Şimdi Ara

Hızı korumak ve aracın zarar görmesini engellemek için HEEL AND TOE

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
1.160
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu teknik çok hoşuma gitti ve sizlerle paylaşmak istedim uygulaması biraz zor gibi görünsede alıştıktan sonra çok kolay hale geliyor hem aracınızın zarar görmesini engelliyor hemde hızınızı kaybetmemenizi sağlıyor bilgileriwww.modifiyem.com adresinden aldım...


    Eğer yarı otomatik veya otomatik vites kutulu bir otomobiliniz yoksa heel and toe tekniği ile vites küçültmeyi öğrenmeniz faydalı olacaktır. Bu tekniğin amacı;

    Vites küçültme esnasında ayak debriyajdan çekildiğinde ani bir motor freninin meydana gelerek arabanın dengesini bozmasının önüne geçmek. Kavrama esnasında ortaya çıkacak darbenin debriyaj, vites kutusu ve akslar üzerinde tahribat yapmasını veya ömürlerini kısaltmasını önlemektir.

    Eğer gelecekte daha hızlı gitmeyi düşünüyorsanız bu tekniği kullanmaya ihtiyacınız olabilir.

    VİTES KÜÇÜLTME

    Bir viraja yaklaşırken öncelikle hızınızı düşürür ve viraj içi kontrol ve viraj çıkışında hızlanma için bir veya bir kaç! vites küçültürsünüz. Bu işlem esnasında muhtemelen ayağınız gazdan çekili olduğundan motor devri rölanti değerine kadar düşecektir. vitesi küçültüp debriyajdan ayağınızı çektiğiniz anda ise her ne kadar gaza tekrar bassanız da yarış tipi debriyajlar sizin yumuşak bir kavrama sağlamanızın önüne geçecektir. (Zaten sizin o anda bu kadar zamanınız olmayacaktır). Sonuç olarak kaygan zeminde arabanın kararlılığı bozulabilir veya kıymetli tahrik aksamınızdan (debriyaj, pirizdirek mili, vites kutusu ve diferansiyel ve akslarınız) bazı parçalar daha küçük parçalara ayrılabilir.

    Eğer heel and toe tekniğini kullanmak istediğinizi düşünürsek, yukarıdaki durumda yapılması gerekenler

    HEEL AND TOE TEKNİĞİ

    Yine aynı viraja yaklaşıyorsunuz. Sağ ayağınız ile frene basarken sol ile debriyaja basıp vitesi küçültün. Bundan sonra sağ ayağınızın topuğuyla veya yanıyla (sağ ayağınızın burnu hala fren üzerinde kalacak şekilde bileğinizi bükerek) gaz pedalına hafifçe dokunup motoru hızlandırın ve debriyajı bırakın. Evet hepsi bu.. Böylece darbesiz ve yumuşak bir şekilde vitesinizi küçülttünüz..

    Daha çok pist yarışlarında faydalı olacağına inandığım bu tekniği rallilerde uyguladığımı söyleyemem.. Sanırım bunun nedeni arabamın motorunun kompresyon değerinin etrafına dehşet saçacak kadar büyük olmaması, benim bu işi becerememem veya önden çekişli bir araba kullanıyor olmam nedeniyle özellikle keskin viraj girişlerinde arabanın arkasının hafiflemesi ve bir miktar kayarak daha kolay biçimde virajı dönmemi sağlaması.... .... Bahaneleri olabilir:-))

    Bu tekniği kolaylıkla kullanabilmeniz için fren pedalı ile gaz pedalı seviyeleriniz birbirine yakın olmalıdır. En ideal durum kendinizi en rahat hissettiğiniz durumdur. Ayrıca pek çok sportif pedal kiti bu tekniği destekleyecek şekilde özel formlarda üretilmektedir. Ayrıca kullanılan ayakkabılar da çok büyük önem taşımaktadır. Tabanı çok dar ayakkabılar ile boşu boşuna vakit kaybetmeyin. Normal düz tabanlı bir yürüyüş ayakkabısı yeterli olacaktır. Tabii en iyisi pahalı bir sürücü ayakkabısı almak..:-))

