Şimdi Ara

Hyundai i30 macerası ve izlenimlerim (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
60
Cevap
0
Favori
1.928
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: babasamsunlu

    kapalı durumdaki ses sistemi ve klima digitalleri tetris ekranına benziyor berbat

    Aynen, aracın içindeki tüm karizmayı, görüntüyü yerle bir ediyor o ekranlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: T.GhostNetwork

    Araç benimde çok hoşuma gidiyor özellikle kırmızı rengi izlenimleriniz için sağolun son resimdeki şahinin plaka yakın zamanda yüksek fiyatlara satılır



    O Şahin benim de dikkatimi çekmişti, fotoğrafta da çıkmış Bayağı dikkatlisiniz, gözünüzden kaçmamış




  • çok iyi gözlemlemiş ve yazmışsınız. tam beklediğim yorumlar. elinize sağlık.
  • Bu güne kadar bir çok Hyundai kullandım, hatta sahip de oldum, 2004 model Getz'im vardı, 2004-2006 yıllarında 2 sene bindik.

    Accent (eski kasa), Era, aynı gruptan eski kasa Cerato, Rio, Ceed falan bol bol kullandım.

    Bu araçlarla kıyasladığımda Hyundai i30 ile resmen çağ atlamış fakat ufak tefek, çözümü basit şeylerden kaybediyor. Makyajla çok kolay düzeltilebilecek şeyler aslında.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 15 Ağustos 2014; 14:13:48 >
  • Güzel inceleme teşekkürler... Bu markanın yakıt tüketim değerlerini eksik göstermek istemesini şimdi daha iyi anladım :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    quote:

    Orijinalden alıntı: cetiner19

    Elinize sağlık

    Söylediklerinizin tamamına katılıyorum
    Benim araçta hayran kaldığım nokta arka tarafta bile malzeme kalitesinin üst düzeyde olmasıydı. Normalde yumuşak plastik trim sesi yapmaz ama bu araçta yapıyor

    Ses yapanlar sert kısımlar, ön konsolda ortadaki hava kanallarının kenarından aşağı inen o iki sütun çıtırdıyordu gibi geldi bana.

    Ya birde araç her ne kadar 29 binde de olsa kiralık araç. Kim bili kullananlar nasıl kullanıyodu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Prestor

    quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    quote:

    Orijinalden alıntı: cetiner19

    Elinize sağlık

    Söylediklerinizin tamamına katılıyorum
    Benim araçta hayran kaldığım nokta arka tarafta bile malzeme kalitesinin üst düzeyde olmasıydı. Normalde yumuşak plastik trim sesi yapmaz ama bu araçta yapıyor

    Ses yapanlar sert kısımlar, ön konsolda ortadaki hava kanallarının kenarından aşağı inen o iki sütun çıtırdıyordu gibi geldi bana.

    Ya birde araç her ne kadar 29 binde de olsa kiralık araç. Kim bili kullananlar nasıl kullanıyodu

    Bence araç başarılıydı bu konuda, ses var ama öyle rahatsız edici düzeyde takırtı tukurtu yok. Sert çukurlarda falan duyuyordunuz, bir de orta-sert frenlemelerde. Kimisini rahatsız eder, kimini etmez. İleride artan km'lerde nasıl olur bilemem, daha artarsa o zaman sıkıntı olabilir.




  • Dıştan çok allı pullu bir araç. Bizim Peugeotlar bazen sönük kalıyor. Ama Fransız diye yeltenenler bile sağlamlığını artık itiraf ediyorlar. Bir ton laf yedim aracı alırken etraftan. Hala trim sesi yok, hala arıza yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RFKGRSN

    Güzel inceleme teşekkürler... Bu markanın yakıt tüketim değerlerini eksik göstermek istemesini şimdi daha iyi anladım :)

    Hocam şehiriçinde trafikte 16 küsür gördüğümü yazdım ama şöyle bir şey de vardı;

    Aracı ilk aldığımda yol bilgisayarını sıfırladım, sonra arabayı deniyorum, alışıyorum diye ekonomiye dikkat etmeden biraz basa basa kullandım. Yol bilgisayarı ekranında menzil açıktı. Bir süre sonra ortalama ne olmuş diye bakayım dedim, kafamda 10 küsür litre gibi bir rakam düşünürken ekranda 18.1'i görünce ben :

    Bu şoku yaşadıktan sonra biraz daha usturuplu sürdüm, 16 civarlarına indi

    Akıcı trafikte de (~45 km/h ortalama hız ile) 8-9 litrelerde geziniyordu. Benzinli gibi yakıyor alet.




