Şimdi Ara

Hybrid = Romantik Çevreci mi Ekonomik mi ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
68
Cevap
1
Favori
2.297
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar, bugün ionic hyundai inceledim. 2 testdrive yaptim biri 20KM maslak bahcekoy digeri 3KM trafik.

    Ikisinin ortalaması 4.5L/100KM Benzin tuketimi

    Bir de elantra dizel var.

    1.6 dizel DCT

    İonic 119.000
    Elantra 107 gibi bir fiyata alinabiliniyor.

    Arada 12 - 13 lira fark var.

    Elantra'nin 5.5-6 lt civarinda dizel yakacağını dusunuyorum.

    Hibritte 5 yıl 100.000km pil garantisi var. Pil bugünün parasıyla 5000USD civarinda.

    Pillerin performansı giderek azalacağı gerçeği ve Pilin yaklasik 5000USD olmasi acaba hibritleri ekonomik olmaktan çıkartıp çevreci romantik mi yapiyor?
    Benzin 5.32TL/lt
    Dizel 4.76TL/lt

    6Lt/100Km Dizel = 29krs/km = 0.08$/KM

    4.5lt/100KM Benzin = 24krs/km = 0.06$/KM
    5000USD/100000Km = 0.05$/km


    HYBRID = 0.11$/KM
    Dizel =0.08$/KM
    1.2TSi (7.8lt/100KM) = 0.11$/KM


    Bu durumda dizel ekonomi yaparken hibrid dizelin günümüz Türkiyesine sadece çevreci karizmadan başka birsey getirmiyor.

    Fikriniz nedir ?

    Güncelleme

    Ilk mesajımdan sonra bir kaç arac daha inceledim CHR ve Niro hibrit olarak, CX3 de dizel rakip olarak inceledim.

    3 araci da kendim adil bir sekilde kullandığımda ayni denilebilecek tüketim değerleri elde ettim.

    Hibrit araclarda batarya seviyesinin 50% ve altında doluluk oranında düğünü gözlemledim. Bu araçlar yenibosna kağıthane ve ortaköy plazalarinda bulunuyordu


    Kendimce bir motosiklet ve otomobil tecrübem var. Rospa gibi kurumlardan bazi sertifikasyonlara sahibim. Temel calisma prensiplerini elimden geldiğince öğrenmeye gayret ediyorum.

    Bu nedenle Hibrit araçları da dizel araçları da mantığına uygun kullanarak ve kendi güzergâhlarıma yakın guzargahlarda Dizelde 5-5.5lt/100Km dizel yakit hibritte de 4.7-5.2lt/100Km de benzin yakit tüketimin oldu.


    Günde 3 saatten fazla trafik bekliyorsam ve kar vs beklemiyorsam genellikle motosikletim ile dışarı çıkıyorum hafta ici günde yaptigim istanbul ici toplam ise git gel 80 ile 100km arasi mesafem var demek o ki 30-35km/h arasi günlük ortalama hıza sahibim.bu da nasil bir trafikte olduğumun bilgisi


    Şu anda kullandigim arabalarımdan 1 tanesi 250.000 km aşmış bir dizel. 5.3lt yakit tüketim ortalamasına sahip. Diğeri 1.2tsi 7.3 ile 6.7 arasi 7 litre tüketime sahip 4 silindirli motosikletim ise 5.5-6 litre benzin tüketiyor. Bunların hepsi aynı yollarda ayni grafiklerdeki değerler.


    Hibrit bize bir çevreci hayat ve ekonomik kullanım vaad ediyor. Ancak yoğun trafikte EV modu bittiğinde kendi benzinli motoruyla sarj ediyor. Bu şarj esnasında benzin elektrik enerjisinde çevrilirken kayıp oluşuyor, kinetik enerjinin elektriğe çevriminde ise bu enerjiyi pillere aktarabilecek bir transfer hizi yok. Bu nedenle rejeneratif şarj da anlatıldığı kadar verimli degil.

    Pillerin üretimi ve yok edilme süreci de dikkate alındığında cok yeşil değiller.

