Şimdi Ara

İlk çalıştırmada motoru ısıtmak için deviri yüksekte tutuyorum

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
4.586
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Araba için hatalımı bu arkadaşlar? Zor ısınıyor motor bende çalıştırır çalıştırmaz 2200 devire çıkartıp bekliyorum 1.3mjet doblo

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    İlk Çalıştırmada Motoru Isıtmak için PWR Heat'i Anlama

    PWR Heat, Toyota Hilux araçlarında bulunan bir özelliktir ve aracın ilk çalıştırıldığında motorun daha hızlı ısınmasını sağlamak için tasarlanmıştır.

    Motorun soğukken çalıştırılması, daha fazla yakıt tüketimine ve daha yüksek emisyonlara neden olabilir. PWR Heat özelliği, bu sorunları azaltmak için motorun hızlı bir şekilde ideal çalışma sıcaklığına ulaşmasına yardımcı olur.

    PWR Heat, soğutma sıvısı sıcaklığı belirli bir seviyenin altına düştüğünde devreye girer. Bu özellik, motor devrini yükselterek ve yakıt enjeksiyonunu artırarak motor ısısını yükseltmeye yardımcı olur. Motor ısındıkça, PWR Heat otomatik olarak devreden çıkar.

    PWR Heat, aşağıdakiler de dahil olmak üzere çeşitli faydalar sunar:

    • Motor ömrünün uzatılması
    • Yakıt verimliliğinin artırılması
    • Emisyonların azaltılması
    • Soğuk havalarda daha iyi motor performansı

    PWR Heat'i etkin bir şekilde kullanmak için aşağıdaki ipuçlarını takip etmelisin:

    • Motoru ilk çalıştırdığında birkaç dakika rölantide çalıştır.
    • Motor ısınana kadar yüksek devirlerde kullanmaktan kaçın.
    • Motor tamamen ısınana kadar ani hızlanmalardan sakın.

    PWR Heat, Toyota Hilux araçlarının motorlarının daha verimli ve daha uzun süre çalışmasını sağlayan faydalı bir özelliktir. Bu özelliği doğru şekilde kullanarak, aracının performansını optimize edebilir ve genel ömrünü uzatabilirsin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Beklemek yerine düşük devirle hareket etmeyi tavsiye ediyorlar.
  • Bence çalıştırdıktan sonra belli bir süre yüksek devire geçmemek lazım çünkü motor parçaları yağsız oluyor ve siz motora yağsız bir şekilde fazla devir yaptırtıyorsunuz.
    Çalıştıktan 2-3 dk sonra hafiften düşük hızla ve devirle yol almak daha mantıklı bence.
  • Arabada turbo olduğu icin yanlış yapıyorsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rh_plus -- 8 Ocak 2015; 9:18:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sabah disarsi -8 dereceydi aracimi calistirdiktan sonra 3 dk bekledim az devirde 3 dk surdum sonra normal devam ettim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2013 leon fr 1.4 tsi ve şu anki aracımda motoru ilk çalıştırmada otomatik olarak yüksek devirde çalıştırıyor. hava sıcaklığına göre bu devir ve bekleme süresi değişiyor. Toyota hilux 4x4 2.5 d4d şisket aracında soğuk havalarda power heat tuşuna basıyorduk. normal rölanti devrinin biraz üzerinde bekliyordu.

    yazın Volvo s40t5 - 1500d/d başlıyor. 20 saniye sonra 800 d/d düşüyor.
    kışın hava sıcaklığı -4 şuanda 1800 d/d başlıyor. kademeli olarak 40 saniyede 800 devire düşüyor.

    bu durumda normal rölanti devrinin biraz üzerinde beklemekte sakınca yok.
  • hiç beklemedim
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Turbo Dizel bir araca yapılabilecek en kotu seyi yapiyorsun. Turbo dizel araclarda yaglamq tam saglanincaya dek turboya yuklenilmemesi yani dusuk devirlerde kullanilmasi gerek. Hep boyle yapiyorsan turbon cabuk bozulacaktir, dizel arabayi en iyi isitma yontemi 3-5dk kadar rolantide calistirip daha sonra isinana dek 2000 devir altinda surmektir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Boşuna mazot israfı, gürültü ve hava kirliliği, vakit kaybı.

