Şimdi Ara

Her yönüyle 1.2 puretech motor sorunu

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
2.997
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamlar,


    Şu an 2014, 2015 model Peugeot 308 1.2puretech arayışındayım. 1.2 puretech motorun triger sorunu iyice kafam karıştırdı. Piyasada çok sayıda komple motor yenilemek zorunda kalmış 1.2 puretech motorlu peugeot var. Bu sorun belli bir yıldan sonra giderilmiş, onu da biliyoruz.



    Aşağıdaki sorularım hakkında bilgisi olanlar yazabilirlerse sevinirim.


    1. O yıllarda üretilen 1.2puretech'lerin hepsi sorunlu muydu, yoksa belli bir seri de mi sorun vardı ?
    2. Şimdiye kadar 7,8 yıldır sorun çıkarmamış 1.2 puretech motor için "bu motorda sorun yok" denebilir mi ? Yoksa hala motor yenilemeye sebebiyet verecek bir sorun çıkarma potansiyeline sahip midir ?
    3. Triger seti değiştirilmiş bir 1.2 puretech motor artık sorunsuz hala gelmiş midir ? Yoksa triger seti değişmiş olsa da hala sorun çıkarma potasiyeline sahip midir ?


    Baya bir 2014, 2015 308 sahibi ile görüştüm. Kimileri bu sorunu hiç yaşamamış, hatta haberleri bile yok böyle bir sorundan. Bazı ilanlarda ise "XXX km'de motordaki kronik sorundan ötürü motor tamamen yenilenmiştir" şeklinde açıklamalar var.


    Kafam çok karışmış durumda. Elimdeki bütçe ile de turbo benzin otomatik C-Hb olarak en ideal araba 308 1.2puretech var.








  • Bende merak ediyorum. Yardımcı olabilecek varsa sevinirim.

  • Merhaba hocam konu hakkında fikirlerinize ihtiyacım var. Size burada cvp verilmemiş ama sizin ulaştığınız bir veri oldu mu? Paylaşabilir misiniz?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu konu ile ilgili çok fazla detaylı bilgi veren bulamadım. Yazılanlardan anladığım PSA grunundaki benzinli puretech motorun kayışının da yağın içinde döndüğü, kayışın aşınmasıyla yağa karışan partüküllerin zaman içinde motora hasar verdiği.


    https://eightify.app/summary/automotive/stellantis-1-2-puretech-engine-reliability-concerns-maintenance-importance


    "Diluted oil from fuel droplets can cause timing belt wear, leading to engine failure and collateral damage, so regular visual checks and maintenance are crucial."

    Yukarıda kayışın aşınmasına sebep olark da yağa yakıt damlacıklarının karışması gösteriliyor.


    Merak ettiğim 1.5 hdi lerde de kayış yağın içindemi ve benzeri sorunlar varmı?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fxmaster -- 5 Mart 2024; 22:5:36 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.