Şimdi Ara

HONDA CİVİC HB 1.4 (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
309
Cevap
5
Favori
127.805
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • sayın drsancak,
    sizi boya konusunda uyarmak isterim. Çizik giderici pasta uygulayarak kaporta üzerindeki boya kalınlığını azaltıyorsunuz. Zaten ince olan boya tabakasını daha da incelterek dayanıklı olmayan bir boyayı güneş,kir, zift gibi olumsuz etmenlere karşı tamamen korumasız bırakmış oluyorsunuz. İlk bakışta faydalı bir işlem gibi görünsede bir kaç uygulamadan sonra kaçınılmaz olarak komple boya yapmanız gerekecektir bu da oldukça masraflı olacaktır. Bunun yerine fırçayla yıkamadan uzak durmanızı ve boya koruma uygulamasını her yıl tekrar etmenizi öneriyorum.
    Mpx 200 isimli arkadaşa da verdiği bilgilerden dolayı teşekkür ediyorum. Arabamı alalı 18 ay oldu her gecen gün iyi ki almışım diyorum. Hele 2012 modelin en son çıkan casus fotoğraflarını gördükten sonra :))
  • araç az yakıyor evet, fakat dizele alışanlara yine de yüksek.
    Peki bu araca lpg taksak nasıl olur ki?
    Taktıran var mı aranızda?
  • hey hondacılar sesiniz soluğunuz çıkmıyor?
    son sorumla ilgili bilginiz var mı acaba?
  • Sıfır Honda Civic hb 1.4 İ-Shift almayı düşünüyorum. Tek sıkıntım 45.000 tl verdiğim araçta 2. el değer kaybı yüksek mi olur. Aracı alırsam en az 5 yıl kullanmayı düşünüyorum. Değer kaybı konusunda düşünceleriniz nedir. Yardımcı olursanız sevinirim.
  • iç dış tasarımı mükemmel bir araba ancak i-shift alınmazmış 2 gün önce öğrendim. 2 gün önce maslak çiftkurtlarda hb test aracı olmadığından jazz ı denedim. araba gerçekten gitmiyor devir alamıyor otomotikte kullanıldığında hızlanamıyor. virajdan çıkınca arabanın hızlanması için gaza sağlam bastığım halde 75-80i geçemedi. honda civic sedan 1.6 ile kıyasladım ister istemez. sedanda gaza o şekilde basıldığında koltuğa yapışılır. uzun lafın kısası kesinlikle performans arabası değildir hb. olağanüstü tasarımına çok hevesli olduğum halde almadım/alamadım arabayı.
    test etmeden kesinlikle alınmaması tavsiye edilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mytn

    hey hondacılar sesiniz soluğunuz çıkmıyor?
    son sorumla ilgili bilginiz var mı acaba?

    Vaa Vaa , olmamı heeeççççç
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xusnac

    iç dış tasarımı mükemmel bir araba ancak i-shift alınmazmış 2 gün önce öğrendim. 2 gün önce maslak çiftkurtlarda hb test aracı olmadığından jazz ı denedim. araba gerçekten gitmiyor devir alamıyor otomotikte kullanıldığında hızlanamıyor. virajdan çıkınca arabanın hızlanması için gaza sağlam bastığım halde 75-80i geçemedi. honda civic sedan 1.6 ile kıyasladım ister istemez. sedanda gaza o şekilde basıldığında koltuğa yapışılır. uzun lafın kısası kesinlikle performans arabası değildir hb. olağanüstü tasarımına çok hevesli olduğum halde almadım/alamadım arabayı.
    test etmeden kesinlikle alınmaması tavsiye edilir.



    civic hb olmadığı için ben de honda jazz i-shift test ettim. bir kere i-shift oldukça başarılı bir şanzuman olmuş, geçişlerine hayran kaldım, hele ki toyota'nın multimode'u ile karşılaştırıldığında bariz fark var. hızlanma konusunda da bence başarılı, 1.4 motor araç kullandığını düşünürseniz oldukça normal. ayrıca direksiyondan vites değiştirmek de çok harikaymış:)
    bazıları bu şanzumanları dsg ile karşılaştırıyor, ikisi tamamen farklı, dsg tam otomatik şanzuman, i-shift otomatikleştirilmiş (robotize) şanzumandır, yani baskı balata mevcuttur araçta. bu şanzumanın esprisi normal otomatik şanzumanlar gibi yakıtı artırmaz, tamir maliyetleri ve yedek parçası ucuzdur.
    çok yüksek performans isteyen birinin 1.4 araçtan bunu beklemesi çok makul bir seçim olmaz zaten, sizin bakmanız gereken araç 1.8T veya 2.0T'dir.




