Şimdi Ara

İlk Motor İlk Deneyim Yardımlarınız İçin İçeri Buyrun

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
1.323
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Geçen seneden bu yana aksilikler aksilikler forumdaşlar aldık alacağız diye diye bu seviyeye geldik. Ben ankarada ikamet ediyorum 175cm boyum var 1 kere motor alacağım ve bu motora bileceğim yani sürekli CC yükseltme durumum yok. Şimdi 17.000tl ye kadar bütçem var sadece motor için naked veya supersport bir motor istiyorum. Uzun yol yapmayı düşündüğüm için son vites dişlisinin uzun olması iyi olur yani 120km sabit hızla giderken motorum bağırmasın. 0 yada 2. El çok önemli değil temiz olsun yeterli. Şimdi size sorularım var forumdaşlar.

    1- 2. El motor kaç km ye kadar alınır, alırken nelere dikkat etmek gerekli, püf noktaları nelerdir?

    2-) İyi bir bisiklet tecrübem var ankarada ana yollarında bile kullanıyorum trafik içinde sorunsuzca bu yüzden motor kullanmaya çabuk alışırım diye düşünüyorum sizin bu konuda önerileriniz nedir?

    3-) Bana hangi motorları önerirsiniz benim aklımda bazı motorlar var aslında ama bilenler bu işi daha güzel önerilerde bulunacağını düşünüyorum.

    Aklımda ki motorlar ;

    Ktm rc250

    Yamaha r25

    Bajaj 200rs

    Yamaha mt25

    Kawasaki z250

    Bu motorlar hakkında bilgisi olanlar beni aydınlatırsa sevinirim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >







  • Up güncel

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • selamlar,

    quote:

    1- 2. El motor kaç km ye kadar alınır, alırken nelere dikkat etmek gerekli, püf noktaları nelerdir?

    Şahsi kanaatim en fazla 20.000 km'de bir motor almanız yönündedir. bahsettiğiniz motor tipleri genelde canı alınan motorlar oluyor. bunu da göz önünde bulundurun diyorum. ben 10.000 km ve fazlasını şimdiye kadar pek almadım.

    quote:

    2-) İyi bir bisiklet tecrübem var ankarada ana yollarında bile kullanıyorum trafik içinde sorunsuzca bu yüzden motor kullanmaya çabuk alışırım diye düşünüyorum sizin bu konuda önerileriniz nedir?

    aradaki tek benzerlik denge mekanizması. devamında bisikletle alakası yoktur. sakın bisiklet tecrübem var diye kendinizi motosiklet için yeterli hissetmeyin. mutlaka eğitim alın. hayatınız söz konusu. bunu sakın unutmayın. motosiklet dediğiniz şey motorlu bisiklet değil iki tekerlekli otomobildir.


    quote:

    3-) Bana hangi motorları önerirsiniz benim aklımda bazı motorlar var aslında ama bilenler bu işi daha güzel önerilerde bulunacağını düşünüyorum.

    naçizane, hiç biri...

    bence tecrübeniz olmadığı için bu motorlardan hiç birine girmeyin. unutmayın hayatınız söz konusu. tecrübeniz olmadan bunlardan birini almak yerine önce ybr 125, cbf 150 gibi bir motor alın. yedek parçası çok ucuz, her yerde tamir ettirirsiniz hem de sağlamdır. artan paranızı da dolar, altın bir şeye yatırın. ilk motorunuzla en az 15.000 km yaptıktan sonra kendinize en uygun motoru belirlersiniz.


    quote:

    Aklımda ki motorlar ;

    Ktm rc250

    Yamaha r25

    Bajaj 200rs

    Yamaha mt25

    Kawasaki z250

    Bu motorlar hakkında bilgisi olanlar beni aydınlatırsa sevinirim.