    Bunların disinda olan bir hikaye de en basitinden ağırlık. Hibrit araçlar dizel versiyonlarına oranla 350 ile 550kg arasinda ek bir kütleye sahip oluyorlar. Hem carpisma testlerinde guvenlik unsuru (Ncap testleri degil gercek hayatta otoban carpismasi dusunun) fren mesafesinde artis ve fren tertibatında ek maliyet demek oluyor. HEM DE ivmelenlemede ekstra enerji sarf ediliyor.


    Sonuç olarak ben hibritleri vaad ettiklerini yerine getirdiklerini inanmamakla beraber, ulkemizde bulunan vergi ve yakit fiyatlarıyla iliskilendirilip ikinci El riski ile toplam bir çıkarım yaptığımda gercekten yatirim yapilabilir bulmuyorum.bir de ilk alım maliyetindeki 5 ile 15.000TL gibi ek bir götürüsü de var.

    Not: Batarya omuru de sınırsız değildir. Ayrica hibrit araçlarında içten yanmalı motorları ve bakım maliyetleri vardir. Ve atkinson cevrimli motorlar sanayide rotaryler gibi bir dizel kadar bilinmemektedir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NextMove -- 17 Ekim 2017; 12:56:3 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Türkiye’de 0 araç alanların %90 ı 3 yılda bir araç değiştiriyor kimse batarya fiyatına bakarak almaz yani.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1 ) Pillerin yapıldığı bileşenler bir anda olmuyor onları işlemek için de çevreye zarar veriliyor.

    2 ) Pillerin geri dönüşümünde de çevreye zarar veriliyor.

    3 ) Hybrid şu an için ara form yani istese de zaten çok çevreci olamaz ama Dizelde açığa çıkan NOx vs vs düşünülürse Dizel tam bir çevre katili.


    Elbette İçten Yanmalının sonu gelecek ama bataryaların gelişmesi lazım.
  • 1- 100bin km de 5000 dolar vermek zorunda mısınız?



    2- Dizelin de ayrı masrafları olacak. Onları da eklemek gerek



    3- Genede her türlü 12 bin tl fark vermek mantıklı değil. Ama illa hybrid olacaksa auris hybridiler 105 bin küsür diye biliyorum. İstekleri karşılıyorsa daha mantıklı bir tercih bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yanlış hesaplıyorsunuz. Pil 100.000km garantili diye o kilometrede değişmiyor. İngiltere'de 600.000km kullanılıp pili değiştirilen Prius var. Bende Yaris Hybrid var 70.000km'de ve şehir içi 3.5lt/100km ortalama benzin tüketiyorum.

    Dizeller maalesef CO2 salınımı dışında zararlı salınımları daha çok yapıyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    Sonuçta ülkemizdeki trafik ile ingilterenin londra harici trafiği ayni degil. Pillerde cycle omuru var. 100.000Km pil garantisi varsa 100.000km sonra pil verimliliğine garanti verilmiyor demektir. Dizelin tek seferde 5.000USD bir masrafı yok, hibridlerin benzin motorlarının da bakıma ihtiyacı olacağını unutmamak lazım.



    Tabi illa 100.000 gidecek diye birşey yok ama 200.000km pil ömrü bile olsa istanbul koşullarında dizeli tam olarak bir.ekonomik üstünlük sağlayamıyor.



    Tork eksikliği ve otoyolda daha fazla tüketim yapması gibi sorunlarıda hala mevcut.



    Avrupa ülkelerinde CO salınımına gore vergilendirme yapıldığı icin ulkemizde motor hacmi vergilendirmesiyle de toyota modelleri dezavantajlı oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Devlet devlet olsa cevrecı hybrit araçlara avantaj sağlar biz de daha temiz hava soluyabiliriz



    Ama maalesef bizi ne kadar soydukları onlar için daha önemli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • NextMove kullanıcısına yanıt
    Yaris Hybrid pili 2200USD.

    Hibrit otomobiller dizellere göre çevre dostudur. Dizelgate skandalından ve şehir içi hava kirliliğinin akciğer kanserinde etkili olduğunu belirten araştırmalardan sonra bütün otomobil üreticileri elektrikli veya hibrit araç üretme derdindeler şu sıralar.


