Şimdi Ara

Hybrid = Romantik Çevreci mi Ekonomik mi ? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
68
Cevap
1
Favori
2.297
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NextMove

    Polemikler polemikler...

    Sen %40verimlilige sahip Atkinson cevrimli motorunla elektrik üretmeye devam et.

    40% Verimlilik degil mi ? Yani 1000Birim enerjide 400Birim is gücü, peki sen bunu nereye kayipsiz 100% Şarj ediyorsun ? Bataryani yakmadan ?
    O zaman 180km/h ile B vitese alip rejeneratif frenleme yapalim. Ilk yokusta batarya dolsun, ama dolmuyor Neden?
    Çünkü o kadar hızlı şarj edemiyorsun.

    Hadi şarj ettin diyelim Bataryandan 85% geri alabiliyorsun. Onu da elektrik motorlarla 80%-90% verimli geri ilettin diyelim. Bununla kac KM gidebileceksin? O sozde 100kg lük hibrit sisteminle ? Yoksa sadece bunu trafikte kullanıp torku olmayan atkinson motorunla mi yola devam edeceksin.

    Hibrit araçlar tam bir fiyaskodur. 1990'dan beri üretmiyormuş fasafiso. 30 sene de o kadar tutmuş olsaydı çoktan geçmişti tüm modeller.

    Toyota Hybrid Synergy sisteminde B vitesi rejeneratif fren değildir. İlk önce sistemi öğrenin, onda sonra yazın.



    Not: Bana yazarken 'sen' diye değil, aynı benim size hitap ettiğim gibi 'siz' diyerek hitap edin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    Hala polemik. Ortada cevap yok.
    B mod, D Mod her Neyse, hiçbir rejeneratif frenleme sistemi benzin motor tarafından harcanan kinetik enerjiyi olduğu gibi donusturemez donusturse bile bataryalara ayni miktarda sarji aktaramaz bunların da bir verimlilik oranı var.

    Kime ne diyeceğime ben karar veririm, hele ki karşımdaki kendini oldugundan Fazla görüp başkalarına hakaret edebiliyorsa.

    Begenmiyorsan yazmassin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NextMove -- 16 Ekim 2017; 8:45:5 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NextMove

    Hala polemik. Ortada cevap yok.
    B mod, D Mod her Neyse, hiçbir rejeneratif frenleme sistemi benzin motor tarafından harcanan kinetik enerjiyi olduğu gibi donusturemez donusturse bile bataryalara ayni miktarda sarji aktaramaz bunların da bir verimlilik oranı var.

    Kime ne diyeceğime ben karar veririm, hele ki karşımdaki kendini oldugundan Fazla görüp başkalarına hakaret edebiliyorsa.

    Begenmiyorsan yazmassin

    Sana kim dedi ki piller tam verimle doluyor diye? Sana ne pillerin tam verimle dolup dolmasından? Hibrit otomobil şehir içi kullanımında 3.3-3.9lt/100km tüketim verirken konvansiyonel otomobiller 6-9lt/100km arası tüketim yapmıyorlar mı? Sen daha neyin veriminden bahsediyorsun?



    180km/h hızla giderken vitesi B'ye atıyormuş, piller tam dolmuyormuş. Kim dedi sana bunu? Bilgin yok ve külliyen

    saçmalıyorsun.



    Cumartesi günü Hyundai Ioniq kullandım. 3.8lt/100km tüketim yaptı araç. Aynı koşullarda konvansiyonel içten yanmalı bir otomobille bu veriyi tutturamazsın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NextMove

    Konuyu okumamakta bir seçim. Ancak piller değişmese bile Hibrit'in vaad ettiklerini yerine getirememesi konumuz.

    Bir de hibritten dönenler var.

    Mesela Subaru XV amerikan piyasasında hibrit üretimini durdurdu geri çekti.

    Konuda yazmış olduğun ilk mesajı okudum ve hesabın yanlış olduğunu söyledim.



    Hibrit üretimini durduran firma olabilir, haberim yok. Zaten bu konuda herhangi bir iddiada bulunmadım.



    Yapılan hesap hatalı, bunu söylüyorum sadece. Hibriti savunmuyorum.



    İlk mesajdaki hatalı hesaba göre hibrit araçların vaat ettiklerini yerine getirmediğini söylemen yanlış. Şayet ilk mesaj dışında arada bir yerde farklı bir konudan bahsettiysen onu bilmiyorum, asıl konu neyse ilk mesajında açıklamalısın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sevgili Kemal,

    Ilk mesajımdan sonra bir kaç arac daha inceledim CHR ve Niro hibrit olarak, CX3 de dizel rakip olarak inceledim.

