Şimdi Ara

Hybrid = Romantik Çevreci mi Ekonomik mi ? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
67
Cevap
1
Favori
2.298
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Şu hybrid lere LPG ile ultra ekonomi neden yapılmıyor, uyumsuz mu motor, bu konuda bilgisi olan var mı :)

    Biraz utopik gelebilir ama ciddiyim :))

    100km de 5 lite LPG ile bence mutlu olunabilir :))

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • unknownartist kullanıcısına yanıt
    Espirili bir soru,

    Yapilmamasinin 3 sorunu var

    1. Piller ve LPG tanki ayni arabada, LPG parlayıcı, Lipo piller Alevli yanıcı bir kazada cok eğlenceli görüntüler olabilir.



    2. LPG atmosferik makinalarda 15% civarinda bir güç kaybı yapiyor bu da hesaplandığında 5 yerine 6litre oluyor.Turbo takmak her acıdan daha mantıklı, yurtdışında 1.5hybridlere Turbo uygulayanlar var. Tabi bulentcanan'in dediği gibi cahil olduğumuz icin biz bilemeyiz, icazet almak lazım.turbo taktıktan sonra.lpg takmak daha verimli olacaktır.



    3. Iç hacim kayıbı Piller zaten yer kaplıyor, bu arabalar da B ve Ç sınıfı compact bir de LPG tankı biz inelim araba bu enerji depolarıyla kendi başına gezsin bari :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lpg aşırı güç kaybına neden olmaz adam akıllı montajı yapılmayan bir kitle tabi ki güç kaybı yaşarsınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK


    quote:

    Orijinalden alıntı: bulentcandan


    quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK


    quote:

    Orijinalden alıntı: bulentcandan

    Hibrit araçlar konusunda bir çok insanın bilgisiz olması beni üzdü.

    Bu kadar çekindiğimiz hibrit araçlar gelişmiş ülkelerde peynir ekmek gibi satıldı, satılıyor ve kullanılıyor.

    Hatta bir çok ülke artık elektrikli otomobil devrine atıldı.

    Biz mi? Biz bu kafayla yine çook geriden takip ederiz.

    İstanbulda yaşıyorum bebekten etilere çıkan bir yokuş var aracın içinde 4 yetişkin 2 çocukla hu araçlar o yokuşu güvenle çıkabilirmi sizce..
    herşey düz yolda gitmek değilki..
    atıp tutmuş ahkam kesmişsiniz bu kafalarla bu ülkede vs..
    şimdi desem nakamıshı,marantz,bang&olufsen hııı diye bakakalır bir çoğumuz.
    ama pıoner sony phılıps desem ifade daha kolaylaştı.
    hibrit dediğimizde de aynısı oluyor işte.
    bahsedilen teknolojinin eksikleri var(tork servis ağı vb) ülkemiz altyapısında bayağı bir yol alması lazım.
    tuşlu telefondan dokunmatiğe geçmek gibi bir etki beklemeyin.


    4 yetişkin ve 2 çocuk ile Bebek'ten Etiler'e çıkan yokuşu hangi hibrit araç ile güvenle çıkmadınız? Bu sorunun cevabını verin sadece.

    bu testi benzinli 90 hp nissan micra 1.2 ile ve bilumum dizel araçla yapıldı.
    micra ile yokuşun ortasında dur kalk yaptık balatayı orda bırakmıştık o denli.
    dizeller sorunsuzdu.
    hibritle denemedim bir test aracı ve bu şartlardaki yolcuları bulmak gerek.
    ifademe bakın çıkamaz demiyorum nasıl tork performansı var bunu bilmiyorum.
    yazdığım herşey gayet açık.
    karikatürle tiye almak sizi bir noktaya getirmez.
    uslubunuza dikkat edin.



