Şimdi Ara

HORIZON ZERO DAWN (2017) [PS4 ANA KONU]

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
7 Misafir (4 Mobil) - 3 Masaüstü4 Mobil
5 sn
4.188
Cevap
62
Favori
221.172
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum dün
  • Cevaplayan Üyeler 723
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 132
  • Ortalama Mesaj Aralığı 13 saat 42 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 79
  • Favoriye Eklediklerim 63
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • FiFAMaster10 (178 mesaj) KAKÁ (143 mesaj) melkor23 (132 mesaj) Rocksolidv (105 mesaj) Source (103 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (2160 mesaj) Mobil (1529 mesaj) Tablet (233 mesaj) Mini (267 mesaj) Uygulama (65 mesaj) (1 mesaj)
  • @
54 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Oyun >> PlayStation >> RPG >> HORIZON ZERO DAWN (2017) [PS4 ANA KONU]
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yarbay
    8038 Mesaj
    Konu Sahibine Özel








    Oyundaki makinelerden bazılarının tanıtımı










    ______________________________________________________________________________________________________


    HORIZON 2 İÇİN OYUN İÇERİSİNDE GEÇEN BİLGİLER

    https://forum.donanimhaber.com/horizon-zero-dawn-2-spoiler-icerir--124774457

    ______________________________________________________________________________________________________


    Oyunun haritası. Harita hayali bir yer olarak değil, aksine gerçek dünyadan referans alınarak oluşturuldu




    HORIZON ZERO DAWN HİKAYESİ


    Nora kabilesinde annesiz bir kız olan Aloy karakteri ile beraber oyuna giriş yapıyoruz. Nora kabilesinde anne çok önemli bir yere sahip, büyük bir inanç ögesinin temelini oluşturuyor. Annesiz olan biri ise bu inanca aykırı bir durum oluşturduğu için kabileye dahil edilmiyor. Aloy, dağın içerisindeki tesisin kapısının önünde kabile reisi tarafından bulunuyor. Nora kabilesi kendi içlerinde kendi inançları doğrultusunda yaşayan, hayvan derilerinden kendilerine kıyafet yapan klasik bir yerli kabile aslında, dini inançları ise dağın içerisindeki tesise bağlı! Çünkü tesis ile ilgili olan biteni bildiren dış sesi Tanrıça olarak algılıyorlar, bu yüzden de duydukları sese karşı bir inanç besleyerek, burayı özel bir yer haline getirmişler ve kabile reisi dışında kimsenin girmesine de izin verilmiyor. Aloy ise burada bir başına bulununca, kabilenin önde gelenleri çocuğu dışlayarak kutsamıyor ve onun bir lanet olduğuna inanmaya başlıyorlar. Bir kişi dışında, o da kabile reisi olan Teersa idi. Teersa, Aloy'un kaderinde çok önemli bir şey olduğuna inanıyor, bu yüzden de onu çok seviyor, ona sürekli ilgi alaka gösteriyor. Dışlanmış ve kimselerin konuşmadığı biri olan Rost adında bir avcıya emanet ediliyor ve küçük kızımız tüm bildiklerini bu adamdan öğreniyor. Tabii bir de Focus var. Küçük yaşlarda dışlanmasının getirdiği sorunlar yüzünden sinirlenip şuursuzca koşarken bir mağaraya düşüyor ve orada "Focus" olarak nitelendirilen bir cihaz buluyor, bu cihaz birçok konuda kolaylık sağlayan ve yaşadığı dünyayı daha detaylı öğrenmesini sağlayan bir araç.

    Nora kabilesinin geleneği haline gelmiş kendini kanıtlama sınavına Teersa sayesinde Aloy'da giriyor. Bu Aloy için büyük bir şans, çünkü başarılı olduğu takdirde kabilenin bir parçası olacaktır. Bu sınav için geldiğimiz Mother's Heart yerleşkesinde Erend ve Olin adında birbirini tanıyan iki arkadaş ile tanışıyoruz. Ancak Olin'in kulağında da Aloy'daki gibi Focus cihazından olması Aloy'u meraklandırıyor ama Olin konu hakkında pek konuşmuyor, daha çok geçiştiriyor. Sınava giriş yaptığımızda ise kazanıyoruz ama kısa bir süre sonra kabileye bir saldırı gerçekleşiyor. Bu saldırıyı yapanların da Focus kullandığını görüyoruz ve öldürdüğümüz birinin focusunu alıyoruz. Ancak bu saldırı esnasında Rost ne yazık ki Aloy'u kurtarmak için kendisini feda ederek, hayatını kaybediyor. Gözümüzü açtığımızda dağın içerisinde buluyoruz kendimizi, düşmandan aldığımız focusu incelerken, birkaç bilgiye ulaşıyoruz. Öncelikle bir kadının varlığını öğreniyoruz. Aloy ve bu kadının dna'ları %99 oranında uyuşuyor ve Aloy, onun annesi olduğunu düşünüyor. Bir diğer konu ise saldıranların Olin'in focus'unu takip etmeleri sonucu buraya geldiklerini öğreniyoruz. Teersa ise bizimle konuşmaya geldiğinde dağın içinde doğduğumuzu söylüyor ve tesisin girişinin önünde Aloy'un tanrıça ile konuşabileceğine inanıyor. Bunun üzerine Aloy kapının önünde bir taramadan geçiyor, dna uyuşması sorunsuz olsa da bir bozulmadan ötürü kapı açılmıyor. Teersa ise hep inandığı şey uğruna Aloy'a bir unvan veriyor, "Seeker" , bu unvan sayesinde Aloy, Nora kabilesi için yasaklanmış topraklara gidebilme hakkı kazanıyor. Böylece Erend ile Olin hakkında konuşabilmek için Meridian şehrine doğru yol alıyoruz.

    Erend, Olin'in suçlu olabileceğine inanmadığını söylüyor ama yine de Olin'in evini araştırıyoruz. Bu araştırma sonucu Olin'in günlüğünü buluyoruz ve orada Olin'in saldırganlarla beraber hareket ettiğini öğreniyoruz. Ancak bunun ardında da başka bir sebep var, Olin'in ailesi bu adamlar tarafından kaçırılmıştır ve Olin söylenenleri yapmazsa ailesi ölecektir. Olin'i bulduğumuzda toprağın altından Corrupter denilen saldırgan makineleri çıkaran bir grupla beraber görüyoruz. O esnada bizimle konuşan esrarengiz biri diğerlerinin focus'larını kapatıyor ve bu sayede herkesi öldürerek Olin ile konuşuyoruz. Shadow Carja'ya ait bir grup olduğunu ve kendilerine Eclipse dediklerini öğreniyoruz. Shadow Carja denilen grup Meridian'ın eski deli kralı öldükten sonra ortaya çıkan bir grup. Güneşe bağlılığı reddedip, Güneş tutulmasına inanmaya başlayan bir tür sapkın cahil. Liderleri ise Nora'da bize saldırıp, Rost'u da öldüren Helis adında bir adam. Konuşmayı sürdürürken Eclipse grubunun bir başka makineye daha inanç beslediğini öğreniyoruz. Adı Hades, Eclipse tarafından "Buried Shadow" olarak da isimlendirilmiş. Olin bu makineyi hiç görmediğini ama bir kez konuştuğuna şahitlik ettiğini, seni gördü ve "sistem tehdidi algılandı" dediğini söylüyor. Bunun üzerine Aloy Maker's End bölgesine gidiyor.

    Yolculuk esnasında gizemli ses o kadının adının "Elisabet Sobeck" olduğunu ve Maker's End'in Shadow Carja tarafından sarıldığını, oraya vardığımızda dikkatli olmamız gerektiğini söylüyor. Maker's End'e geldiğimizde Ecplise grubunun büyük bir makineyi (Deathbringer)toprağın altından çıkarmaya çalışırken buluyoruz. Oradaki grubu ve Deathbringer'ı öldürdüğümüzde, bulduğumuz bir focus'dan yine Hades'in sesini duyarız; "Kaynak yaşıyor." Ancak Maker's End bölgesinde bundan çok daha önemli bilgilere ulaşıyoruz. Faro Automated Solutions (FAS) adlı bir firmanın varlığını öğreniyoruz. Bu firma Focus cihazını ve barışı sağlamak adına bazı robotlar geliştirmiş. Burada Corrupter diye bilinen makinenin gerçek isminin "ACA3 Scarab", Deathbringer olarak bilinen makinenin ise "FAS-FSP5 Kopesh" olduğunu da öğreniyoruz. Elisabet, FAS adlı bu firmada çalışıyordu. Firma başlangıçta Elisabet sayesinde üretilen çevreyi koruma odaklı robotlar geliştiriyordu, ancak sonraları firmanın bir de askeri kolu açıldı. Bu süreçte firma gelişirken, ayrıca "Peacekeeper" teması altında geliştirdiği ve acil durumlarda Biyokütle kullanarak kendisine yakıt sağlayan ve kendisini çoğaltabilen bazı robotlar da geliştiriyor. Ancak bu robotlar da bir tür hata meydana geliyor ve kontrolden çıkmaya başlıyorlar. FAS'ın sahibi Ted Faro'nun Elisabet ile konuşmasında bu konu ile ilgili olarak "Zero-Dawn projesi" diye bir bilgi ediniyoruz. Bizimle iletişime geçen gizemli kişi ile de bu süreçte tanışıyor ve adının Sylen olduğunu söylüyor. Bizi daha fazla bilgi elde edebileceğimiz yer olan, Grave-Hoard bölgesine gönderiyor. Burası bir askeri üs ve artık bir makine mezarlığı zira çok büyük çatışmalar dönmüş burada.

