Şimdi Ara

HORIZON ZERO DAWN (2017) [PS4 ANA KONU] (210. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4.214
Cevap
57
Favori
236.550
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
56 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 207208209210211
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Unchartedx

    Beyler oyun 42 tl ye düşmüş böyle yay kullanılan ve skill sistemi olan oyunları seviyorum arada kaldım alınır mı sizce ?
    Hocam oku en akıcı ve efektif kullandığın oyunlardan biri HZD. Seviyorsanız alın derim. Yan görevlerle hikaye ise çok güzel bütünleşiyor
  • Far cry = bos acik ve yasamsiz acik dunya . Git cop getir , ot getir, bizim arkadasi kurtar. Outpost u ele gecir, ana gorevler icin de yan gorev yap. Ana gorevi yaptiktan sonra da " ben niye oynadim " diye sor.


    HZD= far cry in robotlusu. Sirf sony exc oyunu diye senin gibi fanlarin sisirdigi bir cakma far cry balonu. 

    Ne rpg dinamikleri sizin kararlarinizi degistiriyor ne de gorev yapisi. 


    Far cry deki kulelerin burdaki dinazorlusu. Harita ac, ana gorev icin kendini gelistir, statlarini yukselt ki tokat yeme dusmanlardan, hikaye de milyonlarca kez duydugumuz hikayenin cakma robotlu versiyonu olmus. 


    Bu saydigim seyler bu iki oyun icin de gecerli. Sacmalikmis. Oyuna para verdiyseniz dogru sekilde elestirmesini de bilin. Adamlar kac senelik far cry oyunun robotlusunu yapmis hala dusunmeden para verdiginiz seyi olesiye savunuyorsunuz. Bir bitmediniz.


    Ok atma oyunu istiyorsaniz tomb raider oynayin en azindan kaliteli aksiyon gorursunuz, bombos acik dunyada aptal aptal dolasmaktansa 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cityzens

    Far cry = bos acik ve yasamsiz acik dunya . Git cop getir , ot getir, bizim arkadasi kurtar. Outpost u ele gecir, ana gorevler icin de yan gorev yap. Ana gorevi yaptiktan sonra da " ben niye oynadim " diye sor.


    HZD= far cry in robotlusu. Sirf sony exc oyunu diye senin gibi fanlarin sisirdigi bir cakma far cry balonu. 

    Ne rpg dinamikleri sizin kararlarinizi degistiriyor ne de gorev yapisi. 


    Far cry deki kulelerin burdaki dinazorlusu. Harita ac, ana gorev icin kendini gelistir, statlarini yukselt ki tokat yeme dusmanlardan, hikaye de milyonlarca kez duydugumuz hikayenin cakma robotlu versiyonu olmus. 


    Bu saydigim seyler bu iki oyun icin de gecerli. Sacmalikmis. Oyuna para verdiyseniz dogru sekilde elestirmesini de bilin. Adamlar kac senelik far cry oyunun robotlusunu yapmis hala dusunmeden para verdiginiz seyi olesiye savunuyorsunuz. Bir bitmediniz.


    Ok atma oyunu istiyorsaniz tomb raider oynayin en azindan kaliteli aksiyon gorursunuz, bombos acik dunyada aptal aptal dolasmaktansa 





  • Süpee ilerliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Shadow sling görevinde cristal braiding i neden alamıyorum. ? Thunderjaw I Olduruyorum her şeyi veriyor bi cristal braiding I vermiyor sinir oldum. Neyi yanlış yapıyorum ‘

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir türlü ısınamadım şu oyuna, hiç sevemedim yahu..

  • Çonkili kullanıcısına yanıt
    Çok normal, oyunda ruh yok.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Bu oyunu geçen ay hediye verince bende indirdim. Fakat epey ilerlememe rağmen halâ 4 silah ve 4 cephane bölümüm var.