    92 model kıçı kırık şahin ile araçta 4 kişi varken izmir-manisa yolunda ki sabuncubeli rampasını zorlanmadan çıkabiliyorsam hibrit yeni nesil bir araç için çocuk oyuncağı olmalı hibrit araçlara öcü gibi bakılması ülkemizin yeniliklere açık olmadığını gösteriyor elektrikli motorların dizelden bile daha yüksek torklara sahip olduğunu bilen yok sanırım bu araçlar geliştikçe torklarında da artış meydana gelecektir.




  • 15% - Aşırı güç kaybı demedim.



    Sıkıştırma oranı sıvı yakit ile gaz halindeki bir yakit arasinda fark var.



    Polemiğe girmeyeceğim once yazdiklarimi idrak edin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NextMove

    Espirili bir soru,

    Yapilmamasinin 3 sorunu var

    1. Piller ve LPG tanki ayni arabada, LPG parlayıcı, Lipo piller Alevli yanıcı bir kazada cok eğlenceli görüntüler olabilir.



    2. LPG atmosferik makinalarda 15% civarinda bir güç kaybı yapiyor bu da hesaplandığında 5 yerine 6litre oluyor.Turbo takmak her acıdan daha mantıklı, yurtdışında 1.5hybridlere Turbo uygulayanlar var. Tabi bulentcanan'in dediği gibi cahil olduğumuz icin biz bilemeyiz, icazet almak lazım.turbo taktıktan sonra.lpg takmak daha verimli olacaktır.



    3. Iç hacim kayıbı Piller zaten yer kaplıyor, bu arabalar da B ve Ç sınıfı compact bir de LPG tankı biz inelim araba bu enerji depolarıyla kendi başına gezsin bari :)

    1. Hangi hibrit otomobil alev alev yanan lipo pil kullanıyor?

    2. Bu forumda Prius'a ve Yaris Hybrid'e LPG takıp yıllarca kullananlar var.

    1.5 turbo hibrid BMW i8'dir. Elbette hibrit araç turbolu olabilir. Bilmek iyi bir şeydir.

    3. Hangi hibrit araçta piller yüzünden iç hacim kaybı olduğunu gördünüz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NextMove

    Yazdığım yanlış anlaşıldı güncel teknoloji sadece arabaya elektrik hub koymak degil, batarya ve induktif rejenerasyonun cozulmesi ve ulkemizde kullanimi.



    Ülkemizde kullanımı ısrarla vurguluyorum cunku otomobil icin lokalizasyon cok onemli, sadece e.v. araçlar icin indüktif şarj destekleyen otoyollar tasarlanmadigi gibi hızlı şarj istasyonları veya şarj istasyonlarının bile yaygin olmaması çok kötü.



    Bazılarımıza dizel dedikçe ofke nöbeti geçiriyorlar forumda, halbuki ben teknoloji icin teknoloji manyağı degilim, isim gereği plaza insani olsam ve bulunduğum plazalar EV desteklese de istanbul ankara istanbul izmir uçakla gidiyorum ama bazen sabah uçak bileti bulamayacak kadar acil isim oluyor tek kontakta 3-3.5 saatte orada olmam gerekebiliyor, bir EV beni oraya 1 günde götürüyorsa sadece şehir içi isimi görüyorsa ya da bir HYBRID bu yolda bana dizelden fazla masraf çıkaracaksa 1-1.5/100KM litre icin dizelden vazgeçip ulkemizde kullanılmayan ve bataryası kısıtlı bir omure sahip olan bir araci almalı miyim ?



    Bu biraz 32" cogunlukla tv yayını icin 4K tv almak gibi, el kadar araba yaris, euro 6 dizel ile aynı yakıtta yol gidip tork kaybetmek pil satin alip riskine girmek bana biraz çevreci romantik olmak gibi geliyor . Insanlar karşısındakine cahil demeden evvel kendi aldığı araçları artisiyla eksiğiyle masaya koyma cesaretinde olmalı, fikirlerinin arkasında durabilmeli.



