Şimdi Ara

HYUNDAI IONIQ 5 ve 6 KULLANANLAR (29. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.928
Cevap
124
Favori
129.145
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2728293031
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • yutubcu kullanıcısına yanıt

    Bu deneyiminiz beni çok aydınlattı. Elektrikli araba konusunda uzun yolda şarj sorun olur mu tedirginliği hala devam ediyor. 2 küçük kızım ve eşimle beraber yolda kalacağım psikolojisine girdim. Ayrıca bende Citroen C5 Aircross var. Bu arabadan sonra IONIQ 5 küçük kalır mı diye de düşünüyorum. Gerçi aracı incelediğimde C5 den daha geniş gibi geldi.


    Bu 2 sorunu kafamda yendiğim an 2. EL PROGRESSIVE 2023 aracı almaya Ankaraya gideceğim.    

  • Onurceliko O kullanıcısına yanıt
    Şarj ağı epey genişlemiş durumda. Şehir içlerinde zaten endişe edilecek bir durum yok. Genişliğe gelecek olursak da benim bugüne kadar bindiğim en geniş araç. Bundan önce Austral kullanıyordum ondan çok daha geniş aracın içi. Bagaj konusunda Austral daha iyiydi ama. İç hacim olarak çok ama çok rahat ettirir.
  • Yanıtın için teşekkür ederim. Bagaj konusunda ne kadar gerçekçi çok bilmiyorum ama 527 L gözüküyor. C5 Aircross 580 L. Anlayamadığım bir konu olsa da arada çok fazla fark yok.  

  • Onurceliko O kullanıcısına yanıt
    Öndeki ufak alan rahatlatıyor aslında bagaj olayını. Ivır zıvırı ön tarafa koyuyorum. Arka bagaj bomboş oluyor. Tabi canlı görmeniz daha iyi olur.
  • Ioniq 5 ile 20 gün 1500 km dir beraberim. Almadan önce paramın yettiği ölçüde kona ile arasında kalmıştım. Toog, kona test surusleri yaptım. Tesla izmirde olmadığı için yapamadım. Izmirde bayide ioniqi test sürüşü yaptığımda tamam konfor kalite budur dedim ve araci aldim. Kona menzil daha iyi ancak ioniq 2 gömlek üstün bir araba. Togg boyut olarak büyük görünsede. Ioniq daha uzun daha genis ve bagaj daha fazla, toggdan daha ferah ve togg un daha çarpışma testleri yok serit takip adaptif gibi özellikleri aktif değil ve konfor olarak amortisörleri çok sert çok sallanıyor. Önceki aracım grandlandtan bile sert. Bunlardan sonra ioniqe binince anlıyorsun. Teslaya gelince arabayi sadece ben kullanmayacağım ve eşimde kullanıyor teslaya alışmak çok alışkanlık istiyor herseyin ekranda olmasi güzel değil. Tesla y sr nin uzun yol menzili ioniq ile birebir aynı youtubeda engin anlatıyor. Sarj süresine gelince daha yavaş. Ioniq ile deneyimime gelince; doğru bir tercih yaptığım için çok mutluyum. Sarj hızı müthiş 20dk 10 dan 85 e doluyor 180 lik istasyonda. Şehir içi 10-12kw ile geziyorsun klima açık şaşırtıcı. Bagajı genis çocuklu aile için, sesiz ve çok yumuşak bir araba. Dün sag taraftan parktan çıkarken arkadan arac gelirken öncesinde çıkayım istedim araba frenledi ve gazı kesti şaşırdım. Böyle bir özelliği olduğunu bilmiyordum. Serit ortalaması çok güzel çalışıyor. Arka diz mesafeleri çok iyi.





  • Shadow. S kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle katılıyorum şu an İstanbul’dan Mersin’e geldim çok rahat uzun yol konforu.
  • Sıfır advance modeli mi aldınız. Yoksa 2. El progressive mi

  • Shadow. S kullanıcısına yanıt

    Sizin durumunuz benimki ile çok benzer. Benimde 2 kızım var bagaj yeter mi diye düşündüm. Ama rakamlara bakınca yeterli gibi görünüyor. Tesla eşim hiç sevmedi bende aynı şekilde hem görüntü hem de iç kalite olarak çok sevemedik. Togg hiç değerlendirmeye bile almadık. Uzun yolda şarj sıkıntısı yaşarmıyız diye düşündüm. Burada ki arkadaşlardan çok sorun olmadığını gördüm

  • İstanbul, Mersin yolculuğu yaptım. Bayağıda hızlı gitmeyi severim. Geze geze gitmek için Ankara’da konakladım.

