Şimdi Ara

HONDA CİVİC HB 1.4 (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
310
Cevap
5
Favori
127.762
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • pm attım alpertuna
  • merhaba arkadaslar
    bende 1 aydır civic hb 1.4 kullanıyorum.
    önceki aracım jazz dı onu satıp bunu aldım.
    amacım yenı cıvıc hb almayı dusunen ancak performansı ıcın terddetu olan arkadaslara yardımcı olmak.
    aracın 1-100 fabrıka verısı 15 sn bu dogru ancak bu veri i shift ile elde edilmiştir ve manuel vites ile 0-100 ü 13 saniyedir.
    Ayrıca 2 viteste 6500 devir civarında yaklasık 85km/s hız yapıyor ve bu hıza 8.5sn gıbı bır zamanda cıkıyor.
    ıstersenız youtube da videoları var.Bu da cok iyi ivmelenme sağlıyor.
    ben kendim de denedim,bu sureyı yakaladım. oyle cok yıgılan hantal bir araç kesınlıkle değil.
    bız ailecek 20 senedir honda kullanıyoruz alllaha sukur bir gün yolda kalmadık.
    Elbette diğer aracımız olan civic 1.6 vtech kadar atik hızlı bir araç değil ancak ondan daha az benzin harcadığı da bir gerçek :))
    zaten honda motorları 3500 devir sonrası iyice atikleşirler, dizel araç gibi alt devirde torku yüksek değildir,öyle bir iddası da olmamıştır.
    hondanın özelliği üst devir aracı olmasıdır.
    Son soz olarak arac evet biraz pahalı, evet aynı ozelliklere sahip yeni jazz 38000tl ancak bu arabanın dıs gorunumu harıka
    tum gozler uzerınızde :), almayı dusunenler tavsıye edıyorum.




  • hiç aklımda yokken ciddi ciddi almayı düşünmeye başladım, yarın bir gidip göreyim inşallah. Şu anki aracım 2004 Alfa Romeo 147 Distinctive, onu da sıfır almıştım, artık takas makas bişşiler yapcaz, hayırlısı...
  • Ben de jazzımı sattım ve 1.4 hatchback i-shift düşünüyorum.
  • 1.4 alacağım derken aldım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sanyo

    1,8 otomatik var bende de istanbul denizli arası ortalama 5,2 yaktı. şehir içi ise sakin kullanımda 8,5 - 9 arası oluyor max. Kullanıma görede fark ediyor tabi...

     HONDA CİVİC HB 1.4


     HONDA CİVİC HB 1.4


     HONDA CİVİC HB 1.4


     HONDA CİVİC HB 1.4






    Harbi hoş araç




  • Tuna2006 arkadaşım aracın hayırlı olsun, ilk izlenimlerin nasıl oldu? Problem var mı?

    Bir soru da mevcut kullanıcılara: 1.4 ishift Honda Civic keşke almasaydım dedirtiyor mu? Ya da iyi ki almışım ve yine alırdım?


    Haluk



    edit: imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 19 Temmuz 2010; 1:00:14 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Tuna2006 arkadaşım aracın hayırlı olsun, ilk izlenimlerin nasıl oldu? Problem var mı?

    Bir soru da mevcut kullanıcılara: 1.4 ishift Honda Civic keşke almasaydım dedirtiyor mu? Ya da iyi ki almışım ve yine alırdım?


    Haluk



    edit: imla

    ben şu anda iyiki almışım diyorum,hedefimde en az 3 yıl daha bu aracı kullanmak.
    1 yıldır kullanıyorum,gayet memnunum.
    bence keşke almasaydım dedirtecek bir araç değil.
    insanların hala merakla baktığı bir araç.
    bu aracımı sattıktan sonra,tekrar honda civic hatchback almayı düşünürüm, o da 3-4 yıl sonra tabi :)
  • aknasmub arkadaşım cevabın için teşekkürler.

    Araç kaç km'de şimdi ve bu geçen sürede aracın ortalama yakıt tüketimi ve bakım maliyetleri ne kadar oldu? İ-shift ayar gerektirdi mi hiç?

    tekrar teşekkürler.

    Haluk
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Tuna2006 arkadaşım aracın hayırlı olsun, ilk izlenimlerin nasıl oldu? Problem var mı?

