Şimdi Ara

İfade Özgürlüğüne Bir Kez Daha Darbe (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
81
Cevap
0
Favori
2.000
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ncrdbl

    Nasıl "Tanrı yoktur" demek birilerine hakaretse, "Tanrı vardır" demekte başka birilerine hakaret oluyor aslında...

    Uzlaşılamayan(ve uzlaşılamıyacak olan) husus sanırım bu.

    Dönemde kim güçlüyse kanunlar ondan yana olup karşı görüştekileri mahkemelerde yeniyorlar. 15 yıl önce başörtüsü takanlara uygulanan zulüm, şimdilerde aynen karşı görüşe yapılıyor.




    Tanrı yoktur yahut vardır demek kimseye hakaret etmek anlamına gelmez.
    Ama söyleniş biçimi hakaret anlamına gelebilir.

    Uzlaşılamayan durum Tanrı'nın ispatı değil , karşıt fikirlerin birbirlerine dikte ettirilmeye çalışılması diye düşünüyorum.
    Ayrıca başörtüsü takanların karşısı olarak nitelendirdiğiniz kesim ne gibi bir zulüm görüyor merak ettim




  • @Atalay`
    Bireysel ahlak gibi bireysel bir din anlayışı içindesin işte. Bunun yanlış bir tarafı olduğunu söylemiyorum, uygun olduğunu da. Sadece yapılan uygulamaların, cezaların, yasakların göz önünde bulunduramayacağımızdan daha fazla olduğunu söylüyorum. Yine örnek vereceksek şöyle diyebilirim; dinde "komşunu sev" mantığı vardır. Komşunu sev derken kendi dininin mensup olduğu kişilerden bahsettiği gün gibi ortada. Anlatmak istediğim bu değil, "komşunu sev" mantığı karşılıklı olmak zorunda. Bundan yola çıkarak dini yasalarında böyle olmak zorunda olduğunu söylüyorum. Bireysel bir din anlayışı olabilir ama benim düşünceme göre din karşısına bireyi almaz toplumu alır. Elçiler padişaha konuşurlar ama inandırmak istedikleri kişiler aslında toplumdur. Toplumu inandırmak isterken bireysel bir din anlayışının kabul edilmesini mantığa uygun ama dine uygun olarak görmüyorum. Tabi dini mantığa uygun bulmamam işin farklı bi boyutu. Allah bir şeyleri emrediyor, sürekli emrediyor. Bir kaç elçi gönderiyor ve bunları insanlara yaymasını söylüyor. Durum bundan ibaret. "Dinden çıkanı öldürün" derken bireysel bir kişiye konuştuğunu sanmıyorum. Zaten bu cinayet olur ama bunu devlet yaptığında sadece yasaya dönüşebilir eğer Allah böyle emrediyorsa ve her şeyi bilme gücüne sahipse durumun bu boyuta geleceğini biliyordur bu yüzden devlete, bir mezhepe bu görevi vermiştir. Çoğunluğa konuşmuştur. Tabi ki benim bakış açım böyle, dinin mecaz anlatım ve kelime oyunları yapması ikimizin belki yanlış anlamasına sebep oluyor olabilir ama gayet açık diyorsan bu tartışmaları yapmanın doğru olduğunu düşünmüyorum. Aslında toparlayacak olursak; din insanlara gönderilmiştir. İnsanlar yasalarla yönetilir. Dolayısıyla yasalara uygulanmasında bir sorun yoktur, Allah bunu biliyor ve bunu istiyordur. Eğer insanlara gönderdiyse bunun bireysel anlaşılmasından hoşnut olmayacak ve bunları reddedenleri biraz tutuşturacaktır.
    Mehdi konusunda haklısın, bunun kader ile ilgili olduğunu ben de biliyorum. Sorun bu değil, ben senin bakış açından yola çıkmaya çalışıyorum. Bana göre doğru olan şey mehdinin gelmeyeceği yönündedir ama durum bu kadar basitse ve eğer gerçekten mehdi gelecekse bu şeyleri hiç umursamamak gerekiyor? Kendini mehdi edenlerin sapkın olduğunu ve her kötülüğü yapabilecek olduklarını umursamamak, insanların kendi taraflarına çekip onlara sözde -din dışı- uygulamaları yaptırmalarını umursamamak gerekiyor. Din bu mu yani? Mehdi gelecek ve bizi inandıracak o yüzden diğerleri yanlış. O zaman her döneme ait mehdiler, o her döneme ait sapkınlıklar olması gayette doğal? Sahte mehdiler istedikleri gibi davranırlar ve Allah yeni mehdi gönderene kadar onları izler? Yani bu mudur? Din için bunların sürekli devam etmesi doğru mudur? Taaa ki mehdi gelene kadar? Ne kadar beklemesi gerekiyormuş daha, korsan versiyonlarının çıkmasından rahatsız olmuyor mu? Fake hesaplarının açılmasından? Komik bi durum açıkcası. Neyse "umursamıyoruz"

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Tabiki bireysel din anlayışı içindeyim. Hak dini olarak tek bir din ve buna inanan bireylerdir. Ahlak ise kişinin kendi ahlaki değerleri olmasına karşın toplumsal ahlak değerleridir geçerli olan çünkü toplum içinde yaşıyorsun. Din ise kaynağı belli ve tek olandır fakat uyup uymamak sana kalmıştır. Uyuyorsan da ne kadar uyduğun seni ilgilendirir zaten bir cezası varsa ona göre verilmekte. Şunu anlamamaktasın halen; dinin kaynağı Kuran'dır ve asıl olan Kuran'ın ne söylediğidir. Toplumların, yasaların ne söylediği dini bağlamaz. Ayrıca hiçbir toplum kendi kanunlarını yaparken dine aykırı kanun yapmamıştır tarih boyunca, yapamaz çünkü toplumun büyük kısmı dindar. Çünkü basit bir matematik vardır ben bunu yaparsam tamam burada cezası yok fakat ölümden sonra çok daha ağır bir cezası var o zaman neden yapayım ki ? Haliyle bunu insanlardan bekleyemezsiniz. Fakat şu olmuştur tarih boyunca dönem dönem çeşit çeşit hükümdarlar çıkmış ve korku yoluyla insanlara kendi inanışlarını empoze etmişlerdir veya mevcut dine inanmalarını yasaklamışlardır. Eğer iş ölüm tehdidine kadar varıyorsa zaten Kuran sana yalan söylemen için izin veriyor farzdır diyor. Örneğin sen Allah'a inanıp ibadet ediyorsun. Ben sana diyorumki Allah'a inanmaya ve ibadet etmeye devam edersen sana işkence ederim, öldürürüm yapamazsın. Senin inanmaman ve ibadetini yapamaman için ne gerekiyorsa yapıyorum ve engelliyorum. Sen de yapamayacak duruma geliyorsun zira yaparsan öleceksin. Bu durumda bana canını kurtarmak için yalan söylemen ibadetin tam tersini yapman farzdır. Açlıktan ölmek üzere olan bir adam önünde leş bulduğunda veya domuz bulduğunda yeme bunlar günahtır denmez, eğer o durumdaysan canını kurtarmak için onları yemen farzdır. Dolayısıyla her durumu kendi içerisinde değerlendiren ve ona göre hüküm veren bir kitaptır Kuran.
    Ayrıca din birey özelinden toplumu ele alır. Yoksa tabiki sadece beni müslüman yapmak için Kuran inmedi. Dinden çıkanı öldürün şunu kesin bunu asın diye birşey yoktur dinde. Dediğim gibi var olduğunu söylediğin cümleler için ayetleri çıkar getir hep beraber bakalım. Ne için söylenmiş, bir şartı mı var, bir nedeni var mı yoksa öylesine canınızın istediğini asın kesin mi denmiştir bakalım hep beraber.
    Ayrıca dini yasalar getirilebilir. Fakat bunu yapabilecek kişilerin dünyada olduğunu sanmıyorum. Sadece dini yasalar ile bir toplumu yönetmeniz için hatasız olmanız ve yasaları hatasız olacak şekilde dine uygun yapabilmeniz gerekmekte. Fakat dünyada hatasız kimse yoktur. Peygamberler günahsızdır fakat Kuran'da dahi geçmekte olduğu gibi Allah kendi peygamberini uyarabiliyor neticede onlar da insan ve yanlış yapma olasılığı mevcut. Ha onların yapacağı yanlış cinayet halka zulüm vs. değil ufak ayrıntılardır fakat onun için dahi uyarı gelmiştir.
    Mehdi için daha fazla açıklamaya gerek yok. Kuran'ı ve diğer kaynakları okuman gerekiyor. Gelecek olan kişi ben mehdiyim bana inanacaksınız şeklinde gelmeyecek zaten. Yapacakları ile mehdi olduğu belli olacaktır zira hiçbir peygamber İsa dışında ben Allah'ın elçisiyim diyerek gelmemiştir. Yaptıkları ile peygamberliklerini duyurmuş ve ilerlemişlerdir. İsa'nın durumu farklıdır zira o mucize olarak doğumdan sonra Allah'ın elçisi olarak dünyaya geldiğini konuşarak belirtmiştir çünkü doğumdan sonra Meryem'in İsa'nın ve ailesinin hayati tehlikesi vardı çevreden gelen tehditler zorbalıklar nedeniyle. Ondan böyle birşey istenmiş ve mucize olarak peygamberlik için geldiğini bildirmiştir. Mehdi gelmeden önce ise Deccal veya ecnebicesi Antichrist gelecek ve sahte mehdi olarak büyük bir çevreyi etkileyecektir. Deccal ortaya çıkmadan mehdi gelmeyecek çünkü zaten onunla savaşıp zulme son vermek üzere gelecektir inanışa göre.

