Şimdi Ara

Horizon Zero Dawn Complete Edition (2020) [PC ANA KONU] (19. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.078
Cevap
17
Favori
62.351
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Çıkış tarihinden itibaren başlıyor koşullar, iade edebilirsiniz 2 saati geçmediyse.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • claudecan kullanıcısına yanıt
    Zaten güzel bir şey değil. Kimse güzel demez. Ama konu kapitalizm olunca adam sana PS4 sattırmak için bu oyunları getirmiyor işte. 2013 yılında GTA 5 ve Forza oynamak için X360 aldım. 2018 yılında da GOW, Spiderman gibi oyunlar yüzünden PS4 aldık. Keşke mecbur olmasak da isteyen adam bir bilgisayarda hepsini oynayabilse.
  • Haklısın.Keşke yurtdışında ki gibi kendi paramizla 400 500 lira ya konsol alabilseydik.Oyunlarda 50 60 lira olsaydı sorun olmazdı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • RX 5700'e sahibim, 20.7.x driver'ini kullanıyordum. Alttaki uyarı çıkınca 20.8.1'e güncelledim.

    Horizon Zero Dawn Complete Edition (2020) [PC ANA KONU]

    Kurduğum en son driver'a rağmen oyunun performans berbat. İlk intro sahnesinden oyun içine kadar ekran milisaniyelik fps düşüşü ile donuyor, daha doğrusu kararıyor düzeliyor, dediğim gibi mili saniyelik bir olay. Oyun resmen "blink" atıyor. Bunu şöyle tarif edebilirim; sanki birinin gözünden izliyorum, o kişi ara sıra gözünü kırpıyor. Oyun açık olsa da örneğin masaüstüne döndüğümde bu durum devam ediyor. AMD driverından mı yoksa oyundan mı bilmiyorum. 1 saat bile dayanamadan çıktım. Genel FPS düşüklüğünden söz etmeme gerek bile yok.

    Milisaniyelik olaydan kastım, 5-10 saniyede bir bu durum:

    Horizon Zero Dawn Complete Edition (2020) [PC ANA KONU]
    Horizon Zero Dawn Complete Edition (2020) [PC ANA KONU]
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • Oyunu laptopta oynuyorum yüksek performanslı nvidia grafik işlemcisi seçili olmasına rağmen benchmarkta sürekli intel ekran kartını görüyor, oyunu da onun üzerinden oynatıyor olma ihtimali var mı? Bunu nasıl çözeceğiz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sedat_60 -- 8 Ağustos 2020; 2:48:17 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: XanthiN

    RX 5700'e sahibim, 20.7.x driver'ini kullanıyordum. Alttaki uyarı çıkınca 20.8.1'e güncelledim.



    Kurduğum en son driver'a rağmen oyunun performans berbat. İlk intro sahnesinden oyun içine kadar ekran milisaniyelik fps düşüşü ile donuyor, daha doğrusu kararıyor düzeliyor, dediğim gibi mili saniyelik bir olay. Oyun resmen "blink" atıyor. Bunu şöyle tarif edebilirim; sanki birinin gözünden izliyorum, o kişi ara sıra gözünü kırpıyor. Oyun açık olsa da örneğin masaüstüne döndüğümde bu durum devam ediyor. AMD driverından mı yoksa oyundan mı bilmiyorum. 1 saat bile dayanamadan çıktım. Genel FPS düşüklüğünden söz etmeme gerek bile yok.

    Milisaniyelik olaydan kastım, 5-10 saniyede bir bu durum:

    dediğin sorunlar bendede vardı ama başka oyunlarda.asus rog rx5700xt kullanıyorum delirtmişti.ddu ile driverları silip sıfırdan kurdum.adrenalindende gaming moduna aldım şuanda hiç bir oyunda ekran kararması stuttering vs yok.yağ gibi akıyo.rdr2 de çok oluyodu o.şuan ultrada (sadece shadow high) 80-90 arası fps veriyo.dene derim




  • Oyunun 2. Duyuruldu optimize zor edilir guerilla games 2. Oyunla ugraşıyor sony sırf pc oyuncusu çekmek için bu işe girdi bakalım çekebilecek mi

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • btrlpksrgl kullanıcısına yanıt
    Horizon'dan çıktıktan sonra başka bir oyuna girdim, aynı olay bazı sahnelerde yine oldu. Muhtemelen 20.8.1 driver'dan kaynaklı bir durum...