  • KONU DEGISTIRMEK ISTEMEM AMA 1.4 OLAN HYBRID DE AYNI PERFORMANS DUSUKLUGUNU GOSTERIYOR MU YOKSA ELEKTRIKLI MOTOR CIDDI BIR ARTI MIDIR VE HYBRID TAVSIYE EDEN VAR MI?
  • Şu aletin 1.6 125 bg liğini neden getirmezler anlamıyorum.

    1.8 in vergisi yüksek.

    1.4 biraz ağır kalıyor.

    Bazen Honda'yı anlamakta zorluk çekiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Şu aletin 1.6 125 bg liğini neden getirmezler anlamıyorum.

    1.8 in vergisi yüksek.

    1.4 biraz ağır kalıyor.

    Bazen Honda'yı anlamakta zorluk çekiyorum.


    çünkü avrupada 1.6 motor yok. 1.6lık motorlar sadece türkiyede var, civic sedan türkiyede üretildiğinden 1.6 motor da sadece onda var türkiye pazarı için. hondanın ab ülkelerindeki sitelerine bakarsanız portekiz hariç sedan civic satılmaz, bir tek hibrid olanı satılır.

    portekizdeki civic de zaten sadece 1.8 motor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Patch


    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Şu aletin 1.6 125 bg liğini neden getirmezler anlamıyorum.

    1.8 in vergisi yüksek.

    1.4 biraz ağır kalıyor.

    Bazen Honda'yı anlamakta zorluk çekiyorum.


    çünkü avrupada 1.6 motor yok. 1.6lık motorlar sadece türkiyede var, civic sedan türkiyede üretildiğinden 1.6 motor da sadece onda var türkiye pazarı için. hondanın ab ülkelerindeki sitelerine bakarsanız portekiz hariç sedan civic satılmaz, bir tek hibrid olanı satılır.

    portekizdeki civic de zaten sadece 1.8 motor



    Biliyorum dostum.

    Elinde mevcut bir motoru sedana koyarken hb modeline neden koymadığını merak ediyorum zaten.

    Aslında meraktan öte biraz da sitem.

    Daha fazla kişi satın alırdı.




  • Arkadaslar bır bakarmısınız civic hb ve jazz kullanıcıları


    http://forum.donanimhaber.com/m_46338948/mpage_1/f_/key_//tm.htm#46338948



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Baxı -- 2 Şubat 2011; 17:05:41 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elliyedi


    quote:

    Orijinalden alıntı: xusnac

    iç dış tasarımı mükemmel bir araba ancak i-shift alınmazmış 2 gün önce öğrendim. 2 gün önce maslak çiftkurtlarda hb test aracı olmadığından jazz ı denedim. araba gerçekten gitmiyor devir alamıyor otomotikte kullanıldığında hızlanamıyor. virajdan çıkınca arabanın hızlanması için gaza sağlam bastığım halde 75-80i geçemedi. honda civic sedan 1.6 ile kıyasladım ister istemez. sedanda gaza o şekilde basıldığında koltuğa yapışılır. uzun lafın kısası kesinlikle performans arabası değildir hb. olağanüstü tasarımına çok hevesli olduğum halde almadım/alamadım arabayı.
    test etmeden kesinlikle alınmaması tavsiye edilir.