    Peki hibrit ekonomik midir sorusu için basit bir hesap yapalım;

    Hibrit : 3.5lt/100km x 5.30TL / 100 = 18.5 kuruş/km
    Dizel : 6.0lt/100km x 4.80TL / 100 = 28.5 kuruş/km

    Yılda 20.000km için aradaki yakıt tüketimi farkı 2.000TL. Dikkat edin, her yıl yaklaşık 2.000TL cebinizde kalıyor ve 5 yıl boyunca her yıl birikerek artan o parayı başka şekilde yatırım yaptığınızı düşünün. Hibrit ekonomik mi, değil mi...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulentcandan -- 9 Ekim 2017; 23:39:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    Yaris icin yazmadım. Prius Ioniq ile elantra ayni segment araçlar.

    Yaris pilleri sanirim ufak. B sınıfı bir dizel ile D sınıfı bir dizelin tuketimi farkli. 208 1.4hdi 3.8 4.2 gibi reel tüketimler var.



    Ben de bu arada şeytanın avukatlığını yapsamda EV modu olan bir arac kullanmaktan hoşlandım ama prius MTV ile aradaki farki fena kapatıyor.



    C ve D Segmentinde 1.6lt HYBRID bir toyota yok o neden hyundai yazdim.

    Seneye plugIn hybridler geliyor onlar daha fazla EV mod kullanabiliyor ve dolayısıyla daha verimli.
    0.Km icin HYBRID almak su an ne kadar mantıklı ? Yatırım yapılabilinir bir seviye de mi onu merak ediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NextMove -- 9 Ekim 2017; 23:59:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • NextMove kullanıcısına yanıt
    C segment hibrit Auris var. C segment Auris Hybrid stationwagon da mevcut.

    Bir noktaya daha dikkatinizi çekerim. Toyota hibrit sisteminde şanzıman yoktur. Yarı otomatik şanzımanlı bir dizel insanı arıza yönünden tedirgin edebilir. Okuyoruz, duyuyoruz yarı otomatik arızalarını.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    Auris 1.8 lt degil mi ?



    Şanzıman yoktur degil de toyota da e-CVT sanziman var bence bu hyundai dizel ve hybridde DCT ye gore dezavantaj 60-100km/h hizlanmalari dizele gore yavas ve CVT ayni zaman da biraz hissiz.



    Yine de çevreyi dikkate almayi takdir ediyorum ama ekonomik degil. Sonuçta Iki markada da garanti süresi ayni CVT kasnak problemi yaşayabileceği gibi DCT ile de problem yaşanabilir. 208hdi 1.4lt otomatikleştirilmiş düz vites bu sanziman sorunsuz ve kolay bakıma sahip ama biraz düz vites gibi aralıklı geçişler sarsıntı ve kontör etmenleri nedeniyle sevilmiyor, 1.6ltise tam otomatik bir sanziman.

    Bir de otoban değerleri ve yokuş problemi var ufak hibridlerin
    1.5lt eski prius ile 4 kişi ve dolu.bir bagajla bazi yokuşlarda sorun yasandigini amerikada tecrübe ettim.

    Yarisi bilmiyorum.

    Hybrid = Romantik Çevreci mi Ekonomik mi  ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NextMove -- 10 Ekim 2017; 0:15:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NextMove

    Auris 1.8 lt degil mi ?



    Şanzıman yoktur degil de toyota da e-CVT sanziman var bence bu hyundai dizel ve hybridde DCT ye gore dezavantaj 60-100km/h hizlanmalari dizele gore yavas ve CVT ayni zaman da biraz hissiz.



    Yine de çevreyi dikkate almayi takdir ediyorum ama ekonomik degil. Sonuçta Iki markada da garanti süresi ayni CVT kasnak problemi yaşayabileceği gibi DCT ile de problem yaşanabilir. 208hdi 1.4lt otomatikleştirilmiş düz vites bu sanziman sorunsuz ve kolay bakıma sahip ama biraz düz vites gibi aralıklı geçişler sarsıntı ve kontör etmenleri nedeniyle sevilmiyor, 1.6ltise tam otomatik bir sanziman.