    Edit. DDU ile tekrar 20.8.1 kurdum fakat yine aynı olay oldu, temiz kurulum ile 20.4.2 WHQL imzalı sürümüne döndüm. Sıfır sorun. Oyun yağ gibi akıyor.

    AMD kullanan arkadaşlar 20.8.1'e güncellemesinler!
     
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • Ani drop sanırım ilk açışta geçerli sadece. Akşam evden çıkmadan önce oyun nasıl çalışıyor diye bakayım dedim bende de vardı ani droplar(30 fps altına kadar düşüyordu anlık) ama sonra gece geldim 3.5 saattir oynuyorum hiç drop yaşamadım. Droptan bahsediyorum not edeyim, genel performanstan değil. 2080S var bir zahmet iyi performans alayım zaten ama ilk başta o sinematiğimsi sahnede drop yaşıyordum.

    Oyunu ilk açışta optimize ediyor ya uzun süre, onunla alakalı bir sıkıntı var sanırım.

    Drop yaşayanlara tavsiyem o ilk açılıştaki optimizasyon ekranını geçin, PC'yi resetleyin yeniden açın. Belki benimki gibi düzelir. Ben oyunu gayet beğendim valla
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • an itibariyle malum ortamlara düşmüştür
  • Oyun D:'ye yani HDD'ye kurulu, C:'de 177GB boş alan ile oyuna başlıyorum oyun esnasında & sonunda baktığımda 155GB yer kalmış oluyor. Nedendir diye araştırırken oyunun inanılmaz biçimde pagefile.sys dosyasını şişirdiğini keşfettim. Halbuki 16GB RAM kullanıyorum. (Pagefile.sys nedir?) Solda oyun bitimi kontrol, sağda bilgisayarı yeniden başlattığımda sıfırlanmış hali.

    Horizon Zero Dawn Complete Edition (2020) [PC ANA KONU]


    Özellikle şu baştaki işlem inanılmaz kaynak tüketiyor olmalı.

    Horizon Zero Dawn Complete Edition (2020) [PC ANA KONU]
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • Bu limited data full data olayı nedir ya

    Hangisini seçelim

    8 gb ram
    i5 2600
    1050 ti


    Sistem

    Alakalı bir şey mi bilemedim ama sistemi de yazayım dedim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Antikaruh

    Yıllardır bir akıl gram ilerlenemedi şu PC camiasında. Hala salt "fps" değerlerinin %100 referans olduğu zamanları çoktaaaan geçtiğimizi anlamayanlar var.

    Bu işin üstadı Digital Foundry'den bir kaç yorum;

    -Oyunun VSYNC'si bozuk. Triple Buffering olmasına rağmen inanılmaz frametime spikeları var.

    -Oyun konsoldaki "shared memory" sistemini kullandığı için PC'de ayrı kaynaklara çok fazla saldırıyor (bellek ve VRAM)

    -PCI-E bandwith'nin problem olduğu tek oyun olabilir, zira oyun inanılmaz bir PCI-E bandwith'i kullanıyor. (x8-x16 arasında %30 performans farkı var, yine konsol mimarisinden kaynanklanan bir bottleneck olduğu düşünülüyor)

    -Bu güne kadarki portlarda GTX 1060, ps4 pro ayarında (hatta yer yer geçerek) performans verip 60 fps'yi yakalayabilirken averajda, bu oyunda GTX 1060 standart base PS4 gibi performans veriyor.

    -Pek çok ayarın katkısı minimal düzeyde. Medium ile Ultra ayarlar arasında çok çok ufak farklar var. Original adı verilmiş ayarlar zaten konsol ayarları ve Medium'a eşdeğerler.

    -Ambient Occulusion da ters bir etki söz konusu. Kalite arttıkça AO ortadan kalkıyor (transparan etkisinin artmasından kaynaklı, artistik bir tercih) bu da Ultra'ya alıp size fps kaybettiren bir ayarın daha kötü görüntü sunmasına sebep oluyor.