    Oyun videolarına bakıyorum millette 8-10 bölüm var ailah vs. için. Bunu nasıl yapıyoruz ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • reef1905 kullanıcısına yanıt
    Hocam oyunu ilk çıktığı zaman bitirdim çok uzun süre oldu ama hatırladığım kadarıyla bişeyler toplayıp craft yaparak çantalarını taşıdığın şeylerin kapasitesini falan yükseltiyordun
  • plus ile gelince başladik bakalim,nasil devam edecek gorelim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu oyunun zorluk dengesi için yorum alabilir miyim?


    PS5 yamasını bekliyordum, geldiğine göre oyuna girişebilirim.

  • Arkadaşlar birkaç gündür hunting for the lodge görevini oynamaya çalışıyorum. Meridian kısmın geliyorum talk to ligan görevinde adamla konuşacam ama mekana giremiyorum.

    Bunun sorunu ne?

    Hunt görevlerini de yaptım, hepsi süre belirtilen süre içinde yapıldı.

  • gamerasi kullanıcısına yanıt

    Bana kalirsa ki gow dan anladigim sey, " only story " ye sahip olan oyun modlarinda oyun yapimcisi gameplay kombat mekaninlerinden cok hikayeye yoneliyor


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2 yil aradan eski savimden, new game plus ile yeniden basladim bugun. Yalniz , new game plus da normal oyunda oynadigimiz ilk basta ki bolumleri skip yapmislar :)

    Belki de oyunun en iyi yerini oynatmiyorlar saka gibi. Bu sefer suyunu cikararak oynayacagim

    Edit: Derken, 2.sansda olmadi. Ot topla , getir gotur yap, en iyi silahlar icin yuksel levelli 1 saat suren yorucu savas sekanslarina gir. Yok abi ben almiyim. Bir kez daha zaman kaybi oldugunu anladim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cityzens -- 5 Ekim 2021; 7:45:46 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uzun süren yorucu savaş sekansları derken?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • pcpcpcpc P kullanıcısına yanıt

    Aloy, hantal. Yapimcilar bunu bilerek yapmis. Hantal oldugundan surekli roll yapiyorsunuz hatta gecen nesil icin rolling simulator diyebiliriz.

    dusmanlarin zayif noktasina kritik vuruslar yapmaniz gerekiyor. Yoksa 11 11 30 diye sabaha kadar vur vur olmuyor robotlar bu yuzden uzun suruyor


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Silahlarınız yetersiz bence. Ben tearblast ile zırhları parçalayıp halat okuyla yere sabitleyip patlayıcı toplar ve ateşli okla Allah ne verdiyse giriyorum.

    Fazla yaşamıyorlar.

    Bazen 5 6 tane üstüme çullanıyor o zaman uzun oluyor işte :)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Oyunu zamanında Epic'ten 77 TL'ye almıştım ancak soğuk ve kapalı havalarda oynamaya bırakmıştım. Kışın ise öncesinde Cyberpunk, sonrasında da askerlikti başka yapımların araya girmesiydi derken anca Eylül ayında başlamaya fırsat bulabildim ve dün gece Frozen Wilds eklentisiyle birlikte 77 saatte, hard zorlukta ve ana oyunda %96, DLC'de %98 completion ile maceranın sonuna geldim. Sonda söyleyeceğim şeyi başta söyleyeyim, Horizon Zero Dawn'dan son derece memnun kaldım diyebilirim. Son yıllarda AAA yapımlarda çok fazla yeni bir IP ve lore yaratılmıyorken HZD bana kalırsa bu eksikliği oldukça güzel bir şekilde kapatmış. Puanlayacak olursam 100 üzerinden 85 veririm. Çok sevmiş olmama rağmen öyle 90 üstü alıp ''top tier'' dediğimiz Witcher 3, RDR 2, GOW, Zelda gibi oyunların yanına konulabilecek bir yapım olmasa da onların 1-2 tık altında ve Forbidden West'te rahatlıkla o seviyeye çıkabilecek potansiyelde bir iş olmuş HZD. Kısaca ana fikirlerimi belirttiğime göre şimdi detaya inip oyunun iyi ve kötü yönlerinden bahsedeyim :



