Şimdi Ara

BVA ŞANZIMAN KULLANICILARI BAKABİLİR Mİ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
1
Favori
58.336
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar BVA şanzıman hiç kullanmadım. Megane bva almayı düşünüyorum.

    Toyota MMT kullandım, rezaletti.

    BVA nasıldır? Tam otomatik klasik şanzıman mıdır? Ben 4 ileri klasik otomatik şanzımanları seviyorum, çok kullandım benim için her şeyi ideal. Yakıt kısmını dert etmiyorum.

    BVA şanzımanın:

    1- Vites geçişleri

    2- Vites aralıkları

    3- Kullanım konforu

    4- Sorunsuzluğu (ya da sorunları)

    hakkında neler söyleyebilirisiniz.


    (EDC bütçeme uymuyor)


    TEŞEKKÜRLER...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi karabatak58 -- 2 Haziran 2012; 12:28:31 >



  • quote:

    Orijinalden alıntı: karabatak58

    quote:

    Orijinalden alıntı: BARKU

    buyrun, arama motorundan çıkan bir başlık mesela

    http://forum.donanimhaber.com/m_23060362/tm.htm

    Teşekkür ederim, o başlığı okumuştum.

    2008 yılına ait...

    İlk başta eleştirilirken daha sonra övülmüş ve sonra konu başka yerlere kaymış. (vitesi boşa alma) Ve beni tam tatmin etmedi bu tek sayfalık başlık...

    2012 yılındayız ve hala bva satılıyor. Siz de bilirsiniz firmalar sürekli optimizasyon yaparlar ve ürünleri geliştirirler.

    Ve ben 2010 - 2011 bva şanzımanlara baktığımdan "güncel" yorumları merak ettim.

    Aslında bu kadar çok satan aracın şanzımanına ait konu son derece az. Bu iyi mi kötü mü bilemedim ama gerçekten googledan ciddi bir sonuç çıkmadı BVA şanzumanlar ilgili...

    İlgine teşekkür ederim arkadaşım.

    Yani konu günceldir forum arkadaşlarım

    Alıntıları Göster
    Beyefendi anlatayım size; şu an iki aracımızda BVA şanzımanın iki farklı modeli bulunmakta, siz 4 vitesli olan megane almayı düşünüyorsunuz.

    BVA şanzıman konforludur, vites geçişleri hızlı ve sarsıntısı çok azdır. Bazen sorun çıkarabilir, ama bakımlarını serviste yaptırdığınız sürece 100bin km'de yaklaşık 1000TL masraf ile sorunsuzca devam etmektedir kullanıma.

    Şanzıman ısınana kadar tam performans göstermez, kış mevsiminde birkaç dakikayı bulur, sanki normal vitesli araçta yarım debriyaj gidiyormuşsunuz gibi bir his verir.

    Tiptronic kullanımda fena değildir, ani hızlanmalarınızda araç ister tiptronic modda olsun, ister D'de; gaza tam bastığınız zaman düşebileceği minimum vitese inerek hızlanacaktır. Megane 1.6 bva 1.viteste 60, 2.viteste 110kmh hıza ulaşmaktadır.

    Vites aralıklarıyla ilgili tek sıkıntı 60-65 km civarındaki vites kararsızlığıdır. 3. vitesin oranı manuel araçların 4.vitesiyle çok yakındır. 2. vites ise manuel araçlara göre kıyaslarsanız 2-3 arasındadır. Bilhassa yokuş çıkarken 3.viteste zorlanabiliyor, sık sık 2.vitese düşmek isteyecektir; başka da bir sorunu yok.

    Konforlu kullanım için gayet uygun, ayrıca sportif kullanıma da cevap verebilen bir şanzımandır.

    Yokuş inerken araç motor kompresyonunu kullanabilmek için vites düşürebilir, klasik otomatikler gibi aracı salmaz; fren balatalarının ömrünü uzatır.

    Spor kullanımda (spor modu yoktur, ama şanzımanın elektronik kontrol ünitesinde 10 farklı sürüş modu bulunmaktadır ve gaza-frene basış stilinize göre size uygun modu seçecektir) diyelim ki tam gaz hızlanıyorsunuz; 110 civarı 3.vitese geçti araç ve frene basmak zorunda kaldınız. Araç siz gaza basmadan 2.vitese geçmiş ve emrinizi bekliyor olacaktır.

    Sonuç olarak kilometresi fazla yüksek olmayan, bva şanzımanlı bir modeli gönül rahatlığıyla tercih edebilirsiniz. Ailemizde Scenic II 1.6 BVA Privilege ve Vel Satis 2.0T BVA bulunmaktadır. Daha önce de Laguna II 2.0 BVA sahibiydim. Başka sorularınız varsa alabilirim, güzel bir haftasonu geçirmeniz dileğiyle...

