadır.

    teknikleri öğrenmek isteyen varsa buraya yazsın , anlatayım
  • ingilizce konusmanın pronounciation ile uzaktan yakından alakası yoktur . kimse kendini kandırmasın

    konusmak için az gramer bol cümle tekrarı

    kelimeleri papağan gibi ezberleme , hafıza yontemleri ile ogren ....
  • teknikleri merak ediyorum ama size bir şey soracam gramer öğrenmeden cümle dizilişi nasıl nereye ne gelir bunu nasıl halledecez bir başlıkta okumuştum anadilimiz ingilizce olmadıgı için bizim sistemde gramer öğrenmeden ingilizceyi kolay kolay kimse öğrenemiyor biraz olsun grameri bilmek gerekiyor ha benim imkanım var yurt dışına gidip 1 yıl kalırım derseniz o zaman sokak dilini öğrenirsiniz diye düşünüyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi berrakk -- 27 Ağustos 2013; 1:32:43 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berrakk

    teknikleri merak ediyorum ama size bir şey soracam gramer öğrenmeden cümle dizilişi nasıl nereye ne gelir bunu nasıl halledecez bir başlıkta okumuştum anadilimiz ingilizce olmadıgı için bizim sistemde gramer öğrenmeden ingilizceyi kolay kolay kimse öğrenemiyor biraz olsun grameri bilmek gerekiyor ha benim imkanım var yurt dışına gidip 1 yıl kalırım derseniz o zaman sokak dilini öğrenirsiniz diye düşünüyorum

    Aslında önemli bir noktaya değinmişsiniz.
    Şimdi şöyle bir durum var: Birincisi kendi dilini öğrenmek.
    İkincisi SONRADAN yabancı dil öğrenmek.
    Bazı kalıplar dışında diller bir mantık üzerine kuruludur. Ekler filan hep bu mantığın oluşumu için kullanılır.
    "Ben okul gitmek" demeyiz mesela, burada okul-a daki a eki gitme eyleminin hedefini gösterir. İngilizce'de ise aynı fonksiyonu to edatı gerçekleştirir.
    Daha başka örnekler de verilebilir ama uzatmayayım, işin özü esasen, ifade etmenin bir mantığı olduğudur.
    Kendi dilini öğrenen biri bu mantığı otomatikman alır, çünkü bebeklikten itibaren her er an , neyin nasıl anlatıldığını yaşayarak, görerek öğrenmiş ve o mantığı almıştır. Biz de kendi dilimizin mantığını almışızdır. İşte yabancı dil öğrenmede bize en büyük zorluğu kendi dilimizin KULLANIM ALIŞKANLIKLARI VE MANTIĞI çıkarır. Yoksa, "taş" yerine "stone" kelimesini koymak o kadar da zor değil aslında. Ama mesele bu değil tabii ki.
    İşte GRAMER BİZE YABANCI DİL KULLANMANIN MANTIĞINI VERİR. Kelimelerin hangi mantıkla nasıl yan yana gelip ne ifade ettiğini ancak gramer yardımıyla anlayabiliriz.
    Mesela ben biliyorum, siz de bilirsiniz ki, Almanya'ya gidip on yıllarca kalıp doğru dürüst iki kelimeyi bir araya getiremeyen Türkler olmuştur. Sebebini düşündünüz mü hiç?
    Yani, sonradan gittiğiniz bir yerde yaşamak da o dili öğrenmenizi sağlamıyor. Belki en fazla kabaca birkaç cümle edebilirsiniz o kadar.
    Oysa orada doğup büyüyen bir çocuk çok kolay öğreniyor ve çok kolay anlayıp konuşuyor. Bunun nedeni yukarıda belirttiğim mantık ve alışkanlık olayıdır. BU NEDENLE ÖĞRETİM VE EĞİTİM ALMADAN YABANCI DİL ÖĞRENİP KONUŞABİLMENİZ MÜMKÜN DEĞİLDİR.
    Gramersiz öğretimin içeriğini ve tekniklerini bilmiyorum. Ama günlük yaşam içerisinde bir miktar cümleyi kalıp olarak anlamak ve söylemek dışında bir faydası olacağını sanmıyorum. "Kalıp olarak anlamak"tan kastım şu: Duymaya alışkanlık kazandığı bazı cümlelerin sonuç olarak ne anlama geldiğini kabaca bilebilir. Ama bu çerçevenin dışına çıkacak cümleler kurması gerektiğinde ya da duyduğunda apışıp kalır. Bunu garanti ederim.
    Oysa gramer öğrenerek bir dilin MANTIĞINI kavramış olanlar, o ana kadar karşılaştıklarından farklı cümleler kurabilir ya da duyduğunda anlayabilir. Olay budur. Yoksa gramer dediğiniz şey kendi başına çok saçma gözükür zaten.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HerhangiBiriyim -- 27 Ağustos 2013; 2:28:10 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bizimozelders

