Şimdi Ara

İDEAL VİTES DEĞİŞTİRME DEVRİ (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
81
Cevap
1
Favori
112.257
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: emre.

    3000devirde az yakar diyenlere yukarıda birşeyler anlatmaya çalıştım,ya anlaışlmamış,ya da okumaya tenezzül edilmemiş



    çok uzun bir konu olduya okuyamamış olabilirler
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kürsad

    çok uzun bir konu olduya okuyamamış olabilirler


    tamam da insan bir bakar okumasa bile göz gezdirince ben yanlış biliyorum galiba der,doğrusunu öğrenmese bile yanlış kendinde kalır.burada bilgi paylaşıyoruz.yanlış bilgilendirme yapmayalım.

    orda duyumlar anlatılmamış,işin tekniği anlatılmış.

    neyse...
  • 2500-3000 arası hem ekonomi hemde motor için bence gayet ideal....
  • 2000 ile 3000 arası ekonomi için ideal araba o devirde çok az yakıyo
  • 2500 - 3000 evet yanlış yazmışım 2000 deil miş o neyse hemen fark ettimya :)
  • eğer arabanı seviyorsan ekonomi diyorsan 3000
    ama yok ben arabayı zorlarım asfaltı ağlatırım dersen 5500-6500 ki bu da motoru bitirir...
  • EMRE,
    NEDEN, YENİ MOTORDA VURUNTU OLUŞMAZ?
    NEDEN, DÜŞÜK DEVİRDE KULLANMAK SIFIR MOTORDA ZARARSIZ OLSUN?

    quote:

    Orjinalden alıntı: emre.

    düşük devirlerde kullanmanın sıfır motorda bir zararı yoktur.yeni motorda vuruntu da oluşmaz.

  • quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    EMRE,
    NEDEN, YENİ MOTORDA VURUNTU OLUŞMAZ?
    NEDEN, DÜŞÜK DEVİRDE KULLANMAK SIFIR MOTORDA ZARARSIZ OLSUN?



    yeni motorda oktan sayısı gibi parametrelerle oynama yapmazsan neden oluşsun?

    o motor daha tasarımı aşamasındayken vuruntu için bütün tasarım parametreleri düşünülerek yapılıyor.hatta oktanda gibi mühendislikte herzaman yapılan emniyet payı bırakılıyor.(89 için falan diye duyulmuştur)

    aynı şekilde mukavemet için de hesaplar yapılıyor.zaten bunu yapmak üretmek o kadar kolay olsaydı her fabrika bunu kendi bünyesinde kendi tasarımını üretebilirdi.

    düşük devirde kullanmayı orda vuruntu için söyledim yine...

    düşük devirde kullanmanın ne kadar sakıncası varsa yüksek devirde kullanmanın da o kadar sakıncası var.motor gibi dayanıklı bir makinada düşük devirde kullanmak zararlıdır diye işin içinden çıkmak uzun vadede oluşabilecek küçük farkları göz ardı etmemektir.

    edit:kelime yeri değiştirme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emre. -- 24 Haziran 2006; 2:49:46 >




  • ASLINDA HER İKİ SORUNU CEVABI DA AYNI...

    VURUNTUNUN TEK SEBEBİ OKTAN DEĞİLDİR.

    HADDİNDEN FAZLA DÜŞÜK DEVİRDE KULLANMAK VURUNTUYA VE ONUN ZARARLARINA YOL AÇAR... ÜSTELİK YENİ ESKİ FARKETMEZ...

    5. VİTESTE 1000 DEVİRDE GİDERKEN TAM GAZ YAPINCA NE OLUR?
    YA DA 2. VİTESTE NERDEYSE ARAÇ DURMA HIZINDAYKEN GAZA SONUNA KADAR YÜKLENİLDİĞİNDE NE OLUR?

    HERKES BU OLAYI BİLMEDİĞİ İÇİN, ÇOKÇA ŞAHİT OLUYORUZ BU TARZ KULLANIMLARA....

    quote:

    Orjinalden alıntı: emre.

