Şimdi Ara

İlginç Usta Arızaları. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
2
Favori
9.471
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: pirekare


    quote:

    Orjinalden alıntı: bossbee


    quote:

    Orjinalden alıntı: historiyst_45

    Astra varken lpg nin takıldığı ilk zamanlar bazen arıza şığı yanıyordu.O günlerde Manisa nın bir ilçesinde arıza ışığı yandı.Sanayiye gittim özel bir servise gidip durumu sordum.Tech2 ye falan bağlamadan teşhisi koydu hemn usta.-:
    -Abi bu egr arıza ışığı
    -Hayır ustam bu arabada egr yok
    -Nasıl olmaz canım !
    -Valla yok ustam
    -Bunca yııllık Opel ciyim benden iyi mi bilecen?
    -Estağfurullah o manada söylemedim ama yok gerçekten
    -Aç bakam kaputu
    Ben açtım hemen eğildi baktı orasına burasına falan bi sigara yaktı neyse
    -Abi bunda kesin gizli bir yerine koydular egr yi
    -Ustam niye gizesinler Allah ını seversen :)
    Öyle böyle derken baktım tartışma uzayacak gibi yetkili servisi aradık oradaki ustayı anırım zaten bizim öğrenci velisi.Telefonun hoparlörünü de açarak 2004 modellerde egr valfinin olmadığını adama da dinlettim.Cihaza bağladık falan ateşleme hatası çıktı ve arıza ışığını söndürdü ama giderken aynadan baktığımda hala kafasında bi ton soru işaretleri dolu vaziyette çenesini kaşıyordu anlaşılan hala tam ikna olmamıştı ...


    2004 lerde EGR yok mu? Nasıl yok ya? Allah Allah.




    Diyalog süper olmuş... Bu arada EGR ne?


    EGR valfi astraların ünlü arızalı parçası. Egsozda bulunuyor sanırım ve yakıtın daha iyi yakılmasını sağlayan bir parça. Katalitik konvertör gibi bir şey tahminim. Teknik detayını bilmiyorum. Yakıttaki pislik yüzünden tıkanıyor ve araba stop ediyor. Bir daha da çalışmıyor. Servisi çağırıp değiştirtiyorsunuz. Servise kendiniz gidemiyorsunuz, çünkü araba hiç bir şekilde çalışmıyor.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: bossbee

    EGR valfi astraların ünlü arızalı parçası. Egsozda bulunuyor sanırım ve yakıtın daha iyi yakılmasını sağlayan bir parça. Katalitik konvertör gibi bir şey tahminim. Teknik detayını bilmiyorum. Yakıttaki pislik yüzünden tıkanıyor ve araba stop ediyor. Bir daha da çalışmıyor. Servisi çağırıp değiştirtiyorsunuz. Servise kendiniz gidemiyorsunuz, çünkü araba hiç bir şekilde çalışmıyor.



    Hmmm... ok... Almanlar sever çabuk arıza yapan ve serviste değiştirilen parçaları...

    Burada (Denizli) VW ile başlayan firma(Batı Grup) şu anda VW, Audi, Skoda, Seat, DOD yetkili bayisi...

    VW'nin servisinden ne paralar kırdılar be... Ooof of... Hanigisi öyle değil diyecekseniz, tamam ama hiç biri bu kadar değil...




  • güzel bir konu olmuş güzel ve paylaşımlar dileği ile hayırlı ve faydalı olsun
  • önceden burada anlatmıştım ama bir daha anlatayım çok faydalı bir bilgi olacağına inanıyorum..