    Arabada eşim iki’de kızım vardı. Biri 12 diğeri 4 yaşında. Arka tarafa şarj yerleri var olduğundan kablo ile donattım herkes istediği zaman şarj etti bende apple CarPlay ile müzik navigasyon yaptım.

    Şarj istasyonu ağı için Voltla, Lixhium ve Şarj-Tr kullandım. Arada Voltla’nın yolculuk planmasını güncel kullanıma göre hedefe ne kadar kalacak hesaplamada kullandım.

    İstanbul’dan şarj etmiştim %100’e bir gün önce ama dolaşınca %90 ile çıktım.

    İlk olarak Bolu Highway’e gideyim dedim ama şarj yetmez diye arada durayım 5 dk şarj edeyim dedim.

    Berceste Düzce’de Trugo’da şarj edeyim dedim. İlk taktığımda şarj hata verdi, tekrar dene diye yazdı yine olmadı aradım o sıra diğer makinaya geçtim ona geçince şarj etti. O sıra aradım kızdım onlar bişi yapamadan çözüldü şansa.

    Tüm bunlar yağmur altında oldu bayağı ıslandım :)

    Sonra 7 dk şarj edip yola devam ettim zira çok hızlı yaptı ama başlamasıda bir o kadar sürdü.

    Yağmurdan gocunmam ama bu tür durumlar için yağmur koruma şart ilerde.

    Sonra Bolu Highway Outlet’e geldim şaşırdım bu kadar çok şarj cihazını hiç hayatımda bir arada görmedim belki 10 farklı marka 50 tane hızlı şarj makinası toplam 80-90 soket vardır. Dönüşte meraktan durup sayarım.

    Eşarj’dan yaptım 360 kW tek soket makinası ile bakmadım %100 yaptım çok vakit harcadık eğlendik Avm’de yemekte yedik vs.

    O şarj ile giderdik ama çocuk uyumadı derken bari bir eşarj’da durayım dedim Taymek’de biraz hızlı şarj yaparken Eşarj hem yavaş şarj olsun hem etti hemde %78’de yüksek voltaj hatası dedi kesti tırstım bir şey olmuşdur diye baktım birşey yok denemedim tekrar otele gittim.

    Ankara’da Zes yavaş şarjı olan bir otelde kaldık. Doğal olarak %100 ile çıktım.

    Tuz gölü tesislerine %67 ile vardım. Orada Obişarj’dan şarj edeyim dedim ilk soket taktım olmadı vs aradım ne oldu filan derken eklediğim kartı beğenmemiş 600 tl provizyon çekememiş meğersem ki kartta yer var sadece Amerikan ekspres.

    Sonra diğer kartı seçince oldu. Orada bunla uğraşırken yine ıslandım. Neyse gölü gez azıcık bir şey ye alışveriş derken %100 ayrıldım.

    Önce Niğde otobanından gideyim dedim ama Niğde’ye kadar hiç şarj yoktu. O yüzden Aksaray üzerinden gideyim dedim ama sonra zaman kazanayım diye otobana geri döndüm nasıl olsa Niğde’ye gider dedim.

    Niğde 200 km benim hızımla 100 km kalması gerek derken otobanda tuvalet olmadığından ! Hızlı gittim Niğde’ye gelince Demireller’de dururum dedim önce sonra dağa doğru tırmanacağımı hatırladım biraz şarj edeyim çıkarım dedim.

    Powerşarj’a gittim Niğsaç diye minik elektrikli araç üreten bir yerde. Şarj etmeye çalıştım olmadı aradım uğraştılar baktım olmuyor sinirlendim Trugo varmış ona gittim ama bulamadım önce sorarak bulduk girdik birisi vardı o yüzden 180 kW yerine 90 ile şarj ettik. Ama şehrin içine girmesi çıkması çok sürdü %78 ile ayrıldım.

    Hanım kızdı sırf şarj işinden bir saat burada uğraştık dedi haklıda.

    Sonra yola çıktık bayağı dağa tırmandık iyiki şarj etmişim dedim. Ortalama tüketim 27-29’ları buldu🐨. Demirellerde yinede durduk çay içtik bişiler yediler Astor ile şarj ettim oradan da %91 ile çıktık.