    PRATİK ÇALIŞMA

    Yeniden malum geniş ve boş mekanınızdasınız.. Büyük daireler çizmeye başlayın ve vitesinizi 2 den 1 e düşürün. Bunu önce alıştığınız şekilde daha sonra da dahiyane heel and toe tekniğini kullanarak deneyin. 1-2 saat veya 3-5 yüz tekrardan sonra bu işi otomatik olarak yaptığınıza karar verdiğinizde bu sefer 3 den 2 ye düşmeye peşisıra 3 e çıkmaya ve yeniden 2 ye düşmeye başlayın. En çok bir ayda bu işi kusursuz derecede iyi yapabilirsiniz. Bu tür denemeleri trafiğe kapalı alanlarda yapmanızın herkesin sağlık ve !! mutluluğu !! için yerinde bir davranış olduğunu unutmayın.

    SONUÇ OLARAK

    Yarış hayatımda edindiğim en önemli tecrübe; kazaların hep beklenmeyen zamanlarda geldiği ve arabadan inildiğinde kestirilenden daha fazla hasar verdiğidir. Güvenlik açısından standart bir araba ile bir yarış otomobili arasındaki tek benzer nokta; her ikisininde dört tekerlekli olmalarıdır.

    Not: Bu bilgiler sizi daha kanlı bir trafik canavarı haline getirmek amacıyla verilmemiştir. Yeteneklerinizi gösterebileceğiniz yerlerin yarış pistleri olduğunu unutmayınız. Bu alıştırmalar esnasında ve sonrasında arkanızdan gelen sürücülerin otomobil yarışçısı olmadıklarını ve sizin kadar iyi frenaj yapamama ihtimallerini unutmayın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eradnan -- 10 Haziran 2005, 19:38:09 >







  • bu dahiyane teknik dediğin olayı bütün yarışçılar kullanır.fakat farklı şekilde.sol ayakla frene sağ ile gaza basarak.keza f1 dede bahsettiğim gibidir.
  • ufak ayakli arkadaslar denemesinler 2pedalin arasina takilir falan ayaklar aman derim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: klonajinsky

    bu dahiyane teknik dediğin olayı bütün yarışçılar kullanır.fakat farklı şekilde.sol ayakla frene sağ ile gaza basarak.keza f1 dede bahsettiğim gibidir.


    sol ayakla yapılana heel and toe değil sol ayak freni deniyor...
    ayrıca formula 1 araçları otomatik vites değil mi yaw


    http://www.modifiyem.com/index.php?page=solayak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eradnan -- 10 Haziran 2005, 20:22:02 >
  • Alın buda limited frenaj tekniği denemek isteyenlere


    Doğru frenaj yapabilmek ciddi bir beceri işidir. Yavaşlamak istediğinizde fren pedalına basarsınız. Eğer daha çok yavaşlamak istiyorsanız pedala biraz daha kuvvetli basarsınız. Bu yaklaşım şehir içi trafiğinde gezinirken oldukça yeterli olacaktır. Ancak yüksek performanslı bir sürüş esnasında hızınızı istediğiniz oranda ve mümkün olan en kısa sürede düşürmeniz önem kazanır.

    Eğer fren pedalına gereğinden az basıyorsanız frenaja daha erken başlamanız gerekecek bu da fren mesafenizi ve sürenizi uzatacaktır. Bunun aksine frene gereğinden fazla bir kuvvetle basmak da tekerleklerinizi kilitleyecek, direksiyon kontrolünüz kaybolacak, fren mesafeniz uzayacak ve lastiklerinizde düz bölgeler şeklinde aşınmalar meydana gelecektir. Bu durumlardan kaçınmak için yapılması gereken şey limit frenlemedir.

