Şimdi Ara

Her Peugeot AdBlue Sorununun Yaşayacaktır (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
298
Cevap
10
Favori
71.001
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
57 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1.5 dizel 3008 eat8 aracıma yaklaşık her 7-8 bin km de 10lt adblue ekliyorum. Pegueot bunun normal olduğunu yeni nesil motorların emisyonu düzenlemek için daha fazla adblue ya ihtiyacı olduğunu söylüyor. Bilginize
  • shkoksal kullanıcısına yanıt
    Doğru ancak eksik bilgi. Şöyle ki Euro 6 Adblue gerektirmiyor aslında, Adblue ucuz bir çözüm oluyor. Daha karışık emisyon önleme sistemleri ile biraz daha pahalı olsa da Adbluesuz yapılabiliyor. Örneğin Euro 6.2d 1.5 TDCi Ecoblue motorlar Euro 6.2d emisyon seviyesine sahip ama Adblue kullanmıyor.

    Yani üretici biraz daha Arge yapıp Adbluesuz da çözebilir ancak maliyet artıyor.
  • shkoksal kullanıcısına yanıt
    Benim araç da euro 6 dizel ama adblue yok. Euro 6 normunun üstüne güncellemeler oldu, onlardan birinde artık dizeller için adblue zorunlu hale geldi, ama peugeot bunu diğer markalardan önce yapmış anlaşılan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Donald Draper

    Her dizel motorlu Peugeot diyelim biz ona

    Benzinli motorda adblue olmadığı için böyle bir sorun yok
    Ne yazık ki turbo benzinli Puretech motorların da bir çoğu sorunlu. Hadi Adblue sıkıntısı 3-5'e çözülebilir ancak bu sıkıntılar sandık motora kadar gidiyor.
  • Ülkemiz Euro 6'ya 6b ile 1.1.2018'de geçiş yaptı. Adblue entegrasyonu ise firmaya, motora ve motor hacmine göre farklılık gösteriyor. Örneğin 1.6 ve altı dizel motorlar için Honda ve Ford halen geçiş sağlamadı çünkü motorlarının emisyon seviyesi zaten oldukça düşük. Renault, Fiat gibi markalar 1.9.2019'daki 6d-Temp geçişi ile geçiş yaptı.

    2015 yılında patlak veren emisyon krizi ile birlikte mevcut motorlarında ciddi sorun bulunan bazı markalar hızlıca NOx değerlerini düşürmek için geçiş yaptı, Vag ya da PSA grup gibi ancak zaman içinde bazı güncellemeler ile bazı versiyonlarda koyma ihtiyacı hissederken bazılarında hissetmediler. Daha doğrusu ilk etapta çok hızlı bir şekilde tüm modellere getirdikten sonra bazı modellerde geri çektiler.

    Son durumda ise Ford 1.5 ecoblue ve 1.6 DTEC harici motorların tamamı 1 eylülde geçiş sağladı, 1 ocak 2021'deki Euro 6d geçişi ile birlikte Ford adblue kullanımına başlarken, Honda zaten Dizel motorunu sonlandıracak. Yani önümüzdeki yıl Ocak ayından itibaren tüm dizellerde bulunacak.

    @lojistisyen @Armin van Buuren*



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 10 Temmuz 2020; 12:48:44 >




  • Şimdilik bende sorun yok. Ama çıkarsa araba servis bakımlı ve araç beni uyarmadığı için dava açmayı düşünüyorum. Sonuç olumlu ya da olumsuz olur ama sırf inat için o davayı açacağım. Bozabilecek durumda değilim sonuçta
  • Armin van Buuren* kullanıcısına yanıt
    "Daha karışık emisyon önleme sistemleri ile biraz daha pahalı olsa da Adbluesuz yapılabiliyor."