  • Daha önce motosiklet kullanmadığınız için 1 kere alayım bir daha almam diye düşünüyorsunuz. Bu yanlış bir fikir. Bisiklet tecrübesi, B ehliyeti tecrübesi çöptür hiçbir şey ifade etmez. İlk motorunuz olacaksa 125-150 cc den büyük bir şey almayın. Bununla bir 8-10bin km yapın trafik tecrübesi kazanın ondan sonra gerekirse büyütürsünüz. Motosikleti ne alırsanız alın zaten değiştireceksiniz ilk aldığı motosikleti 2 yıl içinde değiştirmeden kullanan nerdeyse yoktur. Ben değiştirmem demeyin değiştireceksiniz o kesin. Tecrübe kazanmadan uzun yol da yapılmaz, motorun son dişlisinin ne olduğu sizin için son derece gereksiz bir bilgi. Bu ayrıntılara hiç gerek yok. Öyle marka modelleri vitrinde görüp hangisini alayım diye motosiklet seçilmez.
  • Türkiye de yeni başlayan olunca ufak motorlar daha tercih edilmelidir.

    Ama kendinize çok güveniyorsanız 250-300 cc den başlayabilirsiniz. (Ki ben 10.000 scooter + 10.000 125cc sonrası yeni 250 cc ye geçiş yaptım, Sayısız kaza ve en son kırık bir omuz da cabası.)

    Saydığınız motorlardan hemen hepsi 120 de bağırır. Bazıları daha az bağırır. R25 in 250 cc içerisnde çok başarılı olduğunu duymuştum. Spor motorlarla aram pek iyi değil. Bmw 310 R çıkacaktı bi ara ama o çıkmadı sanırım henüz. Fuarda vardı ama fiyatı yoktu. Olsa onu tavsiye edebilirdim, tam başlangıç motoru olabilecek bir motor. Saydıklarınız arasından ben olsam Yamaha lara yönelirdim. mt25 ya da r25. Benim şahsi fikrim Mt25 den yana olur.

    Ancak tekrar söylemekte fayda var. Burası Türkiye ve bir çok nedenden dolayı ufak cc motorlarla başlamak daha mantıklı.
  • Anlıyorum ancak sigorta masrafı odur budur beni aşacak. Şöyle demek isteyeyim araç tecrübem de yeterince var Allaha şükür tek kazam yok eğitim alacağım kişilerde var herkese görüşleri için teşekkür ederim

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Ben motosiklet ile ilk kazamı kırmızıda geçen bi dallama yüzünden yapmıştım. Motorun (scooter ın bile) kalkışı arabadan hızlı. Bu ufak ayrıntı üstüne tecrübesizlik ve ön fren kullanmayı bilmeme eklenince kendimi yerde buldum. Cebimden beş kuruş çıkmadı. Ufacık sıyrıklarla motora tekrar binip geri döndüm.

    Son kazamı ise uzun çimenlerın arasından fırlayan bi koyunun yola atlamasıyla yaşadım. Omzum kırıldı. Motor bakıma girdi. Ben iki ameliyat geçirdim. Motorun toplasan 500 lira bile hasarı yok ama bendeki hasarı siz düşünün.

    Dediğim gibi, sizin bakış açınızdan bakamayız ve elinizdeki imkanları bilemeyiz. Ancak bunları yaşayan bi insan olarak size önerim tam ekipmanla dolaşmanız ve eğitime çok önem vermeniz olacaktır. Kazanın nereden ne zaman geleceği hiç belli olmaz. Sonradan pişman olmamak için mümkün olduğunca eğitim alın. Heryerden ve herkesden öğrenin.

    Eğer buna dikkat eder ve dikkatli sürer, kendinizi kaptırmazsanız CB 500 bile kullanımı rahat, başlangıç motoru yapabileceğiniz bir motordur. Türkiye de herkesin ybr125, cbf150 derken Amerika da insanların Iron 883 ile başlamalarındaki farklardan biri de budur bakarsan.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • aywaz kullanıcısına yanıt
    Doğru diyorsunuz çevremde hocam yunus polis tanıdıklarım var onlardan eğitim alabilirim. Full ekipman kesinlikle olacak mesela dizlik bile kesik olsa motoru kapıda yatırırım çünkü kazalarda motor değil beni ekipman kurtaracak. Ben kendime hakim olabileceğimi düşünüyorum işe gidip gelirken kullanacağım onun için iyi alıştırma olur o arada diye düşünüyorum. Büyük bir sitede oturuyoruz burada kaldırmayı falan iyice öğreneceğim inşallah yokuşta kalkma frenleme falan bir ton eğitim videosu da izledim kağıt üstünde her şey tamam ama reel de olay farklı oluyor ama araç kullanma konusunda yeteneğim iyidir bakalım aldığım da yazarım zaten size de çok geçmiş olsun hocam aman dikkatli kullanın tekeriniz düz bassın hep

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Mt-25 pulsar 200 veya 150 cc alın paranız cebinizde kalsın.

