özellikle sabahları araç çalıştırıp hemen hareket etmek bide bunun üzerine klimayı açmak ne derece doğru bir davranış olur?
Motor çalıştıktan hemen sonra hareket ederseniz devir yükselip yağ basıncı artacak ve henüz soğuk olan yağ kalın olduğundan yeterli yağlama işini hakkıyla her aksama ulaştıramayacağını düşünüyorum. Diyceksin 20-30 sn beklemekle yağ mı ısınır, doğru ısınmaz fakat yağ filmi az çok oluşmaya başlamış olur diye düşünüyorum. Bu sebeple (sadece kişisel görüşümdür) araç çalıştıktan sonra 20-30 sn beklemek bence daha mantıklıdır. He aksini kanıtlayan arkadaş olursa da iddia edip de çıkıntılık etmem.
Klimanın ise ya durur vaziyette yada hareket halinde en az 50 km hız civarı açılması tavsiye olunur sebebini bilmiyorum. Klima motordan güç çekeceği ve bu sebeple rölantiyi arttıracağı için henüz tam yağlanmamış motorda az da olsa zaafiyete sebebiyet verir diye düşünüyorum. Klimayı açarken 5 dk sürmüş olun ve sistemi kaparken de varacağınız mesafeye en az 5 dk kalmış olsun, motor ondan 5 dk sonra kapansın.
İlk çalıştırma esnasında dizellerde en az 2-3 dk beklenmesi tavsiye ediliyor benzinliler için öyle bir mecburiyet yok ama kemer taktım falan diyene kadar zaten 20-30 sn geçer.
Dururkende dizellerde eğer uzun yoldan gelindiyse turbonun basıncının düşmesi için 3-5 dk rölantide çalıştırılması tavsiye ediliyor yine benzinliler için öyle bir mecburiyet yok.
Klima konusundada motor ısınmadan devreye almayın derim, çünkü motora ciddi yük bindiriyor. Özellikle 1200-1300 cc motorlarda klimayı açınca gaz pedalının ayağınızın altından çekildiğini hissediyorsunuz
bilgiler için tşk ederim. bu davranışı ben yapmıyorum zaten komşumuz sıfır km fiesta aldı ve çalıştırmasıyla klimayı açması bir oluyor bide kaptırıp gidiyor :) merak ettim sorayım dedim
quote:
Orijinalden alıntı: GreatWhite
İlk çalıştırma esnasında dizellerde en az 2-3 dk beklenmesi tavsiye ediliyor benzinliler için öyle bir mecburiyet yok ama kemer taktım falan diyene kadar zaten 20-30 sn geçer.
Dururkende dizellerde eğer uzun yoldan gelindiyse turbonun basıncının düşmesi için 3-5 dk rölantide çalıştırılması tavsiye ediliyor yine benzinliler için öyle bir mecburiyet yok.
1 dk yeter dıye bılıyorum motoru durdurmadan once.
Düşük devirde aracı hareket ettirmenin bir zararı yok,yeni modellerin kitapçıklarında yazıyor zaten.
Klima ise hızlıyken daha iyi soğutuyor.
bence asıl kaçınılması gereken yküsek devirlere çıkmaktır yani yağ pompası yağı mpotor çalışmadığı sürece karterde biriken yağ pompalansada motorun tüm aksamlarına hemen ulaşamayacağından yüksek devirlere çıkılmaması uzun vadede motor ömrü için gereklidir.birde örneğin benim aracımın orjinal göstergesinde yağ sıcaklığı var sabahları hararetten çok ona bakarım yağ ısınmadan 2500 devri geçmem