    LİMİT (EŞİK) FRENLEME

    Fren pedalına tekerleklerin tam kilitlenme noktasından bir parça daha az bir basınç uygulanarak yukarıda sözü edilen olumsuz durumların ortaya çıkmasını önlerken fren mesafesi ve süresini en az değerde tutmaktır.

    Fren limiti bir çok parametreye bağlı olarak değişim göstermektedir. Bunları iki grupta toplamak mümkündür.

    Fren limitini alçaltan (tekerleklerin daha kolay kilitlenebileceği) etkenler:

    Meyil inme.
    Sıklıkla tekrarlanan tümsekler ve çukurlar.
    Gevşek yüzey kaplamaları (tozlu, mıcırlı ve toprak yollar).
    Su, yağ, çiğ gibi kayganlığı arttırıcı etkiler.
    Büyük kamber açıları ve yolun gidiş doğrultusuna dik yöndeki eğimi.
    Aşırı sıcak veya soğuk lastikler

    Fren limitini yükselten etkenler:

    Meyil tırmanma.
    Temiz ve kuru yol yüzeyleri
    Uygun sıcaklıktaki lastikler

    Yapılması gereken şey; sürüş esnasında yukarıdaki etkenlerin varlığını ve değişimini sürekli olarak izleyip değerlendirerek fren limitine olacak etkilerini göz önüne almaktır. Diğer bir değişle yol durumu değerlendirilmeli ve tekerlekleri kilitlemeksizin en yüksek fren gücü uygulanacak şekilde pedala uygulanan basınca karar verilmelidir.

    SIKLIKLA YAPILAN FRENLEME HATALARI

    Fren limitinin bilinmemesi dolayısıyla çoğu zaman erken ve hafif frenaj sonucu frenleme süresi ve mesafesinin uzaması nedeniyle zaman kayıpları artmaktadır.

    Yukarıdakinin tersine çok geç ve sert fren yapmak da arabayı kontroldan çıkarabileceği gibi kıymetli yarış lastiklerini de duman haline getirecektir. (Bu durum daha çok başlarda olmaktadır. Yarış dergileri okumak yerine yarışmaya başlandıktan bir süre sonra geçer:-)).

    Bu tür sert frenajların sonucu çoğu zaman virajın giriş noktası kaçırılabilmekte ve yoldan çıkma tehlikesi ortaya çıkmaktadır. Ayrıca bir süre sonra lastiklerinizden "LAP LAP LAP" diye bir ses duyarsanız bu, lastiklerinizin bu tür kızaklamalar sonucu üzerlerinde oluşan düz bölgelerin yere çarpma sesi olabilir.

    Önemli hatalardan birisi de viraj içerisinde dönüş esnasında fren yapmaktır. Bu düşük süratler için bir sorun teşkil etmez. Ancak yüksek performanslı bir sürüşte şık bir spin ve yol dışına çıkma ile sonuçlanabilir. Frenaj işlemi viraj öncesinde bitmiş, hız ayarlanmış olmalıdır. (Sol ayak freni hariç tabii). Fren pedalına kıracak gibi çok ani biçimde basmak, pompalamak, tekmelemek vs. faydasız hareketlerdir.

    LİMİT FRENLEME EGZERSİZLERİ

    Limit freni trafikte denemek gerçekten çok tehlikeli sonuçlar doğurabilir. Küçük bir hata önünüzdekinin arkasından çarpmanıza veya arkanızdakinin size çarpmasına sebep olacaktır. Bu durum gerçekleştiğinde üzülmek veya pişmanlık bir işe yaramayacaktır. En iyisi kendinize boş ve tercihen kaygan bir yol bulmanızdır. Fren pedalına uyguladığınız basınca konsantre olmanız işinizi kolaylaştırabilir.