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    @Atalay`
    Konu kötülüğün derecesi değil, kötülüktür. Biri adamın kafasını kesmiştir. Diğeri o adamın kafasını kesmekle kalmayıp iç organlarını açıp, yollara saçmıştır ve ailesine bir kaç posta göndermiştir. Bence bu o adam için sorun değildir? Yani sonuçta ölmüştür. Umursamıyordur, iki türlü de ölmüştür. Bedenine ne olduğunu umursamıyordur. Çünkü yoktur artık. Neyse boş edebiyatmış gibi göstermek istemem. Cihad kavramı da aslında Haçlı seferleri kadar "iğrenç" olmasa da yine de insanlar ölecektir. Savaşlar iyi bir şey değil demek istedim sadece. Örnek olarak 2 tanesini verdim. Ne de olsa "onlar daha çok öldürür, biz üsuluna göre" muhabbeti değil bu. Savaş kötüdür.
    Tabi senin karşıt olduğunu biliyorum. Vicdan sahibi olduğunu biliyorum. Bunda yanlış bi taraf olduğunu söylemiyorum kişi için, ben bunun din açısından yanlış olduğunu düşünüyorum. İlk kaynağın Kur'an olacağı açık yanlış olan şey bunu uygulayan insanların çok fazla olması. Dinin işte rahatsız edici boyutu bu. Sen dindarsın ve 1 kişisin ama onlar 74 milyon kişi. Sen cennete gideceksin doğru anladığın için ama onlarda öyle düşünüyor yani cennete gideceklerini.


    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Kötülüğün tabiki dereceleri vardır ama bu olaydan olaya göre değişir örneğin tahrik sonucu işlenen cinayetin cezası, çeteleşerek işlenen cinayetin cezası, canavarca işlenen cinayetin cezası farklıdır. Ölen için tabiki fark etmez sonuçta ölmüştür, ölen için fark eden şey ne için ve nasıl öldüğüdür. Allah yolunda şehit olmuş biri ile alkol komasından veya trafik kazasında ölen birinin durumu aynı olmayacaktır.
    Tekrar edeyim haçlı seferleri dini değildir, Papa olacak kansızın amaçları uğruna dini kullanmasıdır amaçları çok farklıdır tamamen politiktir. Cihad kavramı ise bambaşkadır. Ayrıca savaş tabiki kötü birşeydir ama savaşa girmenin zorunlu olduğu haller vardır. Biri senin vatanını işgal etmek için geldiğinde onunla savaşmak farzdır hatta öyle bir durumda savaştan kaçıp yenilgiye sebep olursan bu günah sayılır diye buyurmuştur Allah. Baktığın zaman gayet mantıklı gelmiyor mu ?
    Onlar çok öldürür biz usulüne göre diye birşey tabiki söz konusu değil. Adam öldürmek, kul hakkı yemek her zaman en büyük günahlardandır. Cihad böyle birşey değildir. Adam öldürmen için tek izin verilen zaman dediğim gibi zorunlu savaş halleridir ki bu da gayet mantıklı ve normaldir. İşgale gelen adamı buyur gel çay içelim demeyeceksin herhalde.
    Tekrar ediyorum benim için asıl olan Kuran'dır başkalarının hakkımda ne düşündüğü önemli değildir zaten karakter olarakta dine inanmayan biri olmuş olsaydım gene aynısını yani başkalarının hakkımda ne düşündüğünü umursamadığımı söyleyecektim. Ama Allah'a inanan biri olarak tek kaynağımın Allah'ın kelamı olan Kuran olması kadar normal birşey yoktur sanırım. Büyük kısmın buna ters olması beni bağlamadığı gibi onların yanlış yolda olduğunu gösterir ki öyle de. Zira sen müslüman olduğunu söyleyeceksin fakat Kuran'ı baz almayacaksın. Neyi alacaksın o halde gidip Zeus'un kurallarına uyacaklar herhalde. Bu onların yanlış içinde olduklarını gösterir. Bundan dolayı çok tartıştım forumda dahi tartıştığım kişiler olmuştur. Adam ateist ile din üzerine tartışıyor fakat ne din hakkında söyledikleri doğru ne de baz aldığı kaynak doğru. O zaman ben araya giriyorum bu sefer vay efendim nasıl bunu dermişim diyip asıl tartıştığı ateistten fazla küfür yiyorum.
    Yanlış biliyor olabilirsin, doğru bildiğini yanlış uyguluyor olabilirsin fakat asıl kaynak tek olmalıdır. Neticede bende belki yanlış birşeyler söylemiş olabilirim burada hatta bu yazıda dahi çünkü din alimi hafız veya hoca değilim. Kendi bildiğimce gerek Kuran gerek din tarihi gerek genel tarih çerçevesinde anlatıyorum. Fakat baz aldığım tek bir asıl kaynak var o da Kuran. Ondan sonra çeşitli kaynaklar vardır yazılmış olan sahi hadis kitapları, çeşitli tesfir kitapları vs.

    Benim gelmek istediğim nokta önemli olan dini doğru olarak anlayalım. Dini yaşamak veya yaşamamak kişiye kalmış seçimdir. Doğrusunu bildikten sonra gerisi önemli değil. Çünkü insan beşer şaşardır. Doğru bildiğini bile bile yanlışta yapıyor olabilir yanlış yapanlar zaten dini kullanarak özelikle yanlış yapanlar verecek bir kurum varsa bu dünyada cezasını verir. Ama onların asıl cezasını verecek olan herşeyden üstün bir güç daima vardır benim içim bu nedenle rahat. Zaten insanlar bazı şeylerin doğrusunu bilse veya en azından araştırsa bugün yaşadığımız sorunların çoğunu yaşamayacağız emin olabilirsin. Güdülmek isteyeni her yolu kullanarak güdecek biri elbet çıkacaktır zira.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kraven -- 8 Eylül 2012; 19:41:49 >




  • Alıntı butonu bozuldu böyle cevap vereyim.
    Demek istediğini anlıyorum. Dönüp durduğumuz konu açık. Ve ikimizde birbirimizin fikrini değiştiremeyeceğiz gibi gözüküyor. Sen tek referansım Kur'an ve hayatımı, ahlakımı ona göre oluştururum derken ben ise toplum yönetiminde dinin etkisinin olduğunu söylüyorum. Toplumun yönetiminin dini olduğunu. Bu konuda bir açıklığa varamayacağız sanırım. Ya ben seni anlamıyorum(ki bunu yazarken tevazu içinde kalmam bile içimi kemiriyor) ya da sen beni(burada göğsüm kabarıyor) Yaptığımız tartışmanın boşa bir çaba olduğunu düşünüyorum ikimiz içinde. Boş zamanım olduğu için devam etmekten çekinmediğimden devam edelim bakalım. Zorba ve zoraki bir lider hayal edelim. Dini kullanıyor. Dini kuralları din kitabına değilde kendisine göre tasarlıyor. İnsanlara kendisine inanmayanları "tanrının emri" ile öldüreceğini söylüyor. Bu adam dini yanlış anlıyor. Varsın öyle olsun. Doğal olan budur tabi ki. Ama diğer tarafta halk var. Onlar bu adamın kendilerini yönettiği şekilde yaşıyorlar. Eğer bu adam onların öğrenmesini yasaklıyorsa yalan söylemeleri gayet açık. Bu adam bunların -temel- kaynağa ulaşmalarını engelliyorsa nasıl öğrenebilirler ki? Öğrenemezler. Öğrenemezler, yönetenin kafasında birine dönerler. Zorba ve zoraki. Yalan söylemezler çünkü saklayacakları bilgilere asla erişememişlerdir. Bu dini halktır tabi ki. Bu halk böyle yetiştiğinden bunun dünyaya yansıması da haklı bir biçimde buradaki insanların vahşi olduğuyla ilgili olacaktır. Suudi arabistanda veya İran'da insanların, çoğunlukla kadınların mutlu olduklarını sanmıyorum. Tabi ki Kur'an okuyorlar ama onlara öğretildiği şekilde. Onlara yapılmasını gösterdikleri şekilde. Kendi bilinçleriyle değil. Kendi korkularıyla, kendi vicdanlarıyla değilde kendilerine gösterildiği, öğretildiği, yapılmasını söylendiği gibi. Ben o toplumda yaşamıyorum sadece gözlem diyebilirim. Daha doğrusu bir fikir. Belki bilgi sahibi olmadan konuşmuş gibi olabilirim ama sanıyorum ki bilgi sahibiyim. Halkın yetişme biçiminin onları etkilediğini ve onlarında o kafada olduklarını söylüyorum.
    Sen bireyi konu alır diyorsun, durumun içindeki haline göre değerlendirir. Domuz eti yeme ama ölecek gibiysen yemende sorun yoktur örneği gibi. Benim demek istediğim ise yetişme şeklinin bunu etkilediği bu adam neye göre karar verecek yani? O duruma göre değerlendirirsek adamı o öğretilerin doğru olduğunu kabul edecektir. Kaynak olarak Kur'an ı referans alsa bile ona okumayı söyledikleri şekilde okuduğu için bunu algılayamayacaktır. Yani bireysel bir anlayış içinde olduğunu sanarken aslında hiçte öyle olmayacaktır. Bu adamın öylecene bilinçlenmesini bekleyemezsin.
    Mehdinin nasıl geleceğini biliyorum. İnsanların ona inanacağını filan yani bunlar zaten mantıken öyle olması gereken ayrıntılar. Ben sadece bana göre olan şekliyle söyledim, senin bakış açınla almaya çalışsam bile bunun itici geldiğini düşündüm. Bana göre mehdi gelmeyecektir. Örnek olarak verip, en minimum seviyeye çektiğimde ise; mehdi gelse bile akıl hastanesindedir dedim. Bi vurgu gibi bir şey yani. Önemli değil zaten bu konu, dağılıyormuş gibi oluyor.