    Motor değişmem demeyin değişeceksiniz.
  • Omer1852 kullanıcısına yanıt
    Hocam şimdi herkes 125cc alırsan çabuk sıkılırsın diyor bende onun için 200 yada 250cc ile başlamak istiyorum. Mt25 aklımda ki ilk motor 2. İse r25 idi ama pahalı sırf grenaj için o parayı vermeye değmez mt25 yada Bajaj 200rs

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Willian kullanıcısına yanıt
    Mt 25 en ideali olacaktır eğer bütçeniz var ise. Ama zorlanmadan pulsar 150 veya 200 ns alabilirsiniz. Ama bütçeniz var ise mt25 daha iyi gidonu daha iyi döner yani heryere girersiniz daha rahat kullanımı var r25 den gücü fazlamı bilmiyorum ama ondan daha iyi kükrer
  • Omer1852 kullanıcısına yanıt
    Hocam aslında r25 hayalim de ki motor ama şimdi ilk motorum naked olması daha mantıklı olur değil mi elbette düşeceğiz yani grenaj çizildimi çok hoş bir görüntü olmayacak veya kırılacak bir ton masraf düşme kalkma yönünden nakedlar benim için daha ideal olacağını düşünüyorum. İnşallah işe başlayacağım ay sonun da kredi alabileceğim motoru onun için çok bir fark olmaz benim için taksitte maksimum 200tl oynar. Mt25 şuan ilk hedefim sonrası Bajaj modelleri sizce ilk motor için Bajaj mı mt25 mi hocam. Çok para vermenin bir manası olacak mı benim memleketim ordu yazın 1 kere de olsa uzun yol yaparım 550km yaklaşık olarak malum inişli çıkışlı bana şişme yapmayacak motor lazım

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Willian kullanıcısına yanıt
    Hocam bence ilk motor için 10 15 bin lira vermek mantıksız.Uzun yol mt ile de bajaj ile de rahatça yaparsınız. Fakata ss ile uzun yolda her tarafınız ağrır. Boyunuz uzun ise monial evo vardı rx3 diye geçiyodu sanırım o tam uzun yol için ama dediğim gibi mt25 veya r25 yerine bajaj pulsar 200 ns daha iyi olur çünkü parçası ucuz ve motor çok atik 50 cc den bişey olmaz zaten hız yapmıycaksınız ilk motorunuz sonuçta ki yapmayın zaten hem naked olduğu için daha kıvrak olur sağa sola girersiniz dağ taş çıkarsınız sıkıntı olmaz ama bi ss ile bunları yapamazsınız.

    İlk motor her zaman ucuz bişey olmaı kırın dökün fazla bişey ödemezsiniz ama yamahanın parçaları pahalı işçiliği pahalı her şeyi pahalı ben sizin yeriniz de olsam ya mondaial rx3 evo alırdım yada bajaj pulsar ki mondial alırsanız bakkal da bile parçasını bulursunuz hemde çok ucuza tam uzun yol için keyif motoru şekli şemalide yerinde millet bmw logosu takıyo fg800 müydü neydi bmw nin bi motoruna çok benziyo gören bmw sanıyo




  • İki motorda da şişme olacağını, sizi yolda bırakacağını sanmıyorum. Kabul etmek istemesek de Bajaj piyasaya iyi girdi ve güzel motorlar üretiyor. Ben hala bajaj yerine yamaha yı tercih ederim. Ama karar sizin. İkisi de işinizi görecektir. Mt biraz daha rahat bence ama yolu yapacak olan sizsiniz.

    Ben 250 cc klasmanında kendime Suzuki inazuma beğendim ve aldım. Henüz kısa bir süre oluyor alalı. Hız yapmıyor ama yol gidiyorsunuz. Rahat bir motor.