  • Araç çok iyi fakat detaylardan kaybediyor.i30 u kullanırken birşey dikkatimi çekmişti.nerden geldiğini anlayamadığım bir uğultu vardı araçta.yalıtımında çok iyi olduğunu düşünmüyorum.
  • dizel ekonomisi diye bunu alanlar olur şimdi.

    Araba şanzıman yüzünden deli gibi yakıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    quote:

    Orijinalden alıntı: RFKGRSN

    Güzel inceleme teşekkürler... Bu markanın yakıt tüketim değerlerini eksik göstermek istemesini şimdi daha iyi anladım :)

    Hocam şehiriçinde trafikte 16 küsür gördüğümü yazdım ama şöyle bir şey de vardı;

    Aracı ilk aldığımda yol bilgisayarını sıfırladım, sonra arabayı deniyorum, alışıyorum diye ekonomiye dikkat etmeden biraz basa basa kullandım. Yol bilgisayarı ekranında menzil açıktı. Bir süre sonra ortalama ne olmuş diye bakayım dedim, kafamda 10 küsür litre gibi bir rakam düşünürken ekranda 18.1'i görünce ben :

    Bu şoku yaşadıktan sonra biraz daha usturuplu sürdüm, 16 civarlarına indi

    Akıcı trafikte de (~45 km/h ortalama hız ile) 8-9 litrelerde geziniyordu. Benzinli gibi yakıyor alet.

    Benzinli bile bu kadar yakamaz. Tork konvertörü çok verimsiz anlaşılan. Yani otomatik şanzıman değil de tork konvertörü hareketi iletmekte nazlandığı için böyle tüketimler çıkıyor.

    Yoksa manuel şanzımanda da dişliler var otomatik şanzımanda da dişliler var. Ama manuelde baskı balata ile motor ve şanzıman ayrılıyor. Otomatikte ise bunu tork konvertörü yapıyor. O da fiziki bir bağlantı yok.
    Karşılıklı iki tane türbin var. Biri motora bağlı biri şanzımana. Türbinden türbine hareket yağ ile aktarılıyor. Özellikle kalkışlarda ve hızlanmalarda motor devri artsa da şanzıman devri hemen yükselmiyor.
    Motor boşa çalışıyor gibi oluyor. Debriyaj kaçırması gibi.

    Eğer düzgün tasarlanmamış bir tork konvertörü varsa motorun gücü şanzımana tam olarak iletilemiyor. Bu da aşırı yakıt tüketimi olarak karşımıza çıkıyor.

    Yani hyundainin yapacağı şey ya robotize şanzıman, ya çift kavrama bir şanzıman ya da mevcut otomatik şanzımanın tork konvertörünü iyileştirmek olmalı.

    Uzun yolda 5,5 yakmış diyorsunuz. Uzun yolda zaten otomatik şanzımanın bir avantajı yok. 100 km otobanda yol gitseniz kaç kere vites değiştirisiniz ki. Konfor avantajı gitti.

    Şehir içi belki avantajlı ama bu tüketimlerle avantajlı olsa ne olur. Manuelini alıp şöför tutsan daha ucuza gelir otomatikten.