    Kötülük konusunda ise yanlış anlamışsın. Evet, kötülük kötülüktür. Benim verdiğim örnek ise cinayet-ölüm hakkındaydı. Ölen bunu umursamayacaktır dedim. Eğer bir cinayete kurban gittiysen bunu umursamazsın dedim. Sen ise trafik kazasına kadar çekmişsin olayı. Belki ben yanlış anlaşılmış olabilirim neyse. Okumaya devam ettiğimde ise yine olayları kendi bakış açılarımıza göre ele alıyor olmamız ortak olan bir taraf bulamıyoruz Sen Allah için şehit olmuş diyorsun, ben ise ölmüş diyorum. Yani hiçlikte. Sen ne için ve neden öldüğünün önemi vardır diyorsun, ben elbette vardır ama kişi için değil diyorum. Artık önemsiz olmuştur onun için. Tabi bunlar ufak şeyler takılmamak lazım. Devam edelim, Cihad veya herhangi bir savaşın iyi olmadığını zaten söylemişim. Sen de tabi ki cihad iyidir dememişsin ama zorunluluk halinde yapılması gerekir demişsin. Ben bu zorunluluğu kabul etmiyorum işte. İslamın yükselmesi için yapılıyor diyelim ki cihad, savaşla hangi millet yükselmiştir ki? Bu bir tarih tekerrürü değil midir? Tabi ki gelişmiştir ama saygısını kaybetmiştir. Ve cihad bir dini kavram olduğundan dolayı saygısını kaybetmiş olması kabul edilemez. Bununla islam birliği yükselecek demek biraz ne biliyim insanların ölmesi önemli değil çünkü bir amaç uğruna ölüyorlar demektir. Allaha kavuşmak için. Onun buyruğunu yerine getirmek için. Dini bir buyruk olmasını kabul edemiyorum.
    "Allah'a ve ahiret gününe inanmayan kişilerle savaşınız" (et-Tevbe, 9/29)
    Misal burada sırf inanmıyorlar diye biriyleri islamı yüceltmek için savaş yapmanız gerektiğini söylemiyor mu? Ya da ben yanlış anlıyorum. Açıkça gözüken buyken bakalım sizin yorumunuz ne olacak?
    Tabi ki savaşa gelen adama gel çay içelim demiyeceksin. Ama ilk seçeneğin savaş olmadığını da göreceksin. Anlaşmalar bissürü zırvalar var işte, onları deneyebilirsin. Hangi devirde yaşıyoruz zaten, direk saldırmayacakları aşikar. Belli bir konu bu.
    Ayrıca bi noktayı atlamışım;
    "Dinden çıkanı öldürün" yazıp "derken" diye devam ettiğimde bahsettiğim şey bir ayet değil hadisti. "derken" demek zaten açıklıyor. Yine de Kur'an referans aldığını söylediğin için bu konuyu bir şekilde farklı yerlere taşıyacağını biliyorum. Konu o değil tabi ki. Konu bunun kutsal kitapta yer almasının gerçekten hoş olmayacağı. "Dinini değiştireni öldürün" yazan bir ayet olsaydı insanlar dine sıcak bakmazlardı. Tıpkı eski ahitten yeni ahite geçiş gibi.

    Senin için rahatsa tabi ki benim için problem yok. Benim içim rahat sayılmaz ama bunun için varoluş krizine girip inanacak bir şeyler aramıyorum. Sadece kendi düşünceme göre dininizin diğer dinler gibi yanlış olduğunu, insanlarca yazıldığını, bir tanrının olmadığını söylüyorum. Bu masumâne düşünce yüzünden insanların yargılanmasını istemiyorum. Dinin bilimin önüne geçmesini, insanların her geçen gün dünya gerçeklerinden uzaklaşıp kendilerini dini vaatlerle avutmasını rahatlatıcı bulmuyorum. Gerçek olan şey tabi ki bir gün hepimizin öleceği, katıksız bir gerçek. Bunun kabul edilebilir bir şey olmasının gerektiğini düşünüyorum. İnsanların ölüm korkusuyla bir şeylere sarılmasını değilde hazır hayattayken buyruk yerine getirmek yerine yaşanabilir bir dünya varetmesini ve eğlenmesini istiyorum. Olmuyor, içim rahat değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sgrafik

    Beyler konu gidici, haberiniz olsun. O yüzden uzun cevaplar yazma zahmetine girmek istemiyorum!

    Konu doğrudan Kuran'la ilgili olduğuna göre devam edelim. İnananlar açısından hakaret olmadığı sürece sorun yok.

    Zalimler açısından ise, "Zalimler cehenneme gidecek." demek hakaret değildir.

    "Uzun sütunlara bağlanıp canları çıkasıya anırıp inleyecekler, derileri yandıkça yenilenecek" (acı hissi derinin altında oluşur),
    "Cehenneme odun olacaklar, inananlar ise Cennet devletinde pınar başlarında sonsuz şatafat içinde olacaklar." demek hakaret değildir.

    Başkalarının ilahlarına küfretmeyin ki, onlar da cahillik edip Allah'a küfretmesinler, diyor.

    Şeytan'ın, müşriklerin, kafirlerin sözlerini kendisi aktarıyor. O yüzden isteyen istediği şeyi söylesin, zarar vermez.
    Danimarkalısı karikatür çizmişmiş, yok şeytan ayetleriymiş, bunlar hikaye.

    Eskiler, bırakın alay etmeyi, sırf inandıkları için inananlara en büyük işkenceleri reva görüp peygamberleri dahi öldürmüşlerken,
    günümüzdeki birtakım kendini bilmezlerin alay ve hakaretleri sinek vızıltısı kadar rahatsız etmez.

    Asıl soru şudur:

    Biz inancımızın emri gereği, onların kurtuluşunu için de çalışıyoruz. Peki onlar sadece rahatsız edilmemek mi istiyor?


    Araf suresi, 7/179:

    "Andolsun ki, cinlerden ve insanlardan birçoğunu cehennem için yarattık. Onların kalbleri vardır, fakat onunla gerçeği anlamazlar. Gözleri vardır, fakat onlarla görmezler. Kulakları vardır, fakat onlarla işitmezler. İşte bunlar hayvanlar gibidirler. Hatta daha da aşağıdırlar. Bunlar da gafillerin ta kendileridir.
    "

    Valla görünen o ki sadece cehenneme gidecek demiyor.

    Şöyle bir örnek veriyim ben mesela sana. Sen bu forumda bir inanmayana "sen hayvanın tekisin hatta ondan da aşşağısın" dersen ban yersin.




  • Öncelikle ayetleri istediğin yerden kesip biçerek buraya koyup insanları yanıltmaya çalışma. Okuyunca noluyoruz dedim bir an için. Örnek verdiğin ayetin tamamı şudur:
    Kendilerine kitap verilenlerden Allah'a ve ahiret gününe iman etmeyen, Allah'ın ve Resûlünün haram kıldığını haram saymayan ve hak din İslam'ı din edinmeyen kimselerle, küçülerek (boyun eğerek) kendi elleriyle cizyeyi verinceye kadar savaşın.
    Ayrıca belirtilen 9. sure hangi hallerde savaşılabileceğini anlatmakta çünkü orada başka bir savaştan yola çıkılarak neyin nasıl yapılması gerektiği örneklendirilerek anlatım sağlanmış.

    9/3'e bakalım birde ne deniyor:
    Ancak Allah'a ortak koşanlardan, kendileriyle antlaşma yapmış olduğunuz, sonra da antlaşmalarında size karşı hiçbir eksiklik yapmamış ve sizin aleyhinize hiç kimseye yardım etmemiş olanlar, bu hükmün dışındadır. Onların antlaşmalarını, süreleri bitinceye kadar tamamlayın. Şüphesiz Allah, kendine karşı gelmekten sakınanları sever.

    Cımbızla birşeyleri seçerek almak yerine tamamına bakarsak olayın aslını görebiliriz.
    Öncelikle ben senin fikrini değiştirmeye çalışmıyorum ve gerek duymuyorum. Ha en başından beri sen benim fikrimi değiştirmeye çalışıyorsan zaten boşa vakit harcamışsın ben seçimimi uzun zaman önce gönül rahatlığı ve huzur içinde yaptım o yüzden oraları geçelim.
    Senin verdiğin örnekler ile benim verdiğim örnekler çok farklı. Senin verdiğin örnek ancak 1000-1500 sene önce geçerliydi o da zaten İslam'ın yeni yeni gelişmeye başladığı ve iletişim imkanlarının kısıtlı olduğu zamanlardı. Artık iletişim çağındayız yani bir insanın İslam veya Kuran'dan haberdar olmaması için el değmemiş bir kabile olması ya da hakikaten salak olması gerekiyor. Zira Kuzey Kore'deki insan dahi internet telefon vs. ile bazı şeyleri okuyabilecek durumda şu an. Akli dengesi yerinde olan birisi İslam diye bir din varmış diye düşündüğü vakit neymiş bir araştıralım şeklinde haraket eder ve çok ufak bir bakınma ile kitabının Kuran olduğunu öğrenip Kuran'ı okur. Bunun dışında kendisine Kuran getirilmemiş yani din tebliğ edilmemiş yani Allah peygamber ne demek hiç haberi olmayan kişinin konu hakkında hiçbir fikri ve bilgisi de yok demektir. Zaten bu kişilere de bize farz olan şeyler farz değildir.

    Kuran ile devlet politikalarını karşılaştırmaya ve karıştırmaya devam ediyorsun. Kuran okumuş fakat aşırı baskılı bir toplumda yaşayan birisi ile ne alakası var benim anlattığım durumun. Devlet politikası ile dinin ne alakası var şunu anlamamakta ısrar ediyorsun.
    Domuz eti olayında nereye takıldın anlayamadım. Adamın öğrenme ve inanma şekliyle bir alakası yok. Normal şartlar altında kanlı et yemek, leş yemek, domuz eti yemek günahtır. Fakat hayati tehlike durumunda bunu yemesi farzdır bak yemesi günah sayılmıyor demiyorum bunu yemesi farzdır yahu daha nasıl açıklanabilir ? Domuz etini günah kabul eden adam zaten dini bilgisinden dolayı günah kabul ediyor o halde zorunlu halde yemenin günah olmadığını da bilerek yiyebilecek durumdadır.
    Mehdi olayını ise inanıp inanmama ve saçmalığa getirmişsin bravo. Ben sana inanıp inanmadığını veya kişisel görüşünü sormadım, mehdi gelecekse nasıl gelecek ve neye göre nasıl gelecek inanış nedir onu anlattım. Kişisel görüşün beni ilgilendirmez dine inanmayan adamın mehdinin geleceğine inanması ya saçmaladığını ya cahil olduğunu ya da iki yüzlülük yaptığını gösterir.

    Ölüm olayını asıl yanlış anlayan sensin. Ölen kişi cesedinin ne hale geldiğini tabiki umursamaz. Ben kanunlarda cinayetin işleniş şekline göre dahi cezanın değişebileceğinden bahsettim. Sonra söylediğim şey ise ölen kişinin ölüm şeklinin dini açıdan nasıl etki edeceğini anlattım.