    Araştırıyoruz hem teknolojiyi, hem de insanlar ne zaman bu teknolojiyi tercih eder ülkemizin yöneticilerinin vizyonsuzlugu nereye kadar gider ne zaman buna geçilmeli bunlari araştırıp tartışıyoruz.





    Siz aldığınız bir aracı 10 yıl ve üzeri bir süre kullanıyormusunuz dizel aracınız var sayalım 200 bine geldiği zaman elinizden biran önce çıkarmaya çalışırsınız bu araçların bataryası kısa sürede ölmüyor bataryayı dert edenler ek garanti yaptırabilir ben bu ülkede ki dizel fetişzmini anlamıyorum eskisi gibi artık ekonomik değil bana göre artan yakıt fiyatları soğuk havalarda ısınmak bilmeyen ve fazla yakan motor arıza olasılığı fazla yüksek bakım maliyeti olan ve üstüne çevreyi kirleten bir aracın neresi mantıklı anlamıyorum hibrit araçlarda bir tek bataryalar pahalı geriye ne kalıyor klasik bakımlar filtre,yağ değişimi,balata değişimi sorun çıkarabilecek şanzıman da yok araçta.

    Sürekli torktan bahsediliyor dizel araçlar 2500-3000 devirden sonra boşa devir çevirirken benzinli motorlarda devir arttıkça ivmelenmede artıyor kıçı kırık şahinim ile 80-90 km hızlarla rampaları çıkabiliyorsam tekrar söylüyorum hibrit araçlar için bu çocuk oyuncağı elektrik motorları dizel motorlardan bile daha yüksek tork değerleri sunuyor ancak gelişmiş hibrit modelleri henüz ülkemizde yok ülkemizde yaygın olmaması insanların en iyi araç dizel araçtır görüşünü benimsemesi hibrit araçları yeni bir şey gibi göstermeniz ve kısıtlı ömüre sahip olduğunu iddia etmenize anlam veremedim.Bu araçlar yıllardır bir çok ülkede kullanılıyor toyota gibi bir firmada uzun süredir bu araçlar üzerinde çalışıyor bu çabaları göz ardı edip hibriti kaba tabirle çöp olarak tanımlamak ancak bizim ülkemizde görülür lpg kullanırsın birisi çıkar motoru yiyiyor der birisi çıkar %30 güç kaybı oluşuyor der birisi çıkar lpg bomba der onlara göre fakir yakıtıdır ancak bilmezler ki bu yakıt avrupa da yaygın olarak kullanılıyor ve anavatanı italyadır hibrit araçlara da aynı bu mantıkla bakılıyor elin yabancısı teknolojiye ve yeniliklere açıkken motor bile üretemeyen bu ülkede ki bazı insanlar kendi duvarları arasında yaşamaya mahkumlar.Ekonomi yapcam diye yüksek bakım maliyetleri ödeyen ısınmak bilmeyen dizel motorları ile tasarruf yapcam diye gürültünün içinde kıvranan hava kirliliğine neden olduklarından bihaber olan romantik ekonomistlere selam olsun.




  • NextMove kullanıcısına yanıt
    Gayet iyi idrak ediyorum merak etmeyin kasıntı olmanıza gerek yok.

    %15 fark ciddi bir oran bu oranı hissetmeniz için aracınızda ki kitin düzgün montaj edilmemiş olması yada sorunlu olması lazım lpgli bir çok araç kullandım aynı marka modellerde bile kit farkından dolayı performans farklılıkları gördüm birisinde benzinden gaza geçerken silkeleme görülürken birisinde geçtiğini bile anlamazsınız birisinde aynı hıza hem benzin hem lpg ile rahatça çıkarken birisinde lpg'de aracın bayıldığını görürsünüz lpgde ki performans farkları uygun kit seçilmediğinden işçilikten ve aracın bakımından kaynaklanır.
  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    1. Kia Soul kullanıyor, Ne oldu ? LiPo'nun yanmasındaki fark ile LiFePo4 arasındaki farki söyler misin lütfen ?