    Can Karadağ
    Yapay Zekanın Yanıtı

    BVA ŞANZIMAN KULLANICILARI BAKABİLİR Mİ?

    BVA Şanzıman Nedir?

    BVA (Beş Vitesli Otomatik) şanzıman, debriyaj pedalına basma ihtiyacını ortadan kaldıran otomatik bir şanzıman türüdür. Vites geçişlerini sizin yerinize elektronik bir kontrol ünitesi gerçekleştirir.

    BVA Şanzıman Nasıl Çalışır?

    BVA şanzımanlar, bir tork konvertörü ve bir dizi dişli takımı kullanır. Tork konvertörü, motorun gücünü şanzımana iletir ve dişli takımları vites değişikliklerini sağlar. Elektronik kontrol ünitesi, aracın hızına ve yüküne bağlı olarak vitesleri otomatik olarak değiştirir.

    BVA 6 İleri Şanzıman

    BVA 6 ileri şanzımanlar, altı ileri vitese sahiptir. Bu, daha düşük devirlerde daha yüksek hızlara ulaşılmasını sağlar ve yakıt verimliliğini artırır.

    BVA Şanzıman 4 İleri

    BVA 4 ileri şanzımanlar, dört ileri vitese sahiptir. Daha eski araçlarda daha yaygındır ve 6 ileri şanzımanlar kadar yakıt verimli olmayabilir.

    Renault BVA Şanzıman

    Renault, bazı modellerinde BVA şanzımanlar kullanır. Bu şanzımanlar, aracın performansını ve yakıt verimliliğini artırmak için özel olarak ayarlanmıştır.

    UCE BVA Nedir?

    UCE BVA (Ultra Créneau Evolué Beş Vitesli Otomatik), Renault tarafından geliştirilen gelişmiş bir BVA şanzıman türüdür. Otomatik park özelliğinin yanı sıra daha yumuşak ve daha hızlı vites geçişleri sunar.

    BVA Şanzıman Kullanıcıları Dikkat!

    BVA şanzımanlar, manuel şanzımanlara göre daha karmaşık bir yapıdadır ve özel bakım gerektirir. Bu nedenle, BVA şanzımanlı araçların düzenli olarak yetkili servislerde bakımlarının yaptırılması önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Galiba bildiğin Tam Otomtik Şanzıman.
    Edit:Eksik Yazı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jamais Vu -- 2 Haziran 2012; 12:08:44 >
  • buyrun, arama motorundan çıkan bir başlık mesela

    http://forum.donanimhaber.com/m_23060362/tm.htm
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BARKU

    buyrun, arama motorundan çıkan bir başlık mesela

    http://forum.donanimhaber.com/m_23060362/tm.htm

    Teşekkür ederim, o başlığı okumuştum.

    2008 yılına ait...

    İlk başta eleştirilirken daha sonra övülmüş ve sonra konu başka yerlere kaymış. (vitesi boşa alma) Ve beni tam tatmin etmedi bu tek sayfalık başlık...

    2012 yılındayız ve hala bva satılıyor. Siz de bilirsiniz firmalar sürekli optimizasyon yaparlar ve ürünleri geliştirirler.

    Ve ben 2010 - 2011 bva şanzımanlara baktığımdan "güncel" yorumları merak ettim.

    Aslında bu kadar çok satan aracın şanzımanına ait konu son derece az. Bu iyi mi kötü mü bilemedim ama gerçekten googledan ciddi bir sonuç çıkmadı BVA şanzumanlar ilgili...

    İlgine teşekkür ederim arkadaşım.

    Yani konu günceldir forum arkadaşlarım




  • Beyefendi anlatayım size; şu an iki aracımızda BVA şanzımanın iki farklı modeli bulunmakta, siz 4 vitesli olan megane almayı düşünüyorsunuz.

    BVA şanzıman konforludur, vites geçişleri hızlı ve sarsıntısı çok azdır. Bazen sorun çıkarabilir, ama bakımlarını serviste yaptırdığınız sürece 100bin km'de yaklaşık 1000TL masraf ile sorunsuzca devam etmektedir kullanıma.

    Şanzıman ısınana kadar tam performans göstermez, kış mevsiminde birkaç dakikayı bulur, sanki normal vitesli araçta yarım debriyaj gidiyormuşsunuz gibi bir his verir.

    Tiptronic kullanımda fena değildir, ani hızlanmalarınızda araç ister tiptronic modda olsun, ister D'de; gaza tam bastığınız zaman düşebileceği minimum vitese inerek hızlanacaktır. Megane 1.6 bva 1.viteste 60, 2.viteste 110kmh hıza ulaşmaktadır.

