Şimdi Ara

██ HYUNDAI i10 KULÜBÜ ██ (102. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4.069
Cevap
62
Favori
413.497
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 100101102103104
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasanoglanli

    Hiç şoförlük tecrübesi olmayan eşim için Mayıs ayında i10 1.0 otomatik almıştık.
    Sanırım gerek aracın boyutu gerekse pratikliği kullanım kolaylığından çok kısa sürede trafiğe çıkar oldu. Şuan heryere gidebiliyor İstanbul içi.
    Alacağınız i10 zaten 2014 olur herhalde ve 4 yıl garantisi olur. Doğal olarak arıza vb şeyler kafanızı meşgul etmesin.

    Performans olarak da 1.2 elbet daha iyi ama 1.0 gayet yeterli diyebiliriz.

    1.2nin 1.0dan farkı kısaca;
    Artı olarak şehir içinde 2 lt daha fazla yakıt ve ekstra görsel olarak aracın daha güzel olması.

    Aynen, benim eşimin de hiç şoförlük tecrübesi olmamasına rağmen verdik altına sıfır arabayı, gayet de güzel kıvırdı işi.

    1.2 için daha güzel demeyelim de daha donanımlı diyelim zira güzellik göreceli, size güzel gelen bir çelik jant başkasına daha çirkin gelebilir :)

    Ben 1.0 şehir içi fabrika verisi 7.5 Litre iken 1.2 'ninki 8.0 diye biliyordum. Pratikte gerçekten 2 LT fark oluyor mu?

    Eşim 1.0 otomatik ile 7.8 litreyi yakalamayı başarmış. Tabi klima kapalı.




  • Araba tork konverter var. Lastiklere verdiği tork gücü dizel arabanın 6 katına çıkabilir. yani yokuş yukarı çıkmak sorun değildir. Ben arabyı test ettim. İnanın donanımsal olarak bile 1,2 almaya hiç gerek yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi UberJager -- 26 Şubat 2015; 14:11:00 >
  • İnanın Hypermiller teknikleri kullanırsak Hyundai i10 otomatik ile 5,0 ve 4,5 arasında gider gelirim.
  • bado6100 kullanıcısına yanıt
    Şimdi kim diyebilir üstteki hali, alttakinden daha güzel diye. Tabiki alttaki