    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    EMRE,
    NEDEN, YENİ MOTORDA VURUNTU OLUŞMAZ?
    NEDEN, DÜŞÜK DEVİRDE KULLANMAK SIFIR MOTORDA ZARARSIZ OLSUN?



    yeni motorda oktan sayısı gibi parametrelerle oynama yapmazsan neden oluşsun?

    o motor daha tasarımı aşamasındayken vuruntu için bütün tasarım parametreleri düşünülerek yapılıyor.hatta oktanda gibi mühendislikte herzaman yapılan emniyet payı bırakılıyor.(89 için falan diye duyulmuştur)

    aynı şekilde mukavemet için de hesaplar yapılıyor.zaten bunu yapmak üretmek o kadar kolay olsaydı her fabrika bunu kendi bünyesinde kendi tasarımını üretebilirdi.

    düşük devirde kullanmayı orda vuruntu için söyledim yine...

    düşük devirde kullanmanın ne kadar sakıncası varsa yüksek devirde kullanmanın da o kadar sakıncası var.motor gibi dayanıklı bir makinada düşük devirde kullanmak zararlıdır diye işin içinden çıkmak uzun vadede oluşabilecek küçük farkları göz ardı etmemektir.

    edit:kelime yeri değiştirme




  • quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    ASLINDA HER İKİ SORUNU CEVABI DA AYNI...

    VURUNTUNUN TEK SEBEBİ OKTAN DEĞİLDİR.

    HADDİNDEN FAZLA DÜŞÜK DEVİRDE KULLANMAK VURUNTUYA VE ONUN ZARARLARINA YOL AÇAR... ÜSTELİK YENİ ESKİ FARKETMEZ...

    5. VİTESTE 1000 DEVİRDE GİDERKEN TAM GAZ YAPINCA NE OLUR?
    YA DA 2. VİTESTE NERDEYSE ARAÇ DURMA HIZINDAYKEN GAZA SONUNA KADAR YÜKLENİLDİĞİNDE NE OLUR?

    HERKES BU OLAYI BİLMEDİĞİ İÇİN, ÇOKÇA ŞAHİT OLUYORUZ BU TARZ KULLANIMLARA....


    evet birçok parametresi var.ana parametreler 10 civarı diye hatırlıyorum.

    neden oktan üzerine konuşuyorum,çünkü senin kullanıcı olarak tek müdahale edebildileceğin şey oktan sayısı.ve rakamlarıyla daha bilinen bir konu.ki o bile emniyetli tasarlanmış.

    haddinden fazla düşük devirde kullanmayı ekü engelliyor zaten.engelleyemediğinde zaten araç stop ediyor.

    5. viteste 1000d/dk da güce ihtiyacın olmadığı zaman kullanırsın,hiçbirşey de olmaz.zaten bunu belirttim önceden.güce ihtiyacın olan yerde 3000d/dk bile düşük kalabilir.

    eski yeni farketmez.

    güce ihtiyacın varsa zaten zaten 4teyken 5e 1000d/dk da olacaksa takmazsın.böylece bu tarz kullanımlar da bu uyarılarımla kendiliğinden engellenmiş olur.yani yenileri dediğin gibi oluşmadan.



    edit : baya bi düzeltme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emre. -- 24 Haziran 2006; 3:46:33 >




  • konu ideal vites değiştirmeden hangi devirde kullanmaya kaymış, eğer ekonomiyse bence2500- 3000 devir ve sabit hız yakıt tüketimini oldukça düşürür ve gaz pedalına çok fazla basmak da tüketimi artırır
  • sürekli devir saatine göre vites değiştiririm buda genelde 3000 devirde oluyor zaten minimum yakıt tüketimi için yol bilgisayarı herşeyi gösteriyor
  • walla bu konu daha once acılmıstı max. beygirin saglandıgı devirdemi yoksa max. torkun saglandıgı devrin biras ustundemı vites deiştirilmeli diye baya bi tartısmada cıkmıstı.