    Bir soru da mevcut kullanıcılara: 1.4 ishift Honda Civic keşke almasaydım dedirtiyor mu? Ya da iyi ki almışım ve yine alırdım?


    Haluk



    edit: imla


    Araçtan çok memnunum. i-shift yığılmasını ben daha fazla olur sandım ama öyle aşırı derecede değil.Sadece 1 ve 2 viteste oluyor.
    Aldığıma çok memnunum.Sadece ben değil çevremdekilerde aracı görünce çok beğeniyorlar kesinlikle.Bugün birde sonax nano koruma yaptırdım sıfır gibi oldu.
    Ben aracı 2.el olarak aldım.4000 km de 41000 tl ye.

    Ben bu aracı kesinlikle yine alırım.

    Arkadaşım yeni megane 1.4 tce 130 beygir aldı.Araç güçlü(yakıt da yukarılarda geziyor tabi)ama iç haçim ve görüntğü olarak civic gerçekten çok daha iyi.
    Ki kendisi de benimle aynı fikirde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    aknasmub arkadaşım cevabın için teşekkürler.

    Araç kaç km'de şimdi ve bu geçen sürede aracın ortalama yakıt tüketimi ve bakım maliyetleri ne kadar oldu? İ-shift ayar gerektirdi mi hiç?

    tekrar teşekkürler.

    Haluk

    ben aracı 2009 ağustos ayında 6000 km de 38.750 ye aldım.
    aracımla izmir içinde evden hastaneye gidiş gelişte ortalama 35 km yapıyorum.
    yakıt ortalamam klima kapalı iken 6,6-6,8 lt/100 km,klima açıkken 7-7,2 lt/100 km
    10000 bakım için de 300 tl kadar vermiştim.
  • Direksiyon bana biraz ağır geldi,sehiriçinde kullanırken.Yanılıyormuyum yoksa benim aldığım araçtamı birşey var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tuna2006

    Direksiyon bana biraz ağır geldi,sehiriçinde kullanırken.Yanılıyormuyum yoksa benim aldığım araçtamı birşey var.

    dediğin gibi bu sertliği ben de hissediyorum
    düşük hızlardaki dönüşlerde direksiyon sertliği hissediliyor.
    bunu servise soracağım.
  • Hem Eysa (hondanın resmi servisi) hem de sanayide Ada (iyi ustalar)oto'ya gittim.
    Eysa, lastikler kalınmış ondan dediler.
    Ada'da arabayı alıp turladılar ve bunun normal olduğunu söylediler.(İngilizlerin üretiminde genelde direksiyon sis.biraz sert oluyormuş)

    Yani kısaca normalmiş.
    İçim rahatladı ama en azından
  • yakın zamanda sıfırını almayı düşünüyorum bu modelin. kaskosunu internetten sorgulattım, 1700tl civarında. biraz fazla geldi bana. yaptıranlar kaça yaptırdı, bir de hangi firmadan?
  • Arkadaşlar, herkese merhaba. Eşime araba almayı düşünüyoruz ve o honda civic hb hastası ve onu çok beğeniyor. Ancak şüphelerim var özellikle i-shift konusunda. Forumda okuduklarımın üzerine arabayı test etmek istedim ancak ankaradaki hiçbir bayide test aracı yok ve bana yeni jazz i test ettirdiler. Yaklaşık 100 kilo hafif olmasına rağmen performansı biraz zayıf gibi geldi. Ayrıca vites değişimlerinde ki yığılmayı oldukça hissettim ve biraz canımı sıktı açıkcası. O nedenle acaba 4-5 000 lira daha verip golf 1.4 tsi comforline mı alsak çok kararsızım. Acil yardım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turboc

    Arkadaşlar, herkese merhaba. Eşime araba almayı düşünüyoruz ve o honda civic hb hastası ve onu çok beğeniyor. Ancak şüphelerim var özellikle i-shift konusunda. Forumda okuduklarımın üzerine arabayı test etmek istedim ancak ankaradaki hiçbir bayide test aracı yok ve bana yeni jazz i test ettirdiler. Yaklaşık 100 kilo hafif olmasına rağmen performansı biraz zayıf gibi geldi. Ayrıca vites değişimlerinde ki yığılmayı oldukça hissettim ve biraz canımı sıktı açıkcası. O nedenle acaba 4-5 000 lira daha verip golf 1.4 tsi comforline mı alsak çok kararsızım. Acil yardım.