    ingilizce konusmanın pronounciation ile uzaktan yakından alakası yoktur . kimse kendini kandırmasın

    konusmak için az gramer bol cümle tekrarı

    kelimeleri papağan gibi ezberleme , hafıza yontemleri ile ogren ....

    Hocam peki sizin konuşmanız nasıl, grameri çok çok iyi bildiğinize şüphe yok yani konuşmakta en çok sizin zorlanıyor olmanız lazım :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okaaaaaan -- 27 Ağustos 2013; 3:22:15 >
  • türkler ilkokuldan liseye kadar ve üniversitede gramer üzerine eğitim alır, yetenekli birkaç ogrenci dışında konusan da olmuyor.

    ama dünyanın diğer yerlerinde çocukları dogru yanlıs konusturuyorlar, yeter ki konussun çocuk , zamanla hataları düzeltiyorlar

    mesela ruslar , eğitim almadan konusabiliyor, çünkü duydugunu söylüyor, biz ise okudugumuz grameri kullanmaya calısıyoruz,


    gramer , çay içindeki şeker gibi olmalı, dışarıdan bakınca ankaşılmamalı, içince anlaşılmalı.

    mükemmeliyetçiliği bırak , telaffuzu unut ve KONUS
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bizimozelders

    türkler ilkokuldan liseye kadar ve üniversitede gramer üzerine eğitim alır, yetenekli birkaç ogrenci dışında konusan da olmuyor.

    ama dünyanın diğer yerlerinde çocukları dogru yanlıs konusturuyorlar, yeter ki konussun çocuk , zamanla hataları düzeltiyorlar

    mesela ruslar , eğitim almadan konusabiliyor, çünkü duydugunu söylüyor, biz ise okudugumuz grameri kullanmaya calısıyoruz,


    gramer , çay içindeki şeker gibi olmalı, dışarıdan bakınca ankaşılmamalı, içince anlaşılmalı.

    mükemmeliyetçiliği bırak , telaffuzu unut ve KONUS

    Hocam siz haklı olabilirsiniz elbette tecrübeniz yıllara dayanıyor olabilir ancak ülkemizde malesef çıkarcılar gene iş başında, gene umut satıyorlar, gramersiz ingilizce diye bir şey çıktı kulağa hoş ve basit geliyor ve bunun üzerinden nemalanma yarışı var, sonuç gene hüsran oluyor, gramersiz öğretim gene uzun soluklu bir iştir gene emektir ancak bunu sanki gramersiz çok basit gelin 1 ayda hemen öğrenin gibi yansıtan piyasacılar yüzünden insanların güveni kalmadı kimseye..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okaaaaaan -- 27 Ağustos 2013; 15:43:13 >




  • hocam gramersiz ingilizce için bile karşındaki kişinin istekli olması lazım öğrenmeye açık sizin öğrettiklerinizi tekrar etmedigi,uygulamadıgı sürece yine aynı yerde sayar
    mesela çevremde de çok fazla kişi var benim abimde ingilizce kursuna gitti onun anlattıgı kursta bile çoğu insan isteksiz istekli olan zaten ilerleme kaydediyor kursa başlayıp ilk bir iki kur devam edip sonra bırakanlar oluyor bırakmayanlar işte öğreniyor ingilizceyi hiç kursa gitmeyip çeşitli kaynaklardan ama azim ederek öğrenen insanlarda var işin başı bence çalışmak ama yılmadan yoksa hoca anlatıp eve gelince tekrar yapılmazsa hiçbir şey olmaz öss ye hazırlanırkende aynısı geçerli degil mi dershaneye gidip kazanamayan ama evde çalışıp kazanan öğrenciler var birşeyi nekadar istedigin bu çok önemli hedef koymak lazım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Blitzkrieger

    Oldukça güzel açıkladın durumu aslında....