    Kendinize bir işaret seçip bu noktadan sabit bir hızla (40-50 km/h ile başlayın) geçerken frene başlayın ve bunu en kısa durma mesafesini elde edene kadar tekrarlayın.

    Daha sonra iki işaret arasında çalışmaya başlayacaksınız. Birinci işareti geçtiğiniz an fren pedalına sabit bir basınç uygulamaya başlayın ve araç durana kadar bu basıncı değiştirmeyin. Tam ikinci işaretin üzerinde durana kadar bu egzersizi tekrarlayın.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: eradnan

    quote:

    Orjinalden alıntı: klonajinsky

    bu dahiyane teknik dediğin olayı bütün yarışçılar kullanır.fakat farklı şekilde.sol ayakla frene sağ ile gaza basarak.keza f1 dede bahsettiğim gibidir.


    sol ayakla yapılana heel and toe değil sol ayak freni deniyor...
    ayrıca formula 1 araçları otomatik vites değil mi yaw


    http://www.modifiyem.com/index.php?page=solayak

    mantık aynı ama.aynı anda fren ve gaz.tabii bu daha kontrollü bir ayağın birine diğeri öbürüne basıyor.heel and toe dediğiniz teknikte tek ayakla 2 sine bastığın zaman sakatlık çıkabilir.allah muhafaza tam viraja girdin bir anda yan basıp virajdan çıkabilirsinayrıca evet f1 lerde debriyaj yok.zaten olsa benim dediğim olay yapılamaz...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: klonajinsky


    quote:

    Orjinalden alıntı: eradnan

    quote:

    Orjinalden alıntı: klonajinsky

    bu dahiyane teknik dediğin olayı bütün yarışçılar kullanır.fakat farklı şekilde.sol ayakla frene sağ ile gaza basarak.keza f1 dede bahsettiğim gibidir.


    sol ayakla yapılana heel and toe değil sol ayak freni deniyor...
    ayrıca formula 1 araçları otomatik vites değil mi yaw


    http://www.modifiyem.com/index.php?page=solayak

    mantık aynı ama.aynı anda fren ve gaz.tabii bu daha kontrollü bir ayağın birine diğeri öbürüne basıyor.heel and toe dediğiniz teknikte tek ayakla 2 sine bastığın zaman sakatlık çıkabilir.allah muhafaza tam viraja girdin bir anda yan basıp virajdan çıkabilirsinayrıca evet f1 lerde debriyaj yok.zaten olsa benim dediğim olay yapılamaz...


    demekki manuel araçlarda yapılan tekniğe heel and toe otomatik araçlarda yapılan tekniğe sol ayak freni deniyor dimi




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • evet öyle.yalnız sol ayak freninde asıl amaç turboyu devreden çıkarmamaktır.heel and toe da ise viraja daha stabil girmek ve aracı sarsmamak sanırım.şöyleki;turbo soğutmalı araçlarda turbo 3500 devir civarı devreye girer.bu yüzden viraja girildiği vakit ayak gazdan çekildiğinde turbo devreden çıkacağı için ayak gazdan çekilmez.fakat bu seferde viraja o hızla girilemeyeceği için usta bir şoför devrin düşmesine izin vermeden yavaşlamak maksadıyla gaza ve frene aynı anda basarak aracı yavaşlatır.viraj bittiğinde ise turbo hala devrede olduğu için frenden ayağı çekip gaza basmak bayağı zaman kazandırır.olay budur yani...
  • Bunlar hikaye ya...
  • peki manuel araçlarda sol ayak freni uygulanabilir mi acaba biraz zor olur sanırım...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: safaksaylam

    Bunlar hikaye ya...



    baba normal caddede hikaye de pistte saniyenin önemi olduğu için galibiyet getiren yöntemler bunlar...
  • Ya ben heel to toe teknigini Uyguluorumda bi sorun war alistiktan sonra her arabada yapmaya calisiorsunuz (istem disi) Abuk sabuk pedalli arabalarda bu ayaginizn 2 pedal arasina sikismasina yol acabilir... Dikkat edin...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: aLLyC