    Cihad için hala İslam için savaştır diyorsun. Arkadaşım cihad için gerekli birçok şey var ve cihadın birçok farklı türü var. Yani cihad savaş demek değildir. Ayrıca belirteyim dünyada son resmi cihad ilanı Osmanlı devletinin 1. dünya savaşına girmesiyle yapılmıştır. Osmanlı devletinin konumunu biliyoruz sanırım kendi toprağını korumak için savaşmıştı değil mi ? Yoksa dünya savaş tarihi yanlış mı yazıldı ?
    Ayrıca senin ülkene savaş ve işgal için geliyorlarsa direk olarak savaşırsın arkadaşım. Diğer seçenekleri düşünelim diyenler Ferit paşa gibi inanılmaz salak adamlardı. Adam senden güçlü olduğu için zaten seni işgale geliyor neyin anlaşmasını yapacaksın ? Yapacağın anlaşma sevr gibi olacak ve seni dağıtacaklar değişen tek şey savaşla yapacaklarını kağıt ile yapacaklar fakat insanını, onurunu, toprağını kaybedecek olan yine sen olacaksın.

    Bunun dışında sen dini hakikaten özellikle temelden çok yanlış anlamışsın. İnsanlar dini ölümden korktukları için seçmiyorlar o tamamen senin fikrin. Ölüm korkusu psikolojisi ile hareket eden dinden kaçar dine yönelmez. Tam tersine ölümün bir son olmadığı ve ölümün bir geçiş olduğu dolayısıyla ölümden korkulmaması gerektiği anlatılır. Fani yani ölümlü dünyanın süresinin kısa olduğunu ve gelip geçici olduğunu öğütler. Bunun en güzelini Osmanlı zamanında yapmışlar. Hiç düşündün mü neden eski Osmanlı mezarlıkları şehrin içinde hatta şehir merkezlerindedir ? Anlattığım şeyleri göstermek ve ölümlü olduğumuz gerçeğini göstererek ölümün kabullenilmesi sağlanırdı yoksa adamlar şehir dışına mezarlık yaparlardı. O dönemlerde Kadıköy'ün ötesi şehir dışı kabul ediliyor zaten.
    Ayrıca bana dinin nasıl bilimin önüne geçtiğini açıklar mısın ? Birşey söylüyorsun bunu açıkla lütfen. Ama sakın ya işte şu şu adamlar vardı şu devletler müslümandı onlar bilim yapılmasını istemiyordu gibi şeyler söyleme, saatlerdir imanlı insanların günahkar olabileceğini ve yapılan yanlışların o insanları bağladığını din ile alakasının olmadığını anlatmaya çalışıyorum ve görüyorumki aslında sende farkındasın fakat henüz kabul etmeye razı olamıyorsun. Şu an daha önceden bildiğin kafana yerleşen şeyleri ezbere anlatıyorsun bana. Yakında onu da kıracağız umarım hatta istersen özel olarakta konuşabiliriz. Zira dediğim gibi benim içim rahat. İmanlı kişilerin günahkar olabileceğini bunun din ile alakalı olmadığını, günahsız olanın sadece peygamber olduğunu ve haliyle bunun dine yıkılamayacağını çünkü inanılmaz bir mantık hatasının ortaya çıkacağını biliyorum. Bunu bildiğim gibi tam tersi olarakta ateist veya başka dine mensup olan birisinin yaptığı kötülüğün de o kişinin mensubu olduğu toplum ile alakalı olmadığının kişinin kendisine ait olduğunu da biliyorum.
    Dediğim gibi benim içim rahat, istersen sabaha kadar da tartışabiliriz hiç problem değil zira bana Kuran ile ilgili somut şeyler ortaya koyduğun sürece her zaman verecek bir cevabım vardır çünkü Kuran ortadadır yeterki doğru ve salim şekilde okuyup anlamaya gayret gösterelim. Hadis için ise belli başlı kaynaklar vardır bunlar dışında kaynağa sahip olduğu söylenen hadislerin sahi olup olmadıkları tartışılır o konuda veya çok derinlemesine din tarihi konusunda uzman değilim. Fakat aklımla mantığımla dinimi seçtiğim ve bundan dolayı huzurlu ve gururlu olduğumdan dolayı için rahat yoksa tabiki daha iyi bir dünya istiyorum dünyayı geç kendi cebim için dahi biraz daha fazla para istiyorum herkes gibi çünkü senin gibi bende insanım.
    Yoksa şu mantıkla asla beni konuşurken göremezsin, Allah yoksa problem yok varsa benim kaybedeceğim birşey yok ama senin halin fena hacı sen yanacaksın kesin. Ben bu mantıkla hareket etmem çünkü inancımı ihtimal ve şans üzerine kurmadım, düşünce mantık ve vicdan üzerine kurdum ve bu yüzden gururlu huzurluyum ve içim rahat.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: neuro

    quote:

    Orijinalden alıntı: sgrafik

    Beyler konu gidici, haberiniz olsun. O yüzden uzun cevaplar yazma zahmetine girmek istemiyorum!

    Konu doğrudan Kuran'la ilgili olduğuna göre devam edelim. İnananlar açısından hakaret olmadığı sürece sorun yok.

    Zalimler açısından ise, "Zalimler cehenneme gidecek." demek hakaret değildir.

    "Uzun sütunlara bağlanıp canları çıkasıya anırıp inleyecekler, derileri yandıkça yenilenecek" (acı hissi derinin altında oluşur),
    "Cehenneme odun olacaklar, inananlar ise Cennet devletinde pınar başlarında sonsuz şatafat içinde olacaklar." demek hakaret değildir.

    Başkalarının ilahlarına küfretmeyin ki, onlar da cahillik edip Allah'a küfretmesinler, diyor.

    Şeytan'ın, müşriklerin, kafirlerin sözlerini kendisi aktarıyor. O yüzden isteyen istediği şeyi söylesin, zarar vermez.
    Danimarkalısı karikatür çizmişmiş, yok şeytan ayetleriymiş, bunlar hikaye.

    Eskiler, bırakın alay etmeyi, sırf inandıkları için inananlara en büyük işkenceleri reva görüp peygamberleri dahi öldürmüşlerken,
    günümüzdeki birtakım kendini bilmezlerin alay ve hakaretleri sinek vızıltısı kadar rahatsız etmez.

    Asıl soru şudur:

    Biz inancımızın emri gereği, onların kurtuluşunu için de çalışıyoruz. Peki onlar sadece rahatsız edilmemek mi istiyor?


    Araf suresi, 7/179:

    "Andolsun ki, cinlerden ve insanlardan birçoğunu cehennem için yarattık. Onların kalbleri vardır, fakat onunla gerçeği anlamazlar. Gözleri vardır, fakat onlarla görmezler. Kulakları vardır, fakat onlarla işitmezler. İşte bunlar hayvanlar gibidirler. Hatta daha da aşağıdırlar. Bunlar da gafillerin ta kendileridir.
    "

    Valla görünen o ki sadece cehenneme gidecek demiyor.

    Şöyle bir örnek veriyim ben mesela sana. Sen bu forumda bir inanmayana "sen hayvanın tekisin hatta ondan da aşşağısın" dersen ban yersin.





    Öncelikle forum yöneticiler tarafından idare edilir ve yöneticilerin verdiği karar ne ise o uygulanır yani forumda ceza alırsın o yüzden hakarettir diye birşey yok. Forumda günlük hayatta kullanılan hakaret olmayan fakat bazı tabu kelimeler de vardır öncelikle orayı geçelim.

    Ayetin başında "Andolsun ki, cinlerden ve insanlardan birçoğunu cehennem için yarattık." yani sıradan birisi için "Onların kalbleri vardır, fakat onunla gerçeği anlamazlar. Gözleri vardır, fakat onlarla görmezler. Kulakları vardır, fakat onlarla işitmezler." ifadeleri kullanılmıyor demektir. Akıl mantık işi. Hayvanların dahi kalpleri vardır ama kullanmazlar, hayvanların gözleri vardır fakat idrak ve muhakeme yetenekleri yoktur, kulakları vardır fakat işitmesi gereken şeyi işitmez onu idrak edemez veya etmez. Haliyle bu durumda hayvandan aşağıdır.
    Köpek doğal ortamda beslenmek için öldürür. Fakat köpekte insan-sahip sevgisi vardır. Seni görerek koklayarak senin sen olduğunu görerek ve vereceğin emirleri işiterek öldürmesini engelleyebilirsin. Fakat öldürmeyi kafasına koymuş birisi insanlıktan çıkmıştır. Hayvanların dahi yapmayacağı şeyleri yapmakta olan birisine iltifat edilmeyeceği gibi burada yukarıda anlattığım gibi bir açıklama yapılmış. Bunu idrak edebileceğin kapasiteye sahip olduğundan dolayı bu şekilde indirilmiş ayet fakat sen bunu alıp anlamından çıkararak başka yerlere çekeceksen zaten baştan kapalısın demektir. Buraya en yumuşak dilli ayeti de koysak birşey ifade etmeyecek. Bakış açısıyla ilgili bir olay.

    Sonradan gelen edit:
    Aslında benim bu şekilde uzun uzun anlatmama gerek yokmuş. Belirtilen ayetin diyanet tarafından çevrilmiş meali gayet net açıklıyormuş zaten kendisini.

    "Andolsun biz, cinler ve insanlardan, kalpleri olup da bunlarla anlamayan, gözleri olup da bunlarla görmeyen, kulakları olup da bunlarla işitmeyen birçoklarını cehennem için var ettik. İşte bunlar hayvanlar gibi, hatta daha da aşağıdadırlar. İşte bunlar gafillerin ta kendileridir."

    Daha doğru bir çeviri ile daha açıklayıcı ve çekilmeye çalışılan noktadan çok uzak şeyler anlattığı gayet net anlaşılıyor aslında.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kraven -- 9 Eylül 2012; 3:30:04 >




  • Çevirmenin suçu ne ben onu anlayamadım ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kraven

    quote:

    Orijinalden alıntı: neuro

    quote:

    Orijinalden alıntı: sgrafik

    Beyler konu gidici, haberiniz olsun. O yüzden uzun cevaplar yazma zahmetine girmek istemiyorum!

    Konu doğrudan Kuran'la ilgili olduğuna göre devam edelim. İnananlar açısından hakaret olmadığı sürece sorun yok.

    Zalimler açısından ise, "Zalimler cehenneme gidecek." demek hakaret değildir.

    "Uzun sütunlara bağlanıp canları çıkasıya anırıp inleyecekler, derileri yandıkça yenilenecek" (acı hissi derinin altında oluşur),
    "Cehenneme odun olacaklar, inananlar ise Cennet devletinde pınar başlarında sonsuz şatafat içinde olacaklar." demek hakaret değildir.

    Başkalarının ilahlarına küfretmeyin ki, onlar da cahillik edip Allah'a küfretmesinler, diyor.