    Bir de otoban değerleri ve yokuş problemi var ufak hibridlerin
    1.5lt eski prius ile 4 kişi ve dolu.bir bagajla bazi yokuşlarda sorun yasandigini amerikada tecrübe ettim.

    Yarisi bilmiyorum.

    Hybrid = Romantik Çevreci mi Ekonomik mi  ?



    Auris Hybrid 1.8 motordur ve şimdilik vergisi maalesef yüksektir. C-HR Hybrid de 1.8 motordur.



    e-CVT sadece bir ifadedir. Toyota Hybrid Synergy Drive sisteminde kayış-kasnak yoktur. MG1 denilen jeneratör ve benzin motoru bilgisayar tarafından yönetilir ve transaxle denilen ara eleman üzerinden güç dağılır. Bu yapı sanki bir CVT varmış 'hissiyatı' verir. Gerçekte araçta şanzıman yoktur.

    Hyundai Ioniq Hybrid'de DCT şanzıman (yarı otomatik) kullanılır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulentcandan -- 10 Ekim 2017; 0:24:5 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Toyota Hybrid Synergy Drive inceledim gayet güzel bir sistem. Bir an evel yeni serinin 4.nesil test durusu yapacagim. DCT ILE elektrik motor geçişleri oldukça hissediliyor ama hızlanmada da tatminkar.



    Dedigim gibi yarıs konu dışı benim ihtiyaçların icin. Auris touring gözüme guzel geldi bir de auris cok geçmeden bir test edelim. :)



    Ama yine de ekonomi olarak sanki ulkemizde dizeli geçemiyor gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu kullanım tekniğini hangi aracta uygularsanız uygulayın dusuk değerler elde edersiniz şahsen e180 9 ileri şanzımana sahip aracta planlı kullanım ve pulse and glide yöntemi ile eco modda 6.5lt/100Km değerler elde ediyorum.



    Ama ahmakça kullanımda benimkiler uçarken hibrid ve dizeller kafa kafaya kaliyor.



    Ekonomik degil demedim dizelden daha ekonomik degil dedim. Batarya teknolojisinin gelişim ivmesi ve fiyatlara olan etkisi ve MTV göz onune alındığında.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bugun ioniq e rakip olmasi icin auris touring hibrid inceledim sürmedim ama arka diz mesafesi ve arac iç mekan ferahlık ve kalite algisi ioniq ile kıyaslanamayacak kadar kötü

    Prius daha ıncelemedim onu da bulup inceleyeceğim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • NextMove kullanıcısına yanıt
    Dizel araç yoğun trafikte fazla yakıt tüketirken bu araç neredeyse yakıt tüketmiyor uygun frenleme taktikleri ile aküler mümkün olduğunca benzinli motora ihtiyaç duyulmadan şarj edilebiliyor şehir içinde sakin kullanımda dizelden daha avantajlı olduğu açık linkte bahsi geçen konuyu açan arkadaş toyota hibrit chr almış ve bu kullanım tarzını benimsemiş full depo ile 1000km yol yapmış olması güzel değerler ayrıca yanlış hatırlamıyorsam tüketimi 3 litrenin bile altına düşürenler var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel arac trafikte açık yola gore daha fazla tükettiği doğru, ama dusuk torklari nedeniyle hybridler de acik yolda daha fazla yakit tüketiyor. HYBRID araclarin şehirdışı verileri hep daha yüksek olur şehir içine gore. Şehir icinde bir etken daha var onda pil kapasitesi; pil kapasitesi soğuklarda aracin klima fonksiyonları gereği, müzik ve aydınlatma sistemlerinin tuketimi ve Pil yapısı gereği performans düşüşü yaşayabilir. Plugin HYBRID olmadığı takdirde cok trafik yoğun zaman ve şehiriçinde şarj edebilecek kapasiteye sahip olamadan kullanıma neden olabilir.



    Beşiktaş'ta oturan Levent Mecidiyeköy Maslak altunizade kavacık etrafında yasayan.biri icin şehir içi olmasina ragmen trafik yoğunluğu nedeniyle batarya şarkı icinde HYBRID rejenerasyon sistemi kullanılacaktır. Bunlarda o pulse and glide metodunu uygulamaya uygun olmayabilir.