    ██ HYUNDAI i10 KULÜBÜ ██

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Oldukça açıklayıcı,teşekkür ederim.
  • pradicerr kullanıcısına yanıt
    Ben her iki motorlu aracida test ettim, kesinlikle performans farki var, silindir hacminden ziyade biri 3 diğeri 4 silindir, kesinlike siz test edin, ikinci el alacaksaniz bile yinede gidin bayide her iki aracida test edin ve test ederken bayir olan bir bolge isteyin cunku onlar kendilerine gore bir rota belirliyorlar genelde duz yol oluyor burdada istediginiz farki anlamaniz zor olur, muhtemelen iki ayri bayide test edersiniz çünkü bayiler genelde bir test araci bulunduruyor, istanbuldaysaniz elmas otoda 1.2, maslak otoda 1.0 araç var, benim izlenimlerime gelince ben arada fark olduğunu yazmıştım biz 3 silindirli 1.0 motor citroen c1 vardi 4 yil kullandık oda 3 silindirdi bayirda çok zorlaniyordu, özellikle bayirda trafik sikisiksa dur kalkla ilerleyen trafik varsa sabah ve akşam trafigi gibi tam bir eziyetti, c1 de tork konvektorlu sanziman degildi buda buna biraz sebebti tabi, turbo beslemeli olmayan 3 silindirli araci tavsiye etmiyorum, yakit olarak 2 litre fark olmaz en fazla 1 lt olurki bu düz yollarda olur, sizin bolgeniz bayirli demissiniz bayirli bölgede 3 silindirli 1.0 motor olan araç aksine 1 lt daha fazla yakar 1.2ye göre zorlandikca siz gaza basarsiniz, basincada daha çok yakar, tabiki alış fiyatinda 3bin tl gibi bir fark var, bu sizin için cok onemli degilse kesinlikle 1.2 derim, 3 silindirli motorlarda 70-80bin km den sonra güç kaybi oluşuyor ikinci elde 1.2 yi daha rahat satarsiniz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fasson -- 26 Şubat 2015; 20:42:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • fasson kullanıcısına yanıt
    Yazın 5 kişi artı bagaj Ankara-Çanakkale mecburen klima açık şekilde seyahat ettik.
    TEMde 120-140, bölünmüş yollarda 100-120ydi hızımız. Kesinlikle "tüh bu ne biçim araba, bu ne biçim performans" demedik. Ortalamızda onca yüke hıza ve klimaya rağmen 6.4 olarak gerçekleşti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uzun yolda bencede farketmez düz yoldada çok farketmez,ben 1.0 motorlu i10 içinde olumsuz düşünmüyorum zaten, genelde bu yeter yetmez yada performansi iyi zayıf gibi konulara pek katılmıyorum çünkü birazda göreceli bir durum, yani birine yeterli gelen baska birine iyi gelmeyebilir, bu yuzden test etmek gerekir dedim, birde bizim oturdugumuz bölgede çok bayirli bir bolge o yüzden tecrübelerimi yazdım, şunuda belirteyim i10 1.0 motor citroen c1 1.0 motordan cok cok iyiydi performans olarak, bunda tork konvektorlu sanzimanin etkiside var tabi, ozellikle bayirli bölgeler için birebir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Test sürüşünü 1.0 otomatikle yapmıştım ben de. Hill holder'ı göstermek için özellikle yokuşlu bir güzergaha götürdü satış görevlisi. 3 kişi taşırken yokuşlarda performans olarak hiçbir sıkıntı görmedim. Ama donanım ve görünümü de düşünerek 1.2 satın aldım. İyi ki de almışım. 1.0'a göre daha atik ve kullanması çok daha zevkli. Uzun yolda da daha avantajlı. Henüz 600 km'de. Şehir içinde kısa mesafede ve çok yokuşlu bir güzergahta, performanslı kullanımda şu anki ortalama tüketim 10 L civarı. Zamanla ve sakin kullanımla 8-8.5 L civarına düşebilecek gibi. Yakıt olarak da beklentimi karşıladı diyebilirim.
  • fasson kullanıcısına yanıt
    Gelen genel yorumlara ve sizin de anlatımınıza göre 1.2 olur gibi görünüyor.ama bir de hyundai ile ilgili olumsuz duyumlar almasam :((
    Bayide araçları tes etmek için yer belirleyebildiğimizi bilmiyordum.Bunu duymak iyi oldu.Mutlaka teste gitmeliyim.
  • pradicerr kullanıcısına yanıt
    Yani test güzergahı belirlemek derken sizin istediğiniz bir yer olma şansı yok, sadece servise yakin bir bölgede bir yer olur, yokuş olan bir yerde denemek istiyorum dersiniz, hyundai ile ilgili olumsuz duyumlar demissiniz, her markada sorunlar olur, önemli olan bunu cozmeleridir, siz garantisi olan bir araç alicaksiniz zaten, i10daki motor ve şanzıman sorunsuz, sakın yari otomatik bir araç almayın (baski balata veya kavrama sistemi olan tek yada çift kavramali olan) yokuslu bolgede cok cabuk sorun çıkarıyorlar, örneğin bizim c1 de 10.000km (2sene icinde) iki kez baski balata degistirmek zorunda kalmistim, bir kez 1500tl bir kezde 1900tl tutmuştu, vw de bunun için 5000tl isteniyormus, hyundai de bu sorun yok, o zaman 1-2lt de fazla yaksin değer diyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ülkemizde maalesef bazı insanlar (otomobilden çok anladığını sanan beyler), bazı kemik markaların (VW, OPEL, FIAT gibi) her konuda (motor, şanzıman, sağlamlık, güvenlik vb) Hyundai-Kia markalarından çok çok daha iyi olduğunu sanırlar.

    Örneğim eş, yeni bir i10 ister.
    O çok bilmiş bey ise 2013-2014 i10 fiyatına gider çok güvendiği Opel markasına ait 2008-2009 Corsa Easytronic alır. Ona göre i10dan iyidir.