    3 araci da kendim adil bir sekilde kullandığımda ayni denilebilecek tüketim değerleri elde ettim.

    Hibrit araclarda batarya seviyesinin 50% ve altında doluluk oranında düğünü gözlemledim. Bu araçlar yenibosna kağıthane ve ortaköy plazalarinda bulunuyordu


    Kendimce bir motosiklet ve otomobil tecrübem var. Rospa gibi kurumlardan bazi sertifikasyonlara sahibim. Temel calisma prensiplerini elimden geldiğince öğrenmeye gayret ediyorum.

    Bu nedenle Hibrit araçları da dizel araçları da mantığına uygun kullanarak ve kendi güzergâhlarıma yakın guzargahlarda Dizelde 5-5.5lt/100Km dizel yakit hibritte de 4.7-5.2lt/100Km de benzin yakit tüketimin oldu.


    Günde 3 saatten fazla trafik bekliyorsam ve kar vs beklemiyorsam genellikle motosikletim ile dışarı çıkıyorum hafta ici günde yaptigim istanbul ici toplam ise git gel 80 ile 100km arasi mesafem var demek o ki 30-35km/h arasi günlük ortalama hıza sahibim.bu da nasil bir trafikte olduğumun bilgisi


    Şu anda kullandigim arabalarımdan 1 tanesi 250.000 km aşmış bir dizel. 5.3lt yakit tüketim ortalamasına sahip. Diğeri 1.2tsi 7.3 ile 6.7 arasi 7 litre tüketime sahip 4 silindirli motosikletim ise 5.5-6 litre benzin tüketiyor. Bunların hepsi aynı yollarda ayni grafiklerdeki değerler.


    Hibrit bize bir çevreci hayat ve ekonomik kullanım vaad ediyor. Ancak yoğun trafikte EV modu bittiğinde kendi benzinli motoruyla sarj ediyor. Bu şarj esnasında benzin elektrik enerjisinde çevrilirken kayıp oluşuyor, kinetik enerjinin elektriğe çevriminde ise bu enerjiyi pillere aktarabilecek bir transfer hizi yok. Bu nedenle rejeneratif şarj da anlatıldığı kadar verimli degil.

    Pillerin üretimi ve yok edilme süreci de dikkate alındığında cok yeşil değiller.

    Bunların disinda olan bir hikaye de en basitinden ağırlık. Hibrit araçlar dizel versiyonlarına oranla 350 ile 550kg arasinda ek bir kütleye sahip oluyorlar. Hem carpisma testlerinde guvenlik unsuru (Ncap testleri degil gercek hayatta otoban carpismasi dusunun) fren mesafesinde artis ve fren tertibatında ek maliyet demek oluyor. HEM DE ivmelenlemede ekstra enerji sarf ediliyor.


    Sonuç olarak ben hibritleri vaad ettiklerini yerine getirdiklerini inanmamakla beraber, ulkemizde bulunan vergi ve yakit fiyatlarıyla iliskilendirilip ikinci El riski ile toplam bir çıkarım yaptığımda gercekten yatirim yapilabilir bulmuyorum.bir de ilk alım maliyetindeki 5 ile 15.000TL gibi ek bir götürüsü de var.

    Not: Batarya omuru de sınırsız değildir. Ayrica hibrit araçlarında içten yanmalı motorları ve bakım maliyetleri vardir. Ve atkinson cevrimli motorlar sanayide rotaryler gibi bir dizel kadar bilinmemektedir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NextMove -- 17 Ekim 2017; 12:1:34 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dizel motorlar öldü saniliyordu ama hala yenecek cok ekmek var dizel verimliliğinde.



    Japon ve Amerikan hibrid-elektrigine karsi Yeniden premium alman ureticilerin kucuk hacimli dizelde atak yapmasi dizelin gerçekliğini gösterir nitelikte

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hybrid = Romantik Çevreci mi Ekonomik mi  ?

    Om654 ve OM656 motorlarında 80mg/km altinda yani Eu6-Temp normlarinin yarisindan az (168mg/km) NOx emisyonunu saglamayi basardi. Bir takim yazilim ayarları ile bu gelişmeyi kaydeden benz, Dizeli Geliştirmek, Yasaklamaktan iyidir mottosu ile kucuk motor hacimlerinde yeni dizel uretiminin sinyalini verdi



    https://www.daimler.com/innovation/diesel/diesel-debate.html

    .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.