    Eski arabamın arka camını içeriden silerken resistansına bağlanan fişi kökünden koparmıştı oto yıkamacı.oto camcılar dediki cam sökülecek değişecek tamiri imkansız. sanayide küçük bir dükkanı olan bir adama gönderdiler beni.adamın elinde iletken bir yapıştırıcı vardı yapıştırıcının içinde sarı pırıl pırıl metal parçaları vardı.yaptı fakat bir hafta sonra orada bir kısa devre oluştu yandı.bi daha yaptı gene olmadı bende kendim lehim yaptım.bildiğin lehim havya ile.havalarda soğuktu yapma camı patlatırsın dediler.saç kurutma ile camı içerden ısıttım.fişi kestimkabloyu soydum yassılttım,camdaki bakır iletkene biraz lehim pastası sürdüm havyanın ucuna bolca lehim aldım bir iki denemede tuttu canavar gibi oldu.
    arka camı içeriden sildirmeyin.kendiniz silin.nemli bir bezle camı uzunlamasına silin.yani yukarı aşağı değil sağa sola şeklinde.resistans çok sağlam yapıda birşey değil.ayrıca filim sökerkende resistans kopması olağan bir durum.arka cama perde takın film yapmayın.Şunuda ekleyim köpeği olanlarda çok dikkatli olsun köpekler gelen geçene sinirlenip camları ayaklarıyla tırmalarlar vede resistansı bölük pörçük ederler işte onun tamiri imkansız gibi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TIMERIDER -- 13 Ağustos 2008; 11:51:11 >




  • Tempradanda bahsedilmişken çıkardığı arızaları yazmam çok uzun sürer.Ama şöyle diyeyim yağ çubuğu silecek suyu seviyeleri balata seviyesi falan hep elektronikti hepsinin sensörü araba daha 30.000 km deyken bozuldu değiştirdim gene bozuldu merkezi kilit motorları bozuldu ama sensörlere basit bi çözüm buldum fişlerini çekip ince bir bakır teli U harfi şeklinde kıvırp takınca göstergedeki o gereksiz kırmızı ışıklar sönmüştü rahatladım.Bagaj kışın sürekli ıslaktı ne yaptıysam su alan yeri bulamadım sonra birgün temizlik yaparken bagajın içini inceliyordum gördümki arka camın sileceğine su püskürtmek için gelen hortum yerinden çıkmış,ben su püskürtmeye bastıkça suyu bagaja püskürtürmüş Tempranın bagajına yükleme yaparken o hortuma dikkat edin.




  • Abi tempra ve bagaj deyince bir animi anlatmadan gecemiyecegim.
    usta ile ilgisi yok ama idare edin arkadaslar.
    bir gun koye gittik ailecek , koyden dayimlar nohut mercimek filan verdiler.
    nohut poseti patlamis ve nohutlar bagaja dokulmus.
    ben elimden geldigince topladim.
    sonra arabayi satacak oldum bir galericiye gosteriyorum.adam bagaji acti , bagajin dibindeki kaplamayi bir kaldirdi , stepne yemyesil nohutlar icinde , bahce gibi :)
    meger nohutlar stepnenin oraya da dokulmus , sanirim alttaki su tahliye deliginden de bir sekilde su almis vee resmen cimlenmis.
    adam bu ne? dedi :)
    nohuuut diyebildim sadece.
    adam bagaji guzelce kapadi ve yerine gecti.
    dedim kac para veriyorsunuz?
    kusura bakmayin araciniza bi teklifte bulunamiyoruz sozu hala kulaklarimda cinlar :)

    quote:

    Orjinalden alıntı: TIMERIDER

    Tempradanda bahsedilmişken çıkardığı arızaları yazmam çok uzun sürer.Ama şöyle diyeyim yağ çubuğu silecek suyu seviyeleri balata seviyesi falan hep elektronikti hepsinin sensörü araba daha 30.000 km deyken bozuldu değiştirdim gene bozuldu merkezi kilit motorları bozuldu ama sensörlere basit bi çözüm buldum fişlerini çekip ince bir bakır teli U harfi şeklinde kıvırp takınca göstergedeki o gereksiz kırmızı ışıklar sönmüştü rahatladım.Bagaj kışın sürekli ıslaktı ne yaptıysam su alan yeri bulamadım sonra birgün temizlik yaparken bagajın içini inceliyordum gördümki arka camın sileceğine su püskürtmek için gelen hortum yerinden çıkmış,ben su püskürtmeye bastıkça suyu bagaja püskürtürmüş Tempranın bagajına yükleme yaparken o hortuma dikkat edin.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: TIMERIDER

    önceden burada anlatmıştım ama bir daha anlatayım çok faydalı bir bilgi olacağına inanıyorum..

