Şimdi Ara

İlk Kodlarımı Yazıyorum Sorularınızı Alayım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
64
Cevap
2
Favori
1.253
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet arkadaşlar bilgisayar mühendisiyim yaklaşık 3 hafta önce kod bilgim 0 iken şu anda integral, türev, kök alma, üst bulma, alan hesabı vb. matematiksel işlemleri + if, else, while döngülerini yapabiliyorum. Sorularınız varsa alayım



  • Ben de bilgisayar mühendisliği okumak istiyorum bu sene giremedim seneye gireceğim inşallah. Nasıl bölüm eğlenceli mi zor mu neler yapıyorsunuz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nightful

    Ben de bilgisayar mühendisliği okumak istiyorum bu sene giremedim seneye gireceğim inşallah. Nasıl bölüm eğlenceli mi zor mu neler yapıyorsunuz

    Ben isteyerek gittim. Önceki haftalarda çok karamsardım. Hocalar ödevleri birer birer vermişti ama bilgim 0 dı. Bildiğin depresyona girecektim ya 3 e kadar oturup mantığı anlamaya çalışıyordum. Dersleri gördükçe anlamaya başladım. Sıkıntı yok şu anda. Yazdığım koddan doğru sonuç aldığım zaman çok seviniyorum, mutlu oluyorum. Ben keyif alıyorum yaptığım işten ve şimdilik öyle çok sıkı değil okul. Göreceğiz bakalım...
  • Pointerlara geldiginde honk diye kalacaksin, yilma Legend kardes.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: :DHoroHoro:D

    Pointerlara geldiginde honk diye kalacaksin, yilma Legend kardes.

    Tam olarak ne oluyor hocam pointer?
  • int a dedigin zaman a adinda bir integer oluyor. int* a dedigin zaman a adinda, integer tutan bir memory lokasyonunun adresi oluyor.

    Yani int a = 5; deyip a'yi yazdirdiginda 5 cikarken int* a seklinde tanimlanan arkadas #2839475394872389748927358(Komple sallama birsey) seklinde birsey cikartiyor. Islevi cok ama.

    Edit: Sayiyi elime ne geldiyse yazdim, kimse takilmasin degere. Isin kisasi bilgisayarin rami uzerindeki bir bolmeyi gosteriyor pointerlar. Sen de bu bolmelere sayi felan yerlestirdiginde ramin neresine yerlestirdigini gorebiliyorsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi :DHoroHoro:D -- 29 Eylül 2014; 2:44:51 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: :DHoroHoro:D

    int a dedigin zaman a adinda bir integer oluyor. int* a dedigin zaman a adinda, integer tutan bir memory lokasyonunun adresi oluyor.

    Yani int a = 5; deyip a'yi yazdirdiginda 5 cikarken int* a seklinde tanimlanan arkadas #2839475394872389748927358(Komple sallama birsey) seklinde birsey cikartiyor. Islevi cok ama.

    Edit: Sayiyi elime ne geldiyse yazdim, kimse takilmasin degere. Isin kisasi bilgisayarin rami uzerindeki bir bolmeyi gosteriyor pointerlar. Sen de bu bolmelere sayi felan yerlestirdiginde ramin neresine yerlestirdigini gorebiliyorsun.

    Yani diyorsunuz ki int a* yazdığımızda hafızada hangi bölüme denk geliyorsa onu yazdırıyor. İyi de benim hafızadaki yerini görmem benim ne işime yarayacak ki . Sistemin çalışmasını anladım da bana yararını pek anlayamadım

    Siz öğrenci misiniz




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Mr.Legend kullanıcısına yanıt
    Konuyu okuyunca heveslendim şimdi bir sene daha sınav kim uğraşacak. Tercih yaparken bir kez daha görüşlerini almak isterim zamanı gelince :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ilk kodlarımı
    aha ben de yazdım xd

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WISDOM

    ilk kodlarımı
    aha ben de yazdım xd

    Yat uyu fisdom yat uyu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Legend

    quote:

    Orijinalden alıntı: :DHoroHoro:D

    int a dedigin zaman a adinda bir integer oluyor. int* a dedigin zaman a adinda, integer tutan bir memory lokasyonunun adresi oluyor.