    civic hb olmadığı için ben de honda jazz i-shift test ettim. bir kere i-shift oldukça başarılı bir şanzuman olmuş, geçişlerine hayran kaldım, hele ki toyota'nın multimode'u ile karşılaştırıldığında bariz fark var. hızlanma konusunda da bence başarılı, 1.4 motor araç kullandığını düşünürseniz oldukça normal. ayrıca direksiyondan vites değiştirmek de çok harikaymış:)
    bazıları bu şanzumanları dsg ile karşılaştırıyor, ikisi tamamen farklı, dsg tam otomatik şanzuman, i-shift otomatikleştirilmiş (robotize) şanzumandır, yani baskı balata mevcuttur araçta. bu şanzumanın esprisi normal otomatik şanzumanlar gibi yakıtı artırmaz, tamir maliyetleri ve yedek parçası ucuzdur.
    çok yüksek performans isteyen birinin 1.4 araçtan bunu beklemesi çok makul bir seçim olmaz zaten, sizin bakmanız gereken araç 1.8T veya 2.0T'dir.


    i-Shift şanzıman ile DSG şanzıman temel prensipte aynıdır ancak DSG'lerde Honda'dan farklı olarak çift kavrama vardır (twin clutch). DSG'ye ve yeni yeni diğer markalarda çıkan benzerlerine (EDC by Renault vb.) yüksek performans veren de bu uygulamadır. Yığılma oluyor diyor ya arkadaşlar işte DSG 'nin öncül versiyonu da aslında çift kavrama olmasına rağmen buna benzerdi ve eski Passat'ların vb. kullanım hissi bu nedenle aynı şimdiki i-Shift'li Honda'lar gibi idi. Ancak yeni nesilde bu işi çözmüşler mükemmel olmuş, dayanıklılık problemleri hariç...
    İkili kavrama ve dişli grubu sistemi kısaca şöyle siz 1'de giderken 2 diğer grupta hazırda bekliyor ya da 3'te giderken 4 hazırda bekliyor ve bu nedenle manuel değiştirseniz mümkün değil ulaşamayacağınız hızlarda vites değişimi yapılabiliyor. Özetle çift kavramalı olarak tabir edilenleri bir gövde içerisinde iki ayrı kavrama ve dişli kutusu olarak düşünebilirsiniz. Bunun da aslında geçmisi eskilere dayanır ancak son yıllarda en verimli şekilde kullanıma sunulabilmiştir.
    Yeni DSG'lerin eskilerden farkı 1 ileri fazla vites ve esas performansta fark yaratan ise çoklu ıslak clutch pleyt'leri dizaynından ikili kuru tip clutch pleyt'ine geçmeleridir, elbette birçok farklı yeniliği de bünyesinde barındırmaktadır. Burada şunu belirtmekte fayda var yeni nesil DSG'ler bu dizayn değişikliğinden ötürü yüksek torklu araçlara uygun değil. 250 nm gibi bir maksimum torka göre dizayn edildikleri söyleniyor. Ama elbette bunun varyantları daha yüksek torklu araçlar için de geliştirilmiştir.

    Beyefendi robotize şanzıman derken Peugeot'larınkine benzer sistemleri kastetmiş olabilirsiniz aslında robotize genellikle elektronik kontrollü hidrolik (ya da elektrikli) aktüatörler vasıtasıyla işin yapıldığı dizaynlar için kullanılan bir tabirdir.

    Peugeot'larınkinde klasik otomatiklerdekine benzer tork konvertörü yine vardır. i-Shift, DSG, EDC, S-tronic gibi tek ya da çift kavramalı kısaca elektronik kontrollü kavramalı diyebileceğimiz tip değildir bunlar. Kavramalı olanlarda kontrol ünitesinden aldığı komutlara göre hareket eden hidrolik aktüatörler vardır ve bunlar sizin yerinize debriyaj fonksiyonunu yerine getirirler.
    Diğerlerinde tork konvertörü vasıtasıyla yağ basıncı ile iş görülür.

    Geçenlerde Mercedes yeni C serisi de kullanmak nasip oldu ancak bunun da şanzımanı açıkçası performans olarak DSG kadar ilgimi çekmedi...

    Honda'nın otomatiklerine gelirsek, bunlar efsane gibidir, tüm markalar içinde en az sorun çıkaran şanzıman derler, performans olarak bunlar da DSG vb. ile kıyaslanmaz ancak yine de oldukça başarılıdır.