    Zero Dawn ismini öğrendikten sonra Aloy, o projenin makineleri durduran bir süper silah olduğu düşüncesine kapılıyor. Ancak Grave-Hoard'da öğreniyoruz ki Zero Dawn bir silah değil. Aslında kontrolden çıkan makinelerin durdurulamayacağını ve 15 aylık süreçte dünya üzerindeki tüm ekosistemin yok olacağını öğreniyoruz. Bunun üzerine Elisabet, Zero Dawn projesini başlatıyor. Zero Dawn günü değil geleceği kurtarma projesi olarak belirtiliyor. Bu proje kısaca yunan tanrılarının ismi ile adlandırılmış çok üst düzey bir yapay zekadır.

    GAIA, sistemin merkezi, The Spire denilen kuleyi yapar. Bu kule aslında bir iletim arıcıdır. Kontrolden çıkan FARO robotlarını durduracak kodu hazırlar.
    Minerva, bu kodu The Spire vasıtası ile yayarak robotları durdurur
    Hephaestus, Cauldron'larda dünyayı tekrar yaşanabilir hale getirmek için çalışacak makineleri yapar
    Aether, dünyanın atmosferini düzeltecek
    Poseidon, denizlerdeki zehirleri ortadan kaldıracak
    Demeter, dünyayı tekrar yeşillendirmekle sorumludur
    Artemis, organik hayvan yaşamını başlatır
    Eleuthia, dünyanın birçok noktasında yer alan Cradle denilen tesislerde daha önceden hafızasına yerleştirilmiş milyarlarca insan genini yapay rahimlerde kullanarak insan yaşamını başlatır
    Apollo, bilginin saklandığı ve sonraki nesillere geçmiş ile alakalı bilgiyi aktaracaktır
    Hades, Gaia yaşamı yeniden yaratırken ortaya çıkan büyük bir sorun esnasında, tüm yaratılanları yok edip Gaia için sıfırdan bir ortam hazırlayacaktır

    Bu projenin hayata geçebilmesi için insanların çalışması gereken sadece 15 ayları vardı. Bu süreçte milyarlarca masum insan süper silah sandıkları Zero Dawn ile kurtulacaklarını düşünerek makinelerle savaştı ancak işin arkasındaki gerçeği bilmiyorlardı. Gaia devreye girip ve makineler durdurulduktan sonra yaşam yeniden yaratılmaya başlandı. Aloy, Gaia hakkında daha fazla bilgi edinebilmek için doğduğu yere gitti ve orada Gaia, Hades ve kendisi hakkındaki gerçekleri öğrendi.

    Gaia, kendisine verilen görevi yerine getirirken beklemediği sistem dışı bir aktivite belirledi. Gaia, insanları yaratmaya başladığında Hades bu sürecin eskiden olduğu gibi insanlar yüzünden kontrolden çıkacağını düşünerek insanları tehdit olarak algıladı ve yaratılan her şeyi yok etmeye karar verdi. Gaia ise buna engel olmak için Gaia's Prime denilen tesisi patlattı. Bu patlama sonucu Hades ve Gaia yok oldu. Bundan sonra Gaia'nın yaşama etki etme şansı kalmamıştı, artık insanlar kendi kendilerine çoğalacak ve hayatta kalmaya çalışacaklardı. Gaia patlamadan önce insanlara yardımcı olması için bir çözüm düşündü, o da Aloy olmuştu. Aloy, Elisabet'in klonuydu ve dna uyuşması sayesinde dünya üzerindeki tüm tesislere girebilme imkanı vardı. Ancak Hades Gaia'nın kendi kendini yok etme hamlesine karşı olarak sisteme bir virüs yaymış ve patlamadan kurtulmayı başarmıştı, fakat virüs aynı zamanda sistemdeki tüm dataları da bozmaya başlamıştı. Gaia ise bunun üzerine Aloy'u Gaia Prime bölgesine gönderdi ve oradaki Master Override cihazını elde ederek Hades'i temizleyebileceğini söyledi.

    Ancak insanların bilgisizliği ve cahilliği Aloy'u engellemiş ve dışlanmasına sebep olmuştu. Aslında burada insanların bilinçli hareket edebilmesi için Apollo'nun devreye girmesi gerekiyordu? Apollo ile ilgili sorunun kaynağı ise FAS şirketinin başındaki adam Ted Faro idi. Apollo'ya yüklenen tüm bilgiyi gelecekteki insanların da kendileri gibi olmaması için silmiş ve buna karşı çıkan insanları da öldürmüştü. Bu yüzden de gelecekteki insanlar, bilgiden yoksun bir şekilde yaşayarak adeta taş devrine dönüş yaptı.

    Gaia's Prime bölgesinde Sylen, bize kendisi ile ilgili bazı gerçekleri anlatıyor. Kendisi Shadow Carja'dan biriyken oradan ayrılıyor ve kendisini yollara vuruyor. Bu yolculukta Hades'i buluyor ve Hades, Sylen ile anlaşma yapıyor. Hades, bilgi paylaşırken Sylen ise Hades'i amacına götürecek orduyu hazırlayacaktı. Bu süreçte Sylen, fizik, matematik gibi o dünyanın bilgi dahilinde olmayan inanılmaz bilgiler öğreniyor, zekası artıyor. Bu sayede manipüle edilmeye müsait olan Shadow Carja'yı kullanarak Eclipse grubunu yaratıyor. Hades, Meridian şehrinde yer alan The Spire vasıtası ile büyük bir makineler ordusu kurmayı hedefliyordu. Sylen, bize kendi mızrağını verir ve ona taktığımız Master Override ile Gaia'nın başlattığı işi bitirmek için Meridian'a yol alırız.

    Meridian'da makinelere karşı verilen savaşın ilk aşaması kaybedilir ve Hades, The Spire kulesine ulaşır ve yaydığı çağrı ile dünyanın dört bir yanında toprağın altından makineleri kaldırır. Uyanan makineler eskiden olduğu gibi biyokütle ile canlı yaşamı kullanarak aktif olmaya başlar. Aloy ise Hades ile yüzleşmek için The Spire bölgesinin tepesine çıkar, orada karşılaştığı Deathbringer ve çeşitli diğer makineleri yendikten sonra elindeki Master Override ile Hades'i durdurur.

    Bu olaylardan sonra Aloy, Elisabet'in en son gittiği yere gider ve orada koruyucu bir zırhın içinde çürümüş ölü bedenini bulur. Bu sahneler esnasında arka planda 2065 yılından bir data kaydı açılır. Orada Elisabet'in Gaia ile olan bir konuşmasına şahitlik ederiz. O konuşmada Elisabet, "bir çocuğum olsaydı meraklı, inatçı, sevgi dolu ve dünyayı iyiye götüren biri olsun isterdim" diyerek, aslında bir nevi Aloy'u tarif eder.

    Son sahnede ise Hades'in yenildiği yerden tekrar canlanarak kaçtığını görürüz. Gittiği yerde ise Sylen'ı görürüz, elinde bir çeşit kutu gibi bir cisim tutmaktadır. Hades direk o cismin içine girer ve Sylen birkaç kelime sarf eder. "Merhaba eski dostum, beni hatırladın mı? Senin anlatmadığın konuşacak birçok konumuz var. Örneğin senin Efendilerin hakkında, seni uyandıran sinyali gönderen. Bilgi her daim ödüldür, sence de öyle değil mi? Başlayalım."
    https://i.hizliresim.com/oj82Ro.jpg

    konuşmanın ardından bu devasa makinenin görünmesi ile oyun sonlanır.



    BAŞLANGIÇ HİKAYESİ

    Oyun Dünya'da geçiyor ve sebebini bilmediğimiz bu çöküşün 1000 (Bin) yıl sonrasını konu alıyor, yani 3000'li yılların başları denilebilir. Hikayenin odak noktası da burası, tüm bu yaşananların arkasındaki gerçeklerin ne olduğunu öğrenmeye çalışıyoruz. Robot hayvanların nasıl ortaya çıktığı, nasıl evrimleştiği, nasıl hükmeden taraf olduğu, insanların nasıl yenildiği ve bu süreçte adeta taş devrine dönüş yapmanın arkasında ne gibi gerçekler varsa oyun boyunca peşinde olacaksınız. Çöküş zamanındaki dünyayı şu anki insanlar "Old Ones" olarak adlandırmışlar.

    Ana karakterimiz Aloy ise genç, güçlü, zeki ve bir o kadar da meraklı bir kişiliğe sahip. Guerilla Games, Aloy karakterini yaratırken Ellen Ripley, Sarah Connor, Ygritte gibi karakterlerden esinlendiklerini belirtiyor. 20'li yaşlarında, ailesinin kim olduğu ve nereden geldiği bir sır. Makineler ile düşman olmak istemiyor, aslında onların varlığını kabul etmekten yana bir karaktere sahip. Kendisi geçmişini oldukça merak eden biri ve bunu öğrenmek istiyor.