    Yani int a = 5; deyip a'yi yazdirdiginda 5 cikarken int* a seklinde tanimlanan arkadas #2839475394872389748927358(Komple sallama birsey) seklinde birsey cikartiyor. Islevi cok ama.

    Edit: Sayiyi elime ne geldiyse yazdim, kimse takilmasin degere. Isin kisasi bilgisayarin rami uzerindeki bir bolmeyi gosteriyor pointerlar. Sen de bu bolmelere sayi felan yerlestirdiginde ramin neresine yerlestirdigini gorebiliyorsun.

    Yani diyorsunuz ki int a* yazdığımızda hafızada hangi bölüme denk geliyorsa onu yazdırıyor. İyi de benim hafızadaki yerini görmem benim ne işime yarayacak ki . Sistemin çalışmasını anladım da bana yararını pek anlayamadım

    Siz öğrenci misiniz

    Orn. Trainerlar o yontemle calisir. Ramdeki bir adresin degerini degistirerek programi manipule ediyorsun yani.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bende yazılım mühendisliği okuyorum ama şuan hazırlıktayım tavsiyeleriniz neler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Legend

    quote:

    Orijinalden alıntı: :DHoroHoro:D

    int a dedigin zaman a adinda bir integer oluyor. int* a dedigin zaman a adinda, integer tutan bir memory lokasyonunun adresi oluyor.

    Yani int a = 5; deyip a'yi yazdirdiginda 5 cikarken int* a seklinde tanimlanan arkadas #2839475394872389748927358(Komple sallama birsey) seklinde birsey cikartiyor. Islevi cok ama.

    Edit: Sayiyi elime ne geldiyse yazdim, kimse takilmasin degere. Isin kisasi bilgisayarin rami uzerindeki bir bolmeyi gosteriyor pointerlar. Sen de bu bolmelere sayi felan yerlestirdiginde ramin neresine yerlestirdigini gorebiliyorsun.

    Yani diyorsunuz ki int a* yazdığımızda hafızada hangi bölüme denk geliyorsa onu yazdırıyor. İyi de benim hafızadaki yerini görmem benim ne işime yarayacak ki . Sistemin çalışmasını anladım da bana yararını pek anlayamadım

    Siz öğrenci misiniz

    Yok bitti ogrencilik. Su isine yariyor:
    - Array(Dizi) kullanirken sadece tek bir sayinin adresini gondererek dizideki diger sayilara ulasabiliyorsun cunku dizi elemanlarinin adresleri ardisiktir. Tamamen farazi olarak, 00FF00 adresini bir fonksiyona verirsen ve bunun dizi oldugunu bilirsen bu adresi 4 arttirarak(integerlarin boyutu 4) bir sonraki elemanin bulundugu adresi bulur, dolayisiyla degerini de bulursun. Ayni zamanda liste yapmani saglarlar. Classlari veya structlari (Veri depolama metodlari diyelim basit sekilde) birbirine baglayarak navigasyon saglarsin. Ornek olarak bir telefon defteri uygulamasi yapacaksan dizi olusturmak yerine elemanlarin birbirini gosterdigi bir sistem kuruyorsun, ornek olarak A, B, C adamlarin olsun. A elemani B elemaninin pointerini tutarsa ve B elemani da C elemaninin pointerini tutarsa sadece A elemanini bilerek digerlerine ulasimi saglayabilirsin.

    Tarif etmesi ve tariften anlamasi zor, o yuzden zaten honk diye kalacaksin dedim. Az vakit gecirince anlasiliyor, yilmamak lazim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alkolog


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Legend

    quote:

    Orijinalden alıntı: :DHoroHoro:D

    int a dedigin zaman a adinda bir integer oluyor. int* a dedigin zaman a adinda, integer tutan bir memory lokasyonunun adresi oluyor.

    Yani int a = 5; deyip a'yi yazdirdiginda 5 cikarken int* a seklinde tanimlanan arkadas #2839475394872389748927358(Komple sallama birsey) seklinde birsey cikartiyor. Islevi cok ama.

    Edit: Sayiyi elime ne geldiyse yazdim, kimse takilmasin degere. Isin kisasi bilgisayarin rami uzerindeki bir bolmeyi gosteriyor pointerlar. Sen de bu bolmelere sayi felan yerlestirdiginde ramin neresine yerlestirdigini gorebiliyorsun.