    -Oyun Borderless modda sistem kaynaklarını kullanamıyor, Fullscreen'de bazen çözünürlüğü yarıya düşürüyor, tekrar Fulscreeni kapatıp açmanız gerekiyor düzeltmeniz için.

    -Anlık stutterlar çok fazla ve sistem, işlemci, ssd, ekran kartı ıvır zıvır ayırt etmiyor. 2080ti - 3900x'li bir sistemde bile mevcut.

    -Oyuna PC versiyonu namına eklenen çim etkileşimi (konsol versiyonunda sadece uzun otlar ile etkileşim vardı) sahte bir warp efekti ile sağlanmış. Balık gözü merceğin görüntüyü bozması gibi.

    -Yüz animasyonları, ara sahnelerdeki geçişler, bazı yaratık animasyonları 30 fps'ye kitli. Siz isterseniz 200 fps alıyor olun, oyun içindeki etkileşimler 30 fps düzeyinde, bu da komik, bozuk, judderlı animasyonlar, görüntüler ortaya çıkarıyor.

    -İşlemci ve ekran kartı kullanımı çok kötü oyunun. Yüzdeler çok dengesiz ve bilinemeyen noktalarda yazılımsal/kaynak kullanımı olarak bottleneck yaşıyor oyun (yine alt tabanda konsol mimarisi ve salt 30 fps üzerine kodlandığı için)

    -Oyunun giriş ekranında Shader compile yapılıyor ve bu çoğu zaman çökmelere, ayarların sıfırlanmasına sebep oluyor.

    -Optimizasyon genel olarak kötü. Aynı oyun motorunu kullanan Death Stranding bu oyunun 3'te 1'i kadar sistemi zorluyor.

    Yine de umutluyuz denmiş. Zira bunlar düzeltilebilecek etmenler ve Guerilla Games yetenekli bir geliştirici kadrosuna sahip.

    Ben iade ettim. Umuyorum üzerinden çok geçmeden ve oyun unutulmadan bu sıkıntılar giderilir. Üzücü bir durum.
    Müthiş bir analiz yazısı. Herkes görsün diye alıntılıyorum.




  • moonquad kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler. AMD için panelden ayar var ise onu da paylaşırsan sevinirim.
  • Breath of the wild icin neden soru işareti?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • WhyNot? kullanıcısına yanıt
    Benzer ayarları amd içinde kullanabilirsiniz sizde de düşük gecikme ayarı etkin ise kapatın onun dışında 16 seçeneği olan ayar varsa onu da 16 ayarlayın yeterli olacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: thewolfamongus

    Ön siparişle alanlar iade edebiliyor mu? 2 haftayı geçti çünkü
    Normal refund secenegi ile reddediliyor. Manuel ticket acmaniz gerek. Normalde refund kosullarinda, on siparis refund ediliyor ve 14 gunluk sure oyun ciktiktan sonra basliyor. Ama ne hikmetse normal yolla, talep iptal ediliyor.

    Steam forumunda gordum deneyenler olmus kabul edilmemis, manuel ticket acin diyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1 Saat tahammül edebildim. PS4 Pro da vardı. 79 lira olunca alayım demiştim. Rezalet gerçekten.

    Epic games'den iade talep ettim. Anında kabul oldu.

    Epic games'e chrome'dan girdim. Ardından sol üstte bulunan account bölümüne tıkladım. Sol taraftaki panelde transactions bölümünden oyunu bulup ardından iade talep ettim. 1 saat kadar oynamıştım. İade için elle talep atmanıza gerek olmayabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi semiramist1 -- 8 Ağustos 2020; 8:28:59 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: XanthiN

    Horizon'dan çıktıktan sonra başka bir oyuna girdim, aynı olay bazı sahnelerde yine oldu. Muhtemelen 20.8.1 driver'dan kaynaklı bir durum...

    Edit. DDU ile tekrar 20.8.1 kurdum fakat yine aynı olay oldu, temiz kurulum ile 20.4.2 WHQL imzalı sürümüne döndüm. Sıfır sorun. Oyun yağ gibi akıyor.