    performans için yorumlar degısır ama ekonomi için benzınlı performans tipi araclar dısında 2.500-3.000 devir idealdir
  • Hayat 3000 devirden sonra başlar ama siz gene de 2000-3000 arası kullanın...
  • ne kadar doğrudur bilmiyorum ama vites yükselttikten sonra devir saati ortalama 2500den devam edecek şekilde yükleniyorum gaza.buda yolun durumuna,rampa iniş-çıkışa ve aracın ağırlığına göre değişiyor bazen 3000 oluyor bazende 3500-4000 oluyor.
    quote:

    Orjinalden alıntı: jankom

    konu ideal vites değiştirmeden hangi devirde kullanmaya kaymış, eğer ekonomiyse bence2500- 3000 devir ve sabit hız yakıt tüketimini oldukça düşürür ve gaz pedalına çok fazla basmak da tüketimi artırır
  • Ben dizel araç kullanıyorum ve 1800 civarı turbo devreye giriyor. Vites degiştirme aralığım ise 2000 ile 3000 arası... genelde 2600 civarı...
  • YOL BİLGİSAYARLARINA İNANMAYIN!!! YALANCI ONLAR :)))

    quote:

    Orjinalden alıntı: shamsheytani

    sürekli devir saatine göre vites değiştiririm buda genelde 3000 devirde oluyor zaten minimum yakıt tüketimi için yol bilgisayarı herşeyi gösteriyor
  • ikiniz de hatalısınız. yokuş+düz yol mu bunlar da önemlidir. sadece sesi dinlemek arkadaşın dediği gibi yanıldır. ben bazen basıyorum ancak araba zorlanınca anlıyorum vites küçük diye. çünkü hiç ses gelmiyor. ama şahin kullanan bi arkadaş sadece sesle idare edebilir. şahin zaten her durumda zorlanır...
    eski arabam şahindi ordan biliom.

    quote:

    Orjinalden alıntı: kürsad


    quote:

    Orjinalden alıntı: Araneida

    usta şöförün devir saatiyle işi olmaz. benim şahinde devir saatimi var? arabanın ne istediğini kulaklar anlıyor zaten. performans istersen yüksek devirde vites atarsın. az yaksın dersen küçük devirde vites atarsın. kanımca tabi bu.




    kulak değildir asıl olan şu an araçlarda öyle yalıtım varki hiçbirşey duyamayabilirsin dizelde motor sesi yüksek o zaman ne yapacaksın


    asıl önemli olan aracın nasıl ivmelendiği burada önemli olan ayak göz ilişkisidir gözünle aracın nasıl ivmelendiğini görüpte uygun devri bulursun

    benzinli araçlar için 3000-3750 arası

    dizel araçlar için 2000-3000 arası idealdir ama bu değerler araçtan araca motordan motora değişir




  • bence de. ben test ettim. benim arabanın yol bilgisayarı 100 km de yarım litre eksik gösteriyor tüketimi. tüketiciyi aldatıp arabasının az yaktığını sansın diye heralde.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Shorin

    YOL BİLGİSAYARLARINA İNANMAYIN!!! YALANCI ONLAR :)))

    quote:

    Orjinalden alıntı: shamsheytani

    sürekli devir saatine göre vites değiştiririm buda genelde 3000 devirde oluyor zaten minimum yakıt tüketimi için yol bilgisayarı herşeyi gösteriyor






  • quote:

    Orjinalden alıntı: metinemre

    bence de. ben test ettim. benim arabanın yol bilgisayarı 100 km de yarım litre eksik gösteriyor tüketimi. tüketiciyi aldatıp arabasının az yaktığını sansın diye heralde.



    nasıl test ettin?

    ayrıntıları anlatabilirmisin?

    ynai 100km de 8lt yaksa.0,5lt yapar onda %6 gibi bir değer.

    bu toleransta ölçüm için bir aparat mı kullandın?
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.