    Yani diyorsunuz ki int a* yazdığımızda hafızada hangi bölüme denk geliyorsa onu yazdırıyor. İyi de benim hafızadaki yerini görmem benim ne işime yarayacak ki . Sistemin çalışmasını anladım da bana yararını pek anlayamadım

    Siz öğrenci misiniz

    Orn. Trainerlar o yontemle calisir. Ramdeki bir adresin degerini degistirerek programi manipule ediyorsun yani.

    Anladım sayılır ama nasıl kullanırım bilmiyorum henüz. Şu anda okulda döngülere yeni geçiyoruz en son Random random = new Random; olayına geldik, bakalım


    @Reney, C# ile çalışmayı öğren, benim tavsiyem budur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: :DHoroHoro:D

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Legend

    quote:

    Orijinalden alıntı: :DHoroHoro:D

    int a dedigin zaman a adinda bir integer oluyor. int* a dedigin zaman a adinda, integer tutan bir memory lokasyonunun adresi oluyor.

    Yani int a = 5; deyip a'yi yazdirdiginda 5 cikarken int* a seklinde tanimlanan arkadas #2839475394872389748927358(Komple sallama birsey) seklinde birsey cikartiyor. Islevi cok ama.

    Edit: Sayiyi elime ne geldiyse yazdim, kimse takilmasin degere. Isin kisasi bilgisayarin rami uzerindeki bir bolmeyi gosteriyor pointerlar. Sen de bu bolmelere sayi felan yerlestirdiginde ramin neresine yerlestirdigini gorebiliyorsun.

    Yani diyorsunuz ki int a* yazdığımızda hafızada hangi bölüme denk geliyorsa onu yazdırıyor. İyi de benim hafızadaki yerini görmem benim ne işime yarayacak ki . Sistemin çalışmasını anladım da bana yararını pek anlayamadım

    Siz öğrenci misiniz

    Yok bitti ogrencilik. Su isine yariyor:
    - Array(Dizi) kullanirken sadece tek bir sayinin adresini gondererek dizideki diger sayilara ulasabiliyorsun cunku dizi elemanlarinin adresleri ardisiktir. Tamamen farazi olarak, 00FF00 adresini bir fonksiyona verirsen ve bunun dizi oldugunu bilirsen bu adresi 4 arttirarak(integerlarin boyutu 4) bir sonraki elemanin bulundugu adresi bulur, dolayisiyla degerini de bulursun. Ayni zamanda liste yapmani saglarlar. Classlari veya structlari (Veri depolama metodlari diyelim basit sekilde) birbirine baglayarak navigasyon saglarsin. Ornek olarak bir telefon defteri uygulamasi yapacaksan dizi olusturmak yerine elemanlarin birbirini gosterdigi bir sistem kuruyorsun, ornek olarak A, B, C adamlarin olsun. A elemani B elemaninin pointerini tutarsa ve B elemani da C elemaninin pointerini tutarsa sadece A elemanini bilerek digerlerine ulasimi saglayabilirsin.

    Tarif etmesi ve tariften anlamasi zor, o yuzden zaten honk diye kalacaksin dedim. Az vakit gecirince anlasiliyor, yilmamak lazim.

    Şimdilik sıkıntı yok hocam ya döngülere gelmedik hala . Bizden en son 2048 oyununu yapmamızı istediler. En son yanlış hatırlamıyorsam Set.Cursor.Map tarzı bir muhabbet geçti ama tam hatırlamıyorum bakacağım daha ona. Çok zevkli yalnız



    Yalnız bir konuda anlamadığım yer var bazen Convert.ToInt16 yapıyoruz ya. Bazen de 32 yapıyoruz orayı. Diyorlar ki sayı 94898454894856489 olunca 32 kullanın da ben 16 ile 32 arasındaki farkı konsol ekranındaki hatadan falan mı anlayacağım . Sistem bana sayıların yetersiz olduğunu nasıl açıklar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Legend

    quote:

    Orijinalden alıntı: Alkolog


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Legend

    quote:

    Orijinalden alıntı: :DHoroHoro:D

    int a dedigin zaman a adinda bir integer oluyor. int* a dedigin zaman a adinda, integer tutan bir memory lokasyonunun adresi oluyor.