    Bu dediğin olayıda en fazla yapanda Amerikan Kültür falandır...Gidersiniz sorun değil hatalıda olsa konuş der ama kendi öğretmeninin mükemmel ve ingiliz aksanı ile konuşmasını ister. Bu şekilde öğrenciyi öğretmenleri ile ezerki öğrencisi sürekli çabalasın dursun, sürekli para gelsin vs...

    Bende akademik kariyere hazırlananlar dışında öğrencilerimi c1 - c2 seviyesine almam...Kura devam etmek isterler ama gereksiz olduğunu söylerim b1 - b2 kişisel kullanım için bir kişiye yeterli bir seviye, bu seviyedeki kişi zaten bağımsız hale gelmiştir. c1 - c2 de artık resmi yapıları detaylı grammar gösteririm vs vs...

    %90'a grammare bakıyorlar konusuda çok doğru...Hiç bir mesajımda sadece grammar çalışın demedim hepsine eşit ağırlık verin diye yazdım ki olması gerekende budur, tüm yetiler birbirini destekler...

    Birde Gitar gene boş boş suçlamalarda bulunma yeter artık

    Blitz hocam yazdiklarinizin genelini okumaya çalıştım ama genellikle gitar hocanın önerilerine (bir mesajın haricinde) hep inkâr şeklinde cevapların olmuş. O mesaji da biraz yuvarlak yazmışsın. Hep o olmaz, bu olmaz, şu olmaz, peki nasıl olur??? Burada bu kadar adamız, herkes belli seviyelerde, ve belli seviyeye ulaşmaya çalışan insanlar, bende tam effortless setine baslayacaktim ki senin yazılarını okuduktan sonra şüpheye düştüm. Acaba sınırlı vaktimi bu setle boşuna mı harciyacagim? Hatta day of the dead ve a kiss derslerini de bitirmistim :) neyse gördüğüm kadarıyla kimse de bu konuda senin kadar bilgi birikim sahibi değil. Tekrar ediyorum peki nasıl olur?? Bize somut bir yol haritası cizebilir misin? Şahsen duacın olurum :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ben de İngilizce öğrenmek isteyip başaramayanlardanım. Aslına bakarsanız beni ilk olarak gramer öğrenmeye çalışmak soğuttu bu işten. Çok sıkıcı geldi. Ama mutlaka öğrenmeliyim. Sıkılmadan ve etkili öğrenebileceğim bir yöntem arıyorum.
  • Malesef 8 ay sonra sınavım var Grammer'i iyicene öğrenmek zorundayım Üniyi bir kazanalım hele ondan sonrası kolay
  • Habeş Kralı H kullanıcısına yanıt
    Uzun zamandır foruma girmediğim için şimdi cevap veriyorum. Umarım yardımcı olurum.

    Açıkcası daha önce çok fazla yazdım bu konuda. Nasıl olur ne yapılır vs...

    Öncelikle dil öğrenmek diyoruz...Öğrenme işi çaba göstermeden olmaz. Effortless vs vs...Bunların hepsinin yerine iyi hazırlanmış kitaplar kullanmanız gerekmekte. Dil öğrenme sürece çok yönlü bir süreç. Bu süreçte temeli edinmeniz ingilizce dil yapısını öğrenmeniz gerekmekte. Bu da bir grammar kitabı edinerek olur. Bunun üzerine kelime ve okuma parçaları ile çalışmalısınız. Dinleme ve konuşma kısmını ise diziler filmler vs ile halledersiniz zaten.

    Grammar öğrendik konuşamadık yıllarca hede hüde diyenler var...present perfect tense = have/has + v3 diye formul ezberleyerek öğrenmeye çalışırsan olmaz o iş işte. O yapının doğru kullanımını bilmen gerek. present perfect tense Türkçede olmadığı için bizim öğrencinin kafada tam şema oluşmaz. Belirttiği zaman sürecini anlamaz...Bu sorunun üstesinden de okuma parçaları ile gelirsiniz. Özetle sistematik bir çalışma ile grammar + kelime ve okuma parçaları ile olur bu iş. Kelimeleride liste yapıp ezberlemeye çalışmayın. Kullanımını görmeniz gerek. Bunun içinde Grammar in Use ve Voc. in Use kitaplarını kullanabilirsiniz...