    Hikaye anlatımı konusunda da yapımcı ekip farklı bir yöntem deniyor. Hem Witcher 3'deki gibi karakter odaklı hem de Elder's Scrolls serisinde olduğu gibi dünyanın da önemli olduğu bir yol tercih edilmiş. Yani hikaye her ne kadar Aloy odaklı gibi gözükse de dünyanın geçmişi ve bugünü, makinelerin tarihi, kabilelerin kim olduğu gibi birçok bilgiye de ulaşacağız.

    Ayrıca Aloy ve onun yaratılmasında çalışılan Hannah Hoekstra adlı hanımefendi.
    https://store.donanimhaber.com/7f/e9/6f/7fe96f58fa1a27baa8ec7ee0e6119297.jpg


    BÖLGELER VE KABİLELER

    Oyunun haritası birçok bölgeye ayrılmış gibi gözükse de teknik olarak sadece iki bölgeden oluşuyor. Sacred Land ve Sundom.

    -Sacred Land

    Aloy'un da dahil olduğu Nora ve kuzey dağlarında yaşayan Banuk kabilelerinin yer aldığı doğuda yer alan bölge.

    Nora, inançları konusunda katı kuralları olan, bu kurallara uymayanları dışlayan, kabileye dahil etmeyen bir yönetim biçimi var. Klasik yerli bir kabile denilebilir Nora için, çevreye uyum sağlayan ve çevre ile barışık bir bir yapıdalar. Gerektiği için avlanır, hayvan derilerinden kıyafetler yaparlar.

    Banuk, Sacred Land'ın kuzeyindeki dağlarda yaşayan bir kabile, inançları makinelere dayanıyor ve onlara bağlılar, saygı duyuyorlar. Zorda kalmadıkça makineler ile savaşmak istemiyorlar.

    -Sundom

    Carja, Oseram, Shadow Carja ve Utaru kabilelerinin olduğu ve haritanın batı kısmında yer alan bölge.

    Carja, onlar Güneş İnsanları olarak geçiyor ve en gelişmiş, en güçlü kabile, heybetli ve gösterişli yerleşim yerleri inşa ediyorlar. 13. Güneş Kralı ya da diğer tanınan ismi ile deli kral Jiran diğer kabilelere yaşattığı kan dolu vakitlerin ardından, oğlu Avad babası Jiran'ı öldürüyor ve Carja'nın başkenti Meridian'ı ele geçirerek 14. Güneş Kralı oluyor. Babasının bozduğu bu sistemi düzeltebilmek, insanlarla barış ve birlik içerisinde yaşamak için çaba sarf ediyor. Meridian, Avad zamanında büyük gelişim sarf ediyor ve özellikle yaptırılan asansör ile tüccarların merkezi haline geliyor.

    Oseram, savaşçı bir kabile, güçlüler ve metal işçiliğinde fazlasıyla gelişmiş durumdalar. Carja ile ittifak halindeler ve Carja'dan sonra ki en güçlü ikinci kabile durumundalar. Anlaşılması zor insanlardan oluşuyor. Oyun boyunca yardım aldığımız ve yardım ettiğimiz Erend, bir Oseram savaşçısıdır.

    Shadow Carja, aslında Carja kabilesine ait insanlardan oluşuyor olmasına rağmen, daha çok deli kral Jiran'ın diğer kabilelere karşı saldırıları esnasında çok aktiflerdi. Ancak Avad, tahta geçince onu reddedip ayrıldılar ve kendilerine Shadow Carja dediler. Carja'nın aksine Güneş'e değil, Güneş Tutulmasına bağlılar. Başkent olarak da haritanın en batısındaki Sunfall şehrini belirlediler. Sylen'ın manipüle etmesi ile birlikte Shadow Carja insanları daha sonra Hades'e yardım eden Ecplise grubunu oluşturdu. Kral olarak da Avad'ın küçük kardeşi Itamen'i tahta oturtmuşlardır, ancak Itamen çok küçük yaşta olduğu için bazı kişiler tarafından yönlendiriliyordur.

    Utaru, kendileri hakkında fazla bilgi olmasa da tarımla uğraşan bir kabile olduğu biliniyor, özellikle Jiran'ın katliamları yüzünden büyük acılar çeken kabilelerden biri.



    Horizon: Zero Dawn ile ilgili bilgiler


    -Horizon, 2011 Yılından beri geliştiriliyor. Killzone:Shadow Fall'un bitimiyle bu süreç hızlandırılmış
    -Oyunun hikayesi en gizemli tarafı. İnsanların yaşadığı dönem "Old Ones" olarak geçiyor. Oyunun geçtiği dönem ise olaylardan 1000 (bin) yıl sonrasını konu alıyor
    -Oyudaki ana hikayenin uzunluğu ortalama 30 saat civarında, zorluğa göre değişkenlik gösterse de genel oyun süresi 50-60 saat. Ancak oyunun Very Hard seviyesi ciddi anlamda zor olduğu için bu süre çok daha uzun olabilir
    -Oyunun başında seçilebilir 4 farklı zorluk seviyesi mevcut; Easy, Normal, Hard, Very Hard
    -NG+ yok, ancak oyunu bitirdiğinizde haritada dolaşmaya ve yapmadığınız görevleri tamamlayabiliyorsunuz
    -Ana karakterimizin ismi Aloy isimli bir kız
    -Oyunun hikayesinin yazarı Fallout: New Vegas ve Shadow of Mordor oyunlarının yazarı olan John Gonzalez
    -Oyun herhangi bir multiplayer modu desteklemiyor
    -Foto mod yer alıyor.
    -Haritanın bazı noktalarında kamp ateşi bölgeleri var, orada quick ya da manuel save yapılabiliyor
    -Haritada herhangi bir yükleme ekranı bulunmuyor
    -FarCry ya da Assassin's Creed'de yüksek yerlere tırmanarak haritayı açar ve detaylandırırdık. Horizon'da da uzun boyunlu makineler (Tallneck) bu işe yarıyor. Kafasına tırmanarak o makinenin gezdiği bölgedeki detayları haritada açıyoruz
    -Corrupted (bozulmuş) makinelerin olduğu bazı bölgeler var, oraları bozulmuş makinelerden temizleme görevleri yer alıyor
    -Cauldron adında dungeon(zindan) mantığında yapılmış görevler mevcut. Bunlar bulmaca ve zorlu düşmanlarla dolu yerler ve amacınız merkeze ulaşıp, bilgiyi edinmek
    -Zırh ve silahlar üzerinde geliştirme imkanı mevcut, Witcher 3'deki slot sisteminin oldukça benzeri bir sistem var
    -Yine Witcher 3'deki gibi etraftan gerekli kaynakları bularak tuzak ve iksir yapma imkanı da yer alıyor
    -Taşıma kapasitesini geliştirme işi biraz ilginç, genelde RPG oyunlarında ya çanta bulur ya da stat geliştirerek tüm taşıma kapasitesini arttırırız ama burada her şey için ayrı ayrı geliştirme yapmak gerekiyor. Yani genel bir kapasite yok, silahların çantası ayrı, zırhların ayrı, cephanenin ayrı, iksirlerin ayrı vs. Bunları geliştirmek için de gerekli kaynakları topluyorsunuz
    -Yetenek ağacı üç kısımdan oluşuyor. Prowler (gizlilik unsurlarını artıran kısım), Brave (silahların vurduğu hasarı artıran kısım), Forager (bir şeyleri hazırlama ve çevreye uyum ile alakalı kısım)
    -Haritanın bazı bölgelerinde seyyar satıcılar da yer alıyor. Bunlardan zırh, silah, cephane kaynak araç gereçleri, tuzak, iksir ve hazine kutuları satın alabiliyor ve eşya satabiliyoruz. Hazine kutularından çeşitli eşyalar çıkıyor.
    -Zırh tipleri birbirinden oldukça farklı görünüm ve özelliklere sahipler. Mesela satıcıdan alınabilen dört farklı zırh var, üçü uncommon (yeşil) bir tanesi rare (mavi) seviyesinde. Bunlardan biri dayanıklılığı artırılmış ve kutsal mekanlarda test edilerek tüm elementlere karşı dirençli hale getirilmiş. Bir diğer uncommon zırh ise gizlilik yapabilmeyi kolaylaştırıp, daha zor fark edilmeyi ve duyulmayı sağlıyor. Üçüncü uncommon zırh direk yakın mesafe saldırılara karşı koruma sağlıyor. Son rare seviyesindeki zırh ise gizlilik seviyesini artıran zırhın gelişmiş versiyonu.


    Dövüş mekaniği

    -Aloy düşmanları tarayarak onların zayıf noktasını, hangi elemente karşı dayanıksız olduğunu öğrenebilir. Yine bu sayede birçok eşya ile ilgili detaylı bilgiye, NPC ya da devriye bölgelerinin izlerine ulaşabilir ve makinelerin gezdiği yolları görerek onlara tuzak kurabilirsiniz.
    -Zırhların zayıf noktasına ateş edebilir ya da düşmanınızın silahına ateş ederek onu yerinden sökebilir ve rakibinize karşı kullanabilirsiniz
    -Makineleri kontrol ederek kendi safınıza çekebilir, binek olarak kullanabilir ya da mücadele esnasında size yardım etmesini sağlayabilirsiniz.
    -Bir düşmanı indirmek için birçok yol var. İster onunla direk mücadeleye girişerek indirebilir, ister hackleyerek kontrol edebilir, isterseniz de tuzak kurabilirsiniz.
    -İndirdiğiniz düşmanları arayarak, onlardan çıkan kaynakları Silah ve Zırhlarınızı geliştirmek ya da craft yapmak için kullanabilirsiniz.
    -Çevre koşulları avantaj yakalamak için kullanılabilir
    -Her düşmanın bulunduğu bölge farklılık göstermekte bu yüzden de ona göre hareket etmeniz gerekir


    MAKİNELER

    Oyunda 25 farklı tip makine yer alıyor.