    AMD kullanan arkadaşlar 20.8.1'e güncellemesinler!
     
    DDU kullanımında Windows - Güvenli Mod altındayken sürücüyü silmesini sağlayın diyor sonra PC'yi DDU yeniden başlatıyor, peki sonra yeni sürücüyü Güvenli Mod içindeyken mi yoksa normal Windows masaüstü dönüşte mi kurmalıyız? sizce en doğru yöntem hangisi olur?.

    Horizon Zero Dawn bu kadar mı sorunluymuş hala inanamıyorum, neden bu kadar dikkatsiz baştan savma bir iş yaparlar böylesi bir saçma PC çıkışına imza atarlar anlamak imkansız, RDR2 için Death Stranding için de böyle sorunlu port bilmem ne deniyordu ve (PC çıkışlarını o kadar sabırsızlıkla merakla beklememe rağmen) hala daha Horizon Zero - RDR.2 - Death Stranding almaya çekiniyorum ama eninde sonunda alacağım. Zaten biliyorsunuzdur güzelim 75 TL Horizon Dawn fırsatını kaçırdım yanarım da buna yanarım, gerçi benim derdim Türkçe Yamasının durumu belirsizliği meselesiydi bu yüzden biraz dikkatsiz davrandım.

    ---
    Son olarak buradaki arkadaşlara AC: Odyssey ve Kingdom Come: Deliverance için (yani tüm diğer oyunlar için de geçerli olabilir bu durum bilgilendirecek varsa beklerim) danışmam gereken bir konu vardı hemen ondan bahsedeyim.

    Günümüzde oyunları SSD'den oynayın diyorlar tamam doğrudur fakat yine de AC Odyssey ve Kingdom Come oyunları eski sayılır HDD'den de oynamak kesinlikle sorun olmamalıydı. Kingdom Come mesela oyun açılışından kapatısıya kadar (2 saat 3 saat artık oynayışınız ne kadar sürerse sürsün) HDD çalışma ışığı hiç sönmüyor disk %100 çalışıyor halde kalıyordu sanki 'disk defrag' olurmuş gibi sesli çalışıyordu. WD Caviar Black kullanıyorum, tüm oyunlarda sonuna kadar güvendiğim tek HDD'dir bu her şeyine kefilim ve daha önce hiç bir oyunda böyle şeyler başıma gelmemişti, Fallout 76 - TES: Online gibi full yüklemeli Online oyunlarda bile HDD böyle %100 çalışmazdı ses yapmazdı. Neyse işte bu HDD'yi sömürme olayı yüzünden Kingdom Come'u silmek zorunda kaldım. Yalnız şu aklıma gelmedi deneyemedim, ne dersiniz? oyunun kendinden gelen (Steam) official HD Texture Pack aktifti acaba bunu kapatsaydım baksaydım belki HDD'yi sömüren buydu.

    AC: Odyssey'de ise oyun içinde sabit dururken disk tamam sakin durumda bir hareket yok ama her yürüyüş anında koşarak ilerleyişler vb durumda HDD yine %100 anlamda çalışıyor yükleme yapıyor hiç susmuyor sadece ilerlerken yürüme-koşma vs anlarında bunu yapıyor. Bir arkadaş şunu demişti: Odyssey oyun yapısı gereği tüm grafikleri-dokuları açılış anında önceden yüklemiyor, bunu her daim oyun içi ilerleyiş (yürüme koşma vb) anında grafikler-dokular diskten tekrar tekrar yüklenmek-okunmak zorunda oluyor demişti, sanırım sistemden HDD'den kaynaklı bir sorun değil tamamen oyunun kendi yapısından kaynaklı bir şey yani biraz içim rahatladı. NOT_: Oyun v1.5.3 sürümündeyken en son 1 ay önce baktığımda bu anlattığım durum başıma gelmemişti ve oyunlarda böyle şeylere detaylara çok takılırım hani olsa hatırlardım, işte geçen hafta oyuna 3 GB'lık patch gelmişti (v1.5.4) belki bu yüzden HDD sömürme olayı başıma bela oldu bilemiyorum.




  • Arkadaşlar bu 35 gb patch olayı nedir biz bunu indirdik mi anlamadım?
  • 
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.