    Motor çalışsın, çok soğuk havalarda rölantide en fazla 1 dakika çalışsın, sonra motor çalışma sıcaklığına gelene kadar yüksek devir çevirmeden ilerlenir.

    Eski oturduğum yerde marşa basar basmaz dizel motoru 3-4 bin devir çevirerek durduğu yerde ısıtabileceğini sanan zır cahil bi komşu vardı. Kafa şişirmesi de cabası.
  • to1ga T kullanıcısına yanıt
    hatalı, turbolu turbosuz farketmez, motor ısınmadan yüksek devir çevirmek zararlı olur.

    motor yükte ısınır, rölantideki beklemek zaman ve yakıt kaybı olur, çalıştırıp hareket edin, ısınmadan yüklenmeyin, zaten daha çabuk ısınacaktır motor. Genel uygulama budur.

    Bu konunun da burada zibilyonuncu açılışı.
  • Kitapçık ta beklemeyin yazar ,düşük devirde haraket ederek daha çabuk ısınır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • çok yanlış yapmışsınız,motor ısınmadan kesinlikle yüklenilmemeli.
  • Burda ptt binasi var bir sürü coonnect araçları var kar buz her yer araç ısınsin diye her binen olduğu yerde dip gaz veriyor içim yanarak izliyorum...ptt ye mail atıp şikayet ettim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: urunguu

    Bence çalıştırdıktan sonra belli bir süre yüksek devire geçmemek lazım çünkü motor parçaları yağsız oluyor ve siz motora yağsız bir şekilde fazla devir yaptırtıyorsunuz.
    Çalıştıktan 2-3 dk sonra hafiften düşük hızla ve devirle yol almak daha mantıklı bence.

    Ben de sizin dediğiniz gibi yıllardır biliyorum hatta Geçen haftasonu serviste sordum bildiğim cevabı verdiler.
    Çalıştırıp 1 dakika bekle, sonra düşük devirde yollan hararet artınca hızlan.
    Aracım 1.3 multijet 90 hp grandepunto
  • araç zaten otomatikman jikle moduna geçer, rolantide ekstra gaz verirsen anca motorun ömründen yersin saygılar.
  • 30-40 saniye, en fazla 1 dakika civarı rölantide bekleyin, yağ motorda dolaşmaya başlasın. Ardından yüksek devir çevirmeden düşük tempoda yürüterek ısıtın aracı.

    Turbolu-turbosuz, benzinli-dizel farketmez, izlenecek en sağlıklı yol budur. Araba yürüreyek daha çabuk ısınır, rölantide dakikalarca bekletmek boşuna zaman ve yakıt kaybıdır.
  • Kardeş seni uykundan aniden uyandırıp, karın üstünde koştursalar nasıl hissedersin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi VideSupra -- 8 Ocak 2015; 12:22:16 >
  • Bunun ne gibi bir yararı olacağını düşünüyorsunuz ki? Madem ille o devri çeviriyorsunuz çıkın yola yolda çevirin. Hem vakitten kazanın hem yakıttan. Dizel aracı birkaç dakika rölantide bekletin bu günlerde. Boşta gaza yüklenmek hele ki soğuk motorda hareket etmekten çok daha zararlıdır. Birkaç dakika rölantide bekledikten sonra 2000 deviri fazla geçmeden hareket ederek hararet göstergesinin yükselmesini gözleyin. Hararet yükselmeye başladığında siz de aşamalı olarak normal kullanımınıza başlarsınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dedikleriniz çok doğru eyvallah da aracın motoru yarım saatte 1 diş zor yükseliyor neredeyse arabada donuyorum malum kaloriferi açıyorum hararet yine 0 a düşüyor valla çıldırttı bu araba beni yav..
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.