    Tekrar grammar öğrendik konuşamadık vs diyenlere diyeyim konuşmak için formul ezberlenmez yapıların kullanımını ve nerde kullanılacağınızı bilmeniz gerek. Ben ve şuan akademisyen olan bir çok arkadaşım aynı yollardan geçti...İletişimsel model şu bu iş yaramıyor diye bakıyoruz artık. Sen konuşta görelim diyenler oluyor onlarada diyeyim Fulbright bursunu kazandım bu sene FLTA ya da Ph.D için seçim yapmam bile istendi...

    Çalışmadan olmaz bu iş arkadaşlar...Konuşmak mucizevi birşey değil...Biraz özgüven ve alt yapı ile gayet olur...

    Forumda Adanada olan arkadaşlar var ise ya da bunu okuyan birileri Gülbahçesi DİEM'e (Dil Eğitim Merkezine) gelebilir. Haftaiçleri orda oluyorum özel mesaj ile sorulmuş daha önce...Herkese iyi çalışmalar.




  • Malesef 6-7 ay sonra sınavım var bu yüzden grammer öğrenmek zorundayım. Turizm rehberliği bölümünü bir tutturalım da üniversite yılları boyunca ana dilimiz gibi öğreniriz ingilizceyi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Blitzkrieger

    Uzun zamandır foruma girmediğim için şimdi cevap veriyorum. Umarım yardımcı olurum.

    Açıkcası daha önce çok fazla yazdım bu konuda. Nasıl olur ne yapılır vs...

    Öncelikle dil öğrenmek diyoruz...Öğrenme işi çaba göstermeden olmaz. Effortless vs vs...Bunların hepsinin yerine iyi hazırlanmış kitaplar kullanmanız gerekmekte. Dil öğrenme sürece çok yönlü bir süreç. Bu süreçte temeli edinmeniz ingilizce dil yapısını öğrenmeniz gerekmekte. Bu da bir grammar kitabı edinerek olur. Bunun üzerine kelime ve okuma parçaları ile çalışmalısınız. Dinleme ve konuşma kısmını ise diziler filmler vs ile halledersiniz zaten.

    Grammar öğrendik konuşamadık yıllarca hede hüde diyenler var...present perfect tense = have/has + v3 diye formul ezberleyerek öğrenmeye çalışırsan olmaz o iş işte. O yapının doğru kullanımını bilmen gerek. present perfect tense Türkçede olmadığı için bizim öğrencinin kafada tam şema oluşmaz. Belirttiği zaman sürecini anlamaz...Bu sorunun üstesinden de okuma parçaları ile gelirsiniz. Özetle sistematik bir çalışma ile grammar + kelime ve okuma parçaları ile olur bu iş. Kelimeleride liste yapıp ezberlemeye çalışmayın. Kullanımını görmeniz gerek. Bunun içinde Grammar in Use ve Voc. in Use kitaplarını kullanabilirsiniz...

    Tekrar grammar öğrendik konuşamadık vs diyenlere diyeyim konuşmak için formul ezberlenmez yapıların kullanımını ve nerde kullanılacağınızı bilmeniz gerek. Ben ve şuan akademisyen olan bir çok arkadaşım aynı yollardan geçti...İletişimsel model şu bu iş yaramıyor diye bakıyoruz artık. Sen konuşta görelim diyenler oluyor onlarada diyeyim Fulbright bursunu kazandım bu sene FLTA ya da Ph.D için seçim yapmam bile istendi...

    Çalışmadan olmaz bu iş arkadaşlar...Konuşmak mucizevi birşey değil...Biraz özgüven ve alt yapı ile gayet olur...

    Forumda Adanada olan arkadaşlar var ise ya da bunu okuyan birileri Gülbahçesi DİEM'e (Dil Eğitim Merkezine) gelebilir. Haftaiçleri orda oluyorum özel mesaj ile sorulmuş daha önce...Herkese iyi çalışmalar.

    istifade ettik hocam teşekkür ederiz. Zahmetsiz rahmet olmaz, haklısın




  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.