    2. Turbosuz arac yok demedim. Biraz araştır Nm10 motora turbo yalanları manifold üretenleri görürsün.



    3. Ic hacim kaybı mesela auris touring koltukların altında pil var diz mesafesi auris'den kotu, bir çok aracin koltuklarının altında ve bu nedenle koltuklar tam katlanmıyor ve düz zemin oluşmuyor.



    Bir çok şey bildiğini iddia edip birsey bilmeyenlerden oldugunu dusunuyorum, bir daha mesajlarına beni muhattap alırsan cevap vermeyeceğim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NextMove -- 12 Ekim 2017; 19:37:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.Su an kullandığım bir ara 13 yaşında 300.000Km ve 0 km aldim.

    2. Dizel motorlar bundan 20 yil sonra da olacak, ama hibridlerin EV gecişi sonunda eski kalma olasılığı da var.

    3. Cevap yazmadan Dizel motor tork ve güç eğrisine bakarsanız kac devirde ne ise yaradığını anlayabileceğini ümit ediyorum.

    4. Şimdi desem ki atmosferik motorda benzin ile aynı miktarda LPG tuketimi mi tutturuyorsun? Yani 8lt/100Km Benzin tuketimi 8lt/100Km LPG tuketimi mi oluyor ? Bence 9-9.5lt/100KM gibi bir değişim oluyorsa en az 15% yakit verimliliği kaybı var. Ama sen yok dersin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NextMove -- 12 Ekim 2017; 19:58:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sanki hibrit otomobil üreten yüzlerce, binlerce mühendis bi boktan anlamıyor, sadece siz anlıyorsunuz.

    Dediğiniz gibi olsun; hibrit otomobiller iyi değil(!), dizeller daha iyi. Çok yaşa dizel(!)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Pazarlama yemi" diye birsey de mi duymadin ?

    belki de karşında o ureten mühendislerden biri vardir ? Neden kendimizi asagiliyoruz durduk yere



    Hadi diyelim ki Plugin ya da degil hibrit aldik, ne diyorduk elektrik motor verimliligi degil mi ?



    Bu elektriği nasil uretiyorsun hybridler de?



    %22-28 verimliliğe sahip olan benzin motora sanziman takip EMF induksiyon ile Elektrik üretip bunu da 90% verimlilikle kullanip bunu kullanmak icin de 1050kg araca yaklaşık 450-500kg ekliyorsun ve buna tasarruf mu diyorsun?

    (1.2Chr-1.8Hybrid)



    Bir de aynı yakıtı tüketen daha hafif ve teknolojisi olgunluk seviyesinde olan teknoloji icin turbo dizel motora gore 15.000TL fark vererek bu isi yapiyorsun ?

    Gelişmekte olan, geleceği belli olmayan, yagi değiştirmek icin, balata kisacasi sarf malzeme değiştirmek icin seni kendi servisine kitleyen bir sistemin icine musterileri hapis edeceksek firma icin gayet mantıklı bir yatırım hibrit araçlar demekki mühendisler birsey biliyormuş.ama müşterinin yararına mi tartışılır.



    Yine de bu kadar kaba yaklaşmayıp fırsat verip tartışalım dedim ama görüyorum ki yine "mühendisler birsey bilmiyor mu ?" Ve " Cahil "gibi bel altı vurmaya devam.



    Istersen HYBRID kullanıcılarını "zengin ve gönüllü laboratuar faresi musteri" istersen de "romantik çevreciler" diye nitelendirebilirsin ama ben hala olgunluğa ulaşmadığını ve hibritin.bir.ara yemleme teknolojisi diye nitelendirildim.