    Eski arabamın arka camını içeriden silerken resistansına bağlanan fişi kökünden koparmıştı oto yıkamacı.oto camcılar dediki cam sökülecek değişecek tamiri imkansız. sanayide küçük bir dükkanı olan bir adama gönderdiler beni.adamın elinde iletken bir yapıştırıcı vardı yapıştırıcının içinde sarı pırıl pırıl metal parçaları vardı.yaptı fakat bir hafta sonra orada bir kısa devre oluştu yandı.bi daha yaptı gene olmadı bende kendim lehim yaptım.bildiğin lehim havya ile.havalarda soğuktu yapma camı patlatırsın dediler.saç kurutma ile camı içerden ısıttım.fişi kestimkabloyu soydum yassılttım,camdaki bakır iletkene biraz lehim pastası sürdüm havyanın ucuna bolca lehim aldım bir iki denemede tuttu canavar gibi oldu.
    arka camı içeriden sildirmeyin.kendiniz silin.nemli bir bezle camı uzunlamasına silin.yani yukarı aşağı değil sağa sola şeklinde.resistans çok sağlam yapıda birşey değil.ayrıca filim sökerkende resistans kopması olağan bir durum.arka cama perde takın film yapmayın.Şunuda ekleyim köpeği olanlarda çok dikkatli olsun köpekler gelen geçene sinirlenip camları ayaklarıyla tırmalarlar vede resistansı bölük pörçük ederler işte onun tamiri imkansız gibi



    yıkamacıya pek gitmem fırsat bulunca kendim hallederim fakat gitsem bile uzun uzun tembih ederim arka camın içi kirli de olsa lütfen silmeyin dokunmayın diye. sonra kendim yarım saat sadece o işe zaman ayırırırım değil sadece sağa sola ufak bez veya gazete ile rezistans aralarını itina ile zor da ola silerim. tellere dokunmadan.. 2-3 ayda bir varsın kirli kalsın




  • Benim aracımda elektronik aksam dahi yok ama ustalar hep çıldırtıyor. Araç 93 spring. İlk sahibiyiz.

    Manifold kısmından orta egzoza giden ara boruda kaçak vardı. Yüke binince araç ses yapıyor. Egzozcuya gittim. Dedim bak akalım bir ses geliyor bende şuradan şüpheleniyorum. Adam dinledi bindi etti yok diyor sağlam. Benim sağlam son susturucumda kusur buluyor:) Dedim sen sök bakalım ne çıakcak. Bir söktü orta boru paslanmış yandan kaçak yapıyor. Egzozcu mosmor kafada binbir tane soru işareti :) Kıyamadım adamı teselli ettim.

    Diğer macerada aracın hararetiyüksek seyrediyordu. Bizim radyatörtıkanmış. İlçede bir usta bulduk. Adam dedi ya değişecek ya şişlenecek. Dedik sen şişle. Yapıldı edildi en son motora su koyacağız. Eleman çeşme suyunu koyacak. Dedim ne yapıyorsun, abi su koyuyorum. Saf su koy ondan konmaz; eleman ne dese beğenirsiniz : motora saf su konmaz o aküye konur :) Sabır diyerek kendim ekledim saf suyu motora :)




  • quote:

    Orjinalden alıntı: qntrl

    Eleman çeşme suyunu koyacak. Dedim ne yapıyorsun, abi su koyuyorum. Saf su koy ondan konmaz; eleman ne dese beğenirsiniz : motora saf su konmaz o aküye konur :) Sabır diyerek kendim ekledim saf suyu motora :)

    eleman şaşırmıştır
  • mazda 626 1990 kontak problemi vardı usta tamir etti. 40 ytl. aldı. oyle biraz bindim. sonra tekrar arıza yaptı yenisini aldım 40 ytl. keske ustaya gideceğime parcacıya gitseymişsim
  • imzadaki araca 2007 temmuzda lpg kiti taktırdım. kışın yazılım atıldı. adama dedim bak bu araba 1.4 sen 1.6 yazılımı attın yok hepsi aynı zaten dedi ben böyle. neyse o günden sonra araç gaz bitince benzine geçmiyordu inatla gazda devam etmeye çalışıyordu haliyle gaz basıncı düşünce gaza basınca motor yığılıyordu. 10 kere götürdüm belki. sıralama şöyle

