Şimdi Ara

HERKES RPG SEVMEK ZORUNDA DEĞİL? Mesela AC: Orjins ve AC: Oddyssey Farkı!

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
1.205
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Assasins Creed serisin de her ne kadar artık iş suikastçilikten çıkmış olsa da şimdi ki tartışma bununla alakalı değil.


    AC: Orjins'in şahsen AC: Oddyssey'den daha çekici ve hikayesinin daha güzel olduğunu düşünüyorum.

    Nedenine gelirsek: Oddyssey, Orjins'in bir "mavi" kopyasıdır. Bunda oldukça ısrarlıyım. Yenilikçi bir yaklaşım değil popüler bir yaklaşım sergiledi oyun. Orjins'in temel hikayesinin daha özgün ve atmosferinin daha doğal olduğu kanaatindeyim. Hikaye Orjins'te de sonlara doğru olsa da Oddyssey bunu daha fazla abarttı. İşi hikaye kırıntılarına döktü. Ubisoft'un elinde artık RPG ögelerini çok daha fazla barındıran bir oyun oldu. Bu RPG ögeleri ve beraberinde karakter gelişimi Orjins'ten daha çok ayrıntı ve bunaltıcı ve de size karakteri son derece kahraman ve değerli gösterecek bir envanter zevki ve ilerlemesi sağlamıyordu. Bunu anca detay, zaman ve koca Yunanistan'da kendi dışında genelde başkaları için uyduruk kahramanlık yapan bir karakter izliyordu.

    AC: Orjins bir aksiyon oyununa yerinde ve bunaltmayan bir karakter gelişimi yapmayı bilmişti. Hikayesi şahsen iyiydi. Gereksiz ve de (ve seri için) çokta bir işe yaramayan bir rpg diyalog hevesine girmemişti. Mısır zaten apayrı bir şeydi.

    Herkes RPG etkisi çok olan oyun sevmek ve oynamak zorunda değil. RPG sevenlerin bir çoğunun da nerde bir RPG görse yüceltme yarışını anlamak mümkün değil.

    RPG kötü bir tür deme gibi bir saçmalığı göstermiyorum, aksiyon oyunlarını bazen gereksiz yere kirlettiğini düşünüyorum.







  • Evet zorunda değil. Sevmiyorsan oynama, sorun nedir anlamadım? Birileri rpg oynayacaksın lan diyerek kafana silah mı dayadı?
  • herkes ac oyunları sevmek zorunda değil, mesela ben.
  • AC: Orgins'in hikayesi daha mı güzel ?
    Her şey oldu bittiye geliyordu Originste. Birden sezarın dahil olması, birden biten nil savaşı(aslında fil savaşı ), karakterlerin birden saraydan kovulması falan. Hikayesi gerçekten AC 1'den bile kötüydü. Originsin skill sistemi bile kötüydü yani zamanı ilerletmek için, at arabası almak için bile skill point veriyosun.
    Ayrıca Oddyssey RPG değil, Action RGPdir ve diyalogların öyle çok bi etkisi yoktur. Sürekli 1'e basarak geçebilirsin yani ve ana hikayeye hiç etki etmez. Ne zararı var yani ? Basit bi illüzyon.
  • Ubisoft, assasin's creed'i rpg yaparak singleplayer oyun içine "micro-transaction" koymayı keşfetti. Ne kadar "rpg"dir orasını bilmiyorum ama oyunlarının rpg olmasının altında yatan temel sebep bu, açıkça time-saver veya xp booster satıyor herifler oyunlarında. Oddysey'e görev tasarlama geldiğinde biri kolay xp veren bir görev tasarlamıştı, ubisoft hemen adamı banladı. Bu sebepten dolayı ac oyunlarını artk almıyorum ben. Sp oyunlara bu şekilde micro-transaction koyulmasına karşıyım.