    Şeytan'ın, müşriklerin, kafirlerin sözlerini kendisi aktarıyor. O yüzden isteyen istediği şeyi söylesin, zarar vermez.
    Danimarkalısı karikatür çizmişmiş, yok şeytan ayetleriymiş, bunlar hikaye.

    Eskiler, bırakın alay etmeyi, sırf inandıkları için inananlara en büyük işkenceleri reva görüp peygamberleri dahi öldürmüşlerken,
    günümüzdeki birtakım kendini bilmezlerin alay ve hakaretleri sinek vızıltısı kadar rahatsız etmez.

    Asıl soru şudur:

    Biz inancımızın emri gereği, onların kurtuluşunu için de çalışıyoruz. Peki onlar sadece rahatsız edilmemek mi istiyor?


    Araf suresi, 7/179:

    "Andolsun ki, cinlerden ve insanlardan birçoğunu cehennem için yarattık. Onların kalbleri vardır, fakat onunla gerçeği anlamazlar. Gözleri vardır, fakat onlarla görmezler. Kulakları vardır, fakat onlarla işitmezler. İşte bunlar hayvanlar gibidirler. Hatta daha da aşağıdırlar. Bunlar da gafillerin ta kendileridir.
    "

    Valla görünen o ki sadece cehenneme gidecek demiyor.

    Şöyle bir örnek veriyim ben mesela sana. Sen bu forumda bir inanmayana "sen hayvanın tekisin hatta ondan da aşşağısın" dersen ban yersin.





    Öncelikle forum yöneticiler tarafından idare edilir ve yöneticilerin verdiği karar ne ise o uygulanır yani forumda ceza alırsın o yüzden hakarettir diye birşey yok. Forumda günlük hayatta kullanılan hakaret olmayan fakat bazı tabu kelimeler de vardır öncelikle orayı geçelim.

    Ayetin başında "Andolsun ki, cinlerden ve insanlardan birçoğunu cehennem için yarattık." yani sıradan birisi için "Onların kalbleri vardır, fakat onunla gerçeği anlamazlar. Gözleri vardır, fakat onlarla görmezler. Kulakları vardır, fakat onlarla işitmezler." ifadeleri kullanılmıyor demektir. Akıl mantık işi. Hayvanların dahi kalpleri vardır ama kullanmazlar, hayvanların gözleri vardır fakat idrak ve muhakeme yetenekleri yoktur, kulakları vardır fakat işitmesi gereken şeyi işitmez onu idrak edemez veya etmez. Haliyle bu durumda hayvandan aşağıdır.
    Köpek doğal ortamda beslenmek için öldürür. Fakat köpekte insan-sahip sevgisi vardır. Seni görerek koklayarak senin sen olduğunu görerek ve vereceğin emirleri işiterek öldürmesini engelleyebilirsin. Fakat öldürmeyi kafasına koymuş birisi insanlıktan çıkmıştır. Hayvanların dahi yapmayacağı şeyleri yapmakta olan birisine iltifat edilmeyeceği gibi burada yukarıda anlattığım gibi bir açıklama yapılmış. Bunu idrak edebileceğin kapasiteye sahip olduğundan dolayı bu şekilde indirilmiş ayet fakat sen bunu alıp anlamından çıkararak başka yerlere çekeceksen zaten baştan kapalısın demektir. Buraya en yumuşak dilli ayeti de koysak birşey ifade etmeyecek. Bakış açısıyla ilgili bir olay.

    Sonradan gelen edit:
    Aslında benim bu şekilde uzun uzun anlatmama gerek yokmuş. Belirtilen ayetin diyanet tarafından çevrilmiş meali gayet net açıklıyormuş zaten kendisini.

    "Andolsun biz, cinler ve insanlardan, kalpleri olup da bunlarla anlamayan, gözleri olup da bunlarla görmeyen, kulakları olup da bunlarla işitmeyen birçoklarını cehennem için var ettik. İşte bunlar hayvanlar gibi, hatta daha da aşağıdadırlar. İşte bunlar gafillerin ta kendileridir."

    Daha doğru bir çeviri ile daha açıklayıcı ve çekilmeye çalışılan noktadan çok uzak şeyler anlattığı gayet net anlaşılıyor aslında.

    Andolsun biz, cinler ve insanlardan, kalpleri olup da bunlarla anlamayan, gözleri olup da bunlarla görmeyen, kulakları olup da bunlarla işitmeyen birçoklarını cehennem için var ettik. İşte bunlar hayvanlar gibi, hatta daha da aşağıdadırlar. İşte bunlar gafillerin ta kendileridir."

    Her sağlıklı her insanın idrak yeteneği vardır.

    Yani inanan da inanmayan da Kuranı okuduğunda bir şeyler anlar. Bana göre Kuranı okuyup doğru bir şekilde anlayanlara Ateist denir. Tamamen yanlış anlayanlara Müslüman denir. Bu benim doğrumdur. Sana göre tam tersidir.

    Ben Kuranı veya herhangi bir kitabı okuduğumda benim anladığım şeyin tam tersini anlayanlara hayvan veya hayvandan da aşşağısın demeye hakkım yoktur. Bu düpedüz hakarettir. "Sen benim gibi düşünmüyorsun ya da benim istediğim gibi düşünmüyorsun o zaman sen hayvansın hatta ondan da aşşağısın." Buna hakaret değil demek din adamlarının yüzyıllardır Kurandaki kelimeler ile lastik gibi oynayıp o tarafa bu tarafa çekmesinden başka bir şey değildir.

    Bunla da bitmiyor küfürler....

    Cuma 5. Diyanetten de bakılabilir.
    Tevrat'la yükümlü tutulup da onunla amel etmeyenlerin durumu, ciltlerle kitap taşıyan eşeğin durumu gibidir.


    Aslında anlam çok açık. Bal gibi de hakaret ediyor. Başka tarafa çekmeye çalışan sensin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: neuro
    Andolsun biz, cinler ve insanlardan, kalpleri olup da bunlarla anlamayan, gözleri olup da bunlarla görmeyen, kulakları olup da bunlarla işitmeyen birçoklarını cehennem için var ettik. İşte bunlar hayvanlar gibi, hatta daha da aşağıdadırlar. İşte bunlar gafillerin ta kendileridir."

    Her sağlıklı her insanın idrak yeteneği vardır.

    Yani inanan da inanmayan da Kuranı okuduğunda bir şeyler anlar. Bana göre Kuranı okuyup doğru bir şekilde anlayanlara Ateist denir. Tamamen yanlış anlayanlara Müslüman denir. Bu benim doğrumdur. Sana göre tam tersidir.

    Ben Kuranı veya herhangi bir kitabı okuduğumda benim anladığım şeyin tam tersini anlayanlara hayvan veya hayvandan da aşşağısın demeye hakkım yoktur. Bu düpedüz hakarettir. "Sen benim gibi düşünmüyorsun ya da benim istediğim gibi düşünmüyorsun o zaman sen hayvansın hatta ondan da aşşağısın." Buna hakaret değil demek din adamlarının yüzyıllardır Kurandaki kelimeler ile lastik gibi oynayıp o tarafa bu tarafa çekmesinden başka bir şey değildir.

    Bunla da bitmiyor küfürler....

    Cuma 5. Diyanetten de bakılabilir.
    Tevrat'la yükümlü tutulup da onunla amel etmeyenlerin durumu, ciltlerle kitap taşıyan eşeğin durumu gibidir.


    Aslında anlam çok açık. Bal gibi de hakaret ediyor. Başka tarafa çekmeye çalışan sensin.

    Kuranda inanmayanlara hakaret olduğunu göstermek için daha ne yapmak gerekir bilmiyorum.

    Burada konuya yorum yazanların kaçı Tanrı Yanılgısını okudu acaba ? Oda ayrı bir tartışma konusu. Gözlemlediğim odur ki bizim toplum farklılıkları kabul etmeye, düşüncelere saygı göstermeye, demokrasiye, bir arada yaşamaya vs uygun değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: neuro

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kraven

    quote:

    Orijinalden alıntı: neuro

    quote:

    Orijinalden alıntı: sgrafik

    Beyler konu gidici, haberiniz olsun. O yüzden uzun cevaplar yazma zahmetine girmek istemiyorum!

    Konu doğrudan Kuran'la ilgili olduğuna göre devam edelim. İnananlar açısından hakaret olmadığı sürece sorun yok.

    Zalimler açısından ise, "Zalimler cehenneme gidecek." demek hakaret değildir.

    "Uzun sütunlara bağlanıp canları çıkasıya anırıp inleyecekler, derileri yandıkça yenilenecek" (acı hissi derinin altında oluşur),
    "Cehenneme odun olacaklar, inananlar ise Cennet devletinde pınar başlarında sonsuz şatafat içinde olacaklar." demek hakaret değildir.

    Başkalarının ilahlarına küfretmeyin ki, onlar da cahillik edip Allah'a küfretmesinler, diyor.

    Şeytan'ın, müşriklerin, kafirlerin sözlerini kendisi aktarıyor. O yüzden isteyen istediği şeyi söylesin, zarar vermez.
    Danimarkalısı karikatür çizmişmiş, yok şeytan ayetleriymiş, bunlar hikaye.

    Eskiler, bırakın alay etmeyi, sırf inandıkları için inananlara en büyük işkenceleri reva görüp peygamberleri dahi öldürmüşlerken,
    günümüzdeki birtakım kendini bilmezlerin alay ve hakaretleri sinek vızıltısı kadar rahatsız etmez.

    Asıl soru şudur:

    Biz inancımızın emri gereği, onların kurtuluşunu için de çalışıyoruz. Peki onlar sadece rahatsız edilmemek mi istiyor?


    Araf suresi, 7/179:

    "Andolsun ki, cinlerden ve insanlardan birçoğunu cehennem için yarattık. Onların kalbleri vardır, fakat onunla gerçeği anlamazlar. Gözleri vardır, fakat onlarla görmezler. Kulakları vardır, fakat onlarla işitmezler. İşte bunlar hayvanlar gibidirler. Hatta daha da aşağıdırlar. Bunlar da gafillerin ta kendileridir.
    "

    Valla görünen o ki sadece cehenneme gidecek demiyor.

    Şöyle bir örnek veriyim ben mesela sana. Sen bu forumda bir inanmayana "sen hayvanın tekisin hatta ondan da aşşağısın" dersen ban yersin.