    Yani int a = 5; deyip a'yi yazdirdiginda 5 cikarken int* a seklinde tanimlanan arkadas #2839475394872389748927358(Komple sallama birsey) seklinde birsey cikartiyor. Islevi cok ama.

    Edit: Sayiyi elime ne geldiyse yazdim, kimse takilmasin degere. Isin kisasi bilgisayarin rami uzerindeki bir bolmeyi gosteriyor pointerlar. Sen de bu bolmelere sayi felan yerlestirdiginde ramin neresine yerlestirdigini gorebiliyorsun.

    Yani diyorsunuz ki int a* yazdığımızda hafızada hangi bölüme denk geliyorsa onu yazdırıyor. İyi de benim hafızadaki yerini görmem benim ne işime yarayacak ki . Sistemin çalışmasını anladım da bana yararını pek anlayamadım

    Siz öğrenci misiniz

    Orn. Trainerlar o yontemle calisir. Ramdeki bir adresin degerini degistirerek programi manipule ediyorsun yani.

    Anladım sayılır ama nasıl kullanırım bilmiyorum henüz. Şu anda okulda döngülere yeni geçiyoruz en son Random random = new Random; olayına geldik, bakalım


    @Reney, C# ile çalışmayı öğren, benim tavsiyem budur

    C# tembellestirir ve isin aslini ogretmez. Ayni zamanda C# uzerinde pointerlara da kolay kolay rastlamazsin cunku pointerlarla alakali neredeyse hersey programlama dili tarafindan halledilir. C# programlama ogrenmek icin degil bilinen programlama uzerinde hiz kazanmak icin, veya algoritma testlerini hizlandirmak icin kullanilmali. Programlamayla ilgili temel olan bircok seyi es gecmeye sebep olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: :DHoroHoro:D

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Legend

    quote:

    Orijinalden alıntı: Alkolog


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Legend

    quote:

    Orijinalden alıntı: :DHoroHoro:D

    int a dedigin zaman a adinda bir integer oluyor. int* a dedigin zaman a adinda, integer tutan bir memory lokasyonunun adresi oluyor.

    Yani int a = 5; deyip a'yi yazdirdiginda 5 cikarken int* a seklinde tanimlanan arkadas #2839475394872389748927358(Komple sallama birsey) seklinde birsey cikartiyor. Islevi cok ama.

    Edit: Sayiyi elime ne geldiyse yazdim, kimse takilmasin degere. Isin kisasi bilgisayarin rami uzerindeki bir bolmeyi gosteriyor pointerlar. Sen de bu bolmelere sayi felan yerlestirdiginde ramin neresine yerlestirdigini gorebiliyorsun.

    Yani diyorsunuz ki int a* yazdığımızda hafızada hangi bölüme denk geliyorsa onu yazdırıyor. İyi de benim hafızadaki yerini görmem benim ne işime yarayacak ki . Sistemin çalışmasını anladım da bana yararını pek anlayamadım

    Siz öğrenci misiniz

    Orn. Trainerlar o yontemle calisir. Ramdeki bir adresin degerini degistirerek programi manipule ediyorsun yani.

    Anladım sayılır ama nasıl kullanırım bilmiyorum henüz. Şu anda okulda döngülere yeni geçiyoruz en son Random random = new Random; olayına geldik, bakalım


    @Reney, C# ile çalışmayı öğren, benim tavsiyem budur

    C# tembellestirir ve isin aslini ogretmez. Ayni zamanda C# uzerinde pointerlara da kolay kolay rastlamazsin cunku pointerlarla alakali neredeyse hersey programlama dili tarafindan halledilir. C# programlama ogrenmek icin degil bilinen programlama uzerinde hiz kazanmak icin, veya algoritma testlerini hizlandirmak icin kullanilmali. Programlamayla ilgili temel olan bircok seyi es gecmeye sebep olur.