    + Oyunun en büyük artısı şüphesiz görselliği. HZD 2017 yılında çıkmış olmasına rağmen bugün için bile nefes kesici bir grafik kalitesine sahip. Bazı mekanlarda resmen ağzım açık kaldı. Sırf bu yüzden bir yerden bir yere çoğunlukla koşmadan ve yayan olarak gittim

    + Oyunu 3060Ti ve R5 3600 ikilisiyle ultra ayarlarda 1080p'de akıcı 70 fps üstü deneyimledim ve en ufacık bir glitch, bug veya optimizasyon sorunuyla karşılaşmadım. Sanırım ilk çıktığı zamanlarda özellikle PC tarafında biraz problemliymiş ancak bugün o sıkıntılardan arınmış diyebilirim. Ayrıca 75Hz bir monitörde oynamış olmama rağmen HZD hissiyat olarak sanki 100 üstü fps alıyormuşum kadar rahat ve akıcıydı

    + Bazı kesimler oynanışı biraz yavan bulmuş ancak ben genel olarak beğendim ve gayet keyif de aldım. Farklı robotlara farklı taktiklerle ve silahlarla yaklaşmak, hepsinin zayıf yönlerini keşfedip ona göre planlar yapmak ve bunların pratik bir şekilde oynanışa aktarılabildiğini görmek hoşuma gitti. Ha tabii ki gameplay daha da çeşitlendirilebilirdi, daha çok silah eklenip yakın dövüş geliştirilebilirdi fakat o da devam oyununa artık

    + Yine insanlarla kapışmak genelde eleştirilmiş ancak ben ondan da zevk aldım. Evet yapay zekaları çok kıt ve yakın dövüş yetersiz olduğu için uzaktan avlamak gerekiyor ancak vuruş hissini ve gizlice kamp basmayı sevdiğim için o problemleri göz ardı edebildim. Ayrıca vuruş hissi de bence ortalamanın üstündeydi. En azından son Tomb Raider üçlemesinden daha tatmin edici olduğunu söyleyebilirim

    + Yaratılan atmosfere ve sanat yönetmenlerinin işçiliğine bayıldım. Evet grafiklerin kendisi zaten harika ancak ne bileyim son COD'lara BF'lere baktığınız zaman da grafikler çok iyi diyebilirsiniz. HZD ise sadece çok iyi olmakla kalmayıp insanı büyülemeyi de başarıyor

    + Pek çok farklı hava olayını görebiliyoruz ve bu durum atmosferi çeşitlendirip değiştirme açısından güzel bir iş çıkarıyor

    + Robotların ve Aloy'un animasyonları ve robotların parçalanma efektleri oynanışın en başarılı yanlarından olmuş. Oynarken en ufak bir yapaylık hissetmiyorsunuz

    + Aloy demişken kendisini de çok sevdiğimi söyleyebilirim. Guerrilla Games oyun dünyasına çok tatlı ve eğlenceli, empati kurulması da oldukça kolay bir karakter hediye etmiş

    + Hikayesi aslında öyle aşırı dallanıp budaklanmasa da veya öyle aman aman şaşırtmasa da sunum olarak bence başarılı. Özellikle Sylens olaylara dahil olduktan sonra her bir göreve büyük bir heyecanla gittim

    + En başta zaten söylemiştim fakat yine belirteyim, sıfırdan çok hoş bir lore ve evren yaratmayı başarmışlar

    + Her ne kadar insanların yapay zekasına kıt demiş olsam da robotlarınki beklemediğim kadar iyiydi. Sadece direkt bize değil de koşu yollarımıza da bombalar atıp saldırmaları veya bizi köşeye sıkıştırma çabaları beklentimi aştı

    + Menülerde gezinmek, skill geliştirip crafting yapabilmek son derece pratik ve anlaşılabilir