    Öncelikle forum yöneticiler tarafından idare edilir ve yöneticilerin verdiği karar ne ise o uygulanır yani forumda ceza alırsın o yüzden hakarettir diye birşey yok. Forumda günlük hayatta kullanılan hakaret olmayan fakat bazı tabu kelimeler de vardır öncelikle orayı geçelim.

    Ayetin başında "Andolsun ki, cinlerden ve insanlardan birçoğunu cehennem için yarattık." yani sıradan birisi için "Onların kalbleri vardır, fakat onunla gerçeği anlamazlar. Gözleri vardır, fakat onlarla görmezler. Kulakları vardır, fakat onlarla işitmezler." ifadeleri kullanılmıyor demektir. Akıl mantık işi. Hayvanların dahi kalpleri vardır ama kullanmazlar, hayvanların gözleri vardır fakat idrak ve muhakeme yetenekleri yoktur, kulakları vardır fakat işitmesi gereken şeyi işitmez onu idrak edemez veya etmez. Haliyle bu durumda hayvandan aşağıdır.
    Köpek doğal ortamda beslenmek için öldürür. Fakat köpekte insan-sahip sevgisi vardır. Seni görerek koklayarak senin sen olduğunu görerek ve vereceğin emirleri işiterek öldürmesini engelleyebilirsin. Fakat öldürmeyi kafasına koymuş birisi insanlıktan çıkmıştır. Hayvanların dahi yapmayacağı şeyleri yapmakta olan birisine iltifat edilmeyeceği gibi burada yukarıda anlattığım gibi bir açıklama yapılmış. Bunu idrak edebileceğin kapasiteye sahip olduğundan dolayı bu şekilde indirilmiş ayet fakat sen bunu alıp anlamından çıkararak başka yerlere çekeceksen zaten baştan kapalısın demektir. Buraya en yumuşak dilli ayeti de koysak birşey ifade etmeyecek. Bakış açısıyla ilgili bir olay.

    Sonradan gelen edit:
    Aslında benim bu şekilde uzun uzun anlatmama gerek yokmuş. Belirtilen ayetin diyanet tarafından çevrilmiş meali gayet net açıklıyormuş zaten kendisini.

    "Andolsun biz, cinler ve insanlardan, kalpleri olup da bunlarla anlamayan, gözleri olup da bunlarla görmeyen, kulakları olup da bunlarla işitmeyen birçoklarını cehennem için var ettik. İşte bunlar hayvanlar gibi, hatta daha da aşağıdadırlar. İşte bunlar gafillerin ta kendileridir."

    Daha doğru bir çeviri ile daha açıklayıcı ve çekilmeye çalışılan noktadan çok uzak şeyler anlattığı gayet net anlaşılıyor aslında.

    Andolsun biz, cinler ve insanlardan, kalpleri olup da bunlarla anlamayan, gözleri olup da bunlarla görmeyen, kulakları olup da bunlarla işitmeyen birçoklarını cehennem için var ettik. İşte bunlar hayvanlar gibi, hatta daha da aşağıdadırlar. İşte bunlar gafillerin ta kendileridir."

    Her sağlıklı her insanın idrak yeteneği vardır.

    Yani inanan da inanmayan da Kuranı okuduğunda bir şeyler anlar. Bana göre Kuranı okuyup doğru bir şekilde anlayanlara Ateist denir. Tamamen yanlış anlayanlara Müslüman denir. Bu benim doğrumdur. Sana göre tam tersidir.

    Ben Kuranı veya herhangi bir kitabı okuduğumda benim anladığım şeyin tam tersini anlayanlara hayvan veya hayvandan da aşşağısın demeye hakkım yoktur. Bu düpedüz hakarettir. "Sen benim gibi düşünmüyorsun ya da benim istediğim gibi düşünmüyorsun o zaman sen hayvansın hatta ondan da aşşağısın." Buna hakaret değil demek din adamlarının yüzyıllardır Kurandaki kelimeler ile lastik gibi oynayıp o tarafa bu tarafa çekmesinden başka bir şey değildir.

    Bunla da bitmiyor küfürler....

    Cuma 5. Diyanetten de bakılabilir.
    Tevrat'la yükümlü tutulup da onunla amel etmeyenlerin durumu, ciltlerle kitap taşıyan eşeğin durumu gibidir.


    Aslında anlam çok açık. Bal gibi de hakaret ediyor. Başka tarafa çekmeye çalışan sensin.

    Anlamamakta ısrar ettiğin sürece ne kadar örnek göstersemde açıklasamda fayda etmeyecek. Orada anlatılanı söyledim inanmayan için hayvandır demiyor. Anlamak istediğini anlıyorsun. Cinlerden ve insanlardan bazılarını cehennem için yarattık işte bunlar hiçbir maneviyata sahip değildirler ve hayvan kadar bile olamazlar. Oldu mu acaba şimdi ? Ayette inanmayan lafı geçiyor mu ? Bu söz kendine müslümanım diyen fakat insanın yapamayacağı şeyleri yapan birisi içinde geçerlidir.
    Neyse dediğim gibi anlamamak için ısrar ettikten sonra istediğim kadar açıklayayım fayda etmeyecektir.

    @Yeni Türkü
    Senin toplum dediğin, insanları inanıyor inanmıyor diye ayırıp kendi inançlarına göre yargılıyor ve yargısına göre hakaret etme hakkını kendinde görüyorsa ben o toplumun bir parçası değilim o farklılıklar ile birlikte de yaşamak istemem kusura bakma. Yoksa benim bildiğim toplum yüzyıllardır inananlarıyla inanmayanlarıyla başka dine veya mezheplere mensup yapısıyla dünyada bu kadar süre iç içe yaşayabilmiş tek toplumdur.




  • Kur-an da müslüman olmayan kişilere tek bir hakaret dahi yoktur.O kutsal kitaptır.Diğer dinler gibi değiştirilmediği %100 kesindir..O ne derse doğrudur.Yani buda olmaz dediğiniz şeyleri kitap dediği halde yapmıyorsanız yanlış yoldasınız demektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kraven

    Anlamamakta ısrar ettiğin sürece ne kadar örnek göstersemde açıklasamda fayda etmeyecek. Orada anlatılanı söyledim inanmayan için hayvandır demiyor. Anlamak istediğini anlıyorsun. Cinlerden ve insanlardan bazılarını cehennem için yarattık işte bunlar hiçbir maneviyata sahip değildirler ve hayvan kadar bile olamazlar. Oldu mu acaba şimdi ? Ayette inanmayan lafı geçiyor mu ? Bu söz kendine müslümanım diyen fakat insanın yapamayacağı şeyleri yapan birisi içinde geçerlidir.
    Neyse dediğim gibi anlamamak için ısrar ettikten sonra istediğim kadar açıklayayım fayda etmeyecektir.



    Ben demek ki hiç bir maneviyata sahip olmadığım için anlayamıyorum kusura bakma. Bir hayvan kadar bile olamadım.


    Ne yapalım Allah da bizi böyle yaratmış. Beni cehennemde yakmak için yaratmış. Sırf cehennemde yakmak için yarattığı odunlardan(odun da inanmayanlar için kullanılan bir tabir bir çok ayette geçer kuranda) birisiyim ben. Kendisi diyor zaten "Cinlerden ve insanlardan bazılarını cehennem için yarattık." Maalesef bana çok garip gelen bir fantazinin(sırf cehennemde yakmak için insan yaratma) kurbanı olucam öldükten sonra.

    Ha yine yanlış anlama. Kendime hakaret falan etmiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: neuro

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kraven

    Anlamamakta ısrar ettiğin sürece ne kadar örnek göstersemde açıklasamda fayda etmeyecek. Orada anlatılanı söyledim inanmayan için hayvandır demiyor. Anlamak istediğini anlıyorsun. Cinlerden ve insanlardan bazılarını cehennem için yarattık işte bunlar hiçbir maneviyata sahip değildirler ve hayvan kadar bile olamazlar. Oldu mu acaba şimdi ? Ayette inanmayan lafı geçiyor mu ? Bu söz kendine müslümanım diyen fakat insanın yapamayacağı şeyleri yapan birisi içinde geçerlidir.
    Neyse dediğim gibi anlamamak için ısrar ettikten sonra istediğim kadar açıklayayım fayda etmeyecektir.



    Ben demek ki hiç bir maneviyata sahip olmadığım için anlayamıyorum kusura bakma. Bir hayvan kadar bile olamadım.


    Ne yapalım Allah da bizi böyle yaratmış. Beni cehennemde yakmak için yaratmış. Sırf cehennemde yakmak için yarattığı odunlardan(odun da inanmayanlar için kullanılan bir tabir bir çok ayette geçer kuranda) birisiyim ben. Kendisi diyor zaten "Cinlerden ve insanlardan bazılarını cehennem için yarattık." Maalesef bana çok garip gelen bir fantazinin(sırf cehennemde yakmak için insan yaratma) kurbanı olucam öldükten sonra.

    Ha yine yanlış anlama. Kendime hakaret falan etmiyorum.

    Arkadaşım sana ne anlatsam fayda etmeyecek. Kendine hayvan diyorsan o senin bileceğin iş. Halen anlamadığın idrak edemediğin şey inanmıyor o halde hayvandır diye bir laf geçmiyor.

    Allah bazı insan ve cinler cehennemde yansın diye yarattım diyor. Ben bunları yaratayımda cehennemde yansınlar mantığıyla yapmıyor herhalde. Yarattığı nefislerin cehennem yoluna düşeceğini bildiği için bu şekilde konuşmakta zira gaybı bilen yanlız Allah'tır.
    Ayrıca kendine odun diyorsan bilemem fakat inanmayanlar odundur anlamını çıkarıyorsan helal olsun. Zira cehennemde yakıt olsun anlamını çıkarması için 1500 sene önce yaşamış insanlara cehennem için sizleri petrol yapacağız, hybrit yakıt olacaksınız demeliydi değil mi o dönemde en çok kullanılan yakıt olan odun ve kömür benzetmesi kullanılmamalıydı.
    Komiksiniz vallahi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kraven

    quote:

    Orijinalden alıntı: neuro

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kraven

    Anlamamakta ısrar ettiğin sürece ne kadar örnek göstersemde açıklasamda fayda etmeyecek. Orada anlatılanı söyledim inanmayan için hayvandır demiyor. Anlamak istediğini anlıyorsun. Cinlerden ve insanlardan bazılarını cehennem için yarattık işte bunlar hiçbir maneviyata sahip değildirler ve hayvan kadar bile olamazlar. Oldu mu acaba şimdi ? Ayette inanmayan lafı geçiyor mu ? Bu söz kendine müslümanım diyen fakat insanın yapamayacağı şeyleri yapan birisi içinde geçerlidir.
    Neyse dediğim gibi anlamamak için ısrar ettikten sonra istediğim kadar açıklayayım fayda etmeyecektir.