    Watcher


    Strider


    Grazer


    Scrapper


    Red Eye Watcher


    Broadhead


    Lancehorn


    Longleg


    Trampler


    Sawtooth


    Shell-Walker


    Fire Bellowback


    Freeze Bellowback


    Charger


    Stalker


    Glinthawk


    Corrupter


    Ravager


    Snapmaw


    Rockbreaker


    Behemoth


    Thunderjaw


    Stormbird


    Deathbringer


    Tallneck


    Corrupted Machines



    CAULDRON


    Bazı bulmacalar ve düşmanları geçip, sonunda da boss ile kapışarak tamamladığımız, mmorpg oyunlarındaki zindan mantığında yapılmış görevler. Ancak oyunun kendi mekaniği içerisinde çok büyük öneme sahipler. Bu görevleri tamamladıkça oyunda kontrol edebileceğimiz makinelerin sayısı artıyor.

    Toplam 5 çeşit Override sistemi olsa da oynanabilir 4 farklı Cauldron mevcut,

    -PSI, oyundaki Womb of the Mountain ana görevini tamamladıktan sonra elde ediyoruz. Tallneck, Watcher, Stider, Broadhead, Charger
    -Cauldron Sigma, Level 8 - Sawtooth, Scrapper, Grazer, Lancehorn
    -Cauldron RHO, Level 12 - Trampler, Shell-Walker, Snapmaw, Longleg, Ravager
    -Cauldron XI, Level 18 - Glinthawk, Freeze Bellowack, Stalker, Behemoth, Fire Bellowback
    -Cauldron Zeta, Level 20+ - Stormbird, Thunderjaw, Rockbreaker



    OYUNDAKİ LEVEL SİSTEMİ

    Karakter ve Item level'leri birbirinden ayrılıyor. Karakter maksimum lvl 50. oluyor.

    Item level ise kendi aralarında dört farklı değere sahip;

    Yeşil (Uncommon) - ortalama
    Mavi(Rare) - iyi
    Mor (Very rare) - çok iyi



    SİLAHLAR VE ÖZELLİKLERİ

    Temel olarak kullanılabilir iki tip silah mevcut. Yay ve mızrak.

    Mızraklar,

    klasik yakın mesafe dövüşleri için kullandığımız bir silah olmakla beraber, aynı zamanda makineleri kontrol etmek için de kullandığımız bir araç. Oyundaki yeni bir mızrak satın alma ya da mod takma imkanı yok. Çok uzun bir süre aynı mızrak ile oynanıyor.

    Sylen's Lance (Sylen'ın Mızrağı)

    Ancak ana görevlerden biri olan The Mountain That Fell görevini tamamladıktan sonra hem hasar gücü daha yüksek olan hem de elektrik saldırısı yapan very rare (mor) bir mızrak elde ediyoruz.


    Yay tipleri,

    oyunun ana silahı konumunda ancak basit bir yaydan ibaret değil. Toplam 7 farklı versiyonu var ve bu versiyonlar kendi içerisinde de farklı değerlere ayrılıyor

    -Sling, bildiğimiz sapan mantığında çalışan bir silah, çeşitli elementlere sahip bombalar atıyor ve bu bombaların etkisi geniş alana yayılıyor
    -Blast Sling, Normal Sling silahından daha yavaş, element saldırısı yapmıyor. Atıldığı noktadan çok daha geniş bir alana yayılarak yüksek darbe hasarı veriyor
    -Ropecaster, düşmanları halat vasıtası ile yere sabitleyip düşürmeye yarayan bir silah, düşmanın boyutu ne kadar büyükse düşürmek için daha fazla halat harcıyorsunuz
    -Tripcaster, iki çapa arasına gerilmiş bir tel kurmanızı sağlıyor, bir çeşit tuzak silahı
    -Hunter Bow, düşük hasar veren ama hızlı kullanımı olan bir yay tipi, orta mesafede etkili
    -War Bow, yeniden doldurması hızlı olan düşük hasarlı bir yay, en önemli özelliği element tipi saldırılar yapıyor
    -Sharpshot Bow, oyunun sniper tipindeki silahı, uzun mesafeler için kullanılıyor, yeniden doldurması yavaş ama çok yüksek hasar verir
    -Rattler, çoklu kısa oklar atan bir yay, yakın mesafede çok güçlü


    Oyunun item level değerinden bahsetmiştim. Yaylar da kendi içerisinde 4 farklı model ve seviyeye ayrılıyor.

    Ana modeller bu şekilde sıralanıyor,

    -Sling (Yeşil-Uncommon)
    -Carja Sling (Mavi-Rare)
    -Shadow Sling (Mor-Very Rare)


    Lodge Silahları

    Bunların dışında bir de her silah için olmayan Lodge adında bir model mevcut. Lodge oyunun en iyi silah seviyesidir.

    Lodge silah tipini Meridian bölgesindeki Hunting Lodge görevlerinden elde ediyoruz.

    Oyundaki 5 faklı Hunting Grounds görevlerindeki Half Sun (Bronz), Full Sun (Gümüş), Blazing Sun (Altın) seviyelerini tamamladığınız vakit,

    -Lodge Blast Sling
    -Lodge War Bow
    -Lodge Ropecaster

    silahlarını kazanıyorsunuz.

    Silahların daha iyi versiyonlarını elde etmek için bölgelerdeki satıcılar ile muhatap oluyorsunuz. Her satıcı kendi bölgesindeki en iyi eşyaları satıyor ancak bölge içerisindeki satıcıların hepsi aynı şeyi sattığı için tek tek kontrol etmenize gerek yok. Yeni silah ya da zırh almak için farklı bir bölgeye geçmeyi bekleyin.

    Tüccarlardan eşya satın alabilmek için hem Shards hem de nadir düşen gerekli kaynaklarından bazılarını bulmanız gerekiyor. Örneğin, Shadow Sharpshot alabilmeniz için 800 Shards ve 1 Sawtooth Heart vermeniz lazım. Bazı itemler sık düşmüyor, bunun için biraz farm yapmanız gerekecek.


    Tearblaster silahı

    Bu, oyun içerisinde elde edebileceğiniz en güçlü silah. Açıklamak gerekirse Sharpshot bow'daki tearblast ok tipinin silah versiyonu diyebiliriz ve tek atışla makinelerin zırhlarını parçalayabiliyorsunuz. Ancak tüccarlardan alınabilen bir silah değil, bazı görevleri yerine getirmek gerekiyor.


    -Nora bölgesindeki Hunting Ground'un üç testini de Blazing Sun (altın) yapmanız gerekiyor.
    -Ardından konuşma seçeneklerinde Hunting Lodge seçeneği beliriyor, bu konuda bilgi aldığınız da ise Hunting for the Lodge görevi açılıyor.
    -Bu görev Meridian'da ve oraya gittiğiniz de Ahsis ile konuşuyor ve Hunter's Blind görevini alıyorsunuz.
    -Hunter's Blind görevi bittiğinde ödül olarak Tearblaster silah kutusu veriliyor. Bunu da menüdeki Treasure Box kısmından açarak silahı elde ediyoruz.


    Cephane / Ok ve Bomba tipleri


    Hunter Arrow - Darbe hasarı düşük ve darbenin parçalama etkisi zayıftır / Hunter Bow, Carja Hunter Bow ve Shadow Hunter Bow silahlarında kullanılır
    Hardpoint Arrow- Darbe hasarı ortalama ve darbenin parçalama etkisi yüksektir / Shadow Hunter Bow
    Harvest Arrow - Düşük hasar verir ama makinelerin parçalarını yüksek hassasiyete ile yerinden söker ve bu parçalar başka şeylere ek kaynak sağlar / Shadow Sharpshot Bow
    Shock Arrow - Elektrik hasarı verir / War Bow, Carja War Bow, Shadow War Bow
    Fire Arrow - Sık kullanıldığında düşük ateş hasarı ve darbe hasarı ise ortalama ateş hasarı verir / Carja Hunter Bow, Shadow Hunter Bow
    Freeze Arrow - Buz hasarı verir / Carja War Bow, Shadow War Bow
    Precision Arrow - Darbe hasarı yüksek ve darbenin parçalama etkisi ortalamadır / Sharpshot Bow, Carja Sharpshot Bow ,Shadow Sharpshot Bow
    Tearblast Arrow - Hasar vermez ama darbeden sonra ki parçalama etkisi çok yüksektir / Carja Sharpshot Bow, Shadow Sharpshot Bow
    Metal Bolt - Beşli küçük oklar fırlatır, her ok düşük darbe hasarı ve parçalama etkisine sahiptir / Rattler, Carja Ruttler, Shadow Ruttler
    Shock Bolt - Beşli küçük oklar fırlatır, her ok düşük elektrik hasarı ve darbe etkisi vardır. Yakın mesafe hedefler için idealdir. / Carja Rattler, Shadow Rattler
    Shock Wire - Hasar vermez ama elektrik şiddeti çok yüksektir / Tripcaster, Carja Tripcaster, Shadow Tripcaster
    Fire Wire - Ateş şiddeti çok yüksektir ama patlamadan sonra düşük ateş hasarı verir / Shadow Tripcaster
    Blast Wire - Yüksek patlayıcı etkisi olan hasar verir / Carja Tripcaster, Shadow Tripcaster
    Tie Rope Light - Düğümlenen makineleri 90 saniyede düşürür / Ropecaster
    Tie Rope Medium - Düğümlenen makineleri 90 saniyede düşürür. Buradaki halatlar güçlü olduğu için daha az atış yaparsınız. / Carja Ropecaster