  • Aynı araca sahibim gdi (benzinli) otomatik ..
    - 20.000 km sıfır trim sesi.. (kiralık araçların kullanım şartlarını da bu değerlendirmeye katmak gerekiyor)
    - Kilom 120 boyum 186. Bu segmentteki HB tüm araçları test ettim içine sığabildiğim ve ben kullanırken arka koltuğa rahatlıkla bir insanın oturabildiği C segment HB tek araç bu. Bu subjektif bir yorum değildir aracın için geniş.
    - Araç konforlu ve güvenli..
    - Benzinli şehir için 9'dan az şehir dışı 6'dan az yakıyor. Atmosferik motor ve şansıman ile daha iyi yakamaz.
    - Orta konsola navigasyon takmak gerekiyor gerçekten de görünüş çok değişiyor.
    - Cruse Control'da beklet devam et özelliği var.. (farklı araçtan geçildiği zaman bu tip özellikleri kullanmayı öğrenmek zor olabilir)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sertace -- 15 Ağustos 2014; 12:00:41 >
  • güzel ve objektif bir izlenim olmuş. olumlu ve olumsuzluklara bakarsak genel olarak çok iyi demiş (bence asıl önemli olanlarda bunlar) ama detaylarda bir takım sıkıntılardan bahsetmiş. olumsuz olan detaylara daha fazla değinmiş haklı olarak ama burada yazan detaylardaki olumsuzluklar bile çoğu araçla kıyasla o kadar da kötü değil. Zaten detaylara bakarsanız bütün araçlarda sıkıntı vardır. asla mükemmel bir araç yoktur. bir aracın dışını çok beğenirsiniz ama içi çok kötüdür. yada tam tersi. yakıtı çok iyidiri ama otomatik vitesi kötüdür. yada içi geniştir bagajı dardır. asla hepsi tam olmaz. eğer aynı segmentteki araçlarla kıyaslarsınız i30 hepsiyle başabaştır. asla 10/10 luk bir araç denemez ama herşeyde en az 8-9 luk bir araç. dış görünüş olarak 10/10 olabilir. mesela iç konsol kötü denmiş ama çoğu araçtan iyi aynı segmennetki megane, auris, corolla, 308 vs gibi araçlardan daha iyi, bence birtek navigasyon ekran eklenirse hepsinden iyi olur. iç hacim olarak aynı segmennetki bir kaç avrupa aracı hariç hepsinden iyidir. otomatik vitesi çok yakar ama konfor olarak hepsinden iyidir. bagajı segmetindeki 1-2 araç hariç hepsinden iyi. daha da arttırılabilir. yani herşeyden var. genel olarak bakıldığında konfor ve rahatlık odaklı bir araç olduğundan bu beklentileri karşılar. ayrıca en önemli şey sorunsuzluk dur hyundaide. yani eğer rahat, konforlu, geniş, sorunsuz hemde görsel olarak güzel bir araç arayanlar için tam tercihtir. eğer sizin beklediğiniz sadece bir konuda en iyi aracı almaksa tabi o zaman başka araçlara bakmak gerekir. mesela yatkıt tüketimi az olsun diyorsanız dsgli golf (ama dsg arızası ihtimali var) bagajı büyük olsun diyorsanız yeni 308 (ama arkası dar), konsolu çok iyi olsun hem daha sportif olsun kırmızı ışıklar olsun diyorsanız ceed (çok beğendiğim bir araç ama fiyatı daha pahalı) vs svs bunlar arttırılabilir. bunlar benim kişisel görüşüm ayrıca bu araç 2012 de çıktı ve rakipleri o zamandan beri yenilendi. eminim yeni i30 bir adım daha yukarı çıkıp bu eksiklikleride giderecektir.




  • Elinize sağlık güzel inceleme olmuş benimde araç serviste kasko i20 verdi dizel inanin aynı yorumlara sahibim bende paylaşım yaparım yakında

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu ekran olayı Astrada da var . Çok şık gözüken iç mekan kötü ışıklandırmayla geceleri berbat gözüküyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Myronides


    quote:

    Orijinalden alıntı: uçanBalık


    quote:

    Orijinalden alıntı: Myronides

    1.2 TSI Golf + DSG + Sürüş Konfor Paketinin yerini tutamaz

    sizde suyunu cikardiniz iyice...

    Hocam sıra bekliyorum malum o tok kapı sesini duymak için burda övmezsem rahat edemem



     Hyundai i30 macerası ve izlenimlerim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MyWorldLife

    quote:

    Orijinalden alıntı: Myronides


    quote:

    Orijinalden alıntı: uçanBalık


    quote:

    Orijinalden alıntı: Myronides

    1.2 TSI Golf + DSG + Sürüş Konfor Paketinin yerini tutamaz

    sizde suyunu cikardiniz iyice...

    Hocam sıra bekliyorum malum o tok kapı sesini duymak için burda övmezsem rahat edemem



     Hyundai i30 macerası ve izlenimlerim


    ulan




  • Ben de 2 senedir i30 dizel manuel kullanıyorum, diğer 1.6 dizeller ne yakıyorsa aşağı yukarı onu yakıyor. Ama otomatikleri dediğiniz gibiymiş, bu aracın dizeli otomatik alınmaz.
    -Kaldığı hızdan devam etme özelliği var ( RES tuşu)
    -İç aydınlatmaların ışık seviyesi ayarlanabiliyor ve ortadaki multimedya ekranı tamamen kapatılabiliyor. (Ama saçma bir şekilde direksiyondan sesi artırınca geri açılıyor.)
  • 1 yıldır Leon 1.4 kullanan biri olarak, ne zaman Leon'dan (hatta Golf'ten) laf açılsa, deli gibi "i30" önerilerinin gelmesine bir kez daha şaşırdım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.