    Ben demek ki hiç bir maneviyata sahip olmadığım için anlayamıyorum kusura bakma. Bir hayvan kadar bile olamadım.


    Ne yapalım Allah da bizi böyle yaratmış. Beni cehennemde yakmak için yaratmış. Sırf cehennemde yakmak için yarattığı odunlardan(odun da inanmayanlar için kullanılan bir tabir bir çok ayette geçer kuranda) birisiyim ben. Kendisi diyor zaten "Cinlerden ve insanlardan bazılarını cehennem için yarattık." Maalesef bana çok garip gelen bir fantazinin(sırf cehennemde yakmak için insan yaratma) kurbanı olucam öldükten sonra.

    Ha yine yanlış anlama. Kendime hakaret falan etmiyorum.

    Arkadaşım sana ne anlatsam fayda etmeyecek. Kendine hayvan diyorsan o senin bileceğin iş. Halen anlamadığın idrak edemediğin şey inanmıyor o halde hayvandır diye bir laf geçmiyor.

    Allah bazı insan ve cinler cehennemde yansın diye yarattım diyor. Ben bunları yaratayımda cehennemde yansınlar mantığıyla yapmıyor herhalde. Yarattığı nefislerin cehennem yoluna düşeceğini bildiği için bu şekilde konuşmakta zira gaybı bilen yanlız Allah'tır.
    Ayrıca kendine odun diyorsan bilemem fakat inanmayanlar odundur anlamını çıkarıyorsan helal olsun. Zira cehennemde yakıt olsun anlamını çıkarması için 1500 sene önce yaşamış insanlara cehennem için sizleri petrol yapacağız, hybrit yakıt olacaksınız demeliydi değil mi o dönemde en çok kullanılan yakıt olan odun ve kömür benzetmesi kullanılmamalıydı.
    Komiksiniz vallahi.

    İnanan veyahut inanmayan. Cehenneme gidecek olan bir grup insan için o ifade kullanılmış mıdır? Farklı etik ve ahlak değerleri çerçevesinde sizin için kullanılırsa hakaret olarak görür müsünüz yoksa görmez misiniz bu ifadeyi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kraven

    @Kubilay_Turk

    Neyin çirkefliğidir bu hayır hangi sinire dokundum da bu kadar sinirlendirdim ? Kimsenin müslüman olup olmadığına karar veremem kararı verecek tek merci var ona da siz inanmıyorsunuz zaten. Bana insanların yaptığı yanlışları getirip getirip ahanda İslam budur demek gibi bir mantık hatasına düşüyorsunuz. Diyorumki o hatalar insanların yaptığı hatalardır İslam denilen şey Kuran'da geçenlerdir, peygamberimizin yaşamı ve yaşadığıdır, hadisleridir, onun bıraktığı mirastır.
    Ayrıca ılımlı İslam gibi birşey olmaz saçmalıktır. İslam İslam'dır. İslam'ı yaşarsınız, kendinize göre yaşarsınız, yaşamazsınız yoksa dini günümüzün şartlarına uyduralım insanlar laf ediyor biraz oradan biraz buradan yontalım diye birşey yoktur. Ayrıca internet üzerinden savunuculuk yapmıyorum yanıma gel gene aynısını söylerim ve söylüyorumda zaten.

    Dışarıdan bayadır takip ediyorumda 2sayfa aynı mesajları yazmayı nasıl başardın?Uzun uzun yazıyorsun ha birde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TRojka

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kraven

    quote:

    Orijinalden alıntı: neuro

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kraven

    Anlamamakta ısrar ettiğin sürece ne kadar örnek göstersemde açıklasamda fayda etmeyecek. Orada anlatılanı söyledim inanmayan için hayvandır demiyor. Anlamak istediğini anlıyorsun. Cinlerden ve insanlardan bazılarını cehennem için yarattık işte bunlar hiçbir maneviyata sahip değildirler ve hayvan kadar bile olamazlar. Oldu mu acaba şimdi ? Ayette inanmayan lafı geçiyor mu ? Bu söz kendine müslümanım diyen fakat insanın yapamayacağı şeyleri yapan birisi içinde geçerlidir.
    Neyse dediğim gibi anlamamak için ısrar ettikten sonra istediğim kadar açıklayayım fayda etmeyecektir.



    Ben demek ki hiç bir maneviyata sahip olmadığım için anlayamıyorum kusura bakma. Bir hayvan kadar bile olamadım.


    Ne yapalım Allah da bizi böyle yaratmış. Beni cehennemde yakmak için yaratmış. Sırf cehennemde yakmak için yarattığı odunlardan(odun da inanmayanlar için kullanılan bir tabir bir çok ayette geçer kuranda) birisiyim ben. Kendisi diyor zaten "Cinlerden ve insanlardan bazılarını cehennem için yarattık." Maalesef bana çok garip gelen bir fantazinin(sırf cehennemde yakmak için insan yaratma) kurbanı olucam öldükten sonra.

    Ha yine yanlış anlama. Kendime hakaret falan etmiyorum.

    Arkadaşım sana ne anlatsam fayda etmeyecek. Kendine hayvan diyorsan o senin bileceğin iş. Halen anlamadığın idrak edemediğin şey inanmıyor o halde hayvandır diye bir laf geçmiyor.

    Allah bazı insan ve cinler cehennemde yansın diye yarattım diyor. Ben bunları yaratayımda cehennemde yansınlar mantığıyla yapmıyor herhalde. Yarattığı nefislerin cehennem yoluna düşeceğini bildiği için bu şekilde konuşmakta zira gaybı bilen yanlız Allah'tır.
    Ayrıca kendine odun diyorsan bilemem fakat inanmayanlar odundur anlamını çıkarıyorsan helal olsun. Zira cehennemde yakıt olsun anlamını çıkarması için 1500 sene önce yaşamış insanlara cehennem için sizleri petrol yapacağız, hybrit yakıt olacaksınız demeliydi değil mi o dönemde en çok kullanılan yakıt olan odun ve kömür benzetmesi kullanılmamalıydı.
    Komiksiniz vallahi.

    İnanan veyahut inanmayan. Cehenneme gidecek olan bir grup insan için o ifade kullanılmış mıdır? Farklı etik ve ahlak değerleri çerçevesinde sizin için kullanılırsa hakaret olarak görür müsünüz yoksa görmez misiniz bu ifadeyi?

    Bahane üretmeyin. Direk olarak cehenneme gideceğini belirttiği kişiler olarak normal sıradan kişiler için o ifade kullanılmamıştır. Maneviyatı olmayan kişidir orada açıklanıyor göz kalp kulak bunları kullanamayacak derece en ufak maneviyatı olmayan kişi zaten insanlıktan çıkmıştır. Yoksa sen inanmıyorsun diye sana insanlıktan çıktın falan demiyor kimse. Vahşice bir cinayet işleyen veya bir teröriste insanlıktan çıkmış ve hayvandan daha beter denir çünkü hayvanın dahi yapmayacağı şeyleri yapmıştır. Teröriste hakaret ediliyor diyebilir misin ? Bu kadar basittir daha uzatmanın anlamı olduğunu sanmıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kraven

    quote:

    Orijinalden alıntı: TRojka

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kraven

    quote:

    Orijinalden alıntı: neuro

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kraven

    Anlamamakta ısrar ettiğin sürece ne kadar örnek göstersemde açıklasamda fayda etmeyecek. Orada anlatılanı söyledim inanmayan için hayvandır demiyor. Anlamak istediğini anlıyorsun. Cinlerden ve insanlardan bazılarını cehennem için yarattık işte bunlar hiçbir maneviyata sahip değildirler ve hayvan kadar bile olamazlar. Oldu mu acaba şimdi ? Ayette inanmayan lafı geçiyor mu ? Bu söz kendine müslümanım diyen fakat insanın yapamayacağı şeyleri yapan birisi içinde geçerlidir.
    Neyse dediğim gibi anlamamak için ısrar ettikten sonra istediğim kadar açıklayayım fayda etmeyecektir.



    Ben demek ki hiç bir maneviyata sahip olmadığım için anlayamıyorum kusura bakma. Bir hayvan kadar bile olamadım.


    Ne yapalım Allah da bizi böyle yaratmış. Beni cehennemde yakmak için yaratmış. Sırf cehennemde yakmak için yarattığı odunlardan(odun da inanmayanlar için kullanılan bir tabir bir çok ayette geçer kuranda) birisiyim ben. Kendisi diyor zaten "Cinlerden ve insanlardan bazılarını cehennem için yarattık." Maalesef bana çok garip gelen bir fantazinin(sırf cehennemde yakmak için insan yaratma) kurbanı olucam öldükten sonra.

    Ha yine yanlış anlama. Kendime hakaret falan etmiyorum.

    Arkadaşım sana ne anlatsam fayda etmeyecek. Kendine hayvan diyorsan o senin bileceğin iş. Halen anlamadığın idrak edemediğin şey inanmıyor o halde hayvandır diye bir laf geçmiyor.

    Allah bazı insan ve cinler cehennemde yansın diye yarattım diyor. Ben bunları yaratayımda cehennemde yansınlar mantığıyla yapmıyor herhalde. Yarattığı nefislerin cehennem yoluna düşeceğini bildiği için bu şekilde konuşmakta zira gaybı bilen yanlız Allah'tır.
    Ayrıca kendine odun diyorsan bilemem fakat inanmayanlar odundur anlamını çıkarıyorsan helal olsun. Zira cehennemde yakıt olsun anlamını çıkarması için 1500 sene önce yaşamış insanlara cehennem için sizleri petrol yapacağız, hybrit yakıt olacaksınız demeliydi değil mi o dönemde en çok kullanılan yakıt olan odun ve kömür benzetmesi kullanılmamalıydı.
    Komiksiniz vallahi.

    İnanan veyahut inanmayan. Cehenneme gidecek olan bir grup insan için o ifade kullanılmış mıdır? Farklı etik ve ahlak değerleri çerçevesinde sizin için kullanılırsa hakaret olarak görür müsünüz yoksa görmez misiniz bu ifadeyi?