    + Aloy's Theme müziğine aşık oldum, aksiyon sekansları sırasında da insanı moda sokan güzel tınılar vardı

    + Çok ufak ama güzel bir detay olarak da düşmanları işaretlediğiniz zaman sadece üzerlerinde ok belirmesi ve radarda kalabalık yapmayıp duvarların arkasından da görünmemeleri çok hoşuma gitti. Ubisoft bu konuda Guerrilla Games'ten ders almalı bana kalırsa

    + Son olarak da Frozen Wilds ek paketi tek başına harikaydı. En az ana oyun kadar ilgi çekici olmasının yanında birazdan aşağıda sayacağım eksilerin bir kısmından da devam oyununa gerek kalmadan kurtulmayı başarmış



    • Şimdi gelelim HZD'nin zayıf bulduğum kısımlarına. Sanırım eskiler artılardan fazla olacak, buna rağmen oyundan çok memnun kalmamın sebebi ise saydığım eksilerin çoğunluğunun genel deneyimi büyük anlamda etkilememesi.



    -- Oyunda en ama en sinir olduğum şey kameranın sabitlenemeyişi oldu. Aloy hiçbir şekilde kameranın ve ekranın merkezinde kalamıyor. Hadi sol tarafa kaysa belki yine o kadar laf etmeyeceğim ama sürekli sağ tarafa kayıyor ve Focus modunu açana veya nişan alana kadar da orada kalıyor

    -- Diyaloglar ve yan görevler genel anlamda sıkıcılar (Frozen Wilds bunu biraz toparlıyor). Yan görevlerden bir Witcher, Cyberpunk başarısı beklemiyordum tabii ama yine de biraz hayal kırıklığına uğradım. Öyle çok kötü de değiller ama haritadaki her şeyi tamamlama takıntısı olmayan birinin hiç sıkılmadan hepsini yapabileceğini sanmıyorum (benim hepsini tamamlamış olmamın sebebi ise hem bu takıntıya sahip olmam hem de tüm haritada her yeri görmek istememdi)

    -- Üstte de belirttim zaten, yakın dövüş son derece yetersizdi. Forbidden West'in gameplay videosunda o kısmı geliştirmişler gibi görünüyor ancak görünen kadarıyla o bile yeterli değil bence. Block, parry, dodge gibi olayları getirmeleri gerekiyor diye düşünüyorum

    -- Hikayeyi sevdim dedim ama biraz daha detaya inecek olursam aslında hikayenin sadece bilim-kurgu kısımları hoşuma gitti. Kabile yaşantıları ve onları ilgilendiren bölümler hiç ilgimi çekmedi ve bazı yerlerde sıktı bile

    -- Binek hayvan kullanımı resmen kütük gibi, hani Roach'u bile aradım neredeyse

    -- Skill'ler yetersiz ve tam anlamıyla geliştiğimizi hissettirmiyor, çoğu ya pasif özellikleri arttıran ya da zaten oyunun başında olması gerekirken skill olarak eklenen şeyler olmuş

    -- Her ne kadar evrenin kendi içinde mantık çerçevesinde açıklanmış olsa da daha fazla doğal yaşam ve hayvan görmek isterdim (bu da Frozen Wilds'ta biraz olsun toparlanmış)

    -- Zaman ve hava değişimleri çok ani oluyor ve kısa sürüyor. Günlük güneşlik havadan 1-2 saniyede yağmurlu ve kapalı havaya geçmesi veya güneşin aniden batıp havanın kararması rahatsız etti beni

    -- Karakterlerin çoğu aşırı silik tipler. Çok fazla yan karakter vardı ama büyük ihtimalle Erend, Rost ve Sylens dışında hiçbirini 1 ay sonra falan hatırlamayacağım (bahsettiğim şey Aloy, Elisabeth, Ted gibi ana karakterler değil, yanlış anlaşılmasın)

    -- Benim için aslında bir eksi olmasa da objektif bakıldığında söylemem gerekir ki temelde oyun tam anlamıyla Far Cry açık dünyası sistemine sahip

