Şimdi Ara

İ20 fazla sert ! Ne yapmak lazim?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
28
Cevap
1
Favori
7.346
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Araci yeni aldik son kasalardan. Surus zevki, sessizligi, kalitesi sinifinin uzerinde.
    Ama arka koltuklarda oturmak sehir icinde iskenceye donebiliyor.
    O kadar sert bir suspansiyon sistemi varki sanki bobrek tasi dusurmeye ayarlamislar.
    Esim arkada oturmak istemiyor. Midesinin bulandigini cok hirpalandigini soyledi.
    Abartiyor diyerek bi arkadasimi direksiyona gecirip arkaya oturdum. Tak tuk pat kut. Gram yumusaklik, zerre kadar absorde etmek diye bisey yok. İzmaritten gecsek hissettiriyor.
    Olay nedir, 2 kapili coupe tasarlayip son anda 4 kapiliya mi cevirelim demisler acaba?
    Yaylari mi degisicez napicaz?

    Edit: bicok arkadas amartisorler arizali vs olabilir yazmis ama amartisorler sifirdan farksiz arkadaslar arac daha 3 gun once yetkili servis bakimina giren bi arac. İ20 lerin hepsi boyleymis, nette ayni sikayetleri yorumlari okudum dunden beri.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yagızalp -- 11 Şubat 2018; 8:10:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Satmaktan başka çare yok kaç tane b segment aracın içine bindiysem hepsi üç aşagı 5 yukarı aynı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu sinifda muadili olan hangi aracı alırsanız alın maalesef durum böyle. B sınıfından fazla aile otomobili beklentiniz olmasın. Şehiriçi kullanımında sağlamlık ön planda olunca, süspansiyon sistemi de böyle oluyor ne yazikki..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lastik basınçlarına baktınız dimi hocam. 0 km araçlarda genelde 10-15 ps fazla oluyor 30 olması gerekirken 40-45 hatta 50 bile çıkabiliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • fairwolf kullanıcısına yanıt
    Yok hocam o kadar b sinifi araca bindim mesela linea symbol sandero corsa accent vs hicbiri bu kadar degildi. Ayni kasisleri bunda tas gibi gecerken digerleri yumusacik hissettrimeden geciyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ahmet3976 kullanıcısına yanıt
    Baktim evet normalinden daha az bile basip denedim care olmadi. Yaylar cok sert. Yani emin olun binmeden anlayamazsiniz o derece....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yagızalp -- 11 Şubat 2018; 0:42:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • amortisör takozlarını kontrol edin yüksek ihtimal ondan.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Hb mi sedan mi daha iyi yol tutar?
    11 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • http://forum.gran depuntotr.com/motor-ve-yuruyen-aksam-modifikasyonu/45485-amortisor-yumusatma-ise-yariyo-mu.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mahmut716 -- 11 Şubat 2018; 0:49:36 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ne yazık ki yapacak bir şey yok. Zamanla illa ki alışacaksınız, biraz zaman lazım. Ben de 3 yıllık kullanıcısı olarak son çözümü lastik basınçlarını istenilen değerden 2 psi kadar düşük yaptım, bir nebze daha rahat olduğumu söyleyebilirim. Ancak bu sefer de lastik sensörü ışığını yakıyor otomobil, yapacak bir şey yok. Benim şu ana kadar bu sınıfta bindiğim en yumuşak otomobil 208 idi. Düzenli olarak bindiğim bir otomobil 208. i20nin çok sert olduğu yerlerde 208 çok daha iyi, konforlu bence. Ama bu sefer de sürüşte bir hantallık, yumuşaklık hissediyorsunuz.
  • Asiri derece de rahatsizsaniz az zararla satip Polo dusunebilirsiniz veya zevkinize gore baska araclari.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MA11 -- 11 Şubat 2018; 1:12:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yagızalp Y kullanıcısına yanıt
    Ben 3 haftafir 2016 yeni Fabia sahibiyim ve inanin aynı dertten muzdaribim. Bu araca alana dek genelde tek kişi kullanacağım için İ 20 den tutun da Rio, Jazz, Clio ,Fiesta , Corsa gibi tüm piyasa araçlarını denedim ama Polo dışında hepsi aynıydı. Polo nun da 2012 modelleri neredeyse aldığım araçla aynı fiyatlarda olması vazgeçme sebebim oldu. 2015 öncesi araçlarda sanki durum 1 tık daha iyi gibiydi. Artık sağlamlık kaygısi ile mi bilmiyorum ama yeni araçların hemen hemen hepsinin süspansiyonlari bu sınıf için söylüyorum aynı. Accent, symbol ve Linea için bişey diyemem çünkü kullanmadım ancak Linea için C sınıfı demek doğru olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yayları değiştirseniz bile fazla fark etmez bence. Çünkü bu iş sadece yay ile bitmiyor. Amortisörler, salıncaklar vs. arabanın sertliğini bütün süspansiyon sistemi belirliyor. Arabayı üretirken bu şekilde tasarlamışlar, geriye son kullanıcının yapabileceği pek bir şey kalmıyor.
    Bir de iç ortam var işin içinde. Sert süngerli, desteksiz koltuklar olduğu sürece yayları değiştirseniz bile rahat bir yolculuk yapılabileceğini pek sanmıyorum.
  • Aracınızın yoldaki en ufak bozukluğu ilettiğini belirtmişsiniz. Bunun en önemli sebebi, yeni nesil otomobillerde büyük jant-ince yanaklı lastik birleşiminin kullanılmasıdır. Türkiye yol şartlarına uygun olmayan bu uygulamalar, konforu ciddi bir şekilde olumsuz etkiler. Asfalttaki en ufak bir bozukluk bu şekilde şasiye iletilir. Bunun dışında, bağımsız arka süspansiyona sahip olmayan ve konfor odaklı üretilmeyen B segmenti bir araçta süspansiyon sistemine kabahat bulmak doğru olmaz. Aynı jant ve lastik ölçüsünde, yumuşak hamurlu ve yanaklı bir lastiğe geçmeniz bir miktar iyileşme sağlayabilir. Ancak etkili bir çözüm için, 1 inç alt yeni bir jant grubu ve lastiğe geçmeniz gerekir. Bu şekilde jant küçülürken, lastik yanağı da genişlemiş ve darbe emişi artmış olur. Bu konuda araç kullanım kılavuzunda belirtilen alternatif jant-lastik ölçülerine bakabilir veya servise danışabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • amortısor ve yay degısımı yapabılırsınız. Şimdi bu araclarda amortisor sert olmasının sebebı uzun omurlu olması ve iyi yol tutusu içindir. Yumusak amortısor 100 bınde degısırken sıızn aracınızın amortısorlerı 200 bını rahatlıkla devirir. Eskıdıkce yumusamaya baslar zaten. ama ben konfor istiyorum dersenız amortısorculere gidin gereken farklı marka urunlerle konforu artırabılırler basit cozumlerı var
  • birde sız arkada cok abartı sekılde sert demıssınız. O kadar fazla sert olmaması lazım. Amortisorlerınızde sıkıntı olabılır. Aynı araca sahip biriyle gorusun ve arka koltukta seyahet edın sızın aractan farklı his varsa sizin arka amortisorlerınız sorunlu demektır. Yanı i20yle boyle anlattıgınız kadar konforsuz sekılde bahsedilen bir arka amortisor gormedim nıtekım bir konferans esnasında kıralamıstık. Sizin aracla ılgılı sıkıntı olabılır buyuk ihtimal ama cozumu basit dedııgm gibi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taylor Gang