    Yolda Pozantı sonrası kaza olmuş tırlar yan yatmış araçlar takla atmış 7-8 araç vardı 3-4 tane tır. Sonuç 1,5 saat trafikte kaldık. Ama i-Pedal sayesinde daha çekilir geçti. Sonra yokuş aşağı 9 kWh ortalama ile %53’de mi ne ile vardım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gun -- 25 Mayıs 2024; 20:28:56 >




  • gun kullanıcısına yanıt

    Üstadım elektrikli arabadan soğudum. Bu nedir sürekli şarj şarj.    her 100 km de bir şarj yapmışsın sanırım 

  • gun kullanıcısına yanıt

    Mesajı okuyan hayatta EV almaz :)

  • yutubcu kullanıcısına yanıt
    Bu deneyimime bir de dönüş rotası eklendi bugün onu da paylaşayım. Ankara Demetevler’den %93 ile çıktık. 4 kişi bagaj full dolu yolculuk ettik. Yokuşları 110 ile tırmandık. Onun dışında düz yollarda 120 ağırlıklı yokuş aşağı ara ara da 130-140 ile gittim ve Highway e vardığımda %15 civarında kalmıştı. Trugo da şarj ettim ilk defa 178kw anlık hız gördüm :) Tuvalet vs derken yine 20 dk sonra %83 ile yola çıktım. Dönüşte 120 sabit hızla epey tempolu geldim. Toplam 230 km yol gittim. Eve vardığımda %9 şarjım kalmıştı. Ankara - İstanbul arası yolculuk şarj süresi dahil 4 saat 20 dakika sürdü. Kısacası ben çok konforlu şekilde seyahat ettim. Arabaya alıştıkça menzil konusundaki öngörüleriniz daha doğru oluyor ve yolculuklar çok daha rahat oluyor.
  • yutubcu kullanıcısına yanıt
    hocam dediğiniz gibi sürekli kullanılan rotada tüketim ve menzil konusuna hakim oluyorsunuz (hava şattları, yük, hız yine etkiler). ama nadir ya da ilk kullanacağınız rotalarda sorun yaşamamak için obd2 cihazı + abrp uygulaması çok faydalı oluyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ftrpist -- 26 Mayıs 2024; 13:23:48 >
  • ftrpist F kullanıcısına yanıt
    Obd2 cihazı ne oluyor tam olarak acaba? :) abrp yi ben de kullanıyorum ve çok memnunum.
  • yutubcu kullanıcısına yanıt
    hocam araçtan anlık bilgileri vs almanızı sağlıyor. bir arıza varsa tespitinde kullanılıyor genelde. bizim konu için ise cihazı telefondaki uygulama ile entegre kullanıyoruz. araçtan anlık tüketim, bataryanın ne kadar dolu olduğu, batarya sıcaklığı vs gibi verileri alıyor, uygulama da belirlediğiniz rota ile ilgili internetten anlık rakım farkı, trafik durumu, hava durumu gibi bilgileri alıyor. uygulama cihaz aracılığı ile araç verilerini ve internetten de rota ile ilgileri verileri kullanarak ve uygulamada belirlediğiniz ayarlara göre (en az kaç kez şarj edilecek, şarj istasyonlarına ve varış yerine en az yüzde kaç şarj ile ulaşılacak vs) nerelerde kaç dk şarj edeceğinizi gösterecek şekilde size rota planlaması yapıyor ve anlık verilere göre size şarj istasyonu ve varış yerine yüzde kaç şarj ile ulaşabileceğinizi gösteriyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ftrpist -- 26 Mayıs 2024; 15:3:28 >
  • ftrpist F kullanıcısına yanıt
    Harika o halde. Bir nevi tesla nın yaptığı hesaplamayı yapıyor o zaman. Peki bu cihaz için önerdiğiniz kullandığınız bir marka var mıdır? Varsa eğer linkini paylaşabilir misiniz?
  • yutubcu kullanıcısına yanıt
    aynen teslanınkine benzer bir rota planlaması yapıyor. ben aşağıdaki ürünü kullanıyorum. bu markanın 3 ayrı versiyonu var. biri wifi ile bağlanıyor (hem ios hem android destekli), biri sadece android için bluetooth destekli, diğeri de benim kullandığım hem android hem de ios için olan bluetooth destekli olanı




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ftrpist -- 26 Mayıs 2024; 15:10:17 >




  • ftrpist F kullanıcısına yanıt
    Url çalışmıyor hocam :)
  • yutubcu kullanıcısına yanıt
    şimdi deneyebilir misiniz
  • ftrpist F kullanıcısına yanıt
    Tamamdır şimdi tıklanabiliyor. Teşekkürler hocam. Bir de abrp ile bu cihazın bağlantısı nasıl yapılıyor acaba? Bir kaynak var mı yararlanabileceğim?
  • 
Sayfa: önceki 2728293031
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.