    Bu kanıyı CX3 sürüsünden sonra elde ettim. 5.0Litre CX3 ile dizel olarak gezdim. Kendi 13senelik 1.6hdi aracımda 5.5-6 litre arasında her periyodik bakımda sığırlarıyım bir tripmetrem var.





    Olduğuna geleceğim ise batarya problemi çözülürse EV de olduğuna inanıyorum.



    Biraz ingilizcen varsa izleyebilirsin.




    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NextMove

    Pazarlama yemi" diye birsey de mi duymadin ?

    belki de karşında o ureten mühendislerden biri vardir ? Neden kendimizi asagiliyoruz durduk yere



    Hadi diyelim ki Plugin ya da degil hibrit aldik, ne diyorduk elektrik motor verimliligi degil mi ?



    Bu elektriği nasil uretiyorsun hybridler de?



    %22-28 verimliliğe sahip olan benzin motora sanziman takip EMF induksiyon ile Elektrik üretip bunu da 90% verimlilikle kullanip bunu kullanmak icin de 1050kg araca yaklaşık 450-500kg ekliyorsun ve buna tasarruf mu diyorsun?

    (1.2Chr-1.8Hybrid)



    Bir de aynı yakıtı tüketen daha hafif ve teknolojisi olgunluk seviyesinde olan teknoloji icin turbo dizel motora gore 15.000TL fark vererek bu isi yapiyorsun ?

    Gelişmekte olan, geleceği belli olmayan, yagi değiştirmek icin, balata kisacasi sarf malzeme değiştirmek icin seni kendi servisine kitleyen bir sistemin icine musterileri hapis edeceksek firma icin gayet mantıklı bir yatırım hibrit araçlar demekki mühendisler birsey biliyormuş.ama müşterinin yararına mi tartışılır.



    Yine de bu kadar kaba yaklaşmayıp fırsat verip tartışalım dedim ama görüyorum ki yine "mühendisler birsey bilmiyor mu ?" Ve " Cahil "gibi bel altı vurmaya devam.



    Istersen HYBRID kullanıcılarını "zengin ve gönüllü laboratuar faresi musteri" istersen de "romantik çevreciler" diye nitelendirebilirsin ama ben hala olgunluğa ulaşmadığını ve hibritin.bir.ara yemleme teknolojisi diye nitelendirildim.



    Bu kanıyı CX3 sürüsünden sonra elde ettim. 5.0Litre CX3 ile dizel olarak gezdim. Kendi 13senelik 1.6hdi aracımda 5.5-6 litre arasında her periyodik bakımda sığırlarıyım bir tripmetrem var.





    Olduğuna geleceğim ise batarya problemi çözülürse EV de olduğuna inanıyorum.



    Biraz ingilizcen varsa izleyebilirsin.





    - Doğru, pazarlama yemi! İnsanoğlu ilk hibrit otomobili 1902 yılında yapmıştır. İlk seri üretim hibrit otomobil Prius ise 1990 yılında üretime başlamıştır. Hepsi pazarlama yemi!

    - Hibrit araçlar sadece içten yanmalı motorun enerjisi ile pilleri doldurmazlar, rejeneratif fren enerjisini de kullanırlar. Hani şu dizellerde kullanılmayan, boşa giden enerji! Ayrıca hibrit otomobillerin içten yanmalı motorları Atkinson, Miller gibi çevrimleri kullanırlar ve verimlilikleri konvensiyonel motorlara göre daha fazladır. %36-40 verimlilikleri vardır. 300-400kg hibrit sisteme sahip araç olduğu gibi, 75-110kg hibrit sisteme sahip olan araçlar da vardır.

    - Hibrit araçların sarf malzemelerini kendiniz alıp serviste sadece işçilik parası ödeyerek ve ücretsiz rutin hibrit sistem kontrolu yaptırarak servisten ayrılabilirsiniz. Hatta örneğin; tüm diğer Toyota modellerinin bakım aralığı 10.000km iken, Toyota hibrit modellerinin bakım aralığı 15.000km'dir. Ama işte bunlar hep yemleme taktiği öyle mi?