  • Peugeot'unkiler tam otomatik derken hepsi değil, bildiğiniz gibi AutoR6 şanzımanı tıpkı İ-Shift gibi yarı-otomatiktir. Benzinlilerde kullandığı ise klasik tam otomatiktir..
    Öte yandan İ-Shift'in Jazz'ın performansını törpülediği doğru. Benim aracım önceki kasa jazz CVT, ara hızlanmalarının daha iyi olduğunu söyleyebilirim. Arada onca tork ve beygir gücü farkı olmasına rağmen..Ama gene de İ-Shift kendi türünün iyilerinden. Dualogic'i kullanmadım ama MMT ve Esaytronikten açık ara daha iyi. Auto6R ise bence en iyisi..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terapist70 -- 12 Mart 2011; 23:46:24 >
  • Evet bende benzinli Peugeot vardı dediğiniz gibi. Peugeot'nun EGC ve çift kavramalı olan DCS'si i-shift ve DSG kategorisindedir.

    CVT'lerin i-shift'ten daha performanslı olmaları normal ama bunlar da çift kavramalıların yanında sönük kalıyor. i-shift'in çift kavramalısı gibi birşey çıkarsalar tadından yenmez. Dualogic 5-6 sene önceki versiyonlarını sürekli kullanmıştım i-shift'ten daha iyi değildi ama o zamana göre iyiydi denebilir.

    Burada parantez olarak bunların performansının yanında sorunsuz çalışmalarının önemli hatta belki daha da önemli olduğunu hatırlatmak isterim. Peugeot bu anlamda biraz sorunlu gibi geldi bana, Dualogic'ler de birkaç sene içinde pleyt - balata nedeniyle revizyon isteyebiliyor.

    Manuel harici şanzımanlı arabalarda (performans olarak çift kavramalıları olmaması nedeniyle şu an geride kalmış oldukları bir gerçek) en sorunsuzlardan birinin hatta birincisinin Honda olduğunu çevrenizdeki bu işlere meraklı birkaç kişiye sorsanız size söyleyeceklerdir...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mpx_200

    Evet bende benzinli Peugeot vardı dediğiniz gibi. Peugeot'nun EGC ve çift kavramalı olan DCS'si i-shift ve DSG kategorisindedir.

    CVT'lerin i-shift'ten daha performanslı olmaları normal ama bunlar da çift kavramalıların yanında sönük kalıyor. i-shift'in çift kavramalısı gibi birşey çıkarsalar tadından yenmez. Dualogic 5-6 sene önceki versiyonlarını sürekli kullanmıştım i-shift'ten daha iyi değildi ama o zamana göre iyiydi denebilir.

    Burada parantez olarak bunların performansının yanında sorunsuz çalışmalarının önemli hatta belki daha da önemli olduğunu hatırlatmak isterim. Peugeot bu anlamda biraz sorunlu gibi geldi bana, Dualogic'ler de birkaç sene içinde pleyt - balata nedeniyle revizyon isteyebiliyor.

    Manuel harici şanzımanlı arabalarda (performans olarak çift kavramalıları olmaması nedeniyle şu an geride kalmış oldukları bir gerçek) en sorunsuzlardan birinin hatta birincisinin Honda olduğunu çevrenizdeki bu işlere meraklı birkaç kişiye sorsanız size söyleyeceklerdir...





    Sorunsuzluk bence performansdan daha önemlidir.Tşk bigi için.




  • İstanbul içinde Honda Civic Hb 2011 test aracı bulamayan arkadaşları bu hafta sonu beylikdüzü Maramara Honda 'ya beklerim. Ben randevümü aldım bakalım sonuç ne olacak?
  • ben anlamıyom bu hondayı 1339 cc koyacagına 1300 olsun yada 1600 olsun türkiyeden birhabermi bunlar yoksa bizi adam yerinemi koymuyorlar hasta oluyom bizim ülkenin şartlarını yok sayanları aslında iyide olsa almayacaksın böyle yapanların arabalarını diyor deli gönül
  • Yeni Honda Civic 2012 son görüntüler hakkında yorumlarınızı alabilirmiyim. Bence beklemeye değer bişeymiş gibi duruyor?

    New spy images Honda Civic HB 2012

    Not: slide bar'ı kullanıp resimlerin tümüne bakalım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iakgul -- 14 Haziran 2011; 15:27:50 >
  • Dış görünüşünde pek bir değişiklik yok gibi.
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.