    amortisör takozlarını kontrol edin yüksek ihtimal ondan.

    banada oyle geldı hocam. Amortisorler patlak ya da tamır gormus cıkma vb amortısor takılmıs olabılır belkı de arkadası dolandırıp arkadan kazalı bir araca bozuk amortısor takıp satmıs olabılırler yıne dedıklerıme ek olarak. Bazı pert aracların bile computestlerde boyasz olarak onaylandıgı bir ulkede yasıyoruz dolandırılmak an meselesi zaten
  • Lastiklerini değiştirisen bi nebze fark eder arkada oturmadığını için tam bişi diyemem ama kışlıkar 15 jant biraz fark ettiriyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Nakliye takozları unutulabiliyor bazen. Bir eğilip bakın unutulmuş mu diye. Hatta buraya atın fotoğrafları bizler de bakalım. Şöyle oluyorlar kendileri ;



    İ20 fazla sert ! Ne yapmak lazim?

    İ20 fazla sert ! Ne yapmak lazim?



    Eğer olay bu değilse ben bir ebat küçük jant ve ona uygun yumuşak lastikler öneririm. Lastik ve jantların da süspansiyon konusunda çok ciddi etkileri vardır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 2016 rio kullanıyorum , aynı sorundan muzdaribim.Almadan önce forumlarda okumustum ancak insan kullanmadan anlamıyor.Bir araba bu kadar sert olamaz

    Konfor ön planda ise özellikle bozuk Ankara yollarında tercih edilmemeli.

    Yol tutuş ve fren mesafesi ise şahane.

    Bu aracı üreten insanlar guvenlıği ön planda tutuyor .Yol tutuş ve freneja ilave konfor istiyorsanız B segment doğru bir seçim değil.

    Bu sebeplerden ötürü de bu segmentte eski araçların daha konforlu olduğunu düşünüyorum.Tamamen çağın istediği öncelikler ve ekonomik gerekçeler .

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    Arastirdim hocam i20 bu kasalarin hepsi ayniymis sertlik konusunda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.