    Shock Bomb - Elektrik hasarı verir / Carja Sling, Shadow Sling
    Fire Bomb - Ateş hasarı verir / Shadow Sling
    Blast Bomb - Patlayıcı etkisi var / Blast Sling, Carja Blast Sling, Shadow Blast Sling
    Freeze Bomb - Buz hasar verir / Sling, Carja Sling, Shadow Sling
    Sticky Bomb - Atıldığı yere yapışan bir bomba tipi / Carja Blast Sling, Shadow Blast Sling




    OUTFITS - ZIRHLAR ve ÖZELLİKLERİ

    -Nora Survivor, Kutsal bölgelerin zorluklarına karşı test edilmiş bir zırh, dayanıklılık ve tüm elementlere karşı koruma sağlar
    -Nora Silent Hunter, Gizlilik için yapılmış bir kıyafet, düşmanlar tarafından duyulmayı ve görülmeyi zorlaştırır
    -Nora Protector, Nora'nın cesaret zırhı, yakın mesafe saldırılara karşı koruma sağlar
    -Banuk Ice Hunter, Kuzeylilerin vazgeçilmez kıyafeti, soğuğa karşı dirençli ve buz elementinin verdiği hasarı düşürür
    -Banuk Sickness Eater, Kadim makinelerin yağlarına batırılmış kumaş ve kablolarla yapılmış Banul Shaman'larının kıyafeti, Corruption (bozulmuş makineler) hasarını düşürür
    -Carja Silks, Meridian bölgesindeki en iyi ipek ve derinin makine parçaları ile birleştirildiği bir kıyafet, koruma özelliği çok düşük ama özelleştirilebilir yapıdadır, üç adet mod slotu mevcut
    -Carja Blazon, Carja soylularının giydiği, bitki yağı ile güçlendirilen deriye sahip zırh. Ateş elementine karşı koruma sağlar
    -Oseram Sparkworker, Kıyafetin üzerindeki teller ve deri parçaları elektrik saldırılarına karşı koruma sağlar
    -Oseram Arrow Breaker, Çivili deri ve dövülerek güçlendirilmiş bir zırh, hızlıca fırlatılan saldırı tiplerine karşı koruma sağlar
    -Shadow Starlwart, Kör olma ve yüksek ses dalgalarına karşı koruma sağlar. Özelleştirme seçeneği yüksektir, üç adet mod slotu mevcut.


    Silahlarda olduğu gibi zırhlar için de model ve seviyeler mevcut. Her zırh kendi içerisinde farklı seviyeye ayrılıyor.

    Örneğin,

    -Nora Silent Hunter Light (Uncommon)
    -Nora Silent Hunter Medium (Rare)
    -Nora Silent Hunter Heavy (Very Rare)


    SHIELD-WEAVER ZIRH



    Saymış olduğum bu zırhların dışında bir de Shield-Weaver adında bir zırh mevcut. Bu zırh oyunun en iyisi, çünkü üzerinde özel bir kalkan yer alıyor ve saldırılara karşı belli bir süre hasar almanızı engelliyor. Kalkan kırılınca kısa bir süre sonra tekrar şarj olup aktifleşiyor. Çok ciddi saldırılardan dahi sizi sorunsuz kurtarabiliyor.

    Almak için şunlar yapılıyor,

    -İlk olarak çocukken düştüğümüz mağarada bir Power Cell buluyoruz
    -Oyunun başlarındaki The Womb of the Mountain ana görevi esnasında gizlenmiş odalardan birinde bir başka Power Cell buluyorsunuz. Buradakini alınca Ancient Armory adında bir yan görev açılıyor. Ancak bu görevdeki Power Cell'i gizlendiği için kaçırma ihtimaliniz var, böyle bir durumda mekana tekrar giriş için gece vakti gelindiği kapısının açık olduğu söyleniyor, denemediğim için bilmiyorum. Bu da olmazsa oyunun sonlarına doğru tekrar geliyorsunuz bu mekana, o zaman alabilirsiniz.
    -Ancient Armory'e gittiğinizde iki farklı bir kilit sistemi ile karşılaşıyoruz.
    -Birinci kilitli sisteme sahip olduğumuz iki Power Cell'i yerleştirerek sistemi çalışır hale getiriyoruz.
    -Focus ile tarama yaptığınızda sağ tarafta bir çeşit numaralar olduğunu görüyorsunuz. Bu numaralar saat vasıtası ile yön gösteriyor.
    -1200 - Öğlen 12 yukarı
    1500 - Öğlen 15 sağ
    1800 - Akşam 18 aşağı
    2100 - Akşam 21 sol
    0000 - Gece yarısı yukarı
    -İlk kilidi bu şekilde açıyoruz, ancak odanın diğer tarafında ikinci kilit sistemi yer alıyor. Onun için 3 adet Power Cell'e daha ihtiyaç var.
    -O Power Cell'ler ise üç ana görevden elde ediliyor
    -Maker's End
    -The Grave-hoard
    -The Mountain That Fell
    -İkinci odadaki kilit içinse yine focus ile taradığınızda bazı rakamlar göreceksiniz. Bunlar da açı vasıtası ile yön gösteriyor
    -90 derece sağ
    270 derece sol
    360 derece yukarı
    450 derece sağ
    630 derece sol


    Zırh örnekleri

    Zırhların görünümleri birbirinden farklı olsa da, kendi içlerindeki geliştirmeler arasında çok belirgin farklılıklar yok. Ancak Carja Silks gibi özelleştirmeye daha fazla imkan sağlayan zırhlar da mevcut, o tip zırhların ne gibi farklılıkları olacak şimdilik meçhul.








    Modifications - Eşyaları geliştirme



    Bu sistem aslında Witcher 3'deki Rün sistemine oldukça benziyor. Mevcut silah ve zırhlarınızın slot bölümlerine mod takarak, çeşitli geliştirmeler yapıyorsunuz. Bu modlar kullandığınız silahın verdiği hasarı arttırabilir ya da giydiğiniz zırhın herhangi bir düşmana ya da elemente olan direncine etki eden mod da olabilir.

    Önemli bilgi, her silaha istediğiniz her modu takamıyorsunuz. Her silahın sahip olduğu hasar tipleri var ve bu hasar tipleri ne ise onunla ilgili olan modlar kullanılabiliyor.

    Eşyaların seviyelerine göre sahip oldukları slot sayısı da değişiyor,

    Uncommon eşyalar 1 Slot
    Rare eşyalar 2 Slot
    Very Rare eşyalar 3 Slot

    Kullanabildiğimiz mod çeşitleri ise şunlar,

    Freeze Coil - Buz etkisini arttırır
    Damage Coil - Ana hasarı arttırır
    Fire Coil - Ateş etkisini arttırır
    Shock Coil - Elektrik etkisini arttırır
    Handling Coil - Kullanım rahatlığını sağlar
    Tear Coil - Parçalama etkisini arttırır
    Resist Melee Attack - Yakın mesafe saldırılara karşı direnç sağlar


    Fast Travel

    Haritada kayıt yapma imkanı sunan kamp ateşi noktaları üzerinden hızlı seyahat edebiliyoruz. Haritada açmış olduğunuz kamp ateşine (yeşil renk gözükür) R2 tuşu ile gidebilirsiniz. Bu konuda oyun iki tip Fast Travel imkanı sunuyor. Biri sınırlı, biri sınırsız.

    Oyunun başlarında sınırsız imkanına sahip değilsiniz. O yüzden başlangıçta hızlı seyahat imkanından yararlanabilmek için ya satıcılardan "Fast Travel Pack" satın alacaksınız ya da "Crafting" bölümünden "Fast Travel Pack" yapmanız gerekiyor.

    Craft için de,

    Ridge-Wood x15
    Fatty Meat x1
    Bony Meat x1

    malzemelerine ihtiyacınız var. Bu malzemelerden çok fazla toplarsanız, teknik olarak sınırsız fast travel imkanına da sahip olduğunuz söylenebilir.

    Ancak oyunun ana hikayesinde ilerleyip, Daytower bölgesinden sonra gelen Greatrun Hunting Ground bölgesindeki satıcı ile konuştuğunuzda size "Golden Fast Travel Pack" imkanını sunuyor.

    Bunun için,

    Metal Shards x50
    Fox Skin x1
    Fatty Meat x10

    kaynaklarını harcayarak satın alabiliyorsunuz. Bu sayede bir daha hızlı seyahat için craft yapma ve kaynak harcama durumunda kalmıyorsunuz.