    -- Diyaloglar esnasında sadece 2 karakter dümdüz birbirine bakarak konuşuyor, kendimi Fallout 3 falan oynuyormuş gibi hissettim resmen (yine bunu Frozen Wilds'ta düzeltmişler neyse ki)

    -- Aloy'un hitbox'ı çok büyük. Net olarak kaçınabildiğim bazı saldırılardan hasar yediğimi gördüm kaç kere. Burada da Dark Souls 2'yi andım sıkça

    -- Ok attığımızda beyaz bir gidiş çizgisi çıkıyor, bu da hoşuma gitmedi

    -- İç mekan grafikleri ve ışıklandırmaları genel görsellik kalitesinin çok altındaydı. Cauldron'lar yine neyse de normal yapıların içinde hiç ambient occlusion kullanılmamış ve sarı ışık ve filtre ile patlatılmış

    -- Frozen Wilds'ın aksine ana oyun mekanlarında karlı yerlere gittiğiniz zaman ayak izleri, karların yüzeyden kalkması, üstümüzün karla kaplanması yani kısaca snow tessellation gibi bir durum yok. 2012'de çıkmış AC 3'te bile bu eklenmişken HZD'de anca DLC'de getirmiş olmaları şaşırttı beni

    -- Meridian çok boş ve ruhsuz hissettiriyor. Ben Witcher'daki Novigrad gibi bir yerle karşılaşacağımı hayal etmiştim ancak beklediğimi bulamadım

    -- Glinthawk'lar. Evet bir açıklama yapmıyorum, sadece Glinthawk demem yeterli bence  

    -- Final boss çok gösterişsizdi ve daha önce karşılaştığımız bir rakibin can barı çok daha yüksek versiyonuydu (bu durum da Frozen Wilds'ta düzeltilmeye çalışılmış, her ne kadar oradaki final boss da başka bir düşmanın ReSkin edilmiş hali olsa da sunum ve gösteriş açısından ana oyundakinden iyiydi)

    -- Zamanı ileri sarma yok. Özellikle son 15-20 saatte falan gündüz atmosferinde daha fazla vakit geçirmek istedim ancak inadına sürekli geceye denk geldim. Ayrıca oyunda gece gündüzden daha uzun sürüyor



    İşte böyle. Hala henüz denememiş varsa rahatlıkla tavsiye edebilirim. Ancak yine de öyle muazzam, efsane statüsünde bir yapımla değil de ''gayet iyi'' denilebilecek bir oyunla karşılaşacağınız beklentisiyle girişin derim. Saydığım eksiklerin çoğunun Forbidden West'te giderilebileceğini düşünüyorum, zaten gördüklerim de çok hoşuma gitti. O yüzden devam oyunundan beklentim büyük. Umarım bizi hayal kırıklığına uğratmaz.





  • son gunlerde bunla ugrasiyorum..epey bir cozdum gibi ama çok uzun oyun sanirim..bir suru gorevler vs..

    ayrica dlc ye hemen gecemiyormuyuz ? Banuk Bow silahini illaki ana oyun bitince dlc den mi alabiliriz ? daral geldi bu tiriska dan oklar la..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bazi bolumler tam bir deli uydurmasi...tipsiz robotumsu hayvansilarla dolu etrafin kocaman robotla ugrasirken havada uçan hindi mi tavukmu kartal mi istemezsin yerde sıçan gibi hareketleri olan robotlar mi ne ararsan var,birde bunlarin arasinda git dal topla ot topla mermi craft et falan filan..saglik bas enerji bas bilmem ne o aptal ok ile hedefi tutturacaksinda tabi o sirada S400
    gibi fuzeler isinlar bombalar vs yemezsen kafana..the face of bilmem ne diye bolum tiksindirdi oyundan..zaten 2 tane salak la konusmak icin surekli oraya git buraya git ot topla robot boku topla daral geldi.m

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 207208209210211
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.