    "Ten years ago I would enter a cheat code, now I enter my credit card number."
    On sene önce hile kodu yazardım, şimdi ise kredi kartı numaramı yazıyorum.
    -Total Biscuit



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-65F8760AA -- 13 Kasım 2019; 16:2:11 >
  • Şahsen Origins ten buyuk keyif aldim ama odyysey i %10 una kdr oynayip yarim biraktim, hic sarmadi beni.
  • Origins'te harita güzeldi ve ilgi çekiciydi.biraz çok kültürlülük vardı ve coğrafi olarak farklı farklı yerler vardı.Bir tarafta çöller kurak dağlar,başka tarafta Akdeniz iklimi,başka tarafta Afrika atmosferi felan...Haritanın bir bölgesinde Antik Mısır mimarisi varken başka tarafında Roma/Yunan şehirleri vardı.
    Beni hikayesinden çok bu özellikleri cezbetmişti Oddyssey'ye göre...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ürüng ayıg toyon -- 13 Kasım 2019; 20:59:18 >
  • Odyssey den sonra originsi tekrar bitirdim ama çok yavan geldi
  • kortor K kullanıcısına yanıt
    Sevmediğim için oynamıyorum. Sorun şu: AC: Oddyssey'in yolunu şaşırdığını ve AC sever olduğum için bunu eleştirmenin BİR SAKINCA İÇERMEDİĞİNİ anlatabilmek için yazdım. Silah dayama deyimini, rpg'ye en ufak bir eleştiriye yanıt olarak bazı rpg severler yorumlarıyla gerçekleştirmektedirler zaten.
  • mavizamanda kullanıcısına yanıt
    Ac odysseyde karakter gelişimi ayrıntılı falan değil:) daha önce rpg oynamadığın için bu oyunun rpg olduğunu sanıyorsun. Son derece yüzeysel skill ağacı olan, itemizasyonun anlamsız olduğu bir aksiyon oyunu. Oyun zevkli ama rpg değil.
  • AC: Orjins'in hikayesi en güzel değil evet ama Odyssey'den daha anlamlı- derli ve bir amaca yönelik. AC 1'i artık kimse hatırlamıyor; ama eşsiz Mısır dünyası hep anılacak.Fazlaca Skill sistemi üzerine kurulmaması zaten oyunun kendi dinamiz mi ve mantığı idi, doğru buluyorum, Ayrıca Oddyssey'i direk rpg olarak almıyorum, aksiyona harmanlanmış ve seninde belirttiğin üzere "diyalogların öyle çok bi etkisi olmayan" gereksiz bir rpg sevdasına kapılmıştır. Zararı gereksiz ve oyunu çok anlamlı kılmayan yapısıdır. Basit ve aynı zamanda saçma bir illüzyon.
  • kortor K kullanıcısına yanıt
    Arkadaşım oyunun SAF bir rpg olduğunu söylemedim ve idda da etmiyorum. Bak ne demişim:


    1-Ubisoft'un elinde artık RPG ögelerini çok daha fazla barındıran bir oyun oldu. Bu RPG ögeleri ve beraberinde karakter gelişimi Orjins'ten daha çok ayrıntı ve bunaltıcı

    2-Herkes RPG etkisi çok olan oyun sevmek ve oynamak zorunda değil..

    Yani safkan bir rpf dememeşim sadece rpg etkisi daha çok olan bir AC'den bahsetmişim.


    Aynı şekilde AC: Odysseyde'ki karakter gelişiminin 1.cümlede belirttiğim üzerine SADECE "Orjins'ten daha çok ayrıntı ve bunaltıcı" olduğunu söylemişim. Tam bir rpg oyunu ile karşılaştırma ve birebir benzetme gibi bir duruma girmemişim.


    İşte belki de bunu anlatmak istedim yazımda. Şu BAZI Rpg severlerin sevdiğini sandığım düşündüklerimin en ufak bir eleştiri gelince akabinde "daha önce rpg oynamadığın için bu oyunun rpg olduğunu sanıyorsun" vb demesi...