    Tüccarlar



    Oyunun birçok bölgesinde seyyar satıcılar yer alıyor. Onlarla oyunda elde ettiğiniz Shard (oyun içi para birimi) ve makinelerden düşen çeşitli eşyalar ile alışveriş yapıyorsunuz. Bu satıcılardan Silah, Zırh, Kullanılabilir kaynaklar, Tuzak, İksir, Cephane ve Hazine kutuları satın alabiliyorsunuz. Ayrıca siz de istediğiniz eşyaları yine bu tüccarlara satabiliyorsunuz. Her tüccar kendi bölgesinin en iyi eşyalarını satıyor, fakat aynı bölge içerisindeki tüm tüccarlar aynı eşyalar mevcut. Yeni bir şey görmek ya da daha güçlü bir silah, zırh almak için farklı bir bölgeye geçiş yapmanız lazım.

    Ancient Vessel, Banuk Figure, Metal Flower

    Oyunda toplanabilir üç farklı eşya var. Bu eşyalar sadece toplamaktan ibaret değiller. Meridian'da bu eşyalar karşılığında size özel hazine kutuları veren tüccarlar yer alıyor. Bu kutulardan Shard, mod, çeşitli kaynak tipleri gibi çok sayıda farklı eşyalar çıkıyor.

    Ancietn Vessel için gidilmesi gereken tüccar,




    Banuk Figure için gidilmesi gereken tüccar,




    Metal Flower için gidilmesi gereken tüccar,





    Stranded Neckless, Stranded Figure, Stranded Shackless


    Bu üç eşya ana görevler esnasında toplanıyor ve Meridian'daki bir satıcı ile takas yapılıyor. Karşılığında alınan "Gizemli Kutu" size mod, shard gibi eşyaların yanı sıra bir de "Warm Sack (ısıtılmış çoraplar)" adında bir eşya daha veriyor.




    Ancak asıl ilginç olan kısım bu Stranded eşyalarının aslında bir Easter Egg olması. Bilindiği üzere oyunun grafik motoru Decima Engine, Hideo Kojima'nın yeni oyunu Death Stranding'de de kullanılıyor. Ayrıca bu motor GG ve Kojima Production işbirliğinde geliştiriliyor. Oyuna eklenen bu üç eşyanın simgesi de Kojima Production ikonu ile aynı. Kutudan çıkan çorapların ne anlama geldiğini bilmiyorum ama sanırım iki firma arasındaki bir detay.




    Shards

    Hem craft yapmak için kullanılan hem de satıcılardan eşya almak için gerekli olan oyun içi para birimi ve oyunda en sık karşılaştığınız materyal. Çoğunlukla indirdiğiniz makinelerden ve haritanın birçok bölgesine yerleştirilmiş olan loot kutularından buluyorsunuz. Satıcıya eşyalar satarak Shard miktarını arttırabilirsiniz, bu konuda makinelerden rastgele düşen Machine Core en değerli satılabilir eşyaların başında geliyor.


    Treasures Boxes - Hazine Kutuları

    Çok sayıda hazine kutusu yer alıyor. Bunların içerisinden shard, kaynak, potion, mod, silah gibi çeşitli eşyalar düşüyor. Kutular da aynı silah ve zırhlar gibi seviyelere sahip, gri, yeşil, mavi, mor renge sahip kutular var. En değerli eşyalar mor kutulardan düşüyor.


    Mounts - Binekler

    Haritada gezerken kullanabileceğimiz belirli bir bineğimiz yer almıyor. Bunun için Override denilen yeteneği kullanarak makineleri yeniden düzenliyor ve kontrol ediyoruz. Bu sayede onları hem binek olarak kullanıyor hem de dövüşlerde bize yardım etmelerini sağlıyoruz. Binek olarak kullanılabilir üç makine mevcut,

    -Broadhead
    -Strider
    -Charger


    İksirler ve Tuzaklar

    Resist Shock Potion - Elektrik hasarına karşı 90 saniyelik %75 direnç sağlar
    Resist Freeze Potion - Buz hasarına karşı 90 saniyelik %75 direnç sağlar
    Resist Fire Potion - Ateş hasarına karşı 90 saniyelik %75 direnç sağlar
    Antidote - Corruption hasarına karşı 60 saniyelik %100 direnç sağlar
    Health Boost Potion - Sağlığınızı yeniler ve kısa süreli olarak mevcut sağlık seviyenizin 150 puan üzerinde sağlık verir
    Health Potion - 150 puan sağlık verir
    Full Health Potion - Sağlık barınızı tamamen yeniler

    Shock Trap - Düşman yaklaştığında patlar. Hasar vermez, ancak yaydığı elektrik etkisi ile düşmanın bir süre hareket etmesini engeller
    Detonating Blast Trap - Kullanıcı tarafından patlatılır. Yıkıcı bir patlamaya sebep olur ve etki alanı içerisindeki herkes zarar görür
    Blast Trap - Düşman yaklaştığında patlar. Yıkıcı bir patlamaya sebep olur ve etki alanı içerisindeki herkes zarar görür


    SKILLS - YETENEK AĞACI

    Yetenek ağacı üç farklı kısımdan oluşuyor. Prowler, Brave ve Forager.

    Prowler

    Bu yetenek ağacı karakterin gizlilik bazlı hareketlerinde ve dövüş yeteneklerinde geliştirmeler yapar.





    Brave

    Bu yetenek ağacı direk olarak karakterin dövüş yeteneklerini geliştirmeye odaklıdır. Bu beceriler silahların verdiği hasarı ve isabet oranını da arttırır.





    Forager

    Bu yetenek ağacı destek odaklı yetenekler barındırır. Bunlar içerisinde pasif yetenekler, sağlık geliştirmeleri ve karakterin çevre ile düşmanlardan daha çok kaynak bulmasına yardımcı olur.





    Skill dağılımı nasıl olmalı?

    İlk olarak bu beş yeteneği açın,

    -Silent Strike
    -Healer
    -Gatherer
    -Herbalist
    -Scavenger

    Ardından eğer gizlilik odaklı oynuyorsanız bu sırayı izleyin,

    -Silent Drop
    -Low Profile
    -Concentration
    -Strike from Above
    -Critical Hit
    -Lure Call
    -Critical Hit+
    -Combat Override
    -Ammo Crafter
    -Double Shot
    -Scavenger+
    -Strike from Below
    -Strong Strike
    -Leader Strike
    -Strong Strike+
    -Triple Shot

    Eğer yakın çatışma odaklı iseniz bu sırayı,

    -Concentration
    -Critical Hit
    -Precision
    -Critical Hit+
    -Precision+
    -Knock Down
    -Heavy Lifter
    -Ammo Crafter
    -Disarm Traps
    -Scavenger+
    -Tinker
    -Strike from Below
    -Strong Strike
    -Leader Strike
    -Strong Strike+


    Burada yazılı olmayan diğer yetenekleri ise keyfinize göre istediğiniz zaman açabilirsiniz.



    HUNTING GROUNDS

    Kısaca kendinizi sınama yerleri denilebilir. Zaman sınırı olan çeşitli görevleri, olabilecek en hızlı şekilde tamamlamaya çalışıyorsunuz. Üç farklı madalya tipi var,

    Half Sun - Bronz
    Full Sun - Gümüş
    BlazinG Sun - Altın

    Her biri için ayrı ayrı XP ve hazine kutusu kazanıyorsunuz.


    Toplam 5 farklı Hunting Grounds yer alıyor,

    *Nora Hunting Grounds Lvl 8
    *Valleymeet Hunting Grounds Lvl 18
    *Spurflints Hunting Grounds Lvl 18
    *Greatrun Hunting Grounds Lvl 20
    *Sun Furrows Hunting Grounds Lvl 30

    -Nora

    1-Grazer'ların tüplerini patlatın
    2-Makineleri kütük tuzakları ile öldürün
    3-Grazer'ları Carja Tripcaster ile öldürün

    -Valleymeet

    1-Strider tüplerini Ateş okları ile indirin
    2-Bellowback'i stun'layın (hareketsiz kılma- Şok saldırısı ile yapılıyor) ve alt kısmındaki tüpleri patlatın
    3-Makineleri önce dondurun sonra öldürün

    -Spurflints

    1-Watcher'ları sessizce öldürün
    2-Stalker'ları öldürün
    3-Shell-Walker sandıklarının içindeki eşyaları alın

    -Greatrun

    1-Ropecaster kullanarak Trampler'ları düşürün
    2-Watcher cesetlerini loot yapın
    3-Ropecaster kullanarak Glinthawk'ları düşürün

    -Sun Furrows

    1-Ravager'ın üzerindeki silahı düşürüp alın ve makineleri öldürün
    2-Thunderjaw'ın üzerindeki disk launcher silahını düşürüp alın ve Ravager'ları öldürün
    3-Ravager'ları kontrol edin ve Thunderjaw'ı öldürün



    Ayarlar - HUD

    Ekranda gözükmesini istediğiniz her şeyi kapatabiliyor, sürekli açık tutabiliyor ya da dinamik yaparak belli şartlar altında gözükmesini sağlayabiliyorsunuz.



