Bildirim
Hız ve Lastik Patlaması...
Daha Fazla 
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az 

1 Misafir - 1 Masaüstü

Giriş
Mesaj
-
-
lastiğin patladığı yöne araç kuvvetlice gitmek isteyecek. sürücünün o hızda aracı toparlaması çok zor. ya biryere çarparsın yada takla atıp bir şekilde durursun. -
quote:
Orijinalden alıntı: _KUZEY
lastiğin patladığı yöne araç kuvvetlice gitmek isteyecek. sürücünün o hızda aracı toparlaması çok zor. ya biryere çarparsın yada takla atıp bir şekilde durursun.
Ölüm riski çok fazla yani... -
arka teker olursa kurtarma sansın var ama on lastıkse cok zor -
İlk defa başına gelecek kişi için epey zor bir durum olacaktır. Araç bir tarafa çekicek ve üsttekinin dediği gibi çok kuvvetli olacaktır. Direksiyon hakimiyetini kaybederseniz kaza olması kaçınılmaz.
Direksiyonu mümkün olduğunca düz tutmaya çalışıp yavaşça frenlemelisiniz. Patlayıp havası inen lastik için bir nebze olsa daha kolay olur durmak. Ancak hız yüksek olduğundan ve patlamanın nasıl gerçekleştiğine bağlı olarak lastik parçalanırsa, jant üzerinde gitmek ve durdurmak daha zor olacaktır.
Paniklerseniz son duayı etmeye vakit bulamazsınız. -
Tatile çıkmadan önceki akşam, yaklaşık 110 ile giderken sol arka lastiğim patladı.
Cik cik cik diye bir ses duydum ve en iyisi sağa çekip bakayım dedim.
Direksiyonu sağa kırdığımda arabanın bir garip gittiğini farkettim.
Resmen yalpalayarak gidiyordu.
İndiğimde lastiğin gittiğini, jantımın da yamulduğunu gördüm.
Kocaman yarılmıştı lastik nasıl olduysa.
Toyota yol yardımından gelen adam, "ön tekerin patlasa ölmüştün" dedi.
Arka lastikse çok problem olmuyor da, önse çok tehlikeliymiş.
Sonradan internette araştırdım ve ön lastik patlamalarında, aracı hafifçe yavaşlatmak gerektiğini, ani fren yapılırsa çok kötü sonuçlar oluşabileceğini öğrendim. Takla vs gibi. (Ethem Genim di sanıyorum olayı anlatan) -
Bilgi veren arkadaşlara tek tek teşekkür ederim... -
Ben de lastik patlamasıyla alakalı bir anımı anlatayım madem.
2006 Mart ayında daha aracımızı yeni almışken ailecek memlekete gitmek için yola çıktık.Otobanda 100-110 gibi hızlarda yol alırken babam bana "Lastik patladı sanki" dedi.Neyse sağa çektik baktık.Arka sağ lastik gümlemiş.
Değiştirdik gecenin bir yarısı devam ettik yolumuza.Ertesi gün lastikçiye gidip ufak patlaksa yaptıralım dedik.Adam baktı şöyle "Abi bunun yanaklar bitmiş,naaptın yolu patlak lastikle mi geldin?" dedi
Meğersem baya öyle patlak patlak yol gelmişiz de anca iyice dibe vurunca havası lastiğin dikkatimizi çekmiş -
benimde bundan 2 sene önce başıma lastik patlama olayı geldi hız denemesi yapayım dedim 210a kadar çıktım çıkmaz olaydım sonra yavaşlayım bari artıkdedim 160lara kadar falan indim lastikten ses gelmesinmi sağ ön lastik gümlemiş alahtan bişey olmadı ilerde sağa çektim lastik haşat olmuş sonra stepne ile deiştirmiştik bir daha o hıza çıkmadım... -
BurnOut yaparken arka lastigimin biri gümlemişti..
Onun dısında yuksek hızda giderken lastık patlaması yaşamadım cok sukur.. -
Umarım kimse yaşamaz bu durumu çok zor gerçekten.
Bizimde lastiğim patlamadı fakat ön bijonlarımız gevşemişti.Hemde yola çıkmadan ön lastikleri değiştirmek için sevise bırakmıştık!Allah'tan erken farkettik.