    Bahane üretmeyin. Direk olarak cehenneme gideceğini belirttiği kişiler olarak normal sıradan kişiler için o ifade kullanılmamıştır. Maneviyatı olmayan kişidir orada açıklanıyor göz kalp kulak bunları kullanamayacak derece en ufak maneviyatı olmayan kişi zaten insanlıktan çıkmıştır. Yoksa sen inanmıyorsun diye sana insanlıktan çıktın falan demiyor kimse. Vahşice bir cinayet işleyen veya bir teröriste insanlıktan çıkmış ve hayvandan daha beter denir çünkü hayvanın dahi yapmayacağı şeyleri yapmıştır. Teröriste hakaret ediliyor diyebilir misin ? Bu kadar basittir daha uzatmanın anlamı olduğunu sanmıyorum.

    O uç örnekleri veren sizsiniz. Konu hakkında biraz daha araştırma yaptıktan sonra yazmaya devam edeceğim. Bu arada kalp sadece kan pompalamakla görevlidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TRojka

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kraven

    quote:

    Orijinalden alıntı: TRojka

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kraven

    quote:

    Orijinalden alıntı: neuro

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kraven

    Anlamamakta ısrar ettiğin sürece ne kadar örnek göstersemde açıklasamda fayda etmeyecek. Orada anlatılanı söyledim inanmayan için hayvandır demiyor. Anlamak istediğini anlıyorsun. Cinlerden ve insanlardan bazılarını cehennem için yarattık işte bunlar hiçbir maneviyata sahip değildirler ve hayvan kadar bile olamazlar. Oldu mu acaba şimdi ? Ayette inanmayan lafı geçiyor mu ? Bu söz kendine müslümanım diyen fakat insanın yapamayacağı şeyleri yapan birisi içinde geçerlidir.
    Neyse dediğim gibi anlamamak için ısrar ettikten sonra istediğim kadar açıklayayım fayda etmeyecektir.



    Ben demek ki hiç bir maneviyata sahip olmadığım için anlayamıyorum kusura bakma. Bir hayvan kadar bile olamadım.


    Ne yapalım Allah da bizi böyle yaratmış. Beni cehennemde yakmak için yaratmış. Sırf cehennemde yakmak için yarattığı odunlardan(odun da inanmayanlar için kullanılan bir tabir bir çok ayette geçer kuranda) birisiyim ben. Kendisi diyor zaten "Cinlerden ve insanlardan bazılarını cehennem için yarattık." Maalesef bana çok garip gelen bir fantazinin(sırf cehennemde yakmak için insan yaratma) kurbanı olucam öldükten sonra.

    Ha yine yanlış anlama. Kendime hakaret falan etmiyorum.

    Arkadaşım sana ne anlatsam fayda etmeyecek. Kendine hayvan diyorsan o senin bileceğin iş. Halen anlamadığın idrak edemediğin şey inanmıyor o halde hayvandır diye bir laf geçmiyor.

    Allah bazı insan ve cinler cehennemde yansın diye yarattım diyor. Ben bunları yaratayımda cehennemde yansınlar mantığıyla yapmıyor herhalde. Yarattığı nefislerin cehennem yoluna düşeceğini bildiği için bu şekilde konuşmakta zira gaybı bilen yanlız Allah'tır.
    Ayrıca kendine odun diyorsan bilemem fakat inanmayanlar odundur anlamını çıkarıyorsan helal olsun. Zira cehennemde yakıt olsun anlamını çıkarması için 1500 sene önce yaşamış insanlara cehennem için sizleri petrol yapacağız, hybrit yakıt olacaksınız demeliydi değil mi o dönemde en çok kullanılan yakıt olan odun ve kömür benzetmesi kullanılmamalıydı.
    Komiksiniz vallahi.

    İnanan veyahut inanmayan. Cehenneme gidecek olan bir grup insan için o ifade kullanılmış mıdır? Farklı etik ve ahlak değerleri çerçevesinde sizin için kullanılırsa hakaret olarak görür müsünüz yoksa görmez misiniz bu ifadeyi?

    Bahane üretmeyin. Direk olarak cehenneme gideceğini belirttiği kişiler olarak normal sıradan kişiler için o ifade kullanılmamıştır. Maneviyatı olmayan kişidir orada açıklanıyor göz kalp kulak bunları kullanamayacak derece en ufak maneviyatı olmayan kişi zaten insanlıktan çıkmıştır. Yoksa sen inanmıyorsun diye sana insanlıktan çıktın falan demiyor kimse. Vahşice bir cinayet işleyen veya bir teröriste insanlıktan çıkmış ve hayvandan daha beter denir çünkü hayvanın dahi yapmayacağı şeyleri yapmıştır. Teröriste hakaret ediliyor diyebilir misin ? Bu kadar basittir daha uzatmanın anlamı olduğunu sanmıyorum.

    O uç örnekleri veren sizsiniz. Konu hakkında biraz daha araştırma yaptıktan sonra yazmaya devam edeceğim. Bu arada kalp sadece kan pompalamakla görevlidir.

    Anlatılanı açıklamak için örnek veren benim yoksa anlatılmak istenen orada duruyor. Ayrıca kalp manevi anlam taşır. Seni seviyorum derken yanına kalp çizilir beyin çizen gördün mü sen ? Veya seni bilmiyorum ama ben genelde seni tüm kalbimle seviyorum derim. Sen, seni tüm beynimle seviyorum diyorsan başka




  • Kraven, bu kadar çabuk tezata düşmeniz garip.

    Aynı sayfadaki bir diğer konu olan Mehmet Ali Birand için "O... Çocuğu" diyorsunuz ve buradaki cezayı savunuyorsunuz.
    Hakaret size olmadığı sürece sanırım sorun yok. Ama size ucundan değerse, en demokratik hakkınızı kullanıyorsunuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kraven

    quote:

    Orijinalden alıntı: TRojka

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kraven

    quote:

    Orijinalden alıntı: TRojka

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kraven

    quote:

    Orijinalden alıntı: neuro

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kraven

    Anlamamakta ısrar ettiğin sürece ne kadar örnek göstersemde açıklasamda fayda etmeyecek. Orada anlatılanı söyledim inanmayan için hayvandır demiyor. Anlamak istediğini anlıyorsun. Cinlerden ve insanlardan bazılarını cehennem için yarattık işte bunlar hiçbir maneviyata sahip değildirler ve hayvan kadar bile olamazlar. Oldu mu acaba şimdi ? Ayette inanmayan lafı geçiyor mu ? Bu söz kendine müslümanım diyen fakat insanın yapamayacağı şeyleri yapan birisi içinde geçerlidir.
    Neyse dediğim gibi anlamamak için ısrar ettikten sonra istediğim kadar açıklayayım fayda etmeyecektir.



    Ben demek ki hiç bir maneviyata sahip olmadığım için anlayamıyorum kusura bakma. Bir hayvan kadar bile olamadım.


    Ne yapalım Allah da bizi böyle yaratmış. Beni cehennemde yakmak için yaratmış. Sırf cehennemde yakmak için yarattığı odunlardan(odun da inanmayanlar için kullanılan bir tabir bir çok ayette geçer kuranda) birisiyim ben. Kendisi diyor zaten "Cinlerden ve insanlardan bazılarını cehennem için yarattık." Maalesef bana çok garip gelen bir fantazinin(sırf cehennemde yakmak için insan yaratma) kurbanı olucam öldükten sonra.

    Ha yine yanlış anlama. Kendime hakaret falan etmiyorum.

    Arkadaşım sana ne anlatsam fayda etmeyecek. Kendine hayvan diyorsan o senin bileceğin iş. Halen anlamadığın idrak edemediğin şey inanmıyor o halde hayvandır diye bir laf geçmiyor.

    Allah bazı insan ve cinler cehennemde yansın diye yarattım diyor. Ben bunları yaratayımda cehennemde yansınlar mantığıyla yapmıyor herhalde. Yarattığı nefislerin cehennem yoluna düşeceğini bildiği için bu şekilde konuşmakta zira gaybı bilen yanlız Allah'tır.
    Ayrıca kendine odun diyorsan bilemem fakat inanmayanlar odundur anlamını çıkarıyorsan helal olsun. Zira cehennemde yakıt olsun anlamını çıkarması için 1500 sene önce yaşamış insanlara cehennem için sizleri petrol yapacağız, hybrit yakıt olacaksınız demeliydi değil mi o dönemde en çok kullanılan yakıt olan odun ve kömür benzetmesi kullanılmamalıydı.
    Komiksiniz vallahi.

    İnanan veyahut inanmayan. Cehenneme gidecek olan bir grup insan için o ifade kullanılmış mıdır? Farklı etik ve ahlak değerleri çerçevesinde sizin için kullanılırsa hakaret olarak görür müsünüz yoksa görmez misiniz bu ifadeyi?

    Bahane üretmeyin. Direk olarak cehenneme gideceğini belirttiği kişiler olarak normal sıradan kişiler için o ifade kullanılmamıştır. Maneviyatı olmayan kişidir orada açıklanıyor göz kalp kulak bunları kullanamayacak derece en ufak maneviyatı olmayan kişi zaten insanlıktan çıkmıştır. Yoksa sen inanmıyorsun diye sana insanlıktan çıktın falan demiyor kimse. Vahşice bir cinayet işleyen veya bir teröriste insanlıktan çıkmış ve hayvandan daha beter denir çünkü hayvanın dahi yapmayacağı şeyleri yapmıştır. Teröriste hakaret ediliyor diyebilir misin ? Bu kadar basittir daha uzatmanın anlamı olduğunu sanmıyorum.

    O uç örnekleri veren sizsiniz. Konu hakkında biraz daha araştırma yaptıktan sonra yazmaya devam edeceğim. Bu arada kalp sadece kan pompalamakla görevlidir.

    Anlatılanı açıklamak için örnek veren benim yoksa anlatılmak istenen orada duruyor. Ayrıca kalp manevi anlam taşır. Seni seviyorum derken yanına kalp çizilir beyin çizen gördün mü sen ? Veya seni bilmiyorum ama ben genelde seni tüm kalbimle seviyorum derim. Sen, seni tüm beynimle seviyorum diyorsan başka

    Bir tarafta daha yakın bir zamana kadar kalp ve beynin ne işe yaradığını bilmeyen insan, diğer tarafta ise bir tanrıdan bahsediyoruz.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.