    - Ben de mühendisim, ingilizce de var. Ama biz ne mühendisler gördük!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulentcandan -- 15 Ekim 2017; 12:12:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    Polemikler polemikler...

    Sen %40verimlilige sahip Atkinson cevrimli motorunla elektrik üretmeye devam et.

    40% Verimlilik degil mi ? Yani 1000Birim enerjide 400Birim is gücü, peki sen bunu nereye kayipsiz 100% Şarj ediyorsun ? Bataryani yakmadan ?
    O zaman 180km/h ile B vitese alip rejeneratif frenleme yapalim. Ilk yokusta batarya dolsun, ama dolmuyor Neden?
    Çünkü o kadar hızlı şarj edemiyorsun.

    Hadi şarj ettin diyelim Bataryandan 85% geri alabiliyorsun. Onu da elektrik motorlarla 80%-90% verimli geri ilettin diyelim. Bununla kac KM gidebileceksin? O sozde 100kg lük hibrit sisteminle ? Yoksa sadece bunu trafikte kullanıp torku olmayan atkinson motorunla mi yola devam edeceksin.

    Hibrit araçlar tam bir fiyaskodur. 1990'dan beri üretmiyormuş fasafiso. 30 sene de o kadar tutmuş olsaydı çoktan geçmişti tüm modeller.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NextMove -- 15 Ekim 2017; 20:47:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel: Zehir salan araçlar. Sanıyorum böyle söyleyince romantik oluyoruz.

    Keşke benzinli motorlarla karşılaştırılsaydı diyorum. Madem hibrit şehir içi kullanımda daha avantajlı o zaman dışarıdan şarj olabilen hibritler elbette bu konuda daha rekabetçi olacaktır. Ayrıca tavanı güneş pillerinden oluşan araçlar yapılsa ülkemiz için oldukça verimli olabilir. Bana kalırsa benzin ne kadar azaltılırsa araçlar o kadar başarılıdır derim ama elbette bir maliyet kıyaslaması da yapmak gerekiyor.

    Polemik dışı, hesaplamalarla gelen mesajlar için takipteyim.
  • bilgi@sayar kullanıcısına yanıt
    Ülkemizde PHEV araçlar daha avantajlı cunku elektriği avrupadan ucuza kullanıyoruz.



    Gelelim zehir kısmına, evet NOx salınımı dizel de bir problem. Ama bir batarya nasil üretiliyor acaba ? Onun da pek masum olduğuna inanmak doğru degil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 100.000 km'de bir piller değişmeyeceği için hesap yanlış. Yani her türlü hibrit daha ekonomik.



    (Hibrid değil, hibrit)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konuyu okumamakta bir seçim. Ancak piller değişmese bile Hibrit'in vaad ettiklerini yerine getirememesi konumuz.

    Bir de hibritten dönenler var.

    Mesela Subaru XV amerikan piyasasında hibrit üretimini durdurdu geri çekti.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NextMove -- 15 Ekim 2017; 21:18:51 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İonic e benımde kafam yattı
    baya video sunu seyrettım
    aklıma takılan pil garantısı ve degısımıydı
    videonun bırın de pılın garantısı ne 90 yıl dıye hatırlıyorum /( yannışım olabılır)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Salvodor_07 kullanıcısına yanıt
    Ioniq benimde ilk etapta kafama yattı ama simdi dizel elantra ile arasinda tam olarak ne kadar ekonomi farki var bunu anlamak lazim. Çünkü yanlışım yoksa 15.000.gibi bir alımda fark var.



    Burada biraz günlük kullanim tarzımız etkili oluyor. Tam sehirici ise hibrit olabilir ama şehirdışı yapiliyorsa dizel one geciyor. Bir de ikinciel de dizel satmakla hev satmak arasinda fark var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.