700 kmlik yolculuğumuzun yaklaşık 300 kmsini Allah'a emanet gitmişiz demekki.. -
Radyal "tubeless"ler gerçek anlamda patlamazlar, en kötü halde yarıldıklarında bile tamamen inmeleri 0.5-2 sn sürer, bu da o ilk andaki habersiz savrulmadan kurtarır zaten, süspansiyonun tepki vermesi için yeter zamandır. Manuel direksiyonda tercih edilen negatif kaster patlamadan hemen sonraki çekmeleri dengeler, pozitif kaster de hız düşmeden kendini tamamen bırakmaz. Yani doğru düzgün süspansiyon ve direksiyonla düz yolda şerit dışına çıkmadan durabilmek gerekir. Tersi bence tasarım eksikliğidir. Eskiden bununla ilgili testler vardı, yani süspansiyon tasarımcısı lastik patlarsa ne olacağını öngörmek ve tasarlamak zorunda. -
lastik yarılırsa kötü.patlarsa havası yavaş inerse fazla tehlikeli olmayabilir. -
benimde bu sene başıma geldi
bizim komşunun düğünü var dı adamın babasında da isuzu harmony midibüs var
onunla düğüne gidiyoduk ama arabada 30-35 kişi rahat vardı ayakta bile yer yoktu
güzelyalı e5 te sağa dönen hafif rampa aşağı virajdan geçerken birden araba sallandı
bizde sağ şeritteydik şoför arabayı zar zor toplayıp kenara çekti
arabanın sol ön lastik paramparça olmuştu adam uzun zamandır otobüs sürüyo yoksa devirmişti kesin
sol şerittede bmw vardı oda önümüzde durdu
ordaki kadın bembeyaz olmuştu
bizim şoför biraz hızlı gitseydi kurtulamayabilirdik -
Babamın başına gelmiş olaydır (Güldüğüme bakmayın lütfen)2.0 motorlu bir tempra ile babam ve arkadaşı hacı afyon-eskişehir yolunda hız denemesi yapmak ister. 207'i görürler ve arka lastiklerden biri gider. Panik yoktur, ses yoktur. Bir kaç kamyon sollarlar ve sağa çekerler. Tekerlekten geriye kalan tellerdir... Arabayı oradan sonra babam kullanır
-
Arkadaşım 140 la Lastiğin patlarsa içinden bildiğin duaları okumanı tavsiye ederim .... -
quote:
Orijinalden alıntı: Lacano
Arkadaşım 140 la Lastiğin patlarsa içinden bildiğin duaları okumanı tavsiye ederim ....
Doğru hele kı ön lastıkse.
Bu arada 1000. mesajın hayırlı olsun hocam. -
bizim arkadaşın başına gelmiş 170le giderken ancak takla atma durumu gibi bişi söz konusu değil.sağ ön lastiği otobanda 170le giderken batlamış merak edip yalpalayan aracı kenara çekip baktığında patladığnı anlamış.
bence kabak gibi yarılıp araba bi anda cantın üstünde kalmadığı sürece pek bi tehlikesi yok. -
edit benim kabak gibi yarılmıştı birden
ben kışın virajı alamadım yandan kayarak kaldırıma çıktı iki teker ters şeride girerken son anda toparladım kendi şeridime girdim,ama ön lastik anında patlamıştı o hızla bile toparlaması çok zor olmuştu verdiğin hızlarda çok daha zor olur direksiyon takır tukur etti zar zor sağa çektim arabayı.bi baktım jant yamuk yumuk param parça olmuş.kış günü değiştirmiştim onu allahtan ters şeride girmedim yol tamamen doluydu arabalar kırmızıda durmuştu baya korktu millet üstüne çıkıcam diye
araç fiestaydı lastikle biraz kabak olunca birde ataktır araç bilirsiniz,kaydı birden.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi R.Sambora -- 16 Eylül 2009; 22:22:14 > -
Bazı arkadaşlar iyi abartmış...
Neyse bizim başımıza gelen olaydan bahsedeyim,anayoldayız 120-130 civarı seyreden babam şehir sınırlarına girmemizle birlikte 100-110 civarına düştü.100 civarı seyrederken birden yanımızda helikopter varmış gibi kanat sesleri gelmeye başladı.Baba dedim teker patladı galiba ama 1-2 dk öyle gittik,eminim.Neyse indik,baktım inmiş yarısından fazla.Neyse değiştirdim,baktım ne olmuş diye çivi girmiş.
Sonra babama dedim,hiç mi farketmedin dedim(Kendisi sayılı şöförlerdendir,buna inanıyorum)yok oğlum dedi hiç sağa çekme de yok(Sağ arka patladı).Gittik lastikçiye çok mu gittin abi dedi teker üzerinde,baktı neyse dedi yaptırıp taktık.tekerin yanında ezilmeden dolayı iz var ama Allah'a emanet.İnşallah birşey olmaz.
Yüksek hızlarda da olsa arka teker dublex olduktan sonra kolay kolay birşey olmaz panik yapmazsan.Ön teker de yine aynı şekilde çok yüksek süretlerde seyredilmediği sürece kolay kolay kazaya sebep vermez.Ha tekeri yarıp jant üstünde gidersen geçmiş olsun.
Verilen tavsiyelerde şöyle bir eksiklik var eklemeden geçemeyeceğim,ön teker patlarsa direksyonu düz tutup sabit ve küçük bir ivmeyle yavaşlamak yerine direksyonu patlayan tekerin zıttı yönünde hafifçe çevirip yine küçük ivmeyle yavaşlanmalı.Daha kontrollü olacaktır...
Benzer içerikler
- lancia neden tutulmuyor
- enjektör geri dönüş hortumu mazot kaçırıyor
- motor soğukken zincir sesi
- araba neden yağ eksiltir
- app plaka muayeneden geçer mi
- volvo xc40 elektrikli fiyat
- peugeot fiyat listesi 2025
- volvo ex30 elektrikli fiyat
- fiat egea 2025 fiyat listesi
- icar chery
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X