Şimdi Ara

Her Peugeot AdBlue Sorununun Yaşayacaktır (13. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
250
Cevap
7
Favori
53.095
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
53 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar Arkadaşlar,


    2018 model henüz 37000 km'de 3008 EAT6 aracım cuma akşamı hava kirliliği önleme hatası verip, birkaç saat sonra da motor uyarı ışığı yaktı. Hemen servise gittim, aracı bilgisayara bağladılar, addblue tankı basınç hatası verdi, deponun değişmesi gerektiğini söylediler. Aracım ek garanti kapsamında olduğu için herhalde garanti kapsamında bu işlemi yapacaklar diye düşünüyorum. Bana belli bir süre sonra geri sayım sayacı göreceğimi söylediler. O şekilde gayet keyifsiz biçimde ayrıldım servisten. Çünkü yaklaşık 20 yıldır Peugeot kullanıcısıydım ve hemen hemen hiç sorun yaşamamıştım. Neyse, benim sizlere asıl sormak istediğim konu şu;

    Bugün sabah arabayı çalıştırdığımda (haftasonu hiç kullanmadım arabamı) gösterdedeki addblue uyarı ışığı ve ingiliz anahtarı ışığı kaybolmuştu. Ama motor lambası halen yanıyordu. Neyse işe gittim, öğleden sonra dönüşte bu kez motor ışığıda söndü ve her şey görünüşte normale döndü. Böyle birşey normal mi sizce? Bir de birkaç gün yine bu şekilde uyarı gelmeden gidersem sizce yine de depoyu değiştireyim mi, yoksa hiç elletmeyeyim mi? Bu konuda kararsız kaldım. Sizin önerileriniz nedir?





  • Madem ek garanti vs diye belesten degisecekler hiç düşünme yoksam yarın öbür gün onu da yok sayarlar kronik zaten 8 10 bin en az öden bu arada 20 yıldır pejodan sorun yaşamamanız da ayrı enteresan  


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • balkesli b kullanıcısına yanıt

    ek garanti kapsamında olmasa bile 5 yaşa kadar servis bakımlı araçlarınkini sadece işçilik ve adblue sıvı ücreti alarak değiştiriyorlar ama teyit alın servisten ücreti.


    parçada üretim-tasarım hatası var, şimdi düzelse ileride yine bozulması yüksek ihtimal. imkan doğmuşken mutlaka değiştirin.


    zaten bir kaç güne tekrar verecektir aynı hatayı.

  • 19can84 1 kullanıcısına yanıt

    Teşekkürler yorum için. Bugün yine test ettim işe giderken ve az önce iş çıkışı, yine bir problem yok maaşallah:) Kaldı ki bugün İstanbul'da anormal bir trafik vardı Ataşehir bölgesinde.

    Valla 2003'de 307 ile başlamıştım Peugeot macerama, o arabamın yeri ayrıydı nedense, sonrasında 407'ye geçtim o arabanında konforu muazzamdı ama yere çok yakın olduğundan dertliydim. En son da 3008'e geçtim. Cuma gününe kadar onda da bir sıkıntı yaşamamıştım ama işte bana böyle bir şaka yaptı diyelim.