    -bujilerin 4 tırnak tek takacaksın tüpte 4 tırnak randıman vermez( sebep?, gelen cevap: 4 tırnak voltajı düşürüyomuş... hade len)
    -egzoz patlak ondandır (yuh daha da patlamadı egzoz)
    -katalitiği söktürdüysen yapar

    [arada bir diyorum, 1.6 yazılımından olabilir mi?]

    -uyduruk gaz almışsındır, doldur gel(eyvallah o da yapıldı sorun devam...)
    -regülatör basıncı düşüktür(bu noktada çamur atma bitti kendi sistemlerine bakmaya başladılar, basınç yükseltildi bir şey değişmedi)
    -şamandıradaki basınç sensörü arızalı sökecez

    aradan 6 ay geçti, hay sizin işinizin dedim götürmedim bir daha. artık bir gün gidiyim dedim son sökme teklifinden sonra şamandırayı. adamdan cevap: yav dün konuştum arkadaşla seninkine yanlış yazılım yüklemişiz 1.6 yüklenmiş sana sensör yanlış algılıyomuş bıdı bıdı...

    adamın suratına bir bakışım var o sırada. dedim, ben sana 6 ay önce söylemedim mi bunu canım?. herifte ses yok

    biraz daha uğraşsa ECU yanmış bile diyeceklerdi neredeyse




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ccaparli

    imzadaki araca 2007 temmuzda lpg kiti taktırdım. kışın yazılım atıldı. adama dedim bak bu araba 1.4 sen 1.6 yazılımı attın yok hepsi aynı zaten dedi ben böyle. neyse o günden sonra araç gaz bitince benzine geçmiyordu inatla gazda devam etmeye çalışıyordu haliyle gaz basıncı düşünce gaza basınca motor yığılıyordu. 10 kere götürdüm belki. sıralama şöyle

    -bujilerin 4 tırnak tek takacaksın tüpte 4 tırnak randıman vermez( sebep?, gelen cevap: 4 tırnak voltajı düşürüyomuş... hade len)
    -egzoz patlak ondandır (yuh daha da patlamadı egzoz)
    -katalitiği söktürdüysen yapar

    [arada bir diyorum, 1.6 yazılımından olabilir mi?]

    -uyduruk gaz almışsındır, doldur gel(eyvallah o da yapıldı sorun devam...)
    -regülatör basıncı düşüktür(bu noktada çamur atma bitti kendi sistemlerine bakmaya başladılar, basınç yükseltildi bir şey değişmedi)
    -şamandıradaki basınç sensörü arızalı sökecez

    aradan 6 ay geçti, hay sizin işinizin dedim götürmedim bir daha. artık bir gün gidiyim dedim son sökme teklifinden sonra şamandırayı. adamdan cevap: yav dün konuştum arkadaşla seninkine yanlış yazılım yüklemişiz 1.6 yüklenmiş sana sensör yanlış algılıyomuş bıdı bıdı...

    adamın suratına bir bakışım var o sırada. dedim, ben sana 6 ay önce söylemedim mi bunu canım?. herifte ses yok

    biraz daha uğraşsa ECU yanmış bile diyeceklerdi neredeyse

    sonradan anlatması güzel ama muhtemelen çıldırtmıştır sizi.

    benim aracım sürekli sağa çekiyordu, araç garanti kapsamında olduğundan yetkilsi servise götürüyorum.

    balans yapıp parasını alıyorlar, araba yine çekiyor. gidiyorum tekrar ayar yapıyorlar, halen sağa çekiyor.