    Ve Evet hala idda ediyorum: AC: Odyssey ruhsuz bir oyun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mavizamanda -- 14 Kasım 2019; 13:50:12 >




  • Antik Mısır’a ilgi duymamdanmıdır bilemiyorum ama Origins’in atmosferi ve ezoterik havası bana da daha fazla keyif vermişti. Hikaye ve görevler tam derinliğe inemeden hızlı bir şekilde işlenmesine rağmen severek oynayıp bitirildiğim bir oyun diyebilirim.
  • mavizamanda kullanıcısına yanıt
    Bence ubisoftun rpg illüzyonundan fazla etkilenmişsin. Aldanma o skill ağacına falan. Rpg severleri kandırmak için koydular onları :) yine de güzel bir aksiyon oyunu. Ben o anlamsız rpg illüzyonlarını görmeye bile katlanamıyorum diyorsan, ne diyelim senin bileceğin iş. Emin ol ayrıntılı build falan yok oyunda , gözünü korkutma. Rpg severim ama rpg sevmeyene düşman değilim. Peace :)
  • Originsi oynadım, odyssey oynamadım ama şunu söyleyeyim Originste karakter gelişimi diye bir şey yoktu. Hem mekaniksel anlamda hem de senaryo anlamında, sıfır, yoktu yani. Seviye yükseltmedeki tek amaç görev seviyesine gelebilmek. Sürekli 1-2 tane silahı seviyeme yükselterek kullandım oyunun sonuna kadar. Zırh a hiç girmiyorum zaten, havluyla da gezsen fark etmiyordu sadece kozmetikti. Hele birde o skill ağacı o kadar saçmaydı ki. Oturup zaman geçirme, attan adam düşürüp o ata binme gibi saçma sapan şeyler vardı.
  • origin de odyssey de bence muazzam oyunlardı ac2 den sonra zevk aldığım iki oyun oldu kendileri.
  • keremec kullanıcısına yanıt
    Merhabalar. Yanıtın için teşekkür ederim. Konu açılışı yazısında "AC: Orjins bir aksiyon oyununa yerinde ve bunaltmayan bir karakter gelişimi yapmayı bilmişti." derken aslında savaşma becerileri ve öldürme biçimlerinin gelişmesinden bahsettim. Bir aksiyon oyununda oldukça yerinde kullanılmış bir yapısı vardı. Senin de dediğin gibi seviye yükseltmeyi içine alan bir yükseltme söz konusu idi. Envanterde bir savaş aletini aldığın da -yükselttiğinde o kılıcın kurgu ve basitçe de olsa geçmişini ve vasfını biliyordun bu da oyunu biraz daha Mısır atmosferine özgün kılıyordu. Yani oyunun zaten bir rpg olabilecek iddaası yoktu sadece basit bir renk getirmekti. Zırh ve havlu meselesi evet komikti.



    Ama şunu söylemeden es geçmeyeceğim; şahsen senaryosunu beğendim. Oğlu ile yıldızları seyrettikleri ve oğlu öldürülmesinden sonra görevlerden bir kaçında gece çöle uzanıp yıldızları birleştirmesi ve mitolojik bilgilere ulaşması (gibi mini bir oyun) ve bunu yaptığında anılarına oğlu gelmesi, yanındaymış gibi hayaline gelmesi...İŞTE BU BİR OYUN İÇİN -ŞAHSEN- PAHA BİÇİLMEZ BİR ANLATIM BİÇİMİ VE SENARYO GÜZELLEMESİDİR...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mavizamanda -- 16 Kasım 2019; 11:22:19 >




  • mavizamanda kullanıcısına yanıt
    Ne kadar tahmin edilebilir olsa da o bölümü spoiler içine alın derim ben.

    Savaş becerileri kısmı önceki oyunları oynamış biri olarak çok kötüydü. Skill ağacı oyunun başında açık gelmesi gereken şeylerle doluydu. Sis yeteneği vs açmadım bile hiç kullanmayacağım için. Anca sonlara doğru düzgün skiller geliyordu (havada ok atarken zamanı yavaşlatma gibi) ama onlar da 50 saat süren bir oyun için yeterli değildi. Beni en çok hayal kırıklığına uğratan ise piramitler oldu. O kadar güzel tasarlamışsın, modellemişşsin, bari düzgün bir bulmaca da koysaydın içine ey ubisoft.
  • keremec kullanıcısına yanıt
    Savaş becerileri kısmının mükemmel olmasa da çok kötü olmasına katılmıyorum. Sis yeteneği vs ise tamamen oynanış stiline bağlı idi. Piramitlerde yeterli bulamaca yoktu evet ama içinde gezmesi bile şahsen paha biçilemezdi.
  • AC oynayan var mıydı ya hala şaşırdım bak
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.