    Oysa eşi bu araçta çok zorlanacaktır bilmez.
    Yarı otomatiktir, geri kaçırır, ESP yoktur. Arıza durumunda garantisi yoktur.
    Ama yine Hyundai i10dan çok çok iyidir ona göre 7 yaşındaki Corsa

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hyundai İ10 Araçlarınızın Bana kullanım maliyet bilgisi gerekmekte. Manual veya otomatik fark etmez.

    Öğrenmek istediklerim.
    Yıllık Kasko bedeli
    Trafik sigortası bedeli
    Toplam yıllık MTV bedeli
    Muayene Ücreti
    Günlük veya yıllık yaptığınız KM
    Periyodik Bakım ücreti
    Arabanın yıllık sarfları ( Yağ filtre) maliyeti.
    Litre bazında 100 km de yaktığı yakıt
  • Merhaba arkadaslar, 2-3 aydir i10 u takibe aldim ve 2015 1.0 style icin 35.000 teklif alabildim. Fiyat listesi guncelleniyor suan ama baska guncel teklif alaniniz var midir ? Simdiden tesekkurler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: boricelli

    Merhaba arkadaslar, 2-3 aydir i10 u takibe aldim ve 2015 1.0 style icin 35.000 teklif alabildim. Fiyat listesi guncelleniyor suan ama baska guncel teklif alaniniz var midir ? Simdiden tesekkurler.

    Otomatik mi?
  • bado6100 kullanıcısına yanıt
    35e, otomatik i10 mu kaldı arkadaş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bado6100 kullanıcısına yanıt
    Yok arkadasin da bahsettigi gibi otomatik degil liste fiyati 35.900 du 35.000 olarak teklif verdi ama zorlamadim zorlasam sanki 34.700 lu bi rakam alabilirdim.
  • Bu yazıyı kimseye cevap olarak yazmıyorum. sadece iki motoruda test etmiş birisi olarak deneyimimi paylaşıyorum.
    10 yada 15 gün kadar önce 1.0 style otom ikinci el buldum 4000 km de idi. Fiyatında anlaştık arabayı test edene kadar almayı düşünüyordum. Arabada ven dahil 3 kişi ile test için çıktım. Düz yolda eh dedirten araba yokuşta durup tekrar kalkmak istediğimde resmen beni hayal kırıklığına uğrattı. Yokuşta o kadar zor kalkıyor ki buna katlanılmaz. Daha sonra bayiye gidip 1.2 elite test ettim arada ciddi fark vardı bende 1.2 elite otomatik arayıp buldum ve aldım araç 1200 km debidi ve şehir dışından aldım. Uzun yolda 120 ile kullandım tam 6 litre tüketti. Bilginize.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • izmir_selçuk İ kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle katılmıyorum, çünkü bu aracı 9000 kmdir kullanıyorum, tork konvertörlü iki aracın 1. vitesteki kalkış farkını ancak cihazla ayırt edebilirsiniz.

    1.2 motor3. vitesre daha iyi ivmeleniyor bu da 0-100e yansıyor. Ayrıca dip gazda 130dan sonra 4. vitese attığında daha kolay hızlanıyor.
    Şehir içinde ciddi bir fark yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ne kadar tork converterlide olsada, yokuş kalkişinda, motorun devirlenmesi daha hizli olcagindan 1,2 belirgin şekilde daha hizli kalkiş yapabilir.

    2 converter ve 2 vites kutusuda ayni. 1.0 converterin turbin basincina daha yavaş devir artirabilir. Ama bu yokuşda kalcak anlamina gelmez .

    Misal , Tork convertoru, full dolu i10 arabayi yokusta kaldirmak istediniz. Turbin basincinin yarattigi direnc, 90nm torku olan 1.0 motorun o durumda en cok 4000 devir cevirtebiliyordur. Bu yuk altinda motor yokusu 30 40 km hizla cikmasina imkan veriyordur.

    1,2 olan ise ayni yokuşu 5500 devir cevirebilcek tork uretebilceginden ayni rampayi 60 km hizla cikmasini imkan verecektir.

    Rakamlar ornek rakamlardir. 1,0 bile olsa otomobil yokuş cikamiyo diye bir durum yoktur. Sadece performansi 1,2 ye gore dusuktur. performasin bedeli ise yakit tuketimidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 100101102103104
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.