    Bu yanlış bir çıkarım. Adblue tüm diğer sistemlerin yetersiz kaldığında devreye giren ve üreticiye ciddi maliyet yükleyen bir yöntem. Adblue olmadan sorunu çözebilen hiçbir üretici koymayı tercih etmiyor. Zaten 6d ile birlikte her ne olursa olsun koymaya mecbur kalıyorsunuz bir yerde.

    Bu konuda en kötü durumdaki motorlar tdi lardı zaten bu sebeple emisyon manipülasyonu yapmışlardı. Şimdi ise 1.6 tdi bırakılırken 2.0 tdi için kimsenin henüz ihtiyaç duymadığı çift scr sistemi geliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 10 Temmuz 2020; 14:7:34 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AsiretinMarjinalCocugu

    Adblue cam suyu değil ki 100-200km de bitsin ya da her 500km ekleme yapılsın

    Bi depo adblue 20bin km gidiyor zaten Peugeot'un servis aralığı 15bin km.Suç tamamen servisin, her bakımda yağ gibi seviyesi kontrol edilmeli

    Ki bildiğin kadarıyla seviyesi azalırsa yol bilgisayarında hata veriyor, adblue seviyesini kontrol edin diye

    Bu kronik sorun tankla ilgili büyük ihtimalle
    Bir depo adblue ile 20bin km giden araç ne hocam merak ettim.
    Benim aracım 9bin km gidiyor bir depo adblue ile.
  • Bu konunun sonu kesin adblue iptaliyle sonuçlanır.
  • sssemih24 kullanıcısına yanıt
    Adblue tankına göre değişiyor hocam

    Kiminde 12lt kiminde 15lt kiminde 2tane 12lt'lik ya da tek 24ltlik oluyor.24likler bildiğim kadarıyla Audi ve Mb'nin dizel motorlarında kullanılıyor

    "Peugeot on the other hand says the AdBlue only needs topping up every 12,500 miles and that this will be carried out as part of a scheduled servicing plan for most drivers"

    12,500miles=20,000km yapıyor

    https://www.parkers.co.uk/what-is/adblue/
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Melodychups

    Bu ihtimal de aklıma geldi fakat halk sağlığı uzmanıyım yapamadım bile bile :( Ama insanları yargılamam bu iş böyle gidecekse.
    2015 öncesi hiçbir araçta yoktu bu adblue işi. Evet emisyonu azaltıyor bunu inkar etmiyorum ancak insanlara daha çevreci bir araç kullandırdıktan sonra onlara 5 bin lira fatura çıkarırsanız iptal ettirilmesine ben de kızamıyorum.
  • 1.6 atmosferik 2014 corolla kullanıyorum memnunum. Allah razı olsun Japonlardan. Donanımı elektroniği az ama en azından böyle can sıkıcı problemler olmuyor. Japondan şaşmayın arkadaşlar
  • AsiretinMarjinalCocugu kullanıcısına yanıt
    Adblue kullanımı çok fazla parametreye bağlı, kullanım şekliniz ve motorun mevcut emisyon durumu bunların en belirgini. Örneğin cold-start emisyonlarının düşürülmesi için yoğun püskürtme sağlanır, şehir içi kullanımda nasıl yakıt değerleriniz yükseliyorsa buna bağlı olarak adblue değerlerinizde yükselir.

    Bununla birlikte her markaya ait motorlar ve bu motorların kullanıldığı araçlar için farklı dozlama aralıkları vardır. Örneğin sizin motorunuzun emisyon değerleri oldukça düşüktür ve daha az dozlama yaparsanız, başka bir firmanın ise bu değer yüksektir dozlama miktarı artırılmıştır. Yine benzer şekilde siz lnt/nsc gibi ön sistemlerde daha fazla NOx düşüşü sağlayarak SCR sistemine daha az yük bindirebilirsiniz. Genel manada 1000 km'de motorun emisyon performansına bağlı olarak ortalama 1-2 litre aralığında NOx tüketimi olabilir 1.6 ve altı dizel bir araçta. Örneğin 15 litre depo ile 2 litre tüketim sağlayan bir araç 7500 km yaparken, 20 litre depoyla 1 litre tüketim yapan bir araç 20.000 km yapabilir.