  • Merhaba arakadaşlar.Yaşadığım Adblue arızası ve çözümü hakkında sizlerle bilgi paylaşmak istiyorum. aracım 2019 model ve 48bin km de 1.5 308 eat 6.Çoğu zaman kısa mesafe şehir içi kullanıyorum. Normal bir havada sanırım 8-10 derece bir günde sabah yaklaşık 6-7 km yol yaptıktan sonra araç bir anda turuncu motor lambası yakıp uyarı verdi ve 1 km sonra adblue arızası lambasını yaktı. Aynı anda lambaları yakmaması beni şaşırtmıştı. Başladım internetten araştırmaya. Daha öncesinde bu araçların addblue arızası verdiğini ve depo değiştiğimi yapıldığını masrafında ciddi rakamlar olduğunu duymuştum. Araştırma sonucu yaz yazılımla adblue nun iptal edileceğini yada eskişehirde bir firmanın tamirat yaptığını öğrendim. Tesadüfen eskişehire bir seyahatim olacağı için en kötü ihtimal gider tamir ettiririm dedim. Önce yazılım firması aradım Nisan 2023 tarihi itibari ile adblue iptalinin 1000-1300 TL arası çözüldüğünü öğrendim. Daha sonra yolda eskişehirdeki firmayı aradım. Tesadüfen ilgili usta şehir dışında olduğu için ve bayram arifesinde olduğumuz için usta ile sadece telefonda konuşabildik. Gelelim arızanın çözümünü nasıl bulduğuma. İlk gün akü kutup başını söküp taktım arıza silindi ama yaklasık 1 gün sonra 20 km yol yaptığımda yeniden lamba yaktı. Tekrar aküyü söküp taktığımda arıza artık hafızaya alındığı için silinmedi. Ankara dan eskişehire yola çıktığımda depoyu fulledim würth dpf temizleyci koydum ve 5 lt de adblue ekledim. Yolda motor lambası hiç sönmedi ama adblue arada yandı saymaya başladı arada kapandı. Her defasında 1100 km başladı. 3 ve 4 . vitesde manuel 3000-4000 devir arası yaklaşık 1 saat kullandım. Amacım dpf in temizlenmesiydi. Gidip dönene kadar motor arıza lambası sabit yandı adblue ara ara yandı söndü. Bir arakadaşımda elm denen arıza tespit cihazı vardı amatör bir cihaz.Bağladık araca arıza koduna baktık meşhur P20E8.Arızayı sildiğimizde şaşırtıcı bir şekilde sildi. Cihaz amatör cihaz olduğu için lambayı söndürmesini beklemiyorduk. Aynı gün internette okuduğum bir yorum aracın önünde bulunan ön cam kısmındaki su kanallarını temizledim. Bunun arıza ile alakası olmasada başka birisinin denemesi sonucu ilginç bir şekilde sorunun çözüldüğüü okumuştum. 2 gündür yaklaşık 100km kullanıyorum şimdilik arıza yok. Yani adblue yandı diye hemen adblue da sorun olduğunu düşünmeyin. Muhtemelen katalizör doluyor ve adblue ya doğru bilgi gönderemediği için adblue da bir sorun olduğunu farkedip kendini arızaya alıyor. Umarım bu tecrübe başka arkadaşlarımıza da yardımcı olur.





  • bayar35 b kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederiz hocam faydalı bilgilendirme için. Benim aracıma da servis beyin güncelllemesi yapmıştı sönmüştü şükür şimdilik yok. Ama o su kanalında ki su, yaprak muhabbetini de facebook grubundan okumuştum.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • bu sorunu yaşayanlara yardımcı olması açısından ben de görüşlerimi iletmek isterim. Haziran ayının başında aracım adblue egzoz emisyon hatası verdi ve belirli bir km sonra marş basmayacağı bilgisi ekrana geldi. ben de biraz araştırdıktan sonra bosch servisine gittim ve bana 3 öneri getirdi.

    1. adblue deposu çıkarılıp temizlenecek. toz vs yok edilecek
    2. adblue yazılımla iptal edilecek
    3. adblue deposu sıfır alıp takılacak.


    bugünün fiyatına göre; depo değişimi işçilikle beraber 20-25 bin tl tutar dendi. adblue iptali 3 bin tl dendi, depo temizliği 2,5-3 bin tl dendi.


    ben deponun temizlenmesini istedim ve söküldü içi açıldı. içinde bir anakart var bu tozlanmıştı. soketlerin uçları temizledi. depo geri takıldı. ve yazılımla sanki yeni depo takılıyormuş gibi arabaya tanıtıldı ve sorun düzeldi. yaklaşık 700 km yol yaptım ve hala bir sorun yaşamadım.


    şahsi görüşüm bu sorunu en hızlı ve kolay çözümü şu. deponun arkasında socketler var. bunları söküp arabayı depo yokmuş gibi çalıştırın. hatayı silin, akü başlığını çıkarıp takın. soketi geri takın ve parçayı tekrar arabaya tanıtın. bu kadar.





  • emir.ksk kullanıcısına yanıt
    insanları zehirlemeyin ? benzin gül kokusu mu saçıyor arkadan ? yürümek ya da bisiklet dışında herhangi bir araca biniyorsan, muhakkak bir şekilde zehirliyorsundur.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • mahmut716 kullanıcısına yanıt
    bu kadar duyar kasan biriyseniz kışın evde nefesle ısının. hoh hoh yapmak zararsız

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • emir.ksk kullanıcısına yanıt
    ben ne diyom sen ne diyon ... dizele poh atmışsin, tüm fosil yakıtlı araçlar zararlı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.