    Yani o güzel bu değil diyemem. Tercih sizin. Mümkünse gidin bi yamaha ve bajaj bayiine ve ikisinin de üzerine çıkıp bi bakın. İkinci el satan varsa gidin bi tur atın. En iyi öyle karar verirsiniz. Ama direk alıp kullanmayı öğreneceğim diyorsunuz ki biraz sıkıntılı bir durum. Yine de tercih sizindir. Maddi olarak rahat etmek için önce bajajı, alacağım düşe kalka rahat rahat öğreneceğim ve servislerle uğraşmak istemiyorum diyorsanız mt alın. Ama her türlü fiyat olarak 125 den pahalıya çıkacak. En basidi bi yağ değişimine bile 3-5 katı daha fazla ödeyeceksiniz. Oldu ki bi parça değişiminde baya zorlanacaksınızdır.




  • Omer1852 kullanıcısına yanıt
    Boy 1.75 hocam malesef Bajaj da bile tam basamıyorum yere. Dediğiniz doğru bi tane Bajaj pulsar 200ns alsam yeterli olur bana aslında rs ye para vermeye gerek yok 3-4 milyar tek artısı abs ve tipi.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • aywaz kullanıcısına yanıt
    Hocam kendim alacam kendim üzerinde öğreneceğim artık düşe kalka ben Bajaj showromuna gittim 200rs ve 200ns güzel motorlar. Ama insan işte güçlü olmasını istiyor biraz da onun için de mt25 aklıma yatıyor ama galiba en mantıklısı şöyle bir Bajaj alıp 10.000km yapıp sonra CC yükseltmek olacak hem yakıt konusunda da fazlasıyla mt25 den iyi olur diye düşünüyorum.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Willian kullanıcısına yanıt
    Hocam mondialin sele yüksekliği 79 cm miş pulsarın 81 ki tam basmaı önemli değil önemli olan motoru taşıyabilmeniz
  • Omer1852 kullanıcısına yanıt
    Hocam mondial için o fiyat çok değil mi ki ben Çin motoru sonuç da 13.000tl seviyesinde fiyatı diye biliyorum. Bajajı ağırlığına baktığım da iyi gelmişti bana aslında tabiki bisikletten başka bir şey kullanmayınca biraz ağır ama ayaklığı kapatınca motoru tutabiliyordum. Showromuna gittiğim de neler yapmam gerek motorun bana uygun olup olmadığını anlamak için hocam?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Willian kullanıcısına yanıt
    Hocam ikinci el alın sıfır almayın çünkü rodajı var şusu busu var uğraşmayın temiz ikinci el alın oda 7-8-9 seviyelerindedir.

    İlk motoru taşıyabiliyomusunuz ona bakın çünkü yolda kırmızı ışıkta vs durunca motoru devirirsiniz Allah korusun kötü sonuçlanabilir.

    İkinici rahat mı selesi ona bakın oturuş pozisyonu size uygunmu vs ve test sürüşü yapın mutlaka bi bayii bulun bi motor vardır mutlaka test sürüşü için alın gezin biraz bakın rahat ediyomusunuz titreşim var mı yok mu gibisinden.

    Ama ilk motora 10 binden fazla vermeyin bence. Benim boyum kısa 163 ve ninja 300 kullanıyorum çünkü alışığım yükü ayağıma değil motora veriyorum öğrendim çünkü tanıdık abilerimiz var onlar öğretti bi çok şeyi yolda ne yapıcağımı vs biliyorum.

    Ama parçası pahalı bide yorucu bi motor üniversiteye de başlayacağım tabii ki para lazım olucak bende 150 cc bi motosiklete karar verdim. Bajaj pulsar alıcam büyük ihtimal benim ayağımın ucu deyiyo ama taşıyorum motoru yinede bi kaç tur iyice atıcam olmaz ise hero motosikletlerine yönelicem boy uzamadımı uzamıyo yapıcak bişey yok halinize şükür edin




  • Omer1852 kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle şükür etmek lazım hocam. Şimdi bende ehliyet yok ve ben sürmeyi bilmiyorum test etme şansım yok malesef benim de tanıdık kişiler var onlarla öğreneceğim bakalım olmadı onlara test ettireceğiz. Haziran ayı gelseydi bi tam netleşirdi yardımların işin sağol.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.