Şimdi Ara

Hindistan’da trafik nasıl işliyor?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
1.214
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2019 yılı itibariyle 1.4 milyar nüfusa yaklaşan dünyanın en kalabalık 2.ülkesi Hindistan’da trafik nasıl işliyor?

    Türkiye’nin en yoğun trafiğine sahip İstanbul’da bile kaos ortamı oluşurken Hindistan’da trafik gayet düzenli bir şekilde seyrediyor.

    82 milyon nüfusu bulunan Türkiye’de trafiğe kayıtlı araç sayısı 22 milyon 865 bin 921 iken 1.4 milyar nüfusa sahip Hindistan’da trafiğe kayıtlı araç sayısı 30 milyon seviyelerinde…

    Nüfusa oranla kayıtlı araç sayısı az olsa dahi insan kalabalığı trafiğe büyük engel oluyor. İnsan kalabalığının yanı sıra, bisiklet ve motosiklet kullanımı da oldukça yaygın.

    Hindistan yönetimi , trafiği rahatlatmak ve kaza oranını azaltmak için bazı uygulamalar devreye sokuyor.

    Bu uygulamalardan bir tanesi de kornaya basma zorunluluğu.

    Bisiklet dahil, kullanılan bütün ulaşım araçları kornaya basmak zorundadır. Bu zorunluluğun temel sebebi insan karmaşasının içinde sürekli uyarıcı konumda bulunabilmek. Tabii ki bu duruma Hintliler alışmış olsa bile dışarıdan gelen turistleri fazlasıyla rahatsız ediyor ve çok büyük derece gürültü kirliliği ortaya çıkarıyor.

    Türkiye’de trafik kazalarında yılda 10 bin civarı insan ölürken, Hindistan’da bu sayılar 200 bin civarında seyrediyor. Günlük ise trafik kazalarında 400 civarında insan ölüyor.

    Hindistan’ın ilk sırada yer aldığı, dünyada en fazla ölümlü trafik kazası yaşanan 10 ülke arasında Türkiye’de yer alıyor.

    Bu kadar kazanın yaşandığı ve karmaşıklığın hâkim olduğu ülkede kavga oranları ise çok düşük. Bu durumu ise düzensizlik içinde alışılmış kendi düzenleriyle yaşamalarına yorabiliriz. Hindistan’da yolda duran bir inek için saatlerce beklenmesi de oldukça enteresan. Bu durumda ise dinlerine ve geleneklerine çok bağlı bir toplum olduklarını görebiliyoruz.

    Hindistan’ın otomobil pazarında nasıl bir etkisi var?

    OICA verilerine göre Hindistan küresel otomotiv pazarında 2017 yılında 4 milyon 17 bin 539 araç satışıyla dünyada 4. sırada yer almıştır.

    Üretimde ise 2018 yılı OICA verilerine göre 5 milyon 174 bin 645 araç üretimiyle dünyada 5.sırada yer almaktadır.

    Günümüzde Hindistan, otomotiv sektöründeki pazar payını arttırmaya devam ediyor.
    https://www.otomobilhakkinda.com/hindistanda-trafik-nasil-isliyor/

    Hindistan’da trafik nasıl işliyor?







  • bizim de çok farkımız yok. biraz daha iyiyiz işte.
  • Burada nasıl yaşıyorlar anlamak mümkün değil. Alışmışlar sanırım.
  • 207m kullanıcısına yanıt
    Askerlikte nelere alıştık orada yaşamak zorunda kalsam bi yerden sonra yadırgayacağımı düşünmüyorum
  • adamlar günde 1 - 1.5 dolara çalışıyorlar, araba sayısının düşük olması bu yüzdendir.

    Türkiye’den beter ülkeler de var arkadaşlar

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 207m

    Burada nasıl yaşıyorlar anlamak mümkün değil. Alışmışlar sanırım.
    Millet keyfinden mı yaşıyor . Zorunluluktan arkadaşlar bu kadar gözünüz kapalı olmasın!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.