    Ya ben heel to toe teknigini Uyguluorumda bi sorun war alistiktan sonra her arabada yapmaya calisiorsunuz (istem disi) Abuk sabuk pedalli arabalarda bu ayaginizn 2 pedal arasina sikismasina yol acabilir... Dikkat edin...


    dedim ben basta gereksiz diye..
    yani bana gereksiz
  • quote:

    Orjinalden alıntı: eradnan

    peki manuel araçlarda sol ayak freni uygulanabilir mi acaba biraz zor olur sanırım...

    Hiç denendiniz mi bilmem, düşününce insana kolay geliyor ama sol ayakla fren yapmak acaip zor,dozlaması çok zor yeterince pratik yapılınca belki . Boş yolda arkanızdan hiç araba yokken bir deneyin.ABSsiz arabayla hiç denemeyin. Benimkiler hep kazık frenle bitti.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Umit


    quote:

    Orjinalden alıntı: eradnan

    peki manuel araçlarda sol ayak freni uygulanabilir mi acaba biraz zor olur sanırım...

    Hiç denendiniz mi bilmem, düşününce insana kolay geliyor ama sol ayakla fren yapmak acaip zor,dozlaması çok zor yeterince pratik yapılınca belki . Boş yolda arkanızdan hiç araba yokken bir deneyin.ABSsiz arabayla hiç denemeyin. Benimkiler hep kazık frenle bitti.

    ben çok denedim.ilk zamanlar alışık olunmadığı için debriyaja basar gibi basılıyor.onun için bir kaç kaza atlattım durduk yere ama sonra alışıyorsun.ilk deneyenler sadece fren lambası yanacak gibi bassınlar.haa birde denenmesini tavsiye etmiyorum ama yaptığım bir fake var onuda anlatayım.mesela arkanızdan gelen bir araçla kapışmaya başladınız ve bir viraja girdiniz.arkadaki araç kıçınıza girmiş vaziyette.hemen sol ayak freni yapıyorsunuz ama sadece fren lambası yanacak kadar.yani aracın yavaşlamaması lazım.bu arada arkadakide frene muhtemelen sizden çok daha fazla basmış olacak ve yavaşlayacak.bu arada frenden çekip gaza asılındığı vakit arkadaki aracın dikiz aynasında ufaldığını görebilirsiniz.




  • quote:

    bu dahiyane teknik dediğin olayı bütün yarışçılar kullanır.fakat farklı şekilde.sol ayakla frene sağ ile gaza basarak.keza f1 dede bahsettiğim gibidir.

    herkesin tekniği farklıdır f1 de.. kimisi sol ayak fren kullanır kimisi sağ ayak bunu genelleme yaparak söyleyemezsin..
    mesela schumacher sol ayak kullanıyor barichello sağ ayak..

    quote:

    sol ayakla yapılana heel and toe değil sol ayak freni deniyor...
    ayrıca formula 1 araçları otomatik vites değil mi yaw


    f1 araçları manuel vitestir. vitesler direksiyon arkasında sağ ve solda bulunan kolları kendine doğru çekip bırakarak değiştirilir.
    debriyaj direksiyon üzerinde düğme olarak ya da pilotun isteğine bağlı pedal şeklinde bulunanbilir.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: just717067


    quote:

    sol ayakla yapılana heel and toe değil sol ayak freni deniyor...
    ayrıca formula 1 araçları otomatik vites değil mi yaw


    f1 araçları manuel vitestir. vitesler direksiyon arkasında sağ ve solda bulunan kolları kendine doğru çekip bırakarak değiştirilir.
    debriyaj direksiyon üzerinde düğme olarak ya da pilotun isteğine bağlı pedal şeklinde bulunanbilir.


    sağolasın aydınlatıcı olmuş
  • quote:

    Orjinalden alıntı: klonajinsky


    quote:

    Orjinalden alıntı: Umit


    quote:

    Orjinalden alıntı: eradnan

    peki manuel araçlarda sol ayak freni uygulanabilir mi acaba biraz zor olur sanırım...