    Bu gibi çekinceler aklımda, gercek hayat verileri ile tutturmaya çalışıyorum.

    Ülkemizin bir diger handikapı'da her evde amerikan aileleri gibi fazladan 1 arabalık yer yok şehir içi bu şehir dışı digeri diyemiyoruz ötv MTV saolsun. Bu nedenle enine boyuna her kullanım senaryosuna uygun bir sistem mi bunu araştırıyoruz.



    Araştırdıkça ikinci el de insanların ne derece güneşe on yargılı olduğunu da keşfetmiş bulunuyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NextMove

    Dizel arac trafikte açık yola gore daha fazla tükettiği doğru, ama dusuk torklari nedeniyle hybridler de acik yolda daha fazla yakit tüketiyor. HYBRID araclarin şehirdışı verileri hep daha yüksek olur şehir içine gore. Şehir icinde bir etken daha var onda pil kapasitesi; pil kapasitesi soğuklarda aracin klima fonksiyonları gereği, müzik ve aydınlatma sistemlerinin tuketimi ve Pil yapısı gereği performans düşüşü yaşayabilir. Plugin HYBRID olmadığı takdirde cok trafik yoğun zaman ve şehiriçinde şarj edebilecek kapasiteye sahip olamadan kullanıma neden olabilir.



    Beşiktaş'ta oturan Levent Mecidiyeköy Maslak altunizade kavacık etrafında yasayan.biri icin şehir içi olmasina ragmen trafik yoğunluğu nedeniyle batarya şarkı icinde HYBRID rejenerasyon sistemi kullanılacaktır. Bunlarda o pulse and glide metodunu uygulamaya uygun olmayabilir.



    Bu gibi çekinceler aklımda, gercek hayat verileri ile tutturmaya çalışıyorum.

    Ülkemizin bir diger handikapı'da her evde amerikan aileleri gibi fazladan 1 arabalık yer yok şehir içi bu şehir dışı digeri diyemiyoruz ötv MTV saolsun. Bu nedenle enine boyuna her kullanım senaryosuna uygun bir sistem mi bunu araştırıyoruz.



    Araştırdıkça ikinci el de insanların ne derece güneşe on yargılı olduğunu da keşfetmiş bulunuyorum.



    yukarıdaki linkteki nirvanna başlıklı konuyu okudum keza burayıda takip ettim sistem çok karışık ve komplike habire dönüşümden ve bir şarj deşarj ve doldurma gibi dizaynları kapsıyor birde pil veya akü var galiba
    depolanan bu enerjiyi kullanma hali..
    bir f1 pilotu gibi habire birşeyleri takip etme durumu.
    linkteki konu sahibi öyle bir yazmışki.
    yok öyle kullacaksınız,yok böyle pedala alışın
    herkes yapamaz vs.
    habire takipler ekran kontrolü vs.
    zaten araca insan niye biner biraz özgür olmak rahatlamak deşarj olmak
    bunları yapmaya çalışmak insanı gerer kendi adıma..
    ayrıca sistemin karmaşık yapısı bakım ve servis maliyetini de yükseltecektir.
    tekel olmuş bir servis ağından bahsediyoruz sanayide kimse anlayamaz dolayısıyla.
    bence turboşarjlı bir benzinli motor daha basit ve işletim maliyeti olarakta daha avantajlı
    veya dizel bir ünitede olabilir
    melez bir ünite helede zayıf pil gücü ile tercih etmezdim.
    tam elektrik olabilir daha mantıklı.
    tork çekiş bagaj yerinin küçülmesi daha onlara girmedim
    bence ucuz iyimserlik.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NextMove

    Dizel arac trafikte açık yola gore daha fazla tükettiği doğru, ama dusuk torklari nedeniyle hybridler de acik yolda daha fazla yakit tüketiyor. HYBRID araclarin şehirdışı verileri hep daha yüksek olur şehir içine gore. Şehir icinde bir etken daha var onda pil kapasitesi; pil kapasitesi soğuklarda aracin klima fonksiyonları gereği, müzik ve aydınlatma sistemlerinin tuketimi ve Pil yapısı gereği performans düşüşü yaşayabilir. Plugin HYBRID olmadığı takdirde cok trafik yoğun zaman ve şehiriçinde şarj edebilecek kapasiteye sahip olamadan kullanıma neden olabilir.