    -Pusula
    -Düşman fark ettiğinde ortaya çıkan ikon
    -Düşmanın sağlık barı
    -Gizlilik sembolü
    -Karakterin sağlık barı ve sağlık çantaları
    -XP barı
    -Görev bulucu
    -Etkisi olmayan görev bulucu
    -Silahlar ve cephane
    -Araç gereçler ve iksirler
    -Çanta
    -Oksijen barı
    -Override barı (sanırım makineleri kontrol etmeye çalışırken ortaya çıkan)
    -Stok günlüğü
    -Konsantrasyon bildirisi


    Oyunun zorluğu hakkında

    Oyun başlangıçta Easy, Normal, Hard, Very hard seçenekleri sunuyor olsa da oyunun hard ve very hard seviyelerinde Souls serisine yakın bir zorluk sunduğu belirtiliyor. Eğer dikkatli oynanmazsa normal seviyede de oldukça zorluyormuş. Oynayanların konu ile ilgili yaptığı ufak deneme de zorluk farkı açıkça belli oluyor.

    Düşman olarak da Scrapper adlı makinenin üzerinde deneme yapılmış.




    Karakterin zayıf yakın saldırısı,

    normal 37
    hard 32
    very hard 28 hasar veriyor

    güçlü yakın saldırısı,

    normal 80
    hard 78
    very hard 68 hasar veriyor

    Scrapper'ın saldırısı ise,

    normal 1 bar sağlık
    hard 1,5 bar sağlık
    very hard 2 bar sağlık düşürmüş, karakterin toplam sağlık barı 4 gözüküyor ama ilerledikçe sağlık geliştiriliyor. Tabii sizinle beraber makineler de güçleniyor.

    Çok emin olmamakla birlikte normal seviyede düşmanların agresifliği daha düşük ve sizi zor fark ediyorlarmış. Hard ve Very Hard'da ise düşmanların davranışlarındaki fark pek anlaşılabilir değil. Ancak stun (kısa bir süre kıpırdayamama) ve vücutlarından parça koparmanın daha zor gibi gözüktüğünü belirtilmiş.

    Herb tomarlarını toplama konusunda da,

    normal %12-24
    hard %9-18
    very hard %7-14

    Bunlar dışında düşmanların sayısı, loot, xp, toplanabilir ıvır zıvırlarda seviyeler arasında fark yok.



    TROPHY LİSTESİ



    Tüm Trophy 'leri elde et
    9.15%

    Gizlice 10 makine öldür
    82.95%

    Strike from Above yeteneğini 3 kez kullan
    47.41%

    Dövüş esnasında makinelerden 10 parça kopar
    84.48%

    Zayıf noktası Ateş ya da Buz olan 10 makineyi doğru elementi kullanarak öldür
    37.59%

    Dövüş esnasında makinelerden 5 kez silah düşür
    31.18%

    7 farklı makineyi kontrol et (Override)
    33.30%

    30 insan düşmanı kafadan vur
    54.47%

    Nora bölgesindeki 23 Grazer maketini parçala
    11.95%

    Silah ya da kıyafete mod takın
    92.43%

    Tüm Acquisition tipi makineleri öldürün
    21.87%

    Tüm Recon tipi makineleri öldürün
    53.83%

    Tüm Combat tipi makineleri öldürün
    25.84%

    Tüm Transport tipi makineleri öldürün
    22.11%

    Level 10 olun
    80.71%

    Level 25 olun
    42.60%

    Level 40 olun
    21.06%

    Level 50 olun
    12.96%

    Tüm Yetenekleri öğrenin
    12.62%

    Tallneck'i tırmanın
    77.46%

    Haydut kamplarından birini temizleyin
    72.60%

    Cauldron bitirin
    60.40%

    Hunting Grounds üç görevinde en az Half Sun elde edin
    43.91%

    Hunting Ground üç görevinde Blazing Sun elde edin
    36.45%

    Corrupted bölgelerinden birini temizleyin
    69.55%

    Tüm Tallneck'lere tırmanın
    25.30%

    Tüm Haydut kamplarını temizleyin
    16.76%

    Tüm Cauldron'ları bitirin
    19.22%

    Tüm Hunting Grounds görevlerinde en az Half Sun kazanmış olun
    15.88%

    Tüm Hunting Grounds görevlerinde Blazing Sun kazanmış olun
    15.69%

    Tüm Corrupted bölgelerini temizleyin
    14.08%

    Makine kataloğunu tamamlayın
    18.48%

    Vantage points bulun
    54.06%

    Metal Flower bulun
    69.49%

    Banuk Figure bulun
    37.52%

    Ancient Vessel bulun
    74.16%

    Tüm Vantage point'leri toplayın
    13.13%

    Tüm Metal Flower'ları toplayın
    12.92%

    Tüm Banuk Figure'leri toplayın
    14.17%

    Tüm Ancient Vessel'leri toplayın
    15.60%

    Shield-Weaver zırhını eld edin
    15.15%

    Rost'un öğrettiklerini uygulayın (Ana görev)
    99.96%

    Nora bölgesindeki Sawtooth makinesini öldürün (Ana görev)
    92.20%

    Proving görevini tamamlayın (Ana görev)
    87.76%

    Nora bölgesindeki Corrupter ile savaşın (Ana görev)
    60.26%

    Maker's End'de geçmişi öğrenin (Ana görev)
    31.22%

    Eclipse grubunun bağlantısını kesin (Ana görev)
    22.63%

    Zero Dawn ile ilgili gerçeği keşfedin (Ana görev)
    20.15%

    Sacred Mauntain bölgesindeki saldırganlara karşı zafer kazanın (Ana görev)
    18.64%

    Mountain That Fell görevini araştırın ve en güçlü silahı elde edin (Ana görev)
    17.28%

    Tüm dostlar ile ittifak kurun (Sizden yardım isteyen herkese yardım edin - Toplam 13 dost yer alıyor ve The Looming Shadow görevinden önce yapılması gerekiyor)
    10.30%

    Makinelerin tehditini sonlandır (Ana görev)
    14.60%

    War Chief ile zafer kazan (Ana görev)
    62.26%

    Erend'e yardım et ve Meridian'ı düşmanlardan kurtar (Ana görev)
    25.73%

    Itamen'in Shadow Carja'dan kaçmasına yardımcı ol (Sunfall yan görevi)
    15.50%

    Redmaw'a karşı zafer kazanmak için Talanah'a yardım et (Hunter's Lodge görevleri)



    Aloy karakteri için daha önceden yapılmış tasarımlar











    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >







  • Çok net hatırlıyorum mustafa yiğit bütün özel oyunlar türkce altyazı ile gelecek demişti. Egerki böyle bir yapıma türkce gelmezse mustafa derhal istifa etmelidir. Yan gelip yatmakla youtube da geyik yapmakla olmaz bu işler..ohh neguzel ay sonu maaşlar primler yatsın ama sony nin 2017 deki en önemli ex oyununa türkçe gelmesin..sen ne iş yaparsın o zaman playstation türkiye?
    Witcher 3'e sonradan türkçe altyazi geliyorda, adamlar çok masraflı yaw gibi söylemde bulunmuyorda ey Sony sen ne masal anlatiyosun millete? Bedava mi veriyorsun oyunlari? Eşek yüküyle para kazaniyorsun? Ulan millet pro alabilmek icin didik didik magaza dolasiyor. Resmen yatiş ayagina oyun türkçe çıkmıyor.

    Buarada bu ülkede oyun satişlari dvd film satışlarından çok daha iyi bir noktada. Neden hiç bir film dagitimcisi aga yok ya çok pahali dublaj, biz alt yazi koyalim geciştirelim demiyor?? Kimseye masal anlatmasinlar, bu iş resmen Sony Tr'nin bir halt yiyememesinden kaynakli...
    co-op saçmalığı için sürüyle abuk subuk oyun var. gidin onları oynayın.

    single oyun kalmadı bu sığ düşünceler yüzünden.

    multiniz de batsın co-op'unuz da.

    single adamdır, gerisi madam.
    Konsol oyunculuğunun geldiği nokta içler acısı.
    Başlarda ps vs sega vardı. Eskiler hatırlar.
    Sonra ps vs xbox vardı.
    Xbox tarafı One ile donanımda zayıf kalınca ps vs pc oldu bir süre gündemde.
    Şimdi ise ps vs ps ile millet birbirini yiyor.
    Doku çözünürlüğü imiş, framerate imiş, aa imiş, fow muş.
    Bunlar konsol oyuncusunun derdi olmadı ki hiçbir zaman.
    Konsol ömrünü yarılamış, yılda bir tane kaydadeğer exclusive oyun anca çıkmış kimseden ses yok.
    Konsola gelen en kayda değer ex oyunun konusunda da benim konsolum senin konsolunu döver kavgası yapılıyor.
    Bütün kuşları sevdik, sırada leylek kaldı.
    Terli bıyıklı, hörül sesli, baba paralı fanatik ergenler konsol oyunculuğunu da kendine benzetti.
    Enis'in incelemesi onca zamandır oyun oynayan birine yakışmayacak derecede amatörce olmuş. Anlam veremediğim bir ön yargısı var oyuna karşı ve sürekli Skyrim, Witcher 3 karşılaştırması yapıp gömmeye çalışıyor. Bu doğrultuda yaptığı bazı eleştiriler haklı eleştiri değil. Çünkü Horizon, hem GG'nin hem de serinin birinci oyunu, her şey sıfırdan yaratılıyor. Skyrim, Elder's Scrolls'un beşinci oyunu, Witcher 3'de adı üstünde üçüncü oyun. Orada eski oyunlardaki tüm modelleri yeni oyuna taşıyabilme şansları var, üstüne bir de sıfırdan modeller yapıp sayıyı katlıyorlar. Horizon'un böyle bir imkanı mı var ki, düşman çeşitliliği konusunda ayarsız bir karşılaştırma yapabiliyor. Enis'in bu mantığı şu anlama geliyor; Kazu, her yeni Gran Turismo oyunun da sıfırdan 1000 tane araç modelliyor.