    Ben de bu durumdan aracı almadan önce rahatsızdım ama şimdi aracı aldım kullanıyorum ve o kadar can sıkan bir durum yok.
    1-2 vitesler arası biraz oluyor,ondan sonrakileri pek hissetmiyorsun.

    Hayırlısı olsun.




  • ben arabayi 2009 subatta aldim o zaman 1050 gibi bir rakam almistim bu senede 800 e yaptirdim honda sana ak sigortadan iyi fiyat veriyor ama ben daha iyisini bulmustum tanidik acenta vardi ustelik kapsamida daha coktu
    quote:

    Orijinalden alıntı: witchdoctor

    yakın zamanda sıfırını almayı düşünüyorum bu modelin. kaskosunu internetten sorgulattım, 1700tl civarında. biraz fazla geldi bana. yaptıranlar kaça yaptırdı, bir de hangi firmadan?
  • Arkadaşlar ben de aracı sıfır aldım yaklaşık 10 aydır kullanıyorum araç henüz uzun yol yapmadı tamamen şehir içinde 9500 km lik tüketim ortalaması 6.4 litre. Genelde ev-iş arası ve ortalama hız (E-5 olmasına rağmen zaman zaman 130-140 zaman zaman 10-15 km hız) 45 civarı oluyor. Yani gerçekten cimri bir araç.

    Çok sakin kullanımlarda 5-5.5 litre tüketim rahat yakalanıyor.

    TEM'de cruise control 110 ile 5 litre civarında yakıyor.

    Kasko Aksigorta 1085 TL (plaka istanbul)

    Araç gerçekten de i-shift ten dolayı 15 sn yazılmış bundan 2-3 sn. daha iyi hızlanıyor manuel vites değiştirmeleri ve devirli hızlanmalarda. Ancak i-shift gerçekten de başarılı bir şanzıman diyemeyeceğim eski kasa VW kullananlar yani 1.nesil DSG kullananlara tanıdık gelecek bir şanzıman. Aracın kullanımı-hızlanması da aynen eski kasa DSG Passat tabiatında. Zaman zaman iş gereği DSG II şanzımanlı Passat'lar kullanıyorum (sequential-çift kavrama) onlar da 1.4 ancak TSI yani turbo motor bu nedenle kendi aracım tosbağa gibi gelebiliyor ancak onlarında zevkini alarak kullanıldığında 9-10 litreden aşağı düştüğünü görmedim. (Tek bir araç değil 7 taneden bahsediyorum hemen hepsi aynı) DSG II mükemmel bir şanzıman ancak arıza sıklığı yüksek. Triptrpnik Peugeot kullanıyordum bundan önce şanzıman arızası çıkmıştı Honda da henüz böyle birşey yok (maşallah diyeyim). Ayrıca garanti harici olsaydı DSG II şanzıman için istenen tamir ücreti 8000 euro idi bilginize sunarım. Peugeot da komple revizyon için 3500 TL istemişti.