  • sky_warrior S kullanıcısına yanıt
    Alakaya maydonoz bir cevap. 1.6 benzinli araç ile dizel partikül filtreli araçları kıyaslıyorsunuz. Kıyaslayacaksanız japonun 1.4 D4 motorunu kıyaslayın. Leş gibi motor. Kronik arızalı, otomatiği ayrı leş. Corolla Verso ve Avensislerde kullanılan 1.6 D4 motor da japon değil BMW'nin motoru. Ayrıca 1.6 Corolla hiç de az yakan bir araç değil. 4 ay kullandım 2015 1.6 otomatik advance Corollayı. 4 ayda incir ağacı gibi benzin parası verdim. Baktım böyle olmuyor satıp kurtuldum. Şehirdışı 6 litre, şehir içi 10-11 litre benzin yakan arabaya binilmez bu devirde. Benzin değil can yakıyor.

    Konuya dönecek olursak, aynı motoru kullanan Opel modelleri için servisin hiç şikayet gelmediğini söylemesi bana ilginç gelmişti. Opel tarafından şikayet duyan var mı?
  • redmaner kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle, alınan önlemler uzun dönemde uygulanabilirse kalıcı olacaktır. Bu şekilde devam ederse adblue iptalleri yaygınlaşır. Yasalarımızda binek araçlarda adblue iptali için bir engel yok bildiğim kadarı ile. Kaldı ki DPF bile euro 5 motorlu araçlarda var sadece. Peugeot TR'yi peugeot Fransa'ya da şikayet edeceğim.
  • Melodychups M kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle edin. Bir farkındalık oluşması lazım.

    Yasalarımızda sıkıntı yok zira 25 yaşında dizeler bile trafiğe çıkabilirler ad blue'su iptal edildiği için yeni nesil motorlu araçlar trafikten men edilmez. Aynı şey Avrupa için de geçerli diye biliyorum ben.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AsiretinMarjinalCocugu

    Adblue cam suyu değil ki 100-200km de bitsin ya da her 500km ekleme yapılsın

    Bi depo adblue 20bin km gidiyor zaten Peugeot'un servis aralığı 15bin km.Suç tamamen servisin, her bakımda yağ gibi seviyesi kontrol edilmeli

    Ki bildiğin kadarıyla seviyesi azalırsa yol bilgisayarında hata veriyor, adblue seviyesini kontrol edin diye

    Bu kronik sorun tankla ilgili büyük ihtimalle
    Maalesef yeni araçlar 100LT mazotla 4-5 litre adblue yakıyorlar.
    https://www.hurriyet.com.tr/gundem/adblue-nedir-1000-litre-yakita-40-litre-ekleniyor-40999651




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Armin van Buuren*

    Ne yazık ki turbo benzinli Puretech motorların da bir çoğu sorunlu. Hadi Adblue sıkıntısı 3-5'e çözülebilir ancak bu sıkıntılar sandık motora kadar gidiyor.

    Alıntıları Göster
    1.2 turboda haklısınız hocam ama 1.6 turboda şu an için bilindik bir kronik sorun yok
  • tolgauslu06 kullanıcısına yanıt
    Ağır ticariler için verilmiş bir rakam bu, haberde kaynak verilmemiş ancak VDA'dan alınmış muhtemelen.

    Otomobiller için böyle bir durum yok;

    Totalin şöyle çok güzel bir sitesi var, piyasadaki araçların adblue durumları ile ilgili marka seçerek bilgi alabilir ya da kendi araç tüketiminizi kabaca hesaplayabilirsiniz.
    https://changeforblue.com/en/my-vehicle-adblue
  • Multijet motorlarda euro6 ne durumda bilen var mı?
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.