    teknik danışman filmi kopardı
    balans ayarı sıfırlandı, teorik olarak çekemez
    iyi de çekiyor
    yol yamuktur..
    yuh artık, bütün yollar sağa mı yamuk?

    o gün çıldırmış şekilde servisten çıkıp, bilirkişiden aracın sağa çektiğine dair rapor almıştım. sonra götürüp teknik danışmanın gözüne soktum, sağ taşıyıcıları değiştirdiler, yollar düzeldi :)




  • quote:

    Orjinalden alıntı: greentooth

    sonradan anlatması güzel ama muhtemelen çıldırtmıştır sizi.

    benim aracım sürekli sağa çekiyordu, araç garanti kapsamında olduğundan yetkilsi servise götürüyorum.

    balans yapıp parasını alıyorlar, araba yine çekiyor. gidiyorum tekrar ayar yapıyorlar, halen sağa çekiyor.

    teknik danışman filmi kopardı
    balans ayarı sıfırlandı, teorik olarak çekemez
    iyi de çekiyor
    yol yamuktur..
    yuh artık, bütün yollar sağa mı yamuk?

    o gün çıldırmış şekilde servisten çıkıp, bilirkişiden aracın sağa çektiğine dair rapor almıştım. sonra götürüp teknik danışmanın gözüne soktum, sağ taşıyıcıları değiştirdiler, yollar düzeldi :)






  • arabayla olmadida motirsiklette olmustu
    onceden honda scooter vardi on yil onbes yil once falan
    motorun frenleri ne birde km saatinin teli kopuktu ona gittik dedik birde sagina soluna bak dedik iy gitmiyor bu aralar falan dedik
    adam calistirdi soyle gaz falan verdi

    piston catlak dedi

    yapma yaww dedim tamam halledrim dedi yarin gel al dedi gittim ugrasiyor cikartti gosterdi piston harbiden catlamis
  • quote:

    Orjinalden alıntı: polotje

    arabayla olmadida motirsiklette olmustu
    onceden honda scooter vardi on yil onbes yil once falan
    motorun frenleri ne birde km saatinin teli kopuktu ona gittik dedik birde sagina soluna bak dedik iy gitmiyor bu aralar falan dedik
    adam calistirdi soyle gaz falan verdi

    piston catlak dedi

    yapma yaww dedim tamam halledrim dedi yarin gel al dedi gittim ugrasiyor cikartti gosterdi piston harbiden catlamis


    Bak bu adam harbi ustaymış.
  • Komşumuz küçük bir ilçe de oturmuş daha önce.Dogan slx var.

    Arıza şöyle olmuş.
    Sabah kalkıyor marş a basıyor çalışmaz.Aküyü şarj a verir.Sabah kalkar yine çalışmaz.Akü almaya karar verir en yakın ilden akü getirtir.Sabah marş a basar yine çalışmaz.Arkadaşları derki sen bunu cin mehmet(oto elektrikçi usta) e götür.Götürür baştan sona anlatır 3 gündür yaşadıgını.Cin mehmet çıragı çagırır bagaj a gir der kapatır.Bagajı tekrar açar çıraga derki içerde lamba yanıyormu der oda he usta der.Meger bagaj sivici arızalanmış aküyü o bitirirmiş.
  • akıllı oto elektrikçisi akü şarj lambasını hararet lambasıyla ters bağlamış -15 derecede motor çalışır çalışmaz hararet ışığı yanıyordu.meğer şarj yapmıyormuş yeni aküden olduk
  • quote:

    Orjinalden alıntı: geremy

    akıllı oto elektrikçisi akü şarj lambasını hararet lambasıyla ters bağlamış -15 derecede motor çalışır çalışmaz hararet ışığı yanıyordu.meğer şarj yapmıyormuş yeni aküden olduk

    ustadan alsaydın parasını




  • motora bencede saf su konmaz antifiriz konur yanlışmıyım.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Mazda 626

    motora bencede saf su konmaz antifiriz konur yanlışmıyım.


    %50
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.