    İstanbul içerisinde zaten 1 ay sıfırlamayın ortalama hızınız 40-50 ancak olur eğer gündüz yatıp gece gezmiyorsanız-malum trafik-Bu nedenle 1.4 HB bence çok akılcı bir araç. Aracın bence zayıf yönleri tasarımdan kaynaklanan sert süspansiyon sistemi (ki çok araştırdım 1.4lerinki diğerlerine göre biraz daha yumuşak), çok çabuk çizilen gösterge plastikleri, inanılmaz kötü dış boyası (bunu da araştırdım Avrupa'da kullanan arkadaşlar ile yazıştım- yeni nesil boyaların çevresel düzenlemelerden dolayı su bazlı olduğu ve bu nedenle dayanıksız olduğunu ilettiler-ne kadar doğru bilemiyorum ancak mantıklı geldi)
    Bu nedenle yeni alacaklara kaput filmini paaraya kıyıp yaptırmalarını (hatta benim şimdiki aklım olsa alır almaz mat siyah bir kaliteli kaplama uygulaması yaptırırdım) şiddetle öneririm.
    Aracın diğer yüzeyleri de çizilmeye müsait çok uyuzuma gidiyor (kapı içleri inip binerken ayakkabı ucu değmesi sonucu çizik içinde ve giderilemiyor maalesef).
    Aracın diğerlerinde ESP ve çeşitli adlarla bilinen VSA sistemini çok başarılı buldum, 140 ile suya sol ön tekeri kaptırdım beni kurtardı daha önce VW ile 2 tur kaymıştık benzer durumda.
    Aracın tasarımdan sonra en önemli özelliği motorudur gerçekten yenilikçi bir motordur. Motorun tek başına yakıt tüketimi (araç üzerinde değilken ve diğer yardımcı-auxiliary elemanlar olmadan) 1 litre ile 24 km dir. (Japon 10.15 mode'a göre)
    Bir sürü yeniliği bünyesinde barındırır. Düşük devirlerde 12 valf yüksek devirlerde 16 valfin devrede olması,(VALVE PAUSE VTEC) reçine benzeri malzemeden üretilmiş külbütör kapağı, piston desenleri, EGR bulunması, (evet EGR atmıyorum) çift elektrotlu bujiler,DBW Drive by wire,silindir kapağına entegre egzoz manifoldu (aynı malzemeden üretilen), ek kayış gergisi (adaptif) vb. 1.8'den de daha yenilikçi bir motordur ve 1.4 denir ama aslında 1339 cm3 hacmindedir. Yurtdışında bazı yerlerde 1.3 Litre diye penetre ediyorlar bu motoru, buna benzer bir de 120 hp 1.5 litre motorları var aslında bunu koysalar daha iyiymiş ancak yine yazışmalarda edindiğim bilgiye göre aracın üretim yeri olan UK'de emisyona göre alınan vergi nedeniyle bunu en alt dilimlerden birine göre konumlandırmışlar.
    Aracı alırken çok araştırdım NFS özentisi vb. değilseniz çeşitli nedenlerle LPG taktırmak istemiyorsanız dizel alacak kadar yol yapmıyorsanız ya da dizellerin yakıt sistemi arızalarından ve servislerin topu (garanti dahilinde bile) yakıta atarak masraf çıkarmalarından bıktıysanız, her anlamda yenilikçi ve sıradışı bir araç istiyorsanız şiddetle tavsiye ederim.
    6 sene garanti olması da beni cezbetmişti açıkçası.
    Aracı tek donanım olarak getirmeleri ve opsiyonu olmaması da iyi değil örneğin yurtdışında mevcut olan navigasyon-bluetooth vb. sistemlerin bu ayarda bir araçta en azından opsiyon olması gerekirdi. Renk seçenekleri de kısıtlı. (Zayıf boyadan dolayı siyah tavsiye etmiyorum ben ettim siz etmeyin ya da dediğim gibi mat kaplama yaptırın:))

    1.8 'i olup da 1.4'ü çıktığı için satacağını ileten ve arabanın spor havasını bu nedenle kaybettiğini ileten arkadaşa da 1.8 140 hp bir aracı spor araba olarak değerlendirdiği için zaten katılamayacağım. Zaten araç sınıf itibariyle Kompakt araç sınıfındadır (ABD), Avrupa'da da C segmentindedir aslında ya da küçük aile arabası segmentindedir.
    Spor araç denince Porshce, Corvette, Mitsubishi EVO, Nissan Z, Ferrari, Honda S 2000 kast edilir. Satıp Porsche alacaksa yakışır ya da maliyetler düşünülerek kendisine Honda S2000 tavsiye edilebilir.

    Araba ile ilgili daha detaylı sorusu olanlara her zaman yardımcı olabilirim. Yeni alan arkadaşa da hayırlı olsun, şekli yeter arabanın :) araba biraz da zevk işi yoksa hepsi A'dan B'ye götürüyor bir şekilde.




  • merhaba
    öncelikle mpx_200 arkadaşa teşekkür ediyorum
    motorun bu kadar ayrıntılı özelliğini gerçekten bilmiyordum çok araştırmışşınız tebrikler.
    bende 0-100 e 12-13sn de cıkabiliyorum üst mesajlarımda da yazmıştım zaten.
    boyadan bende çok şikayetçiyim. hemen çiziliyor. ancak çizik giderici pasta ile hemen geçiyor çizikler denemenizi öneririm.
    bu aracın yeni kasası çıkacakmı bir bilginiz varmı? teşekkürler.
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.