    Vites aralıklarıyla ilgili tek sıkıntı 60-65 km civarındaki vites kararsızlığıdır. 3. vitesin oranı manuel araçların 4.vitesiyle çok yakındır. 2. vites ise manuel araçlara göre kıyaslarsanız 2-3 arasındadır. Bilhassa yokuş çıkarken 3.viteste zorlanabiliyor, sık sık 2.vitese düşmek isteyecektir; başka da bir sorunu yok.

    Konforlu kullanım için gayet uygun, ayrıca sportif kullanıma da cevap verebilen bir şanzımandır.

    Yokuş inerken araç motor kompresyonunu kullanabilmek için vites düşürebilir, klasik otomatikler gibi aracı salmaz; fren balatalarının ömrünü uzatır.

    Spor kullanımda (spor modu yoktur, ama şanzımanın elektronik kontrol ünitesinde 10 farklı sürüş modu bulunmaktadır ve gaza-frene basış stilinize göre size uygun modu seçecektir) diyelim ki tam gaz hızlanıyorsunuz; 110 civarı 3.vitese geçti araç ve frene basmak zorunda kaldınız. Araç siz gaza basmadan 2.vitese geçmiş ve emrinizi bekliyor olacaktır.

    Sonuç olarak kilometresi fazla yüksek olmayan, bva şanzımanlı bir modeli gönül rahatlığıyla tercih edebilirsiniz. Ailemizde Scenic II 1.6 BVA Privilege ve Vel Satis 2.0T BVA bulunmaktadır. Daha önce de Laguna II 2.0 BVA sahibiydim. Başka sorularınız varsa alabilirim, güzel bir haftasonu geçirmeniz dileğiyle...

    Can Karadağ




  • Orijinalden alıntı: m.C.k.

    Beyefendi anlatayım size; şu an iki aracımızda BVA şanzımanın iki farklı modeli bulunmakta,





    Can bey ayrıntılı bilgi için yürekten teşekkür ederim. Çok aydınlatıcı olmuş.

    Almaya çok yakın olduğum araç 30 binde ilk sahibindne ve yetkli servis bakımlı...

    Sadece şu yukarıdaki cümleyi anlamadım. İki farklı model bva şanzıman ne demek?

    Bir de 100 bin km ye kadar 1.000 tl masraf ne demek? Ayrıca BVA şanzımanın kullanımın getirdiği bakımları mı oluyor. Mesela şanzımanı mı açıyorlar? ve bazı parçaları değiştiriyorlar.

    Son olarak şehir içi yakıt durumu nedir? Sıralı LPG ye uyumlu bir motor ve şanzuman mıdır?

    Değerli zamanınızı ayırdığınız için teşekkürler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi karabatak58 -- 2 Haziran 2012; 13:36:35 >
  • Can bey ayrıntılı bilgi için yürekten teşekkür ederim. Çok aydınlatıcı olmuş.

    Almaya çok yakın olduğum araç 30 binde ilk sahibindne ve yetkli servis bakımlı...

    Sadece şu yukarıdaki cümleyi anlamadım. İki farklı model bva şanzıman ne demek?

    Bir de 100 bin km ye kadar 1.000 tl masraf ne demek? Ayrıca BVA şanzımanın kullanımın getirdiği bakımları mı oluyor. Mesela şanzımanı mı açıyorlar? ve bazı parçaları değiştiriyorlar.

    Son olarak şehir içi yakıt durumu nedir? Sıralı LPG ye uyumlu bir motor ve şanzuman mıdır?

    Değerli zamanınızı ayırdığınız için teşekkürler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi karabatak58 -- 2 Haziran 2012; 13:36:46 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    İki farklı model bva şanzıman ne demek?

    Scenic'teki BVA şanzıman 4 ileri, diğer araçtaki ise 5 ileri; bu nedenle iki farklı tipte dedim.
    quote:

    100 bin km ye kadar 1.000 tl masraf ne demek? Ayrıca BVA şanzımanın kullanımın getirdiği bakımları mı oluyor. Mesela şanzımanı mı açıyorlar? ve bazı parçaları değiştiriyorlar.

    Bazen şanzıman vuruntu yapabiliyor zamanla, selenoid valflerinin değişmesi gerekiyor, işçilik vs derken rakamı da biraz yükselterek 1000TL dedim; ama herhangi bir otomatik vites araçta karşılaşılabilen bir durum bu. Gözünüz korkmasın yani, rahat olun
    quote:

    şehir içi yakıt durumu nedir? Sıralı LPG ye uyumlu bir motor ve şanzuman mıdır?

    Kullanıma ve bulunduğunuz şehire göre değişmekle beraber; rakiplerinden daha tutumludur Megane. Ama İstanbul'da 10lt civarında yakacağınız gerçeğini değiştirmez. Ben Ankara'da Scenic ile 8.2'ye kadar inebildim şehir içinde, ama normal kullanımda 9-10lt civarında bir yakıt tüketimi vardır. Megane ile lpg'de sorun yaşanıldığını duymadım, forumda iyice araştırabilirsiniz lpg kullanmadığımız için bu konuda yorum yapmam pek doğru değil.


