Şimdi Ara

Hidrolik Direksiyon Hassasiyeti

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
6
Cevap
0
Favori
1.323
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhabalar,

    Sabah başıma gelen bir küçük kazadan sonra aracımın hidrolik direksiyonu çok hassaslaştı. Hafif bir çevirişte bile tekerlekler öncekine göre daha fazla dönüyor.. Nedeni ne olabilir bu konuda bir fikri olan var mı acaba?

    Kaza bir virajı dönerken virajı içerden almaya çalışan arabanın sağ önüyle sol arkadan tampona vurması sonucu yaşandı.. araba hafif bir spin attı.. o sırada direksiyonu toparlamaya çalıştım.. Tekrar çalıştırdığımda direksiyonda bu durum yaşandı..

    Araç corolla 2005 model hatchback..



  • aynı durum bendede hasıl oldu arkadaşım.
    bir başka topikte de yazmıştım.
    benimde ufak bir kaza sonrası servise verdiğim aracımın hidrolik yağını ne hikmetse değiştirmişler vede direksiyon eskisine göre anormal denebilecek derecede hassaslaştı.
    gecenin bu saatinde benimle aynı sorunu yaşayan birini bulduğuma sevindim
    sen ne yaptın bu sorununa çare bulabildinmi?
  • Valla yetkili servise goturdum, usta bu normal falan dedi.. ben de adamlar yetkili servisse bir bildikleri vardir deyip kurcalamadim fazla.. hassasiyet devam ediyor.. ben direksiyona alistim ama..
  • Sürat artıca direksiyon ağırlaşıyormu onu kontrol ettinizmi yoksa yüksek süratlerde hassas direksiyon sakıncalı olur sürat arttıkça direksiyonunda ağırlaşması lazım
  • tamamen psikolojik. üstelik sizin aracınızın arkasına çarpmışlar. direksiyonun hassalığıyla ne alakası var? bence kafaya çok takmışsınız bu durumu. tavsiyem çok fazla düşünmeyin. eğer daha da kafaya takacak olursanız, her gün farklı yerlerden farklı sesler de duymaya başlarsınız arabanızdan.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: CGK

    Sürat artıca direksiyon ağırlaşıyormu onu kontrol ettinizmi yoksa yüksek süratlerde hassas direksiyon sakıncalı olur sürat arttıkça direksiyonunda ağırlaşması lazım


    bu dediğiniz özellik her araç için geçerli değil. o dediğiniz şeyin olması için direksiyonun hıza duyarlı elektrohidrolik olması lazım. yani, bir elektronik devre hızı algılayıp, artan hıza göre hidrolik pompasının devrini dolayısıyla hidrolik basıncını düşürüyor olmalı. yoksa standart hidrolik direksiyonun çalışma prensibi gereği böyle bi şey söz konusu değil...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.