    Beşiktaş'ta oturan Levent Mecidiyeköy Maslak altunizade kavacık etrafında yasayan.biri icin şehir içi olmasina ragmen trafik yoğunluğu nedeniyle batarya şarkı icinde HYBRID rejenerasyon sistemi kullanılacaktır. Bunlarda o pulse and glide metodunu uygulamaya uygun olmayabilir.



    Bu gibi çekinceler aklımda, gercek hayat verileri ile tutturmaya çalışıyorum.

    Ülkemizin bir diger handikapı'da her evde amerikan aileleri gibi fazladan 1 arabalık yer yok şehir içi bu şehir dışı digeri diyemiyoruz ötv MTV saolsun. Bu nedenle enine boyuna her kullanım senaryosuna uygun bir sistem mi bunu araştırıyoruz.



    Araştırdıkça ikinci el de insanların ne derece güneşe on yargılı olduğunu da keşfetmiş bulunuyorum.



    Aslında şehirler arası yollarda da 90-100 km gibi sabit hızlarda tüketimi düşürmek mümkün yine elektrikli motorla yol alabiliyorsunuz yol durumuna göre ayağınızı gazdan çekip aracın kendi salınımıyla ilerlemesini sağlarsanız benzinli motor neredeyse hiç devreye girmiyormuş soğuk havalarda ise benzinli motor kısa aralıklarla devreye girecektir yarisi bilmem ancak 1.8 motorlu diğer kardeşlerinin torkları yüksek üzerlerinde bulunan benzinli motor performans istemiyle yapılandırılmış bir ünite değil daha çok elektrikli motoru desteklemek için üretilmiş torku düşük ekonomik bir motor bu araçların en büyük avantajı yakıt tüketimini etkileyen şanzıman sistemine sahip olmaması .

    Diğer arkadaş sistemin karışılıklığından bahsetmiş aslında bu sistem karışık değil bahsi geçen konuda da sürüş tekniklerini uygulamak da zor değil zaten bu araçlar çevreci ve ekonomik kaygılarla üretilmiş bir araç özgür olmak isteyen farklı heyecanlar yaşamak isteyen insanlar performans odaklı araçları tercih etsinler hibrit araçlar uzun bir süredir var sadece ülkemizde ki insanlar bu araçları yadırgıyor kullanım yaygın olmadığı için daha güçlü ve farklı özelliklerde ki hibrit versiyonlar ülkemize getirilmiyor servis maliyeti göreceli bir kavram ben bakım aralıklarının uzayacağını düşünüyorum benzinli motor sürekli devrede olmayacak araçta en önemlisi sorun çıkaracak şanzıman yapısı bulunmuyor servis olayına gelirsek sanayide ki ustalar bu araçlardan anlasa ne olur anlamasa ne olur uzak dursunlar daha şahini doğanı bile tamir edemeyen ustalar var bizzat yaşadım.

    Hibrit motorun ülkemizde iyi tanıtılması gerek yakıt avantajının ve çevreci yanının vurgulanması kullanımlarını arttıracaktır dünya üzerinde kaldırılmaya çalışılan dizel motorların ülkemizde hala vurgulanması trajikomik bir hadise benzinle hemen hemen aynı fiyata gelen yakıt ücretlerinin yüksek bakım maliyetlerinin ve sorunlarının ayrıca çevreyi kirletmelerinin es geçilip hala vurgulanması bana saçma geliyor nissan-renault vs. firmalar artık dizel ve benzinli motorlar yerine hibrit ve tam elektrikli motorlara ağırlık vereceklerini birer birer açıklıyorlar bu araçlar elin avrupalısı tarafından benimsenirken bizim ülkemizin yadırgaması gelişmişlik düzeyini açıkça belli ediyor.




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.