    Kusura bakmasın ama tam velet ağzı ile konuşuyor. "Düşman çeşitliliği binlerce değil" gibi bir cümle kurmuş. Böyle bir şey söylüyorsan önce örnek vermesi gerekiyor. Serinin beşinci oyunu Skyrim'de de yok ki o kadar, belki 100.

    Hadi buna mübalağa deyip geçelim, bitirdiği oyun için "makinelerin sayısı 10'dan fazla değildir" diyor. Henüz oynamadığım halde oyunun menüsündeki Notebook bölümüne keşfedilen makinelerin eklendiğini biliyorum.http://i.hizliresim.com/Qag0oZ.png Toplam 26 farklı makine var, hepsini açmamış olsa bile soru işaretlerini sayması dahi sayıyı öğrenmek için yeterli olacaktı.

    Combat sistemindeki eleştirisi de çok sığ mesela, o halde ben de Witcher 3'ü sadece kılıç sallıyoruz, crossbow ve bomba neredeyse hiç kullanılmıyor, büyüler az, taktik adına yapılabilen tek şey yağlar diye gömeyim. Horizon'da sadece ok atıyoruz deyip sonrasında en az 15 farklı saldırı seçeneği sayması da manidardı.

    Yine de çok da yadırgayamıyorum zira kendisi de söylüyor speed-run yaptığını, yan içeriklerin %40'ını tamamladığını, bir nevi oynamamış. Daha doğrusu oyunun keyfini çıkarmaya çalışmamış, "Nasıl Skyrim kadar iyi puan alır ya" kafasında oynadığı çok belli. O verdiği 8 puan da kendi puanı değil bence, yaptığı eleştirilerin sonunda şahsen 7 falan bekliyordum ama işte genel ortalaması 9 olan bir oyuna 7 verirse, iyi kötü bir saygınlığı var onu da kaybeder diye düşündü sanırım.
    Kasımda tr psn den verdiğim ön siparişi uk support a bağlanıp direk iptal ettirdim. Slogan belli "NO TÜRKÇE NAH PARA"

    Merlin tabıkıde öyle dıyecek egerki aksi birşey derse kim onları bedava yurt dısı fuarlarına gönderecek kim bedava oyun verecek arkadaslar??
    quote:

    Orijinalden alıntı: .Zatoichi.

    Videolar falan hoşuma gitti ama işin ucunda Guerilla olduğu için fazla ümitlenmek istemiyorum çünkü Kz oyunlarında fena hayalkırıklığı yaşamıştım.



    İnşallah bu sefer işlerin sadece grafik ile olmadığını idrak ederek oyunu geliştirirler.

    Alıntıları Göster
    Sonunda fps'den vazgeçtiler. Kim ne derse desin, konsol oyunu tps'dir arkadaş.
  • Yarbay
    4461 Mesaj
    güzel bekleyip görelim
    |
    |
  • Yarbay
    4019 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: dimitradon

    güzel bekleyip görelim
    Arkadaşlar PS Experience listesinde yer alacak SONY stüdyoları belli oldu!!

    Guerilla Games'in listede olması kafalara yeni bir IP geldiğinin kesinlik kazandığını gösteriliyor...

















    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emretor23 -- 2 Kasım 2014; 23:51:15 >
    |
    |




  • Yarbay
    2019 Mesaj
    PS EXPERİENCE nedir ?



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yarbay
    4019 Mesaj

    Kardeşim SONY'nin 6-7 Aralık tarihlerinde bir etkinlik düzenleyecek..

    Fuar gibi düşünebilirsin,oyuncular burada bazı oyunları test etme şansı yakalacak,developer(yapımcı ekiplerle)görüşme şansı yakalacaklar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emretor23 -- 2 Kasım 2014; 22:42:49 >
    |
    |
    yaki83 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    Önlerden.Ps experience ta uncharted4 ten sonra en çok merak ettiğim oyun.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Binbaşı
    1210 Mesaj
    Oyunun renk paleti ve karakter tasarimlari cok hosuma gitti insallah guzel bir oyun cikar karsimiza.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Yarbay
    4019 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Talat2106

    Oyunun renk paleti ve karakter tasarimlari cok hosuma gitti insallah guzel bir oyun cikar karsimiza.
    Günümüze kadar çıkan Playstation exclusivelerinden farklı olacağı kesin,muhtemelen PS Experience etkinliğinde karşımıza çıkacak

    Bu arada artık yeni resimler mesaj ile aktaracağım arkadaşlar işte dış basından topladığım 8 yeni resim








    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emretor23 -- 2 Kasım 2014; 23:35:16 >
    |
    |




  • Binbaşı
    1467 Mesaj
    Tasarimlar muazzam duruyor ama nasil bisey olacak hic kestiremiyorum



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    quote:

    Orijinalden alıntı: Dictattor

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    iğrenç bir oyuna benziyor
  • Yarbay
    3398 Mesaj
    Multi tabanlı bir oyun olacak gibi, rpg olsun taştan olsun



    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Yüzbaşı
    576 Mesaj
    Konsept calismalari cok basarili gercekten..



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Yarbay
    10771 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Alfred Kantorowicz

    Konsept calismalari cok basarili gercekten..
    Artwork gayet güzel ve değişik ama GG bence Sony tarafından pohpohlanan bir yapımcı olduğu için bu oyunda da bazı şeyler yine eksik gelecektir. Ellerinde KZ gibi bir seri olmasına ve 2. oyunla bayağı ses getirmelerine rağmen sonraki oyunlar bu oyunun başarısını yakalamaktan uzaktı. Benim için Crytec ne ise GG'de odur...
  • Binbaşı
    1747 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: OldReview

    Artwork gayet güzel ve değişik ama GG bence Sony tarafından pohpohlanan bir yapımcı olduğu için bu oyunda da bazı şeyler yine eksik gelecektir. Ellerinde KZ gibi bir seri olmasına ve 2. oyunla bayağı ses getirmelerine rağmen sonraki oyunlar bu oyunun başarısını yakalamaktan uzaktı. Benim için Crytec ne ise GG'de odur...

    Alıntıları Göster
    Gelecek temalı bir oyun olmasında ne olursa olsun.




  • Yüzbaşı
    509 Mesaj
    büyük ihtimalle çöp çıkacak :/



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yarbay
    4019 Mesaj

    Arkadaşlar hiçbir oyun çöp,iğrenç değildir....

    Üstelik SONY Exclusive lakap taktınız oyun
    |
    |
    Bahsedilenler: french press, mattiadestro kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    5647 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: d3vstator



    Artwork gayet güzel ve değişik ama GG bence Sony tarafından pohpohlanan bir yapımcı olduğu için bu oyunda da bazı şeyler yine eksik gelecektir. Ellerinde KZ gibi bir seri olmasına ve 2. oyunla bayağı ses getirmelerine rağmen sonraki oyunlar bu oyunun başarısını yakalamaktan uzaktı. Benim için Crytec ne ise GG'de odur...



    Konseptler güzele benziyor, sağlam bir şey gelebilir.
  • Yarbay
    10771 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Rai-gy



    quote:

    Orijinalden alıntı: d3vstator



    Artwork gayet güzel ve değişik ama GG bence Sony tarafından pohpohlanan bir yapımcı olduğu için bu oyunda da bazı şeyler yine eksik gelecektir. Ellerinde KZ gibi bir seri olmasına ve 2. oyunla bayağı ses getirmelerine rağmen sonraki oyunlar bu oyunun başarısını yakalamaktan uzaktı. Benim için Crytec ne ise GG'de odur...



    Konseptler güzele benziyor, sağlam bir şey gelebilir.



    Bakalim iste, acikcasi oyunu gormeden umutlanmak istemiyorum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OldReview -- 3 Kasım 2014; 23:53:07 >
  • BSC Editörü
    20985 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: OldReview

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rai-gy



    quote:

    Orijinalden alıntı: d3vstator



    Artwork gayet güzel ve değişik ama GG bence Sony tarafından pohpohlanan bir yapımcı olduğu için bu oyunda da bazı şeyler yine eksik gelecektir. Ellerinde KZ gibi bir seri olmasına ve 2. oyunla bayağı ses getirmelerine rağmen sonraki oyunlar bu oyunun başarısını yakalamaktan uzaktı. Benim için Crytec ne ise GG'de odur...



    Konseptler güzele benziyor, sağlam bir şey gelebilir.



    Bakalim iste, acikcasi oyunu gormeden umutlanmak istemiyorum...

    Alıntıları Göster
    yerimizi alalim
    |
    |




  • Yarbay
    4019 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Bloo.

    yerimizi alalim

    Alıntıları Göster
    SONY'DEN İDDİALI AÇIKLAMA,BAKALIM GUERİLLA GAMES NELER GÖSTERECEK!!!!



    http://leadergamer.com.tr/playstation-experience-playstation-oyuncularinin-hayallerini-gerceklestirecek-67451.html








    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emretor23 -- 5 Kasım 2014; 12:17:47 >
    |
    |




Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Instagram takipçi satın al
Radyo Dinle
Pubg mobile uc
Google Play Kodu, LOL RP, Oyun Satış Sitesi
kripto para haberleri
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR6
0,474
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.