    Hiç denendiniz mi bilmem, düşününce insana kolay geliyor ama sol ayakla fren yapmak acaip zor,dozlaması çok zor yeterince pratik yapılınca belki . Boş yolda arkanızdan hiç araba yokken bir deneyin.ABSsiz arabayla hiç denemeyin. Benimkiler hep kazık frenle bitti.

    ben çok denedim.ilk zamanlar alışık olunmadığı için debriyaja basar gibi basılıyor.onun için bir kaç kaza atlattım durduk yere ama sonra alışıyorsun.ilk deneyenler sadece fren lambası yanacak gibi bassınlar.haa birde denenmesini tavsiye etmiyorum ama yaptığım bir fake var onuda anlatayım.mesela arkanızdan gelen bir araçla kapışmaya başladınız ve bir viraja girdiniz.arkadaki araç kıçınıza girmiş vaziyette.hemen sol ayak freni yapıyorsunuz ama sadece fren lambası yanacak kadar.yani aracın yavaşlamaması lazım.bu arada arkadakide frene muhtemelen sizden çok daha fazla basmış olacak ve yavaşlayacak.bu arada frenden çekip gaza asılındığı vakit arkadaki aracın dikiz aynasında ufaldığını görebilirsiniz.


    abi ben de bunu Zara-Sivas arasında scenicle 140 ile giderken tamponumda giden bir pezo 306ya yaptım yokuş yukarı çıkıyorduk gaza 3/4 oranında basıyordum tiptronkte 3.vitesteydim.
    frene milim dokundum gaza da sonuna kadar bastım adam tam beni sollayacaktı bi fren koydu yokuş yukarı bi daha da yakalayamadı uzun bi süre.
    düz yolda hızlı gitmeyi sevmediğimden 60-70 e düşünce adam bastı geçti ama bi kere kaybetmişti artık bassa ne yazar:D




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tuuberk

    ufak ayakli arkadaslar denemesinler 2pedalin arasina takilir falan ayaklar aman derim






  • quote:

    Orjinalden alıntı: klonajinsky


    quote:

    Orjinalden alıntı: Umit


    quote:

    Orjinalden alıntı: eradnan

    peki manuel araçlarda sol ayak freni uygulanabilir mi acaba biraz zor olur sanırım...

    Hiç denendiniz mi bilmem, düşününce insana kolay geliyor ama sol ayakla fren yapmak acaip zor,dozlaması çok zor yeterince pratik yapılınca belki . Boş yolda arkanızdan hiç araba yokken bir deneyin.ABSsiz arabayla hiç denemeyin. Benimkiler hep kazık frenle bitti.

    ben çok denedim.ilk zamanlar alışık olunmadığı için debriyaja basar gibi basılıyor.onun için bir kaç kaza atlattım durduk yere ama sonra alışıyorsun.ilk deneyenler sadece fren lambası yanacak gibi bassınlar.haa birde denenmesini tavsiye etmiyorum ama yaptığım bir fake var onuda anlatayım.mesela arkanızdan gelen bir araçla kapışmaya başladınız ve bir viraja girdiniz.arkadaki araç kıçınıza girmiş vaziyette.hemen sol ayak freni yapıyorsunuz ama sadece fren lambası yanacak kadar.yani aracın yavaşlamaması lazım.bu arada arkadakide frene muhtemelen sizden çok daha fazla basmış olacak ve yavaşlayacak.bu arada frenden çekip gaza asılındığı vakit arkadaki aracın dikiz aynasında ufaldığını görebilirsiniz.



    aynen arka sis farlarını yakıyordum bende, benim arabayı bilmeyenlerde işe yarıyordu




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.