    Umarım dilediğiniz araca sahip olursunuz, iyi günler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    Beyefendi anlatayım size; şu an iki aracımızda BVA şanzımanın iki farklı modeli bulunmakta, siz 4 vitesli olan megane almayı düşünüyorsunuz.

    BVA şanzıman konforludur, vites geçişleri hızlı ve sarsıntısı çok azdır. Bazen sorun çıkarabilir, ama bakımlarını serviste yaptırdığınız sürece 100bin km'de yaklaşık 1000TL masraf ile sorunsuzca devam etmektedir kullanıma.

    Şanzıman ısınana kadar tam performans göstermez, kış mevsiminde birkaç dakikayı bulur, sanki normal vitesli araçta yarım debriyaj gidiyormuşsunuz gibi bir his verir.

    Tiptronic kullanımda fena değildir, ani hızlanmalarınızda araç ister tiptronic modda olsun, ister D'de; gaza tam bastığınız zaman düşebileceği minimum vitese inerek hızlanacaktır. Megane 1.6 bva 1.viteste 60, 2.viteste 110kmh hıza ulaşmaktadır.

    Vites aralıklarıyla ilgili tek sıkıntı 60-65 km civarındaki vites kararsızlığıdır. 3. vitesin oranı manuel araçların 4.vitesiyle çok yakındır. 2. vites ise manuel araçlara göre kıyaslarsanız 2-3 arasındadır. Bilhassa yokuş çıkarken 3.viteste zorlanabiliyor, sık sık 2.vitese düşmek isteyecektir; başka da bir sorunu yok.

    Konforlu kullanım için gayet uygun, ayrıca sportif kullanıma da cevap verebilen bir şanzımandır.

    Yokuş inerken araç motor kompresyonunu kullanabilmek için vites düşürebilir, klasik otomatikler gibi aracı salmaz; fren balatalarının ömrünü uzatır.

    Spor kullanımda (spor modu yoktur, ama şanzımanın elektronik kontrol ünitesinde 10 farklı sürüş modu bulunmaktadır ve gaza-frene basış stilinize göre size uygun modu seçecektir) diyelim ki tam gaz hızlanıyorsunuz; 110 civarı 3.vitese geçti araç ve frene basmak zorunda kaldınız. Araç siz gaza basmadan 2.vitese geçmiş ve emrinizi bekliyor olacaktır.

    Sonuç olarak kilometresi fazla yüksek olmayan, bva şanzımanlı bir modeli gönül rahatlığıyla tercih edebilirsiniz. Ailemizde Scenic II 1.6 BVA Privilege ve Vel Satis 2.0T BVA bulunmaktadır. Daha önce de Laguna II 2.0 BVA sahibiydim. Başka sorularınız varsa alabilirim, güzel bir haftasonu geçirmeniz dileğiyle...

    Can Karadağ


    konuyu tekrar hortlatmak istemem ama yeni başlık açıp forumu da kirletmek istemedim. focus1 otomatik şanzımanı megane2 otomatik şanzımanı arasında fark varmı? ayrıca sport tuşu privilegede var diye biliyorum, doğru mudur? son sorum ise scenicte 4 diğerlerinde 5 vites demişsiniz megane 4 vites değil mi??




  • quote:

    Orijinalden alıntı: karabatak58

    Arkadaşlar BVA şanzıman hiç kullanmadım. Megane bva almayı düşünüyorum.

    Toyota MMT kullandım, rezaletti.

    BVA nasıldır? Tam otomatik klasik şanzıman mıdır? Ben 4 ileri klasik otomatik şanzımanları seviyorum, çok kullandım benim için her şeyi ideal. Yakıt kısmını dert etmiyorum.

    BVA şanzımanın:

    1- Vites geçişleri

    2- Vites aralıkları

    3- Kullanım konforu

    4- Sorunsuzluğu (ya da sorunları)

    hakkında neler söyleyebilirisiniz.


    (EDC bütçeme uymuyor)


    TEŞEKKÜRLER...




    BVA şanzıman Toyota MMT nin tıpatıp benzeri. Mantık aynı mantık, debriyaj yerine robotik uygulamayla vites geçişleri mümkün oluyor. Tam otomatikler gibi olmayıp vites geçişlerini belirgin olarak hissedebilirsiniz ve rampada geri kaçırmama da söz konusu değil.




  • Vites geçişleri çok iyi hissettirmiyor.
  • m.C.k. kullanıcısına yanıt
    Beyefendi laguna 2.0 T hakkında ne dersiniz peki?
  • 200 bin km gecmis bva şanzumanli bir c5 almak mantiklı olur mu yoksa 1.6 mcp ye mi yonelmeliyim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.