    Hocam bizim üniversite C# ile başladı derslere . Java ile falan başlaması ağır olmaz mı? Daha 1 hafta önce flowchart çiziyorduk biz 2. dönem Java var bizde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Legend

    quote:

    Orijinalden alıntı: :DHoroHoro:D

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Legend

    quote:

    Orijinalden alıntı: :DHoroHoro:D

    int a dedigin zaman a adinda bir integer oluyor. int* a dedigin zaman a adinda, integer tutan bir memory lokasyonunun adresi oluyor.

    Yani int a = 5; deyip a'yi yazdirdiginda 5 cikarken int* a seklinde tanimlanan arkadas #2839475394872389748927358(Komple sallama birsey) seklinde birsey cikartiyor. Islevi cok ama.

    Edit: Sayiyi elime ne geldiyse yazdim, kimse takilmasin degere. Isin kisasi bilgisayarin rami uzerindeki bir bolmeyi gosteriyor pointerlar. Sen de bu bolmelere sayi felan yerlestirdiginde ramin neresine yerlestirdigini gorebiliyorsun.

    Yani diyorsunuz ki int a* yazdığımızda hafızada hangi bölüme denk geliyorsa onu yazdırıyor. İyi de benim hafızadaki yerini görmem benim ne işime yarayacak ki . Sistemin çalışmasını anladım da bana yararını pek anlayamadım

    Siz öğrenci misiniz

    Yok bitti ogrencilik. Su isine yariyor:
    - Array(Dizi) kullanirken sadece tek bir sayinin adresini gondererek dizideki diger sayilara ulasabiliyorsun cunku dizi elemanlarinin adresleri ardisiktir. Tamamen farazi olarak, 00FF00 adresini bir fonksiyona verirsen ve bunun dizi oldugunu bilirsen bu adresi 4 arttirarak(integerlarin boyutu 4) bir sonraki elemanin bulundugu adresi bulur, dolayisiyla degerini de bulursun. Ayni zamanda liste yapmani saglarlar. Classlari veya structlari (Veri depolama metodlari diyelim basit sekilde) birbirine baglayarak navigasyon saglarsin. Ornek olarak bir telefon defteri uygulamasi yapacaksan dizi olusturmak yerine elemanlarin birbirini gosterdigi bir sistem kuruyorsun, ornek olarak A, B, C adamlarin olsun. A elemani B elemaninin pointerini tutarsa ve B elemani da C elemaninin pointerini tutarsa sadece A elemanini bilerek digerlerine ulasimi saglayabilirsin.

    Tarif etmesi ve tariften anlamasi zor, o yuzden zaten honk diye kalacaksin dedim. Az vakit gecirince anlasiliyor, yilmamak lazim.

    Şimdilik sıkıntı yok hocam ya döngülere gelmedik hala . Bizden en son 2048 oyununu yapmamızı istediler. En son yanlış hatırlamıyorsam Set.Cursor.Map tarzı bir muhabbet geçti ama tam hatırlamıyorum bakacağım daha ona. Çok zevkli yalnız



    Yalnız bir konuda anlamadığım yer var bazen Convert.ToInt16 yapıyoruz ya. Bazen de 32 yapıyoruz orayı. Diyorlar ki sayı 94898454894856489 olunca 32 kullanın da ben 16 ile 32 arasındaki farkı konsol ekranındaki hatadan falan mı anlayacağım . Sistem bana sayıların yetersiz olduğunu nasıl açıklar

    Bu tarz sorulari deneyerek daha hizli ogrenirsin. Ornek kod:

    string sayi = "2394828093478927358923458923758235423958";
    int a = Convert.ToInt16(sayi);

    Uzerinde oyna iste. Deneysel takil.

    Edit: Sonraki soruna cevap, java ile degil C veya C++ ile baslamalari cok daha saglikli olurdu. Ileride onlardan birine gececek olurlarsa muhtemelen cok zor diyeceksiniz, gecmezlerse ile dumduz kod yazan, piyasa kodcusu diyebilecegimiz dumduz kod yazan adam olarak yetisirsiniz. Dolayisiyla C# disinda birsey gormezsen kesinlikle C ve C++ uzerinde vakit harca.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi :DHoroHoro:D -- 29 Eylül 2014; 3:07:11 >




  • Nightful kullanıcısına yanıt
    adamına göre değişir, seversen ilgi duyarsan kolay gelir yoksa zor.
  • Hangi ünide okuyorsunuz acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.